DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Nowe zasady serwisowe???

Armoth - 2019-03-14, 08:43
Temat postu: Nowe zasady serwisowe???
Wczoraj finalizowałem formalności związane z zakupem Dustera i u dilera dowiedziałem się, że koncern Renault zmienia zasady serwisowania i zaczyna od Dacii.
Na przykład pierwszy serwis z wymianą oleju będzie nie po roku, ale po dwóch latach. Decyzja weszła 12 lutego i dotyczy samochodów wyprodukowanych po tym okresie. Mój zjechał z taśmy 13 ;-)
Czy coś o tym słyszeliście? Jeśli tak będzie to trudno mi sobie wyobrazić czekanie z wymianą oleju dwa lata... Czyżby sposób na wyciągnięcie dodatkowych pieniędzy? Chyba każdy rozsądny człowiek po pierwszym roku jazdy wymienia olej... :roll:
Jeśli temat był poruszany to przepraszam.

gogol - 2019-03-14, 08:49

Ja wielokrotnie deklarowalem i tego sie bede trzymal, ze olej zmieniam co 10 tys. Nikt nie zabroni Ci robic tego czesciej. W moim przypadku tez serwis byl zdziwiony, ze po pol roku przyjechalem olej zmienic, ale to tylko i wylacznie moja sprawa, ze mialem takie zyczenie.
charger - 2019-03-14, 09:05

Nic nowego.
W Fordzie mam 30tyś albo 2 lata.
W Dusterze mam 20tyś albo rok.

Wymieniam olej co 10-12tyś :)

tommylee1 - 2019-03-14, 09:13

charger napisał/a:


Wymieniam olej co 10-12tyś :)


Auto masz na gwarancji?
Wymieniasz w ASO? Jeżeli tak, to jaki koszt?

charger - 2019-03-14, 09:18

Tak, oba samochody na gwarancji.

Dacia skasowała mnie na 360zł.
Ford skasował mnie na 365zł (z voucherem na darmową robociznę) + wypucowali auto - wymieniłem olej po docieraniu, autko ciągle ma poniżej 10tyś.

Belphegor - 2019-03-14, 09:20

Armoth napisał/a:
Czy coś o tym słyszeliście?


A i owszem. To nie jest wyciąganie pieniędzy, ale pokazanie, że kupując Dacię drogi użytkowniku, będziesz miał rzadziej przeglądy, a więc mniejsze koszty. Przynajmniej pozorne w portfelu.

Osobiście nie wyobrażam sobie zmiany oleju co 20.000 km lub co dwa lata w 1.5 dCi. :roll:

gogol - 2019-03-14, 09:27

Belphegor napisał/a:
Armoth napisał/a:
Czy coś o tym słyszeliście?


A i owszem. To nie jest wyciąganie pieniędzy, ale pokazanie, że kupując Dacię drogi użytkowniku, będziesz miał rzadziej przeglądy, a więc mniejsze koszty. Przynajmniej pozorne w portfelu.

Osobiście nie wyobrażam sobie zmiany oleju co 20.000 km lub co dwa lata w 1.5 dCi. :roll:


tez zmieniasz co 10 tys.?

Belphegor - 2019-03-14, 09:37

Między 10, a 15 tys.
Fruxo - 2019-03-14, 10:00

za długo jeździły trzeba szybciej silnik zarżnąć
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

telecaster1951 - 2019-03-14, 12:39

Kurna, że mnie to nie objęło. ;)
Ja olej wymieniam co 10 - 15 tysięcy. Po 3-4 tysiącach wymienię po dotarciu. A to że przeglądy co dwa lata? Super. Olej wymieniasz we własnym zakresie a co dwa lata na przegląd gwarancyjny. Mniej się na to kasy wywali.
Nikt przecież nie może Cię zmusić do wymiany oleju co 2 lata. Wymieniasz kiedy chcesz.

pikodat - 2019-03-14, 13:10

telecaster1951 napisał/a:
Kurna, że mnie to nie objęło. ;)
Ja olej wymieniam co 10 - 15 tysięcy. Po 3-4 tysiącach wymienię po dotarciu. A to że przeglądy co dwa lata? Super. Olej wymieniasz we własnym zakresie a co dwa lata na przegląd gwarancyjny. Mniej się na to kasy wywali.
Nikt przecież nie może Cię zmusić do wymiany oleju co 2 lata. Wymieniasz kiedy chcesz.


