DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster II 1.6 SCe - nowe oprogramowanie sterownika silnika

pavulon78 - 2018-10-01, 07:09
Temat postu: Duster II 1.6 SCe - nowe oprogramowanie sterownika silnika
Czy to że pojawiło się jakieś nowe oprogramowanie silnika 1.6 w nowym Dusterze to jest sprawdzona informacja czy tylko jakieś plotki?
Chcę umówić się ze swoim dusterem żeby wyeliminować problem z chwilowym zanikiem mocy w zakresie 2200-2400 obrotów. Zdarza się to co prawda rzadko, ale jednak bywa denerwujące a to nowe oprogramowanie podobno eliminuje ten problem.
Nie chcę jednak tracić czasu jak wgrają mi na nowo ten sam badziew z którym duster opuścił fabrykę.

DrOzda - 2018-10-01, 09:31

Masz intetrfejs ELM ?
Aplikacja ScanMaster
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.wgsoft.scanmaster&hl=pl
umożliwia sprawdzenie wersji oprogramowania w ECU.
Jak odczytasz to na dacianer.de możesz zapytać jaka jest aktualna wersja do wgrania.

lisek2 - 2018-10-02, 15:08

Jestem po wymianie softu..co było i jaki efekt..:

- Falowanie obrotów na zimnym silniku + po przygazowaniu kontrolka "check engine" i reset komputera ....Naprawione (może jeszcze delikatnie falują ale żadnych kontrolek czy drgań silnika
- "Podbijanie\trzymanie" obrotów podczas zmiany biegu - Naprawione
- Dławienie silnika (na sekundę) podczas przyspieszania i przechodzenia przez 2200 obrotów- Naprawione
- Trzymanie albo podbijanie obrotów po wrzuceniu na luz i "toczeniu się auta" - Naprawione

Ogólnie jazda jest teraz bardziej płynna - żadnego szarpania po zmianie biegu (szczególnie jak nie odczekało się chwili po wciśnięciu sprzęgła)...Zobaczymy jak dalej -ale duża zmiana na plus...

pikus75 - 2018-10-03, 06:56

Mam podobne objawy i jestem umówiony na następny wtorek do serwisu.

Jakbyś napisał co Ci dokładnie robili - abym miał precedens i mógł szybko sprawę załatwić.

Dzięki i pozdrawiam

lisek2 - 2018-10-03, 07:00

Podłączenie auta pod komputer i wymiana oprogramowania w komputerze wtrysku...jakieś 2h postoju na warsztacie. Teoretycznie jeżeli Twoje auto kwalifikuje się do wymiany oprogramowania to po podłączeniu komputera powinni dostać komunikat o takiej konieczności...
pavulon78 - 2018-10-03, 07:02

lisek2,
Mam dokładnie wszystkie opisane przez Ciebie objawy. Nie są dość upierdliwe, ale jednak to co piszesz to bardzo dobre wieści :)
Serwis mam na przyszły piątek.

pikus75 - 2018-10-03, 07:04

Dziękuję.

Odebrałem pod koniec sierpnia - a właściwie na początku września - ale objawy mam podobne. Brak jakiejś dyskoteki kontrolkami ale potrafią falować obroty na wysprzęglonym luzie (dochodzi do 2000 - mam film).
Denerwuje mnie też to podbijanie obrotów przy wrzuceniu biegu ale do tego mogę się ewentualnie przyzwyczaić ;)
Mam również "zachłyśnięcie się" przy przyspieszaniu przy obrotach 2200-2500...

Jeszcze raz dziękuję za info

duch - 2018-10-03, 11:08

pikus75 napisz jak poszło w serwisie i w jakim byłeś.

Pozdrawiam.

pikus75 - 2018-10-04, 07:50

Jestem umówiony na wtorek w Warszawie w Alejach Jerozolimskich.
Dam znać co się udało

jammo - 2018-10-04, 09:07

pikus75 napisał/a:
Dziękuję.

