DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - NIgdy nie kupujcie DACII (a na pewno nie dustera)

pikodat - 2019-04-18, 21:08
Temat postu: NIgdy nie kupujcie DACII (a na pewno nie dustera)
Z francuskie.pl
https://www.francuskie.pl...tego-samochodu/

Część argumentów pasuje i do innych dacii

toka93 - 2019-04-18, 21:56

Hejt od branżowej prasy na "markowe" forum :D
EBmazur - 2019-04-19, 03:45

Zwróćcie uwagę na formę , zwroty - toż to tekst pełen żartu i dowcipu . Ja ktoś bierze taki tekdt na powaznie to brakuje mu poczucia humoru
eplus - 2019-04-19, 04:20

hahaha zapomnieli napisać "artykuł sponsorowany" - kryptoreklama. :lol: Kolega z bananem dodałby swoje 3 grosze... 3 strony narzekań.
boban666 - 2019-04-19, 06:02

EBmazur dokładnie tak samo ten tekst odebrałem , ale sądząc po komentarzach pod tekstem to wiele ludzi ma problem z poczuciem humoru jak i czytaniem ze zrozumieniem. Mi się teks bardzo podoba :mrgreen:
aro_rdrg - 2019-04-19, 06:55

Ale z wtórnym rynkiem dla Dacii trochę prawdy jest.
wojtek013 - 2019-04-19, 07:00

Przecież to "na jajka" zostało napisane.
DrOzda - 2019-04-19, 07:37

aro_rdrg napisał/a:
Ale z wtórnym rynkiem dla Dacii trochę prawdy jest.

To też zależy. Kilkuletnie używki od pierwszego właściciela z klimą i wolnossakiem schodzą na pniu. No może logan sedan trochę gorzej.

Belphegor - 2019-04-19, 08:38

Lubię taki jędrny język. :mrgreen: Ten artykuł podprogowo potwierdza wartość Dustera i to dlaczego jest hitem sprzedaży. Poza tym kpi ze "starych mądrości" Polaków.
aro_rdrg - 2019-04-19, 10:01

DrOzda napisał/a:
To też zależy. Kilkuletnie używki od pierwszego właściciela z klimą i wolnossakiem schodzą na pniu. No może logan sedan trochę gorzej.


To prawda, tylko w jak mocno zaniżonej cenie. Porównaj ceny np Skoda Fabia do Sandero II / Logan II

Obywatel MK - 2019-04-19, 10:12

Ale stosunek ceny zakupu do ceny sprzedaży nie zmienia się.
pikodat - 2019-04-19, 10:17

aro_rdrg napisał/a:
DrOzda napisał/a:
To też zależy. Kilkuletnie używki od pierwszego właściciela z klimą i wolnossakiem schodzą na pniu. No może logan sedan trochę gorzej.


To prawda, tylko w jak mocno zaniżonej cenie. Porównaj ceny np Skoda Fabia do Sandero II / Logan II


No to bardzo ciekawy temat.
Powiedzmy 4 letnia fabia le kosztuje PROCENT nowej a 4 letnie sandero czy logan - ile PROCENT nowego (oczywiście o podobnym wyposażeniu fabia/fabia i dacia/dacia)

Na oto moto oferty fabii 2015 rok zarejestrowanych w PL i bezwypadku. Odciąłem 20 % najtanszych i 20 % najdroższych - 27 - 35 tysięcy. Średnia 31.

To samo dla sandero 24-30 tysięcy, Średnia 27. dustera 35-44 tysiące średnia 39.5

Zakładając, żę fabia to punkt odniesienia, sandero 4 letnie kosztuje 77 % ceny fabii a duster około 125 % ceny fabii.

Dla rocznika 2019 i tej samej metodologii - duster 55-70 tysiecy średnia 62.5 , fabia 49 - 62 średnia 55.5, sandero 36 - 50 średnia 44.
Sandero 79 % fabii; duster 113 %.
Wniosek: sandero minimalnie gorzej trzyma wartość od fabii (w granicach błędu pomiaru, ale niech będzie, że gorzej), duster wyraźnie lepiej trzyma wartość od fabii i sandero.

