DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Duster 2 - istotne braki w wersji Essential?

kilazz - 2019-05-04, 13:27
Temat postu: Duster 2 - istotne braki w wersji Essential?
Witam,
tak się zastanawiam jakie są najistotniejsze braki w wyposażeniu wersji Essential? jest dość duża różnica cenowa między Essential a Comfort, a chodzi mi po głowie taki mały tuning black&white i skonfigurowałem sobie np. białego Essential 1.3tce (liczę na 1.3tce 4x4 za +kilka tys) i wyszła ok 58tys z nawigacją, tempomatem, wspomaganiem parkowania i halogenami. Zastanawiam się czego jej najbardziej brakuje w stosunku do wersji Prestige. Nie ma na pewno opcji multiview camera czy jakakolwiek camera, nie ma skóry, felgi i tak do wymiany więc to detal..

Zauważyłem, że na pewno kanapa jest składana w całości a nie dzielona, co jest pewnym minusem. Zastanawiam się jak jest z regulacją fotela kierowcy i kierownicy? Bo niby są wg konfiguratora ale też coś się da dokupić jako rozszerzenie fotela dopiero od wersji Comfort. Wspomanaganie parkowania to rozumiem tylko czujniki bez kamery? I jeszcze chyba wersje biedniejsze mają jakiś inaczej wyglądający komputer między zegarami niż Prestige, pewnie mniej funkcji? Wygoda foteli czymś się różni? Przegapiłem coś?

Do tej pory miałem dwa razy wersję Prestige przedlifta i polifta, doposażone we wszystko co się dało i to było wyposażenie, w którym mi niczego nie brakowało na wtedy, ale może nie ma co się pchać w najdroższe wersje.

macminer - 2019-05-04, 19:09

Niedzielona kanapa jest tylko w najtańszej wersji Access.

Wersja komputera między zegarami zależy od multimedialnego radia (multimedialne radio z navi = czarny ekran komputera z wyraźniejszymi odczytami).

Poza tym istnotne różnice Essential/Comfort:
Essential: szara tapicerka (zamiast czarnej), brak tempomatu (wg. mnie bardzo przydatny), brak świateł przeciwmgłowych, brak podgrzewania lusterek (niemożliwe domówienie, brak elektryki), brak wyłącznika impulsowego okna kierowcy (trzeba trzymać, żeby domknąć), tylne szyby na korbkę, brak klimatyzacji (duży minus), brak oświetlenia schowka, brak gniazda 12V za drugim rzędem siedzeń, brak kamery cofania (nie ma możliwości domówienia).

Kubuch - 2019-05-04, 20:40

Po 1 4x4 masz dopiero od wersji Comfort, po 2 benzyna 4x4 tylko z mułem 1,6 po 3 IMO Duster sensowne wyposażenie ma dopiero w wersji Prestige ale cena przestaje być wtedy sensowna...
Obywatel MK - 2019-05-04, 22:10

Cały myk w Dusterze polega na tym, że jak się zamówi go w wersji Prestige to płaci się śmieszne pieniądze za to co oferuje, czyli felgi 17" maldive w czarno-srebrnym wzorze, plus możliwość domówienia multiview i hands free i wszystko to co zawiera wersja Prestige.
Jak sprawdzałem co dostają inne marki w średnim wyposażeniu takie jak nowa Toyota RAV4 to nie ma np. Android Auto, (żadna wersja), multiview, czy hands free i ten samochód kosztuje 140 tys.
Także jak ktoś liczy ostatnie złotówki przy wersji Essential to może ma i to sens nie brać lepszej wersji, ale 4x4 to niepotrzebne wydane pieniądze, taka moja opinia, bo więcej to pali i słabsza dynamika, lepiej zainwestować w lepsze zimówki, chyba, że ktoś mieszka na kompletnym zadupiu gdzie nawet odśnieżarki nie dojeżdżają. Ale to wtedy niech od razu rozgląda się za Patrolem z reduktorem i sztywnym mostem, a nie pseudo 4x4 w Dacii.

jas_pik - 2019-05-04, 23:29

Obywatel MK napisał/a:
, ale 4x4 to niepotrzebne wydane pieniądze, taka moja opinia, bo więcej to pali i słabsza dynamika, lepiej zainwestować w lepsze zimówki, chyba, że ktoś mieszka na kompletnym zadupiu gdzie nawet odśnieżarki nie dojeżdżają.

