DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Nowy Duster mistakosa

mistakos - 2019-01-09, 19:49
Temat postu: Nowy Duster mistakosa
Pierwszy i chyba najtrudniejszy etap za mną, auto zamówione, a ponieważ chciałbym opowiedzieć o paru rzeczach już teraz, rozpoczynam swój wątek :)

Ogólnie, od dłuższego czasu poszukiwałem samochodu, którym na co dzień będę jeździł do pracy, a w czasie wolnym, mógł zabrać rodzinę na krótszy lub dłuższy wyjazd. Z wymagań koniecznych silnik benzynowy, hak i klimatyzacja, reszta była raczej do ustalenia. Przeglądałem rynek samochodów nowych i używanych i w zasadzie jeśli chodzi o nowe na polu walki zostały tylko Fiat, Skoda i Dacia. Pierwsze dwie pominę, skoro i tak już wiadomo co wybrałem.

Jeśli chodzi o markę Dacia.
Co mi bardzo się podoba, w bardzo zbliżonych pieniądzach można wybrać dowolne auto dopasowane do własnych potrzeb i wymagań, dla przykładu:
- Dokker Stepway 1,6 SCe - 51.600 pln
- Logan MCV Stepway TCe 90 - 49.300 pln
- Nowy Duster Comfort SCe 115 - 52.600 pln
- Lodgy Stepway SCe - 52.500 pln
Różnice w pln niewielkie, a wersje wyposażenia wysokie. Niezależnie od tego czy chcę SUVa, minivana czy duże combi w zasadzie fundusze nie ograniczają, idę do salonu, przymierzam się do każdego, jazda próbna i decyduję co spełni najlepiej moje wymagania. Jest to duży przełom, bo jak popatrzeć na filozofię innych marek, to już niestety nie jest tak pięknie, decydują fundusze = większe auto, więcej hajsu.

To co mniej mi się podoba, a zapewne wynika z faktu, że marka jest budżetowa:
- brak skrzyń automatycznych
- napęd 4x4 tylko w Dusterze, aż się prosi o to w wersjach Stepway
- generalnie, dwa silniki w ofercie
- bardzo ograniczona gama kolorystyczna

Zamówienie złożyłem dzisiaj tj. 9 stycznia, a więc czas start ;] Skorzystałem z vouchera, co też jest fajnym bonusem i szkoda, że kończy się ta promocja.

Jeśli chodzi o poznańskie salony polecam Dacia Pieluszyńska, Auto Compol jest passe ;]

Marek1603 - 2019-01-09, 20:09

Gratulacje i cierpliwości w oczekiwaniu.
mistakos - 2019-01-09, 20:20

Marek1603 napisał/a:
Gratulacje i cierpliwości w oczekiwaniu.


Dzięki.
Początkowo byłem w szoku, że wstępny termin odbioru dostałem na początek kwietnia, a dzisiaj w zasadzie będąc przypadkiem w okolicy salonu podjechałem podpisać dokumenty i zapytałem czy nie ma żadnej opcji na skrócenie tego terminu albo wręcz auta o zbliżonej konfiguracji na miejscu. Chyba miałem dużo szczęścia bo pod koniec lutego auto ma być w salonie, ale pożyjemy, zobaczymy...

Marek1603 - 2019-01-09, 20:28

Koniec lutego? Toż wygrałeś los na loterii. ;-)
maly0709 - 2019-01-09, 21:04

To jaki model został wybrany :?: .....Sorry doczytałem w temacie :mrgreen: , ale faktycznie termin odbioru bardzo optymistyczny, ja swojego dokkera zamówiłem 28 lipca , a odebrałem w połowie listopada, kilka dni przed terminem w umowie
mistakos - 2019-01-09, 22:20

maly0709 napisał/a:
To jaki model został wybrany :?: .....Sorry doczytałem w temacie :mrgreen: , ale faktycznie termin odbioru bardzo optymistyczny, ja swojego dokkera zamówiłem 28 lipca , a odebrałem w połowie listopada, kilka dni przed terminem w umowie


Dobrze, że pojawiłeś się w temacie. Info dla pozostałych, od kolegi dostałem voucher ;]
Myślę, że sprzedawcę zaskoczyłem swoim zdecydowaniem i postanowił zrobić trochę więcej niż zwykle. Ogólnie fajnie, że termin dla wszystkich jest optymistyczny, bo to jakoś na mnie dobrze działa i w sumie cieszy, że tak mi się udało. Gwarancji jednak nie mam, więc poczekajmy do realizacji obietnic, mam nadzieję, że wszystko się spełni...

Wybrany model to Nowy Duster Comfort SCe 115 4WD w razie gdyby ktoś nie zauważył.

