DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Brak Duster LPG w ofercie

Logier - 2019-04-25, 13:59
Temat postu: Brak Duster LPG w ofercie
Dla tych co jeszcze nie zamówili Dustera z fabrycznym LPG przykra informacja - nie da się już zamówić wersji z LPG. Wg. oficjalnego cennika wersje z fabryczną instalacją LPG dostępne wyłącznie ze składu. Cennik obowiązuje od 15.04.2019.

cennik -> https://www.dacia.pl/cont...uster-price.pdf

tommylee1 - 2019-04-25, 14:32

Jeżeli to prawda, to ciekaw jestem co jest na składzie skoro na LPG czeka się po 4 miesiące.
DrOzda - 2019-04-25, 14:48

Być może to preludium do wycofania 1.6 H4M z oferty i zastąpienia go 1.0 Tce który do gazowania jak najbardziej się nadaje.
Belphegor - 2019-04-25, 14:50

Według planów 1.0 TCe ma być bez gazu, a 1.6 SCe ma zostać, ale tylko z LPG. Może chwilowo coś grzebią.
DrOzda - 2019-04-25, 14:56

Bez sensu będzie producentowi utrzymywać 1.6 ze względu na LPG skoro 1.0 Tce tak samo dobrze się do gazowania nadaje jak 0,9 Tce. Po prostu trzeba poczekać na homologowaną instalację od Landi do tej wersji silnika. ZTCP dla 0,9 Tce trwało to około roku od pojawienia się go w ofercie Dacii.
Belphegor - 2019-04-25, 15:20

Być może to rozwiązanie przejściowe na polski konserwatywny rynek, żeby nie pozbawiać klientów dostępności silnika 1.6 SCe. Na razie od lipca do końca roku ma być 1.6 SCe tylko z LPG.
tommylee1 - 2019-04-25, 17:07

Belphegor napisał/a:
Być może to rozwiązanie przejściowe na polski konserwatywny rynek, żeby nie pozbawiać klientów dostępności silnika 1.6 SCe. Na razie od lipca do końca roku ma być 1.6 SCe tylko z LPG.



Nie bardzo rozumiem, co miałeś na myśli pisząc powyższy tekst. Jeżeli tak, to czemu teraz nie można zamówić auta LPG z fabryczną instalacją?
Od lipca znów będzie można???

Jak już spekulujemy to ja też coś dołożę od siebie. Mnie się wydaje, że chcą zrobić podobnie jak w przypadku Fiata Tipo - instalacja LPG tylko w serwisach.

Zauważcie w cenniku jest pozycja LPG. Nie jest napisane: do wyczerpania zapasów :-) .
jest napisane: Wersje z fabryczną instalacją LPG dostępne wyłącznie ze składu.

Oczywiście to tylko spekulacja. Można zadzwonić i zapytać.

Belphegor - 2019-04-25, 19:23

tommylee1 napisał/a:
Nie bardzo rozumiem, co miałeś na myśli pisząc powyższy tekst. Jeżeli tak, to czemu teraz nie można zamówić auta LPG z fabryczną instalacją?
Od lipca znów będzie można???


Dobra, źle się wyraziłem. Według planningu wprowadzania/wycofywania silników dla jednostki 1.6 SCe wygląda to następująco:

- do lipca (przed przerwą techniczną w fabrykach) powinien być w ofercie 1.6 SCe i 1.6 SCe LPG
- od końcówki sierpnia (po przerwie technicznej w fabrykach) znika z oferty 1.6 SCe, a zostaje tylko 1.6 SCe LPG

Dodatkowo od wakacji do sprzedaży wchodzi 1.0 TCe (bez LPG).


Tyle planów i teorii. Zawsze jednak może zdarzyć się coś (przerwy w dostawach, pożar u poddostawców itp.) co sprawi, że jakaś wersja silnikowa, wyposażeniowa, jakieś opcje znikną na jakiś czas z cennika. Albo coś zmieniają z instalacją, normami spalania, czy innymi bzdurami i stąd chwilowy brak LPG w cenniku.


Ale tu jedna uwaga: jeśli nie ma już miejsc produkcyjnych lub jest za późno, by wyrobić się z produkcją 1.6 SCe do przerwy technicznej, to silnika tego już się nie zamówi. Jednak nie powinno to dotyczyć wersji z LPG.

pikodat - 2019-04-25, 22:36

Belphegor napisał/a:
tommylee1 napisał/a:
Nie bardzo rozumiem, co miałeś na myśli pisząc powyższy tekst. Jeżeli tak, to czemu teraz nie można zamówić auta LPG z fabryczną instalacją?
Od lipca znów będzie można???


Dobra, źle się wyraziłem. Według planningu wprowadzania/wycofywania silników dla jednostki 1.6 SCe wygląda to następująco:

- do lipca (przed przerwą techniczną w fabrykach) powinien być w ofercie 1.6 SCe i 1.6 SCe LPG
- od końcówki sierpnia (po przerwie technicznej w fabrykach) znika z oferty 1.6 SCe, a zostaje tylko 1.6 SCe LPG


Ale tu jedna uwaga: jeśli nie ma już miejsc produkcyjnych lub jest za późno, by wyrobić się z produkcją 1.6 SCe do przerwy technicznej, to silnika tego już się nie zamówi. Jednak nie powinno to dotyczyć wersji z LPG.


W konfiguratorze dla dustera LPG nie ma. A silnik SCE 115 o pojemności 1.6 spokojnie skonfigurować można ale bez LPG.
Czyli na pewno nie można zamówić z LPG nic a 1.6 w konfiguratorze jest (inna sprawa co by powiedzieli w salonie na temat możliwości zamówienia)


Żeby było dowcipniej - jesli byśmy byli we Francji, to NIE MOZNA skonfigurować 1.6 na samej benzynie - ale w gazie - voila, s'il vous plait.


Noi żabojady oprócz bieli lodowcowej mają też metalizowany bleu azurite bez dopłaty - i to mnie wkurza najbardziej, bo w PL za to trzeba płącić 1800. A kolorek najłądniejszy moim zdaniem a fifnansowo byłem sprowokowany do wybrania białego (też ładny ale nie najładniejszy)

DrOzda - 2019-04-26, 00:09

We Francji płaci się podatek od emisji co2 ponad określony poziom, który nie obowiązuje dla silników z LPG.
tAboon - 2019-04-26, 06:59

Brak 1,6 SCe+ LPG w konfiguratorze dotyczy również Lodgy.
Belphegor - 2019-04-26, 09:42

pikodat napisał/a:
Czyli na pewno nie można zamówić z LPG nic a 1.6 w konfiguratorze jest (inna sprawa co by powiedzieli w salonie na temat możliwości zamówienia)


I tu trafiłeś w sedno. Wierz mi, że często to co jest w cennikach nie nadąża za decyzjami Renault.