Opinia rodem z autoświata chyba bo na pewno nie z realnego użytkowania- nieprawdaż?

Obywatel MK napisał/a:
Ale to wtedy niech od razu rozgląda się za Patrolem z reduktorem i sztywnym mostem,

jw

Obywatel MK napisał/a:
a nie pseudo 4x4 w Dacii.

Chyba jednak nie jeżdiłeś żadnym pojazdem z napędem 4x4 to dlaczego tak stanowczo się wypowiadasz? Z mojego doświadczenia DD w wersji 4x4 bije na głowę wszystkie inne SUV z napędem 4x4 , ze względu na brak blokad nie może się rónać z typowymi przprawowcami ale dojedzie wszędzie ( sprawdzone na mojej działce) a tam gdzie i DD nie da rady to i Patrol tez nie przejedzie .

Pedros - 2019-05-05, 00:03

Kubuch napisał/a:
Po 1 4x4 masz dopiero od wersji Comfort, po 2 benzyna 4x4 tylko z mułem 1,6 po 3 IMO Duster sensowne wyposażenie ma dopiero w wersji Prestige ale cena przestaje być wtedy sensowna...

Po pierwsze już niedługo będzie najprawdopodobniej dostępna wersja 4x4 z silnikiem 1,3 tce ( w niektórych krajach jest już w cenniku)
Po drugie - osoby potrzebujące napędu 4x4 niekoniecznie ścigają się swoimi pojazdami na autostradzie, a do codziennego użytkowania auta na prowincji, gdzie ważniejsza jest sprawność poruszania drogami nieutwardzonymi, silnik 1,6 w zupełności wystarczy. Zresztą opowieści o tym jaki to muł (jak się wyraziłeś) są mocno przesadzone.
Po trzecie - skoro twierdzisz, że cena Dustera w wersji 4x4 i wyposażeniem Prestige przestaje być sensowna, to zaproponuj coś bardziej sensownego z napędem na cztery koła i zbliżonym wyposażeniem, kosztujące jako nowe 70-73 tyś. zł.

wuju - 2019-05-05, 00:51

Cytat:
4x4 to niepotrzebne wydane pieniądze, taka moja opinia, bo więcej to pali i słabsza dynamika, lepiej zainwestować w lepsze zimówki, chyba, że ktoś mieszka na kompletnym zadupiu gdzie nawet odśnieżarki nie dojeżdżają. Ale to wtedy niech od razu rozgląda się za Patrolem z reduktorem i sztywnym mostem, a nie pseudo 4x4 w Dacii.


Skąd ta opinia z doświadczenia czy zasłyszana. Z tego co wiem to 4x4 w Dusterze daje radę

kilazz - 2019-05-05, 08:15

macminer napisał/a:
Wersja komputera między zegarami zależy od multimedialnego radia (multimedialne radio z navi = czarny ekran komputera z wyraźniejszymi odczytami).

Poza tym istnotne różnice Essential/Comfort:
Essential: szara tapicerka (zamiast czarnej), brak tempomatu (wg. mnie bardzo przydatny), brak świateł przeciwmgłowych, brak podgrzewania lusterek (niemożliwe domówienie, brak elektryki), brak wyłącznika impulsowego okna kierowcy (trzeba trzymać, żeby domknąć), tylne szyby na korbkę, brak klimatyzacji (duży minus), brak oświetlenia schowka, brak gniazda 12V za drugim rzędem siedzeń, brak kamery cofania (nie ma możliwości domówienia).