Dar1962 - 2019-01-10, 11:32

gratuluję rozsądnego wyboru ;-) taka konfiguracja gwarantuje spokojny sen i minimalne ryzyko nieprzewidzianych wydatków. Miałeś szczęście, zapewne ktoś wcześniej zamówił taką konfigurację i zrezygnował, więc sprzedawca mógł zaproponować ci ten termin. W normalnych warunkach od wstępnego zamówienia ,poprzez zlecenie produkcji, transport i odbiór to ok 4 miesięcy.A jeśli myślisz o dodatkach, to zdecydowanie polecam zestaw off road, czyli komplet chlapaczy, osłon boków i nadkoli. I nie chodzi od razu o uprawianie rajdów terenowych,]. Te dodatki świetnie sprawdzają się również w mieście, na ciasnych parkingach pod marketami itd. A poza tym, zamawiając 4x4 wcześniej czy później zaczniesz zjeżdżać z asfaltu. Na początku nieśmiało, gdzieś na dziurawą, błotnistą drogę dojazdową, potem jakiś nieutwardzony skrót, potem zasypany śniegiem parking czy pobocze, które wszystkie ośki omijają z daleka, potem łączkę itd itd. A zabawa przednia więc, apetyt rośnie a zaparkowanie takiego ubłoconego po szyby pojazdu przy lśniącym i wychuchanym mieszczuchu często powoduje dziwne spojrzenia :mrgreen: Wreszcie na końcu - te dodatki bardzo dobrze na tym aucie wyglądają. Odradzam natomiast wszelkie rury przeciw kangurom i progi
Belphegor - 2019-01-10, 11:39

Gratulację co do wyboru. 8-) A i z tym terminem to faktycznie bajka. :-)

No i kto powiedział, że brak jest skrzyń automatycznych? :mrgreen:

mistakos - 2019-01-10, 12:31

@Dar1962
Dzięki, wybór też uważam za rozsądny. Myślałem o tym zestawie osłon na boki i nadkola oraz o osłonach podwozia, tylko stwierdziłem, że dokupię to wszystko nieco później. Jak wyjdzie zobaczymy, bo może lepiej było iść za ciosem... Ale w związku z tym nie brałem pakietu look, bo mam wszystkie plastiki czarne i z tymi osłonami bocznymi + przyciemnieniem szyb, które wziąłem powinien wyglądać dobrze.
Co do 4x4, to już miałem i potwierdzam każde Twoje słowo na ten temat ;]

@Belphegor
Wiem, że przez jakiś moment była opcja na EDC, ale obecnie nie ma jej w cenniku. Co gorsze, według mnie, to brak EDC w pakiecie z 4x4.

@all
Nie napisałem wcześniej, więc poprawiam się, uważam, że napęd 4x4 jest najmocniejszą stroną Dustera i ja osobiście wolałem zrezygnować z wersji prestige czy silnika TCe, niż z napędu 4WD.

miela - 2019-01-10, 14:01

Koniec lutego to dobry termin. Żeby nie powiedzieć że wymarzony. Masz taki wpisany w umowie?

Ja zamawiałem na początku grudnia dustera 4x4, 1.6 SCe Comfort i mam odbiór również na koniec lutego, ale czy tak wyjdzie, to sam nie wiem :)

Gdybym nie brał 4x4, to pewnie już bym jeździł takim autem dziś, bo mieli zamówionego takiego 2x4, no ale zmieniłem napęd i czekam.

mistakos - 2019-01-10, 14:39

W umowie nie jest wpisana data odbioru, tylko, że tą informację ustala się ze sprzedawcą, a od sprzedawcy, potwierdzoną również dzisiaj mailowo, że samochód będzie u niego w salonie pod koniec lutego. Zakładam, że od tego momentu tydzień, dwa i będzie u mnie na wsi.

Miela widzę, że też przesiadka z Fabii :P

Marek1603 - 2019-01-10, 15:34

Nie zauważyłem koloru ale zobacz sobie w galerii np. mojego białasa bez pakietu look i z czarnymi dodatkami na błotnikach.
GRL - 2019-01-10, 15:57

Gratuluję wyboru.
Osobiście widzę różnicę pomiędzy Dusterem i całą resztą.
Auto sprawia wrażenie jakby było o ten 1 krok bliżej "zwykłych" aut - plastiki wciąż twarde, ale nie świecą.

Odniosę się do kwestii braku 4x4 w Stepway'ach.
Mało kto by to brał, bo nawet w Dusterze większość jest przędnionapędówek.
Sam wybrałem takową wersję, a zdarza mi się raz na jakiś czas podjechać na oględziny budowy stojącej w środku pola.
Duży prześwit wskazany, ale czy zaraz napęd na wszystkie koła niezbędny?
Niekoniecznie, bo jak już dojeżdżam pod tę budowę, to stoi tam jakiś rozklekotany Transit albo VW T4 na łysych oponach.
Skoro budowlańcy dali radę, to Duster 4x2 poradzi sobie bez problemu.

Co do braku EDC z 4x4.
Czy to w dieslu czy nowym 1.3 startowałoby to od ok. 80kzł, a z jakimś lakierem, kołem zapasowym, itp., kończyłby się bliżej 85kzł.
Takie liczby jakoś nie pasują do "taniej marki", skoro wybiedzone Kaszkaje startują już od 70.
Zapotrzebowanie zapewne byłoby niewielkie, a i nie jestem pewien czy Renault ma takową skonstruowaną pod 4x4.
I to jeszcze z pseudoreduktorem.

