DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Nowe zasady serwisowe - przeglądy/olej co 2 lata/30 tys. km

Armoth - 2019-03-14, 08:43
Temat postu: Nowe zasady serwisowe - przeglądy/olej co 2 lata/30 tys. km
Wczoraj finalizowałem formalności związane z zakupem Dustera i u dilera dowiedziałem się, że koncern Renault zmienia zasady serwisowania i zaczyna od Dacii.
Na przykład pierwszy serwis z wymianą oleju będzie nie po roku, ale po dwóch latach. Decyzja weszła 12 lutego i dotyczy samochodów wyprodukowanych po tym okresie. Mój zjechał z taśmy 13 ;-)
Czy coś o tym słyszeliście? Jeśli tak będzie to trudno mi sobie wyobrazić czekanie z wymianą oleju dwa lata... Czyżby sposób na wyciągnięcie dodatkowych pieniędzy? Chyba każdy rozsądny człowiek po pierwszym roku jazdy wymienia olej... :roll:
Jeśli temat był poruszany to przepraszam.

gogol - 2019-03-14, 08:49

Ja wielokrotnie deklarowalem i tego sie bede trzymal, ze olej zmieniam co 10 tys. Nikt nie zabroni Ci robic tego czesciej. W moim przypadku tez serwis byl zdziwiony, ze po pol roku przyjechalem olej zmienic, ale to tylko i wylacznie moja sprawa, ze mialem takie zyczenie.
charger - 2019-03-14, 09:05

Nic nowego.
W Fordzie mam 30tyś albo 2 lata.
W Dusterze mam 20tyś albo rok.

Wymieniam olej co 10-12tyś :)

tommylee1 - 2019-03-14, 09:13

charger napisał/a:


Wymieniam olej co 10-12tyś :)


Auto masz na gwarancji?
Wymieniasz w ASO? Jeżeli tak, to jaki koszt?

charger - 2019-03-14, 09:18

Tak, oba samochody na gwarancji.

Dacia skasowała mnie na 360zł.
Ford skasował mnie na 365zł (z voucherem na darmową robociznę) + wypucowali auto - wymieniłem olej po docieraniu, autko ciągle ma poniżej 10tyś.

Belphegor - 2019-03-14, 09:20

Armoth napisał/a:
Czy coś o tym słyszeliście?


A i owszem. To nie jest wyciąganie pieniędzy, ale pokazanie, że kupując Dacię drogi użytkowniku, będziesz miał rzadziej przeglądy, a więc mniejsze koszty. Przynajmniej pozorne w portfelu.

Osobiście nie wyobrażam sobie zmiany oleju co 20.000 km lub co dwa lata w 1.5 dCi. :roll:

gogol - 2019-03-14, 09:27

Belphegor napisał/a:
Armoth napisał/a:
Czy coś o tym słyszeliście?


A i owszem. To nie jest wyciąganie pieniędzy, ale pokazanie, że kupując Dacię drogi użytkowniku, będziesz miał rzadziej przeglądy, a więc mniejsze koszty. Przynajmniej pozorne w portfelu.

Osobiście nie wyobrażam sobie zmiany oleju co 20.000 km lub co dwa lata w 1.5 dCi. :roll:


tez zmieniasz co 10 tys.?

Belphegor - 2019-03-14, 09:37

Między 10, a 15 tys.
Fruxo - 2019-03-14, 10:00

za długo jeździły trzeba szybciej silnik zarżnąć
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

telecaster1951 - 2019-03-14, 12:39

Kurna, że mnie to nie objęło. ;)
Ja olej wymieniam co 10 - 15 tysięcy. Po 3-4 tysiącach wymienię po dotarciu. A to że przeglądy co dwa lata? Super. Olej wymieniasz we własnym zakresie a co dwa lata na przegląd gwarancyjny. Mniej się na to kasy wywali.
Nikt przecież nie może Cię zmusić do wymiany oleju co 2 lata. Wymieniasz kiedy chcesz.

pikodat - 2019-03-14, 13:10

telecaster1951 napisał/a:
Kurna, że mnie to nie objęło. ;)
Ja olej wymieniam co 10 - 15 tysięcy. Po 3-4 tysiącach wymienię po dotarciu. A to że przeglądy co dwa lata? Super. Olej wymieniasz we własnym zakresie a co dwa lata na przegląd gwarancyjny. Mniej się na to kasy wywali.
Nikt przecież nie może Cię zmusić do wymiany oleju co 2 lata. Wymieniasz kiedy chcesz.


A czy wymiana oleju poza ASO nie powoduje utraty gwarancji?

Dymek - 2019-03-14, 13:17

pikodat napisał/a:
A czy wymiana oleju poza ASO nie powoduje utraty gwarancji?

A jak mają to sprawdzić? Plomb nie ma... :mrgreen:
Filtr kupujesz fabryczny i tyle.

maugu - 2019-03-14, 13:25

Obyś nie wykrakał, bo będą jeszcze plombować np. ze względów ekologicznych i co wtedy?
Dymek - 2019-03-14, 13:32

Bez przesady z tymi oszczędnościami przy nowym samochodzie. Przecież na taką wymianę oleju można pojechać do ASO.
laisar - 2019-03-14, 13:35

pikodat napisał/a:
czy wymiana oleju poza ASO nie powoduje utraty gwarancji?

Nie, tak samo jak wymiana opon, klocków czy nawet chłodnicy lub zderzaka - traci się wtedy oczywiście gwarancję na wymienioną część, natomiast nie ma to wpływu na całość auta.

Do zachowania gwarancji nie są wymagane także przeglądy w ASO - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2295

cowcar - 2019-03-14, 21:30

Wykupiłem easy service więc wymieniać będę zawsze co roku obojętnie jaki przebieg ( średnio robiłem do tej pory 8 tys. rocznie).
Również zamierzam wymienić olej po dotarciu (po 3 tys. km) - ale we własnym zakresie.

rafalm1978 - 2019-03-14, 22:11

A jak będzie wyglądać sprawa przeglądów silników z gazem :?:

W sandero miałem wymianę filtra LPG co 20000 w lodgy już co 40000 według harmonogramu.

Teraz oczekuję na dokkera z LPG i jeśli tak miałyby wyglądać przeglądy ,to nie wiem czy warto wchodzić w easy ( w zależności od ceny).

wuju - 2019-03-14, 22:28

Ja ma okresy wymiany oleju co rok lub co 50 tys. km Peugeocie było co dwa lata lub co 30 tys. km
eio - 2019-03-14, 22:31

rafalm1978 napisał/a:
A jak będzie wyglądać sprawa przeglądów silników z gazem :?:

Przegląd techniczny auta z gazem jest obligatoryjny co roku. Co do wymiany oleju po drugim roku - oznacza krótszą coroczną wizytę w ASO z przegladem gwarancyjnym i trochę tańszą. Przegląd techniczny dla nowych aut benzyniakow czy diesli - obowiązkowo po 3 latach a następnie po 2.

rafalm1978 - 2019-03-14, 22:39

To nie chodzi o przeglądy rejestracyjne na SKP , tylko o przeglądy gwarancyjne :mrgreen:
Tak jak napisałem w lodgy mam co 40000 lub 2 lata

eio - 2019-03-14, 23:01

W pierwszym poście było o wymianie oleju a nie o przeglądzie gwarancyjnym.
Armoth - 2019-03-15, 16:23

Pisząc pierwszy post miałem na myśli właśnie opłacalność Easy Service. Przy pięciu latach do tej pory wychodziło X przeglądów w cenie teraz będzie Y. Być może wykonywane będzie więcej rzeczy, ale nie ma jak tego sprawdzić póki nie dostanę planu serwisowego.
koko1108 - 2019-03-15, 19:57

Ale rozumiem ze jak odebrałem auto 31 stycznia i wykupiłem easy service na 5 lat to obejmuja mnie jeszcze stare zasady gdzie mam darmowa wymianę oleju co rok??
Armoth - 2019-03-15, 21:28

koko1108 napisał/a:
Ale rozumiem ze jak odebrałem auto 31 stycznia i wykupiłem easy service na 5 lat to obejmuja mnie jeszcze stare zasady gdzie mam darmowa wymianę oleju co rok??


