DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Dacia Lodgy Techroad od Martineza

MartinezTychy - 2019-03-27, 08:45
Temat postu: Dacia Lodgy Techroad od Martineza
Już jest moja Lodgy,odebrana,zarejestrowana,ubezpieczona i zatankowana od prawie 2 tygodni,pierwsze 400km za mną.


boban666 - 2019-03-27, 09:54

Fajny :). A te szyby przyciemnione w ASO ?? Jaki koszt tak 5 razy oko :D
arczi_88 - 2019-03-27, 12:31

Gratulacje, niech służy dobrze! 😁
tomas_102 - 2019-03-27, 15:29

Gratulacje,
to chyba pierwszy w tej wersji na tym forum.

mistakos - 2019-03-27, 18:16

Fajna, szerokości
toka93 - 2019-03-27, 18:48

Szkoda, że nie w czerwonym, robiłby robotę :D
MartinezTychy - 2019-03-27, 20:49

Panowie nie dziękuję by nie zapeszać.
Samochód zakupiony w Auto Zięba Katowice,sprzedawca sprawił się naprawdę dobrze,wynegocjowałem upust 2490zł,dostałem dwa komplety dywaników,kilka breloków,fartuchy przeciwbłotne :)

Szyby są lekko przyciemnione fabrycznie.
Jeśli któryś z forumowiczów jest zainteresowany to na PW podam telefon do sprzedawcy polecam Pana Romana pełen profesjonalizm,jak z serwisem nie wiem nie korzystałem jeszcze i obym nie musiał poza przeglądami okresowymi.

Dar1962 - 2019-03-27, 22:16

wypas ;-) , niech śmiga i cieszy pasażerów, że o kierowniku nie wspomnę
MartinezTychy - 2019-03-29, 17:54

Tak jak pisałem wyżej, nie dziękuję by nie zapeszać.
Puki co cieszy,pora wiosenna już prawie w pełni na zewnątrz,a ja poczyniłem zakupy.
Wpadły cztery opony Barum Polaris 5 195/55R16 HXL w bardzo okazyjnej cenie całość 780 zł.
Dziś odebrałem również felgi stalowe cztery sztuki + kołpaki więc na zimówkę będzie w sam raz.
Muszę się upewnić co do czujników,mam tak rozbieżne informację,że jadę do wulkanizatora niech zajrzy do jednej felgi i będzie na 110% wiadomo.

arczi_88 - 2019-03-29, 18:22

To podziel się potem info czy jest czujnik czy nie ^^

Jeśli o mnie chodzi to uważam, że będzie na pewno. Sugerowałby to i brak naklejki i brak jakichkolwiek informacji na forum czy gdziekolwiek indziej, że przestali to pchać w opony.

MartinezTychy - 2019-03-29, 18:32

Po wizycie u wulkanizatora podzielę się informacją.
robo1973 - 2019-03-29, 18:59

Nie czekałeś na lift ? co z LPG w tych silniach ?
Też się przemierzam ale czkam na nową wersję

toka93 - 2019-03-29, 19:14

robo1973 napisał/a:
Nie czekałeś na lift ? co z LPG w tych silniach ?
Też się przemierzam ale czkam na nową wersję

Jaki lift? Najbliższy zapowiedziany i to niepotwierdzony na 2020 rok.
Co do czujników to są na 100% i od 2018 chyba montowane w absie a nie w feldze.

Miśka - 2019-03-29, 19:16

Gratuluje ! :)
marko - 2019-03-30, 13:09

Gratuluję zakupu i bezawaryjnej jazdy życzę.
Pozdrawiam
Marek

MartinezTychy - 2019-03-30, 13:57

robo1973 napisał/a:
Nie czekałeś na lift ? co z LPG w tych silniach ?
Też się przemierzam ale czkam na nową wersję


Nie byłem zainteresowany LPG,nabyłem wersję Techroad,podoba mi się i nie tylko mnie,budzi zainteresowanie,tankowałem wczoraj na stacji po raz pierwszy trwało to 15 min ( były pogaduchy ) z użytkownikiem Docera,pytał co i jak zaglądał gdzie się tylko dało.Powiedział na do widzenia,że mniamniuśna wersja i ma smaczek na taką Lodówkę.