A czy wymiana oleju poza ASO nie powoduje utraty gwarancji?

Dymek - 2019-03-14, 13:17

pikodat napisał/a:
A czy wymiana oleju poza ASO nie powoduje utraty gwarancji?

A jak mają to sprawdzić? Plomb nie ma... :mrgreen:
Filtr kupujesz fabryczny i tyle.

maugu - 2019-03-14, 13:25

Obyś nie wykrakał, bo będą jeszcze plombować np. ze względów ekologicznych i co wtedy?
Dymek - 2019-03-14, 13:32

Bez przesady z tymi oszczędnościami przy nowym samochodzie. Przecież na taką wymianę oleju można pojechać do ASO.
laisar - 2019-03-14, 13:35

pikodat napisał/a:
czy wymiana oleju poza ASO nie powoduje utraty gwarancji?

Nie, tak samo jak wymiana opon, klocków czy nawet chłodnicy lub zderzaka - traci się wtedy oczywiście gwarancję na wymienioną część, natomiast nie ma to wpływu na całość auta.

Do zachowania gwarancji nie są wymagane także przeglądy w ASO - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2295

cowcar - 2019-03-14, 21:30

Wykupiłem easy service więc wymieniać będę zawsze co roku obojętnie jaki przebieg ( średnio robiłem do tej pory 8 tys. rocznie).
Również zamierzam wymienić olej po dotarciu (po 3 tys. km) - ale we własnym zakresie.

rafalm1978 - 2019-03-14, 22:11

A jak będzie wyglądać sprawa przeglądów silników z gazem :?:

W sandero miałem wymianę filtra LPG co 20000 w lodgy już co 40000 według harmonogramu.

Teraz oczekuję na dokkera z LPG i jeśli tak miałyby wyglądać przeglądy ,to nie wiem czy warto wchodzić w easy ( w zależności od ceny).

wuju - 2019-03-14, 22:28

Ja ma okresy wymiany oleju co rok lub co 50 tys. km Peugeocie było co dwa lata lub co 30 tys. km
eio - 2019-03-14, 22:31

rafalm1978 napisał/a:
A jak będzie wyglądać sprawa przeglądów silników z gazem :?:

Przegląd techniczny auta z gazem jest obligatoryjny co roku. Co do wymiany oleju po drugim roku - oznacza krótszą coroczną wizytę w ASO z przegladem gwarancyjnym i trochę tańszą. Przegląd techniczny dla nowych aut benzyniakow czy diesli - obowiązkowo po 3 latach a następnie po 2.

rafalm1978 - 2019-03-14, 22:39

To nie chodzi o przeglądy rejestracyjne na SKP , tylko o przeglądy gwarancyjne :mrgreen:
Tak jak napisałem w lodgy mam co 40000 lub 2 lata

eio - 2019-03-14, 23:01

W pierwszym poście było o wymianie oleju a nie o przeglądzie gwarancyjnym.
Armoth - 2019-03-15, 16:23

Pisząc pierwszy post miałem na myśli właśnie opłacalność Easy Service. Przy pięciu latach do tej pory wychodziło X przeglądów w cenie teraz będzie Y. Być może wykonywane będzie więcej rzeczy, ale nie ma jak tego sprawdzić póki nie dostanę planu serwisowego.
koko1108 - 2019-03-15, 19:57

Ale rozumiem ze jak odebrałem auto 31 stycznia i wykupiłem easy service na 5 lat to obejmuja mnie jeszcze stare zasady gdzie mam darmowa wymianę oleju co rok??
Armoth - 2019-03-15, 21:28

koko1108 napisał/a:
Ale rozumiem ze jak odebrałem auto 31 stycznia i wykupiłem easy service na 5 lat to obejmuja mnie jeszcze stare zasady gdzie mam darmowa wymianę oleju co rok??


