|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział ogólny o daciach - Prześwit Nowy Duster
luckan - 2019-03-12, 08:12 Temat postu: Prześwit Nowy Duster Czy ktoś mierzył i wie jaki jest prześwit pod przednim zderzakiem w Nowym Dusterze. Chodzi mi o odległość od asfaltu do najniższego punktu zderzaka (bez orurowania). Ważne są dla mnie również wasze praktyczne odczucia. Duster jest bez wątpienia Suvem i wiem, że jest wysoki na środku i z tyłu, ale patrząc na niego z boku, zderzak przedni wydaje mi się nisko położony. Widzę też na filmach terenowych (zarówno tych prywatnych jak i o dziwo samej Daci), że mocno tym zderzakiem ociera o podłoże na dołach. Jak z kolei wygląda sprawa krawężników. Ktoś na forum pisał, że nie ma takich, które by Duster nie przejechał. Czy faktycznie tak jest i nigdy nie zdarzyło się wam zaczepić przednim zderzakiem o wysoki krawężnik?
charger - 2019-03-12, 09:07
W Krakowie wjedziesz na każdy krawężnik, uwierz mi :P
Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta (bardzo nisko przedni zderzak i bardzo niski profil felgi R17, 45, 205) dlatego sporo miejsc parkingowych gdzie trzeba wjechać na krawężnik odpada.
Jeździłem po lasach, piachach, skarpach - nigdy nie zawadziłem.
gogol - 2019-03-12, 10:00
u mnie to samo. nie udalo mi sie nim o nic zahaczyc. wez pod uwage jeszcze jakie krotkie ma zwisy Duster. wjezdzanie na krawezniki to dla niego nie problem ;)
defunk - 2019-03-12, 10:14 Temat postu: Re: Prześwit Nowy Duster
luckan napisał/a: | Czy ktoś mierzył i wie jaki jest prześwit pod przednim zderzakiem w Nowym Dusterze. Chodzi mi o odległość od asfaltu do najniższego punktu zderzaka |
Nie może być mniejszy niż 210 mm. Dołóż do tego krótkie zwisy oraz fakt, że ten zderzak jest bardzo podcięty, co przekłada się na niezłe kąty zejścia i natarcia (lepsze niż LR Discovery na zawieszeniu nieregulowanym) -- trzeba być niezłą gapą albo naprawdę się postarać, żeby nim o coś przyszorować.
Popatrz sam na ten przód, co tam jest nisko położone (to jest 1-ka, ale w 2-ce jest podobnie):
luckan - 2019-03-12, 10:48
Cytat: | Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta | Wiem coś o tym, bo autem żony jest właśnie Fiesta MK7. Praktycznie zaczepiam nią o każdy standardowy krawężnik :( Połamaliśmy już plastikowy hokej (kto ma ten wie o co chodzi). Na co dzień z kolei jeżdżę Laguną II, której prześwit w ogóle nie jest imponujący, ale profil zderzaka umożliwia jej wjeżdżanie praktycznie wszędzie. Zastanawia mnie dlaczego w Dusterze przedni zderzak od spodu ozdobiono dodatkowymi listwami, dodatkami i przetłoczeniami, które w jakiś sposób zabrały cenne centymetry. Pewnie to względy bezpieczeństwa albo aerodynamiczne albo coś jeszcze innego ważnego z jakiegoś tam powodu.
Dymek - 2019-03-12, 11:39 Temat postu: Re: Prześwit Nowy Duster
luckan napisał/a: | Jak z kolei wygląda sprawa krawężników. Ktoś na forum pisał, że nie ma takich, które by Duster nie przejechał. Czy faktycznie tak jest i nigdy nie zdarzyło się wam zaczepić przednim zderzakiem o wysoki krawężnik? |
luckan- ja od ponad roku jeżdżę po Warszawie Sandero Stepway a on ma rzeczywiście fatalny kształt dolnej części zderzaka i optycznie wygląda o wiele bardziej ryzykownie od Dustera. Jednak nigdy nie udało mi się złapać żadnego kontaktu z krawężnikiem a nie jestem zbyt pod tym względem ostrożny. Krawężnik zawsze wypada niżej.
Fruxo - 2019-03-12, 20:30
Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ?
traks - 2019-03-12, 21:01
charger napisał/a: | W Krakowie wjedziesz na każdy krawężnik, uwierz mi :P
Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta (bardzo nisko przedni zderzak i bardzo niski profil felgi R17, 45, 205) dlatego sporo miejsc parkingowych gdzie trzeba wjechać na krawężnik odpada.
Jeździłem po lasach, piachach, skarpach - nigdy nie zawadziłem. |
Aleje... tylko iskry poszły z blaszanej osłony, podczas zjazdu z krawężnika :)
Dymek - 2019-03-12, 21:21
Fruxo napisał/a: | Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ? |
Tak jak 559 innych tematów... Forum może zamknijmy?