Marek1603 napisał/a:
Nie zauważyłem koloru ale zobacz sobie w galerii np. mojego białasa bez pakietu look i z czarnymi dodatkami na błotnikach.

A jak chcesz zobaczyć białasa DD2 z look'iem i nadkolami to zapraszam do mnie. ;)

Belphegor - 2019-01-10, 16:08

GRL napisał/a:
a i nie jestem pewien czy Renault ma takową skonstruowaną pod 4x4


Ma, ale to najnowsza generacja skrzyni CVT. Stosowana w Koleosie. To jedyne auto z gamy Renault jednocześnie z automatem i 4x4.

miela - 2019-01-10, 18:22

mistakos napisał/a:
W umowie nie jest wpisana data odbioru, tylko, że tą informację ustala się ze sprzedawcą, a od sprzedawcy, potwierdzoną również dzisiaj mailowo, że samochód będzie u niego w salonie pod koniec lutego. Zakładam, że od tego momentu tydzień, dwa i będzie u mnie na wsi.

Miela widzę, że też przesiadka z Fabii :P


No tak jakoś wyszło. A rozważania zacząłem od wymiany fabii na fabię ;)

Dzwoniłem dzisiaj do mojego sprzedawcy i mówi, że samochód powinien być u niego między 22 stycznia o 7 lutego, więc to bardzo optymistycznie wygląda. No ale zobaczymy ja będzie faktycznie.

mistakos - 2019-01-10, 18:24

@Marek1603
Widziałem oglądałem, mój też biały ;]

@GRL
4WD to nie tylko przejazd przez błoto, rowy, pola i przeprawy przez rzekę. Moim zdaniem to także większe bezpieczeństwo na drodze asfaltowej. Trudniej wpaść w poślizg.

Co do EDC, wiesz, wyliczenia moim zdaniem troszkę zawyżone, ale pomijając to, moje zdanie było takie, że brak takich opcji właśnie wynika z budżetowości marki Dacia i jak rozumiem zgadzamy się w tym punkcie.

Twojego białasa też oglądałem ;]

Marek1603 - 2019-01-10, 19:17

No to masz już jakiś pogląd jak można doposażyć albo jak okleić jak niektórzy.

A tak prawdę powiedziawszy to te nakładki na błotniki bardzo dobrze je chronią przez różnego rodzaju obcierkami, a listwy na drzwiach przed nieuważnymi albo złośliwymi, żeby nie poobijali. ;-)

GRL - 2019-01-10, 19:24

mistakos napisał/a:
Co do EDC, wiesz, wyliczenia moim zdaniem troszkę zawyżone, ale pomijając to, moje zdanie było takie, że brak takich opcji właśnie wynika z budżetowości marki Dacia i jak rozumiem zgadzamy się w tym punkcie.

Dopłata za EDC była 6500zł i można było ją spiąć tylko z dieslem.
Prestige 4x4 w dieslu to na dzień dzisiejszy koszt 77400 + EDC 6500 + koło zapasowe 400 + lakier 2000.
Razem 86300zł.
W tej wersji wyposażeniowej 1.3tce dostępne za 1000zł mniej.
W Comforcie będzie oszczędność 5000zł.

Czy ja wiem, czy to co palnąłem z głowy, jest zawyżone? ;-)

miela - 2019-01-11, 09:12

@mistakos, a jeśli nie jest to tajemnicą, to ile zapłaciłeś za auto? Chciałem porównać, bo mamy niemal identyczne konfiguracje (ja z dodatków tylko wziąłem hak i koło zapasowe).

Bo dealerach jakoś się nie rozbijałem, bo z dobrego źródła dowiedziałem się, że za bardzo nie ma sensu, jeśli auto się zamawia do produkcji (wszędzie ten sam czas). No ale może to też nie jest prawdą ;)

mistakos - 2019-01-11, 12:43

Generalnie i tak można to sobie policzyć, ale dla ścisłości najpierw pełna specyfikacja:
Nowy Duster Comfort SCe 4x4 Biel Alpejska, do tego:
- koło zapasowe
- dywaniki + chlapacze
- przyciemniane szyby, w salonie, a nie fabrycznie
- hak z montażem
- poprzeczki na relingi (pod box)
- uchwyt na telefon, z akcesorii Renault, ale pasuje do Dustera

Łącznie 61k + voucher, o który prosiłem tutaj na forum ( rabatu wyszło około 850 złotych + voucher 800 złotych)

miela - 2019-01-14, 10:40

mistakos, dzięki za wyjaśnienia. U mnie podobnie wyszło. Z tym, że było 1000 zł rabatu ale kupiłem też Easy Service (2.299 zł).
mistakos - 2019-01-15, 11:47

Dostałem pytanie na PW odnośnie przyciemnienia szyb. Autorowi odpisałem, tutaj dla pozostałych użytkowników forum.
Cytat:
Wspomniałeś w jednym wątku, że przyciemniałeś szyby w salonie dacii. O ile to nie tajemnica, ciekaw jestem kosztu takiego zabiegu. Mi krzyknęli 700 pl, czyli jakieś sto czy nawet dwieście złotych więcej niż oferty, które znalazłem w sieci...