Wg info od dilera nowe zasady miały wejść 12 lutego.

koko1108 - 2019-03-15, 22:37

Sprawdziłem i na fakturze mam wymianę oleju co rok
macminer - 2019-03-15, 22:38

Armoth napisał/a:
Wg info od dilera nowe zasady miały wejść 12 lutego

Ja odbierałem 11 lutego i mam przegląd/wymianę co rok.

papse - 2019-03-16, 18:30

Armoth napisał/a:

Wg info od dilera nowe zasady miały wejść 12 lutego.

To ja zamieszam trochę, odebrałem auto 26 lutego i przeglądy mam co roku - sprawdzone przy okazji, dzisiaj w serwisie.

sasio - 2019-03-16, 21:54

Renault już tak robi.
Serwis co roku ale w 1szym roku masz wymianę filtra kabinowego.
W drugim roku lub po 30.000km masz wymianę filtra kabinowego i oleju wraz z filtrem.
Ja zrobiłem 24400km i olej wymieniłem ostatnio 3 raz, przy czym ASO się dziwi że tak robię.
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.
Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.

Kolega w Rzeszy ma Clio 0.9 TCe, 5 lat i 150.000km nalatane, olej tylko co 30.000km, coś się zepsuło w aucie to serwis powiedział ze zbyt rzadko wymieniał olej bo wszędzie masa nagaru w silniku.

macminer - 2019-03-16, 22:57

sasio napisał/a:
Renault już tak robi.
Serwis co roku ale w 1szym roku masz wymianę filtra kabinowego.
W drugim roku lub po 30.000km masz wymianę filtra kabinowego i oleju wraz z filtrem.


Niekoniecznie. Z moimi papierami Dacii wystawionymi 11.02 br. dostałem następujący plan serwisowy:
Przegląd
Kod:

Przy każdych km lub lat:          1r   2l  3l  4l  5l
Wymienić filtr kabiny     20000   *    *    *   *
Wymienić filtr oleju      20000   *    *    *   *
Wymienić olej silnikowy   20000   *    *    *   *
Wymienić filtr powietrza  20000   *    *    *   *
Wymienić świece zapłonowe 60000                 *
Wymienić płyn hamulcowy   120000                *

Mamert - 2019-03-17, 10:06

sasio napisał/a:
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.

Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.

Nie wierzę w to, albo wlane wynalazki typu Mobil1 lub inny Castrol. Wymieniałem olej w Loganie z LPG co 30.000 km. Olej zmieniał barwę przy przebiegu 25.000 km. Na całe 30.000 km dolewałem 0,7 litra oleju. Jeden warunek - olej ELF.

telecaster1951 - 2019-03-17, 20:48

sasio napisał/a:
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.
Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.
To chyba musiała by uszczelka strzelić...
Nie twórzcie bajek! Olej po tych 30 tysiącach nie robi gęsty, nie tworzy się szlam, ani nie zbiera centymetr nagaru. Tak to nie działa.
Olej po długim przebiegu po pierwsze traci właściwości termiczne. Gorzej odprowadza ciepło. Po dużym przebiegu łatwiej jest zerwać film olejowy i silnik może się przytrzeć. Widać to pięknie na gładziach cylindrowych, które potrafią być wypolerowane po jeździe na oleju LL. Olej zbiera cały syf z silnika. Spaliny, resztki paliwa, opiłki metalu itd. Ale nie trzeba go wybijać śrubokrętem! Gdyby tak było, to silnik by nie odpalał.

sasio - 2019-03-17, 22:08

W kwesti śrubokrętu chodzi o fakt że olej był taki gesty i aby wyleciał trzeba było mu pomagać.

Z informacji co wiem, auto Duster 1.6 SCe, 2013, auto wg.licznika 87.000km.
Problemu żadnego z autem nie było, po prostu typowy serwis po zakupie, filtry, oleje, rozrząd etc.
Wg.książki serwis pierwszy 29.000, drugi przy 58.000, aktualnie wg.sprzedawcy zbliża sie wymiana oleju. Oleju nie spuścili bo leciały gluty wiec zakręcili korek i płukankę zrobili.