MartinezTychy - 2020-03-10, 21:59

Dawno nie aktualizowałem swojego wątku.
Dacia połyka kolejne kilometry,jestem po I przeglądzie i mam też pierwsze spostrzeżenia:
-piszczał,skrzeczał lub jak to zwał pedał sprzęgła,pomogło smarowanie trzpienia czujnika położenia pedału sprzęgła.
-w ramach gwarancji wymieniono odklejającą się uszczelkę po stronie kierowcy.
-----mankament znaczny pojawia się przeciek wody do wnętrza tylne szyby uchylne w bagażniku,wykładzina wyczuwalnie wilgotna.Jestem po wizycie w ASO wymienili uszczelki na Nowe i dalej to samo!!!!W przyszłym tygodniu odstawiam samochód celem dalszej weryfikacji przyczyn powstawania przecieku wody.
Pytanie zatem do innych użytkowników Lodgy z uchylnymi szybami:
-czy u Was też tak jest,że przecieka woda do wnętrza?
-czy komuś udało się z tym wygrać i mógłby się podzielić swoim doświadczeniem?

laisar - 2020-03-10, 23:48

Lodgy przejęła rozwiązanie z uchylnymi szybami właściwie 1:1 z logana MCV I, a w nim nic nie cieknie (i to mimo przerabiania wersji nieuchylnej na otwieraną).

Konstrukcja jest bardzo prosta, więc jeśli coś cieknie, to powinno łatwo się znaleźć którędy.

Może np szyba nie dolega? http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17884

W najgorszym przypadku trzeba zdjąć plastik tapicerki (3 wkręty "na krzyż"), lać wodą i patrzeć gdzie leci...

MartinezTychy - 2020-03-11, 07:14

laisar, bardzo dziękuję za podesłanie linku do wątku kolegi,który nota bene ma samochód z tego samego rocznika co ja,więc jest punkt zaczepienia.
laisar - 2020-03-11, 09:57

Najlepszym punktem zaczepienia jest dokładna diagnoza, a ewentualną regulację należy przeprowadzać dopiero po stwierdzeniu, że to faktycznie wina słabego przylegania.
MartinezTychy - 2020-03-11, 11:35

Po zauważeniu przecieku do wnętrza samochodu(zauważył to serwis)zaproponowali sami wymianę uszczelek,i tak się stało wczoraj nowe uszczelki są na miejscu lecz mimo to niewielki przeciek jest nadal.W przyszłym tygodniu Lodgy trafi na serwis celem weryfikacji i podjęcia dalszych działań w celu wyeliminowania przyczyny,takie jest stanowisko ASO Zięba w Katowicach,szef serwisu powiedział,że tak być nie może aby woda dostawała się do samochodu.
buladag - 2020-03-13, 10:23

Przy mechanizmie zamykania jest możliwość regulacji docisku szyby do uszczelek. U siebie w jednej szybie zmniejszałem sobie docisk bo wchodziła bardzo głęboko względem drugiej strony.
MartinezTychy - 2020-03-13, 13:13

U mnie oba kona po zamknięciu można lekko wepchnąć.Regulacja polega jak sądzę na wyginaniu ramienia mechanizmu zamykającego w jedną bądź drugą stronę lecz wydaje mi się,że tak być nie powinno.
Mój samochód ale widząc działania ASO jestem zmartwiony,poplamiona podsufitka paluchami mechanika,zerwane mocowanie boczku wypełnienia okna prawa strona,wyłamana zaślepka mechanizmu,oczywiście zgłoszone w ASO ,otrzymałem zapewnienie,że odbiorę samochód szczelny i bez wspomnianych uszkodzeń.Wtorek kolejna wizyta w ASO tym razem kilkudniowa,mam otrzymać samochód zastępczy.

buladag - 2020-03-13, 14:01

Obie szyby ciekną?
MartinezTychy - 2020-03-13, 14:08

Tak obie szyby przeciekają.
buladag - 2020-03-13, 14:10

To na pewno jest to kwestia źle wyprofilowanych mocowań.
MartinezTychy - 2020-03-13, 14:13