MartinezTychy - 2019-04-19, 10:58

Spadłem z krzesła jak to czytałem.
aro_rdrg - 2019-04-19, 11:59

pikodat napisał/a:

No to bardzo ciekawy temat.
Powiedzmy 4 letnia fabia le kosztuje PROCENT nowej a 4 letnie sandero czy logan - ile PROCENT nowego (oczywiście o podobnym wyposażeniu fabia/fabia i dacia/dacia)

Na oto moto oferty fabii 2015 rok zarejestrowanych w PL i bezwypadku. Odciąłem 20 % najtanszych i 20 % najdroższych - 27 - 35 tysięcy. Średnia 31.


Nie można otomoto i statystyk brać za wyrocznie. W tym roku sprzedałem i kupiłem Dacie. Podobnie mój kolega z pracy. Teraz szukając ubezpieczenia to wycena na podstawie czegoś tam była dużo wyższa niż realnie za nią zapłaciłem. Wyznacznikiem może być też np. ile taka 4 letnia Dacia stoi w komisie a ile Skoda.

toka93 - 2019-04-19, 12:16

Dustera zabójczo trzyma cenę. Stepway tak samo jeśli mówimy o stosunkowo niskim zakupie nowego. Sprzedaż Daci z klimą to okres tygodnia i jest kupiec. Wielu handlarzy wspomina mi że mając na placu ponad 50 aut głównie telefony za daciami. Sam na jesień będę sprzedawał swojego i zastanawiam się tylko jak szybko mi to pójdzie.
Dracid - 2019-04-19, 12:45

Cytat:
Wniosek: sandero minimalnie gorzej trzyma wartość od fabii (w granicach błędu pomiaru, ale niech będzie, że gorzej), duster wyraźnie lepiej trzyma wartość od fabii i sandero.


A jeśli teraz wezmę se wypasionego używanego merca S-klasę o średniej cenie, powiedzmy 200k PLN i odniosę go do fabii, to otrzymam współczynnik 200000/55500 = 360% i wniosek, że merc trzyma cenę 3.6 razy lepiej niż fabia?

Gdzieś tu się chyba zgubiła cena nowej fabii/sandero/dustera w tych procentach.

pikodat - 2019-04-19, 14:36

Dracid napisał/a:
Cytat:
Wniosek: sandero minimalnie gorzej trzyma wartość od fabii (w granicach błędu pomiaru, ale niech będzie, że gorzej), duster wyraźnie lepiej trzyma wartość od fabii i sandero.


A jeśli teraz wezmę se wypasionego używanego merca S-klasę o średniej cenie, powiedzmy 200k PLN i odniosę go do fabii, to otrzymam współczynnik 200000/55500 = 360% i wniosek, że merc trzyma cenę 3.6 razy lepiej niż fabia?



Gdzieś tu się chyba zgubiła cena nowej fabii/sandero/dustera w tych procentach.


NIe czytaleś ze zrozumieniem. Policzyłeś procenty dla używanego a nie podałeś dla nowego.
Jeśłi nowy jest 360 % fabii, to trzymaja cenę tak samo dobrze. Jeśłi nowy jest ponad 360 % fabii, to trzyma wartosć gorzej. Jeśli jest poniżej 360 % totrzyma wartość lepiej.
Jeśłi auta trzymają tak samo wartość, to w każdym momencie życia jeden jest np. 4 x droższy od drugiego.


Wróć, Ty podzieliłeś cene używki przez cene nowego... To zupełnie bez sensu. Jeśłi bierzesz używany za 200 000 to bazą jest 31 000 fabii czyli ( w zakrągleniu ) 700 %.
Skoro bazą dla nowego jest 55.5 to nowe auto powinno zatem kosztować 55.5*7 = (w zaokrągleniu 385 000.

Czyli porównywać moze tylko procenty - nie kwoty.
Skoro w fabiize 100 procent po 4 latach mam 100 procent a w sandero z 77 dostaję 75 , to jakaś minimalnie szybsza utrata wartości PRZY TEJ METODOLOGII jest
Skoro w dusterze z 110 dostaję 125 - to utrata jest mniejsza.


A że metodologia nie bierze pod uwagę
cen aut 4 lata temu (mogły byc inne proporcje)
zmian średniego wyposażenia w dacii i fabii w ciągu 4 lat
różnicy miedzy ceną wywołąwczą na oto moto a ceną zakupu
kosztu czasu, o czym ktoś pisał...