Mnie również tyle krzyknęli w salonie, tzn. 700. Tyle, że w początkowej konfiguracji auta nie było przyciemnienia i chciałem to zrealizować z vouchera oczywiście informując o tym sprzedawcę na samiuteńkim końcu. I tu się trochę zdziwiłem bo, to przyciemnienie nie jest w katalogu akcesoriów, jest tam taki zestaw folii na wszystkie szyby za 900+, ale salon chce dodatkowo za montaż tego na aucie.
Sprzedawca zaczął trochę kombinować z konfiguracją auta, aby zrealizować voucher na coś innego - tutaj też z mojej perspektywy absurd bo voucher musi być na oddzielnej fakturze, koniec końców po kolejnych negocjacjach dorzucił mi około 150 złotych rabatu do tego co już miałem, voucher poszedł na hak, a za przyciemnienie wziąłem proponowane wcześniej za 700.

W tym wszystkim druga sprawa, która mi się trochę nie podoba, to fakt, że zamówione akcesoria z katalogu [wszystkie] są montowane w salonie, a nie fabrycznie. Oczywiście salon wystawia odpowiednią opłatę za montaż. O ile jest to dla mnie zrozumiałe, gdy auto już użytkuję i domawiam graty, o tyle w momencie gdy auto jest w kolejce do produkcji, to już nie bardzo :/

Poza tym, w praniu wyszło, że salon zlecając przyciemnienie robi je zgodnie z homologacją, a nie jak wiele firm "krzak" tak jak życzy sobie klient czyli wedle widzimisię.
Myślę, też, że łatwiej reklamować taką usługę w salonie Dacii niż w jakiejś przypadkowej firmie.

Obywatel MK - 2019-01-15, 12:15

To, że akcesoria są montowane w salonie, a nie w fabryce to akurat dobrze, po pierwsze trzeba by dłużej czekać na gotowe auto, bo konfiguracji byłoby wówczas miliard, a na to nie ma czasu na linii produkcyjnej.
Po drugie można wprowadzić vouchery, a jeśli się go nie ma to sieć dealerska ma dodatkowe zyski ze sprzedaży akcesoriów.

mistakos - 2019-01-15, 12:23

Ale masz wiedzę jak wygląda produkcja samochodów w fabryce? Ja mam powiedzmy skromną i nie zgadzam się z tym co napisałeś.
Poza tym jak są rozliczane vouchery też chętnie się dowiem, bo nie wierzę, że sieć dealerska nie ma z tego nic, że klient realizuje w zasadzie dwa vouchery u nich [ja zrealizowałem i kolega, który dał mi voucher też zrealizuje w tym samym salonie].

Belphegor - 2019-01-15, 12:29

mistakos napisał/a:
Ale masz wiedzę jak wygląda produkcja samochodów w fabryce? Ja mam powiedzmy skromną i nie zgadzam się z tym co napisałeś.


Ja coś tam wiem. ;-) Generalnie nie ma większego znaczenia ilość opcji zawarta w aucie dla czasu jego wyprodukowania. Ja mam pełną wersję, a od zamówienia do odbioru czekałem raptem 1,5 miesiąca. Czasem na golasa czeka się 4-5 miesięcy. Tu chodzi o tzw. miejsca produkcyjne. I dla miejsca produkcyjnego nie ma znaczenia silnik, wersja, opcje.
Mnogość wersji i opcji ma znaczenie tylko dla działu dystrybucji, który zajmuje się zamawianiem aut do produkcji i ich modyfikacją. Po prostu łatwiej o pomyłkę.

mistakos napisał/a:
bo nie wierzę, że sieć dealerska nie ma z tego nic, że klient realizuje w zasadzie dwa vouchery u nich


Sieć dealerska nie ma z tego nic. Wszystko jest firmowane i refundowane przez Renault Polska. Dealer jest tylko wykonawcą i ma z tym sporo zachodu, bo procedura realizacji vouchera jest skomplikowana (w kwestii papierologii, systemu itp.).

mistakos - 2019-01-15, 13:11

Belphegor napisał/a:
mistakos napisał/a:
Ale masz wiedzę jak wygląda produkcja samochodów w fabryce? Ja mam powiedzmy skromną i nie zgadzam się z tym co napisałeś.


Ja coś tam wiem. ;-) Generalnie nie ma większego znaczenia ilość opcji zawarta w aucie dla czasu jego wyprodukowania. Ja mam pełną wersję, a od zamówienia do odbioru czekałem raptem 1,5 miesiąca. Czasem na golasa czeka się 4-5 miesięcy. Tu chodzi o tzw. miejsca produkcyjne. I dla miejsca produkcyjnego nie ma znaczenia silnik, wersja, opcje.
Mnogość wersji i opcji ma znaczenie tylko dla działu dystrybucji, który zajmuje się zamawianiem aut do produkcji i ich modyfikacją. Po prostu łatwiej o pomyłkę


Czemu zatem sprzedawca wszystkie akcesoria wciska mi z montażem w salonie? Głównie poszło o to przyciemnienie szyb, ale hak też mi ostatecznie wpakował z montażem na miejscu.

