DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Prześwit Nowy Duster

luckan - 2019-03-12, 08:12
Temat postu: Prześwit Nowy Duster
Czy ktoś mierzył i wie jaki jest prześwit pod przednim zderzakiem w Nowym Dusterze. Chodzi mi o odległość od asfaltu do najniższego punktu zderzaka (bez orurowania). Ważne są dla mnie również wasze praktyczne odczucia. Duster jest bez wątpienia Suvem i wiem, że jest wysoki na środku i z tyłu, ale patrząc na niego z boku, zderzak przedni wydaje mi się nisko położony. Widzę też na filmach terenowych (zarówno tych prywatnych jak i o dziwo samej Daci), że mocno tym zderzakiem ociera o podłoże na dołach. Jak z kolei wygląda sprawa krawężników. Ktoś na forum pisał, że nie ma takich, które by Duster nie przejechał. Czy faktycznie tak jest i nigdy nie zdarzyło się wam zaczepić przednim zderzakiem o wysoki krawężnik?
charger - 2019-03-12, 09:07

W Krakowie wjedziesz na każdy krawężnik, uwierz mi :P

Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta (bardzo nisko przedni zderzak i bardzo niski profil felgi R17, 45, 205) dlatego sporo miejsc parkingowych gdzie trzeba wjechać na krawężnik odpada.

Jeździłem po lasach, piachach, skarpach - nigdy nie zawadziłem.

gogol - 2019-03-12, 10:00

u mnie to samo. nie udalo mi sie nim o nic zahaczyc. wez pod uwage jeszcze jakie krotkie ma zwisy Duster. wjezdzanie na krawezniki to dla niego nie problem ;)
defunk - 2019-03-12, 10:14
Temat postu: Re: Prześwit Nowy Duster
luckan napisał/a:
Czy ktoś mierzył i wie jaki jest prześwit pod przednim zderzakiem w Nowym Dusterze. Chodzi mi o odległość od asfaltu do najniższego punktu zderzaka


Nie może być mniejszy niż 210 mm. Dołóż do tego krótkie zwisy oraz fakt, że ten zderzak jest bardzo podcięty, co przekłada się na niezłe kąty zejścia i natarcia (lepsze niż LR Discovery na zawieszeniu nieregulowanym) -- trzeba być niezłą gapą albo naprawdę się postarać, żeby nim o coś przyszorować.

Popatrz sam na ten przód, co tam jest nisko położone (to jest 1-ka, ale w 2-ce jest podobnie):


luckan - 2019-03-12, 10:48

Cytat:
Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta
Wiem coś o tym, bo autem żony jest właśnie Fiesta MK7. Praktycznie zaczepiam nią o każdy standardowy krawężnik :( Połamaliśmy już plastikowy hokej (kto ma ten wie o co chodzi). Na co dzień z kolei jeżdżę Laguną II, której prześwit w ogóle nie jest imponujący, ale profil zderzaka umożliwia jej wjeżdżanie praktycznie wszędzie. Zastanawia mnie dlaczego w Dusterze przedni zderzak od spodu ozdobiono dodatkowymi listwami, dodatkami i przetłoczeniami, które w jakiś sposób zabrały cenne centymetry. Pewnie to względy bezpieczeństwa albo aerodynamiczne albo coś jeszcze innego ważnego z jakiegoś tam powodu.
Dymek - 2019-03-12, 11:39
Temat postu: Re: Prześwit Nowy Duster
luckan napisał/a:
Jak z kolei wygląda sprawa krawężników. Ktoś na forum pisał, że nie ma takich, które by Duster nie przejechał. Czy faktycznie tak jest i nigdy nie zdarzyło się wam zaczepić przednim zderzakiem o wysoki krawężnik?

luckan- ja od ponad roku jeżdżę po Warszawie Sandero Stepway a on ma rzeczywiście fatalny kształt dolnej części zderzaka i optycznie wygląda o wiele bardziej ryzykownie od Dustera. Jednak nigdy nie udało mi się złapać żadnego kontaktu z krawężnikiem a nie jestem zbyt pod tym względem ostrożny. Krawężnik zawsze wypada niżej.

Fruxo - 2019-03-12, 20:30

Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ?
traks - 2019-03-12, 21:01

charger napisał/a:
W Krakowie wjedziesz na każdy krawężnik, uwierz mi :P

Dusterem jest mniejszy problem z parkowaniem w Krakowie niż z Fiesta (bardzo nisko przedni zderzak i bardzo niski profil felgi R17, 45, 205) dlatego sporo miejsc parkingowych gdzie trzeba wjechać na krawężnik odpada.

Jeździłem po lasach, piachach, skarpach - nigdy nie zawadziłem.


Aleje... tylko iskry poszły z blaszanej osłony, podczas zjazdu z krawężnika :)

Dymek - 2019-03-12, 21:21

Fruxo napisał/a:
Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ?

