DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Biały lakier

pikodat - 2019-04-12, 22:13
Temat postu: Biały lakier
Według co poniektórych biały lakier to tylko podkład - czyli kupując auto z białym o te 1800/2000 taniej kupuję je nie do końca pomalowane.
Jeśli to prawda i jest mniejsza ilosć warstw lakierniczych, to zapewne i grubość lakieru musi być mniejsza.
Zatem, skoro na jednym z filmów na YT biały duster ma lakier (poza małymi wyjątkami) rzedu 130-150 , minimum 110 - to czy to grubość analogiczna jak przy innych kolorach (teza o jednej warstwie mniej jest obalona) - czy rzczywiście zauważalnie mniej. czy ktoś z Was odbierając auto z salonu badał grubość lakieru?
Jeśli tak, to jaka to była grubość?
Jeśli biały jest na 2 warstwach a inne na 3 to wyniki powinny być rzędu 190-220 minimum 150.
Jeśli 3 warstwy a normalnie 4 , to 170-200 minimum 140.


A tak do wszystkich - czy macie jakieś zdanie na temat róznicy trwałości lakieru białego i innych kolorów? Bo powoli głupieję - bo opinie są i takie, żę róznicy w porównaniu z innymi nie-metalicami nie ma żadnej - po opinie, że to o jedną warstwę lakieru mniej i to sam podkład (=>cieńsza warstwa).

Obywatel MK - 2019-04-12, 23:07

Wg kogo alpejska biel, bo rozumiem że o ten kolor chodzi to tylko podkład? Czy pisał to ktoś z imienia i nazwiska czy tylko jakiś noname z internetu?
Jeśli chodzi o ten kolor to go posiadam i zapewniam Cię że jako podkład bardzo kiepsko by się sprawdził z uwagi na bardzo duży połysk.
Ale ciekawe rewelacje, uśmiałem się doskonale. :mrgreen:

eio - 2019-04-13, 07:05

To nie tak jest. Jeśli lakier wierzchni jest biały to podkład jest ciemny - szary. A jeśli lakier wierzchni jest ciemny, to podkład jest jasny - biały. Rożnice w kolorach podkładu i lakieru wierzchniego są dla ułatwienia kontroli pokrycia lakierem.
telecaster1951 - 2019-04-13, 08:24

pikodat napisał/a:
Według co poniektórych biały lakier to tylko podkład - czyli kupując auto z białym o te 1800/2000 taniej kupuję je nie do końca pomalowane.
Jakiś kretyn napisał bzdurę i ludzie w to wierzą.
Biały lakier, to biały lakier. Nie podkład.

EBmazur - 2019-04-13, 08:34

Cytat:
Według co poniektórych biały lakier to tylko podkład -

Są tacy , co twierdzą , że ziemia jest płaska , a Kopernik był kobietą . Biały lakier jest lakierem - kiedyś to stwierdziłem po odrapaniu swego białego auta

pikodat - 2019-04-13, 09:28

Obywatel MK napisał/a:
Wg kogo alpejska biel, bo rozumiem że o ten kolor chodzi to tylko podkład? Czy pisał to ktoś z imienia i nazwiska czy tylko jakiś noname z internetu?
Jeśli chodzi o ten kolor to go posiadam i zapewniam Cię że jako podkład bardzo kiepsko by się sprawdził z uwagi na bardzo duży połysk.
Ale ciekawe rewelacje, uśmiałem się doskonale. :mrgreen:


Jakiś noknown nick w internecie - gdzieś na forum dustera chyba i w komentarzach pod jakimiś filmami w youtube. W sumie tak w 5-6 miejscach na coś takiego się natknąłem, raz z komentarzem, że to przed sprzedawcę było sprawdzane w centrali renault (swoją droga sprzedawca to zainteresowany zazwyczaj w większej cenie sprzedanego auta niż w szczerej prawdzie - akurat z kolorem sprzedawca mało ryzykuje, że klient wróci z reklamacją, że kupił coś, co sprzedawca mu wmusił sugerując, że ma inne funkcje). Jako, ze zamówiłem biały lakier zacząłem się zastanawiać, czy nie monitować o zmianę koloru- ale z drugiej strony na zdrowy rozsądek, to skoro jest dopłata za kolor (inny), to firma by mogła powiedzieć - na biały o rok krótsza gwarancja na lakier, bo to tylko podkład, i zapewne spora część tych, co kupują biel alpejską zmieniłaby zdanie i dopłaciła te 1800/2000 - a wiec obrót firmy by wzrósł.

