DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Technika jazdy - Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce

Tutiszelest - 2018-11-02, 09:23
Temat postu: Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce
Cześć wszystkim,
od poniedziałku cieszę się nowym autem, dopiero je poznaję,
ale już mnie trochę dziwi jedna rzecz, mianowicie
działanie kontrolki, która sugeruje zmianę biegów.
Przykładowo na płaskim sugeruje ona zmianę biegów
3->4 na wydaje mi się za niskim poziomie obrotów,
bo po wrzuceniu 4 mam ok. 1500/1550 obr.
Zawsze byłem przekonany, że wolnossące benzyniaki
bezpiecznie jeżdżą od obrotów na poziomie 1800/1900.
Dajcie znać co sądzicie, czy takie ultra eko jest zdrowe dla silnika?

Belphegor - 2018-11-02, 09:25

Nie jest zdrowe dla silnika. Jest zdrowe dla ekoterrorystów i dla ich chorych ambicji.
Tutiszelest - 2018-11-02, 10:06

Też tak podejrzewałem, że to robota ekooszołomów.
Swoją drogą jak oni wpadają na te pomysły,
oszczędzić kilka kropelek paliwa, ale zniszczyć przy tym silnik,
gdzie tu ekologia? Ale najgorszy to jest chyba S&S,
a raczej S$S :)

tAboon - 2018-11-02, 10:08

$&$ :lol:


To jest dobre rozwiązanie dla auta na gwarancji lub przy najmie długoterminowym dla kogoś kogo nie interesuje długoterminowa eksploatacja samochodu.

Tutiszelest - 2018-11-02, 11:02

W zasadzie tak, ale wcześniej jeździłem kilkunastoletnim klekotem
i wreszcie mam wymarzone auto, którym mam zamiar jeździć 3-5 lat,
przez ten czas raczej się nie popsuje, pewnie nawet nie zdążę wymienić rozrządu,
ale i tak albo tymbardziej czuję taką głęboką potrzebę dbania o to auto
choćby dla następnego użytkownika:)

dudu$ - 2018-11-02, 13:27

Tutiszelest napisał/a:
W zasadzie tak, ale wcześniej jeździłem kilkunastoletnim klekotem
i wreszcie mam wymarzone auto, którym mam zamiar jeździć 3-5 lat,
przez ten czas raczej się nie popsuje, pewnie nawet nie zdążę wymienić rozrządu,
ale i tak albo tymbardziej czuję taką głęboką potrzebę dbania o to auto
choćby dla następnego użytkownika:)


Rozrządu na pewno nie wymienisz bo jest na łańcuchu a nie na pasku wiec teoretycznie powinien być bezobsługowy

profek412 - 2018-11-02, 21:39
Temat postu: Re: Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce
Tutiszelest napisał/a:
Cześć wszystkim,
od poniedziałku cieszę się nowym autem, dopiero je poznaję,
ale już mnie trochę dziwi jedna rzecz, mianowicie
działanie kontrolki, która sugeruje zmianę biegów.
Przykładowo na płaskim sugeruje ona zmianę biegów
3->4 na wydaje mi się za niskim poziomie obrotów,
bo po wrzuceniu 4 mam ok. 1500/1550 obr.
Zawsze byłem przekonany, że wolnossące benzyniaki
bezpiecznie jeżdżą od obrotów na poziomie 1800/1900.
Dajcie znać co sądzicie, czy takie ultra eko jest zdrowe dla silnika?


Mam podobne odczucia jak Ty. Zauważyłem jednak, że jak jeżdżę bardziej dynamicznie to sugestia o zmianie biegu pojawia się później (jak by bardziej w ten właściwy punkt). Przy spokojnej jeździe nie da się zmieniać biegów tak jak wyświetlacz sugeruje bo serce się kraje jak się silnik męczy.

GRL - 2018-11-03, 02:43

Poniżej 1700 silnik wydaje dźwięki trochę jakby się męczył. Staram się robić wszystko, żeby nie schodzić tak nisko (komputer sugeruje zmianę nawet przy 1900). Dociągam do 2500, od zawsze, w każdej benzynie.
eplus - 2018-11-03, 07:30

Ja mam paskudne przyzwyczajenie z Felki, że jadę nawet przy 1300, oczywiście nie cisnę wtedy do podłogi, tylko turlam. Na razie 180.000km, oleju nie bierze, jak zrobię 500.000, to napiszę. K4M 1,6 16V
dudu$ - 2018-11-03, 08:43