Wg info od dilera nowe zasady miały wejść 12 lutego.

koko1108 - 2019-03-15, 22:37

Sprawdziłem i na fakturze mam wymianę oleju co rok
macminer - 2019-03-15, 22:38

Armoth napisał/a:
Wg info od dilera nowe zasady miały wejść 12 lutego

Ja odbierałem 11 lutego i mam przegląd/wymianę co rok.

papse - 2019-03-16, 18:30

Armoth napisał/a:

Wg info od dilera nowe zasady miały wejść 12 lutego.

To ja zamieszam trochę, odebrałem auto 26 lutego i przeglądy mam co roku - sprawdzone przy okazji, dzisiaj w serwisie.

sasio - 2019-03-16, 21:54

Renault już tak robi.
Serwis co roku ale w 1szym roku masz wymianę filtra kabinowego.
W drugim roku lub po 30.000km masz wymianę filtra kabinowego i oleju wraz z filtrem.
Ja zrobiłem 24400km i olej wymieniłem ostatnio 3 raz, przy czym ASO się dziwi że tak robię.
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.
Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.

Kolega w Rzeszy ma Clio 0.9 TCe, 5 lat i 150.000km nalatane, olej tylko co 30.000km, coś się zepsuło w aucie to serwis powiedział ze zbyt rzadko wymieniał olej bo wszędzie masa nagaru w silniku.

macminer - 2019-03-16, 22:57

sasio napisał/a:
Renault już tak robi.
Serwis co roku ale w 1szym roku masz wymianę filtra kabinowego.
W drugim roku lub po 30.000km masz wymianę filtra kabinowego i oleju wraz z filtrem.


Niekoniecznie. Z moimi papierami Dacii wystawionymi 11.02 br. dostałem następujący plan serwisowy:
Przegląd
Kod:

Przy każdych km lub lat:          1r   2l  3l  4l  5l
Wymienić filtr kabiny     20000   *    *    *   *
Wymienić filtr oleju      20000   *    *    *   *
Wymienić olej silnikowy   20000   *    *    *   *
Wymienić filtr powietrza  20000   *    *    *   *
Wymienić świece zapłonowe 60000                 *
Wymienić płyn hamulcowy   120000                *

Mamert - 2019-03-17, 10:06

sasio napisał/a:
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.

Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.

Nie wierzę w to, albo wlane wynalazki typu Mobil1 lub inny Castrol. Wymieniałem olej w Loganie z LPG co 30.000 km. Olej zmieniał barwę przy przebiegu 25.000 km. Na całe 30.000 km dolewałem 0,7 litra oleju. Jeden warunek - olej ELF.

telecaster1951 - 2019-03-17, 20:48

sasio napisał/a:
Ostatnio kolega mechanik dostał Dustera 1.6 2013 rok na wymianę oleju - aby olej wyleciał trzeba było pomóc śrubokrętem. Duster 85.000km i tylko dwie wymiany oleju wg.ksiazki.
Płukanka i rozbieranie silnika, szlam zatkał smok i inne.
To chyba musiała by uszczelka strzelić...
Nie twórzcie bajek! Olej po tych 30 tysiącach nie robi gęsty, nie tworzy się szlam, ani nie zbiera centymetr nagaru. Tak to nie działa.
Olej po długim przebiegu po pierwsze traci właściwości termiczne. Gorzej odprowadza ciepło. Po dużym przebiegu łatwiej jest zerwać film olejowy i silnik może się przytrzeć. Widać to pięknie na gładziach cylindrowych, które potrafią być wypolerowane po jeździe na oleju LL. Olej zbiera cały syf z silnika. Spaliny, resztki paliwa, opiłki metalu itd. Ale nie trzeba go wybijać śrubokrętem! Gdyby tak było, to silnik by nie odpalał.

sasio - 2019-03-17, 22:08

W kwesti śrubokrętu chodzi o fakt że olej był taki gesty i aby wyleciał trzeba było mu pomagać.

Z informacji co wiem, auto Duster 1.6 SCe, 2013, auto wg.licznika 87.000km.
Problemu żadnego z autem nie było, po prostu typowy serwis po zakupie, filtry, oleje, rozrząd etc.
Wg.książki serwis pierwszy 29.000, drugi przy 58.000, aktualnie wg.sprzedawcy zbliża sie wymiana oleju. Oleju nie spuścili bo leciały gluty wiec zakręcili korek i płukankę zrobili.

Tu nagrał filmik po rozebraniu, po płukance
https://youtu.be/3A3SPk2LN0k

A tu zdjęcie

https://ibb.co/9WTmHqH

tAboon - 2019-03-18, 07:52

macminer, widzę rozbieżność w tym co wrzuciłeś. Filtr powietrza w jednym masz co roku a w drugim po 60tyś lub 4 lata.
sasio - 2019-03-18, 08:17

Clio IV - 60.000km / 4 lata
artu - 2019-03-18, 09:17

sasio napisał/a:
W kwesti śrubokrętu chodzi o fakt że olej był taki gesty i aby wyleciał trzeba było mu pomagać.

Z informacji co wiem, auto Duster 1.6 SCe, 2013, auto wg.licznika 87.000km.
Problemu żadnego z autem nie było, po prostu typowy serwis po zakupie, filtry, oleje, rozrząd etc.
Wg.książki serwis pierwszy 29.000, drugi przy 58.000, aktualnie wg.sprzedawcy zbliża sie wymiana oleju. Oleju nie spuścili bo leciały gluty wiec zakręcili korek i płukankę zrobili.

Tu nagrał filmik po rozebraniu, po płukance
https://youtu.be/3A3SPk2LN0k

A tu zdjęcie

https://ibb.co/9WTmHqH


Wygląda masakrycznie :-/

gfedorynski - 2019-03-18, 10:33

Czy są jakiekolwiek wiarygodne badania (nie anegdoty), że zmienianie oleju częściej, niż według zaleceń producenta czyni silnik zdrowszym? Mam na myśli normalną eksploatację (co pewnie oznacza w moim przypadku mniej niż 200 tysięcy kilometrów przed sprzedażą), a nie bicie rekordów trwałości.
macminer - 2019-03-18, 10:56

tAboon napisał/a:
macminer, widzę rozbieżność w tym co wrzuciłeś. Filtr powietrza w jednym masz co roku a w drugim po 60tyś lub 4 lata.


Faktycznie, bo u góry pominąłem pierwszą pozycję "Przegląd". Na pewno na obrazku jest poprawnie. Niestety nie mogę już edytować starego posta.

sasio - 2019-03-18, 13:23

A co do zmian oleju, mój przypadek .
Miałem Twingo, 1.2 D4F, zmieniałem olej co 10.000km i nic się nie działo.
Kupiłem Lagunę, 4 właścicieli ale książka i bileciki olejowe, naklejki, co 10.000km wymiana i nic się nie działo.
Kupiłem VelSatisa, idealny 2.0T,, usiadłem w domu, auto 187.000km nalotu, książka, trochę faktur głównie olejowych...i nie dowierzam, olej zmieniony pierwszy raz w Holandii po 47.000 i 3 latach, druga wymiana przy 85.000 i 5 latach. Trzecia wymiana przy 102.000 i 8 latach. Holendrzy tylko serwis ASO więc raczej nie zmieniali gdzie indziej. Dotarłem do poprzednich właścicieli i wymieniali co 30.000km olej czyli wg faktur : w Polsce zmieniony przy 125.000 przy 11 latach, później przy prawie 160.000 w 2015 robił już ostatni właściciel.
Ja kupiłem go, to Pan stwierdził ze trzeba już zmienić bo zaraz 30.000 stuknie tak jak mówi książka . Ogólnie auto od fabryki do mnie, w ciągu 14 lat i 187.000km miało tylko 5 razy wymieniony olej. (Dane pisane z głowy, musiałbym odnaleźć stare posty dla dokładniejszego podania przebiegów ale liczba 5 jest poprawna).

