DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Duster, Logan MCV czy może jeszcze co innego?

miela - 2018-11-05, 10:53
Temat postu: Duster, Logan MCV czy może jeszcze co innego?
Hej,

To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich i przejdę od razu do mojego dylematu, który powoli mnie już śmieszy :)

Otóż tak wyszło, że potrzebuję czegoś większego niż moja fabia hatchback i zacząłem się zastanawiać nad innym autem. A że w międzyczasie przeprowadziłem się w górzysty teren, to prosta zamiana hatchbacka na fabię kombi nie wydaje mi się już optymalnym rozwiązaniem.

Potrzebuję pakownego auta, żeby dojeżdżać do miasta (2 dorosłe osoby, dziecko i pies), robić zakupy, w weekend gdzieś pojechać w granicach 100 km. Raz na 2 miesiące dłuższa podróż przez całą Polskę (500 km w jedną stronę). Ponieważ ma dość problematyczny dojazd do domu (jakieś 50 m drogą szutrową pod górę) zasanawiałem się nad dusterem, ale przeraża mnie spalanie tego samochodu.
Wczoraj zacząłem przeglądać i czytać informacje o loganie mcv II stepway, ale nie wiem czy te jego udawane właściwości terenowe w jakikolwiek sposób mi pomogą ;)

Może po prostu nie ma idealnego auta, które sprawdzi się przy śliskich, krętych i dziurawych drogach przy częstym podjeżdżaniu/zjeżdżaniu przy jednoczesnym nie rujnowaniu portfela w trasie? Może ktoś ma podobne dylematy. Dzięki za wszelkie sugestie.

Aha, samochód chcę kupić nowy.

Dymek - 2018-11-05, 11:06

Logan MCV Stepway to ciut podwyższone zawieszenie w stosunku do zwykłej wersji, poza tym żadnych zmian wpływających na jazdę.
Z kolei Duster w porównaniu do Fabii raczej Cię nie zadowoli jeśli zależy CI na istotnym przyroście miejsca na bagaż.

miela - 2018-11-05, 11:12

Dymek napisał/a:
Logan MCV Stepway to ciut podwyższone zawieszenie w stosunku do zwykłej wersji, poza tym żadnych zmian wpływających na jazdę.
Z kolei Duster w porównaniu do Fabii raczej Cię nie zadowoli jeśli zależy CI na istotnym przyroście miejsca na bagaż.


Nie, no jednak wzrost jest. W fabii I jest 260, duster ma 445 l.

rotmistrz88 - 2018-11-05, 16:31

Witaj ,jestem w tej szczęśliwej sytuacji że mam nowego Logana II MCV 1.0sce a brat nowego Dustera 2 1.6sce . Wahałem sie pomiedzy tymi dwoma modelami i wybrałem MCV , również mam psa i obszerny bagażnik był bardzo potrzebny. Wczoraj wróciłem z trasy 400km w jedną stronę i spalanie przy tankowaniu do pierwszego odbicia wyszło 16.4 litra czyli około 4.1 litra na 100km przy 3 osobach i psie na pokładzie plus pełny bagażnik i wĺączona klima przez połowe trasy. Silnik nie jest wbrew pozorom jakimś mega piździkiem i jeśli chodzi o trasy krajowe i drogi szybkiego ruchu to spokojnie wystarcza. Miałem wcześniej 2.4jtd 150km i jakoś nie płacze.
Jeśli chodzi Dustera brata to średnie spalanie ma 7 litrów ,silnik pracuje naprawdę zacnie ale w 1.0sce też tragedii nie ma ,jeśli stawiasz na ekonomie i pojemość bagażnika bierz MCV , jak latasz autostradami zastanów sie nad TCe ale wtedy pilnuj nogi bo spali więcej ;-) , a jak chcesz wyżej siedzieć i podoba Ci sie Duster to bierz go, 7 litrów to też nie tragedia. Mam 190cm wzrostu ale zarówno w MCV jak i Dusterze siedzi mi sie wygodnie, na plus dla tego drugiego to kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach.

Kauris - 2018-11-05, 22:16

Jeśli chodzi o dziury i wyboje to MCV (zwykłe) przechodzi przez miejsca, o których w fabii byś nawet nie pomyślał, żeby się zastanawiać, czy może dasz radę. Poza ceną to największy atut tego samochodu moim zdaniem. Ale na śliskim pod górkę to bym się obawiał o przyczepność. 4x4 tylko w dusterze.
GRL - 2018-11-05, 22:24

A tak na marginesie to jaki budżet?
miela - 2018-11-06, 09:58

GRL napisał/a:
A tak na marginesie to jaki budżet?