Jeśli mnie pamięć nie myli lata temu była dopłata tylko za metaliki ( tam chyba istotnie lakier jest droższy). Zapewne mistrzowie marketingu doszli do wniosku, by najmniej chodliwy kolor dawać jako podstawowy, a od każdego innego brać dopłatę. No i człowiek daje te 2000 (choć w innych markach to i do 5000) za coś, co fabrykę kosztuje prawie tyle samo co podstawowy kolor ( o dziwo, nie zawsze to biały, w citroenie to rodzaj żółci, tak paskudnej, że chyba nawet ja bym wybrał inny kolor za dopłatą)


Dziękuję za dokonane komentarze.

telecaster1951 - 2019-04-13, 12:28

pikodat napisał/a:
, by najmniej chodliwy kolor dawać jako podstawowy, a od każdego innego brać dopłatę.
W Daćkach masz przecież dwa kolory w cenie. Biały i niebieski.
Belphegor - 2019-04-13, 12:49

Akurat biały jest bardzo chodliwy na Dusterze, Sandero, Lodgy i Loganie MCV. Te auta wyglądają po prostu ładnie w białym. A, że nie ma dopłaty - to tylko lepiej. ;-)
pikodat - 2019-04-13, 13:46

telecaster1951 napisał/a:
pikodat napisał/a:
, by najmniej chodliwy kolor dawać jako podstawowy, a od każdego innego brać dopłatę.
W Daćkach masz przecież dwa kolory w cenie. Biały i niebieski.



Zdanie nieprawdziwe.
Prawdziwe jest - jest : biały i DLA NIEKTÓRYCH ZESTAWÓW niebieski (np. dla sandero(*)).

Dla sandero stepway niebieski kosztuje tyle samo co każdy inny.

(*) może powinienem napisać sandero sandero by było w pełni jasne, że chodzi o sandero bez żadnych dodatkowych słów-oznaczników

pikodat - 2019-04-13, 13:51

Belphegor napisał/a:
Akurat biały jest bardzo chodliwy na Dusterze, Sandero, Lodgy i Loganie MCV. Te auta wyglądają po prostu ładnie w białym. A, że nie ma dopłaty - to tylko lepiej. ;-)



No źle nie wyglądają. Mi osobiście podoba się najbardziej niebieski dla sandero stepway (ew. ten czerwony techroadowy) ale nie jestem tak próżny by płacić 1800 zet za to, by inni zazdrościli koloru, kiedy jadę. Wolę za to czujniki z kamerą i owiewki (też koło 1800).

Ostatecznie auto kupuję do jeżdżenia a nie oglądania - a w środku lakieru nie widać.
A białych sandero stepway jeszcze - poza demonstracyjnym, którym jechałem - nie widziałem. Więc na parkingu nie będę i tak miał problemu z odnalezieniem:)

EBmazur - 2019-04-13, 16:58

Cytat:
A białych sandero stepway jeszcze - poza demonstracyjnym, którym jechałem - nie widziałem. Więc na parkingu nie będę i tak miał problemu z odnalezieniem:)

A w mojej powiatowej metropolii białych i niebieskich daci jest najwięcej ( nie tylko sandero )
Czerwone tylko 2 ( w tym jedna moja ) . A kolor biały od niepamiętnych czasów ( czyli po erze czarnych fordów T ) jest prawie u każdego kolorem podstawowym ( nie kłóćmy się o słoniową żółć fiata 126 ) , stąd większość flotówek to właśnie białasy .
A skoro biały lakier to jedynie podkład , to srebrny - czyżbycałkiem bez lakieru ? a czerwień to rdza .

wuju - 2019-04-13, 19:38

Ale biały w niektórych markach przestaje być kolorem podstawowym. W nowym Switcie podstawowy jest czerwony a reszta za dopłatą
Obywatel MK - 2019-04-13, 19:44

Najważniejsze, że biały w Dacii to prawdziwy biały, a nie że jak stanę koło drugiego białego innej marki to ten przy moim wydaje się być ecru. Chyba jeszcze Ford ma taką zimną biel.
miela - 2019-04-13, 20:45

Obywatel MK napisał/a:
Najważniejsze, że biały w Dacii to prawdziwy biały, a nie że jak stanę koło drugiego białego innej marki to ten przy moim wydaje się być ecru. Chyba jeszcze Ford ma taką zimną biel.