Dymek - 2019-04-26, 10:05

Belphegor napisał/a:
pikodat napisał/a:
Czyli na pewno nie można zamówić z LPG nic a 1.6 w konfiguratorze jest (inna sprawa co by powiedzieli w salonie na temat możliwości zamówienia)


I tu trafiłeś w sedno. Wierz mi, że często to co jest w cennikach nie nadąża za decyzjami Renault.

Z tym, że to działa i w drugą stronę- podczas zamawiania, sprzedawcy dopiero po skierowaniu ich na stronę internetową "dowiadują się" że istnieje jakaś nowa konfiguracja lub promocja.
Dowiadują się lub tylko udają, że się dowiedzieli...

Belphegor - 2019-04-26, 10:43

Dymek napisał/a:
Dowiadują się lub tylko udają, że się dowiedzieli...


Bo cenniki i akcje promocyjne są edytowane i ogłaszane przez Renault Polska. A ci z opóźnieniem przekazują informacje do salonów, wpierw zmieniając co trzeba na stronie www.

To samo na forum. ASO nie wie połowy rzeczy, które wie każdy na forum. Dlaczego? Bo koncern ich o tym nie informuje. Oni mają tylko niezbędne informacje potrzebne do naprawy czegoś "zgodnie z procedurami".

straszna_maruda - 2019-04-26, 11:02

o
DrOzda napisał/a:
Być może to preludium do wycofania 1.6 H4M z oferty i zastąpienia go 1.0 Tce który do gazowania jak najbardziej się nadaje.


Silnik 1,6 zostanie zastąpiony silnikiem 1,3 o mocy 100KM. W ofercie reno są/będą 2 silniki o mocy 100KM - 1,0 tce i 1,3 tce
Ktoś marzycielsko napisał o 100 koniach nie wiedząc, o drugim silniku o większej pojemności.
1,0 TCe ma za słabe parametry do większych daci.
szczegóły w wątku http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17601

Pedros - 2019-04-26, 11:19

straszna_maruda napisał/a:
o
DrOzda napisał/a:
Być może to preludium do wycofania 1.6 H4M z oferty i zastąpienia go 1.0 Tce który do gazowania jak najbardziej się nadaje.


Silnik 1,6 zostanie zastąpiony silnikiem 1,3 o mocy 100KM. W ofercie reno są/będą 2 silniki o mocy 100KM - 1,0 tce i 1,3 tce
Ktoś marzycielsko napisał o 100 koniach nie wiedząc, o drugim silniku o większej pojemności.
1,0 TCe ma za słabe parametry do większych daci.
szczegóły w wątku http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17601

Uff...

Belphegor - 2019-04-26, 11:27

straszna_maruda napisał/a:
Ktoś marzycielsko napisał o 100 koniach nie wiedząc, o drugim silniku o większej pojemności.

1,0 TCe ma za słabe parametry do większych daci.


Tu nie ma nic marzycielskiego, ani żadnego gdybania. To są potwierdzone informacje od importera.
To, że jest 1.3 TCe 100 KM w innych modelach, to nie znaczy, że w Dusterze będzie.

DrOzda - 2019-04-26, 12:47

Muszą dać tańszy silnik i w dodatku taki który trawi LPG bo inaczej golas Lodgy i Duster wystartują od 50 kPLN. Lodgy i Dokker już jeżdżą z silnikiem o mocy 82 KM a Duster 90 KM więc jakim niby cudem nie mogłyby z turbobenzyną 1.0 100 KM ?
DrOzda - 2019-05-09, 13:47

Wczorajsze cenniki i nie można już zamówić do produkcji Sce benzynowego czy LPG do Dustera oraz Lodgy/Dokkera :
https://www.dacia.pl/cont...lodgy-price.pdf
https://www.dacia.pl/cont...uster-price.pdf

Tomek71 - 2019-05-13, 12:24

Faktycznie, jak sprawdzałem cennik Duster'a w zeszłym tygodniu to silnik z LPG był.

Pytanie co się stało, czyżby instalacja się nie sprawdziła na naszym gazie ?

Jak w zeszłym roku rozmawiałem ze sprzedawcą to mi powiedział, że jest problem z naszym gazem bo jest bardzo zanieczyszczony. I dla tego tak długo nie było w ofercie silnika z LPG.

Obywatel MK - 2019-05-13, 12:32

To LPG mogą sobie darować, kosztuje dwa razy tyle co u gazownika, a i tak później nie ma się dostępu poza ASO. Jakbym chciał zakładać LPG to po okresie dotarcia, bo już później nie ma się co psuć w silniku więc gwarancję można zaryzykować i u dobrego gazownika plus większa butla żeby nie jeździć co tankowanie jak kot z pęcherzem. I tyle.
A z tą gwarancją to też jest tak, że nie traci się na cały silnik tylko na to co mogłoby zepsuć LPG, czyli jak padnie skrzynia, sprzęgło czy układ wspomagania to gwarancja dalej obowiązuje bo nie ma to związku z układem zasilania.

Fruxo - 2019-05-13, 15:43

W polsce każda usterka będzie usprawiedliwiona zainstalowaniem LPG .
laisar - 2019-05-13, 18:32

Tylko na gębę - jak poprosić odmowę na piśmie to już nie będzie.
dusiek - 2019-06-10, 02:01
Temat postu: DD II - jakie silniki z LPG ?
Czesc. Czy ktos wie jakie beda dostepne silniki w Dusterze II z fabrycznym LPG? Na ten moment nie producent przyjmuja zamowien na auta z LPG, a gotowych wyprodukowanych z LPG na placach zostalo niewiele (ponoc tyko kilkanaście w calej Polsce).

Dzwonilem do kilku salonow i dostalem kilka różnych sprzecznych odpowiedzi:
- pod koniec roku dostosuja 1.6 Sce do nowych norm spalania i znow bedzie dostepny
- w 1.6 Sce nie bedzie juz LPG ze wzgledu na normy spalania
- wycofuja sie z Sce i beda Tce z LPG (nie sa w stanie podac ktory Tce i kiedy z LPG).

Czy ktos z forumowiczow ma moze jakies bardziej pewne i sprawdzone info? Jakies przecieki z Dacii czy cos? ;)

gawel - 2019-06-10, 06:32
Temat postu: Re: DD II - jakie silniki z LPG ?
dusiek napisał/a:
Czesc. Czy ktos wie jakie beda dostepne silniki w Dusterze II z fabrycznym LPG? Na ten moment nie producent przyjmuja zamowien na auta z LPG, a gotowych wyprodukowanych z LPG na placach zostalo niewiele (ponoc tyko kilkanaście w calej Polsce).