55.000-60.000 maks

PiotrWie - 2018-11-06, 10:59

miela napisał/a:
GRL napisał/a:
A tak na marginesie to jaki budżet?


55.000-60.000 maks

A jaki zakładany roczny przebieg?

miela - 2018-11-06, 11:08

W granicach 12-15.000
GRL - 2018-11-06, 17:21

miela napisał/a:
GRL napisał/a:
A tak na marginesie to jaki budżet?


55.000-60.000 maks


+ większy prześwit niż typowe osobówki,
+ mało pali,
+ duży bagażnik,
+ konkurencyjne silniki dla Logana,
-----------------------------------------------
= Ford Tourneo Courier

W zależności od rodzaju obaw: 1.0 turbobenzyna lub 1.5 turbodiesel.
Oba do ogarnięcia w założonym budżecie.

Prześwit większy niż w osobówkach, porównywalny z "cywilnym" Loganem, mniejszy niż Stepway lub Duster.
Bagażnik 700 litrów, mało pali.

Można uznać, że temat do zamknięcia. :lol:

miela - 2018-11-06, 18:38

Dzięki GRL, ale tylko większe zamieszanie, bo teraz to już sam nie wiem co chcę ;) W sumie ciekawa propozycja. Przeglądam. Za 56k podstawowa wersja tego forda.
miela - 2018-11-06, 19:40

Kauris napisał/a:
Jeśli chodzi o dziury i wyboje to MCV (zwykłe) przechodzi przez miejsca, o których w fabii byś nawet nie pomyślał, żeby się zastanawiać, czy może dasz radę. Poza ceną to największy atut tego samochodu moim zdaniem. Ale na śliskim pod górkę to bym się obawiał o przyczepność. 4x4 tylko w dusterze.


Ale to o przyczepności dotyczy chyba każdego auta z napędem tylko na przód?

GRL - 2018-11-06, 20:32

miela napisał/a:
Za 56k podstawowa wersja tego forda.

Katalogowo.
W odpowiedniej porze roku są bardzo elastyczni cenowo, a wyprzedażowe zeszłoroczne egzemplarze są znacznie ładniej zrabatowane niż Dacie (komplet zimówek gratis albo spadaj).
Kolegi rodzice kupili takiego "przeterminowanego" Couriera w dieslu za 54k.

A wyposażenie podstawowej wersji jest porównywalne (nawet trochę lepsze) niż Duster w trzecim poziomie wyposażenia (Comfort).
Trzeba tylko dopłacić za system stop-start, co jest fenomenalna wiadomością, bo oznacza tyle, że nie jesteś zmuszony go posiadać. :->

Nie żebym zniechęcał do Dustera.
Mam i sobie chwalę.
Ale ja w trasy powyżej 100km jeżdżę dosłownie raz do roku, więc nie przeszkadza mi ekonomiczna jazda 120km/h na autostradzie.
Nie mam psa.
A mojemu dziecku nie pozwolę zabrać roweru nad morze. ;-)

Kauris - 2018-11-06, 21:34

Duży skok miękkiego zawieszenia i mały lekki silniczek nie pomaga przy ruszaniu. Na mój gust jest gorzej niż być powinno.
miela - 2018-11-08, 17:34

Kauris napisał/a:
Duży skok miękkiego zawieszenia i mały lekki silniczek nie pomaga przy ruszaniu. Na mój gust jest gorzej niż być powinno.


A orientujesz się czy w wersji Stepway jest trochę inaczej? Ciężko w ogóle obejrzeć to auto. Najbliższy dealer ma tylko sandero - jak bardzo są one podobne?

Jak jest w loganie z wygodą, bo czytam w paru miejscach, że fotele niewygodne (w sensie jak się przesiądę z podstawowej fabii z 2000 r. to będzie gorzej?)?

Dar1962 - 2018-11-08, 17:39

[quote="miela"]
Kauris napisał/a:
czytam w paru miejscach, że fotele niewygodne

trzeba sprawdzić własnym kręgosłupem i tyłkiem, większości odpowiadają, choć zawsze znajdą się narzekacze. Fotele w Sandero i Loganie są identyczne