Dzięki, cenna informacja z Medianav i komputerem. Czyli zostaje szara tapicerka, brak podgrzewania lusterek, korbki z tyłu, brak oświetlenia schowka i brak gniazda 12v oraz brak kamery cofania. Tempomat, nawigacja, przeciwmgłowie, klimatyzacja manualna jest możliwa w opcji.

kilazz - 2019-05-05, 08:21

Obywatel MK napisał/a:
Cały myk w Dusterze polega na tym, że jak się zamówi go w wersji Prestige to płaci się śmieszne pieniądze za to co oferuje, czyli felgi 17" maldive w czarno-srebrnym wzorze, plus możliwość domówienia multiview i hands free i wszystko to co zawiera wersja Prestige.


Hands Free na pewno bym nie zamawiał i super że nie jest obowiązkowe, Multiview nie wiem, może bym kupił może nie, sama tylna kamera cofania na pewno jest warta zakupu. Natomiast właśnie pojawia się znaczna różnica w cenie jeśli dochodzą tylko felgi i pakiet look, o czym niżej..

Cytat:

Także jak ktoś liczy ostatnie złotówki przy wersji Essential to może ma i to sens nie brać lepszej wersji, ale 4x4 to niepotrzebne wydane pieniądze, taka moja opinia, bo więcej to pali i słabsza dynamika, lepiej zainwestować w lepsze zimówki, chyba, że ktoś mieszka na kompletnym zadupiu gdzie nawet odśnieżarki nie dojeżdżają. Ale to wtedy niech od razu rozgląda się za Patrolem z reduktorem i sztywnym mostem, a nie pseudo 4x4 w Dacii.


Już myślałem, żę się tak rozpędzisz, że okaże się, że po co w ogóle kupować Dustera, lepiej kupić Renault Scenica :lol: Przypominam, że mowa o TCE, tak więc nawet z 4x4 i z dopiętą przyczepą będzie lepsza dynamika niż w SCe, więc to problemem nie jest.

Przykładowa konfiguracja
https://www.dacia.pl/cfig...756304ded8.html
59 tys z tempomatem, navi, czujnikami cofania, kołem zapasowym, klima w tce w standardzie. Z 4x4 powinien wyjść ok 65tys jeżeli pojawiłby się w Essentialu. Podobnie skonfigurowan Comfort, który ma chyba jedynie dodatkowo alusy zamiast stali i pakiet look kosztuje 67500, czyli ponad 8tys różnicy..

A 4x4 musi się dać kupić w Essentialu bo na otomoto za 71k jest dci 4x4, tylko szkoda że srebrny bo biały powinien kosztować 69 i wtedy pewnie juz bym go kupil..
https://www.otomoto.pl/of...-ID6BRB7B.html?

W sumie to poza pakietem look i felgami wyposażenie da się uzupełnić do praktycznie wszystkiego co bym kupił (jak wyżej), poza brakiem kamery. Dlatego głównie interesują mnie różnice jakościowe, czy nie pogorszyli np. jakości foteli czy plastików..

luckan - 2019-05-05, 15:10

kilazz: ja też głowię się nad tym samym co to. Jest jedna rzecz, którą mogłeś przeoczyć bo była między wierszami. Essential to nie tylko brak podgrzewanych lusterek, ale również elektrycznej ich regulacji. Wystają dwa patyki jak w latach 90. Sam zauważyłeś, że kamery też nie da się dokupić. Wiec imho to jest dla mnie najpoważniejszy mankament. Sytuacje trochę ratuje zakupi kamery jako akcesorium, ale trzeba bebeszyć auto i ASO sobie za to słono liczy. Całość ok 1tys. Jest więc nad czym myśleć. Najlepiej wsiąść do 1,6 sce i 1,3tce i samemu stwierdzić czy różnica w jeździe zrekompensuje straty w wyposażeniu. Na osłodę dodam, że w Essentialu jesteś do przodu o ponad 2tys za klimę, którą w sce trzeba dokupić, a w tce o ile mnie oczy nie mylą - jest gratis :)
kilazz - 2019-05-05, 16:14

Fakt, przegapiłem manualną regulację lusterek, to już faktycznie zabytkowe rozwiązanie i dość spory chociaż w sumie nieuciążliwy zniechęcacz, bo za często się nie przestawia lusterek. Kamerkę jeżeli nic się nie zmieniło w medianav to montowałem u zaprzyjaźnionego elektryka samochodowego razem z zabezpieczeniem antykradzieżowym i zapłaciłem wtedy jakieś 250zł za całość, więc to akurat mały problem.