Tylko czemu to alpejska biel a nie karpacka? 8-)

Obywatel MK - 2019-04-13, 21:07

Bo zgodnie z wszelkimi papierami Duster pochodzi z Francji, a nie z Rumunii :-D
kapelusznik - 2019-04-14, 09:47

Kwestia lokalnego tłumaczenia - oryginalnie jest to Blanc Glacier - czyli raczej Lodowcowa Biel
toka93 - 2019-04-14, 16:19

Biały zawsze najgorszy dla lakiernika. Kiedyś w Daci biały to był nr. 389 a zmieniono na 369. Niby oba białe a różnica kolosalna jak się przyłoży jeden element do drugiego.
miela - 2019-04-14, 18:54

No ja nie wiem czy ten daciowy biały taki biały może lodowiec ciemniejszy jest niż śnieg sudecki ;) Nie zrobiłem foty, ale dzisiaj jak spadł śnieg to był wyraźnie bielszy niż moje auto.
artu - 2019-04-14, 20:01

pikodat napisał/a:
Belphegor napisał/a:
Akurat biały jest bardzo chodliwy na Dusterze, Sandero, Lodgy i Loganie MCV. Te auta wyglądają po prostu ładnie w białym. A, że nie ma dopłaty - to tylko lepiej. ;-)



No źle nie wyglądają. Mi osobiście podoba się najbardziej niebieski dla sandero stepway (ew. ten czerwony techroadowy) ale nie jestem tak próżny by płacić 1800 zet za to, by inni zazdrościli koloru, kiedy jadę. Wolę za to czujniki z kamerą i owiewki (też koło 1800).

Ostatecznie auto kupuję do jeżdżenia a nie oglądania - a w środku lakieru nie widać.
A białych sandero stepway jeszcze - poza demonstracyjnym, którym jechałem - nie widziałem. Więc na parkingu nie będę i tak miał problemu z odnalezieniem:)


Widziałem wczoraj pod sklepem białego:) dokładnie sobie obejrzałem go z każdej strony, wyglądał naprawdę nieźle. Fajnie wyglądają światła, jakby lekko przyciemnione. Pasowały by do niego bardzo przyciemnione szybki :)

pikodat - 2019-04-14, 20:25

artu napisał/a:
pikodat napisał/a:
Belphegor napisał/a:
Akurat biały jest bardzo chodliwy na Dusterze, Sandero, Lodgy i Loganie MCV. Te auta wyglądają po prostu ładnie w białym. A, że nie ma dopłaty - to tylko lepiej. ;-)



No źle nie wyglądają. Mi osobiście podoba się najbardziej niebieski dla sandero stepway (ew. ten czerwony techroadowy) ale nie jestem tak próżny by płacić 1800 zet za to, by inni zazdrościli koloru, kiedy jadę. Wolę za to czujniki z kamerą i owiewki (też koło 1800).

Ostatecznie auto kupuję do jeżdżenia a nie oglądania - a w środku lakieru nie widać.
A białych sandero stepway jeszcze - poza demonstracyjnym, którym jechałem - nie widziałem. Więc na parkingu nie będę i tak miał problemu z odnalezieniem:)


Widziałem wczoraj pod sklepem białego:) dokładnie sobie obejrzałem go z każdej strony, wyglądał naprawdę nieźle. Fajnie wyglądają światła, jakby lekko przyciemnione. Pasowały by do niego bardzo przyciemnione szybki :)


I na to chyba niestety wydam kasę. Poprzednie auto miałem z przyciemnianymi szybami i... jakos tak przytulniej w środku też...

