DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - [francuskie.pl] Poważna wada silników 1.2 TCE

zdzisiu27 - 2019-05-27, 05:10
Temat postu: [francuskie.pl] Poważna wada silników 1.2 TCE
PILNE: Ponad 400 000 samochodów marek Renault, Nissan, Mercedes i Dacia może mieć poważny problem z silnikiem 1.2 TCE

przed chwilą pojawiła się informacja o możliwej wadzie silnika 1.2 TCe z lat 2012-201
nadmierne zużycie oleju, awarie zaworów
Duster, Dokker i Lodgy na liście

pavulon78 - 2019-05-27, 07:57

Nieźle. 400000 ludzi może mieć spory problem a Renault już na samym starcie idzie w zaparte że ich silniki są super. A za duże zużycie oleju zapewne odpowiadają użytkownicy nie umiejący eksploatować silnika.

"Koncern Renault wydał do tej pory krótkie oświadczenie, w którym czytamy „Wszystkie nasze pojazdy z silnikiem TCe A.2 nie są dotknięte tym problemem. W rzeczywistości nadmierne zużycie oleju silnikowego może być spowodowane różnymi przyczynami”. "

Belphegor - 2019-05-27, 08:06

Przecież problem z olejem w 1.2 TCe jest znany od dawna. Podobnie jak swego czasu silniki TSI/TFSI od VAGa. Jakoś turbo + wtrysk bezpośredni podejrzanie często ma taką przypadłość.

1.33 TCe też nie jest wolny od wad.

gogol - 2019-05-27, 08:25

czyli dCi to byl dobry wybor? przy zakupie przez chwile sie zastanawialem nad 1.2 tce, ale szybko sie rozmyslilem.
defunk - 2019-05-27, 08:38

Belphegor napisał/a:
turbo + wtrysk bezpośredni podejrzanie często ma taką przypadłość.


Przecież to oczywista oczywistość, zwłaszcza w odniesieniu do wtrysku bezpośredniego (od czasów "rewelacyjnych" silników GDI w Mitsubishi).

Belphegor - 2019-05-27, 08:56

gogol napisał/a:
czyli dCi to byl dobry wybor? przy zakupie przez chwile sie zastanawialem nad 1.2 tce, ale szybko sie rozmyslilem.


Według mnie najlepszy, jeśli masz możliwość "przegonić" auto. W końcu to diesel i do sporadycznej eksploatacji średnio się nadaje.
Jest to też bardzo dojrzała konstrukcja, gdzie praktycznie wszystkie dawne poważne wady wyeliminowano. I wciąż jest i będzie w produkcji.

1.6 SCe jest równie dobrym silnikiem, ale szkoda, że przez te cyrki z normami emisji spalin w opinii niejednego użytkownika traci dobrą opinię. Niezasłużenie.

1.2 TCe ma piękny dźwięk, fajnie odchodzi, ale jego wady są powszechnie znane i teraz potwierdzone. Jedne robią przebiegi po 300.000 km bez większych awarii, a w innych silnik jest do wymiany po 40.000 km. Znam i jedne i drugie przypadki.


Ale, żeby nie było - Renault ma naprawdę niezłe silniki, jeśli odnieść je do konkurencyjnych w innych markach w podobnej technologii.

toka93 - 2019-05-27, 09:44

Kto by się tam przejmował dolewką 300ml na 1000km. Kto miał vw w TSI ten się w cyrku nie śmieje :D
Belphegor - 2019-05-27, 09:56

No ja miałem 2.0 TFSI. Auto ogólnie super, silnik - rakieta (i spalanie znośne), ale ostatnimi czasy przed sprzedażą musiałem dolewać 500 ml na niecałe 2000 km. Przestało mi się to uśmiechać.
Pomijam fakt, że na każdym elemencie blacharskim (nawet dach) zaczynała nieśmiało wychodzić ruda... Na każdym. Auto niby 12 letnie wtedy było, ale potencjalne koszty samej blacharki przeraziły nawet mnie. ;-)

Prezes - 2019-05-27, 10:36

Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.

Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.

Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..

Belphegor - 2019-05-27, 10:46

Prezes napisał/a:
Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.

Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.

Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..


Belphegor napisał/a:
...Jedne robią przebiegi po 300.000 km bez większych awarii...


Czyli czeka Cię to co powyżej. :mrgreen:

Prezes - 2019-05-27, 10:51

Oby.. ale raczej u mnie 300 000 nie uświadczy.. po 5-6 latach będę miał koło 120 tys. km maksymalnie, o ile wczesniej 1.3 z automatem nie wypuszczą, to będę chciał pewnie zmienić przed upływem tylu lat :mrgreen:
alhaz - 2019-05-27, 10:51

Prezes napisał/a:
Mam prawie 25 tys. nalatane i dolewki jeszcze nie robiłem, przy 20 tys. miałem wymieniany olej w serwisie.

Tyle, że trzeba się nagimnastykować w Renault, żeby zbadać poziom oleju na tych wykrzywionych kijkach. Dziadostwo straszne.

Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..


Może dlatego, że masz Dustera II, który pojawił się na koniec 2017 roku? Z tego co piszą w artykułe to 2012-2016 są wadliwe.

Generalnie strasznie słaba wiadomość, ja dopiero nakręciłem 15tyś około, ale wkurzyłbym się niemiłosiernie jakby mi teraz coś padło...

gogol - 2019-05-27, 11:06

Prezes napisał/a:
Zanim kupiłem 1.2 tCe mocno śledziłem fora internetowe, szczególnie Nissana, sporo było problemów w 2014 roku, od 2016 była już cisza, więc się zdecydowałem i odpukać nie żałuję - jeździ się przyjemnie i bez dźwięku diesla..


W tym przypadku tez co kto lubi - ja na przyklad wole dzwiek diesla niz benzyny. no chyba ze 6 cylindrow i wiecej ;)

kicpra - 2019-05-27, 19:02

Cytat:
1.33 TCe też nie jest wolny od wad.

Napisz coś więcej o tym. A co powiesz o 1.3 tce 140 EDC w Megane, jeździłeś w takim zestawieniu?

ArturPL - 2019-05-27, 22:14

po tym artykule zacząłem się poważnie zastanawiać czy nie pozbyć się swojej lodgy puki jeździ. a może panikuje?
Obywatel MK - 2019-05-28, 08:11

Słaba wiadomość przy odsprzedaży auta.
Belphegor - 2019-05-28, 08:15

kicpra napisał/a:
Cytat:
1.33 TCe też nie jest wolny od wad.

Napisz coś więcej o tym. A co powiesz o 1.3 tce 140 EDC w Megane, jeździłeś w takim zestawieniu?


Zaczynając od końca - 1.33 TCe z EDC to świetne połączenie. Bez znaczenia, czy to 140 KM, czy 160 KM (w innych modelach). Tak samo, jak swojego czasu 1.2 TCe - silnik stworzony dla skrzyni EDC.
A 140 KM w Megane to silnik w sam raz do tego modelu. Jeździłem każdym... od starego 1.6 SCe 115 KM przez wszystkie odmiany 1.2 TCe oraz 1.33 TCe, a na R.S. Trophy kończąc. ;-)

Natomiast co do samego 1.33, to niestety ale mieliśmy już dwa przypadki silników do wymiany. Moja przyjaciółka miała identyczną sytuację ze sprzedanym pół roku temu Kadjarem. To nowy silnik, więc pewnie Renault się szybko upora z tym.
Nie pamiętam dokładnie w czym rzecz była, ale zaczęło się od banalnego "skontroluj układ wydechowy".

Ogólnie silnik bardzo fajny, szybko reaguje na gaz, nie pali dużych ilości paliwa, a powyższe przypadki mam nadzieję traktować jako incydent, a nie regułę.

ArturPL - 2019-05-28, 12:22

Cały czas mam jednak nadzieję że to wszystko to tylko "MOŻE", "MOŻLIWE" a więc nie pewne.
toka93 - 2019-05-28, 12:50

Ale na jakiej podstawie to stwierdzono? Czy te 1.2 często lądują w serwisie?
ArturPL - 2019-05-28, 12:56

toka93 napisał/a:
Ale na jakiej podstawie to stwierdzono? Czy te 1.2 często lądują w serwisie?