Odebrałem pod koniec sierpnia - a właściwie na początku września - ale objawy mam podobne. Brak jakiejś dyskoteki kontrolkami ale potrafią falować obroty na wysprzęglonym luzie (dochodzi do 2000 - mam film).
Denerwuje mnie też to podbijanie obrotów przy wrzuceniu biegu ale do tego mogę się ewentualnie przyzwyczaić ;)
Mam również "zachłyśnięcie się" przy przyspieszaniu przy obrotach 2200-2500...

Jeszcze raz dziękuję za info


To ciekawe, co piszesz, bo z tego co wiem, auta wyprodukowane w lipcu powinny mieć wgrany już nowy soft. Moje poszło na produkcję pod koniec lipca, i w salonie było około 6-7 sierpnia. Odebrałem go 20 sierpnia, ale jak dotychczas , nie mam żadnych objawów z tych opisanych przez kolegów. Silnik chodzi ładnie, nic nie szarpie ani nie faluje i co najważniejsze, nie zdarzyło mi się, aby wyświetlacz komputera się zawiesił. Jedną jedyną rzeczą, która miała miejsce ze 2 razy to to, że po włączeniu wstecznego biegu, nie odpalił od razu ekran od kamery cofania na wyświetlaczu Media Nav. Szczerze to jestem sam ciekawy, czy faktycznie mam już nowy soft, czy tylko mam takie szczęście, że udało mi się auto, które nie wykazuje tych opisanych przypadłości. Proszę kolegę o info tu na forum, jak wyszło z tym softem na serwisie i czy faktycznie wgrali jakiś nowy.

pikus75 - 2018-10-04, 10:57

Ja wpadłem do salonu w połowie sierpnia i kupiłem to, co było. Samochód był już na składzie celnym. Nie wiem kiedy dokładnie został wyprodukowany - poza tym, że na 100% w tym roku ;)
Fajnie, że wygląda na to, iż da się to rozwiązać czysto software'owo

lisek2 - 2018-10-04, 12:42

Dla jasności nowy soft do silników 1.6 SCE - został wypuszczony do aktualizacji dla ASO dopiero w połowie września.
jammo - 2018-10-04, 13:32

Cytat:
Dla jasności nowy soft do silników 1.6 SCE - został wypuszczony do aktualizacji dla ASO dopiero w połowie września.

Ok, piszesz że dla ASO dali dopiero w połowie września, ale w fabryce mogli go już wgrywać od miesiąca lub nawet wcześniej. Nie sądzę, aby mając już nowy soft a na pewno mieli go dużo wcześniej niż wrzesień, produkcja szła dalej ze starym oprogramowaniem, a potem kazali to zmieniać dopiero w ASO. Tak jak pisałem wyżej, mój był produkowany w ostatnich dniach lipca i podejrzewam, że mam już nowe oprogramowanie, bo nic mi się w aucie nie dzieje.
Cytat:
Ja wpadłem do salonu w połowie sierpnia i kupiłem to, co było. Samochód był już na składzie celnym. Nie wiem kiedy dokładnie został wyprodukowany

W twoim przypadku jak auto nie było konfigurowane do produkcji, to mogło być wyprodukowane jeszcze przed lipcem i stało na składach , więc może mieć jeszcze stary program. Ale to wszystko da się ogarnąć tylko na spokojnie.

Idar - 2018-10-04, 14:17

Mój wyprodukowany pod koniec sierpnia. Brak wyżej wymienionych objawów. Ciekawe jakie jajca będą z tym nowym silnikiem.
pawelcioh - 2018-10-04, 20:37

Hej, jak to jest z aktualizacją oprogramowania? U mnie właśnie przy przebiegu ~800km wystąpił efekt choinki, informacje o potrzebie kontroli wszystkich systemów po kolei i wejście w tryb awaryjny (max 30kmh). Po godzinie ustąpiło.
Mam umówioną wizytę w ASO za dwa tygodnie, ale tam twierdzą, że nowy soft wgrywają wyłącznie, gdy wskazuje na to awaria. Bez potrzeby nie wgrywają...

polon18 - 2018-10-04, 22:27

Może nie w temacie bo mam Clio IV ale u mnie to też wystąpiło i samo zniknęło. Serwis nic nie zrobił bo samo zniknęło (auto było na gwarancji jeszcze) problemem okazał się czujnik ABS koła przedniego
jammo - 2018-10-07, 15:16