Efekt przy zakupie pokazało 4/6 kresek oleju bo uszczelka miski do zrobienia.
Po dojechaniu do domu już było tylko 3/6.
Dojechałem do domu, 500km, po kolejnych 500km pojechałem na serwis aby obejrzeć go i dramat, spuściliśmy olej to leciała taka woda z glutami. Zalaliśmy najtańszy olej 5W40 i po 1000km sprawdziliśmy bagnet - był już ciemny jak w dieslu. Płukanka silnika i później leciały skrzepy jakich mało, zrzucona miska, zdjęta góra do uszczelnienia i silnik tak strasznie brudny, ze słów brakowalo.
Realnie silnik po zakupie okazało się ze bierze 4/5L / 10000km.
Wg mechanika może być tak pozalepiane tam wszystko że aż mogły pierścienie się zastać, kolejna wymiana oleju i płukanka ale nic to nie pomagało,

Najprostszy przykład silnik 1.9dCi w Lagunie 2 jest napisane olej co 30.000km i panewki z turbina nie wyrabiały przy 60.000km przebiegu. W Mitsubishi Carisma jest ten sam silnik ale interwał skrócony do 15.000km i nic sie nie dzieje. Nawet samo Renault obecnie zaleca skrócenie ale dla wymogów Unii zaznacza ze 30.000km.

Niestety wszystko się rozbija jak sie jeździ.
Jeżeli ktoś nawalił 30.000 km po autostradzie i auto jeździ w optymalnych warunkach to raczej ta wymiana po 30.000km mu nie zrobi krzywdy, ale jezeli ktoś jeździ jak ja, 1.5km autem i auto stoi 12h, zima praktycznie ciagle niebieska kontrolka oleju, ciagle miasto to ten olej bedzie po 10.000 gorszy niż ten po 30.000 przy jeździe autostradami

Belphegor - 2019-03-18, 13:28

sasio napisał/a:
Jeżeli ktoś nawalił 30.000 km po autostradzie i auto jeździ w optymalnych warunkach to raczej ta wymiana po 30.000km mu nie zrobi krzywdy, ale jezeli ktoś jeździ jak ja, 1.5km autem i auto stoi 12h, zima praktycznie ciagle niebieska kontrolka oleju, ciagle miasto to ten olej bedzie po 10.000 gorszy niż ten po 30.000 przy jeździe autostradami


I to ma sens. W trasie olej pracuje w innych warunkach, niż w mieście.

macminer - 2019-03-18, 13:59

Belphegor napisał/a:
W trasie olej pracuje w innych warunkach, niż w mieście

I jest to również uwzględnione w planie serwisowym Dacii. Nie będę skanował całego dokumentu, ale jest tam szereg warunków, w których należy skrócić okres/przebieg serwisowy o połowę. M.in.:
- Co najmniej 50% przejazdów odbywa się ze średnią prędkością poniżej 30 km/h (przewaga jazdy w mieście)
- Długotrwała eksploatacja (ponad 5.000 km rocznie) w temperaturze przekraczającej 30 oC lub niższej niż 15 oC.
...
Podzielić przez 2 częstotliwość wymiany zalecaną dla normalnych warunków eksploatacji (wymiana oleju silnikowego, filtra oleju, filtra powietrza, filtra kabiny)

sasio - 2019-03-18, 14:04

Masz racje, tylko żaden serwis tego nie respektuje.
Nikt mnie nie pyta jak jeżdżę, kiedy i co.
Co więcej serwisy maja realnie gdzieś aby połączyć się z bazą.
Przy 4k po zakupie (03.2018) zrobiłem wymianę oleju, na stronie MyRenault serwis olejowy w czasie trwania gwarancji się zaliczył (30.000/2 lata) i dopiero wymianę ustawiono na 03.2020.
Przy rocznym przeglądzie 11.2018 sprzedawca stwierdził, ze mam rok auto i 16.000km nalatane, wiec do 31.05.2019 muszę wymienić olej bo tak system każe.
Mówię ze mam odwalona wymianę oleju przez inny serwis to pozostał na to głuchy.
Pomijam ze przy 14.000 tez wymieniłem olej, i kilka dni temu wymieniałem przy 24.000 ale dziwne podejście maja.

laisar - 2019-03-18, 14:26

gfedorynski napisał/a:
Czy są jakiekolwiek wiarygodne badania

Tak, tylko w drugą stronę - zbytnie wydłużanie interwałów statystycznie zawsze skutkuje problemami.

W dodatku standardowe okresy serwisów są tak naprawdę podane dla warunków idealnych - jakiekolwiek dodatkowe obciążenie (ruch miejski, ruch terenowy, ruch autostradowy) powinno skutkować ich skróceniem o połowę.

waw - 2019-03-21, 21:43
Temat postu: Nowe zalecenia do co przeglądów w Dusterze II
Dziś podczas rozmowy z serwisem dowiedziałem się, że nowe dustery II mają przeglądy co 30 tys km, a te wyprodukowane wczesniej maja co 20 tys

czy zmiana ta moze byc podyktowana jakimis zmianami konstrukcyjnymi pojazdu i naprawieniu niedociagniec wieku dzieciecego?

laisar - 2019-03-21, 22:53

Nie.
tommylee1 - 2019-03-21, 23:08

Czekam na odbiór Dustera LPG. Auto będzie w leasingu na trzy lata.
Rocznie robię okilo 22k km. Po 3,5 roku chciałbym sprzedać auto.
Myślałem o zakupie przedłużenia gwarancji i serwisu o 4 za 1799 albo5 lat za 2299
Zaczynam się zastanawiać czy to ma sens?
Jezli jest tak jak napisał kolega wyżej, w ciągi trzech lat będę na przeglądzie dwa razy.
Ile wydam na te przeglądy w sumie - 1400 zł?
Jeśli zdecyduje się na pakiet 5 letni do 80 tysi, zabezpieczy mi on czas powyżej trzeciego roku i ewentualne naprawy.
Poza tym będzie bonusem przy sprzedaży auta dla nowego właściciela.
Zastanawiam się, czy w okresie trzech lat gwarancji oprócz kosztów przeglądów dojdą jakieś dodatkowe koszty, które pokryłaby easy service?
Proszę o Wasze opinie.

SWilk - 2019-03-22, 10:04

W takiej sytuacji cena EasyService musi znacząco spaść, albo nie będzie żadnego sensu wykupować tej usługi.

Taniej będzie kupić oryginalne części i olej na przeglądy i tylko za robociznę zapłacić ASO.

Armoth - 2019-03-22, 12:13

Odebrałem auto i rzeczywiście pierwsza wymiana oleju jest po dwóch latach lub 30000km. Kolejna 4 lata lub 60000...
Po roku jest tylko przegląd "sprawdzający".

tommylee1 - 2019-03-22, 14:24

A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?

Pianka - 2019-03-22, 14:56

Armoth napisał/a:
Odebrałem auto i rzeczywiście pierwsza wymiana oleju jest po dwóch latach lub 30000km. Kolejna 4 lata lub 60000...
Po roku jest tylko przegląd "sprawdzający".