Raczej nie chodziło o suche cm, tylko o odczucia praktyczne użytkowników.
charger - 2019-03-13, 09:34
luckan napisał/a: | Wiem coś o tym, bo autem żony jest właśnie Fiesta MK7. Praktycznie zaczepiam nią o każdy standardowy krawężnik :( Połamaliśmy już plastikowy hokej (kto ma ten wie o co chodzi). |
No właśnie, moja Fiesta jest jeszcze fabrycznie obniżona... :P
traks napisał/a: | Aleje... tylko iskry poszły z blaszanej osłony, podczas zjazdu z krawężnika :) |
Akurat tam miałem szczęście i nie przywaliłem, ale faktycznie - krawężniki tam są ekstremalnie wysokie
luckan - 2019-03-13, 10:59
Cytat: | Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ? | Katalogowego prześwitu akurat sprawdzać nie musiałem bo wiedziałem, że Nowy Duster ma 21cm. Jednak 21cm (jest mierzone od progu za przednim kołem) przynajmniej tak wynika z oficjalnej grafiki. Mnie natomiast chodziło o wysokość w najniższym punkcie. Jeśli wynosi ona 21cm to z góry przepraszam, gdyż sugerowałem się grafiką z której wynikało, że jest ona ok 10-20% niższa pod przednim zderzakiem. Mógłbym sobie zmierzyć w salonie, ale mam do niego dosyć daleko. Z tąd mój pomysł, żeby zadać pytanie ludziom, którzy na co dzień jeżdżą tym samochodem. Ba może nawet czytają mój post na komórce, mając Dustera obok siebie. Chodziło też o takie zwyczajne praktyczne odczucia, bo maja Laguna mimo 12cm prześwitu katalogowego potrafi dzięki podniesionemu zderzakowi wbić się nad każdy chodnik.
Tutiszelest - 2019-03-13, 11:32
tak może trochę z innej beczki,
ale zauważyłem, że (otoczyli mi ostatnio całe osiedle programi zwalniającymi(!$#!) )
na niektórych progach Duster lepiej przelatuje przy większej prędkości niż mniejszej,
tj. przy 20-30 km/h jest ten ruch góra-dół łubudubu,
a przy 40 przelatuje ledwo czując garb,
inna sprawa czy to takie przyjazne dla zawieszenia, ale wrażenie na razie przyjemne:)
gogol - 2019-03-13, 12:02
tez mam takie odczucie ;) jak jest w miare podluzny prog bo mozna jechac smialo. najgorsze wg mnie sa takie krotkie progi - wtedy najbardziej czuc i slychac.
Belphegor - 2019-03-13, 12:39
luckan napisał/a: | Mnie natomiast chodziło o wysokość w najniższym punkcie. Jeśli wynosi ona 21cm to z góry przepraszam |
Zawsze w katalogu podają prześwit mierzony od najniższego punktu podwozia. A to, że zderzak idzie do góry to oczywiste, ale nie jest to miarodajne w kwestii prześwitu.
alhaz - 2019-03-13, 15:21
gogol napisał/a: | tez mam takie odczucie ;) jak jest w miare podluzny prog bo mozna jechac smialo. najgorsze wg mnie sa takie krotkie progi - wtedy najbardziej czuc i slychac. |
Panowie, też tak mam! Nie wiem skąd się to bierze, ale to bardzo dziwne :D :D
defunk - 2019-03-13, 16:21
Tutiszelest napisał/a: | tj. przy 20-30 km/h jest ten ruch góra-dół łubudubu,
a przy 40 przelatuje ledwo czując garb, |
Identycznie jest jak się jedzie po wertepach rowerem bez amortyzacji (ze sztywnym widelcem): jazda z niską prędkością oznacza łomot, a jeśli się przypierniczy, to nic nie czuć :)
To chyba wynika z amplitudy tych wychyleń -- a może z adrenaliny, która wszystko pokrywa przy większej prędkości
Belphegor - 2019-03-13, 16:48
Innymi słowy warto jeździć po zwalniaczach na pełnej kur...ie.
gogol - 2019-03-14, 08:01
Belphegor napisał/a: | Innymi słowy warto jeździć po zwalniaczach na pełnej kur...ie. |
namowiles mnie ;)
Tutiszelest - 2019-03-14, 10:10
apeluję o spokój! bo jeszcze będą mówić o kierowcach Dustera jak o kierowcach BMW:)
gogol - 2019-03-14, 10:19
Tutiszelest napisał/a: | apeluję o spokój! bo jeszcze będą mówić o kierowcach Dustera jak o kierowcach BMW:) |
od Dustera do BMW jeden krok ;)
|
|