Co nazywasz mocowaniem?
Ten kawałek metalowego ramienia połączonego z rączką do zamykania?

buladag - 2020-03-13, 14:32

Tak. Odginając to regulujesz doscisk szyby. Jak po zamknięciu za mocno pchasz rączkę to ten metal się odgina i szyba nie przylega.
MartinezTychy - 2020-03-13, 15:09

W takim razie ten materiał to jakiś gównolit,skoro zamykając szybę za pomocą rączki można wygiąć ramię.
buladag - 2020-03-13, 15:31

Jest stosunkowo miękki żeby była możliwość regulacji przy wykończonych tak a nie inaczej punktach montażowych. Te zamknięcia mają tylko kliknąć, nie dociska się ich.
MartinezTychy - 2020-03-13, 16:39

Rozumiem kolego,przekażę twoje wskazówki ASO.
Dziękuję za podzielenie się spostrzeżeniem na ten temat.
Pozdrawiam.

MartinezTychy - 2020-03-19, 11:45

Witajcie.
Dacia odebrana z ASO Auto Zięba.
Uszczelki tylnych okien wymienione brak przecieków do wnętrza,powodem nie był źle wyprofilowany zamek wspornik mocowania czort znał jak to nazwać,kłopot to różne grubości uszczelek,ASO zamówiło dwie po czym okazało się,że jest gorzej niż na fabrycznych,zamówiono kolejne cztery i co?okazało się,że tylko dwie się nadają i są znacznie grubsze niż dwie które przyszły razem z tymi grubszymi,uszczelki wymienione.
Poprawiono również pasowanie przedniego zderzaka po prawej stronie,ponieważ od wyjazdu z fabryki miejsce łączenia zderzaka z prawym błotnikiem wyglądało jak by zakładał to jakiś praktykant a nie montażysta.Podsufitka wyczyszczona to co wyglądało na przełamanie to bród od paluchów mechanika,zaślepka zawiasu wymieniona na nową.
Zerwany boczek bagażnika okazał się nie zerwanym tylko nie spasowanym przez fabrykę.Dziś samochód wygląda o niebo lepiej niż w chwili odbioru.Słowa krytyki pod względem ASO poszły na bok,stanęli na wysokości zadania.Jestem zadowolony z ich starań nad rozwiązaniem problemu,nie było olewania,wmawiania,że TTTM.
Dziwi mnie tylko brak tylnych amortyzatorów u mnie stukają i czekamy na dostawę,kwalifikują się do wymiany,smarowanie tulei nie pomogło,zmiana śrub nie pomogła.
Na ten czas otrzymałem samochód zastępczy Renault Clio wersja Limited 0.9 TCe,fajne,małe zwinne wrażenia z jazdy pozytywne,pozycja za kierownicą jak w gokarcie lecz już wiem,że to propozycja nie dla mnie.
Pozdrawiam serdecznie Marcin.

boban666 - 2020-03-20, 09:41

Ja napisałem do RP polska i po dwóch dniach dzwonili do mnie z ASO , że mają ale zamienniki Motrio. Wstępnie się zgodziłem. Swoją drogą , chyba będę musiał zmienić ASO na te twoje , bo u mnie od roku nie dają rady z uszczelkami drzwi , nie wspominając , o reszcie gdzie cały czas słyszę tttm.
Dracid - 2020-03-20, 10:30

Ale czego się spodziewasz? Problem nie jest w ASO, tylko w badziewiastych uszczelkach albo ich mocowaniu. Oni założą te same uszczelki w ten sam sposób, więc ile to może wytrzymać?
boban666 - 2020-03-20, 10:47

Ja mam nie tyle problem z uszczelkami co ze złym wyprowilowaniem drzwi.
Tu więcej o tym pisze
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25

buladag - 2020-03-20, 11:05

boban666 napisał/a:
Ja mam nie tyle problem z uszczelkami co ze złym wyprowilowaniem drzwi.
Tu więcej o tym pisze
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25

Daj znać co wymyślą w tej kwestii.

co do szyb uchylnych trzeciego rzędu będę się upierał że jest to kwestia regulacji zawiasów bo można je wyregulować tak że dojdą do samej blachy gdyby zdemontować uszczelki a wtedy grubość samych uszczelek nie ma najmniejszego znaczenia.