Tu nagrał filmik po rozebraniu, po płukance
https://youtu.be/3A3SPk2LN0k

A tu zdjęcie

https://ibb.co/9WTmHqH

tAboon - 2019-03-18, 07:52

macminer, widzę rozbieżność w tym co wrzuciłeś. Filtr powietrza w jednym masz co roku a w drugim po 60tyś lub 4 lata.
sasio - 2019-03-18, 08:17

Clio IV - 60.000km / 4 lata
artu - 2019-03-18, 09:17

sasio napisał/a:
W kwesti śrubokrętu chodzi o fakt że olej był taki gesty i aby wyleciał trzeba było mu pomagać.

Z informacji co wiem, auto Duster 1.6 SCe, 2013, auto wg.licznika 87.000km.
Problemu żadnego z autem nie było, po prostu typowy serwis po zakupie, filtry, oleje, rozrząd etc.
Wg.książki serwis pierwszy 29.000, drugi przy 58.000, aktualnie wg.sprzedawcy zbliża sie wymiana oleju. Oleju nie spuścili bo leciały gluty wiec zakręcili korek i płukankę zrobili.

Tu nagrał filmik po rozebraniu, po płukance
https://youtu.be/3A3SPk2LN0k

A tu zdjęcie

https://ibb.co/9WTmHqH


Wygląda masakrycznie :-/

gfedorynski - 2019-03-18, 10:33

Czy są jakiekolwiek wiarygodne badania (nie anegdoty), że zmienianie oleju częściej, niż według zaleceń producenta czyni silnik zdrowszym? Mam na myśli normalną eksploatację (co pewnie oznacza w moim przypadku mniej niż 200 tysięcy kilometrów przed sprzedażą), a nie bicie rekordów trwałości.
macminer - 2019-03-18, 10:56

tAboon napisał/a:
macminer, widzę rozbieżność w tym co wrzuciłeś. Filtr powietrza w jednym masz co roku a w drugim po 60tyś lub 4 lata.


Faktycznie, bo u góry pominąłem pierwszą pozycję "Przegląd". Na pewno na obrazku jest poprawnie. Niestety nie mogę już edytować starego posta.

sasio - 2019-03-18, 13:23

A co do zmian oleju, mój przypadek .
Miałem Twingo, 1.2 D4F, zmieniałem olej co 10.000km i nic się nie działo.
Kupiłem Lagunę, 4 właścicieli ale książka i bileciki olejowe, naklejki, co 10.000km wymiana i nic się nie działo.
Kupiłem VelSatisa, idealny 2.0T,, usiadłem w domu, auto 187.000km nalotu, książka, trochę faktur głównie olejowych...i nie dowierzam, olej zmieniony pierwszy raz w Holandii po 47.000 i 3 latach, druga wymiana przy 85.000 i 5 latach. Trzecia wymiana przy 102.000 i 8 latach. Holendrzy tylko serwis ASO więc raczej nie zmieniali gdzie indziej. Dotarłem do poprzednich właścicieli i wymieniali co 30.000km olej czyli wg faktur : w Polsce zmieniony przy 125.000 przy 11 latach, później przy prawie 160.000 w 2015 robił już ostatni właściciel.
Ja kupiłem go, to Pan stwierdził ze trzeba już zmienić bo zaraz 30.000 stuknie tak jak mówi książka . Ogólnie auto od fabryki do mnie, w ciągu 14 lat i 187.000km miało tylko 5 razy wymieniony olej. (Dane pisane z głowy, musiałbym odnaleźć stare posty dla dokładniejszego podania przebiegów ale liczba 5 jest poprawna).

Efekt przy zakupie pokazało 4/6 kresek oleju bo uszczelka miski do zrobienia.
Po dojechaniu do domu już było tylko 3/6.
Dojechałem do domu, 500km, po kolejnych 500km pojechałem na serwis aby obejrzeć go i dramat, spuściliśmy olej to leciała taka woda z glutami. Zalaliśmy najtańszy olej 5W40 i po 1000km sprawdziliśmy bagnet - był już ciemny jak w dieslu. Płukanka silnika i później leciały skrzepy jakich mało, zrzucona miska, zdjęta góra do uszczelnienia i silnik tak strasznie brudny, ze słów brakowalo.
Realnie silnik po zakupie okazało się ze bierze 4/5L / 10000km.
Wg mechanika może być tak pozalepiane tam wszystko że aż mogły pierścienie się zastać, kolejna wymiana oleju i płukanka ale nic to nie pomagało,

Najprostszy przykład silnik 1.9dCi w Lagunie 2 jest napisane olej co 30.000km i panewki z turbina nie wyrabiały przy 60.000km przebiegu. W Mitsubishi Carisma jest ten sam silnik ale interwał skrócony do 15.000km i nic sie nie dzieje. Nawet samo Renault obecnie zaleca skrócenie ale dla wymogów Unii zaznacza ze 30.000km.

