DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący

Mikele - 2009-02-15, 11:34
Temat postu: Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Jako że już mam swoje nowe autko korci mnie, żeby nieco poprawić to, co dała fabryka. Niestety nie mam żadnego doświadczenia albo wiedzy na temat tuningu, więc proszę o poradę.

Chciałbym zrobić chiptuning silnika (1,6 16V), żeby dodać do standardowych 105 KM może jakieś 10 dodatkowych i zmodyfikować moment, żeby silnik reagował jeszcze żwawiej i tutaj mam kilka pytań: czy warto, to znaczy czy taki wzrost będzie zauważalny i przede wszystkim czy jest rzeczywiście możliwe zrobienie tego bez wzrostu spalania ?

Dodatkowo planuję zamontowanie dystansów, żeby samochód stabilniej się prowadził oraz wymianę tylnych hamulców na tarcze.

Wiem, że żeby nie stracić gwarancji w zasadzie muszę te wszystkie rzeczy robić w Jaszpolu i tu kolejna sprawa- czytałem pozytywne opinie na temat salonu, czy ktoś robił coś w kierunku tuningu tam ?

Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam.

jurek - 2009-02-15, 12:22

Nie idż tą drogą Mikele. Chiptuning w wolnossącym, to wyrzucone pieniądze. Zmian prawie nie odczujesz. Tutaj tylko ingerencja w głowicę, dolot i wydech u dobrego fachowca. A to kosztuje i nie warta skórka za wyprawkę. pozdr
Mikele - 2009-02-15, 12:59

Niestety w tym przypadku "dobry fachowiec" = "utrata gwarancji", a tego jednak wolałbym uniknąć ;-)

Że będzie kosztowało wiem, ale spodobał mi się mój Logan i wychodzę z tego samego założenia co z mieszkaniem - nie zmieniam na nowe, ale nowy mebelek od czasu do czasu może być.

Z silnika faktycznie nie da się przez przeprogramowanie wycisnąć 10 koników ?

Ale abstrahując od silnika, co sądzicie na temat dystansów i tarcz w tylnych kołach ?

Pozdrawiam.

jurek - 2009-02-15, 13:46

Do tych osiągów, które masz teraz, seria spokojnie wystarczy. Gdybyś zrobił tuning, to tak. pozdr