Sprawdziłem u siebie i w moim Dusterze wybranym 20 sierpnia a produkowanym pod koniec lipca, jaki mam soft do radia i nawigacji. Okazało się, że w odrużnieniu od samochodów kolegów, którzy wybierali auta wcześniej nawet w czerwcu, jest już wgrany nowy 9.1.3 więc podejrzewam, że i oprogramowanie silnika też wgrane jest już nowe.
pavulon78 - 2018-10-07, 19:24

pawelcioh napisał/a:
twierdzą, że nowy soft wgrywają wyłącznie, gdy wskazuje na to awaria. Bez potrzeby nie wgrywają...


Ciekaw jestem kiedy to według nich jest w razie potrzeby.
W moim występowały praktycznie wszystkie możliwe usterki jakie do tej pory zdarzały się w dusterze (plus nawet jedna nietypowa gdy zawieszała mi się wskazówka), a w pamięci kompa nigdy ASO nie mogło znaleźć zapamiętanych błędów.

pawelcioh - 2018-10-08, 09:22

Pewnie chodzi o to, że np.jeśli np nie zgłoszę, że komp nie zawiesza się przy upałach, to nie wgrają poprawki. U mnie póki co to tylko pojawiła się raz choinka i tryb awaryjny, w ASO byli zdziwieni, bo twierdzą, że do tej pory z tym się nie spotkali. Przy okazji zgłosiłem to wycie pow. 60kmh.
pavulon78 - 2018-10-08, 12:22

pawelcioh, U jakim wyciu mówisz?
pawelcioh - 2018-10-08, 16:47

@pavulon78
Od około 60-70km/h w samochodzie słychać wycie, niezależnie od wrzuconego biegu, również na luzie i na wciśniętym sprzęgle. Raz nawet zrobiłem test i wyłączyłem na prostej silnik, tak, że samochód się toczył....wycie nadal było słyszalne. Najbardziej słychać podczas hamowania silnikiem, bo wtedy słychać tylko to:) Dodanie gazu czy podkręcenie radia to zagłusza, ale jest wyraźnie słyszalne na tyle, że nie da się tego zignorować.
Tu trochę słyuchać: https://photos.app.goo.gl/NSvPT5WNaC7cCKAk7

pavulon78 - 2018-10-09, 06:53

pawelcioh,
Aha. U mnie z kolei na 4 i 5 biegu przy 65-75 km/h słychac trochę skrzynię biegów. Taki cichy jakby świst. Pewnie w innym samochodzie nie zwróciłbym na to nawet uwagi ale duster już tyle fochów mi pokazał, że jestem bardzo wyczulony na każdy podejrzany dźwięk.

pikus75 - 2018-10-09, 09:26

Jestem świeżo po wymianie oprogramowania - zdołałem dojechać raptem 2 km do pracy, więc nie mam jeszcze jakiś obserwacji większych. Na razie wszystko OK.
Poobserwuję

pawelcioh - 2018-10-09, 18:23

Ciekawe, co u mnie wyje...łożyska kół? Skrzynia? Alternator?
https://photos.app.goo.gl/NSvPT5WNaC7cCKAk7

Jacenty85 - 2018-10-11, 22:52

Myślę że wyją u Ciebie albo opony albo mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Jeśli podejrzewasz alternator to po wysprzęgleniu, kiedy obroty spadną przy prędkości kiedy pojawia się wycie powinno umilknąć...Szczerze to wyje i to dość mocno. Pamiętam ten dźwięk jeszcze ze skody fabii. Tam problemem był mechanizm różnicowy. Serwis nic z tym nie zrobił bo jak wszystko w skodzie tłumaczyli "subiektywnymi odczuciami słuchowymi".
boniek00 - 2018-10-12, 21:15

pawelcioh, u siebie też ostatnio zauważyłem podobne wycie, które występuje powyżej 70km/h na 4 lub 5 biegu. Jak znajdę czas to umówię się z tym na serwis.
pawelcioh - 2018-10-15, 11:54

U mnie właśnie w okolicach 70kmh zaczyna to być wyraźnie słyszalne, zwłaszcza po odpuszczeniu gazu.
W środę mam wizytę w ASO.