Niestety wszystko się rozbija jak sie jeździ.
Jeżeli ktoś nawalił 30.000 km po autostradzie i auto jeździ w optymalnych warunkach to raczej ta wymiana po 30.000km mu nie zrobi krzywdy, ale jezeli ktoś jeździ jak ja, 1.5km autem i auto stoi 12h, zima praktycznie ciagle niebieska kontrolka oleju, ciagle miasto to ten olej bedzie po 10.000 gorszy niż ten po 30.000 przy jeździe autostradami

Belphegor - 2019-03-18, 13:28

sasio napisał/a:
Jeżeli ktoś nawalił 30.000 km po autostradzie i auto jeździ w optymalnych warunkach to raczej ta wymiana po 30.000km mu nie zrobi krzywdy, ale jezeli ktoś jeździ jak ja, 1.5km autem i auto stoi 12h, zima praktycznie ciagle niebieska kontrolka oleju, ciagle miasto to ten olej bedzie po 10.000 gorszy niż ten po 30.000 przy jeździe autostradami


I to ma sens. W trasie olej pracuje w innych warunkach, niż w mieście.

macminer - 2019-03-18, 13:59

Belphegor napisał/a:
W trasie olej pracuje w innych warunkach, niż w mieście

I jest to również uwzględnione w planie serwisowym Dacii. Nie będę skanował całego dokumentu, ale jest tam szereg warunków, w których należy skrócić okres/przebieg serwisowy o połowę. M.in.:
- Co najmniej 50% przejazdów odbywa się ze średnią prędkością poniżej 30 km/h (przewaga jazdy w mieście)
- Długotrwała eksploatacja (ponad 5.000 km rocznie) w temperaturze przekraczającej 30 oC lub niższej niż 15 oC.
...
Podzielić przez 2 częstotliwość wymiany zalecaną dla normalnych warunków eksploatacji (wymiana oleju silnikowego, filtra oleju, filtra powietrza, filtra kabiny)

sasio - 2019-03-18, 14:04

Masz racje, tylko żaden serwis tego nie respektuje.
Nikt mnie nie pyta jak jeżdżę, kiedy i co.
Co więcej serwisy maja realnie gdzieś aby połączyć się z bazą.
Przy 4k po zakupie (03.2018) zrobiłem wymianę oleju, na stronie MyRenault serwis olejowy w czasie trwania gwarancji się zaliczył (30.000/2 lata) i dopiero wymianę ustawiono na 03.2020.
Przy rocznym przeglądzie 11.2018 sprzedawca stwierdził, ze mam rok auto i 16.000km nalatane, wiec do 31.05.2019 muszę wymienić olej bo tak system każe.
Mówię ze mam odwalona wymianę oleju przez inny serwis to pozostał na to głuchy.
Pomijam ze przy 14.000 tez wymieniłem olej, i kilka dni temu wymieniałem przy 24.000 ale dziwne podejście maja.

laisar - 2019-03-18, 14:26

gfedorynski napisał/a:
Czy są jakiekolwiek wiarygodne badania

Tak, tylko w drugą stronę - zbytnie wydłużanie interwałów statystycznie zawsze skutkuje problemami.