I moja wiedza na temat produkcji aut pokrywa się z Twoją ;)

Belphegor - 2019-01-15, 13:27

Żeby dać mechanikom zarobić i żebyś zapłacił za montaż u nich (obrót, przywiązanie klienta do serwisu itp.).
mistakos - 2019-01-15, 13:35

Domyślałem się, ale dzięki za szczerość.
Obywatel MK - 2019-01-15, 15:00

Belphegor napisał/a:
Żeby dać mechanikom zarobić i żebyś zapłacił za montaż u nich (obrót, przywiązanie klienta do serwisu itp.).


I jeszcze żeby sprzedawca mógł się pomylić zamawiając akcesoria i żebym mógł wyłapać ten błąd w zamian listew progowych zwykłych mam znacznie droższe podświetlane za friko.
Ale serio żeby nie widzieć że na fakturze są dwie pozycje listew progowych przednich?
I do tego nie było chlapaczy i listwy ochronnej progu bagażnika.
Co za dyletanci pracują w tych salonach. :roll:

eplus - 2019-01-15, 15:49

Poprawcie mnie, ale chyba fabryczne ciemne szyby są barwione jakoś piecowo, jeśli tam ich nie zabarwią, to pozostaje lepienie jakichś badziewnych folii :?:
Belphegor - 2019-01-15, 16:01

Nie ma Cię co poprawiać, bo napisałeś dokładnie tak jak jest. ;-) Aczkolwiek folii badziewną bym nie nazwał.
eplus - 2019-01-15, 17:05

Wiem, że poważne zakłady to montują, ale trapią się bąbelkami, no i jest możliwość porysowania, również wątpliwe jest dla mnie współistnienie folii z podgrzewaniem tylnej szyby. Gdy ja kupowałem, istniał pakiet Look. Dla mnie samochód z przyciemnioną tylną połówka sugeruje, że kierowca jest tylko pionkiem, a Ważna Osoba zasiada z tyłu. :lol:
arczi_88 - 2019-01-15, 18:12

Ogrzewanie szyby folii nie zaszkodzi. Mam oklejone taką ze średniej półki i jest ok.
mistakos - 2019-01-16, 08:54

A swoją drogą ciekaw jestem jak wyglądają te badziewne fabryczne folie za 959 złociszy. Zamawiał ktoś? Nr 8201701589
mistakos - 2019-01-16, 12:41

Trafił się filmik poglądowy na YT, jak budują Dustera i Logana. Co ciekawe, Duster I i II na filmie są produkowane jednocześnie.
Film

Obywatel MK - 2019-01-16, 16:16

Nic dziwnego, musieli jeszcze zrobić zamówione Dustery I.
mistakos - 2019-02-14, 13:55

Szaleństwo, dzwoniłem dzisiaj do salonu w innej sprawie, mój sprzedawca był zajęty, prosiłem by oddzwonił. I teraz, po pół godziny oddzwania i mówi: Pana Duster będzie we wtorek u nas...
Zatkało mnie, ale jeśli tak będzie to chyba ustanowili nowy rekord, przypominam, zamawiałem 9 stycznia...

Obywatel MK - 2019-02-14, 14:43

Bo brałeś wersję 4wd, ja zamawiałem 22 grudnia 2wd i ani widu, ani słychu. :roll:
Pedros - 2019-02-14, 14:49

Obywatel MK napisał/a:
Bo brałeś wersję 4wd, ja zamawiałem 22 grudnia 2wd i ani widu, ani słychu. :roll:

Ehh... ja na 4x4 czekałem pół roku...

Obywatel MK - 2019-02-14, 14:53

Chamstwo w państwie!
miela - 2019-02-14, 18:10

Że niby 4WD szybciej są? Ja słyszałem co innego.
Może szybsze terminy (< 2 miesiące) wynikają z tego, że dealer zamówił wcześniej taką konfigurację? Albo zamówione auto odkupił?

Z tego co się dowiadywałem, to nieważne przez jakiego dealera zamówisz nowe auto to czekać będziesz podobnie (chyba, że jedni bardziej obrotni coś więcej mogą, a tego nie wiem). Może po prostu ktoś zrezygnował itd. jakiś przypadek wpływający na korzyść zamawiającego?