Jeśli chodzi o różnicę w jeździe to przerabiałem już 1.6 i 1.2tce i naprawdę wolałbym jeździć Accessem TCE bez klimy niż Prestige 1.6, więc temat silnika u mnie nie podlega negocjacji, od biedy diesel ale na pewno nie SCE. Poczekam jeszcze na nowe cenniki i zobaczymy, czy w ogóle będzie 4x4 Essential, bo jeżeli dopiero od Comfort, to skok ceny jest na tyle duży, że robi się mała różnica od Prestige.. dylemat jest u mnie jedynie Essential vs Prestige..

jammo - 2019-05-05, 16:40

Mam też swoje zdanie na temat wyposażenia i oszczędzania na nim. Czasem trzeba się dobrze zastanowić, czy warto na starcie żałować tego tysiąca zł. czy dwóch na dodatki, lub zakup wyższej wersji wyposażenia, niż potem żałować i kombinować z dokładkami. Sam wiem po sobie jak kupowałem swojego Prestige, to chcąc oszczędzić 1100 zł zrezygnowałem od razu z kamer Multiviev, uznając je po prostu za niepotrzebne. Potem z konsultantem doszliśmy jednak do wniosku, że mogą się przydać a i w późniejszym czasie odsprzedaży auta, będzie to też atutem. To samo jest z innymi rzeczami jak klima, czy elektryka lusterek itp. Teraz z perspektywy czasu uważam, że w moim przypadku te kamery to była świetna sprawa, nawet wjazd do garażu, gdzie ktoś ma ograniczone miejsce i trzeba się zbliżyć bokiem do ściany lub czegoś innego, jest bardzo proste, nie mówiąc już o kamerze cofania, czujnikach cofania, jak i czujnikach martwego pola, które dają sygnał jak bokiem zbliża się przeszkoda np. w nocy. Teraz już bym nawet nie pomyślał, aby na takich rzeczach oszczędzać, tym bardziej, że wielu z nas nie kupuje auta na rok czy dwa. Dlatego lepiej się sto razy zastanowić, czy oszczędzać ten tysiąc złotych lub dwa przy zakupie nowego auta, niż potem pluć sobie w brodę już po fakcie.
kilazz - 2019-05-05, 17:09

Z tym, że to nie jest kwestia tysiąca, tylko prawie 10tys (59tys Essential vs 68tys Comfort) przy prawie identycznym wyposażeniu wewnętrznym, a głównie różnicach wizualnych tj. felgach i pakiecie look. I są to pieniądze, które nigdy nie zostaną odzyskane, o czym przekonałem się w swoim poprzednim Prestige TCE, którego sprzedałem w wieku 3.5 lat za ~37tys przy cenie wyjściowej ok 65tys + dodatków za ok 5 tys, kwota NIEWIELE wyższa niż Dustery w podobnym wieku dużo biedniej wyposażone, na starcie pewnie z 10tys tańsze. Przy doposażeniu o rzeczy, których Essential nie ma nawet w opcji (klima automat, multiview, skóra, podgrzewanie foteli) ta różnica wynosi już do kilkunastu tysięcy. Do tego część rzeczy w razie chęci jest w wersji Essential doposażalna łatwo (kamera, felgi, podłokietnik) lub trochę trudniej ale sumarycznie taniej niż w salonie (pakiet look). Pozostaje kwestia paru drobiazgów w środku, których sensowność trzeba rozważyć, a których obecność właśnie próbuję zidentyfikować.
Wiem już że z wewnętrznego wyposażenia brakuje po max doposażeniu: elektrycznych lusterek, elektrycznych szyb z tyłu, chromowanych pokręteł panelu klimatyzacji i gniazda 12v z tyłu, do tego z zewnątrz czarne plastiki i stalowe felgi..

