DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - problem z silnikiem dacia logan mcv 2 (błąd P0303)

adams_lubon - 2018-11-20, 23:38
Temat postu: problem z silnikiem dacia logan mcv 2 (błąd P0303)
Witam. W moim loganie zaczal pojawić się blad P0303. Po wizycie na regulacji gazu panowie stwierdzili że to jest cewka, kable, swiece, albo zawory. Znajomy załatwił na próbę nowa cewkę oraz kable i nadal nierowno pracuje. Po zmierzeniu kompresji ciśnienie było na 3 cylindrach okolo 9, a na trzecim około 4. Po zalaniu nafta podskoczylo do 5. I teraz pytanie czy opłaca się ten silnik remontować czy lepiej wstawić jakiś inny. Jak inny to jaki? Chyba że znacie jeszcze jakieś inne przyczyny niskiej kompresji?
jas_pik - 2018-11-20, 23:52

Jaki przebieg?
Była kiedykolwiek regulacja luzu zaworowego?
To może być przyczyna niskiej kompresji i nierównej pracy.
A koszt regulacji luzu w tym silniku jest prawie zerowy.

adams_lubon - 2018-11-21, 00:00

Przebieg 90 tys. Luzy zaworowe były regulowane około 12-13 tys wstecz
jas_pik - 2018-11-21, 00:27

To zrób regulację luzu i po tym sprawdź kompresję .
Czas tez na wymianę kabli /świec.
Być może to wystarczy .

adams_lubon - 2018-11-21, 01:14

Świece były wymieniane na 60 tys, a kable krótko po tym. Czyli w zeszłym roku. A czy możliwe np. żeby pierścienie tak szybko się zużyły?
dudu$ - 2018-11-21, 07:50

Świece powinieneś już dawno zmienić, na PB producent zaleca co 60 tys km na LPG co 20 max 30 tyś km. Możliwe jest że za długo czekałeś z pierwsza regulacja zaworów i głowica dostała dupie. Ja obstawiam, że jeżeli regulacja zaworów nie pomoże to do roboty jest głowica a nie pierścienie. Silniki te dobrze współpracują z LPG jeżeli się nie zapomina o wymianie olejów filtrów, regulacji zaworów oraz instalacji LPG. jakiś czas temu mając właśnie takie auto co Ty na stacji benzynowej zgadałem się z człowiekiem co również jeździł MCV 1.2 16v z tym ,że na LPG. Autko zachwalał, przebieg miał wtedy coś ponad 167tyś km i robił tylko regulację zaworów wymianę filtrów i raz listwę wtryskową przy 100tyś km. Nie wiem ile przejechało Twoje auto na LPG, ale możliwe jest, że wtryski już Tobie lały co mogło spowodować uszkodzenie głowicy lub wypalenie się zaworów.
adams_lubon - 2018-11-21, 09:59

Do tej pory wszystko było wymieniane i robione w serwisie zgodnie z ich zaleceniami. Nie sprzeciwiałem się im aż do teraz. Tym bardziej że wypieli się na mnie w sprawie gwarancji. Wykupiłem przedłużona i to w serwisie gaz montowali. Teraz twierdzą , że tej gwarancji na silnik nie ma bo został poddany modyfikacji.
ttedi - 2018-11-21, 10:38

Z ciekawości pytam - gdzie serwisujesz w Poznaniu?
adams_lubon - 2018-11-21, 11:57

Niestety do 75 tys serwisowalem w autocompolu. Później trochę brzydko przybrało i zawory były regulowane u pieluszkowe w suchym lesie a przegląd na 80 tys bylem w Gnieźnie. Z informacji od znajomych nie pierwszy przypadek z autocompolem gdzie odmawiają gwarancji. Instalacja gazowa była zakładana po za fabryka w serwisie na Kazimierza Wielkiego.
dudu$ - 2018-11-21, 14:09

Ale instalacja gazowa jest tz. dealerska ( zakładana u dealera w Renault/dacia) czy zakładana w innym serwisie zajmującym się montażem instalacji LPG? Jeżeli w innym nie będącym ASO to nie ma się co dziwić, że straciłeś gwarancję na silnik i nie chcą Tobie jej przyjąć. Dlatego też, to był jeden z dwóch powodów ( drugim po drogiej regulacji zaworów) z, których zrezygnowałem z montażu LPG w swoim byłym MCV II. Auto to pali w miarę mało w mieście ( w stolicy około 8.2l/100km) a w trasie poniżej 5l /100km.
adams_lubon - 2018-11-21, 14:46

Instalacja była zakładana przez ASO i podczas kupowania rozszerzonej gwarancji sprzedawca nic nie wspominał że montaż gazu u nich skutkuje utrata gwarancji. Także poznańskich sprzedawców nie polecam nikomu.
eio - 2018-11-21, 15:05

Być może są przekonani, że poszkodowany klient nie wniesie sprawy do sądu. Bo w historii ich działalności żaden klient jeszcze tego nie zrobił. A założenie sprawy kosztuje.