W tekście napisane jest coś o jakiejś notatce wewnątrz firmy.

Belphegor - 2019-05-28, 13:14

toka93 napisał/a:
Czy te 1.2 często lądują w serwisie?


Na tyle często, żeby nie były to pojedyncze przypadki.

Ale spokojnie Panowie... Przed Dusterem miałem VW Passata B6, który uchodzi za najbardziej awaryjnego Passata w historii VW. I co? Poza narastającym zużyciem oleju w 2.0 TFSI (typowe dla tego silnika) nie doświadczyłem żadnej awarii, z której słynie ten model. Nigdy mnie nie zawiódł.

Więc tego typu informacje, co w pierwszym poście to często dmuchanie na zimne. 1.2 TCe jeździ dużo i auta z tymi silnikami jakoś nie tracą na wartości bardziej, niż z innymi. Więc reasumując - problem faktycznie istnieje, ale nie ma co go demonizować.

toka93 - 2019-05-28, 13:16

Szczerze? W Daci tego nie zauważyłem, nie wiem jak w grupie Renault ale sama Dacia z tym silnikiem problemów nie ma na większą skalę.
ArturPL - 2019-05-28, 13:32

toka93 napisał/a:
Szczerze? W Daci tego nie zauważyłem, nie wiem jak w grupie Renault ale sama Dacia z tym silnikiem problemów nie ma na większą skalę.


To podziele się moim doświadczeniem - miesiąc przed dłuższą trasą wymieniałem olej. Miesiąc później zrobiłem trasę WWA- Jelenia Góra - WWA czyli jakby nie patrzeć równy tysiąc. Następnego dnia sprawdziłem poziom oleju i rzeczywiście, prawie go nie było w misce.

Z usterek - w zeszłym tygodniu wymieniłem rozrząd, bo łańcuch był tak rozciągnięty że wyskakiwał błąd, który komputer odczytywał jako brak ciśnienia paliwa. Po wymianie rozrządu problemu nie ma.

Jestem więc dobrej myśli. Może rzeczywiście oprócz zwykłej eksploatacji nie będzie trzeba robić nic więcej.

kicpra - 2019-05-28, 14:51

Belphegor napisał/a:
kicpra napisał/a:
Cytat:
1.33 TCe też nie jest wolny od wad.

Napisz coś więcej o tym. A co powiesz o 1.3 tce 140 EDC w Megane, jeździłeś w takim zestawieniu?


Zaczynając od końca - 1.33 TCe z EDC to świetne połączenie. Bez znaczenia, czy to 140 KM, czy 160 KM (w innych modelach). Tak samo, jak swojego czasu 1.2 TCe - silnik stworzony dla skrzyni EDC.
A 140 KM w Megane to silnik w sam raz do tego modelu. Jeździłem każdym... od starego 1.6 SCe 115 KM przez wszystkie odmiany 1.2 TCe oraz 1.33 TCe, a na R.S. Trophy kończąc. ;-)

Natomiast co do samego 1.33, to niestety ale mieliśmy już dwa przypadki silników do wymiany. Moja przyjaciółka miała identyczną sytuację ze sprzedanym pół roku temu Kadjarem. To nowy silnik, więc pewnie Renault się szybko upora z tym.
Nie pamiętam dokładnie w czym rzecz była, ale zaczęło się od banalnego "skontroluj układ wydechowy".

Ogólnie silnik bardzo fajny, szybko reaguje na gaz, nie pali dużych ilości paliwa, a powyższe przypadki mam nadzieję traktować jako incydent, a nie regułę.