Dzwonilem do kilku salonow i dostalem kilka różnych sprzecznych odpowiedzi:
- pod koniec roku dostosuja 1.6 Sce do nowych norm spalania i znow bedzie dostepny
- w 1.6 Sce nie bedzie juz LPG ze wzgledu na normy spalania
- wycofuja sie z Sce i beda Tce z LPG (nie sa w stanie podac ktory Tce i kiedy z LPG).

Czy ktos z forumowiczow ma moze jakies bardziej pewne i sprawdzone info? Jakies przecieki z Dacii czy cos? ;)


Nie ma czegoś takiego jak sprawdzone info więc to co napiszę tez nie jest pewne na 100%. To że auta LPG sprzedają się w PL jak bułki to prawda i to argument na + w kwestii kontynuacji tej linii produktu. Na - jest fakt że ogólny tręd motoryzacyjny jest taki że silniki są kłamszone ze względów ekologicznych i coraz bardziej skomplikowane a więc nietolerujące LPG. Wtrysk bezpośredni w aucie praktycznie ekonomicznie dyskwalifikuje LPG , samych starych motorów sce już nie ma w ofercie. Wniosek z tego taki że to nie kwestia chęci Daci a mozliwości technicznych.

Zamawiałem to co mam w opisie nica w maju br z dostawą na koniec czerwca br, bo powiedziano mi że silnik 0,9 tce 90 LPG nie będzie już produkowany bez LPG tez nie, nowy motor wejdzie może w marcu w 2020 roku. Ja potrzebowałem nowe auto na marzec 2020, ale będzie wcześniej i nie ta wersja której chciałem . A myślałem o Sandero OPEN 90 tce+lpg+klima+czujki parkowania+kolor biały. Wyszło to owszem ale Stepway w cenie fajnej bo o 4 tys wyższej niż tańszy OPEN.

pikodat - 2019-06-10, 09:30
Temat postu: Re: DD II - jakie silniki z LPG ?
dusiek napisał/a:

- pod koniec roku dostosuja 1.6 Sce do nowych norm spalania i znow bedzie dostepny
- w 1.6 Sce nie bedzie juz LPG ze wzgledu na normy spalania
- wycofuja sie z Sce i beda Tce z LPG (nie sa w stanie podac ktory Tce i kiedy z LPG).


a) mało prawdopodobne, ale możliwe
b) nierealne. We wszystkihch krajach, gdzie sa robione "odznako-winiety" ekologiczne dla aut sam fakt LPG stawia auto wśród najbardziej ekologicznych spalinowych. Zatem teza, że jakis silnik teraz dostępny z LPG będzie dostępny tylko bez LPG i to z przyczyn norm spalania to absolutna bzdura. Wręcz w którymś z krajów niedawno któryś z silników był konfigurowalny TYLKO z LPG.
c) najbardziej prawdopodobny wariant. Gdybym miał stawiać zakłady u bukmachera na to czy, kiedy i jak będzie wygladać sprawa LPG to na podstawie choćby wypowiedzi zarządu renault postawiłbym, że będzie z jakimś nowym silnikiem w II kwartale 2020.

Z punktu widzenia osoby, która chce kupić dustera z LPG zresztą nie jest ważne, czy a czy b czy c - ważne, ze mało prawdoodobne jest to, że LPG będzie bardzo szybko dostępny i że wypada podzwonić po salonach i sprawdzić , czy coś co czeka na klienta nie jest tym, co nam pasuje.


(konkretnie Włochy i sandero - TCe90 TYLKO z GPL
https://www.dacia.it/gamm...9%2FA3c)[/list]

Belphegor - 2019-06-10, 12:28

Na razie do końca roku ma zostać tylko 1.6 SCe z LPG (bez LPG będzie wycofany). Na początku 2020 roku ma być 1.0 TCe z LPG, który zapewne zastąpi 1.6 SCe LPG, ale... jeszcze nic na 100%.
gawel - 2019-06-10, 13:29

Belphegor napisał/a:
Na razie do końca roku ma zostać tylko 1.6 SCe z LPG (bez LPG będzie wycofany). Na początku 2020 roku ma być 1.0 TCe z LPG, który zapewne zastąpi 1.6 SCe LPG, ale... jeszcze nic na 100%.


Dziś byłem w salonie na alejach w w-wie i robiłem reserche w tej kwestii więc silnik 1.0 tce ma być z lpg w styczniu do składania zamówień, ale ma on mieć 100 kM i uwaga wtrysk bezpośredni to ja jestem ogromnie ciekawy ile taka nie/wątpliwa przyjemność będzie kosztowała no na pewno nie 2.5k

dusiek - 2019-06-11, 01:02

Ekologia - nieco mylnie pojęta.. Ciekawe czy te ruchy producentów są aby wymusić szybsze przejście na elektryki..
Już widzę, jak uturbione 1.0 robią bezawaryjnie 300 kkm..


Tu pojawiło się coś bardziej oficjalnego: https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/koniec-wolnossacych-suv-ow-dacii-duster-dostanie-1-0-tce/
https://www.francuskie.pl/dacia-duster-1-0-turbo/

dusiek - 2019-06-11, 01:04

Wątek w temacie braku fabrycznego LPG w DD:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17840

dusiek - 2019-06-11, 01:09

DrOzda napisał/a:
Bez sensu będzie producentowi utrzymywać 1.6 ze względu na LPG skoro 1.0 Tce tak samo dobrze się do gazowania nadaje jak 0,9 Tce. Po prostu trzeba poczekać na homologowaną instalację od Landi do tej wersji silnika. ZTCP dla 0,9 Tce trwało to około roku od pojawienia się go w ofercie Dacii.


0.9 TCe i 1.0 TCe to 2 różne silniki! Ten mniejszy ma wtrysk pośredni, a drugi bezpośredni.
Przy wtrysku bezpośrednim korzyści ekonomiczno-technologiczne z posiadania LPG zbliżają się do zera. Ewentualnie pozostaje kwestia ekologii.. Pozyjemy, zobaczymy..

gawel - 2019-06-11, 05:45

dusiek napisał/a:
Ekologia - nieco mylnie pojęta.. Ciekawe czy te ruchy producentów są aby wymusić szybsze przejście na elektryki..
Już widzę, jak uturbione 1.0 robią bezawaryjnie 300 kkm..


