DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dacia Logan MCV II z drugiej ręki - jaki silnik i co dalej?

dodo - 2019-05-12, 17:17
Temat postu: Dacia Logan MCV II z drugiej ręki - jaki silnik i co dalej?
Cześć,

Chciałbym Was poprosić o radę w kwestii zakupu samochodu z drugiej ręki. Zastanawiam się nad Loganem MCV II, ale nie wiem który silnik wybrać i na co zwrócić uwagę. Tym bardziej, że ofert z drugiej ręki nie widzę wcale tak dużo w budżecie do 20 tyś. (?).

Obecnie jeździmy Astrą F Classic sedan 1.6 v8 z '99 z przebiegiem ponad 330 tys. km, która po prostu przerdzewiała na tyle że nie mam po co jechać na badania... Pojemność bagażnika w Astrze to 500l i nigdy nas nie zawiodła jak byliśmy tylko we dwoje, ale dostęp do przestrzeni jest słaby. Ogólnie jeździłem w pracy różnymi samochodami, które są poza moim zasięgiem, ale nowy zakup porównuję do naszego Astrolota.

Do czego mi ten nowy stary samochód...
    Rodzina 2+2 (synowie 1,5 roku i < 1 mc) więc w tej chwili dwa solidniejsze, ale bardzo kompaktowe po złożeniu wózki w tym gondola. Implikuje to dwa foteliki, z tych większych, ale były zakupione pod stary samochód więc bez ISOFIX. Może drugi większy będzie z.

    Dużo jeździliśmy na rowerach zanim pojawili się chłopcy i nasze wakacje oraz weekendy wiązały się w całości z rowerami - stacjonarne obozy z częstą zmianą lokalizacji. Do póki maluchy nie podrosną lub dziadkowie nie zaczną się przykładać nastawiamy się na turystykę pieszą stąd te dwa wózki, które wraz z torbą narzędziową wypełniają prawie cały kufer Astry. Później dojdą małe rowerki itd, duże górale na dach, ale wakacje zawsze z pełnym serwisem rowerowym.

    Niedawno przeprowadziliśmy się do Warszawy i odeszły dojazdy do pracy - z 25k km rocznie zrobiło się prawie nic bo w mieście ruszam samochód tylko na większe zakupy i jeśli dojazd komunikacją miejską trwałby za długo. Dlatego zakładam używanie samochodu tylko w weekendy i podczas urlopów.

    Mamy jeszcze opuszczony dom pod Warszawą który trzeba będzie za jakiś czas ogarnąć na bazę weekendową skąd bliżej do lasu. Zawsze trzeba zabrać narzędzia, kupić jakieś dechy, czy przywieźć parę worów ziemi, więc bagażnik jest potrzebny...

    Jeśli chodzi o styl jazdy to w mieście lubię dynamicznie, ale na trasach szybkiego ruchu chciałbym uzyskiwać prędkość przelotową do 130 km/h przy spokojnej jeździe. Teraz będąc odpowiedzialnym ojcem i mężem unikam przekraczania tej prędkości ;). No i ekonomia oczywiście ;)

