DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Auto Świat: porównanie Opel Combo - Dacia Lodgy

macminer - 2018-11-07, 23:22
Temat postu: Auto Świat: porównanie Opel Combo - Dacia Lodgy
Na kanale Auto Świat TV pojawił się właśnie filmik, zestawiający Dacię Lodgy z nowym Oplem Combo. Wiadomo, czego się można spodziewać po tym kanale, ale tym razem poziom prowadzących wyjątkowo mnie zniesmaczył. To już nawet nie jest propaganda niemieckiej motoryzacji, a raczej prezentacja własnych uprzedzeń.
https://www.youtube.com/watch?v=9SGimBosBuI

Ciągle zastanawiam się nad zakupem auta - w ubiegłym miesiącu jeździłem więc najpierw Dacią Dokker 1.6 benzyna, później nowym Oplem Combo 1.5 diesel. Nie rozumiem, po co się pastwić nad Lodgy, skoro naturalnym zestawieniem byłaby Dokkerka. Moje wrażenia z jazdy wcale nie były tak negatywne, jak dziennikarzy z AŚ. Być może Lodgy przyspiesza gorzej od Dokkera (nie wiem, nie sprawdzałem), ja w każdym razie nie miałem wrażenia, że samochód jest mułowaty.

A już wyjątkowo prymitywną manipulacją jest twierdzenie o tym, że różnica w cenie to tylko 10 tys. zł. W rzeczywistości jest to grubo ponad 20 tys. w porównywalnej konfiguracji. Cennikowe 61500 zł u Opla to tylko wabik na klientów. W wersji Essentia nie da się nawet dokupić istotnych elementów pokazywanych w materiale wideo. Trzeba wziąć wersję Enjoy (66250 zł), dokupić pakiet Wnętrze Enjoy (2700 zł) oraz Enjoy Plus (2600 zł), w przeciwnym razie nie będzie w samochodzie demonstrowanych trzech fotelików i składanego fotela pasażera ani nawet radia. W sumie wychodzi sporo ponad 70 tys. zł.
W najniższej wersji za 61500 zł brak: klimatyzacji (!), systemu audio, tylnej klapy, lewych drzwi przesuwnych, świateł dziennych. Nie przypuszczam, żeby w dzisiejszych czasach ktoś kupował auto rodzinne bez klimatyzacji. W tej wersji nie da się nawet dokupić składanego fotela pasażera ani składanej półki w bagażniku.
https://www.youtube.com/watch?v=9SGimBosBuI

tAboon - 2018-11-08, 07:15

macminer napisał/a:
świateł dziennych
Ale ten element jest wymogiem w nowo homologowanych samochodach. Więc jak go może nie być nawet w wersji bieda?

Moje spostrzeżenie to takie, że co za "inteligent" porównuje auto wypuszczone na rynek w 2012 (oparte na technologii sprzed 2010r) z Oplem (PSA) z 2018r?

To tak jakby porównać kosę i kosiarkę. To nie ta epoka.

macminer - 2018-11-08, 08:53

tAboon napisał/a:
ten element jest wymogiem w nowo homologowanych samochodach. Więc jak go może nie być nawet w wersji bieda?


Nie wiem. Podejrzewam, że brak osobnych świateł dziennych, a zamiast tego jest funkcja, że światła mijania zapalają się automatycznie.

tAboon - 2018-11-08, 08:58

Cytat:
Od 7 lutego 2011 roku zgodnie z Dyrektywą 2008/89/WE wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej są obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej. Oznacza to, że obowiązek ten nie dotyczy wszystkich nowych samochodów, ale wyłącznie nowych modeli, które uzyskają homologację po tej dacie. Pozostałe produkowane dotąd modele samochodów nie muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej[2].

Źródło - Ciocia Wiki

tosiek - 2018-11-08, 12:55

tAboon, może chodzi o dzienne LED a nie zwykłe halogenowe? Częsty zabieg, że za ledy trzeba dopłacać. (chyba, że obecny combo był homologowany przed 2008 :P )
tAboon - 2018-11-08, 12:59

Może i tak jest, że chodzi o LED.

Nie mniej jednak porównanie tych dwóch aut z różnych epok jest nie na miejscu.