Obywatel MK - 2019-04-14, 20:48

artu napisał/a:
Fajnie wyglądają światła, jakby lekko przyciemnione. Pasowały by do niego bardzo przyciemnione szybki


Potwierdzam, ciemne szyby i osłony drzwi, ale bez osłon błotników z felgami maldive na białym wszystko to wygląda dobrze. ;-)

telecaster1951 - 2019-04-14, 21:01

toka93 napisał/a:
Biały zawsze najgorszy dla lakiernika.
Dla paproka a nie lakiernika. Dla dobrego lakiernika nie ma znaczenia w jakim kolorze jest auto. Każdy zrobi dobrze. A paprok jest w stanie spaprać każdy kolor. Kupujesz kolor zgodnie z tabliczką i tyle. A to czy jest biały czy czarny to większego znaczenia nie ma.
tAboon - 2019-04-14, 21:39

Zanim odebrałem z salonu Daćkę to całą ją przemierzyłem miernikiem lakieru: zewnętrzne poszycie blach: 120-150µm; słupki A,B,C,D, progi ~80µm. Standardowa grubość dla lakierów 2 warstwowych.

Niezależnie czy metalik, perła, UNI - 2 warstwowe lakiery na zewnętrznym poszyciu mają ~100-150µm w obecnie produkowanych samochodach.

P.S. podkład nie jest liczony jako warstwa lakieru, czyli kolejno: blacha, podkład, baza (kolor), klar (bezbarwny, choć zdarzają się barwione klary, ale to przy 3 warstwowych).

P.S.2. Biały w Daćkach - jedyny słuszny kolor 8-)

toka93 - 2019-04-14, 21:50

telecaster1951 napisał/a:
toka93 napisał/a:
Biały zawsze najgorszy dla lakiernika.
Dla paproka a nie lakiernika. Dla dobrego lakiernika nie ma znaczenia w jakim kolorze jest auto. Każdy zrobi dobrze. A paprok jest w stanie spaprać każdy kolor. Kupujesz kolor zgodnie z tabliczką i tyle. A to czy jest biały czy czarny to większego znaczenia nie ma.


Chyba nie za bardzo znasz się na lakiernictwie nie? Dam Ci 40zl i jedź do mieszalni lakierów z samym numerem z tabliczki i namieszają 100ml a potem pomaluj klapkę wlewu. Sam kolor 389 ma 4 warianty a na swojego dokkera i tak musiałem mieszać + niebieski bo żaden wariant nie pasował.
Najgorszy odnosił się do dobrania lakieru bo biały to niekoniecznie biały.

artu - 2019-04-14, 21:51

@pikodat a ja z Sandero Stepway ostatecznie zrezygnowałem ze względu na to, że najmocniejszy silniczek ma za mała pojemność (muszę mieć minimum 900 cm3) a diesel odpada. Z forum jednak nie uciekam, w przyszłości kupię dustera gdy moja rav4 wyzionie ducha :-)
SWilk - 2019-04-14, 22:00

@pikodat, so masz miernik i chcesz pomierzyć, albo zobaczyć wpływ 16 miesięcy i 15kkm na biały lakier, to możemy się spotkać i sam ocenisz.
pikodat - 2019-04-14, 22:14

artu napisał/a:
@pikodat a ja z Sandero Stepway ostatecznie zrezygnowałem ze względu na to, że najmocniejszy silniczek ma za mała pojemność (muszę mieć minimum 900 cm3) a diesel odpada. Z forum jednak nie uciekam, w przyszłości kupię dustera gdy moja rav4 wyzionie ducha :-)


Czyżby ten 1 cm Ciebie odstraszył? Bo sandero wszak ma 899.....
Pytanie 2 - czy byłeś na jeździe próbnej?

artu - 2019-04-14, 23:38

@pikodat byłem i z jazdy byłem zadowolony.

Z tego co kojarzę ma 898 cm3. Brak tych paru cm3 odstraszył mnie z tego powodu, że samochód ten wykorzystywałbym do celów służbowych. I Przy pojemności poniżej 900 cm3 mam sporo niższą stawkę za jeden przejechany kilimetr;)w

Aktualnie testuje Kia Stonic, też mi się podobuje :)

EBmazur - 2019-04-15, 18:16

Cytat:
Kupujesz kolor zgodnie z tabliczką i tyle. A to czy jest biały czy czarny to większego znaczenia nie ma.
chciałem kiedyś podmalować swoją karoline , w sklepie podałem kod lakieru i ..... nie ma takiego numeru w katalogu . W necie też bida - nie ma jak zamówić . W ASO dostałem bez problemu .
Cytat:
P.S.2. Biały w Daćkach - jedyny słuszny kolor 8-)