Mając dowody na swoje racje można zrobić negatywny PiaR firmie, z dokładnymi jej danymi - w mediach moto, mediach społecznościowych, czy chociaż w google. Wtedy może dealer wniósłby sprawę o zniesławienie. Ale czy ryzykowałby rozgłosem w takiej sprawie?

Ja w google.pl oraz na forach motoryzacyjnych szukałem opinii o swoim dealerze. Były średnie. Ale potrafiłem wiele z nich odsiać. Ryzyko na trafienie nieuczciwego sprzedawcy istnieje zawsze.

ttedi - 2018-11-21, 19:38

@adams_lubon - Nie wiem czy byłeś u Pieluszyńskiej na ul.Kościelnej. Ja (odpukać) jak na razie nie narzekam.
adams_lubon - 2018-11-21, 20:31

Byłem na kościelnej to za regulację zaworów zawołali 1000 zł, a w suchym lesie zrobili za 550. Także na kościelna też narzekam. I nikt nie potrafił mi powiedzieć skąd ta różnica w cenie.
maugu - 2018-11-22, 09:04

Pewnie to wiesz, ale może podpowiem swoje „mądrości” z dawnych czasów. Wiele lat temu miałam (a w zasadzie pojawił się w rodzinnym samochodzie) problem wypalonych zaworów. Po pierwsze sprawdzano kompresję na zupełnie zimnym silniku i na rozgrzanym – jeżeli byłyby wypalone to mechanik mówił, że nie będzie wielkiej różnicy, natomiast przy błędnej regulacji - będzie. Natomiast uszkodzenie pierścieni też (na oko) diagnozował obserwując czy nie ma przedmuchów do wnętrza silnika – z dziury po wyjętej miarce do oleju w czasie pracy silnika wydobywałby się wtedy spaliny. Może dzisiaj już takich praktyk się nie stosuje bo są endoskopy, analizatory zawartości oleju w spalinach itp. ale może dawne metody coś Ci pomogą w pobieżnej diagnostyce.
adams_lubon - 2018-11-22, 10:38

Mam pytanie do znawców tematów wymiany silnika. Czy do mojej Dacii pasowałby silnik od Sandero 1,2 rok produkcji 2017 ??
dudu$ - 2018-11-22, 19:18

A twoja Dacia z, którego jest rocznika? w 2015r do tego silnika została wprowadzona norma EURO 6 nie wiem czy w samym słupku jest jakaś różnica ale na pewno w osprzęcie jak i samym komputerze jest.
adams_lubon - 2018-11-22, 23:18

Mój jest z 2015 niby kod silnika się zgadza, ale w razie konieczności wolałbym nie kupować silnika, w którym za dużo by było do modyfikacji. A jakiś inny silnik może trochę mocniejszy ktoś poleci? Bo nadal nie mam wyroku co z autem, a bez niego nie mogę zostać ☹️☹️😓
dudu$ - 2018-11-23, 19:48

Nie opłaca się robić swapu na inna jednostkę napędowa za duze koszta takiej przeróbki. Lepiej było by wymienić silnik na taki sam co był a jak chcesz mocniejszy to musisz sprzedać tego co masz i kupić sobie 0,9 TCe lub poszukać na rynku zagranicznym i znaleźć renault symbol to samo co logan II z tym, że ma trochę inny wyglad i silnik 1.6 102km ( prawdopodobnie H4M)
adams_lubon - 2018-11-24, 21:36

Po odbiorze od mechanika samochodowa trochę lepiej chodzi. Wyregulował zawory bo na 3 cylindrze były za mocno spasowane. Z tymże wyskakują błędy kod P0303 i P0314. Miał ktoś coś podobnego?
dudu$ - 2018-11-24, 22:49

poczytałem troche na innych forach i tam człowiek miał podobne problemy co Ty z tym, że zamiast błędu P0303 był P0300, człowiek wymienił świece, przewody, cewkę i 2 dni było ok. Gdy znowu wyskoczyły te same błędy wyregulował zawory i problem zniknął całkowicie. Ty wyregulowałeś zawory w pierwszej kolejności wiec teraz wymień przewody i świece a jak to nie pomoże to i cewkę
rob_plk - 2018-12-17, 20:56

Jak robił zawory to niech zmierzy kompresje, jak jest ok to musi chodzić i wina zapłonu. Jak masz LPG to upewnij się czy na 100% wszystko jest ok z tym układem, pojeździj na benzynie. Zresztą we współczesnych sterownikach LPG wszystko widać na kompie jak coś nie domaga.
luckyboy - 2018-12-17, 21:49

rob_plk napisał/a:
Jak robił zawory to niech zmierzy kompresje


Dokładnie, sprawdź czy wróciła kompresja po regulacji, jeżeli nie to uszkodzony zawór.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group