W dodatku standardowe okresy serwisów są tak naprawdę podane dla warunków idealnych - jakiekolwiek dodatkowe obciążenie (ruch miejski, ruch terenowy, ruch autostradowy) powinno skutkować ich skróceniem o połowę.

waw - 2019-03-21, 21:43
Temat postu: Nowe zalecenia do co przeglądów w Dusterze II
Dziś podczas rozmowy z serwisem dowiedziałem się, że nowe dustery II mają przeglądy co 30 tys km, a te wyprodukowane wczesniej maja co 20 tys

czy zmiana ta moze byc podyktowana jakimis zmianami konstrukcyjnymi pojazdu i naprawieniu niedociagniec wieku dzieciecego?

laisar - 2019-03-21, 22:53

Nie.
tommylee1 - 2019-03-21, 23:08

Czekam na odbiór Dustera LPG. Auto będzie w leasingu na trzy lata.
Rocznie robię okilo 22k km. Po 3,5 roku chciałbym sprzedać auto.
Myślałem o zakupie przedłużenia gwarancji i serwisu o 4 za 1799 albo5 lat za 2299
Zaczynam się zastanawiać czy to ma sens?
Jezli jest tak jak napisał kolega wyżej, w ciągi trzech lat będę na przeglądzie dwa razy.
Ile wydam na te przeglądy w sumie - 1400 zł?
Jeśli zdecyduje się na pakiet 5 letni do 80 tysi, zabezpieczy mi on czas powyżej trzeciego roku i ewentualne naprawy.
Poza tym będzie bonusem przy sprzedaży auta dla nowego właściciela.
Zastanawiam się, czy w okresie trzech lat gwarancji oprócz kosztów przeglądów dojdą jakieś dodatkowe koszty, które pokryłaby easy service?
Proszę o Wasze opinie.

SWilk - 2019-03-22, 10:04

W takiej sytuacji cena EasyService musi znacząco spaść, albo nie będzie żadnego sensu wykupować tej usługi.

Taniej będzie kupić oryginalne części i olej na przeglądy i tylko za robociznę zapłacić ASO.

Armoth - 2019-03-22, 12:13

Odebrałem auto i rzeczywiście pierwsza wymiana oleju jest po dwóch latach lub 30000km. Kolejna 4 lata lub 60000...
Po roku jest tylko przegląd "sprawdzający".

tommylee1 - 2019-03-22, 14:24

A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?

Pianka - 2019-03-22, 14:56

Armoth napisał/a:
Odebrałem auto i rzeczywiście pierwsza wymiana oleju jest po dwóch latach lub 30000km. Kolejna 4 lata lub 60000...
Po roku jest tylko przegląd "sprawdzający".


Przy turbinie zmieniałbym olej częściej, w ciągu tych 30tys. raz dodatkowo, a może nawet 2 razy. Tak co 10-15tys. max

swissman - 2019-03-22, 15:52

Belphegor napisał/a:
Osobiście nie wyobrażam sobie zmiany oleju co 20.000 km lub co dwa lata w 1.5 dCi. :roll:


hmmmm... ja sobie wyobrazam... w loganie mcv dci co 20000 km wymienialem i teraz w Dokkerze dci co 20000 wymieniam...

Belphegor - 2019-03-22, 16:36

A jaki masz przebieg w aucie i jakie odcinki robisz? Miasto, trasa?
artu - 2019-03-22, 17:49

Mi w RRG jak zapytałem właśnie o zmiany w tej usługi to sprzedawca mi powiedział, że zmianił się przebieg na 30 tys. km lub 1 rok. Więc czy nie wprowadził mnie w błąd ? Sandero Stepway.
Armoth - 2019-03-22, 18:31

tommylee1 napisał/a:
A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?

3 lata jak było, ja wykupiłem ES na 5 lat i 80 000 km.
Tak to teraz wygląda.

tommylee1 - 2019-03-22, 21:29

Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:
A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?

3 lata jak było, ja wykupiłem ES na 5 lat i 80 000 km.
Tak to teraz wygląda.



Jak wspominałem wcześniej, czekam na odbiór. Auto w leasingu wiec jeszcze mam czas co do decyzji o ewentualnym ES i jego długości.
Napisałem do mojego sprzedawcy pytanie o te nowe zasady gwarancji i serwisu.
Oto odpowiedź przesłana mi na mail:

„Przegląd samochodu będzie co rok lub 30000 km.

Natomiast interwał wymiany oleju zmienia się na 2 lata lub 30000km. Będą 2 typy przeglądów A i B (tzw. przegląd mały i duży) jeśli Pan po roku przyjedzie na przegląd (tak jak do tej pory to występowało i występuje w niektórych modelach)

będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym. Nawet po 1 roku olej zostanie wymieniony. Jeśli będzie Pan miał np 12 000 km w rok, wtedy wykonuje się przegląd "mały" (czyli pozostałe elementy, filtry itd.) a olej dopiero 2 drugim roku.

Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”

franius - 2019-03-23, 07:09

[quote="tommylee1"]
Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:
A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?


będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym. Nawet po 1 roku olej zostanie wymieniony. Jeśli będzie Pan miał np 12 000 km w rok, wtedy wykonuje się przegląd "mały" (czyli pozostałe elementy, filtry itd.) a olej dopiero 2 drugim roku.

Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”


Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.
Od teraz serwis po roku to będzie tylko wyciąganie kasy na pseudo sprawdzenie auta. Kabinowy co 2 lata tylko na małym przeglądzie :!:

Sprzedawca ściemnia w kwestii dużego przeglądu po 20 000 - po to wprowadzili 2/30 000 żeby tego nie robić :lol: Zwykłe mydlenie oczu, za dwa lata gość może tam już nawet nie pracować a jak nawet to powie że się pomylił że takie wytyczne z centrali.

pikodat - 2019-03-23, 08:55

[quote="franius"][quote="tommylee1"]
Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:

będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym.

Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”


Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.


Słowo TRACI ma sens przy wykupieniu przeglądów z góry wraz z przedłużoną gwarancją.
Było 5 przeglądów i 5 wymian oleju - jest mniej. Dwie wymiany oleju.
Czyli jest się przy kupnie tego czegoś o 3 wymiany oleju w plecy.


No i dziwna logika - przegląd duży co 30 000 .. Jak Pan przyjedzie po 20 000 to zrobimy duży.
To przegląd po 20 czy 30 tysiącach?

Opcja dobra dla tych, co chcą kupić auto i sprzedać po 5 latach max. Mniej przeglądów. A że auto wczesniej będie zajeżdżone na śmierć to niech się martwi kolejny nabywca.

Za 10 lat będzie się mówiło - ale miał szczęście, żę kupił dobry egzemplarz.
A egzemplarz taki sam, ale ktoś zmienił po 1..3 tysiach po raz pierwszy olej i potem co 10..12 tysi .I jeden będzie narzekał, że silnik 0.9 do d..y bo po 160 000 to juz nie ma nawet sensu na złom oddawac bo się rozpadł w drobny mak a drugi będzie się zastanawiał - zrobić remont i jeździc jeszcze 100 000 . Kwestia udokumentowania serwisu będzie za kilka lat kluczowa przy kupowaniu auta - nie ma historii serwisowej - auta nie kupować. Bo producent zażyczył sobie, by auto padało 3 lata po końcu gwarancji.

tommylee1 - 2019-03-23, 21:42

[quote="pikodat"][quote="franius"]
tommylee1 napisał/a:
Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:

będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym.

Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”


Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.


Słowo TRACI ma sens przy wykupieniu przeglądów z góry wraz z przedłużoną gwarancją.
Było 5 przeglądów i 5 wymian oleju - jest mniej. Dwie wymiany oleju.
Czyli jest się przy kupnie tego czegoś o 3 wymiany oleju w plecy.


No i dziwna logika - przegląd duży co 30 000 .. Jak Pan przyjedzie po 20 000 to zrobimy duży.
To przegląd po 20 czy 30 tysiącach?

Opcja dobra dla tych, co chcą kupić auto i sprzedać po 5 latach max. Mniej przeglądów. A że auto wczesniej będie zajeżdżone na śmierć to niech się martwi kolejny nabywca.

Za 10 lat będzie się mówiło - ale miał szczęście, żę kupił dobry egzemplarz.
A egzemplarz taki sam, ale ktoś zmienił po 1..3 tysiach po raz pierwszy olej i potem co 10..12 tysi .I jeden będzie narzekał, że silnik 0.9 do d..y bo po 160 000 to juz nie ma nawet sensu na złom oddawac bo się rozpadł w drobny mak a drugi będzie się zastanawiał - zrobić remont i jeździc jeszcze 100 000 . Kwestia udokumentowania serwisu będzie za kilka lat kluczowa przy kupowaniu auta - nie ma historii serwisowej - auta nie kupować. Bo producent zażyczył sobie, by auto padało 3 lata po końcu gwarancji.