Niemniej nie robie raportu płatnego dla jakiegoś magazynu motoryzacyjnego a jedynie wchodzę w polemikę kogoś, kto napisał, że fabia ma mniejszą utratę wartości od sandero. NIe widzę tego, by to zdanie było prawdziwe. I nie została przedstawiona ŻADNA metodologia.
A ze użyłem meodologii, któa zrobiłęm jedząć śnaidanie w pracy i kilka razy klikając w oto moto... Jaka ranga publikacji taki wysiłek pracy:)

Black Dusty - 2019-04-19, 17:02

Koledzy to o czym dyskutujecie nazywa się wartość rezydualna samochodu i jest wyliczana przez różne niby fachowe instytucje wiec poszukajcie sobie konkretnych wyliczeń dla konkretnych samochodów i nie męczcie się dyskusją.
MisiekT - 2019-04-19, 17:36

Fajny artykuł. A tak z życia wzięte. Każdy się mnie pyta o te plastiki, a ja z uporem maniaka tłumaczę, że nic mi nie trzeszczy, a jeśli już to na wertepach i dziurach. Uważam, że pod względem funkcjonalności, przynajmniej mój model mi odpowiada.
cowcar - 2019-04-19, 18:19

Plastik - fantastik. Nikt lepszych plastików nie ma jak Dacia :lol:

Dacia zyskuje na popularności a "nosacze" pomału zaczynają zazdrościć to fakt :lol:
Mam Lodgy od marca i już ze 4 postronne osoby zaczepiały mnie i pytały jak się auto sprawuje.

MisiekT - 2019-04-19, 18:34

cowcar napisał/a:
Plastik - fantastik. Nikt lepszych plastików nie ma jak Dacia :lol:

Dacia zyskuje na popularności a "nosacze" pomału zaczynają zazdrościć to fakt :lol:
Mam Lodgy od marca i już ze 4 postronne osoby zaczepiały mnie i pytały jak się auto sprawuje.


Najważniejsze, że jest posłuszna :-)

Belphegor - 2019-04-21, 10:09

Mi po 18.000 km nic nie trzeszczy w samochodzie. A przecież to "wibracyjny" diesel. ;-)
subiel - 2019-04-23, 11:54

mam dustera od 30000km. trzeszczą troche plastiki, i łomocze nieco zawieszenie tył (przód napęd, może z 4x4 jest trwalsze).

przy moim braku poszanowania dla samochodu i traktowania go użytkowo -> nie mam z tym problemu. dzielnie się sprawuje w błocie i po gruzie. ostatnio na dachu przewiozłem 170kg. troche trzeszczało, ale finalnie nic się nie poddało :) całkiem dzielny samochód w tych pieniądzach.

zwracam uwagę na delikatny plastik na lusterkach -> przeczołgałem samochód przez chaszcze i się mocno porysowały.

Obywatel MK - 2019-04-23, 13:05

U mnie przy 900 km zaczyna coś terkotać za zegarami, ale codziennie przemieszczam się 2 km szutrową drogą z tarką, gdzie cała karoseria wpada w rezonans.
miela - 2019-04-23, 14:45

Przecież to taki żart, a że mało zabawny... inna sprawa. Poza tym o każdym samochodzie można coś takiego napisać. Powiem wam, że zanim padła decyzja, że duster, to sporo czytałem na forum skody (bo rozważałem fabię lub rapida) i co tam o tych autach ludzie wypisują to tragedia jakaś. Sami niezadowoleni, że syf, gówno, plastik, silniki od kosiarek, że nigdy więcej nie kupią. A ja ze swojej byłem zadowolony. Także społeczność na tym forum wyróżnia się na plus pod tym względem i nie wiem z czego to wynika.

Może każdy spodziewa się najgorszego i potem zaskoczenie pozytywne?

Black Dusty - 2019-04-23, 16:00

miela napisał/a:
Także społeczność na tym forum wyróżnia się na plus pod tym względem i nie wiem z czego to wynika.