Przy turbinie zmieniałbym olej częściej, w ciągu tych 30tys. raz dodatkowo, a może nawet 2 razy. Tak co 10-15tys. max

swissman - 2019-03-22, 15:52

Belphegor napisał/a:
Osobiście nie wyobrażam sobie zmiany oleju co 20.000 km lub co dwa lata w 1.5 dCi. :roll:


hmmmm... ja sobie wyobrazam... w loganie mcv dci co 20000 km wymienialem i teraz w Dokkerze dci co 20000 wymieniam...

Belphegor - 2019-03-22, 16:36

A jaki masz przebieg w aucie i jakie odcinki robisz? Miasto, trasa?
artu - 2019-03-22, 17:49

Mi w RRG jak zapytałem właśnie o zmiany w tej usługi to sprzedawca mi powiedział, że zmianił się przebieg na 30 tys. km lub 1 rok. Więc czy nie wprowadził mnie w błąd ? Sandero Stepway.
Armoth - 2019-03-22, 18:31

tommylee1 napisał/a:
A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?

3 lata jak było, ja wykupiłem ES na 5 lat i 80 000 km.
Tak to teraz wygląda.

tommylee1 - 2019-03-22, 21:29

Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:
A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?

3 lata jak było, ja wykupiłem ES na 5 lat i 80 000 km.
Tak to teraz wygląda.



Jak wspominałem wcześniej, czekam na odbiór. Auto w leasingu wiec jeszcze mam czas co do decyzji o ewentualnym ES i jego długości.
Napisałem do mojego sprzedawcy pytanie o te nowe zasady gwarancji i serwisu.
Oto odpowiedź przesłana mi na mail:

„Przegląd samochodu będzie co rok lub 30000 km.

Natomiast interwał wymiany oleju zmienia się na 2 lata lub 30000km. Będą 2 typy przeglądów A i B (tzw. przegląd mały i duży) jeśli Pan po roku przyjedzie na przegląd (tak jak do tej pory to występowało i występuje w niektórych modelach)

będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym. Nawet po 1 roku olej zostanie wymieniony. Jeśli będzie Pan miał np 12 000 km w rok, wtedy wykonuje się przegląd "mały" (czyli pozostałe elementy, filtry itd.) a olej dopiero 2 drugim roku.

Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”

franius - 2019-03-23, 07:09

[quote="tommylee1"]
Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:
A co z długością gwarancji?
Wydłużyli do 4 lat?


będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym. Nawet po 1 roku olej zostanie wymieniony. Jeśli będzie Pan miał np 12 000 km w rok, wtedy wykonuje się przegląd "mały" (czyli pozostałe elementy, filtry itd.) a olej dopiero 2 drugim roku.

Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”


Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.
Od teraz serwis po roku to będzie tylko wyciąganie kasy na pseudo sprawdzenie auta. Kabinowy co 2 lata tylko na małym przeglądzie :!:

Sprzedawca ściemnia w kwestii dużego przeglądu po 20 000 - po to wprowadzili 2/30 000 żeby tego nie robić :lol: Zwykłe mydlenie oczu, za dwa lata gość może tam już nawet nie pracować a jak nawet to powie że się pomylił że takie wytyczne z centrali.

pikodat - 2019-03-23, 08:55

[quote="franius"][quote="tommylee1"]
Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:

będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym.

Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”


Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.


Słowo TRACI ma sens przy wykupieniu przeglądów z góry wraz z przedłużoną gwarancją.
Było 5 przeglądów i 5 wymian oleju - jest mniej. Dwie wymiany oleju.
Czyli jest się przy kupnie tego czegoś o 3 wymiany oleju w plecy.


No i dziwna logika - przegląd duży co 30 000 .. Jak Pan przyjedzie po 20 000 to zrobimy duży.
To przegląd po 20 czy 30 tysiącach?

Opcja dobra dla tych, co chcą kupić auto i sprzedać po 5 latach max. Mniej przeglądów. A że auto wczesniej będie zajeżdżone na śmierć to niech się martwi kolejny nabywca.

Za 10 lat będzie się mówiło - ale miał szczęście, żę kupił dobry egzemplarz.
A egzemplarz taki sam, ale ktoś zmienił po 1..3 tysiach po raz pierwszy olej i potem co 10..12 tysi .I jeden będzie narzekał, że silnik 0.9 do d..y bo po 160 000 to juz nie ma nawet sensu na złom oddawac bo się rozpadł w drobny mak a drugi będzie się zastanawiał - zrobić remont i jeździc jeszcze 100 000 . Kwestia udokumentowania serwisu będzie za kilka lat kluczowa przy kupowaniu auta - nie ma historii serwisowej - auta nie kupować. Bo producent zażyczył sobie, by auto padało 3 lata po końcu gwarancji.

tommylee1 - 2019-03-23, 21:42

[quote="pikodat"][quote="franius"]
tommylee1 napisał/a:
Armoth napisał/a:
tommylee1 napisał/a:

będzie miał np 20 000km wtedy przegląd stanie się przeglądem B - czyli dużym.

Pan nic nie traci, ponieważ nadal na przeglądy przejeżdża Pan co rok, a nie co 2 lata.”


Dziwna logika.
Jeśli olej i filtr oleju wymieniają co 2 lata lub 30 000 to traci Pan na materiałach których nikt nie zamontuje oraz na ogólnym zużyciu silnika.


Słowo TRACI ma sens przy wykupieniu przeglądów z góry wraz z przedłużoną gwarancją.
Było 5 przeglądów i 5 wymian oleju - jest mniej. Dwie wymiany oleju.
Czyli jest się przy kupnie tego czegoś o 3 wymiany oleju w plecy.


No i dziwna logika - przegląd duży co 30 000 .. Jak Pan przyjedzie po 20 000 to zrobimy duży.
To przegląd po 20 czy 30 tysiącach?

Opcja dobra dla tych, co chcą kupić auto i sprzedać po 5 latach max. Mniej przeglądów. A że auto wczesniej będie zajeżdżone na śmierć to niech się martwi kolejny nabywca.

Za 10 lat będzie się mówiło - ale miał szczęście, żę kupił dobry egzemplarz.
A egzemplarz taki sam, ale ktoś zmienił po 1..3 tysiach po raz pierwszy olej i potem co 10..12 tysi .I jeden będzie narzekał, że silnik 0.9 do d..y bo po 160 000 to juz nie ma nawet sensu na złom oddawac bo się rozpadł w drobny mak a drugi będzie się zastanawiał - zrobić remont i jeździc jeszcze 100 000 . Kwestia udokumentowania serwisu będzie za kilka lat kluczowa przy kupowaniu auta - nie ma historii serwisowej - auta nie kupować. Bo producent zażyczył sobie, by auto padało 3 lata po końcu gwarancji.


Ja planuję sprzedać auto po 3,5 roku i brać następne. Jednak jednocześnie planuje co 10000 km robić wymiany oleju i filtrów. Auto będzie z LPG.
Wcześniej myśląc o easy service na 5 lat, jego koszt 2300 zł po części mógł pokryć koszty związane z moją dodatkową częstotliwością wizyt serwisowych.
Przy nowych zasadach - 30000, nawet roniąc ponad 5
60000 km w ciągu trzech lat nie ma on sensu.
Lepiej te pieniadze przeznaczyć właśnie na te dodatkowe wizyty.

Zadałem mailowo pytanie sprzedawcy, czy te zasady, które oposano mi (mały, duży przegląd), są uregulowanej jakimś dokumentem.

Zobaczymy co odpisze.

Fruxo - 2019-03-24, 00:22

Jeżeli ktoś wam mówi że olej należy zmieniać co 30 tyś km to chce tylko i wyłącznie zarznąć szybciej wasz silnik. Dziś prawie każdy motor może zrobić milion km jeżeli będzie się dbać o smarowanie, zużycie będzie marginalne.
Dlaczego więc producenci to robią ? odpowiedz jest bardzo prosta dziś klient detaliczny to margines całość idzie na floty a tam główny aspekt przetargowy to koszty eksploatacyjne dlatego przeglądy wydłuża się w kosmos.

pixa - 2019-03-24, 21:44

Ja zmieniłem olej po 3 tys (po dotarciu). Następnie zmieniam co 15.000 km - wydaje mi się, że co 10.000 naprawdę nie ma sensu.