Ja biegi w każdym aucie zmieniam w okolicy 2500-2700obr./min po zmianie na wyższy bieg obroty spadają do około 1900-2000obr./min i auto ma siłę normalnie przyśpieszać. Dół silnika tez nie dostaje po dup.e bo nie jeździ się wtedy na niskich obrotach
Dar1962 - 2018-11-05, 08:29
Temat postu: Re: Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce
Tutiszelest napisał/a:
Dajcie znać co sądzicie, czy takie ultra eko jest zdrowe dla silnika?

wyłącz to badziewie, zmieniaj biegi normalnie czyli w zakresie obrotów 2,5-3,5 tys, to silnik ci się odwdzięczy trwałością :-P

Tutiszelest - 2018-11-05, 10:21

Zrobiłem w weekend 200 km, autostrada + wioski,
biegi zmieniałem przy 2500 obr, max jakie robiłem to 2900 :( (bo jeszcze 'docieram')
silnik chodził równo a i spalanie wg komputera wyszło fajnie bo 6,7 L,
jeszcze sprawdze w tydoniu jak będę zalewał na stacji.
Poczekam jeszcze do tego 1000 km przebiegu i trochę mu depnę,
jestem ciekaw jak będzie hulał na większej ilości obr,
a w waszym przypadku w jakim zakresie jeździ się najprzyjemniej?

Dar1962 - 2018-11-05, 19:30

to zależy od tego, jaki styl jazdy preferujesz - jeśli jeździsz spokojnie, wystarczy (za wyjątkiem jedynki - bo tu można zmienić na dwójkę sporo niżej) dociągnąć na każdym przełożeniu pod 3 tys przydeptując pedał w miarę energicznie. Dynamika jazdy będzie zupełnie zadowalająca a spalanie rozsądne. Jeśli chcesz przyspieszać bardziej energicznie, trzeba ciągnąć do ok 4 tys, przy czym nie ma większego sensu przekraczać 4,5 tys, bo w tym silniku poza większym hałasem i wzrostem spalania nic już się w zasadzie nie dzieje. Najprzyjemniej, najciszej i najoszczędniej w tym silniku jest w okolicach między 2 a 3 tys.
Tutiszelest - 2018-11-06, 11:00

Dar1962 napisał/a:
Jeśli chcesz przyspieszać bardziej energicznie, trzeba ciągnąć do ok 4 tys, przy czym nie ma większego sensu przekraczać 4,5 tys, bo w tym silniku poza większym hałasem i wzrostem spalania nic już się w zasadzie nie dzieje.


No właśnie nie mam jeszcze 1000 przebiegu i nie mogę jeszcze dociągać do takich obr.
a jestem ciekaw jak się auto zachowa, bo max. moment jest przy 4000 obr.
a jak to wygląda w praktyce? Najlepiej przyspiesza do tych 4000 czy po ich przekroczeniu?
A jak ma się jazda (w praktyce) do mocy maksymalnej przy 5700?
Ma ktoś może wykres mocy do momentu bo nie mogę nigdzie znaleźć?

damiaszek - 2018-11-06, 12:21

Najlepiej przyspiesza w okolicach maksymalnego momentu obrotowego, tyle że chodzi o ten max. moment występujący na kołach którymi odpycha się od asfaltu ;). W praktyce jak chcemy wycisną co się da to jedziemy z obrotami pomiędzy max. momentem, a max. mocą.
Tutiszelest - 2018-11-07, 08:18

przejadę ten cholerny tysiąc i zrobię mały test,
nagram jakiś filmik i może wyjdzie z tego jakiś wykres

zwirz - 2018-11-07, 12:06
Temat postu: Re: Jazda eko na zbyt małych obrotach(?) w Duster II 1.6 Sce
profek412 napisał/a:
Tutiszelest napisał/a:


Mam podobne odczucia jak Ty. Zauważyłem jednak, że jak jeżdżę bardziej dynamicznie to sugestia o zmianie biegu pojawia się później (jak by bardziej w ten właściwy punkt). Przy spokojnej jeździe nie da się zmieniać biegów tak jak wyświetlacz sugeruje bo serce się kraje jak się silnik męczy.


Tak mam i w Sandero i w Mitsubishi - po prostu kontrolka sugerująca zmianę biegu monitoruje poziom wciśnięcia pedału gazu - jak trzymsz stabilnie lub lekko przyspieszasz to się pokaże przy X obrotów, ale jeśli przy tym X obrotów dalej trzymasz mocno gaz chcąc przyspieszyć pokaże się ona później, teoretycznie w momencie odpowiednim żeby przyspieszać dalej efektywnie (ekologicznie?) już na kolejnym biegu. A jak dasz gaz na maxa to się pojawi jeszcze później.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group