lisek2 - 2018-10-17, 09:11

Z ciekawości jeździłem z wyciszonym radiem....rzeczywiście u mnie 3 bieg okolice 70 km/h słychać buczenie. Dajcie znać co na to ASO
pawelcioh - 2018-10-17, 13:29

lisek2, buczenie czy takie wycie, jak na filmiku?
https://photos.app.goo.gl/NSvPT5WNaC7cCKAk7

Jan Dusigaz - 2018-10-17, 18:39

To buczenie ze skrzyni biegów, obawiam się że taki urok skrzyni pięciobiegowej, która jest dość wiekową konstrukcją i serwis niewiele tu pomoże.
pawelcioh - 2018-10-17, 19:10

Może taki urok skrzyni, ale jeżeli jest to wyraźnie i głośno słyszalne tylko w niektórych egzemplarzach, to znaczy, że to nie jest norma. Zwłaszcza, że to nowy fabrycznie samochód.
Miałem kilka samochodów ze skrzynią 5 biegową, starszych i młodszych i jeszcze z czymś takim się nie spotkałem, podobne wycie zaobserwowałem tylko w 20 letnim motocyklu i to był już "wyjeżdżony" trzeci bieg.

Jan Dusigaz - 2018-10-17, 19:24

Podjechać do ASO można, ciekawe co powiedzą, w moim też od nowości słychać skrzynię ale nie jest to jakoś głośne czy upierdliwe (zresztą w aurisie też słychać, ale w astrze IV którą miałem przed toyotą była cisza - więc buczenie/delikatne wycie to raczej konstrukcja skrzyni a nie wada... przynajmniej teoretycznie)
pavulon78 - 2018-10-17, 20:16

Jan Dusigaz napisał/a:
więc buczenie/delikatne wycie to raczej konstrukcja skrzyni


Tak właśnie mi powiedzieli w ASO. I na dowód dali przejechać się innym egzemplarzem.

Jacenty85 - 2018-10-17, 23:14

To nie tyle sama skrzynia....bo odgłos znikałby gdy podczas jazdy wciskasz sprzęgło...to mechanizm różnicowy, który jest elementem skrzyni biegów...to samo miał w Skodzie Fabii 1.2 TSI...
lisek2 - 2018-10-18, 07:17

pawelcioh napisał/a:
lisek2, buczenie czy takie wycie, jak na filmiku?
https://photos.app.goo.gl/NSvPT5WNaC7cCKAk7



Jest to znacznie ciszej ..ale słyszalna różnica (zresztą jak teraz to zauważyłem to już ciagle to słyszę ;-) ) pomiędzy biegami i u mnie właściwie buczenie tylko 3 bieg...nasila się przy hamowaniu silnikiem.

pawelcioh - 2018-10-18, 11:42

Hej. Samochód do odbioru. Jeśli chodzi o awarię - choinkę/tryb awaryjny, w ASO wgrali nowe sterowniki wtrysku, jeśli chodzi o wycie - to , jak się można było spodziewać, normalka.
pawelcioh - 2018-10-20, 12:31

Samochód odebrany. Wgrano nowe sterowniki wtrysku. Z nowym softem samochód wydaje się zrywniejszy, wydaje mi się również, że wzrosło spalanie i silnik stał się..głośniejszy. Są to moje subiektywne odczucia. Jeśli chodzi o wycie, to stwierdzono, że to normalne.
lisek2 - 2018-10-20, 19:54

pawelcioh napisał/a:
Samochód odebrany. Wgrano nowe sterowniki wtrysku. Z nowym softem samochód wydaje się zrywniejszy, wydaje mi się również, że wzrosło spalanie i silnik stał się..głośniejszy. Są to moje subiektywne odczucia. Jeśli chodzi o wycie, to stwierdzono, że to normalne.


Jeżdżę na nowym sofcie już 3 tygodnie.... na ten moment tylko miasto, ale mogę potwierdzić jest wyższe spalanie. Tłumaczę to sobie iż staram się już jeździć normalnie nie super delikatnie by nie zrywać sprzęgła :-P itd... ale jeżeli nawet ten soft wnosi większe spalanie to i tak warto było bo jest duża różnica. Zobaczymy jak wyjdzie na trasie.