Mam też auto, które kupiłem za 1000 zł, wyremontowałem za 2.500 (opony, płyny, rozrząd, końcówki drążków, zbieżność itp.). Nalatane ma 200.000 (realnie pewnie z 400.000) - zmieniam w nim olej co dwa lata i jest git (choć przebiegi to 3.000 rocznie - za to tylko zimą i na dystansie 2x5 km). Nic się złego nie dzieje. Nie można dać się zwariować.

dragoStin - 2019-03-24, 22:44

pixa napisał/a:
Ja zmieniłem olej po 3 tys (po dotarciu). Następnie zmieniam co 15.000 km - wydaje mi się, że co 10.000 naprawdę nie ma sensu.


Witajcie,

Ja w swoim obecnym samochodzie - Skoda Roomster LPG - (czekam na odbiór dustera), wymieniam olej co ok 20-25kkm (dokładnie co rok), z tym że jest to Mobil 1 Long Life. Od czasu nabycia samochodu (miał 3 lata) zrobiłem nim 240kkm i wszystko jest ok. Z tego co wiem to do daci leją Elfa 5W40, nie wiem czy też jest to olej typu "long life".
Gdy zamawiałem samochód w grudniu zeszłego roku to przeglądy co 20kkm nie zrobiły na mnie 'wrażenia', ale wachałbym się wymieniać olej co 30kkm, dodatkowo 'rozbiło' mnie podejście dilera który twierdzi że pierwszy przegląd po 20kkm, ale można sobie wcześniej podjechać (po dotarciu) aby wymienić olej.
Sam już nie wiem co myśleć o polityce firmy ... pozostaje tylko zdrowy rozsądek chyba.

macminer - 2019-03-24, 23:55

dragoStin napisał/a:
w swoim obecnym samochodzie - Skoda Roomster LPG

Jako były (do niedawna) właściciel identycznego samochodu (tyle że 1.6 MPI), obecnie - Dustera 2, mogę tylko powiedzieć, że te VAGowe MPI to były wyjątkowo pancerne silniki. Przez 11 lat eksploatacji nie było z moim absolutnie żadnego problemu. Wymiana oleju co rok na jakikolwiek, byle spełniał normy.

Silnik 1.6 SCe w Dusterze jest z pewnością delikatniejszy, nie ma hydraulicznego kasowania luzu zaworowego, więc nie zamierzam czekać do 30.000 z wymianą oleju. Na szczęście zdążyłem jeszcze odebrać samochód na starych zasadach serwisowych, ale gdybym odbierał teraz, również nie czekałbym do przejechania 30 tys. km.

dzarek - 2020-07-07, 08:10
Temat postu: Pierwszy serwis wg nowego planu - auto rocznik 2019
Witam. Poczytałem interesujące mnie wątki na forum, ale nie znalazłem jednoznacznej informacji.

Mam auto z lipca 2019, więc zaraz będzie kończyć rok. Wedle karty przeglądów wymiana oleju jest w drugim roku. Czy faktycznie na pierwszym rocznym przeglądzie ASO nie wymienia oleju? Czy wobec tego sam przegląd jest tańszy, niż kwoty, które znalazłem na forum - 700, 800 zł?

Taka kwota za wymianę filtra kabinowego i czynności sprawdzające wydaje się niesamowicie wysoka (nie mam wykupionego easy service).

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Auto Krytyk - 2020-07-07, 08:18

Nie ma wymiany oleju po roku, jest co 30 tys/km lub co 2 lata. Tak u mnie przynajmniej jest. A przegląd na pewno jest tańszy bo tylko wymiana filtra kabinowego jest.
dzarek - 2020-07-07, 08:20

Dziękuje, jak ktoś ostatnio robił taki przegląd i zna orientacyjne koszty, będę wdzięczny za wiadomość.
Hiszpan_JS - 2020-07-07, 08:47

Pierwszy przegląd w maju, w ASO w Ładnej k/Tarnowa. Cena brutto - 354,74. Z tym że ja wymieniałem też olej ( olej, filter i uszczelkę miałem swoje), więc na pewno doliczyli więcej czasu.

Edit.
Jeszcze mi się przypomniało; koszt filtra przeciwpyłkowego w serwisie to ok. 50 zł. Jeśli kupisz go sam, taniej, to koszt przeglądu też będzie niższy ;-) .

tomek73 - 2020-07-10, 11:31

W maju w Autospectrum w Wieliczce za pierwszy przegląd zapłaciłem 275zł (z easy service). Z wymianą oleju, filtra i filtra LPG fazy gazowej. Materiały miałem swoje.
defunk - 2020-07-10, 11:38
Temat postu: Re: Pierwszy serwis wg nowego planu - auto rocznik 2019
dzarek napisał/a:
Wedle karty przeglądów wymiana oleju jest w drugim roku. Czy faktycznie na pierwszym rocznym przeglądzie ASO nie wymienia oleju?


Oczywiście pieniądze, które oszczędzisz na przeglądzie, zdecydowanie powinieneś przeznaczyć na wymianę oleju i filtra -- nie ma cudów, nawet jeśli Renault stara się doszlusować do konkurencji w tej niechlubnej praktyce serwisowej.

Killer King - 2020-07-12, 19:33

ASO wyliczyło mi koszt wymiany oleju + filtr ( poza przeglądami oczywiście ) w cenie ok 450 zł ( części z ASO )

Dla mnie wymiana oleju co 2 lata nie robiąc nawet tych 20k km. a co dopiero 30k km to umyślne katowanie jednostki.

toka93 - 2020-07-13, 19:30

Zmieniono interwały nie ze względu na wytrwałość silników, ani super olejów, ale ze względu na niskie koszt serwisowania auta dla flotówek.
Jest różnica czy auto zrobi 30 tysięcy od wymiany do wymiany, czy tylko 20 jak kiedyś. Większość aut w leasingach to i po 3 latach firma się nie martwi już tym autem, a póki auto ma gwarancję to raczej się nie psuje.
Natomiast wymiana oleju + filtra za 450zł?
Olej to jakieś 150zł + filtr 30zł to chyba przegięcie kasować 250zł za wymianę oleju.

Killer King - 2020-07-13, 19:56

Możesz wymieniać gdzie i za ile chcesz.
Pytanie było o kwotę w ASO
Jeżeli rocznie robisz np. 15k, to co to za problem wymienić olej co 12m, dla świętego spokoju ?
A czy kwota w ASO jest jakaś wygórowana w porównaniu do utraty wartości przez 3 czy 5 lat ?
Wykładacie 40, 60 lub więcej pln przy odbiorze w salonie a bidolicie o 250 zł raz w roku na wymianę oleju :shock:

toka93 - 2020-07-13, 21:58

No tak wydałem 50 tysięcy więc mogę przepłacać o 100% za wymianę oleju. Brzmi logicznie...
Łukasz_M - 2020-07-13, 22:22

Ostatnio wymieniałem olej i dostałem w ASO wycenę 651 zł ich olej filtr i podkładka w czym 154 zł robocizna. Przy tym dostałem zawrotny rabat 1 zł 36 gr. :shock: Nie zdecydowałem się ale kupiłem Castrol GTX 5W30 RN17 filtr oleju Purflux L1089 i zadzwoniłem a Kobieta wyliczyła mi robociznę na 220 zł z ich podkładką. To sie pytam czy ta podładka kosztuje 70 zł, Dopiero jak powołałem sie na poprzednią ofertę to nagle 'system' wyliczył robociznę na 154 zł ;-) tak że trzeba uważać bo golą bezczelnie. Zresztą i 154 zł okazało się za dużo bo padło stwierdzenie że 1 RBH to koszt 250 zł a wymiana oleju jest liczona jako 0.5 RBH
defunk - 2020-07-14, 12:02

toka93 napisał/a:
Olej to jakieś 150zł + filtr 30zł to chyba przegięcie kasować 250zł za wymianę oleju.