Tu pojawiło się coś bardziej oficjalnego: https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/koniec-wolnossacych-suv-ow-dacii-duster-dostanie-1-0-tce/
https://www.francuskie.pl/dacia-duster-1-0-turbo/


Też mam takie wrażenie, ale ostateczny strzał nastąpi jak podniosą opłaty lub podatki za spalinowe i to się nie będzie po prostu spinało i te wszystkie audi A-6 /500+ ewentualnie WieśVagen/500+ pójdą ponownie i ostatecznie na śmietnik

Phoenix - 2019-06-11, 07:59

Nie ma już w sprzedaży wersji z fabrycznym gazem ani silników 1.6. Weszły nowe normy spalinowe i teraz będą już tylko Tce
Piitubski - 2019-06-11, 08:17

To na dzień dobry ceny Dacii mocno pójdą w górę.
pikodat - 2019-06-11, 15:30

dusiek napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Bez sensu będzie producentowi utrzymywać 1.6 ze względu na LPG skoro 1.0 Tce tak samo dobrze się do gazowania nadaje jak 0,9 Tce. Po prostu trzeba poczekać na homologowaną instalację od Landi do tej wersji silnika. ZTCP dla 0,9 Tce trwało to około roku od pojawienia się go w ofercie Dacii.


0.9 TCe i 1.0 TCe to 2 różne silniki! Ten mniejszy ma wtrysk pośredni, a drugi bezpośredni.
Przy wtrysku bezpośrednim korzyści ekonomiczno-technologiczne z posiadania LPG zbliżają się do zera. Ewentualnie pozostaje kwestia ekologii.. Pozyjemy, zobaczymy..


https://group.renault.com/actualites/blog-renault/salon-de-geneve-2019-un-nouveau-moteur-tce-100-pour-souligner-la-polyvalence-de-nouvelle-clio/

Po francusku, zatem kto nie zna ten translator niech włączy.
W szczególności warte przeczytania jest:
Enfin, le moteur TCe 100 sera également proposé en version bicarburation GPL pour des économies d’usages maximales et des rejets polluants limités. Grâce à ses deux réservoirs, elle offre une grande autonomie à Nouvelle Clio.

czyli (w streszczeniu)
silnik TCe100 będzie proponowany(m) w wersji z LPG dla ekonomiki i zmniejszenia zanieczyszczeń.

Ponadto:
le double calage variable hydraulique de la distribution à l’admission

czyli rozrząd hydrauliczny (czy chodzi o regulację hydrauliczną zaworów czy coś innego hydraulicznego?)

Ponadto:
https://www.planeterenaul...ur-clio-5-h5dt/

twierdzi, że
Equipé d'un turbo, il sera dôté d'une injection indirecte et sera légèrement plus puissant, notamment en gagnant 10ch. pour la version de base
czyli w skrócie -
będzie wyposażony w wtrysk pośredni...


Ale co tam francuscy dziennikarze ineternetowi ze stron samochodowcyh moga wiedzieć o tym, co robi reanult....[/list]

johnny_zuberek - 2019-06-11, 16:03

Zauważyłem, że tylko Dokker ma jeszcze 1.6 SCe 100 w ofercie z gazem - ale raczej ciężko już o tą wersję? Waham się pomiędzy Lodgy i Dokkerem. Na plus tego drugiego był właśnie LPG (a robię do/z pracy minimum 20k rocznie, więc cena paliwa gra sporą rolę), ale z tego co czytam tu i ówdzie, to silnik, który nienajlepiej znosi zagazowanie?
pikodat - 2019-06-11, 16:15

johnny_zuberek napisał/a:
Zauważyłem, że tylko Dokker ma jeszcze 1.6 SCe 100 w ofercie z gazem - ale raczej ciężko już o tą wersję? Waham się pomiędzy Lodgy i Dokkerem. Na plus tego drugiego był właśnie LPG (a robię do/z pracy minimum 20k rocznie, więc cena paliwa gra sporą rolę), ale z tego co czytam tu i ówdzie, to silnik, który nienajlepiej znosi zagazowanie?


Pytanie podstawowe - czy jest jeszcze w sprzedaży?
Co do wyboru dokker/lodgy - na ostatnim pikniku z moja Panią wsiedliśmy do kilku daciek. Ponieaż teraz mamy starego scenica, przy zakupie zastanawialiśmy się czy lodgy (duże, sceniko podobne co do wielkości ) czy sandero (tańsze, bardziej ekonomiczne). Wygrała ekonomia acz gdybyśmy wsiedli do dokkera , którego w ogóle nie braliśmy pod uwagę... to kto wie...

Po ostatnim pikniku jednoznacznie doszliśmy do jednego wniosku - dokker jest zdecydowanie lepszy od lodgy jeśli chodzi o poczucie przestrzeni. W skrócie - chcesz auta dla 6,7 osób - lodgy. Masz 5 osób - i nie marudzą, że w drzwiach nie wszystko obite plastikiem - dokker.
Co do zagazowania 1.6 ..... Lepiej przejechać 50 000 na gazie i zrezygnować niż kupic auto od razu na benzynę. Czyli jesli wahasz się między lodgy benzynową i dokkerem w LPG - to oczywiście LPG. Byc może oszczędności będą mniejsze niż powinny, ale będą. Chyba, że wybierasz czy lodgy w dieslu czy dokker LPG.

Dodam, że przed zamówieniem auta odwiedziłem 3 salony i w każdym pytałem o doświadczenie w obsłudze gazu. Zapewniam, ze w każdym salonie dostawałem zupełnie inne odpowiedzi i to istotnie wskazujace na to, czy gaz traktowany jest tam jako zło konieczne (gaz do zapalniczek, ale skoro firma wymaga, to jeden gazownik jest) czy załoga ma podobne podejście do tematu LPG jak ja ( dopóki renault nie zabronił, sami wstawialiśmy gaz i mamy 3 doświadczonych gazowników). W tym drugim to nawet o 1.6 bym się nie bał...

mojo - 2019-06-11, 17:05

Wycofują lpg bo są jakieś problemy z normami najnowszymi.
Ostatnie auto acz też już się kończy to Corsa E 1.4 z lpg. Silnik w pełni do tego przystosowany łącznie z hydraulicznymi zaworami, wzmocnioną głowicą. Wiem że to nie Duster i też nie reklamuję ale jak ktoś chce jeździć tanio to chyba ostatnia chwila. U mnie realne spalanie w dużym mieście i na autostradzie 130 non stop na tempomacie to ok 9.5 gazu czyli kosztowo to jakieś 4.5 litry pb, taniej chyba się nie da :-D

Są tacy zawodnicy to nawet 7.5 gazu mają w tym aucie ale wg mnie to mało realne przy normalnej jeździe.

pikodat - 2019-06-11, 19:41

mojo napisał/a:
Wycofują lpg bo są jakieś problemy z normami najnowszymi.
Ostatnie auto acz też już się kończy to Corsa E 1.4 z lpg. Silnik w pełni do tego przystosowany łącznie z hydraulicznymi zaworami, wzmocnioną głowicą. Wiem że to nie Duster i też nie reklamuję ale jak ktoś chce jeździć tanio to chyba ostatnia chwila. U mnie realne spalanie w dużym mieście i na autostradzie 130 non stop na tempomacie to ok 9.5 gazu czyli kosztowo to jakieś 4.5 litry pb, taniej chyba się nie da :-D

Są tacy zawodnicy to nawet 7.5 gazu mają w tym aucie ale wg mnie to mało realne przy normalnej jeździe.