Belphegor - 2018-11-08, 13:09

Gdyby Dacia to była taka druga Skoda pod skrzydłami VW, to porównanie wypadłoby nieco inaczej. Byłaby "świadoma rezygnacja z nowinek technicznych na rzecz przemyślanej prostoty genialnej w swoim geniuszu".
Bo czyją własnością jest obecnie Opel to wiadomo. :mrgreen: A tak została im jeszcze rodowodowo niemiecka marka. Wtedy "niemiecka Dacia" zmiażdżyła by "francuskiego Opla".

GRL - 2018-11-08, 17:03

A ja tam nie widzę nic zdrożnego.
Kto widział więcej ich filmików, ten wie, że oni już tak mają.
Co do "lepszości" Combo nad Logdy to chyba nikt nie ma wątpliwości.
Konkluzja była taka, że akurat oni woleliby dopłacić do lepszego auta.
Mają takie prawo.

Nawet nie mam do nich pretensji o brak doinformowania co do realnej różnicy cenowej.
Ten program, bardziej rozrywkowy niż informacyjny, porównuje tak bardzo przypadkowe auta, że bliskość koncepcji tych 2 była dla mnie wręcz zaskakująca.
Choć tak szczerze mówiąc to za konkurenta powinien tutaj robić Dokker.

tomasso - 2018-11-10, 14:45
Temat postu: fakt, żenada reaktorów i testu
Opel za 90 tyś kontra Lodgy za 51 tyś a oni stękają, że w Oplu ciszej albo ładniej? ostro ich zjechałem w forum YT i FB, może zaczną zachowywać się poważnie?
straszna_maruda - 2018-11-11, 21:54
Temat postu: Re: Auto Świat: porównanie Opel Combo - Dacia Lodgy
Ej dzieciaki nie przesadzajcie :mrgreen: .
Gruby i łysy mają taki styl, mnie jedynie uraziło to tekst o "podcieraniu dupy szkłem". Tu przesadzili. A teraz konkrety... mając do wyboru daćkę - 50dm3 zbiornik, naprawdę źle wyciszona, odczuwalnie słabsza w testach zderzeniowych, z silnikiem który więcej spala i skrzynia 5 biegów dodatkowo norma zaledwie euro 6c, auto tanie z zaplanowanymi niedoróbkami kontra nowoczesny oplofrancuski :lol: produkt, przyzwoicie wyciszony, nieco szerszy, zbiornik 60 dm3, skrzynia 6 biegów, klima automatyczna, przesuwne drzwi, auto bardziej nowoczesne i funkcjonalne z mnóstwem użytecznych dupereli. Wybór cenowy to 49 tys ( daćka) kontra 75 tys. (cytryna lub opel) mając w planie auto na 8-12 lat to dopłata te 25 tys. zaczyna być naprawdę pomijalna. I jeszcze ten tandetny korek :evil: kontra system bezkorkowy. Lodgy to faktycznie auto na taksówkę i kupując ją powinniśmy świadomie zaakceptować jej wady za nieco niższą kasę. Porównuję wersje benzynowe do jazdy z dopuszczalnymi prędkościami, a nie jak działkowicz. Wybór naprawdę trudny - tanie auto kontra współczesne auto. Trojaczki berlingo konkurują z kompaktowym kombi, a lodgy konkuruje jedynie z loganem mcv 90KM i dostawczym ( jednak) dokkerem.

GRL - 2018-11-11, 22:06
Temat postu: Re: Auto Świat: porównanie Opel Combo - Dacia Lodgy
straszna_maruda napisał/a:
Gruby i łysy mają taki styl, mnie jedynie uraziło to tekst o "podcieraniu dupy szkłem". Tu przesadzili.

Dokładnie tak samo uważam.
Te pseudotesty są kręcone na spontanie, z wykorzystaniem samochodów, które aktualnie mają na swoim parkingu.
Potrafili porównywać BMW i8 z Citroenem C-Elysee.
Pośmieją się, poubliżają autom, na końcu sensownie powiedzą które i dlaczego im przypasowało (i nie jest oczywistym, że zaraz lepszy musi być ten droższy) i tyle.

p_a_m - 2018-11-11, 23:55
Temat postu: Re: Auto Świat: porównanie Opel Combo - Dacia Lodgy
straszna_maruda napisał/a:
Ej dzieciaki nie przesadzajcie :mrgreen: .
Wybór cenowy to 49 tys ( daćka) kontra 75 tys. (cytryna lub opel) mając w planie auto na 8-12 lat to dopłata te 25 tys. zaczyna być naprawdę pomijalna.