Nie wiem jaka jest stawka godzinowa w ASO Renault, ale taka właśnie była ładnych kilka lat temu w serwisach BMW.

pavulon78 - 2020-07-14, 13:15

tomek73 napisał/a:
W maju w Autospectrum w Wieliczce za pierwszy przegląd zapłaciłem 275zł (z easy service). Z wymianą oleju, filtra i filtra LPG fazy gazowej. Materiały miałem swoje.


Ale jak to? Chcesz powiedzieć że masz wykupiony easy service i jeszcze Cię skasowali 275 zł na przeglądzie?
Ja swoim przechodziłem już dwa przeglądy serwisowe (po 20 i 40kkm) i nawet złotówki nie zapłaciłem.

telecaster1951 - 2020-07-14, 15:02

Łukasz_M napisał/a:
1 RBH to koszt 250 zł
Netto! Stawka godzinowa w ASO Renault to 250zł netto. Brutto to jest 307.50zł. Zatem za pół godziny masz 153,75zł.
pavulon78 napisał/a:

Ale jak to? Chcesz powiedzieć że masz wykupiony easy service i jeszcze Cię skasowali 275 zł na przeglądzie?
Nowy plan. Wymieniał olej dodatkowo, poza harmonogramem.
Łukasz_M - 2020-07-15, 08:34

telecaster1951 napisał/a:
Netto! Stawka godzinowa w ASO Renault to 250zł netto. Brutto to jest 307.50zł. Zatem za pół godziny masz 153,75zł.

Ja to doskonale rozumiem, jednak od poczatku występowałem jako zwykły klient, osoba prywatna a nie firma żeby mi podawali cenę netto, która mnie nie dotyczy. Można sobie wyrobić mylne mniemanie ile to kosztuje.

tomek73 - 2020-07-15, 16:03

pavulon78 napisał/a:
tomek73 napisał/a:
W maju w Autospectrum w Wieliczce za pierwszy przegląd zapłaciłem 275zł (z easy service). Z wymianą oleju, filtra i filtra LPG fazy gazowej. Materiały miałem swoje.


Ale jak to? Chcesz powiedzieć że masz wykupiony easy service i jeszcze Cię skasowali 275 zł na przeglądzie?
Ja swoim przechodziłem już dwa przeglądy serwisowe (po 20 i 40kkm) i nawet złotówki nie zapłaciłem.


Skasowali bo na pierwszym przeglądzie wymieniają tylko f. kabinowy, a ja miałem wymianę oleju, f. oleju i f. gazowego. To już było poza przeglądem.

marko - 2020-09-20, 11:11

Moja Lodgy, nabyta w 2017r posiada przegląd co rok lub 20 tyś. km. niestety tegoroczna Sandero również co rok ale wymiana oleju co 2 lata lub 30 tyś. km.
Widać niezłych ekonomistów zatrudnili i w skali sprzedaży samochodów firma jest do przodu na niewymienianiu oleju.
Z racji przejechanych 4,5 tyś km oraz faktu, że auto jest z października 2019 to nie czekając łaskę ASO, wymieniłem filtr i olej.
Praktycznie za 160 zł szkoda bawić się w pozorne oszczędności.
Jeśli jakimś cudem na najbliższym przeglądzie w Lutym 2021 wymienią to chwała im za to a jak nie to będę miał satysfakcję, że w minimalnym stopniu zadbałem o auto.

Łukasz_M - 2022-01-14, 14:35

jakichkolwiek by zasad producent nie wprowadził nie zwalnia to z myślenia. Prawda jest taka że mamy odmienne podejście od producenta. Producent chce zarobić i dostosowuje swoja politykę i serwis do tego. My chcemy jak najdłużej mieć sprawny samochód. Tego się nie da pogodzić i prawda jest taka że w samochód trzeba inwestować. Jest całkowicie oczywiste że najlepiej bo najbezpieczniej zrobić wymianę oleju przynajmniej raz na rok. Częściej jak przebiegi duże. Trzeba ten olej zmieniać co max 15k i tyle. Trzeba zmienić po dotarciu ale nie bawiłbym się w dotarcie 1500 km. Można to zrobić przy 4-5k nic się nie stanie bo jednak jest tam filtr oleju w układzie, jego zadaniem jest zatrzymać te opiłki. Warto te zmianę po dotarciu zrobić gdzieś w okolicach przewidzianego przeglądu. Widomo trudno w rok wyjeździć tylko 5k km. więc bardziej realny termin to po faktycznym przekroczeniu tych 4-5k ale nie później niż 6 miesięcy przed zaplanowanym przeglądem. I wtedy zrobić dodatkowa wymianę w okolicach przeglądu i od tej pory co 12 miesięcy i to będę wypadać w okolicach tych darmowych wymian oleju. Wiadomo że da to dwie wymiany oleju jeszcze przed darmową ale kondycja silnika będzie lepsza. O ile? kto to wie??. Jak ktoś robi prywatnie 30k rocznie to się nie sprawdzi (i tak trzeb robić wymianę co 10-15k), ale to zawsze praktycznie są ludzie nie dojeżdżający do pracy tylko ciężko pracujący z użyciem samochodu.
Powiem więcej przed każda wymianą oleju. Zaparkować blisko serwisu lub nawet w pod serwisem jeśli to nie ASO i zalać płukanką. Potrzymać na jałowym te 15min i podjechać do serwisu kilkaset metrów. Przy czym przy tych 2 pierwszych wymianach tj po dotarciu i kolejnej to bym się wstrzymał z płukanką bo gęstszy olej może zabrać ze sobą więcej opiłków z miski (tutaj zależy to jak jest zlokalizowany spust oleju).
Do tego raz do roku coś na wtryski do baku. Droższe tańsze jak kto woli byle nie totalne barachło ‘noname’ i będzie super. Jeździć na myjnię i spłukiwać (również a właściwie przede wszystkim w zimie), raz na jakiś czas, piana, proszek, spłukanie, wymyć szczotką, spłukać i woskiem w płynie z dyszy polać. Jak ma czas to twarde woski.
Koszty są ale samopoczucie +100%. Jak ktoś żałuje na olej, to lepiej niech jeździ autobusem bo konsekwencje finansowe tego prędzej czy później go dobiją. Zresztą ASO to nie jedyna opcja zmiany oleju. Zawsze można to zrobić poza ASO lub samemu bez kosztów robocizny (poza czasem). Jak ktoś nie czuje się na siłach sam wymieniać tj. lewarek, korek spuszczanie itd. a jednocześnie szkoda na serwis to rozgrzać silnik, duża strzykawka, wężyk 6mm i odciągać przez wlew oleju\bagnet ( uczciwie zawieźć olej do punktu utylizacji). Im większa strzykawka tym szybciej idzie – można też tak wymienić tylko część oleju np. resztkę która nam została ‘na dolewki’ po serwisie - trzeba tylko pamiętać że jednak raz na jakiś czas jednak trzeba spuścić olej korkiem oraz zmienić filtr oleju w serwisie. Filtr jest ważny więc raczej pomimo skąpstwa to bym przynajmniej raz na 2 lata zmienił pod warunkiem ze olej tą strzykawą co 10-15k.