Ja planuję sprzedać auto po 3,5 roku i brać następne. Jednak jednocześnie planuje co 10000 km robić wymiany oleju i filtrów. Auto będzie z LPG.
Wcześniej myśląc o easy service na 5 lat, jego koszt 2300 zł po części mógł pokryć koszty związane z moją dodatkową częstotliwością wizyt serwisowych.
Przy nowych zasadach - 30000, nawet roniąc ponad 5
60000 km w ciągu trzech lat nie ma on sensu.
Lepiej te pieniadze przeznaczyć właśnie na te dodatkowe wizyty.

Zadałem mailowo pytanie sprzedawcy, czy te zasady, które oposano mi (mały, duży przegląd), są uregulowanej jakimś dokumentem.

Zobaczymy co odpisze.

Fruxo - 2019-03-24, 00:22

Jeżeli ktoś wam mówi że olej należy zmieniać co 30 tyś km to chce tylko i wyłącznie zarznąć szybciej wasz silnik. Dziś prawie każdy motor może zrobić milion km jeżeli będzie się dbać o smarowanie, zużycie będzie marginalne.
Dlaczego więc producenci to robią ? odpowiedz jest bardzo prosta dziś klient detaliczny to margines całość idzie na floty a tam główny aspekt przetargowy to koszty eksploatacyjne dlatego przeglądy wydłuża się w kosmos.

pixa - 2019-03-24, 21:44

Ja zmieniłem olej po 3 tys (po dotarciu). Następnie zmieniam co 15.000 km - wydaje mi się, że co 10.000 naprawdę nie ma sensu.

Mam też auto, które kupiłem za 1000 zł, wyremontowałem za 2.500 (opony, płyny, rozrząd, końcówki drążków, zbieżność itp.). Nalatane ma 200.000 (realnie pewnie z 400.000) - zmieniam w nim olej co dwa lata i jest git (choć przebiegi to 3.000 rocznie - za to tylko zimą i na dystansie 2x5 km). Nic się złego nie dzieje. Nie można dać się zwariować.

dragoStin - 2019-03-24, 22:44

pixa napisał/a:
Ja zmieniłem olej po 3 tys (po dotarciu). Następnie zmieniam co 15.000 km - wydaje mi się, że co 10.000 naprawdę nie ma sensu.


Witajcie,

Ja w swoim obecnym samochodzie - Skoda Roomster LPG - (czekam na odbiór dustera), wymieniam olej co ok 20-25kkm (dokładnie co rok), z tym że jest to Mobil 1 Long Life. Od czasu nabycia samochodu (miał 3 lata) zrobiłem nim 240kkm i wszystko jest ok. Z tego co wiem to do daci leją Elfa 5W40, nie wiem czy też jest to olej typu "long life".
Gdy zamawiałem samochód w grudniu zeszłego roku to przeglądy co 20kkm nie zrobiły na mnie 'wrażenia', ale wachałbym się wymieniać olej co 30kkm, dodatkowo 'rozbiło' mnie podejście dilera który twierdzi że pierwszy przegląd po 20kkm, ale można sobie wcześniej podjechać (po dotarciu) aby wymienić olej.
Sam już nie wiem co myśleć o polityce firmy ... pozostaje tylko zdrowy rozsądek chyba.

macminer - 2019-03-24, 23:55

dragoStin napisał/a:
w swoim obecnym samochodzie - Skoda Roomster LPG

Jako były (do niedawna) właściciel identycznego samochodu (tyle że 1.6 MPI), obecnie - Dustera 2, mogę tylko powiedzieć, że te VAGowe MPI to były wyjątkowo pancerne silniki. Przez 11 lat eksploatacji nie było z moim absolutnie żadnego problemu. Wymiana oleju co rok na jakikolwiek, byle spełniał normy.

Silnik 1.6 SCe w Dusterze jest z pewnością delikatniejszy, nie ma hydraulicznego kasowania luzu zaworowego, więc nie zamierzam czekać do 30.000 z wymianą oleju. Na szczęście zdążyłem jeszcze odebrać samochód na starych zasadach serwisowych, ale gdybym odbierał teraz, również nie czekałbym do przejechania 30 tys. km.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group