Co do wycia jeżeli CI to mocno przeszkadza...pozostaje ich próbować wziąć na sposób. Poprosić o jazdę testową z mechanikiem autem demo z takim samym silnikiem a potem przesiadka do Twojego. Może to kombinowanie ale podczas jazdy autem demo "w tym samym miejscu auta" włącz nagranie na telefonie odgłosów z silnika a potem powtórz w Twoim - możne taki argument przemówi do nich jak usłyszą różnice na nagraniach. Ale wtedy z doświadczenia najlepiej już poproś do rozmowy z mechanikiem kierownika ASO.

Co do ciekawych dźwięków - to dzisiaj przez przypadek otworzyłem maskę silnika mając tylko przekręcony kluczyk zapłonu (bez odpalania silnika) - straszny pisk dochodzi z części środkowej bloku silnika. :-/

Krystian67 - 2018-10-21, 08:13

Pisk to normalka. Choc jest dosc glosny.Ale moje pyt. Czy omawiany soft tyczy tylko 1.6 SCe 115. Mam jak widac ten nizszy. 102. Czeka mnie wizyta na 1. przeglad.
pawelcioh - 2018-10-21, 21:32

@Powolny: ASO na Modlińskiej
pawelcioh - 2018-11-16, 19:43

W październiku miałem w ASO robiony upgrade oprogramowania w związku z klasyczną usterką: tryb awaryjny+choinka. Samochód stał się po tym bardziej żwawy i lekko wzrosło spalanie..... Pomimo to, nadal przy wciśnięciu sprzęgła podbija standardowo do ok 1000RPM, co mi akurat nie przeszkadza...
A dzisiaj zauważyłem, że po wrzuceniu na luz, obroty często utrzymują się na poziomie ok 1500-1600 RPM i lekko falują, a dopiero po 10-30 sekundach opadają do 750 RPM.

GRL - 2018-11-17, 00:37

pawelcioh napisał/a:
A dzisiaj zauważyłem, że po wrzuceniu na luz, obroty często utrzymują się na poziomie ok 1500-1600 RPM i lekko falują, a dopiero po 10-30 sekundach opadają do 750 RPM.

Możliwe, że takie coś w ten deseń zaobserwowałem w ciągu ostatnich 2-3 dni.
Czyli mniej więcej od momentu, kiedy temperatury na zewnątrz spadły do niewielu powyżej zera.
Jeszcze nie miałem robionego upgrade'u, nie mam czasu jechać.

piopen - 2018-11-17, 13:13

Ta sama obserwacja co u kolegi GRL, temp na zewnatrz 0-3 stopnie, podbija obroty, falują przez kilkanaście sekund i stabilizacja na około 800 RPM. 1.6 Sce z końca września.
tomidlo - 2018-11-17, 13:15

Z moich obserwacji po aktualizacji softu spalanie podskoczyło i to sporo. Przejechane 200 km z tego połowa trasa (110 km/h) i wg komputera średnie spalanie 9.3! Też tak macie?
lisek2 - 2018-11-17, 13:52

Ja już zrobiłem ponad 2 tys. na nowym sofcie - jest większe spalanie nawet do 1l/100 km Ale i tak warto było zupełnie inny komfort jazdy :-)
pawelcioh - 2018-11-17, 14:23

Zamiast robić aktualuzacje softu, wystarczyłaby naklejka na pokrywie silnika "Używać w temperaturach 10-20 stopni Celsjusza" W tym przedziale nic się zawiesza i silnik pracuje właściwie.