Mecin - 2022-01-26, 08:27

Ja mam z kolei odmienne doświadczenia od dużej części internautów. Osobiście się nie znam na motoryzacji, nie będę prawił swoich teorii czy morałów, to tylko zbiór opinii. To znaczy w oczekiwaniu na nowego Dustera robię wywiad wśród moich lokalnych autorytetów oraz znajomych. I zaskoczyli mnie swoją opinią. Mianowicie wymiana oleju po 30 tyś lub 2 latach to normalna sprawa. Podobno na zachodzie od lat tak jest ustawiony harmonogram, jedynie w Polsce, dilerzy sobie to przyspieszyli pod nasz rynek - w celu zarobkowym. Historia zna sytuacje gdzie pierwszy przegląd w ASO polegał na odczekaniu chwilę, podbicu papierka i inkasowaniu niezłej sumki (wymiana oleju na lipę). Nasza mentalność, ludzi wychowanych na autach z przebiegami cofanymi o setki tysięcy, utarła się że trzeba wymieniać bardzo często olej (gdzie to akurat normalne przy autach od handlarzy itp), dlatego też przy nowych, chętnie korzystaliśmy z tej usługi. I jest/było to wykorzystywane. Oczywiście, Ci sami ludzie twierdzą, iż wcześniejsza wymiana nie zaszkodzi w żadnym stopniu, ale to dodatkowe koszta i w zależności od przebiegów, zastanowiliby się czy jest sens.

Czyli macie drugą teorię spiskową - jak to każdy polak - zestawcie teraz ją z teorią iż zmiany w harmonogramach podyktowane są celowym skróceniem żywotności (gdzie duża część osób mimo podbitej książki, i tak miała wymieniane oleje nie częściej niż ASO proponuje dziś).

Postawcie się teraz na miejscu zwykłego użytkownika (takiego jak ja), który z motoryzacją dużo wspólnego nie ma, i też nie chce mieć (dlatego nowe auto). Co robić z tym olejem w końcu? Czy inwestowanie w dodatkowe 2-3 wymiany na starcie w ASO (koszt już ponad tysiąc - do dwóch) ma sens? Czy naprawdę to auto nagle padnie przy 100 tyś bo olej był wymieniany jak producent nakazał? ASO to zło i oszukuje jawnie, wszystko to spisek mający na celu ubicie auta po gwarancji? Czy może u 'Mirka' wymieniać, odsysać pod blokiem olej i wlewać nowy - brzmi to trochę śmiesznie przy nowym aucie zakupionym w salonie - przyznacie?

tomkasz - 2022-01-26, 10:51

Zaczynając od końca: jeżeli nie znasz się na motoryzacji i nie pasjonuje Cię - szukasz naprawdę dobrego ASO lub warsztatu niezależnego. Takiego gdzie jak wymieniają olej to wymieniają. Takiego gdzie wszystko Ci prosto wyjaśnią i będą dbać o Twój samochód, niekoniecznie z pasją, ale na pewno z profesjonalizmem. Nie należy generalizować ani o ASO ani o "Mirex enterprise".

W przypadku oleju: można sobie myśleć o teoriach spiskowych, złośliwych itp. Jednak badania oleju po przejechaniu 10 000 km pokazują wprost - olej powoli przestaje trzymać parametry. Oczywiście jak auto jest garażowane zawsze w plusowej temperaturze i jeździ tylko po autostradach (ale nie z prędkościami 140, a w okolicy 100-110) to interwał 30 tyś. może nie zmniejszać żywotności.

Ktoś już kiedyś napisał: jak kupujesz w leasing i masz zamiar oddać po jego zakończeniu i wziąć następny nowy pojazd - to zwykle nie interesuje Cię nic prócz tego, że auto ma jeździć. Jak kupujesz na wiele lat, prywatnie, bez odliczeń i chcesz żeby auto było sprawne (+ brak napraw/wymian kosztownych elementów) a przy odsprzedaży łatwo zbywalne - to o nie dbasz. Jednym z elementów jest wymiana oleju.

PS Jest jeszcze jeden przypadek ... jednak jak chcesz być eko to po prostu nie kupujesz samochodu, zwłaszcza spalinowego.

sobol1976 - 2022-01-26, 11:51

tomkasz napisał/a:
...i chcesz żeby auto było sprawne (+ brak napraw/wymian kosztownych elementów) a przy odsprzedaży łatwo zbywalne - to o nie dbasz. Jednym z elementów jest wymiana oleju.


Zgadza się i dodam, że jest to stosunkowo tania operacja, biorąc pod uwagę skrócony interwał wymian 2-krotnie w stosunku do ASO i ew. koszty naprawy silnika czy napinacza/łańcucha rozrządu. Dla mnie 15 tys. to maksymalny nieprzekraczalny termin wymiany oleju. Znowu powtórzę, że olej to nie jedyny element, który się zużywa. Filtr po 15 tys. potrafi być już bardzo zużyty i może przeuszczać nieoczyszczony olej (w Oplu 1.2 skończyło się to u mnie wymianą napinacza rozrządu a było "tylko" 17 tys. i olej GM Long-Life).

defunk - 2022-01-26, 11:59

Mecin napisał/a:
Mianowicie wymiana oleju po 30 tyś lub 2 latach to normalna sprawa. Podobno na zachodzie od lat tak jest ustawiony harmonogram, jedynie w Polsce, dilerzy sobie to przyspieszyli pod nasz rynek - w celu zarobkowym.


Najprościej zweryfikować to w oparciu o fakty -- oceniać nie olej zlany po 2 latach / 30 tys. km, lecz silnik po kilku takich cyklach. Z tego co się orientuję są producenci, którzy wcześniejsze optymistyczne założenia zweryfikowali właśnie ze względu na doświadczenie (np. 1,2 Puretech PSA).
Więc jeśli jest kierowca, który chce być świnką morską za kilkaset złotych co 2 lata, to nie ma sprawy ;-)

laisar - 2022-01-26, 13:08

Mecin napisał/a:
Czy inwestowanie w dodatkowe 2-3 wymiany na starcie w ASO (koszt już ponad tysiąc - do dwóch) ma sens?

Oczywiście, że tak - przy czym nie ma nie ma konieczności w ASO, chyba że ktoś bardzo chce i go stać, a poza Mirkami są jeszcze zwyczajne warsztaty.

1. "Sprawny", czyli trzymający parametry poślizgowe olej jest _niezbędny_ dla poprawnej pracy silnika - to powinno być zrozumiałe nawet dla osoby z zerową wiedzą techniczną.

2. Olej _nie_ jest wieczny, zużywa się zarówno od pracy, jak i upływu czasu - to także powinno być jasne dla każdego.

1+2=3. Zmiany oleju należałoby wykonywać jak najczęściej - ale dochodzą kwestie finansów, ekologii, logistyki itp.

Wymiana raz do roku jest zatem pewnym optimum pod kątem czasowym, bo i tak należy zrobić w tym terminie przegląd kontrolny całego auta.

Natomiast osiągnięcie w tym czasie przebiegu 30 tys. km jest dla przeciętnego kierowcy prywatnego dość trudne, więc można tę sprawę pominąć.


(Nieprzeciętni albo sami znają się wystarczająco dobrze na kwestiach mechanicznych, albo mają kogoś, kto się zna, bo przy takich przebiegach auta i tak zwykle nie są bezobsługowe z powodów innych niż olej).

defunk - 2022-01-26, 14:06

laisar napisał/a:
Olej _nie_ jest wieczny, zużywa się zarówno od pracy, jak i upływu czasu - to także powinno być jasne dla każdego.


A tak z ciekawości: myślicie, że mało jeżdżony olej po 1 roku też trafia szlag? Mnie coś szemrze, że niekoniecznie (więc powiedzmy te 2 lata i 10 tys. km też nie powinny zaszkodzić). Ale głowy nie dam, bo mam jedną ;-)

laisar - 2022-01-26, 14:13

defunk napisał/a:
mało jeżdżony olej po 1 roku też trafia szlag?

