DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Blokada zapłonu po całkowitym rozładowaniu aku.

proqress - 2019-04-14, 20:20
Temat postu: Blokada zapłonu po całkowitym rozładowaniu aku.
Ładowanie telefonu w aucie doprowadziło do rozładowania akumulatora.
Po trzeciej próbie uruchomienia rozrusznik zakręcił z pół obrotu, kontrolki mignęły, wycieraczki same się włączyły a na radiu pokazały się poziome paski(media nav).
Akumulator wymieniłem na nowy, rozrusznik kręci bez problemów ale nie odpala.
Na popych też nie.
Bezpieczniki sprawdziłem - są ok.
Przepustnica otwiera się.
Wykręciłem z baku pompę paliwa - nie pompuje. nawet nic w niej nie cyknie.
Świece też nie iskrzą.
Na wyświetlaczu nie świeci żadna dodatkowa kontrolka oznaczająca awarię.
Sprawdziłem na obu kluczykach.

Wygląda to na jakąś elektryczną blokadę zapłonu.
Czy ktoś miał podobny problem? I czy jestem w stanie sam sobie z nim poradzić?

telecaster1951 - 2019-04-14, 21:08

proqress napisał/a:
Akumulator wymieniłem na nowy, rozrusznik kręci bez problemów ale nie odpala.
Wymieniłeś akumulator bo stary się rozładował? Nie dało się go naładować?
proqress napisał/a:
I czy jestem w stanie sam sobie z nim poradzić?
Odczytaj błędy. Takie zachowanie może powodować kilka czynników.
1. Immo się rozkodowało. Trzeba zakodować kluczyki.
2. Czujnik położenia wałków rozrządu wywala błąd (co po rozładowaniu akumulatora jest normalne) i nie pozwala na odpalenie.
Odczytaj błędy, spisz jakie są i je skasuj. Jeżeli było to spowodowane rozładowaniem akumulatora to skasowanie błędów powinno pomóc.

pikodat - 2019-04-14, 21:18

telecaster1951 napisał/a:
proqress napisał/a:
Akumulator wymieniłem na nowy, rozrusznik kręci bez problemów ale nie odpala.
Wymieniłeś akumulator bo stary się rozładował? Nie dało się go naładować?
proqress napisał/a:
I czy jestem w stanie sam sobie z nim poradzić?
Odczytaj błędy. Takie zachowanie może powodować kilka czynników.
1. Immo się rozkodowało. Trzeba zakodować kluczyki.
2. Czujnik położenia wałków rozrządu wywala błąd (co po rozładowaniu akumulatora jest normalne) i nie pozwala na odpalenie.
Odczytaj błędy, spisz jakie są i je skasuj. Jeżeli było to spowodowane rozładowaniem akumulatora to skasowanie błędów powinno pomóc.


Co prawda mnie to nie dotyczy (teraz) ale.... tak na przyszłość... Jak się koduje kluczyki? Bo błędy by skasować to zapewne trzeba sobie kupić odpowiednie urządzenie ?

proqress - 2019-04-14, 22:11

Akumulator sprawiał mi problemy już zimą więc jego wymiana była nieunikniona i niepotrzebnie odkładana.

A co do błędów domyślam się że potrzebne do tego są odpowiednie kable i oprogramowanie. Ja takich nie posiadam więc zostaje mi tylko odstawić auto do mechanika.

Czy zakodowanie kluczyków to jakieś wielkie wyzwanie? Mechanik z laptopem powinien sobie z tym poradzić? Czy tylko autoryzowany serwis?

laisar - 2019-04-15, 01:09

pikodat napisał/a:
Jak się koduje kluczyki?

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + kodow* klucz* = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13628

shrek - 2019-04-15, 03:00

proqress napisał/a:


Czy zakodowanie kluczyków to jakieś wielkie wyzwanie? Mechanik z laptopem powinien sobie z tym poradzić? Czy tylko autoryzowany serwis?

Jezeli nie masz narzedzi odstaw auto do elektryka. Kumaty powinien poradzic sobie bez problemu.