Podsumowując marzy mi się duże rodzinne kombi używane na aktywne weekendy z rodziną poza miasto, lub żeby pojechać do dziadków. W tej chwili zakładam kwotę ok 20 tyś. zł.
Wstępnie zainteresowałem się używanym Loganem MCV II,jednak im więcej czytam fora i internety tym bardziej się waham.
1. Przede wszystkim chciałem zapytać jaki silnik wybrać. Z drugiej ręki najczęściej są 1.2 benzyna+lpg. Do diesla nie jestem przekonany, ale moja wiedza w dziedzinie motoryzacji jest bardzo podstawowa :-) 75 KM szału nie robi mimo że w Astrze taka sama moc (1.6 v8) przy tej samej masie wystarczała mi przez lata do póki sprzęgło się nie zużyło (całość od nowości). TCe90 w tym budżecie używanego nie widziałem (prawie w ogóle nie widziałem). Jak jest z awaryjnością obu silników i ogólnymi wrażeniami? Jest się czego bać przy 1.2?
2. Czy warto szukać benzyna +fabryczne LPG przy takim użytkowaniu jak powyżej? Jeśli tak to na co zwrócić uwagę, bo gęsto widziałem tu opinie że jak coś się psuje to właśnie instalacja LPG. W dodatku fabrycznie były dwie rożne...
2. Sprawa o której często czytałem to głośność silnika i dyskomfort już przy prędkościach rzędu 100 km/h. W Astrze przy 120 coś rezonowało pod deską ale potem się nieźle wyciszała. Fajnie było zimą, ale latem przy braku klimy i otwartych oknach radio można było wyłączyć już przy 100 km/h. W Loganie jest klima, ale za to podobno bardzo głośne silniki ;-) Wczoraj rozmawiałem na parkingu z Ukraińcem który jeździ Loganem MCV 1.2 i potwierdził mi że powyżej 100 ciężko wytrzymać.
3. Czy fotel kierowcy jest rzeczywiście taki niewygodny? Obecnie najdłuższe trasy weekendowe trwają do 1.5 h ale jeszcze nie przymierzałem się do kierownicy, żeby wyrobić sobie zdanie. Poza tym czasami dopiero po paru godzinach za kółkiem można coś sensownego powiedzieć.
4. Dzielona kanapa - jak bardzo się ona dzieli? Znalazłem informację że dzielone są tylko oparcia, nie znalazłem żadnych zdjęć gdzie podniesione jest też siedzisko. Tutaj wygląda jakby po złożeniu oparć przestrzeń była prawie płaska, ale ciężko to ocenić. Czy po podniesieniu siedziska jest bardziej płasko i równo?
https://www.carbuyer.co.u...ate/pictures#13
5. Prześwit pod samochodem. Niby moja Astra wg danych ma prześwit 135 mm, ale dziś patrzyłem to na progach jest co najmniej 200. Logan wg katalogu ma tylko 128 mm. Na jednej z video-recenzji wskazano na niskie progi i potencjalne trudności z parkowaniem w mieście. Przez bieszczadzkie lasy też zdarzało się przebijać ;) Jak Wasze wrażenia?

Śledzę ogłoszenia dwóch egzemplarzy z silnikiem 1.2 benzyna+LPG z mojej okolicy i w tej chwili wygląda to tak:
1. Logan MCV rocznik 2016, 106 tyś km, wersja chyba open (w ogłoszeniu nie ma nic o klimie niestety), cena ok 19 tyś zł.
2. Logan MCV rocznik 2016, 140 tyś km, wersja chyba też open, cena ok 18 tyś. zł.

Nie wiem ile tak naprawdę są warte te samochody, ale przebiegi mają dość spore, domyślam się że druga była używana jako jakieś taxi lub uber.

toka93 - 2019-05-12, 18:38

Z silnikiem to chyba sam sobie już odpowiedziałeś.
Do 20 tysięcy to raczej roczniki 2013-2015. Dacia zbyt trzyma cenę, a za dobry egzemplarz pb+gaz każdy mądry sprzedawca sobie odpowiednio policzy, bo schodzą na pniu.

Kauris - 2019-05-13, 02:20

Siedzisko nie jest dzielone. Można je podnieść i poprawić w ten sposób poziom położonego oparcia, ale nie widzę za bardzo powodu. Podłoga bagażnika nie tworzy z położonymi oparciami jednolitej płaszczyzny. Jest próg ok 10cm, na zdjęciach "zamaskowany" wykładziną bagażnika nachodzącą na oparcie kanapy (pod którą znajduję się specjalny plastik podpierający ten "uskok" wykładziny).

Wsiadłem raz do astry, a raczej wpadłem. Nie wiem czy to były oryginalne siedzenia, ale miałem wrażenie, że siedzę na podłodze. W dacii siedzi się wysoko, inaczej. Może być ciężko się przestawić.

Prześwit to jakiś "błąd w druku". Potencjalne trudności w parkowaniu to może jedynie przez rozstaw osi? Bo prześwit wystarcza do całkiem odważnej/szybkiej jazdy poza asfaltem, a o miejskich dziurach czy krawężnikach zapomnisz.

Dacie są kiepsko wyciszone, więc tutaj można je znacząco poprawić samemu.
Hałas mi przeszkadzał powyżej 110km/h (mało kulturalnie zaczynało się od 90), ale ja lubię ciszę i jestem wymagający w tej kwestii - nie wyobrażam sobie jeździć z otwartym oknem nawet w mieście. Wyciszyłem i złego słowa nie powiem.
(140km/h to chyba 4000 obrotów; 100km/h 2800)

Na co ci LPG jak prawie nie będziesz jeździł? Co 20 tyś wymaga regulacji zaworów.