Te pół roku na Dustera to chyba już teraz nie trzeba też czekać. Coś tam poprawili :)

mistakos - 2019-02-22, 21:38

Byłem dzisiaj w salonie, otrzymałem wszystkie dokumenty do rejestracji, w poniedziałek to załatwiam i jak dobrze pójdzie we wtorek odbiór.
Niestety auta nie zobaczyłem, tłumaczono mi, że trwa akurat montaż akcesoriów i nie mogę wejść do warsztatu :(

mistakos - 2019-03-02, 11:46

Autko wreszcie odebrane!!. Przejechałem raptem 100km, więc na tą chwilę poznajemy się z Draculą ;]
Pierwsze wrażenia:
- wygląda na to, że muszę umówić się na upgrade softu silnika, bo dziwnie pracuje silniczek, więc w poniedziałek do nich dzwonię
- stacyjka schowana za pilotem do radia, nie fajne
- wygodnej pozycji na fotelu jeszcze nie odkryłem :/


No i zdjęcia:



koko1108 - 2019-03-02, 13:36

Co z silnikiem jest nie tak?
mistakos - 2019-03-02, 16:17

Obroty skokowo opadają po wciśnięciu sprzęgła. Poczytałem trochę i nie tylko ja mam ten problem, a serwis chłopakom ręce rozkłada... Chyba trzeba będzie z tym żyć, choć atakować w poniedziałek zamierzam.
Obywatel MK - 2019-03-02, 16:29

A to przypadkiem nie jest celowe podtrzymanie obrotów żeby zwiększyć dynamikę? Podczas jazdy testówką też to zauważyłem, ale tylko dlatego że patrzyłem na obrotomierz bo naczytałem się forum :mrgreen:
mistakos - 2019-03-02, 16:32

Ujowo się z tym jeździ i wątpię że to jakieś celowe jest, dojeżdżasz do skrzyżowania, sprzęgło, a auto obroty 2k trzyma, potem łaskawie obniża. Zdarzyło się, że obroty wręcz podniósł, więc dramat jakiś to jest
koko1108 - 2019-03-02, 18:09

Tez zauważyłem u siebie ze jak przyspieszam dodajac gazu i nagle szybko zmieniam bieg to obroty sie lekko podnoszą ale wystarczy na pół sekundy wcześniej pozcic gaz i dopiero włączyć sprzęgło to juz obroty normalnie opadają. Wcześniej miałem peugeota i tam jakos tego nie zauwazylem. Tu muszę zmienic styl jazdy :-D ale przy jakiej wizycie w ASO wspomnę o tym
mistakos - 2019-03-02, 19:32

Ten patent już też opracowałem, tylko że nie pomaga na skokowe opadanie obrotów. Mam wrażenie że z wyższych idą najpierw na 2k a potem po 500 w dół z przerwami. W Skodzie, szły od razu na 1k... Tu w ogóle inaczej muszę zmieniać biegi, nie wiem może przez tyle lat źle to robiłem. Kiedyś jednocześnie operowałem sprzęgłem i gazem, w Drakuli najpierw puszczam gaz zupełnie, potem wciskam sprzęgło, zmieniam bieg, puszczam sprzęgło i dopiero gaz. Poziom frajdy z jazdy - dno
papse - 2019-03-02, 21:26

Włączyłeś sobie tryb ECO?
Jak tak to go wyłącz, ja mam wyłączony i jest (odpukać) normalnie.
Raz mi się zachciało pojeździć na ECO, sam włączył wyłączony wcześniej S&S i po chwilowym postoju zadziałał (czyli wyłączył silnik) miło zimnego silnika :-?
Wyłączyłem ten wymysł ekologów i teraz jest git :-D

mistakos - 2019-03-15, 15:11

Przebieg niby niewielki bo 750km do tej pory zrobiłem, ale parę rzeczy się zmieniło, więc czas na pierwsze wrażenia i małe podsumowanie.

- spalanie po drugim tankowaniu, według komputera 8,3, według dystrybutora 7,9
- z Draculą dopiero się poznajemy i dopasowujemy, jakoś nie mogę znaleźć wygodnej pozycji za kierownicą, fotel nie może być podniesiony za wysoko, bo się nie mieszczę, więc na tą chwilę kombinuję
- niebieski wyświetlacz w nocy daje po oczach, poza tym, nie wiem jak włączyć na nim godzinę
- mimo, że kierownica w mojej wersji jest obszyta skórą i jest całkiem przyjemna w dotyku, jakoś tak przyzwyczaiłem się do swojego starego pokrowca na kierce, że wręcz musiałem założyć go w Draculi, +3 do przyjemności z jazdy ;]
- S&S, żyje własnym życiem, czasem wyłącza czasem nie wyłącza silnika, nie wiem o co chodzi, ale ten temat chwilowo odpuszczam, podobnie jak dziwnie opadające obroty silnika. Co ciekawe, kumpel ma nowego Rapida i podobne obserwacje ma jeśli chodzi o S&S. Na pierwszym przeglądzie pogadam, może ktoś mądry się znajdzie...
- zdemontowałem poprzeczki dachowe
- zanabyłem listwy ochronne drzwi i osłony nadkoli
- przy okazji rejestracji, załatwiłem sobie trzecią tablicę rejestracyjną, przegląd haka i hak został wbity w dowód
- byłem już na myjni, ale zanim dotarłem do domu Dracula wyglądała jak wcześniej, więc kiepska inwestycja :P
- kupiłem easy service na 4 lata lub 60kkm

Do zrobienia/kupienia [uwagi mile widziane]:
- chlapacze
- co z tą godziną na wyświetlaczu?
- box na dach [planuję kupić Taurus Easy 430]
- uchwyt na 3 rowery na hak
- osłony podwozia
- myślę o konserwacji podwozia
- wymiana oleju i filtra na 3k przebiegu

Zdjęcia:


Belphegor - 2019-03-15, 15:14

mistakos napisał/a:
- S&S, żyje własnym życiem, czasem wyłącza czasem nie wyłącza silnika, nie wiem o co chodzi, ale ten temat chwilowo odpuszczam, podobnie jak dziwnie opadające obroty silnika. Co ciekawe, kumpel ma nowego Rapida i podobne obserwacje ma jeśli chodzi o S&S. Na pierwszym przeglądzie pogadam, może ktoś mądry się znajdzie...