A zauważyliście, że po aktualizacji softu samochód ładnie ciągnie od dołu. Może nie jak diesel, ale mocy jakby przybyło:)

GRL - 2018-11-17, 14:36

Ooo, to tym bardziej muszę jechać po aktualizację. 8-)
pavulon78 - 2018-11-17, 22:16

Ale mimo aktualizacji softu od kilku dni jak zrobiło się zimno to i tak potrafi podbić obroty :/
Kultura pracy jest na pewno dużo wyższa niż przed zmianą, ale to nie jest jeszcze taka praca silnika jaka być powinna.
Do tego od dwóch dni zauważyłem że wskazówka obrotomierza na biegu jałowym delikatnie sobie drga o jakiś milimetr. Silnik pracuje równiutko a wskazówka delikatnie się rusza.

metalic - 2018-11-17, 23:28

Czy ktoś z Was śledzi jakieś zagraniczne fora dotyczące Dustera ? Ciekawy jestem czy na innych rynkach narzekają na te same bolączki DDII co u nas.
eplus - 2018-11-18, 06:39

Może lepiej by było, gdyby serwis tymczasowo założył gaźnik od dużego Fiata i sam się bujał z eksperymentami przez cztery sezony :?:
pavulon78 - 2018-11-18, 11:54

metalic napisał/a:
Czy ktoś z Was śledzi jakieś zagraniczne fora dotyczące Dustera ? Ciekawy jestem czy na innych rynkach narzekają na te same bolączki DDII co u nas.


Na niemieckim forum są te same bolączki. To nie jest tak że tylko do PL trafiają felerne dustery a na zachód europy wolne od wad.
I metody "naprawy" są te same - aktualizacja oprogramowania.

milosh - 2018-11-25, 19:30

Jestem od jakiegoś czasu po wgraniu nowego softu wtrysków.
Od kiedy zaczęły się niskie temperatury nowy duster na zimnym silniku przez pierwszą minutę wariuje z obrotami. Przykładowo wyjeżdżam z parkingu: wsteczny, sprzęgło, obroty lecą do góry i falują, jedynka, po całkowitym puszczeniu sprzęgła względnie jedzie ale podszarpuje, dwójka, sprzegło, moment dołączenia do ruchu na główną, wtedy znowu obroty lecą do góry i falują w okolicach 2-2.5 tys. przez dwie, trzy sekundy.
Bardzo irtytujące, często przez połowę trasy myślę o tym problemie. Też tak ktoś ma? Zgłaszać na gwarancję?

Krystian67 - 2018-11-25, 19:59

Jak prawidłowo zadbać o akumulator z systemem s&s . Jest bezobsługowy. Mam na mysli codzienne użytkowanie , gdzie nie jeżdzę dziennie.
pavulon78 - 2018-11-26, 11:27

milosh napisał/a:
Jestem od jakiegoś czasu po wgraniu nowego softu wtrysków.
Od kiedy zaczęły się niskie temperatury nowy duster na zimnym silniku przez pierwszą minutę wariuje z obrotami. Przykładowo wyjeżdżam z parkingu: wsteczny, sprzęgło, obroty lecą do góry i falują, jedynka, po całkowitym puszczeniu sprzęgła względnie jedzie ale podszarpuje, dwójka, sprzegło, moment dołączenia do ruchu na główną, wtedy znowu obroty lecą do góry i falują w okolicach 2-2.5 tys. przez dwie, trzy sekundy.
Bardzo irtytujące, często przez połowę trasy myślę o tym problemie. Też tak ktoś ma? Zgłaszać na gwarancję?


Mam podobnie. Sam sobie potrafi podnieść obroty do 2 tys. A na zimnym pojawia się wtedy dodatkowy problem, że jak przez kilkanaście sekund na biegu jałowym są podniesione obroty to miga check engine i dopiero wtedy obroty spadają.
Problem staram się jakoś obchodzić jak najrzadziej trzymając go na luzie. Dojeżdżam do skrzyżowania zawsze na biegu i dopiero jak obroty są poniżej 1500 to wysprzęglam. Wtedy raczej sam ich już nie podbija.

Jestem umówiony na 5 grudnia, ale bez większej nadziei na usunięcie problemu bo pewnie po raz kolejny wgrają na nowo to samo zrąbane oprogramowanie silnika.
Ale zgłaszać uważam że trzeba bo jak nie będziemy zgłaszać to niby skąd mają wiedzieć że coś jest nie tak?