Kauris - 2018-11-08, 21:55

miela napisał/a:
A orientujesz się czy w wersji Stepway jest trochę inaczej?
Nie. Nie miałem przyjemności. Jest wyżej, więc możliwe, że dla przyzwoitości bardziej twardo?
napisał/a:
Jak jest w loganie z wygodą, bo czytam w paru miejscach, że fotele niewygodne
Kwestia gustu i przyzwyczajeń. W salonie nie miałem uwag, po kilku szybszych zakrętach już tak ;)
Jeździłem fabią MK1 golasem i powiem tak: Twardszy fotel, dłuższe siedzisko, lepsze trzymanie boczne, normalna regulacja wysokości, niżej, mniej płasko. Nic mi tam nie przeszkadzało, ale kursy fabią sporadyczne miałem i w sumie opinii nie mam. W dacii jest... luźno. Fotel jest miękki, krótki, płaski, oparcie szerokie, trzymanie boczne symboliczne, chora regulacja wysokości. Ale jak bym miał jednym słowem podsumować moje, średnio 3-4h dziennie za kierownicą logana, to mi przychodzi tylko jedno na myśl - komfort. Niby jest do dupy, ale siedzi mi się fajnie. ALE używam nakładki custo grand comfort (która jest za mała na fotel dacii - takie info gdyby się ktoś zasugerował), bo czułem się za mały w tym fotelu (100+kg mam)

eio - 2018-11-08, 22:24

Jeździłem wygodniejszymi. Ale tutaj jest nie najgorzej. Wytrzymywałem tym autem nawet dłuższe wyjazdy bez problemów. Wydaje mi się że salonie raczej trudno to sprawdzić. Wyjdzie na dłuższych trasach.
Dymek - 2018-11-09, 08:36

miela napisał/a:
Dymek napisał/a:
Logan MCV Stepway to ciut podwyższone zawieszenie w stosunku do zwykłej wersji, poza tym żadnych zmian wpływających na jazdę.
Z kolei Duster w porównaniu do Fabii raczej Cię nie zadowoli jeśli zależy CI na istotnym przyroście miejsca na bagaż.

Nie, no jednak wzrost jest. W fabii I jest 260, duster ma 445 l.

No tak... Fabia I ma znacznie mniej niż późniejsze. No to nawet w Sandero masz 320l.
miela napisał/a:
A orientujesz się czy w wersji Stepway jest trochę inaczej? Ciężko w ogóle obejrzeć to auto. Najbliższy dealer ma tylko sandero - jak bardzo są one podobne?

Jeśli chodzi o wnętrze- jak usiądziesz z przodu w Sandero, to dopóki się nie obejrzysz za siebie widzisz i odczuwasz dokładnie to samo co w Loganie lub Loganie MCV- te same fotele, ta sama deska, kokpit, kierownica, szyba. Chcesz obczaić MCV Stepway- znajdź Sandero Stepway, ale miej na uwadze, że Sandero Stepway jest zawieszone wyżej od MCV Stepway i nawet wsiada się zupełnie inaczej. Możliwości terenowe (prześwit) Sandero Stepway to coś pomiędzy Loganem a Dusterem.
Oczywiście tą metodą samego prowadzenia nie porównasz, bo prowadzenie Sandero i MCV to jednak ciut inna bajka.

Dymek - 2018-11-09, 10:45

A co do siedzeń- nie mam porównania z Fabią, ale dla mnie osobiście fotele są superwygodne.
Nie jechałem jak dotąd więcej niż 400km jednorazowo, ale na tym dystansie nie mam się do czego przyczepić. Oczywiście regulacja wysokości fotela obowiązkowo musi być.
Fotele wersji Stepway różnią się tapicerką, ale nie wiem czy poza samym materiałem jest jakakolwiek różnica w twardości itp, raczej nie ma żadnej.
Co do silnika w wersji Stepway, to fabryka wybrała już za Ciebie- do wyboru jest tylko TCe90 lub 1,5dCi.

miela - 2018-11-09, 17:42

Logan MCV ma prześwit 128 mm (stepway ma +50 mm, czyli 178 mm) a sandero ma 207. Trochę mało ma ten MCV, wygląda na wyższego. Tutaj fabia niewiele ustępuje, bo ma 170 mm a jak się weźmie pakiet na bezdroża to jeszcze + 20 mm, czyli wtedy 190 mm :)

Pewnie się na fabii kombi skończy, cena podobna, a mają trochę lepszy leasing.

Dziwne, bo na tych wizualkach i zdjęciach logan mcv stepway wygląda na wysoko posadzonego. No ale na żywo nie widziałem. W ogóle poza dusterem to ciężko przypadkiem dacię spotkać. Wczoraj mi mignęło sandero tylko.

defunk - 2018-11-09, 17:50

miela napisał/a:
utaj fabia niewiele ustępuje, bo ma 170 mm a jak się weźmie pakiet na bezdroża to jeszcze + 20 mm, czyli wtedy 190 mm :)


Fabia ma prześwit 133 mm, w wersji kombi 135 mm i te parametry nie rosły bodajże nawet w przypadku wersji Scout. Pakiet na bezdroża podnosi go o całe 8 mm.