Tak ma być. S&S nie zawsze wyłączy Ci silnik. Tam jest około 20 czujników, które odpowiadają za ten system i jeśli wszystkie nie dają "zielonego światła" to system nie wyłączy silnika.

mistakos napisał/a:
- co z tą godziną na wyświetlaczu?


O ile dobrze pamiętam, to nie da się.

mistakos - 2019-03-15, 15:18

Co do S&S ok, za mały przebieg jeszcze mam, żeby mieć jakieś wyczucie ;]

Co do godziny na wyświetlaczu, musi być jakiś sposób, bo na zdjęciu widać wyraźnie, że jest przewidziana taka możliwość.

Belphegor - 2019-03-15, 15:33

To tak jak z możliwością napędów w aucie 4x2. Też jest miejsce, ale nieaktywne. Np. w Clio jak się dobrze przyjrzysz masz na wyświetlaczu wygaszony napis RACE. Choćby to był 1.2 75 KM. :mrgreen: A tablica przyrządów jest taka sama w Clio 1.2 75 KM, jak i R.S. 220 KM. ;-)

To jak z tematem tu na forum odnośnie czujnika deszczu w DD2. Niby jest taka możliwość, ale w praktyce nie wiadomo, czy wystarczy odhaczyć odpowiednią opcję programem diagnostycznym, czy też czujniki na rynku polskim w ogóle nie obsługują tej funkcji.
Tu może się okazać, że wystarczy to jakoś systemowo włączyć.

mistakos - 2019-03-15, 16:27

Wiesz, niby racja, ale to jest tylko zegarek. Jeśli nie da się go włączyć z przycisków dostępnych w kokpicie to pewnie jest wyłączony w kompie, więc zakładam, że trzeba będzie się podłączyć i zaznaczyć odpowiednią opcję.
Marek1603 - 2019-03-15, 16:59

Albo mi się wydaje albo te kółka jakieś takie małe.

Może trzeba pomyśleć o oponach z bardziej agresywnym bieżnikiem albo i o felgach na lato. Moje zdanie - nie sugerować się. ;-)

Albo spróbować chociaż kołpaczki na czarno gumą w sprayu (plastidip).

mistakos - 2019-03-15, 17:17

To są standardowe 16 z wersji comfort. Chętnie wstawił bym jakieś inne, bardziej odsadzone + ATeki, ale lista zakupów długa i muszę ustawić priorytety. Na lato potrzebny box i bagaj na hak, więc tutaj pójdą pierwsze środki.
Co do kołpaków, powiem tak, nie jestem fanem ;]

Belphegor - 2019-03-15, 17:50

Marek1603 napisał/a:
Albo mi się wydaje albo te kółka jakieś takie małe.


Listwy na nadkolach przy odpowiednim (niezbyt jasnym) oświetleniu robią wrażenie, jak by auto miało wielkie wnęki na koła. ;-) Dlatego koła wydają się mniejsze.

Marek1603 - 2019-03-15, 20:03

mistakos napisał/a:

Co do kołpaków, powiem tak, nie jestem fanem ;]


Mam na myśli te małe kołpaczki dacii między śrubami.
Zobacz u mnie w galerii.
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=225

GRL - 2019-03-15, 20:06

Fuuuu, wywal ten pokrowiec. :-(
mistakos - 2019-03-15, 22:38

GRL napisał/a:
Fuuuu, wywal ten pokrowiec. :-(


Wiem, ale nic nie poradzę, to jest silniejsze ode mnie.

mistakos - 2019-03-16, 11:16

Marek1603 napisał/a:
mistakos napisał/a:

Co do kołpaków, powiem tak, nie jestem fanem ;]


Mam na myśli te małe kołpaczki dacii między śrubami.
Zobacz u mnie w galerii.
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=225


Felgi masz hybrydowe Alcar czy źle kojarzę? Jaki rozmiar i ET? Planuję takie tylko czarne i zastanawiam się nad 17 tylko to mi przedroży koszt całej operacji bo będę musiał kupić 5 szt. więc raczej skończy się na 16...

Marek1603 - 2019-03-16, 11:56

Tak alcary w standardowym rozmiarze jak fabryczne, a wygląd, że są szersze zmieniają opony.
mistakos - 2019-04-30, 09:42

Na liczniku prawie 3000 km, więc czas na małą aktualizację.