Nie, ale _może_ stracić sporą część swoich parametrów - zwłaszcza w przypadku auta parkującego na dworze. Wahania temperatury od -15 do +40 nie wydają się znaczące wobec reżimu pracy w silniku, ale też wpływają degradująco.

No i ten tlen...

yeti65 - 2022-01-26, 21:20

Mecin napisał/a:
Ja mam z kolei odmienne doświadczenia od dużej części internautów. Osobiście się nie znam na motoryzacji, nie będę prawił swoich teorii czy morałów, to tylko zbiór opinii. To znaczy w oczekiwaniu na nowego Dustera robię wywiad wśród moich lokalnych autorytetów oraz znajomych. I zaskoczyli mnie swoją opinią. Mianowicie wymiana oleju po 30 tyś lub 2 latach to normalna sprawa.

Poczytaj sobie historię silnika 1,5dci. Na początku produkcji był to silnik z problemami(panewki).
Problemy pojawiały się w samochodach Renault-wymiana co 30tys km. Te same silniki w Nissanach sprawiały dużo mniej problemów, wymiana chyba co 20tys km.
Ja zamierzam wymieniać co 15tys km. Ty musisz sam zdecydować.

Mecin - 2022-01-27, 07:46

Dzięki za wiele opinii!
Temat gorący. Żeby była jasność, nie traktujcie posta jak jakiegoś ataku, chciałem zasięgnąć opinii, a niektórzy już zaczynają pośrednio rzucać hasłem zostania "świnek morskich". Takich zachowań w polskim społeczeństwie nie lubię.

Sam auta jeszcze nie mam, czekam, ASO prawdopodobnie wybiorę polecane, mimo iż będzie nadkładane 100 - 150 km. Co do wymiany oleju, biorę wszystkie opinie pod uwagę, aczkolwiek będzie to raczej dodatkowa wymiana w ASO.

Widać że temat wywołuje wiele emocji, aczkolwiek żadnych rzetelnych testów niestety pewnie nie uda się uzyskać w kontekście tego konkretnego silnika. Najrozsądniej będzie przystosować harmonogram wymiany oleju indywidualnie pod kątem charakterystyki jazdy, użytkowania i przechowywania auta. Obie wspomniane "teorie" nie muszą być nieprawdziwe, co również nie wyklucza pozytywnego wpływu częstej wymiany oleju na żywotność.
Podsumowując, niech każdy stosuje się lub nie do wytycznych wedle własnego uznania, bez narzucania innym swojego podejścia.

adamantos - 2022-01-27, 08:58

tomkasz napisał/a:
badania oleju po przejechaniu 10 000 km pokazują wprost - olej powoli przestaje trzymać parametry.

Moglbys wskazac jakies zrodla tych badan oleju udowadniajacych, ze po przejechaniu 10000 olej traci parametry? Wiele osob o tym mowi, pisze i nagrywa filimiki na youtube, ale zadnego rzetelnego testu nie znalazlem. Skoro wspominasz o takich badaniach te pewnie gdzies je widziales. Podziel sie i pomoz mi i innym uzytkownikom rozwiac watpliwosci.

sobol1976 - 2022-01-27, 10:28

W zaleceniach serwisowych jest wyraźnie napisane, że w pewnych cięższych warunkach użytkowania należy skrócić o połowę dystans do wymiany oleju. Krótko mówiąc z 30 tys. robi się 15 tys. A te warunki to min. krótkie dystanse i niedogrzany silnik, jazda w korkach, w zmiennych temperaturach zewn. i pyle. Dla mnie i dla wielu z was to raczej norma więc skracane do 15 tys. wymiany oleju jest jak najbardziej racjonalne.
tomkasz - 2022-01-27, 18:19

adamantos napisał/a:
tomkasz napisał/a:
badania oleju po przejechaniu 10 000 km pokazują wprost - olej powoli przestaje trzymać parametry.

Moglbys wskazac jakies zrodla tych badan oleju udowadniajacych, ze po przejechaniu 10000 olej traci parametry? Wiele osob o tym mowi, pisze i nagrywa filimiki na youtube, ale zadnego rzetelnego testu nie znalazlem. Skoro wspominasz o takich badaniach te pewnie gdzies je widziales. Podziel sie i pomoz mi i innym uzytkownikom rozwiac watpliwosci.


Zapraszam na https://www.oilclub.pl/. Są tam różne przykłady badań olejów po przebiegach w różnych warunkach. Przykłady wybrane przeze mnie:

https://www.oilclub.pl/in...dni-150km.1488/
https://www.oilclub.pl/in...i-i30-g4fa.480/
https://www.oilclub.pl/in...cea-a3-b4.2666/
https://www.oilclub.pl/in...-ecoboost.2678/
https://www.oilclub.pl/in...o-30-000-km.25/

Łukasz_M - 2022-02-03, 14:21

defunk napisał/a:
laisar napisał/a:
Olej _nie_ jest wieczny, zużywa się zarówno od pracy, jak i upływu czasu - to także powinno być jasne dla każdego.


A tak z ciekawości: myślicie, że mało jeżdżony olej po 1 roku też trafia szlag? Mnie coś szemrze, że niekoniecznie (więc powiedzmy te 2 lata i 10 tys. km też nie powinny zaszkodzić). Ale głowy nie dam, bo mam jedną ;-)

Degradacja oleju silnikowego rozpoczyna się zaraz otwarciu butelki a tym bardziej po wlaniu do silnika. Szkodzi mu już sam kontakt z powietrzem dlatego Olej w zapieczętowanej, nieotwieranej butelce może stać kilka lat a po otwarciu już po trzech może latach lepiej zutylizować. Nie dlatego że stracił swoje właściwości całkowicie tylko dlatego że całkiem sporo już tak. Otwieranie i zamykanie go w tym czasie tylko skraca ten czas.
Kolejnym czynnikiem wywołującym 'degradację' to sam kontakt z metalem który ma ochraniać. Olej zawiera różne dodatki inhibitory etc. które działają po kontakcie z silnikiem, warunkami w nim i samym metalem, korozją, wodą itd. Olej trzeba wymienić max 15k lub co roku bez względu na przejechane kilometry.
Z powodów powyższych po każdej wymianie zostaje mi trochę na dolewki, tyle że u mnie nie trzeba dolewać w związku z tym na kilka tygodni przed wymianą oleju, odsysam część przez korek i wlewam to co zostało po poprzednim roku.

r70 - 2022-02-03, 15:35

Z całą pewnością przebieg - przebiegowi nie równy (np. z tego co widziałem na YT po 2 tyś docierania olej z 1.0TCE LPG wyglądał jak z przepracowanego diesla i mienił się brokatem, a u mnie po 4.5tyś km nadal ma miodowy kolor i niewiele odbiega od nowego - bez przebiegu). Ale 12miesięcy (mniej więcej) między wymianami jest dla mnie kluczowe - w captur 1.2 wymieniam olej co rok, pomimo że samochód robi przez ten czas ok 7-8.5tyś km.
Generalnie najdłuższy interwał jaki stosowałem to 20tyś/1rok - w berlingo 1.6hdi i silnik miał się bardzo dobrze jak go sprzedawałem.

edit:
ja jeszcze we wszystkich samochodach stosuję płukanki LM, oraz co 50-70tyśkm zalewam Ceratec-a - poprawia kulturę pracy oraz zwiększa bezpieczeństwo pracy silnika (DD jeszcze nie zalany - bo zakładam że jeszcze nie do końca dotarty)
I jeszcze jedna uwaga - normalnie eksploatowany 1.0tce powinien znacznie lepiej obchodzić się z olejem niż 1.2tce i 1.3tce z wtryskiem bezpośrednim, ponieważ olej będzie znacznie mniej degradowany wymywanymi nagarami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group