(Źródło: instrukcja obsługi i cennik, ze strony skoda-auto.pl.)

Dodać warto, że w/g opisu Logana MCV prześwit 128 mm dotyczy auta obciążonego -- z 5 pasażerami (Skoda nie wyjaśnia w jakich warunkach jest owe 133 mm).

miela - 2018-11-09, 17:54

defunk napisał/a:
miela napisał/a:
utaj fabia niewiele ustępuje, bo ma 170 mm a jak się weźmie pakiet na bezdroża to jeszcze + 20 mm, czyli wtedy 190 mm :)


Fabia ma prześwit 133 mm, w wersji kombi 135 mm i te parametry nie rosły bodajże nawet w przypadku wersji Scout. Pakiet na bezdroża podnosi go o całe 8 mm.

(Źródło: instrukcja obsługi i cennik, ze strony skoda-auto.pl.)

Dodać warto, że w/g opisu Logana MCV prześwit 128 mm dotyczy auta obciążonego -- z 5 pasażerami (Skoda nie wyjaśnia w jakich warunkach jest owe 133 mm).


A fakt, dzięki. Masz rację! Przesadziłem z tym pakietem ;)
Logan ma jakieś osłony od silnika?

eio - 2018-11-09, 18:19

miela napisał/a:
Logan ma jakieś osłony od silnika?

Tak. Pod silnikiem i alternatorem.
ed. oczywiście pisałem o loganie mcv ii, którym jeżdżę.

GRL - 2018-11-09, 23:19

Nie wiem co oni się teraz tak uparli, żeby podawać wartość obciążonego auta.
Jestem niemal pewien, że w Fabii wartość jest podana dla samochodu pustego.

Z Dacią będzie tak:
- Sandero Stepway ma prześwit 173mm załadowane i 205mm puste,
- MCV Stepway ma 174mm i prawdopodobnie również 205mm na pusto,
- MCV "cywilne" to 128mm i analogicznie wychodziłoby 159mm.

I te ok. 16cm pasowałoby do tego co pamiętam ze starych katalogów.
Na 99% zwykła MCV-ka jest jednym z najwyżej wiszących aut segmentu B, B+.
I jest to wartość porównywalna, np. z crossover'owatym Citroenem C4 Cactus w benzynie (Cytryna w dieslu ma zaledwie 13cm prześwitu).

Kauris - 2018-11-10, 11:20

Mój też ma osłone.
Miela źle podchodzisz do tematu. Jeśli dopuszczasz opcję, że "pewnie się na fabii skończy", to nie ma sensu patrzeć na prześwity, osłony w dacii. Fabia przejedzie to dacia przejedzie. Każda. To już lepiej pomyśleć jak szybko i agresywnie jeździsz po asfalcie.

miela - 2018-11-10, 13:10

Kauris napisał/a:
Mój też ma osłone.
Miela źle podchodzisz do tematu. Jeśli dopuszczasz opcję, że "pewnie się na fabii skończy", to nie ma sensu patrzeć na prześwity, osłony w dacii. Fabia przejedzie to dacia przejedzie. Każda. To już lepiej pomyśleć jak szybko i agresywnie jeździsz po asfalcie.


Ja tak sam z siebie żartuję po prostu ;)
Wybiorę się w końcu do salonu to zobaczę. Porównuję do tego co widziałem i od czego wyszedłem przy planowaniu zakupu a tak wychodzi też, że dacia w podobnej cenie jest również.

Co do jazdy po asfalcie, to nie jeżdżę zbyt agresywnie, zresztą w okolicy niespecjalnie się da, bo dużo zakrętów, podjazdów, zjazdów i dziur w asfalcie. A tak jak pisałem, to większość jednak będę po okolicy jeździł, raz na miesiąc gdzieś dalej krajowymi czy autostradą.

W zasadzie najważniejsze dla mnie są:
- lekko powiększony prześwit, bo mam dojazd kawałek drogą gruntową
- spory bagażnik (tak ok. 500 l)
- przyzwoite spalanie w okolicach 6l na 100 km przy jeździe mieszanej
- możliwość dołożenia haka
- niska awaryjność

eio - 2018-11-10, 14:06

miela napisał/a:
Co do jazdy po asfalcie, to nie jeżdżę zbyt agresywnie, zresztą w okolicy niespecjalnie się da, bo dużo zakrętów, podjazdów, zjazdów i dziur w asfalcie. A tak jak pisałem, to większość jednak będę po okolicy jeździł, raz na miesiąc gdzieś dalej krajowymi czy autostradą.