- jeśli chodzi o spalanie, bawiłem się trochę trybem ECO, ale jakoś nie zauważyłem super zmiany jeśli o spalanie, więc wyłączyłem i raczej już nie włącze. Ogólnie, po paru tankowaniach, średnie spalanie to około 7,5 litra na 100 km
- w końcu znalazłem ustawienia fotela w miarę wygodne dla mnie, albo może przestałem zwracać uwagę na pierdoły ;]
- godziny na wyświetlaczu nadal nie ogarnąłem
- S&S, zacząłem wyłączać odruchowo
- kupiłem box dachowy, jak pisałem Taurus Easy 430
- montaż poprzeczek dachowych jest bardzo upierdliwy
- z drobiazgów, kupiłem torebkę obok fotela kierowcy na "przydasie" i drobiazgi oraz metalowe nakrętki na wentyle, wszystko prosto z Chin, więc za grosze
- wymieniłem olej + filtr oleju u znajomego, całość dwie stówki


Do zrobienia/kupienia:
- chlapacze
- co z tą godziną na wyświetlaczu?
- uchwyt na 3 rowery na hak
- osłony podwozia
- myślę o konserwacji podwozia
- pokrowce na fotele

Belphegor - 2019-04-30, 19:44

mistakos napisał/a:
- montaż poprzeczek dachowych jest bardzo upierdliwy


Masz na myśli, że auto wysokie? Bo ja mam oryginalne poprzeczki i pierwszy montaż owszem zabiera trochę czasu, bo trzeba je "złożyć" do kupy, ale sam montaż na dach trwa szybko. Tyle, że ja wymierzałem wszystko co do milimetra i dokładne ich wyrównanie zabrało mi więcej czasu, niż reszta montażu. :mrgreen:

miela - 2019-05-02, 17:53

Nie masz chlapaczy w standardzie? Ja nie zamawiałem a są :) Chyba, że o czymś innym piszesz.
Obywatel MK - 2019-05-02, 19:19

Ja też nie miałem chlapaczy, inni z kolei podobnoż nie mieli dywaników, a ja mam te z gumotworzywa.
To już bardziej zależy od dilera.

mistakos - 2019-05-08, 14:12

Pierwsza trasa za mną, w sumie 800 km, spalanie średnie wyszło powyżej 8 litrów, tyle, że z boxem na dachu, w 5 osób i bagażnikiem załadowanym po dach. Ogólnie bardzo podoba mi się tempomat, super sprawa, pierwszy raz w prywatnym samochodzie mam i jestem bardzo zadowolony. Podróż przebiegła spokojnie bez atrakcji, z wyprzedzaniem TIRów nie było problemu, tyle, że redukcja biegu do 4, bo na 5 słabo przyspieszał. Kierowców rajdowych nie próbowałem wyprzedzać ani nawet gonić, więc zastrzeżeń brak.
mistakos - 2021-02-07, 15:51

40 tysi za mną, drugi przegląd wykupiony przy zakupie też. Ogólnie sam przegląd wychodzi, że wymienili olej + filtr, umyli auto i wypad.

W zeszłym roku dokupiłem felgi struktury, dałem do piaskowania i malowania na czarno, kupiłem ATeki i na tym jeżdżę. Z innych dodatków, mam osłonę baku i mechanizmu różnicowego, podłokietnik z wersji prestige i okleiłem wszystkie sreberka na czarno.

To tyle. Jakieś foty zaraz spróbuję ogarnąć ;]

Tosterkovsky - 2021-02-10, 20:36

Jakie ATeki kupiłeś? Sprawdzałeś już w terenie? Jak radzą sobie na czarnym? ;)
Ja powoli szukam czegoś dla siebie, ale większość opon w tym rozmiarze, to ATeki jedynie z nazwy :)

Marek1603 - 2021-02-11, 09:11

Masz trzy możliwości na AT użytkowane i sprawdzone na forum i w dusterach. BF Goodrich Mudterrain, Cooper AT3 i Yokohama Geolandar.
mistakos - 2021-02-22, 22:09

Tosterkovsky napisał/a:
Jakie ATeki kupiłeś? Sprawdzałeś już w terenie? Jak radzą sobie na czarnym? ;)
Ja powoli szukam czegoś dla siebie, ale większość opon w tym rozmiarze, to ATeki jedynie z nazwy :)


Kupiłem yokohamy, testowałem to dużo powiedziane, sprawdzają się w leśnym i polnym błocie, które czasem muszę pokonać. W rajdach czy imprezach stricte off road nie jeździłem.

Piitubski - 2021-03-09, 12:23

Mógłbyś podać rozmiar tych ATeków? Jakie masz felgi?
Hiszpan_JS - 2021-03-09, 19:33

Marek1603 napisał/a:
Masz trzy możliwości na AT użytkowane i sprawdzone na forum i w dusterach. BF Goodrich Mudterrain, Cooper AT3 i Yokohama Geolandar.
Wiem. Drobnostka. Ale powinno być BF Goodrich Allterrain. Te które Ty podałeś to MT-ki.


*podkreślone przeze mnie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group