MartinezTychy - 2020-03-20, 16:21

boban666, U mnie też była wymiona uszczelka z lewej strony przy krawędzi dachu,została założona Nowa nie moja stara tylko nowa sztuka,Zięba również uporał się ze skrzypiącym pedałem sprzęgła poprzez zmianę czujnika położenia pedału sprzęgła,poprawiono również mocowanie osłon termicznych tak by nie wydawały odgłosów podczas pracy na wolnych obrotach.Jak do tej pory nie usłyszałem wersji innych serwisów TTTM.
buladag, Wspomniałem pracownikowi serwisu o ewentualnym ręcznym wyprofilowaniu mocowania,usłyszałem,że procedura tego nie przewiduje.
Rzecz faktycznie polega na tym,że uszczelki dostarczane na I montaż są niechlujnie wykonane i każda może mieć inny wykrój a co za tym idzie kształt i grubość.
Tak czy owak jestem zadowolony z samochodu jak i podejścia ASO w temacie usterek.
Pozdrawiam Marcin.

MartinezTychy - 2020-05-23, 12:45

Witam.
Dziś w ASO Zięba mechanik wymienił mi tylne amortyzatory, na nowe w ramach gwarancji.Wreszcie nastała cisza aż chce się jechać i nie podkręcać radia w mieście.
Pozdrawiam.

buladag - 2020-05-23, 14:08

Jakie amorki Ci zamontowali? Ktoś pisał że dostał zamienniki od Motrio.
toka93 - 2020-05-23, 15:30

Szkoda , że ASO nie może kupować z innych źródeł niż dostawcy Renault. Wtedy mógłbym im sprzedać te amorki taniej niż oni kupują :D
boban666 - 2020-05-23, 16:08

Mi założyli Motrio. Prawie dwa miesiące i dalej cisza.
MartinezTychy - 2020-05-23, 16:40

Mam amortyzatory z logo Renault.Jest sporo przypadków z tym defektem i ASO czekało na poprawioną wersję amortyzatorów,tyle słowem wyjaśnienia oczekiwania dwóch miesięcy na nie.Poprzednie pukały od samego początku,a ponieważ nie jestem jakoś specjalnie upierdliwy,to postanowiłem,że wszystkie usterki jakie się pojawiły w czasie użytkowania zgłoszę na I przeglądzie i tak się stało.

Po Fabryce poprawiono:
-mocowanie ekranów cieplnych układu wydechowego
-skrzypienie pedału sprzęgła
-mocowanie przycisku otwierania szyby po stronie pasażera prawy przód
-wymiana uszczelki po stronie lewej(stara się odklejała)
-wymiana uszczelek szyb uchylnych z tyłu
-amortyzatory tylne
Bez zbędnej kokieterii jestem zadowolony z tego w jaki sposób zarówno doradca serwisowy jak i mechanicy z ASO,podeszli do tematu,nie było spychologii,owszem pojawiły się fuszerki ale wybrnęli z tego bardzo dobrze.

mariusz0207 - 2020-05-24, 17:20

Witam wszystkich mam pytanie odniosnie tych stuków z tylu bo mam to od samego poczatku amorki juz mialem wymieniane w 2018 r ale to nie pomogło a teraz zbliża mi sie przeglą i nie wiem czy są juz dostepne inne amory bo pasowalo by w koncu usunąc te stuki a w pazdzierniku konczy mi się gwarancja.
MartinezTychy - 2020-05-24, 18:07

mariusz0207, zgłoś pojawienie się usterki ponownie w ASO,pewnie pojedziesz na weryfikację i zostaną zamówione nowe,ja czekałem dwa miesiące na nowe w ramach gwarancji.
mariusz0207 - 2020-05-24, 18:48

Dopłacałes cos to nowych amorów? bo ja po 6 miesiadach doplacalem bo powiedzieli ze to jest czesc zuzywająca sie. Ostatnio jak bylem i zaproponowalem wymiane to powiedzieli ze byly juz wymieniane i nic nie pomoglo wiec to nie od tego są te stuki ale powiem ci ze nie wiem jakie załozyli bo słyszalem ze wymieniają na rózne marki jedne pomagaja inne nie.
Killer King - 2020-05-24, 19:02

MartinezTychy napisał/a:

-wymiana uszczelki po stronie lewej(stara się odklejała)


Która to była uszczelka ?