DrOzda - 2019-04-15, 06:54

Nie bardzo sobie wyobrażam w jaki sposób brak napięcia z akumulatora mógłby spowodować usunięcie wpisów z pamięci eprom immobilizera.
Sam odpinałem akumulator na kilka godzin przy jakichś tam pracach , w w warsztatach blacharskich wozy stoją w takim stanie tygodniami.
Ba , nawet zaleca się przy dłuższym wyłączeniu z eksploatacji odłączyć akumulator i go podładowywać co jakiś czas prostownikiem.

route2000 - 2019-04-15, 07:26

DrOzda napisał/a:
Nie bardzo sobie wyobrażam w jaki sposób brak napięcia z akumulatora mógłby spowodować usunięcie wpisów z pamięci eprom immobilizera.
Sam odpinałem akumulator na kilka godzin przy jakichś tam pracach , w w warsztatach blacharskich wozy stoją w takim stanie tygodniami.
Ba , nawet zaleca się przy dłuższym wyłączeniu z eksploatacji odłączyć akumulator i go podładowywać co jakiś czas prostownikiem.

Dokładnie co pisze DrOzda, też miałem odłączony akumulator na prawie miesiąc czasu w warsztacie, po naprawie auta i podłączeniu aku silnik normalnie odpalił bez problemu.
Więc na bank to nie rozkodowane immo tylko coś innego.

eplus - 2019-04-15, 08:35

Z dobrego źródła wiem, że pełne rozładowanie czy odłączenie nie jest groźne, natomiast stany przejściowe - tak. Próba zapalenia przy 8-4-3V może spowodować błędne działanie komputera i błędny wpis do pamięci.
telecaster1951 - 2019-04-15, 09:51

route2000 napisał/a:

Dokładnie co pisze DrOzda, też miałem odłączony akumulator na prawie miesiąc czasu w warsztacie, po naprawie auta i podłączeniu aku silnik normalnie odpalił bez problemu.
Co innego odłączenie akumulatora a co innego odpalanie auta na rozładowanym. Wtedy robią się jaja.
proqress - 2019-04-15, 10:02

Auto odstawione do mechanika.
Napiszę co z nim było jak już będzie wiadomo.

Krystian67 - 2019-04-15, 14:36

Podobnego tematu doświadczyłem u kolegi w reno clio. Po wymianie aku już nie zapalił. Wystarczyło kluczykiem zakodować imobilaizer. Polegało to na wielokrotnym przekręcaniu kluczyka z stanu 0 do zapłonu. Ile nie pamiętam. Nie kazdy to wie. A tak jest. Brak pradu niczego nie rozkoduje w kompie. Ma przecież swoją pamięc . Wielokrotnie zimą w moim Kangoo wyciągałem aku na noc. I nic. Przyznam że co jakis czas wskutek eksplatacji pokazywały się błedy sondy. Resetowałem to poprzez wielokrotne odciecie + na bateri. Dawało to tyle ze zdarzyło się czasem zablokować imobilaizer. Ale metoda na kluczyk działała. Miałem tez alarm na odciecie. Tyle ze to zawsze było dezaktywowane w czasie działania.
shrek - 2019-04-16, 05:03

eplus napisał/a:
Z dobrego źródła wiem, że pełne rozładowanie czy odłączenie nie jest groźne, natomiast stany przejściowe - tak. Próba zapalenia przy 8-4-3V może spowodować błędne działanie komputera i błędny wpis do pamięci.


Dokladnie tak.
O ile odpiecie aku nie jest groznie to w/w przypadek juz tak.

Krystian67 - 2019-04-17, 19:12

Ciekaw jestem co ów mechanik stwierdzi .Swoja droga aku który kreci rozrusznikiem przy 8-4-3V jest dla mnie magią. Sory , ale krece sie w temacie.
proqress - 2019-04-18, 15:49

Mechanik stwierdził że uszkodzony jest moduł silnika. Dokładnie taki:

https://allegro.pl/oferta/sterownik-dacia-lodgy-dokker-1-6-237102071r-7865611445

Wymieniając sam moduł konieczne jest "zakodowanie" go do reszty auta.
A gdybym wymienił wszystko z tej aukcji:

https://allegro.pl/oferta/dacia-lodgy-2013-1-6-komputer-237102071r-komplet-7854520112

Auto odpali czy nadal trzeba będzie coś kodować???