Kwestia gustu - wolę czerwony ( czerwone auta szybciej jeżdżą :lol: )

wuju - 2019-04-15, 22:06

To wiadomo że czerwone zawsze są najszybsze. Moje prywatne auta zawsze były czerwone ale następne będzie białe
tAboon - 2019-04-16, 06:22

EBmazur napisał/a:
chciałem kiedyś podmalować swoją karoline , w sklepie podałem kod lakieru i ..... nie ma takiego numeru w katalogu .
tzn, że to wina sklepu. Słaby mieli katalog/mieszalnik.

https://colorexplorer.rmpaint.com/index.php

telecaster1951 - 2019-04-16, 11:06

toka93 napisał/a:
telecaster1951 napisał/a:
toka93 napisał/a:
Biały zawsze najgorszy dla lakiernika.
Dla paproka a nie lakiernika. Dla dobrego lakiernika nie ma znaczenia w jakim kolorze jest auto. Każdy zrobi dobrze. A paprok jest w stanie spaprać każdy kolor. Kupujesz kolor zgodnie z tabliczką i tyle. A to czy jest biały czy czarny to większego znaczenia nie ma.


Chyba nie za bardzo znasz się na lakiernictwie nie? Dam Ci 40zl i jedź do mieszalni lakierów z samym numerem z tabliczki i namieszają 100ml a potem pomaluj klapkę wlewu. Sam kolor 389 ma 4 warianty a na swojego dokkera i tak musiałem mieszać + niebieski bo żaden wariant nie pasował.
Najgorszy odnosił się do dobrania lakieru bo biały to niekoniecznie biały.
Mamy XXI wiek. Jeszcze raz podkreślam. Problem z dobraniem lakieru ma paprok a nie lakiernik. Wystarczy mieć numer lakieru, aby znać mniej więcej bazę. Mierzy się koordynaty barwowe i komputer dobiera kolor idealnie. Ale to nie jest koszt 20zł. Jak się chce zrobić po taniości, to nigdy nie wyjdzie dobrze. Niestety.
tAboon napisał/a:

tzn, że to wina sklepu. Słaby mieli katalog/mieszalnik.
Taka prawda. Lakierowałem Chevroleta i lakiernik dobrał kolor tak, że nie było widać żadnej różnicy. W ASO malowali mi zderzak i różnica była. Dlaczego? Bo ASO lakieruje wedle tabliczki, lakiernik wziął element, pojechał do mieszalni i tam mu namieszali taki kolor jaki był na aucie. Czyli już nieco spłowiały. No ale zapłaciłem za błotnik dałem 600zł a nie 50.
toka93 - 2019-04-16, 14:33

Czyli jak sam twierdzisz nie pojechał z numerem tabliczki tylko z elementem i tam dobrano właściwy kolor. Mamy nowoczesną mieszalnie i co roku przychodzi ponad 500 aktualizacji. Kod koloru odnosi się do bazy, odcieni i wariantów może być mnóstwo tym bardziej w białym gdzie do 100ml farby dodasz na główce szpilki i już zmienia się odcień.
Na tym polega trudność doboru. Nie mówię że to niemożliwe tylko że może to zabrać ładne godziny takie dobieranie.

macminer - 2019-04-16, 15:34

telecaster1951 napisał/a:
kolor jaki był na aucie. Czyli już nieco spłowiały

I to jest kluczowa informacja. Co innego detailing, gdy się próbuje przywrócić kolor fabryczny na całości auta, co innego poprawki blacharskie, gdy się dobiera odcień według tego, co faktycznie w danym momencie jest na aucie. Na moje oko laika "spłowiałe" (tj. utlenione) czerwienie jeszcze bardziej różnią się od siebie niż spłowiałe biele, tak że w ich przypadku również nie ma sensu dobierać koloru "po tabliczce" po kilku latach.

Zaznaczam, że jestem użytkownikiem, nie fachowcem, ale z paroma lakiernikami miałem w życiu do czynienia i ci, którzy szanują robotę, patrzą przede wszystkim na auto, a nie na numer koloru.

EBmazur - 2019-04-16, 18:51

Cytat:
tzn, że to wina sklepu. Słaby mieli katalog/mieszalnik

Jakie miasto taki sklep - zresztą farb nie mieszali , mieli jedynie "gotowce" . Za to lakiernik perfekcyjnie dorobił kolorek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group