No tak, dorzucenie 50% jest pomijalne. Tak samo jak konkurencyjne cenowo trojaczki. Tam cennik zaczyna się gdy lodgy się kończy, taka to konkurencja.

macminer - 2018-11-12, 01:36

straszna_maruda napisał/a:
dopłata te 25 tys. zaczyna być naprawdę pomijalna


1. Jeśli kogoś stać na Combo, to zgoda. Ale jeśli kogoś faktycznie stać na Combo, to jakoś nie wierzę, że będzie się zastanawiał nad Lodgy. Dla niektórych ludzi różnica 25 tys. zł jest absolutnie nie do przeskoczenia, inni - wolą wydać te pieniądze na inny cel, jeszcze inni potrzebują samochodu tylko na kilka lat (bo na przykład planują wyjazd za granicę).

2. W obecnym stanie motoryzacji planowanie auta na 8-12 lat jest jedną wielką niewiadomą. Wysilone turbodoładowane silniczki nie są projektowane na taki czas. Owszem, Puretech 1.2 110KM ma dobre opinie, ale fizyki się nie przeskoczy. Poza tym samochód to nie sam silnik, prawdziwą zmorą współczesnej motoryzacji jest niedopracowana elektronika. To, co pięknie wygląda w aucie testowym, za dwa-trzy lata, kiedy zaczyna się psuć, staje się zmorą. Stanowczo za dużo już widziałem kilkuletnich aut, które albo co chwilę stoją z tego powodu u mechanika, albo jeżdżą z "choinką" świecących się kontrolek.

Zasadniczo chodziło mi o to, że zupełnie nie widzę sensu tego filmu. Równie dobrze można by porównywać furmankę z krawatem - ani to mądre, ani śmieszne. Wcześniejsze odcinki "Aut bez ściemy" oglądałem i miałem wrażenie, że jakoś więcej w nich było sensu i obiektywizmu.

straszna_maruda - 2018-11-12, 10:02

Myślę, że to był test dla kogoś kto ma 50 tys. i chce kupić rodzinne niekombi. Suvy odpadają bo są ciasne i małe wewnątrz. 50tys. to mamy lodgy. Ale... złe wygłuszenie bo jeździmy 120 i 140 km/h; czyli wywalamy wnętrze i obklejamy wygłuszeniem, rzeźbimy z uszczelkami drzwi aby były mniej głośne, do tego koła 16 cali - koszt całkowity - 10tys. zł. Porównajmy spalanie - lodgy przy takim użytkowaniu średnio spala 9 dm3 czyli o jakiś 1 dm3 więcej niż berlingo. Koszt to 1x5,5złx10 x 15 (tys. km rocznie) x 8 lat to jest 6600 zł. Czyli z różnicy 25 tys nagle zaczyna robić sie poniżej 10 tys. zł. A komfort i użyteczność stoi o poziom wyżej w berlingo + trochę wyższe bezpieczeństwo w razie wypadku. Wybór czy lodgy za 50 tys. czy berlingo za 75 tys. przestaje być oczywisty dla tańszego auta.
Nie mamy 50 tys. tylko kupujemy auto na kredyt - duster lodgy, mcv albo nieznana używka.
Mamy 50 tys. i więcej ale nie wydajemy ponad 50 tys. - wtedy kupujemy lodgy po 3-5 latach kupujemy kolejne nowe auto.
Teraz film ma sens.

Ja bym się elektroniki nie obawiał tylko całości zastosowanych materiałów. Obecne auta mają słabe nietrwałe tapicerki oraz gumy i uszczelki i plastiki mniej odporne na mrozy i uv co skutkuje ich pękaniem po 4-6 latach.

Krystian67 - 2018-11-12, 11:42

Chciałbym widziec takie combo sprowadzone do cen dacii dokker. Bo Panowie coś pomieszali z modelami. Wydaje mi się , ze została by sama rama na kołach. Chore porównanie. A opel to nie opel .
Dawno spadł na psy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group