shrek - 2019-04-18, 21:48

Odpali pod warunkiem ze ma te same numery i sterowal tym samym silnikiem.
Sprzedawca uczciwy kupowalem u niego caly przod do lodgu i dwa kompy.

mojo - 2019-04-19, 00:40

Powiedzcie mi czy w obecnych autach (nie Dacia) jak aku padnie na totalne zero to nawet z kabli nie zapali?
proqress - 2019-04-19, 08:58

Dzisiaj samochód przewiozłem do innego elektro-mechanika.
Wykręcił sterownik i zawiezie go do jakiegoś czarownika-elektryka w celu naprawy. Jeżeli to nie pomoże zamówią inny sterownik i przeprogramuje go do mojego auta, imo, kluczyków itd.

Po świętach napiszę czy udało mi się uruchomić moją Dacię.

Pedros - 2019-04-19, 09:27

proqress napisał/a:
Dzisiaj samochód przewiozłem do innego elektro-mechanika.
Wykręcił sterownik i zawiezie go do jakiegoś czarownika-elektryka w celu naprawy. Jeżeli to nie pomoże zamówią inny sterownik i przeprogramuje go do mojego auta, imo, kluczyków itd.

Po świętach napiszę czy udało mi się uruchomić moją Dacię.

Nie wiem co to za czarownik elektryk ale we wszystkich przypadkach z którymi miałem do tej pory do czynienia, nawet jeśli usterka modułu została naprawiona to sterownik działał tylko przez jakiś czas, po czym znów zaczynały się problemy które w konsekwencji prowadziły do wymiany sterownika na nowy. Na dzisiaj nie bawił bym się w żadne jego naprawy - wg. mnie szkoda czasu i nerwów, a na koniec okazuje się że również pieniędzy.

aro_rdrg - 2019-04-19, 13:21

Pedros napisał/a:
Nie wiem co to za czarownik elektryk ale we wszystkich przypadkach z którymi miałem do tej pory do czynienia, nawet jeśli usterka modułu została naprawiona to sterownik działał tylko przez jakiś czas, po czym znów zaczynały się problemy które w konsekwencji prowadziły do wymiany sterownika na nowy. Na dzisiaj nie bawił bym się w żadne jego naprawy - wg. mnie szkoda czasu i nerwów, a na koniec okazuje się że również pieniędzy.

To zależy. Może tylko wsad na EPROM trzeba ponownie wgrać. Dodam, że u ojca w mercedesie coś takiego się stało, że częściowo rozładowany aku uwali sterownik. Wgrali soft i do dziś jeździ a minęło z 15 lat.

Marek1603 - 2019-04-19, 15:03

Pedros napisał/a:

Nie wiem co to za czarownik elektryk ale we wszystkich przypadkach z którymi miałem do tej pory do czynienia, nawet jeśli usterka modułu została naprawiona to sterownik działał tylko przez jakiś czas, po czym znów zaczynały się problemy


To zależy. 4 lata temu naprawiałem kompa do wronka z 94r i jeździ m. in. po błocie do dzisiaj.

Pedros - 2019-04-20, 00:17

aro_rdrg napisał/a:
Pedros napisał/a:
Nie wiem co to za czarownik elektryk ale we wszystkich przypadkach z którymi miałem do tej pory do czynienia, nawet jeśli usterka modułu została naprawiona to sterownik działał tylko przez jakiś czas, po czym znów zaczynały się problemy które w konsekwencji prowadziły do wymiany sterownika na nowy. Na dzisiaj nie bawił bym się w żadne jego naprawy - wg. mnie szkoda czasu i nerwów, a na koniec okazuje się że również pieniędzy.

To zależy. Może tylko wsad na EPROM trzeba ponownie wgrać. Dodam, że u ojca w mercedesie coś takiego się stało, że częściowo rozładowany aku uwali sterownik. Wgrali soft i do dziś jeździ a minęło z 15 lat.

Całkiem możliwe w przypadku gdy chodzi tylko o soft. W przypadku konieczności grzebania w elementach elektroniki już nie jest zazwyczaj tak różowo.

proqress - 2019-04-28, 22:06

24 Kwietnia odebrałem sprawne autko. Jak narazie jeździ jak dawniej.
Ponowne wgranie oprogramowania do sterownika silnika rozwiązało problem.
Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji i udzielone rady.
Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group