W zasadzie najważniejsze dla mnie są:
- lekko powiększony prześwit, bo mam dojazd kawałek drogą gruntową
- spory bagażnik (tak ok. 500 l)
- przyzwoite spalanie w okolicach 6l na 100 km przy jeździe mieszanej
- możliwość dołożenia haka
- niska awaryjność

Nie namawiam, ale myślę że Logan MCV II spelnia te warunki.
1. jeżdżę kawałek - kilka km - drogą gruntową. Nie ma problemu. Choć uczciwie - nie ryzykuję w upalne lato w głebokim piachu pod górkę przy lesie - przepuszczam auta z góry i jeżdżę środkiem, bardziej ubitym. Nie chcę zasypać piachem elementów podwozia. Parę lat temu zakopywały się tam inne auta i wyciągano je ciągnikami. Nie ryzykuję.
2. bagażnik min. 500, wygodny w kombi, bez podniesionego progu.
3. mieszane spalanie mierzone na dystrybutorze uzyskałem na poziomie 5,5.
Ale w trasie zimą, na zimówkach, z full ogrzewaniem, przy niemal pełnym wagowo ładunku, plus codzienne krótkie dojazdy na parkingi pod stoki - uzyskiwałem 4,6 l/100. Teraz nie przejmuję się spalaniem. Nie interesuje mnie to tak bardzo.
4. można z hakiem
5. trudno coś powiedzieć o awaryjności tego auta z nowym silnikiem. Wyjdzie w przyszłości. Opieralem się na opiniach kolegi o MCV z silnikiem 1,2 - awarii czegokolwiek brak. Bardziej liczyłem na niskie koszty napraw. Mam silnik 1.0 sce bez żadnych turbo doładowań i myślę że jego prostota daje podstawy małej awaryjności. Można wybrać 0.9 tce lub dci, ale o ich awaryjnoßci nic nie powiem. Do tce nie miałem zaufania. Dci nie chciałem.

Myślę że MCV II jest takim minimum które spełnia Twoje oczekiwania. Dacia ma też inną ciekawą alternatywę - Lodgy 1.6 sce. Ale spalanie o ile pamietam 5.5 - 8/100. Jednak dach wyższy niż w MCV. Ja wożę bagażnik na dachu mcv i już tak ledwo ledwo mogłem na im zapiąć rower, mimo że w starym zielonym dowodzie miałem "wysoki" ;)

edit. poprawka o spalaniu - zdałem sobie sprawę z błedu ktory popełniłem - wartość 4.6/100 w trasie z tym wszystkim co wyżej wymieniłem, otrzymałem na komputerze a nie na dystrybutorze. Już zauważyłem że komputer nie liczy zużycia przy prędkościach poniżej 30 kmh. Czyli wynik ten był prawdziwy bez manewrów na parkingach.

defunk - 2018-11-10, 16:42

GRL napisał/a:
MCV "cywilne" to 128mm i analogicznie wychodziłoby 159mm.


Okazało się, że mam na dysku PDF z katalogiem Logana MCV z 2013 r. -- prześwit pojazdu nieobciążonego opisany jest na 142 mm.

miela - 2018-11-10, 19:22

Dzięki za wszystkie wpisy, elo - super, taka analiza bardzo mi pomogła. Teraz w fabii mam średnio 6,5l / 100 km, więc będzie jakaś poprawa.

Zastanawiałem się jeszcze nad LPG, ale przy moich przebiegach w granicach 12.000 km rocznie, raczej nie jest to warte zawracania głowy, bo oszczędności mizerne. Zresztą w wersji stepway LPG nie jest oferowane, czyli problem się rozwiązał.

W kolejny weekend jadę do miasta, pójdę do salonu, zobaczę i zdecyduję, bo już mi się nie chce o tym myśleć.

Michał B24 - 2018-11-11, 00:51

Przejedź się stepwayem, nawet jeśli to Sandero. Jest co całkiem przyjemnie jeżdżące auto. W górach sprawdza się świetnie, a już w porównaniu do Fabii, jest megakomfortowy, jeśli chodzi o zawieszenie.

Musisz wiedzieć, że Logan ma sporo więcej miejsca na tylnym siedzeniu. Więc jeśli zrazi cię ciasnota Sandero z tyłu, to zajżyj do Logana. Bo jest różnica.

Stepway Sandero, jest bardzo fajnie wyposażony: tempomat, bluetooth, dobrze grające radio, klima.