Mamert - 2018-11-26, 13:38

Oprogramowanie to może nie jest zrąbane, za to "politycy" UE i inżynierowie mają zryte berety ekoterroryzmem.
Zacznijmy od tego, że akumulator nie jest doładowywany podczas jazdy na światłach dziennych oraz gdy naciskamy pedał gazu, do tego wszystkiego debilny system S$S. Ładowanie odbywa się z odzysku energii podczas hamowania silnikiem.
To wszystko powoduje, że np w mroźny dzień po weekendzie (kiedy nie jeździliśmy autem) akumulator jest na skraju rozładowania (w skrajnych przypadkach jest rozładowany). To znowu powoduje znaczny wzrost obrotów po odpaleniu silnika (awaryjne ładowanie akumulatora).
Cała ta walka z zanieczyszczaniem środowiska od Euro 4 jest totalnym debilizmem i założę się, że sumarycznie norma euro 6 jest bardziej trującą niż euro 4.

pavulon78 - 2018-11-26, 13:55

Mamert napisał/a:
To znowu powoduje znaczny wzrost obrotów po odpaleniu silnika (awaryjne ładowanie akumulatora).


To niech taka informacja będzie w instrukcji samochodu. Bo teraz dla mnie jak podjeżdżam na światła i po wysprzęgleniu obroty mi nagle rosną do 2000 i nie chcą same opaść, to dla mnie jest to nieprawidłowe działanie silnika, a nie zamierzony przez konstruktorów silnika efekt. A jak do tego dochodzi jeszcze wesołe błyskanie kontroli check engine to już w ogóle jakaś katastrofa. Poprzednio miałem od nowości niby dziadowskiego fiata, ale przez 5 lat z silnikiem żadnych cyrków nie było. A z Dusterem w serwisie już byłem po 3 dniach od odbioru auta z salonu.
Samochód mam od czerwca w teraz jestem umówiony już na 5 wizytę :evil:

Mamert - 2018-11-26, 15:50

Jedyne co mogę poradzić, to włączyć światła mijania i wyłączyć S$S, wtedy akumulator jest doładowywany...
pavulon78 - 2018-11-26, 21:03

Mamert napisał/a:
Jedyne co mogę poradzić, to włączyć światła mijania i wyłączyć S$S, wtedy akumulator jest doładowywany...


Wyłączanie SS to już mam odruch. Tylko silnik zaczyna pracować to od razu ręka sama leci na wyłącznik.

gogol - 2018-11-27, 07:47

pavulon78 napisał/a:
Mamert napisał/a:
Jedyne co mogę poradzić, to włączyć światła mijania i wyłączyć S$S, wtedy akumulator jest doładowywany...


Wyłączanie SS to już mam odruch. Tylko silnik zaczyna pracować to od razu ręka sama leci na wyłącznik.


ja tez ;) wielkie jest moje zdziwienie jak zapomnialem raz wylaczyc i mi samochod zgasl ;)

rotmistrz88 - 2018-11-27, 12:00

Z tym nie doładowywaniem akumulatora na światłach do jazdy dziennej to fakt ? Mam logana mcv 1.0sce bez systemu S&S i jesem ciekaw czy u mnie to działa tak samo jak w nowym Dusterze
macminer - 2018-11-27, 14:19

rotmistrz88 napisał/a:
Z tym nie doładowywaniem akumulatora na światłach do jazdy dziennej to fakt


W zasadzie wszystkie samochody, które spełniają normę Euro 6 i mają ECU, korzystają z alternatora "smart", czyli sterowanego przez ECU. To, czy akumulator jest doładowywany, zależy od oprogramowania. To, jak konkretnie zrealizowano to w Loganie, trzeba by sprawdzić empirycznie, ale całkiem prawdopodobne, że jest już tam funkcja rekuperacji energii, czyli zostawiany jest margines 20% pojemności akumulatora na ładowanie przy hamowaniu.

eplus - 2018-11-27, 20:41

To teraz z górki nie hamujemy silnikiem, tylko alternatorem. KERS z F1. :evil:
shrek - 2018-11-28, 08:45

W kazdym systemie S&S i euro6 to ecu decyduje o ladowaniu altka. Jest to tak przeliczone, ze nie braknie nam pradu, a wszystkie systemy beda dzialac poprawnie. Dyskusja nten temat troche zbedna. Taka sama jak oFAP czy egr. Dobrze zadbane auto nie bedzie mialo problemow z tymi systemami.
maugu - 2018-11-28, 10:34