Tak jak 559 innych tematów... Forum może zamknijmy?
Raczej nie chodziło o suche cm, tylko o odczucia praktyczne użytkowników.

charger - 2019-03-13, 09:34

luckan napisał/a:
Wiem coś o tym, bo autem żony jest właśnie Fiesta MK7. Praktycznie zaczepiam nią o każdy standardowy krawężnik :( Połamaliśmy już plastikowy hokej (kto ma ten wie o co chodzi).


No właśnie, moja Fiesta jest jeszcze fabrycznie obniżona... :P

traks napisał/a:
Aleje... tylko iskry poszły z blaszanej osłony, podczas zjazdu z krawężnika :)


Akurat tam miałem szczęście i nie przywaliłem, ale faktycznie - krawężniki tam są ekstremalnie wysokie

luckan - 2019-03-13, 10:59

Cytat:
Czy naprawdę nie można było tego sprawdzić w katalogu ?
Katalogowego prześwitu akurat sprawdzać nie musiałem bo wiedziałem, że Nowy Duster ma 21cm. Jednak 21cm (jest mierzone od progu za przednim kołem) przynajmniej tak wynika z oficjalnej grafiki. Mnie natomiast chodziło o wysokość w najniższym punkcie. Jeśli wynosi ona 21cm to z góry przepraszam, gdyż sugerowałem się grafiką z której wynikało, że jest ona ok 10-20% niższa pod przednim zderzakiem. Mógłbym sobie zmierzyć w salonie, ale mam do niego dosyć daleko. Z tąd mój pomysł, żeby zadać pytanie ludziom, którzy na co dzień jeżdżą tym samochodem. Ba może nawet czytają mój post na komórce, mając Dustera obok siebie. Chodziło też o takie zwyczajne praktyczne odczucia, bo maja Laguna mimo 12cm prześwitu katalogowego potrafi dzięki podniesionemu zderzakowi wbić się nad każdy chodnik.
Tutiszelest - 2019-03-13, 11:32

tak może trochę z innej beczki,
ale zauważyłem, że (otoczyli mi ostatnio całe osiedle programi zwalniającymi(!$#!) )
na niektórych progach Duster lepiej przelatuje przy większej prędkości niż mniejszej,
tj. przy 20-30 km/h jest ten ruch góra-dół łubudubu,
a przy 40 przelatuje ledwo czując garb,
inna sprawa czy to takie przyjazne dla zawieszenia, ale wrażenie na razie przyjemne:)

gogol - 2019-03-13, 12:02

tez mam takie odczucie ;) jak jest w miare podluzny prog bo mozna jechac smialo. najgorsze wg mnie sa takie krotkie progi - wtedy najbardziej czuc i slychac.
Belphegor - 2019-03-13, 12:39

luckan napisał/a:
Mnie natomiast chodziło o wysokość w najniższym punkcie. Jeśli wynosi ona 21cm to z góry przepraszam


Zawsze w katalogu podają prześwit mierzony od najniższego punktu podwozia. A to, że zderzak idzie do góry to oczywiste, ale nie jest to miarodajne w kwestii prześwitu.

alhaz - 2019-03-13, 15:21

gogol napisał/a:
tez mam takie odczucie ;) jak jest w miare podluzny prog bo mozna jechac smialo. najgorsze wg mnie sa takie krotkie progi - wtedy najbardziej czuc i slychac.


Panowie, też tak mam! Nie wiem skąd się to bierze, ale to bardzo dziwne :D :D

defunk - 2019-03-13, 16:21

Tutiszelest napisał/a:
tj. przy 20-30 km/h jest ten ruch góra-dół łubudubu,
a przy 40 przelatuje ledwo czując garb,


Identycznie jest jak się jedzie po wertepach rowerem bez amortyzacji (ze sztywnym widelcem): jazda z niską prędkością oznacza łomot, a jeśli się przypierniczy, to nic nie czuć :)

To chyba wynika z amplitudy tych wychyleń -- a może z adrenaliny, która wszystko pokrywa przy większej prędkości ;-)

Belphegor - 2019-03-13, 16:48

Innymi słowy warto jeździć po zwalniaczach na pełnej kur...ie. :lol:
gogol - 2019-03-14, 08:01

Belphegor napisał/a:
Innymi słowy warto jeździć po zwalniaczach na pełnej kur...ie. :lol:


namowiles mnie ;)

Tutiszelest - 2019-03-14, 10:10

apeluję o spokój! bo jeszcze będą mówić o kierowcach Dustera jak o kierowcach BMW:)
gogol - 2019-03-14, 10:19

Tutiszelest napisał/a:
apeluję o spokój! bo jeszcze będą mówić o kierowcach Dustera jak o kierowcach BMW:)


od Dustera do BMW jeden krok ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group