Mi bardziej podchodzi Sandero, niż Fabia. Ale Fabia ma ładniejsze wnetrze, choć przy bliższym poznaniu, okazuje sie że Dacia ma bardzo praktyczne i w sumie miłe w dotyku...

straszna_maruda - 2018-11-11, 22:21

To może jeszcze zobacz kia venga, skoda rapid oraz fiat 500l lub tipo. Z rodziny to jeszcze reno clio kombi albo meganka. Może będzie warto nieco podnieść cenę by wpaść w kompakty, bo wyższy komfort podróżowania może bardziej się opłacać.
miela - 2018-11-12, 10:02

straszna_maruda napisał/a:
To może jeszcze zobacz kia venga, skoda rapid oraz fiat 500l lub tipo. Z rodziny to jeszcze reno clio kombi albo meganka. Może będzie warto nieco podnieść cenę by wpaść w kompakty, bo wyższy komfort podróżowania może bardziej się opłacać.


Też dość poważnie rozpatruję skodę rapid, bo można dostać w podobnej cenie co fabię z minimalnie gorszym wyposażeniem. Z tym, że ona ma jeszcze mniejszy prześwit niż fabia. Koło mnie zresztą kręci się i rapid i fabia, więc oglądam codziennie i myślę.

Ale zobaczę jeszcze te propozycje, co wymieniłeś.

Niemal idelna byłaby octavia scout, ale to ponad 2 razy tyle ile założyłem na auto ;) stąd zainteresowanie loganem stepway.

GRL - 2018-11-12, 14:06

Kia Venga to całkiem zmyślne auto.
Miałem przyklepaną cenę na model podstawowy (ale całkiem fajnie wyposażony) na poziomie niespełna 54kzł.
Było to moje wyjście awaryjne, na wypadek, gdyby wszelkie negocjacje zakończyły się fiaskiem, a auto było potrzebne na za 2 tygodnie.

Całkiem ładny prześwit - 156mm wg katalogu.
Przy małej długości bardzo pojemny bagażnik - do 440 litrów.
Suwana kanapa - w zależności od potrzeb dużo miejsca na nogi lub na pakunki.
Wolnossący 4-cylindrowy silnik 1.4 lub kilka tysięcy droższy 1.6 już z 6 biegami.
Niewielkie wymiary zewnętrzne obietnicą łatwiejszego manewrowania w mieście.

Suche liczby są bardzo obiecujące.
Niestety, traktowałem Vengę jako koło ratunkowe, głównie ze względu na dość leciwą konstrukcję (od 2009r.).
Może i niesłusznie, wszak dzisiejsze auta coraz gorzej się mają...

miela - 2018-11-17, 19:43

@GRL: Venga jednak za mała, za niska ;) nie to, no i nie chcę kolejnego auta rozważać. Za dużo mi to w głowie miesza.

Dzisiaj byłem w salonie Dacii we Wrocławiu i oglądałem logana (ale był tylk sedan) no i dustera, którym się przejechałem. Ogólnie sprzedawca zbył logana jakby to był jakiś złom, za to duster. Nie mówię - duster mi się bardzo podoba. Wygodny, fajnie się wsiada. Czuć przestrzeń no i wykończenie spoko. Pozytywne zaskoczenie.

I w sumie bym brał tego dustera, ale przeraża mnie spalanie, bo przy benzynowym silniku, jaki właśnie chciałbym mieć, to jest 7-8 l na 100 km a może i więcej z tego co czytam wszędzie. Logan tutaj jednak lepiej wychodzi.

Ale widzę, żę tu jest jakiś taki: https://www.motostat.pl/vehicle-stats/87237 i wychodzi niecałe 6l / 100 km a to już byłoby spoko.

bartos123 - 2018-11-17, 22:30

miela napisał/a:

Dzisiaj byłem w salonie Dacii we Wrocławiu i oglądałem logana (ale był tylk sedan) no i dustera, którym się przejechałem. Ogólnie sprzedawca zbył logana jakby to był jakiś złom, za to duster. ….

Zbył logana bo jest tańszy niż duster i prowizja mniejsza :-P Tak samo będzie oferował w danym modelu wersję lepiej wyposażoną (czytaj droższą). Do salonu trzeba wejść jak do marketu - z listą czego chcemy - i tego się trzymać, inaczej nie odporni na gadkę sprzedawcy, zostawią kilka (kilkanaście) tysięcy więcej.

miela - 2018-11-18, 13:13

bartos123 napisał/a:
miela napisał/a:

Dzisiaj byłem w salonie Dacii we Wrocławiu i oglądałem logana (ale był tylk sedan) no i dustera, którym się przejechałem. Ogólnie sprzedawca zbył logana jakby to był jakiś złom, za to duster. ….

Zbył logana bo jest tańszy niż duster i prowizja mniejsza :-P Tak samo będzie oferował w danym modelu wersję lepiej wyposażoną (czytaj droższą). Do salonu trzeba wejść jak do marketu - z listą czego chcemy - i tego się trzymać, inaczej nie odporni na gadkę sprzedawcy, zostawią kilka (kilkanaście) tysięcy więcej.