Generalnie Shrek masz rację, ale moi zaprzyjaźnieni elektrycy zawsze mi powtarzają permanentne niedoładowania akumulatora => zasiarczenie => mniejsza zdolność do ładowania => niedoładowanie => zasiarczenie => ...za 2-3 lata kup nowy akumulator. Nie bardzo rozumiem dlaczego jazda z niedoładowanym akumulatorem ma być bardziej ekologiczna od jazdy z naładowanym i tak ma wykonać tą samą pracę to gdzie tu jakakolwiek oszczędność (energetyczna/ekologiczna). Jest to wręcz antyekologiczne bo naładowany akumulator wymaga mniejszych prądów ładowania, a to znaczy, że alternator pracuje w zakresie lepszej efektywności (wydziela się mniej ciepła/strat przy ładowaniu), a to = się większa efektywność systemu, nie mówiąc już o stratach przy ładowaniu częściowo zasiarczonego aku. No może „myśleli”, że doładowywanie z odzysku energii kinetycznej bywa sporadyczne to należy wozić „pusty” akumulator bo wtedy doładowujemy go wyższym prądem. Chciałaby zobaczyć te wyliczenia. Generalnie zgadzam się z @Mamert, że to poroniony pomysł bo na pewno nie uwzględnia skróconego czasu eksploatacji akumulatora i wpływy tej dodatkowej produkcji na środowisko, ale to chyba teraz tak moda, że dbanie o środowisko to tylko pretekst przywoływany wtedy kiedy można dodatkowo oskubać konsumenta.
marcin025lodz - 2018-11-29, 15:31

Witam.
U mnie też jest dziwne zjawisko. Podczas przyspieszania auto na ułamek sekundy się dławi. Nie dzieje się to za każdym razem, ale się zdarza. Moje pytanie jest takie. Serwis sam się do mnie zgłosi czy mam ich poinformować. Auto odebrane 10 kwietnia, więc pewnie nie mam nowego oprogramowania tak.?

pavulon78 - 2018-11-29, 16:15

marcin025lodz napisał/a:
Serwis sam się do mnie zgłosi czy mam ich poinformować. Auto odebrane 10 kwietnia, więc pewnie nie mam nowego oprogramowania tak.?


Serwis sam się nie zgłosi. Musisz się umówić. A nowe oprogramowanie co prawda ogranicza dość mocno ten problem, ale go nie eliminuje niestety.
I nie słuchaj powolnego bo gada straszne bzdury. Sterowanie silnika jest ewidentnie zrąbane, ale według niego to użytkownicy nie dorośli do tego cudu techniki i nie rozumieją geniuszu inżynierów programujących silnik.

maugu - 2018-11-29, 23:07

Mamert napisał/a:
....
Kiedy mamy włączone światła dzienne i dodajemy gazu napięcie w instalacji wynosi ok 12 V, kiedy jednak hamujemy silnikiem jest 14,4 a nawet 15 V.
....
Opisane zjawiska zaobserwowałem w Lodgy i mogą różnić się z Dusterem, ale zasada działania "smart alternatora", będzie zbliżone.
....

Sprawdziłam po Twoim wpisie (a w zasadzie poprosiłam o dokładną obserwację podczas jazdy, oraz dodatkowo fotkę woltomierza – w załączeniu) i mi wyszło, że w zasadzie napięcie waha się w granicach 13,4 – 14,6 V. Nie zauważyłam jakiegoś wzrostu przy hamowaniu silnikiem. Obserwowane napięcie wzrastało w miarę załączania dodatkowych odbiorników prądu (światła, Mne, wycieraczki itp.) - tj. wszystko logicznie. Wydaje mi się, że nie jest tak źle z oprogramowaniem DD – przynajmniej u mnie. Na foto napięcie na postoju.

marcin025lodz - 2018-11-30, 01:45

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Oby moje się okazało dobrym egzemplarzem.
Mamert - 2018-11-30, 05:21

maugu, Sprawdź napięcie jak temperatura na zewnątrz będzie wyższa od zera stopni, teraz przy mrozach u mnie też nie spada poniżej 13,2 V .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group