A skórzana gałka i kierownica są w Essentialu?

luckan - 2019-05-05, 18:29

Nie ma skóry standardowo w essetialu, ale może być i to wraz z tempomatem oraz ekranem mulitmedialnym. Płacisz za wszystko 1500zł. I to jest super w essentialu. Jedynie te lusterka mnie do rozstroju nerwowego doprowadzają. Co mam już kupować to sobie pomyślę - ponad 50 tys i patyki. Kilazz tu masz fajny założony przeze mnie topik - http://www.daciaklub.pl/f...a92c1e7bb942414 dotyczył on właśnie różnic w wersjach. Wyszukano tam specjalnie dla mnie sporo drobnostek i szczegółów które warto poznać.
kilazz - 2019-05-05, 18:49

Dzięki, nie widziałem tego wątku
jammo - 2019-05-06, 13:04

Wszystko zależy od tego, kto jak postrzega swoje auto, więc te detale o których pisałeś np. lusterka elektryczne, pakiet look, czy nawet takie chromowane pokrętła mają dla różnych osób , różne znaczenia. Są osoby które np. jeżdżą brudnymi i zabłoconymi autami w środku, gdyż dla nich to nie ma znaczenia, a auto ma tylko jeździć. Dla takich osób wnętrze może być nawet spartańskie i nie zwracają na to uwagi. Ja z kolei lubię mieć auto ogólnie zadbane, zarówno w środku jak i na zewnątrz i to nie dla kogoś czy na pokaz, tylko dla siebie samego. Dla mnie więc detale czy wyposażenie mają duże znaczenie, przez co nie żałuję wydać na to dodatkowych pieniążków, oczywiście w granicach rozsądku :-) , tym bardziej, że użytkuję go głównie w mieście i na asfalcie a nie taplam go w terenie. Nawet na zimę kupuję do aut nowe i ładne felgi ( Duster II dostał też czarne + szlif) aby było ciekawiej, no ale jak to mówią, są gusta i guściki :-) a wiadomo, że o gustach się nie dyskutuje.


Zresztą, przeglądając link o twoich wcześniejszych autkach ( wpis zobaczyłem dopiero później :-) ) widzę, że też lubisz sobie pomodźić przy samochodzie, więc od razu sądzę, że te oszczędności nie wyjdą ci na plus, gdyż podejrzewam, że za jakiś czas i tak dołożysz to do niego, niestety kwotowo raczej chyba więcej, niż dałbyś za te detale przy zakupie :mrgreen: , pozdrawiam.

kilazz - 2019-05-06, 13:53

no dobrze przejrzałeś, dokładnie tak jest, nie lubię serii, dlatego doposażenie w kamerę, podłokietnik, czy 18" felgi to że tak powiem pakiet startowy :) Pakiet look da się skompletować na allegro na dzień dzisiejszy za kwotę ok 1500zł i zostają jeszcze stare części do spieniężenia warte pewnie połowę tego, więc koszt całkowity niewielki. Podobnie z przełożeniem panela klimy na chromowany. Zostają te lusterka, których nie da rady ruszyć.

Pan z Nowego Targu od srebrnego 4x4 dci zrobił mi naprawdę dobrą ofertę, za 72 tys to co w ogłoszeniu (czyli dla przypomnienia pakiet Plus (navi, tempomat, skórzana gałka i kierownica), koło zapasowe, klima manualna, lakier, czujniki parkowania) + spojler dachowy i nakladki na blotniki w cenie i z montażem. To jest przynajmniej 10tys różnicy w stosunku do Prestige, czyli niemało. Odstrasza mnie obecnie jedynie srebrny kolor, bardziej niż sama wersja wyposażenia Essential. Jakby był biały i tańszy o koszt lakieru czyli za równie 70tys to już by u mnie stał..