MartinezTychy - 2020-05-25, 12:10

mariusz0207, nic nie dopłacałem do amortyzatorów,wymiana gwarancyjna,tak więc ktoś ewidentnie chce naciągnąć cię na $$$$$$$$$$$$.
Killer King, Uszczelka po lewej stronie idąca od słupka A,B i C uszczelnia górną krawędź drzwi względem dachu.

mariusz0207 - 2020-05-25, 14:34

Oki dzięki wielkie:)
Mariusz_84 - 2020-05-26, 11:58

Mam pytanie czy to moje przewrazliwienie, a może przy przeglądzie powinienem to zgłosić?

W mojej Lodgy 3/4 drzwi zamykają się od razu a tylko jedne tylnie potrzebują użycia większej siły, aby się zatrzasnęły. Kwestia regulacji czy wada montażowa.

buladag - 2020-05-26, 13:34

U mnie wszystkimi trzeba trzepnąć mocniej w stosunku do innych aut.
Mariusz_84 - 2020-05-26, 17:33

A jeśli chodzi bo blokadę drzwi przed dziecmi to tylko ręcznie mogę zamknąć przyciskiem w rancie drzwi, aby od środka nie otworzyły czy też jest przycisk blokujący?
laisar - 2020-05-26, 17:52

Jest przycisk centralnego zamka na konsoli środkowej.

Na rancie drzwi znajdują się bolce blokujące możliwość otworzenia od środka.

Nie ma klasycznych kołków blokujących zamki drzwi, które uniemożliwiając otwarcie z zewnątrz.

Mariusz_84 - 2020-05-26, 18:02

Tak chodzi mi od środka, jak dziecko siedzi i w trakcie jazdy bawi sie klamka.
laisar - 2020-05-26, 18:25

Takie blokady były już w skodzie 105S z roku 198...2? Istnieją jeszcze jakieś 4-drzwiowe auta bez nich???
Mariusz_84 - 2020-05-27, 19:00

Bardziej chodziło mi o automatykę tych rozwiązań z 1982 r. W i20 miałem tak że jak tylko ruszyłem i przekroczyłem 20 km/h to blokowały się drzwi i z tyłu nie można było otworzyć od ośrodka. Było to wygodne, ale nie ukrywam, że nie jest niezbędne.
buladag - 2020-05-27, 19:01

W Lodgy też się blokują po jakiejś prędkości.
Black Dusty - 2020-05-27, 20:10

Mariusz_84 napisał/a:
W i20 miałem tak że jak tylko ruszyłem i przekroczyłem 20 km/h to blokowały się drzwi i z tyłu nie można było otworzyć od ośrodka.

To jest bardzo dziwne, od środka drzwi muszą zawsze dać się otworzyć, wykluczając sytuację z blokadą dla dzieci.
buladag napisał/a:
W Lodgy też się blokują po jakiejś prędkości.

Tę funkcję można uruchomić chyba w każdym dzisiejszym samochodzie (nie licząc najbiedniejszych wersji) ale zawsze jest możliwość otwarcia od środka.

laisar - 2020-05-27, 22:27

Mariusz_84 napisał/a:
przekroczyłem 20 km/h to blokowały się drzwi i z tyłu nie można było otworzyć od ośrodka


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=47747#47747
jackthenight napisał/a:
[po zamknięciu drzwi centralnym zamkiem] od wewnątrz można tylko w przednich drzwiach odblokować zamek- czyli pociągnięcie za klamkę od wewnątrz auta podnosi dzyndzel zamka [a w tylnych nie]


Czyli jeśli ktoś ma włączone automatyczne blokowanie zamków po ruszeniu (a taka opcja jest w daciach), to prawdopodobnie też nie będzie się dało otworzyć od środka tylnych drzwi - nawet bez uruchomionej blokady anty-dziecięcej.