I chyba tak zrobię. Nie to, że mi się nie podoba duster, bo wg mnie to fajne i naprawdę gdyby nie to masakryczne spalanie, to brałbym. Logan będzie miał jednak trochę mniejsze, w okolicach 7l / 100 km, a przy mojej jeździe może nawet lepiej.

Ale że tak zjechać jednym zdaniem: "A to już stara konstrukcja" :D

miela - 2018-11-18, 16:11

@bartos123 No właśnie odnośnie cen, to podobnie, bo logan mcv stepway kosztuje mniej wiecej tyle co duster comfort - czyli jakoś między 51 a 55. No te parę tysi na + przy dusterze ;)
defunk - 2018-11-18, 16:23

Zwracam uwagę, że katalogowo MCV Stepway z silnikiem TCe 90 w cyklu mieszanym ma palić 5,5 litrów, Duster 1,6 SCe "6,5-6,5" (od biedy tyle spali przy spokojnej jeździe podmiejskiej), więc oszczędność 1 litra na setkę daje ca. 500-600 złotych na każde 10 tys. kilometrów.

Jeśli interesują Cię znacznie większe roczne przebiegi, to może (tak P.T. Koledzy podpowiedzą) potrzebujesz ropniaka. Poza tym wydaje mi się, że różnica w koszcie paliwa jest praktycznie pomijalna (tj. taki MCV Stepway będzie palił więcej, jeśli będziesz bardziej cisnął, etc.) -- więc jeśli uważasz, że Duster bardziej Tobie pasuje (na pewno na kiepskiej drodze będzie znacznie lepszy), to nie ma co się zastanawiać: brać MCV jeśli potrzebujesz kufra, brać Dustera, jeśli jednak ważniejsza jest jazda na lekkich bezdrożach.

kicpra - 2018-11-18, 17:14

MCV Stepway pali mi 8l przy 140km/h, wiec to nie jest chyba tak dużo. 1.6 spali wiecej
defunk - 2018-11-18, 18:00

Jeśli ustawię tempomat na 140 km/h, wskazanie komputera będzie oscylowało w granicach 9 litrów na setkę.

Nie da się mieć auta równie dobrego na wertepy & w trasę za 1/3 ceny podstawowego Disco Sport (który być może na wertepach wcale nie będzie lepszy).

miela - 2018-11-18, 20:10

Dzięki defunk i kicpra za konstruktywne wpisy! Rzeczywiście tutaj jest różnica 1l, więc w zasadzie można to olać przy moich przebiegach.

No niestety, nie ma auta tak superuniwersalnego ;)

GRL - 2018-11-18, 20:21

defunk napisał/a:
Jeśli ustawię tempomat na 140 km/h, wskazanie komputera będzie oscylowało w granicach 9 litrów na setkę.

Sprawdzałem chwilowe spalanie na odcinku kilkunastu kilometrów płaskiej trasy.
10,0-10,5 przy 140
9,0-9,5 przy 130
7,5-8,0 przy 120
6,5 przy 100 (jeżeli dobrze pamiętam)

Te 9 przy 140 brzmi dla mnie trochę za bardzo optymistycznie.
Aczkolwiek zanegować nie mogę, gdyż moje pomiary odbywały się na zbyt krótkim odcinku.

PiotrWie - 2018-11-18, 21:41

Nie wierzę w większą różnicę niż 1l/ 100 pomiędzy Dusterem a MCV, przynakmniej przy normalnej jeździe. A spalaniem powyżej 140 km/h się nie przejmuj - jeśli stanowi poniżej 10% przebiegu rocznego to nie wpłynie zbytnio na średnie spalania roczne. Oba samochody są dość klockowate a spalanie zależy przecież głównie od CX.
Nie bardzo wierzę w podawane wyniki typu 5-6-7l/100 , miałem kilkanaście samochodów z silnikami benzynowymi i żaden tyle nie palił. A mój Duster przy jeździe ok 140/h autostradą pali ok 13l :mrgreen:
PS Kolega ma DDI z silnikiem 1,6 sce i też mu tyle pali.

bartos123 - 2018-11-18, 22:21

miela napisał/a:
@bartos123 No właśnie odnośnie cen, to podobnie, bo logan mcv stepway kosztuje mniej wiecej tyle co duster comfort - czyli jakoś między 51 a 55. No te parę tysi na + przy dusterze ;)


No parę tysięcy to jednak parę tysięcy. Dlaczego mcv stepway? Prześwit w zwykłym mcv pozwoli na pokonywanie duuuużych nierówności bez problemu, a to już trochę więcej niż parę tysięcy, no ale to już sprawa indywidualna.