Fruxo - 2019-05-13, 06:24

1.6 w astrze to była rakieta w porównaniu do 1.2
przejedz się a zrozumiesz
W tych założeniach 1.5 dci dobrze eksploatowany będzie pewniejszy od 0.9 czy 1.2

cowcar - 2019-05-13, 09:25

Dodo ja również szukałem przesiadki ze starej Astry F (1,4 16V 97r) i też szykowałem kwotę 20-25 tys.
W mojej konfiguracji 2+2 i pies rozglądałem się za Zafirą... Oferta na rynku bardzo mnie rozczarowała więc padła decyzja o może biedniejszym ale jednak nowym samochodem.
Trafiłem do salonu Daci. Siedziałem w Loganie ale żonie bardziej spodobała się Lodgy.
Po 2 miesiącach użytkowania wiem, że to dobra decyzja.

Kauris - 2019-05-13, 15:52

A jednak... "ten pan miał rację" :oops:
Sprawdziłem i osłona silnika faktycznie jakieś ~13cm prześwitu zostawia (na pusto).

dodo - 2019-05-13, 22:44

@toka93
Zauważyłem, że z ofertami nie jest fajnie. Te dwie które przytoczyłem od początku wydają mi się dziwne. Sporo km w krótkim czasie... wspomniany Ukrainiec mówił mi że on wynajmuje od kolegi który skupił parę Loganie i wszystkie właśnie w podobnym stanie właśnie po uberach itp. Na razie więcej kasy nie mam.

@Kauris
Dzieki za zdjęcia. Dziś na postoju taxi przyjrzałem się jednemu Loganowi i progi wydają mi się strasznie nisko. O dziury i drogi to się nie martwię bo to kwestia samej jazdy. Bardziej o parkowanie w mieście gdzie wiadomo wolne miejsca zostają tam gdzie nie każdy może wjechać. Co do rozstawu osi to jest to chyba tylko 20 cm różnicy. Jeździłem juz różnymi gabarytami...
Jeśli chodzi o siedzenia to w Astrze rzeczywiście się trochę nisko siedzi. Zawsze czułem się dziwnie gdy przesiadałem się w swoje auto po delegacjach np z ceeda czy octavii. Ale ten fotel z Astry nigdy mi nie przeszkadzał. Rekord to autostrada 950 km tylko z jednym postojem i wspominam ten trasę naprawdę dobrze...
W kwestii wyciszenie a to są jakieś wątki lub instrukcje jak to dobrze zrobić?

@cowcar
Też myślałem nad Zafirą, ale mam te same przemyślenia po przejrzeniu ofert. Zafirą jest też sporo wyższa i miałbym problem z zakładaniem rowerów. Niby można wozić drabinkę, no ale... Poza tym Zafirą wcale nie ma takiego dużego bagażnika.

Jeśli chodzi o silniki 1.2 to czemu z nich zrezygnowali w nowych egzemplarzach? TCe90 w ogłoszeniach prawie ich nie ma...
Jak pisałem Astra naprawde dobrze mi się jeździło do póki o nią dbałem. Myslalem że ten 1.2 jednak już daje radę. A podane obroty chyba są identyczne jak w moim wehikule tajemnic

kicpra - 2019-05-14, 07:29

W 1.2 jest głośno, w 0,9tce jest przyjemnie, są też inne przełożenia skrzyni :-) przy 100km/h to chyba jest 2500obr.
Raczej trudno będzie coś urwać w Loganie, są dość wysokie, balony na felgach zachęcają do jazdy po krawężnikach. Ja bym nie brał 1.2, skoro zmieniasz samochód na nowszy, to poza rokiem produkcji powinieneś czuć, że jedziesz nowszym autem. Mam okazje co jakiś czas przesiąść się z mojego 0,9tce do 1.2 i stwierdzam, że 1.2 nie jedzie, tak jakby go ręczny trzymał, głośny przy przyspieszaniu, obroty wysokie przez krótką skrzynię ( jakby miał dłuższe biegi to w ogóle by nie jechał :-D ), jakiś dziwnie duży luz na lewarku zmiany biegów. Jedynym plusem jest lepsza praca na luzie, 0,9 troszkę drga, w 1.2 nie czuć nic.

pikodat - 2019-05-14, 08:46

dodo napisał/a:

Jeśli chodzi o silniki 1.2 to czemu z nich zrezygnowali w nowych egzemplarzach?

Zmiany oferty silnikowej w ostatnuch latach to prawie wyłącznie (przynajmniej w budżetowych markach) to kwestia konieczności dostosowania do , zaczynajacych mieć paranoidalne wartości, rygorów zwanych normami EURO. Jako, że w dacii nie wsadzą najnowszej konstrukcji, to jeśli silnik przestaje być zgodny z normami.... to się z danego silnika rezygnuje i coś nowszego bierze z (grupy) renault...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group