Aha, i w sumie to ostatnia szansa na kupienie Essentiala w 4x4 bo jak powiedział od marca 2019 nie da się już zamawiać..

jammo - 2019-05-06, 16:58

Ha,ha, znam to z autopsji, ale nic się na to nie poradzi jak ktoś ma na tym punkcie konika. Swoją poprzednią Astrę, też miałem pomodzoną. Rozmiar felg o dwa nr. do przodu to norma, Sam dokładałem też tempomat i robiłem elektrykę szyb łącznie z całą instalacją, bo nie było kabli pociągniętych na tył. Oświetlenie deski, licznika oraz TID na paskach ledowych to norma. O tym spojlerze o którym wspomniałeś, to akurat już u siebie zamontowałem, wraz z plastikami nadkoli i drzwi. Jak chcesz to możesz zerknąć.
kilazz - 2019-05-06, 19:23

Tak, widziałem już wcześniej te fotki, ładny :-) Ale czarnego drugi raz bym nie wybrał, za dużo mycia ;-) Te nakładki chromowane na halogenach to produkt OEM czy własna inwencja?
jammo - 2019-05-07, 20:23

Ha,ha a ja właśnie wszystkie auta dotychczasowe miałem w jasnych odcieniach, jakieś tam ciemne beże, kość słoniowa, srebrne, brązowe, maluch nawet w słynnym niebieskim kolorze zomo :-) , więc teraz zdecydowaliśmy z żoną, że będzie czarny. Co do tych chromów, to jest produkt tuningowy z Turcji, tyle że zakupiony już w Polsce w Gdańskim sklepie tuningowym Chromemaster.
L3sh3q - 2019-05-08, 10:17

Musiałem rok temu na już kupić auto. Gaz 1.6 comfort nie był dostępny, więc zdecydowałem się na słabszego DCI w wersji essential + klima w tych samych pieniądzach. Nie wiem jak teraz ale DCI 90KM nie było w wersji comfort, a DCI 110 w comforcie to dodatkowe 10000.

Tak z perspektywy czasu, jedyne co bywa upierdliwe to manualne lusterka. Zwłaszcza prawe. Jest daleko, ciężko ustawić bo trzeba się wychylić a potem wrócić do oryginalnej pozycji. Na szybko nie sprawdzi się odległości od krawężnika przy parkowaniu.

Nie ma tempomatu ale namiastką jest ogranicznik prędkości. Trzeba trzymać buta na gazie.

mistakos - 2019-05-08, 14:37

Co do ogranicznika prędkości, na bliźniaczym forum wyczytałem, że można wymienić przełącznik na taki z wersji z tempomatem i działa tempomat. Sam nie sprawdzałem bo mam comforta, ale skoro inni wymieniają to raczej tylko w jednym celu...
laisar - 2019-05-11, 09:48

L3sh3q napisał/a:
jedyne co bywa upierdliwe to manualne lusterka. Zwłaszcza prawe. Jest daleko, ciężko ustawić bo trzeba się wychylić a potem wrócić do oryginalnej pozycji

Załóż se elektryczne, na 95% wiązka jest dociągnięta co najmniej do słupka (o ile już nie ma jej w drzwiach). Trzeba dokupić lusterko i jego sterowanie oraz poświęcić godzinę życia na montaż, głównie plug&play.

Przykład z logana, ale w dusterze niemal wszystko będzie bardzo podobne - http://www.daciaklub.pl/f...1608609#1608609

dudu$ - 2019-05-11, 20:01

Raczej wiązki do elektrycznych lusterek nie będzie. W poprzednim loganie MCV II z 2014 i wersji OPEN czyli tak jak w Dusterze 2 Essential wiązki takiej nie było, rozbebeszałem drzwi i pustaka, wątpię też aby instalacja była puszczona do słupków.
Belphegor - 2019-05-13, 09:20

Według systemu wiązki są puszczone. DD1 w wersji Duster i Open faktycznie wiązek nie miał.
laisar - 2019-05-13, 17:22

Nawet, gdyby nic nie było, to montaż lusterek na drzwiach i panelu sterowania jest banalny, a przeciągnięcie tych wszystkich kabelków - choćby od zera - niewiele trudniejsze, więc jeśli komuś aż tak bardzo ich brakuje, to łatwo może sobie ulepszyć życie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group