Dymek - 2018-11-19, 08:50

miela napisał/a:
Dzięki defunk i kicpra za konstruktywne wpisy! Rzeczywiście tutaj jest różnica 1l, więc w zasadzie można to olać przy moich przebiegach.
No niestety, nie ma auta tak superuniwersalnego ;)

TCe90 naprawdę radzi sobie świetnie w Daciach, to są dość lekkie samochody.
Ja właśnie zamykam rok z Sandero Stepway z silnikiem TCe i spalanie średnie (z komputera) stoi uparcie na poziomie 6,0-6,2l/100km w zależności od pory roku. Kilkukrotne sprawdzenie z dystrybutora potwierdza te odczyty. W tym 90% to jazda miejska- bardzo mało dalszych tras robię.

miela - 2018-11-19, 10:03

bartos123 napisał/a:
miela napisał/a:
@bartos123 No właśnie odnośnie cen, to podobnie, bo logan mcv stepway kosztuje mniej wiecej tyle co duster comfort - czyli jakoś między 51 a 55. No te parę tysi na + przy dusterze ;)


No parę tysięcy to jednak parę tysięcy. Dlaczego mcv stepway? Prześwit w zwykłym mcv pozwoli na pokonywanie duuuużych nierówności bez problemu, a to już trochę więcej niż parę tysięcy, no ale to już sprawa indywidualna.


Ogólnie lepiej wygląda, ale prześwit +5 cm też ma znaczenie.

PiotrWie - 2018-11-19, 11:43

Dymek napisał/a:
miela napisał/a:
Dzięki defunk i kicpra za konstruktywne wpisy! Rzeczywiście tutaj jest różnica 1l, więc w zasadzie można to olać przy moich przebiegach.
No niestety, nie ma auta tak superuniwersalnego ;)

TCe90 naprawdę radzi sobie świetnie w Daciach, to są dość lekkie samochody.
Ja właśnie zamykam rok z Sandero Stepway z silnikiem TCe i spalanie średnie (z komputera) stoi uparcie na poziomie 6,0-6,2l/100km w zależności od pory roku. Kilkukrotne sprawdzenie z dystrybutora potwierdza te odczyty. W tym 90% to jazda miejska- bardzo mało dalszych tras robię.

W mieście CX nie ma znaczenia, tylko różnica w silniku i masie pojazdu, przy jeździe pozamiejskie - odwrotnie ( nie myl jazdy pozamiejskiej - po kilka - kilkanaście kilometrów od wsi do wsi czy miasta - z jazdą w trasie po kilkaset kilometrów). Srednia przy jeździe pozamiejskiej mojego Dustera plus jakieś 10 % w roku autostrada i jazda miejska - to 7,8 l/100 pomimo spalania 13l/100 przy 140/h. Myślę że przy MCV Stepway nie zeszłoby poniżej 7l.

Michał B24 - 2018-11-19, 15:51

Sandero Stepway, nie da sie spalic wiecej jak 8 litrow, a Duster spokojnie łyka 10 w mieście I na szybkiej trasie. Stepway ma bardzo dużą dzielność terenową, I nawet chyba lepiej wybiera dziury jak Duster. Ale to moje prywatne odczucie. W Stepwayu przekroczyłem 8 litrow, przy jeździe z 3 rowerami z prędkością 130km/h. Nie chiał nawet osiągnąć 140 wtedy, jeden z rowerów to był tandem.

Duster, to wiem tylko od sąsiada ile pali. Według niego dycha w mieście, w trasie ponad 8.

defunk - 2018-11-19, 16:22

Co to znaczy "w trasie"? Bo mi w trasie potrafi spalić poniżej siedmiu, ale też i powyżej 10 litrów na setkę.
eio - 2018-11-19, 16:38

defunk napisał/a:
Co to znaczy "w trasie"? Bo mi w trasie potrafi spalić poniżej siedmiu, ale też i powyżej 10 litrów na setkę.

Każy może mieć swoją definicję. Ja mam swoją - poza miastem. A rozwijając - to trasa która przynajmniej przez kilkanascie km umożliwia mi jazdę z prędkością co najmniej 70 kmh, bez częstych (lub brak) zatrzymywań na krzyżówkach. I wg tej definicji obliczałem zużycie noPB w trasie - 4,6/100.

Piitubski - 2018-11-19, 17:17

Do 90kmh Duster pali tyle, co inne kompakty. Ale powyżej 100kmh wir w baku. Nie jechałem szybciej niż 140kkm - spalanie 13L skutecznie odstrasza.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group