Wynika to z tego że Ci co kupują skodę uwierzyli że kupują prawie VW może AUDI a może i nawet trochę PORSCHE a tu zonk. Ci co kupują DACIĘ natomiast wiedzą dość dokładnie co kupują, no może poza jednym ćwokiem.

GAM - 2019-04-27, 10:56
Temat postu: Jakość Dacii.
Witam wszystkich wątpiących w Dacię.
Właśnie od roku jeżdżę Nową Dacią Logan FL, silnik 1.0 wolnossący, przebieg 18.000km. Jest to najlepszy samochód jaki miałem, a miałem pięć (wcześniej był polski, włoski, koreański, niemiecki). Na przeglądzie w ASO po roku jedynie co stwierdzili to zużycie klocków hamulcowych w 10% i to wszystko. Nic się nie psuje, 3-cylindrowy silnik całkiem niezły, oszczędny, zużycie paliwa na trasie Łódź-Międzyzdroje (ok. 1200km w obie strony) na autostradzie przy prędkości 110km/h - 4,7l/100km. Dlaczego tylko 110km/h?, ponieważ jest to prędkość optymalna dla tego silnika. Nawet jedna żarówka się nie przepaliła.
Dla porównania dodam, że najgorszy był samochód niemiecki, też nowy z salonu: psuł się na umór, poważne naprawy i błahe naprawy, na gwarancji i po gwarancji a żarówki H7 przepalały się nagminnie, w ciągu ośmiu lat wymieniłem kilkadziesiąt tych żarówek. Podobną opinię na temat nowych niemieckich samochodów już słyszałem i potwierdzam, nigdy nie kupię niemieckiego, jaka to marka przemilczę.
Nie bójcie się DACII, marka ta rośnie w siłę, dopiero zdobywa rynek, sprzedaż wzrasta.
Pozdrawiam wszystkich krytyków tej marki.

AKE - 2019-04-27, 13:52

A niektórzy mówią że silniki 1.0 to tylko do kosiarek :-P Cenna dla mnie opinia i za niedługo tym bardziej zrobię wbrew nazwie wątku i kupię Dacię z silnikiem od kosiarki skoro daje radę. Auto ma przede wszystkim jeździć, może Dacia designem odstaje o jakieś 10 lat ale to nie jest powód by dopłacać tylko po to by mieć ładniejszy samochód bo droższe marki często bywają bardziej zawodne jak jest napchane za dużo udziwnień.
GAM - 2019-04-27, 18:02

Witam Cię AKE.
Czy wg Ciebie Dacia odstaje wyglądem od innych "markowych" samochodów? Nic podobnego, np. Duster to najładniejszy SUW na rynku (pod względem ilości zamówień przebił najpopularniejsze na rynku modele jak np. Fabia czy Yaris), z oklei Logan to bardzo udany sedan, nie wspomnę o równie udanym hatchbacku Sandero i wszystkich pozostałych modeli Dacii czy Renault. Otóż Renault ma bardzo zdolnego stylistę, pochodzi z Mongolii, studia ukończył w Pradze w ramach wymiany studentów, chciał pracować jako stylista w Skodzie jednak Skoda nie poznała się na nim. Docenił go Renault, obecnie mieszka w Paryżu i projektuje samochody Renault oraz Dacia. Modele spod jego ręki są bardzo ładne dzięki czemu Renault (wraz z Dacią) pod względem ilości sprzedanych samochodów wyprzedził Volkswagena i wysunął się na drugie miejsce w świecie (po General Motors). Obecnie samochody francuskie są o klasę ładniejsze od konkurencji niemieckiej, czeskiej, hiszpańskiej i innych. Również wnętrze jest bardzo udane i estetyczne, plastiki w moim Loganie są idealnie spasowane, nic nie trzeszczy, nie wydzielają również żadnego nieprzyjemnego zapachu co zdarza się u konkurentów. Jeśli w przyszłości kupię następny samochód będzie to na pewno DACIA. Pozdrawiam.

eplus - 2019-04-27, 19:31

O tym gościu od wielbłądów to już było. :idea: :lol: :lol:
toka93 - 2019-04-28, 13:34

Dacia nie sprzedaje się ze względu na stylistykę. Duster II jest ładny, Sandero II i pochodne są zwyczajne i giną w tłumie. Dacia sprzedaje się ze względu na cenę oraz wyposażenie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group