Black Dusty - 2020-05-28, 11:58

Specjalnie srawdziłem, w moim Dusterze po zamknięciu centralnego czy ręcznie czy to automatycznie wszystkie drzwi można otworzyć od środka i tak powinno być zawsze ze względów bezpieczeństwa(nie licząc przypadku blokady dla dzieci)
Mariusz_84 - 2020-05-28, 12:01

[quote="Black Dusty"]
Mariusz_84 napisał/a:
W i20 miałem tak że jak tylko ruszyłem i przekroczyłem 20 km/h to blokowały się drzwi i z tyłu nie można było otworzyć od ośrodka.

To jest bardzo dziwne, od środka drzwi muszą zawsze dać się otworzyć, wykluczając sytuację z blokadą dla dzieci.

Jeśli auto jechało to nie można było otworzyć drzwi od środka. Mogłem zrobić to jako kierowca i odblokować swoim przyciskiem wszystkie drzwi. Poza klamką był przycisk blokujący znajdujący się nad klamka i on automatycznie blokował się jak ruszałem.

http://imgur.com/gallery/QOGS9eb

MartinezTychy - 2021-08-20, 12:06

Cześć i czołem.
Kolejne kilometry pojawiają się na liczniku w obecnej chwili około 18 tyś,od kilku dniu podczas ruszania towarzyszy mi szarpanie.Przebieg znikomy więc czy ktoś z szanownych użytkowników Lodgy z silnikiem 1,6 SCe miał lub ma podobne odczucia?jesli tak to czy udało się z tym wygrać? Samochód jest na gwarancji.

dudu$ - 2021-08-20, 19:26

MartinezTychy napisał/a:
Cześć i czołem.
Kolejne kilometry pojawiają się na liczniku w obecnej chwili około 18 tyś,od kilku dniu podczas ruszania towarzyszy mi szarpanie.Przebieg znikomy więc czy ktoś z szanownych użytkowników Lodgy z silnikiem 1,6 SCe miał lub ma podobne odczucia?jesli tak to czy udało się z tym wygrać? Samochód jest na gwarancji.
Jeżeli masz auto na gwarancji i szarpania te są faktycznie bardzo odczuwalne i wcześniej ich nie było to najlepiej pojechać do ASO. Miałem Lodgy z tym silnikiem i teraz mam Dustera, nie zaobserwowałem, żadnego szarpania podczas ruszania. Szarpania o , których piszesz odczuwasz jakby silnik się dławił lub przerywał czy po prosty odczuwasz puknięcie/ szarpnięcie na kierownicy ?
eliks - 2021-08-20, 19:43

To pewnie takie szarpanie od sprzęgła co? Na zimnym silniku?
MartinezTychy - 2021-08-20, 21:23

Nie wyczuwam braku mocy,szarpanie jest tylko podczas ruszania typowe od sprzęgła bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Wyczuwalne na kierownicy.
dudu$ - 2021-08-20, 22:04

MartinezTychy napisał/a:
Nie wyczuwam braku mocy,szarpanie jest tylko podczas ruszania typowe od sprzęgła bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Wyczuwalne na kierownicy.