Wycofują nie LPG ale 1.6SCe oraz 0.9TCe.

Taniej się da. W weekend zrobiłem 800km scenic 2002rok 2litry poj. spalanie z dystrybutora średnio ok 9l LPG. Inna rzecz że tak do 110-120 prędkość. I mam nadzieję że sandero będzie palić mniej. Benzyny na jeździe próbnej spalił 9 litrów na 163km czyli gazu powinien max 12 co dać powinno ok. 7.5 na 100 .Zobaczymy. Jak będzie palił tyle co stary scenic to zadowolony nie będę...Od 17 lat mam auta na gaz i 9.5 w trasie to absolutnie nieakceptowalne spalanie

toka93 - 2019-06-11, 19:58

Ja zauważyłem jedno, że pojemności około 1,8-2l w gazie palą w trasie mniej niż małe litraże. Także nie nastawiałbym się na super wynik, ale też pewnie poniżej 9l będzie :)
johnny_zuberek - 2019-06-12, 11:07

pikodat napisał/a:
johnny_zuberek napisał/a:
Zauważyłem, że tylko Dokker ma jeszcze 1.6 SCe 100 w ofercie z gazem - ale raczej ciężko już o tą wersję? Waham się pomiędzy Lodgy i Dokkerem. Na plus tego drugiego był właśnie LPG (a robię do/z pracy minimum 20k rocznie, więc cena paliwa gra sporą rolę), ale z tego co czytam tu i ówdzie, to silnik, który nienajlepiej znosi zagazowanie?


Pytanie podstawowe - czy jest jeszcze w sprzedaży?
Co do wyboru dokker/lodgy - na ostatnim pikniku z moja Panią wsiedliśmy do kilku daciek. Ponieaż teraz mamy starego scenica, przy zakupie zastanawialiśmy się czy lodgy (duże, sceniko podobne co do wielkości ) czy sandero (tańsze, bardziej ekonomiczne). Wygrała ekonomia acz gdybyśmy wsiedli do dokkera , którego w ogóle nie braliśmy pod uwagę... to kto wie...

Po ostatnim pikniku jednoznacznie doszliśmy do jednego wniosku - dokker jest zdecydowanie lepszy od lodgy jeśli chodzi o poczucie przestrzeni. W skrócie - chcesz auta dla 6,7 osób - lodgy. Masz 5 osób - i nie marudzą, że w drzwiach nie wszystko obite plastikiem - dokker.
Co do zagazowania 1.6 ..... Lepiej przejechać 50 000 na gazie i zrezygnować niż kupic auto od razu na benzynę. Czyli jesli wahasz się między lodgy benzynową i dokkerem w LPG - to oczywiście LPG. Byc może oszczędności będą mniejsze niż powinny, ale będą. Chyba, że wybierasz czy lodgy w dieslu czy dokker LPG.

Dodam, że przed zamówieniem auta odwiedziłem 3 salony i w każdym pytałem o doświadczenie w obsłudze gazu. Zapewniam, ze w każdym salonie dostawałem zupełnie inne odpowiedzi i to istotnie wskazujace na to, czy gaz traktowany jest tam jako zło konieczne (gaz do zapalniczek, ale skoro firma wymaga, to jeden gazownik jest) czy załoga ma podobne podejście do tematu LPG jak ja ( dopóki renault nie zabronił, sami wstawialiśmy gaz i mamy 3 doświadczonych gazowników). W tym drugim to nawet o 1.6 bym się nie bał...


Dzięki. U mnie ropniaki odpadają, zastanawiam się jedynie nad LPG/benzyniakami. Tylko, że w Krakowie Dokkera LPG już chyba nie ma, a na podróżowanie za taką wersją raczej nie mam czasu ;)

Wczoraj wieczorem dostałem taką informację z jednego z krakowskich salonów:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.

Wygląda więc na to, że "skazany" jestem na porównanie 1 do 1 benzynowego Dokkera i Lodzi. Za tym drugim w moim/naszym przypadku przemawia wersja 7-osobowa (wprawdzie "podstawowa komórka rodzinna" składa się z 5 osób, ale kiedy mamy gości, to z naszej wiochy moglibyśmy się w takim wypadku gdzieś wybrać jednym, zamiast dwoma autami) i minimalnie (bodaj 4 cm) większa szerokość w drugim rzędzie (przy fotelikach rzecz nie do przecenienia). Za Dokkerem minimalnie mniejsze spalanie i długość pojazdu (choć w przypadku zakupu czujników parkowania to nie będzie aż taki problem).

EDIT: Dodam, że zajrzałem (wcześniej nie patrzyłem na mniejsze modele) na stronę Dacii, na podstrony Sandero Stepway, Logana i Logana MCV. Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90 z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Black Dusty - 2019-06-12, 14:01

johnny_zuberek napisał/a:
EDIT: Dodam, że zajrzałem (wcześniej nie patrzyłem na mniejsze modele) na stronę Dacii, na podstrony Sandero Stepway, Logana i Logana MCV. Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90 z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Dzieje się tak np. z tego powodu że każdy silnik w innej budzie a nawet w tej samej ale z innym wyposażeniem lub skrzynią biegów nie jest w stanie spełnić określonych norm spalin.

macminer - 2019-06-12, 14:17

Black Dusty napisał/a:
Dzieje się tak np. z tego powodu że każdy silnik w innej budzie a nawet w tej samej ale z innym wyposażeniem lub skrzynią biegów nie jest w stanie spełnić określonych norm spalin.


Dokładnie - to szaleństwo pseudoekologizmu w praktyce wygląda tak, że producenci sztucznie odchudzają swoje samochody, nie oferując mniej ekologicznych silników w przypadku bogatszych wersji wyposażenia, gdy wiąże się to z dodatkowymi kilogramami, które powodowałyby przekroczenie norm CO2.