Proponował bym podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzenie zawieszenia oraz układu kierowniczego. Może te szarpnięcia nie są w ogóle związane z układem napędowym. Na odległość ciężko do opisania a tym samym i do zdiagnozowania. Każdy inaczej odczuwa takie szarpnięcia puknięcia itp. Nie wiem czy pracujące sprzęgło sprzęgło było by odczuwalne na kierownicy, chyba nie. Jedź na stację diagnostyczna, jak wszystko wyjdzie ok to dopiero do ASO a przed ASO warto by było spotkać sie z innym posiadaczem takiego auta i sprawdzić czy u niego też to występuje. W poprzednim aucie jakim był Logan MCV II podczas ruszania odczuwałem szarpniecie/pukniecie na kierownicy. Moja diagnoza - uszkodzone coś w przekładni kierowniczej lub kolumnie. Pojechałem na stację diagnostyczną gdzie wyszło uszkodzenie przekładni - moje auto może i nie miało 18 tyś przebiegu ale dużo tez nie bo szarpnięcia te zacząłem odczuwać przy około 40tyś km. Regeneracja przekładni za 1200zł rozwiązała sprawę i do sprzedaży Logana więcej nie odczuwałem tych puknięć / szarpnięć na kierownicy. Na zakończenie dodam, ze w obecnym Dusterze przy przebiegu 44tyś km również miałem problemy z przekładnią kierowniczą i w tym przypadku naprawa odbył się poprzez wymianę przekładni na nową w ASO - auto na na gwarancji . U ciebie nie musi byc akurat to ale warto to sprawdzić bo jak wyżej pisałem, każda osoba inaczej będzie odczuwała te szarpnięcia i ktoś powie, ze to zawieszenie a inni, ze przekładnią, sprzęgło lub sam silnik

MartinezTychy - 2021-08-21, 11:46

Na chwilę obecną dziękuję wszystkim za sugestię i podpowiedzi.
Jestem umówiony a ASO na wizytę, będąc po wszystkim opiszę co udało się zrobić w tym temacie.
Pozdrawiam.

MartinezTychy - 2021-08-30, 17:04

Witajcie.
Jestem po wizycie w ASO Zięba Katowice.
Doradca serwisu odbył ze mną jazdę próbną i potwierdził,że pojawia się szarpanie pochodzące od sprzęgła w trakcie ruszania. Zostałem poinformowany, że sprzęgło jest elementem ciernym i nie uwzględnia go gwarancja nawet przy tak znikomym przebiegu. Pozostaje kwestia tzw.gestu handlowego który jest stosowany w szczególnych przypadkach ale w przypadku braku wyraźnego uszkodzenia sprzęgła zostanę obciążony kosztami demontażu i montażu skrzyni biegów (około 2 tyś zł). Gdybym był zainteresowany wymianą kompletnego sprzęgła w moim samochodzie który nadal jest na gwarancji to ASO Zięba wykona taką usługę odpłatnie w kwocie 3 tyś zł.
Zgłosiłem sprawę do Renault Polska i aktualnie oczekuję na telefon od osobowy która zajmie się moją sprawą.W rozmowie telefonicznej poinformowano mnie o tym,że to serwis decyduje o wymianie danego podzespołu.
Co szanowne gro o tym myśl?
Być może są osoby na Forum które mogą podpowiedzieć coś w temacie?
Kilka lat temu miałem przypadek gdzie w samochodzie Firmowym po przebiegu około 120 tyś km zostało mi zmienione kompletne sprzęgło bez jakichkolwiek kłopotów, po wykonaniu jazdy testowej i potwierdzeniu drgań.

dudu$ - 2021-08-31, 11:18

Jezeli nic nie wywalczysz to masz dwa wyjscia. Przyzwyczaić się do tego pooszarpywania albo zlecić wymianę sprzęgła u zwykłego mechanika za kila stów.
rob_plk - 2021-08-31, 15:24

Spróbuj jeszcze taki "patent": przygrzej delikatnie sprzęgło tzn. np wciśnij hamulec albo na ręcznym, bieg np. 2, 3 i i popuszczamy sprzęgło żeby się trochę potarło.
MartinezTychy - 2021-09-03, 16:54

Panowie miewam szalone pomysły ale nie jestem głupi by przypalać sprzęgło w nowym bądź co bądź samochodzie. Nauczyłem się z tym żyć, zmieniłem technikę ruszania, czekam ponad to na kontakt z Renault Polska.
MartinezTychy - 2022-01-08, 15:36

Moi drodzy od wczoraj stałem się posiadaczem Dustera rok 2019 przebieg niecałe 18 tyś,a moja Lodgy będzie cieszyć nowego użytkownika z 3 dzieci w rodzinie.
Duster w wersji Prestige 1.6 SCe kolor Atacama Orange i powiem tylko,że to już wyczuwalnie inny samochód.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group