Jakby komuś naprawdę zależało na ekologii, to zobowiązałby firmy motoryzacyjne do sadzenia lasów zamiast tej zabawy z teoretycznym obniżaniem emisji CO2.

pikodat - 2019-06-12, 14:33

johnny_zuberek napisał/a:
U mnie ropniaki odpadają, zastanawiam się jedynie nad LPG/benzyniakami. Tylko, że w Krakowie Dokkera LPG już chyba nie ma, a na podróżowanie za taką wersją raczej nie mam czasu ;)

Wczoraj wieczorem dostałem taką informację z jednego z krakowskich salonów:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.


Sandero Stepway, Logana i Logana MCV. Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90
z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Hmmm... na Śląsk daleko nie masz a tam kilka salonów jest.... Zadzwoń. Jak akurat mają to kilka godzin i jest to co trzeba...

Chorzów (OPEN):
https://www.otomoto.pl/of...html#c9dd9c7ed1

Ciechanów (daleko, LAUREATE):
https://www.otomoto.pl/of...html#c9dd9c7ed1


Jeśli chodzi o modele z LPG i bez to jest jakaś łamigłówka bo to róznie jest na różnych rynkach. Jak z ciekawości wchodziłem na strony dacii w róznych krajach, to potrafi być tak, że bodajże we Francji jest TYLKO wersja bez LPG a we Włoszech TYLKO z LPG.

Na przykład LPG dla wersji typu stepway/techroad jest tylko w Sandero I wątpię, by chodziło tylko o kwestie homologacji.
Aha,
https://www.dacia.it/gamm...c%2FBACKi%2FA3o
we Włoszech logan MCV z GPL jest dostępny

johnny_zuberek - 2019-06-12, 15:59

pikodat napisał/a:
johnny_zuberek napisał/a:
U mnie ropniaki odpadają, zastanawiam się jedynie nad LPG/benzyniakami. Tylko, że w Krakowie Dokkera LPG już chyba nie ma, a na podróżowanie za taką wersją raczej nie mam czasu ;)

Wczoraj wieczorem dostałem taką informację z jednego z krakowskich salonów:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.


Sandero Stepway, Logana i Logana MCV. Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90
z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Hmmm... na Śląsk daleko nie masz a tam kilka salonów jest.... Zadzwoń. Jak akurat mają to kilka godzin i jest to co trzeba...

Chorzów (OPEN):
https://www.otomoto.pl/of...html#c9dd9c7ed1

Ciechanów (daleko, LAUREATE):
https://www.otomoto.pl/of...html#c9dd9c7ed1


Jeśli chodzi o modele z LPG i bez to jest jakaś łamigłówka bo to róznie jest na różnych rynkach. Jak z ciekawości wchodziłem na strony dacii w róznych krajach, to potrafi być tak, że bodajże we Francji jest TYLKO wersja bez LPG a we Włoszech TYLKO z LPG.

Na przykład LPG dla wersji typu stepway/techroad jest tylko w Sandero I wątpię, by chodziło tylko o kwestie homologacji.
Aha,
https://www.dacia.it/gamm...c%2FBACKi%2FA3o
we Włoszech logan MCV z GPL jest dostępny


Dzięki, ale zamarzył się nam przynajmniej stepway - a zakładam, że w te ostatnie sztuki LPG dostępne od ręki nikt nie będzie wkładał ekstra opcji, bo jak ja się nie zdecyduję, to pięciu innych chętnie weźmie ;) No i oboje (zwłaszcza żona) jesteśmy raczej antyfanami białych karoserii, a te zdają się przeważać (jeśli nie stanowić lwią część) :)

Co do samej idei odchodzenia od LPG w nowych autach - to wytłumaczył mi to gość z krakowskiego Marimexu (salon Opla). Auta muszą robić normę Euro 6.2, zgoda, ale z punktu widzenia bzdurnych przepisów nie ma znaczenia, że niskoemisyjne LPG będzie głównym paliwem - auto z instalacją LPG to wciąż benzyniak, więc normę liczą dla benzyny. Każdy kilogram masy (instalacja to pewnie jakieś 40-50 kg ekstra) jest dodatkowym czynnikiem podnoszącym emisję. Bez sensu, ale z koniem raczej żaden koncern kopał się nie będzie. Podejrzewam, że w przypadku Dacii najmniejsze w ofercie Sandero i sedan Logan miały jakiś zapas, więc z zamontowaną instalacją ciągle spełniają normę Euro 6c :/

pikodat - 2019-06-12, 16:38

johnny_zuberek napisał/a:

Co do samej idei odchodzenia od LPG w nowych autach - to wytłumaczył mi to gość z krakowskiego Marimexu (salon Opla). Auta muszą robić normę Euro 6.2, zgoda, ale z punktu widzenia bzdurnych przepisów nie ma znaczenia, że niskoemisyjne LPG będzie głównym paliwem - auto z instalacją LPG to wciąż benzyniak, więc normę liczą dla benzyny. Każdy kilogram masy (instalacja to pewnie jakieś 40-50 kg ekstra) jest dodatkowym czynnikiem podnoszącym emisję. Bez sensu, ale z koniem raczej żaden koncern kopał się nie będzie. Podejrzewam, że w przypadku Dacii najmniejsze w ofercie Sandero i sedan Logan miały jakiś zapas, więc z zamontowaną instalacją ciągle spełniają normę Euro 6c :/

6d temp czy jakoś tak:)
Tak, liczenie spalania jako spalania dla benzyny jest idiotycznie durne. Jeśli ktos stworzy silniki, kóry pochłania CO2 i wydala wodę, alkohol i tlen ale do przejechania pierwszych 100 m musi spalać ropę jak czołg - to dla tych 100 m odrzucą możliwość homologacji. PODOBNO te nowe WLTP trochę poprawiło tą sytuację (tak ktoś ze mna w polemikę wchodził) ale... nawet na przeglądzie rejestracyjnym od lipca będą badać spaliny na obu źródłach zasilania. Czyli nawet homologowany nie przejdzie przeglądu (jeśli z tymi nowymi metodami homologacji to prawda).
LPG było do niedawna i w Lodgy i w dusterze. I bedzie w 1.0 TCe. Czyli te rezerwy są jakieś. A przynajmniej renault pracuje nad tym, by choć jeden silnik mieć takze pod LPG.

PS. Białego rzeczywiście (prawie) nikt nie lubi. Nawet ja. Ale jak sobie uświadomiłem , że zamiast ładnego błekitu za te same pieniądze moge miec biały ale z kamerą cofania.... i jak sobie uświadomiłem, że przecież auto służy do jazdy - czyli do spędzania czasu w nim a nie na oglądaniu go.... i ze kasę lepiej wydać, by mi było wygodniej parkowac niż by inni koloru zazdrościli... to nawet swoją Panią przekonałem. Częsciowo też tym, że jej koleżanka stwierdziła, że na niebieskim zacieki brudu po jeździe po deszczu najbardziej widać a na białym mniej przeszkadzają.
A jak w weekend jechaliśmy w upał to doszedłem do wniosku, że ten biały dający o kilka stopni mniejsze nagrzanie to dobry wybór na słoneczne dni wypraw...
Ale - z koniem kopać się nie należy. U mnie w pracy wszyscy mówią : biały , to jak niepomalowany. Trudno, nie bedę przez balkon patrzył na swoje autko. Jak najszybciej wsiąść i jechać bo oglądać nie ma czego:) Nie zawsze to co logiczne jest tez dające przyjemność...

johnny_zuberek - 2019-06-12, 18:44

pikodat napisał/a:
[
PS. Białego rzeczywiście (prawie) nikt nie lubi. Nawet ja. Ale jak sobie uświadomiłem , że zamiast ładnego błekitu za te same pieniądze moge miec biały ale z kamerą cofania.... i jak sobie uświadomiłem, że przecież auto służy do jazdy - czyli do spędzania czasu w nim a nie na oglądaniu go.... i ze kasę lepiej wydać, by mi było wygodniej parkowac niż by inni koloru zazdrościli... to nawet swoją Panią przekonałem. Częsciowo też tym, że jej koleżanka stwierdziła, że na niebieskim zacieki brudu po jeździe po deszczu najbardziej widać a na białym mniej przeszkadzają.
A jak w weekend jechaliśmy w upał to doszedłem do wniosku, że ten biały dający o kilka stopni mniejsze nagrzanie to dobry wybór na słoneczne dni wypraw...
Ale - z koniem kopać się nie należy. U mnie w pracy wszyscy mówią : biały , to jak niepomalowany. Trudno, nie bedę przez balkon patrzył na swoje autko. Jak najszybciej wsiąść i jechać bo oglądać nie ma czego:) Nie zawsze to co logiczne jest tez dające przyjemność...


Tym porównaniem kolor kontra kamera cofania dałeś mi do myślenia 😀 a i fizyka jest nieubłagana i biały nagrzewa się najmniej. Problem chyba tylko w tym, że Stepway nie jest dostępny (?) w białym kolorze.

Wyceniając Dokkery w różnych wersjach, znalazłem parę różnic między najwyższymi wersjami:
Stepway i Techroad koła 16" a Laureate 15"

Stepway i Techroad mają (Laureate nie ma):
stoliki lotnicze z tyłu dla dzieci
dodatkowy schowek siatkowy po stronie pasażera
lusterko do obserwacji dzieci
szyby z filterm uv
lusterko wsteczne z opcją dzień/noc i antyoślepieniem
isofixy na bocznych tylnych siedzeniach
sygnalizację niezapięcia pasów
pełne zagłówki z tyłu

Techroad ma (Laureate i Stepway nie mają):
usługi TMC (do końca nie wiem, ile to warte)
replikacja obrazu smartfona na ekran nawigacji
system kontroli trakcji
wspomaganie ruszania pod górkę

Z tego, co widzę w konfiguratorach, tych braków w niższych wersjach nie da się dobrać ekstra, a takie drobiazgi jak te tylne szyby z filtrem czy lusterko, w które nocą jakiś baran z za wysoko ustawionym światłem nie będzie świecił, fajnie byłoby mieć 😀

pikodat - 2019-06-12, 19:32

johnny_zuberek napisał/a:

replikacja obrazu smartfona na ekran nawigacji

wspomaganie ruszania pod górkę

Z tego, co widzę w konfiguratorach, tych braków w niższych wersjach nie da się dobrać ekstra, a takie drobiazgi jak te tylne szyby z filtrem czy lusterko, w które nocą jakiś baran z za wysoko ustawionym światłem nie będzie świecił, fajnie byłoby mieć 😀


Ja kupuję sandero techroad białe:)
Katowice:
https://www.otomoto.pl/of...html#37d238f5a4 ale chyba bez czujników czyli i bez kamey - trzeba zadzwonić zapytac czy czujniki i kamerę domontują - albo na forum znaleźć kogoś , kto doda

To daleko od Ciebie, ale jak komuś zależy...., taka jak moja (z tym, że moja tańsza bo klima manualna)


a
https://www.otomoto.pl/of...html#37d238f5a4 rejestrują na upoważnienie od klienta. W skrajnym wypadku mówisz, by zarejestrowali na siebie i odkupujesz zarejestrowane z przebiegiem 7 km:) i możesz odjechać legalnie do domu

blisko ale czarna za to z automatyczna klimą.
https://www.otomoto.pl/of...html#37d238f5a4

daleko... trzeba byłoby zaufać, że kurierem przyśłą papiery do rejestracji i stracić dzień
https://www.otomoto.pl/of...html#715cf53ad1


a co do replikacji smartfona, to media nav z 2019 roku podobno we wszystkich daciach to ma (android auto)


krótko mówiąc - znajdź kogoś,kto zamontuje czujniki i kamerę i coś w stylu medianav i kupuj tę w Katowicach. W jednym wątku wycenili to na max 1500 zł (kamera+czujniki +coś, co zastąpi medianav) - albo negocjuj z tymi z Wielkopolski by jednym wyjazdem załatwić sprawę (papiery kurierem po wpłacie solidnej zaliczki, wydanie po dowiezieniu reszty)

straszna_maruda - 2019-06-12, 20:27

johnny_zuberek napisał/a:
[Sandero i Logan sedan mają dostępny silnik 0.9 TCe 90 z LPG. Dlaczego nie ma go w Logan MCV??

Nadal jest tylko ze stocku.
johnny_zuberek napisał/a:
Podejrzewam, że w przypadku Dacii najmniejsze w ofercie Sandero i sedan Logan miały jakiś zapas, więc z zamontowaną instalacją ciągle spełniają normę Euro 6c :/

np duster 1,6 sce + lpg w pażdzierniku 2018 spełniał normę euro 6 d temp :!: ale... przepisy się zmieniły/zaostrzyły.
I nadal obowiązuje norma euro 6 c do końca sierpnia.

Przyznam,że duster 1,0tce 100KM jest dla mnie zaskoczeniem bo liczyłem na silnik 1,3 100KM który był naturalnym krokiem. Świadczy to o tym ,że reno będzie miał problem z emisja co2 dla koncernu a to oznacza kolejne zmiany w ofercie silnikowej i albo koniec niektórych modeli dacii albo dacie hybrydowe i/lub elektryczne.
Tak naprawdę to nic nie wiadomo o ofercie silnikowej bo są jakieś tylko szczątkowe przecieki - trzeba czekać do września bo wtedy przepisy zamykają sprzedaż starych silników. Na obecną chwilę nic nie wiadomo jakie silniki będą w sandero/loganie. Myślę, że początkowo będą dostępne powszechnie diesle i silnik 1,3tce. A co do reszty benzyn to się zobaczy. Bo clio 5 na obecną chwilę daje jedynie 1,0 TCE i 1,3 TCE a nowy topowy model koncernu w segmencie b. Coś czuję, że po 1 września bedzie sporo zamieszania na rynku, również wśród innych producentów.

pikodat - 2019-06-12, 20:34

straszna_maruda napisał/a:
A co do reszty benzyn to się zobaczy. Bo clio 5 na obecną chwilę daje jedynie 1,0 TCE i 1,3 TCE a nowy topowy model koncernu w segmencie b. Coś czuję, że po 1 września bedzie sporo zamieszania na rynku, również wśród innych producentów.

Na ile oceniasz prawdopodobieństwo, że sandero i logan dostaną większe silniki niż clio?
Bo 1.0 będzie najmniejszy - 0.9 wychodzi z produkcji a wszystkie inne benzyny koncernu są większe. Krótko mówiąc - ostro będę zdziwiony, jeśli 1.0 nie będzie w loganie i sandero a będzie w clio

Aha, była wypowiedź kogoś z zarządu renault, że w 2020 ma się pojawić hybryda sandero

mojo - 2019-06-12, 21:07

johnny_zuberek napisał/a:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.


W Oplu to samo. Był np Crossland 1.2 z fabrycznym lpg, którym jeździłem ale z uwagi na normy został wycofany gaz.
Gówno nie ekologia.

straszna_maruda - 2019-06-12, 21:21

pikodat napisał/a:

Na ile oceniasz prawdopodobieństwo, że sandero i logan dostaną większe silniki niż clio?

Na 0 %. Ograniczeniem będzie całkowita emisja co2 dla koncernu i to ona będzie dyktować zastosowane rozwiązania. Dacia w końcu dostanie te same silniki co reno na terenie UE. Podobno mamy też mieć jeden mały (ok 0,9-1,0 dm3 ) silnik wolnossący 65/75 KM dla reno więc pewno sandero/logan je dostanie w podstawowych wersjach.

pikodat - 2019-06-12, 22:36

mojo napisał/a:
johnny_zuberek napisał/a:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.


W Oplu to samo. Był np Crossland 1.2 z fabrycznym lpg, którym jeździłem ale z uwagi na normy został wycofany gaz.
Gówno nie ekologia.


Czyli silnik został ale tylko jako sama benzyna????

Dymek - 2019-06-13, 08:52

johnny_zuberek napisał/a:
Stepway i Techroad mają (Laureate nie ma):
stoliki lotnicze z tyłu dla dzieci
dodatkowy schowek siatkowy po stronie pasażera
lusterko do obserwacji dzieci
szyby z filterm uv
lusterko wsteczne z opcją dzień/noc i antyoślepieniem
isofixy na bocznych tylnych siedzeniach
sygnalizację niezapięcia pasów
pełne zagłówki z tyłu

Techroad ma (Laureate i Stepway nie mają):
usługi TMC (do końca nie wiem, ile to warte)
replikacja obrazu smartfona na ekran nawigacji
system kontroli trakcji
wspomaganie ruszania pod górkę

Nie rób takich pobieżnych katalogowych porównań a jeśli już, to wniknij w szczegóły- w Dacii w katalogach i konfiguratorach niektóre rzeczy z wyposażenia po prostu w jednej wersji potrafią być dumnie wypunktowane a w innej nie, mimo że również w niej są. Połącz dane z folderów z danymi z cennika oraz konfiguratorem. W tym wypadku najbardziej miarodajne wydają się być tabele w cenniku.
Akurat powyższe dwa punkty dotyczące systemu MediaNav są identyczne w każdej Dacii, która MediaNav posiada.
Skąd bierzesz te informacje o lusterku czy mocowaniach Isofix? Każda Dacia ma mocowania Isofix na tylnych skrajnych siedzeniach- nawet w wersji Access. Lusterko dzień-noc to też standard, podobnie jak sygnalizacja niezapiętych pasów. Stoliki lotnicze z tyłu są częścią pakietu Komfort (stoliki+podłokietnik kierowcy+dodatkowe lusterko do obserwacji pasażerów), który rzeczywiście w dwóch najwyższych wersjach jest w standardzie a w Laureate wymaga dopłaty 670zł. System kontroli trakcji ze wspomaganiem ruszania również jest we wszystkich 3 wersjach, zagłówki w tych wersjach też się niczym nie różnią o ile mi wiadomo, poza tapicerką... Co do tych szyb z filtrem, to już należałoby sprawdzić na żywo, ale też coś czuję, że w Stepway będą takie same.

rafalm1978 - 2019-06-14, 22:48

Mam dokkera Techroad LPG i wyposażeniu nie różni się niczym oprócz tapicerki od wersji Laurate.
mojo - 2019-06-15, 04:33

pikodat napisał/a:
mojo napisał/a:
johnny_zuberek napisał/a:

Niestety ale produkcja silnika 1,6 100LPG zostaje wstrzymana w lipcu b.r., z przyczyn związanych ze zmianą norm emisji spalin Dacia nie będzie homologowała już tej jednostk,i zamiast niej wchodzi wersja silnikowa o mniejszej pojemności tj. 1,3 o mocy 100KM oraz 130KM ale baz wariantu LPG.


W Oplu to samo. Był np Crossland 1.2 z fabrycznym lpg, którym jeździłem ale z uwagi na normy został wycofany gaz.
Gówno nie ekologia.


Czyli silnik został ale tylko jako sama benzyna????


Dokładnie tak. Wycofano tylko instalacje lpg, puretech 1.2 81 KM w którym vyła fab rycznie montowana w wersji na samą benzynę pozostał tylko już chyba straciło sens jego kupowanie. Wyczytałem że jest to związane z normami, nie wiem czy też nie z tym nowym pomiarem spalania. LPG nie dość że spala się "najprzyjaźniej" dla środowiska to kosztowo jest nie do pobicia. Ten silniczek w Crosslandzie średnio spali ok 7.5 lpg (bez emerytowania) a udało mi się zejść przy jeździe w zakorkowanym powrocie z nad morza (ok 90 km/h) do 5.9 czyli wartościowo poniżej 3 litrów beznyny/ropy - podróż na każdy portfel :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group