Dzięki za informacje, chętnie bym zamienił Logana na Megane Grandtour 1.3 tce EDC. :-D

gregory1976 - 2019-06-28, 17:47

Tak informacyjnie, wygląda na to że jednak jest jakiś poważny problem z silnikami 1.2 TCE. Pojechałem parę dni temu na ostatni przed końcem gwarancji przegląd serwisowy i zgłosiłem dziwne dźwięki (metaliczne stuki) pojawiające się przy przyspieszaniu na obrotach ok 2000 przy wyższych biegach (4 i 5) pod górkę przy obciążonym samochodzie (cała rodzina ;) ). Samochód właściwie od ręki został zakwalifikowany do wymiany silnika. Właśnie dostałem informację, że już po wymianie, więc operacja (ze sprowadzaniem silnika) przebiegła całkiem szybko i sprawnie. Więc jeśli macie 1.2 TCE (mój jest z 2014) ze wskazanych lat lepiej zweryfikujcie czy nie dzieje się coś podejrzanego.
eplus - 2019-06-28, 18:56

Wymiana silnika tuż przed końcem gwarancji - nienajgorsza opcja. :idea:
EBmazur - 2019-06-28, 19:05

eplus napisał/a:
Wymiana silnika tuż przed końcem gwarancji - nienajgorsza opcja. :idea:

Zwłaszcza , że powinna być teraz gwarancja na nowy silnik

gregory1976 - 2019-06-28, 19:14

Faktycznie, w tym całym nieszczęściu miałem sporo szczęścia, gwarancja kończy się jutro. Niestety z informacji uzyskanych od serwisu wynika, że gwarancja na nowy silnik (po wymianie) kończy się z gwarancją na samochód, czyli wymiana silnika nie przedłuża gwarancji.
toka93 - 2019-06-28, 19:15

Rok rękojmi na nowy element :)
gregory1976 - 2019-06-28, 19:22

Tak, ale pod warunkiem, że zakupiłem nowy silnik, ale ja go nie kupiłem, tylko został wymieniony w ramach gwarancji, przynajmniej tak mi to tłumaczył Pan z serwisu.
gregory1976 - 2019-06-28, 19:42

Coś mnie chyba w balona chcą zrobić z tą gwarancją art 581:

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

laisar - 2019-06-28, 19:44

gregory1976 napisał/a:
wymiana silnika nie przedłuża gwarancji

Na cały samochód oczywiście nie, ale tak jak dla każdego zamontowanego w aucie nowego elementu zaczyna biec osobna dla samego silnika i na robociznę jego montażu - i nie ma znaczenia, kto zapłacił, ważne, kto jest właścicielem.

EBmazur - 2019-06-28, 19:55

Cytat:
czyli wymiana silnika nie przedłuża gwarancji.
Wiem , że to nadinterpretacja , ale jak ktoś się uprze to na przykład gwarancja na opony obowiązuje ( zgodnie z powyższą logiką ) do chwili ich montażu na samochodzie - wtedy przecież stają się jednym z elementów auta.
franius - 2019-06-30, 08:21

gregory1976 napisał/a:
Coś mnie chyba w balona chcą zrobić z tą gwarancją art 581:

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.


Od 2015 zmieniły się przepisy i gwarancja w EU jest dobrowolna. Producent może tam wpisać dowolne postanowienia. Możesz mieć wpisana nawet 1 sekundę gwarancji lub jej brak.
Jako klient indywidualny masz natomiast prawnie zagwarantowana rękojmie 2 lata od zakupu danej rzeczy. Przy czym odnosi się ona do wad ukrytych które były w danej rzeczy w momencie zakupu

DrOzda - 2019-06-30, 10:00

Poplątanie, jeśli wada czy awaria wystąpi w ciągu pół roku od zakupu to przyjmuje się że była od nowości i możesz żądać wymiany ba nowy. W ciągu dwóch lat naromiast maaz prawo do naprawy lub wymiany z tytułu rękojmii.
franius - 2019-06-30, 13:51

DrOzda napisał/a:
Poplątanie, jeśli wada czy awaria wystąpi w ciągu pół roku od zakupu to przyjmuje się że była od nowości i możesz żądać wymiany ba nowy. W ciągu dwóch lat naromiast maaz prawo do naprawy lub wymiany z tytułu rękojmii.


Jak już chcesz kogoś poprawiać to rób to dobrze :lol:

Art. 5562 Kodeksu cywilnego

kochelet1 - 2019-07-01, 07:35

renkojmia może być wyłączona w umowie zakupu auta.
SWilk - 2019-07-01, 08:35

kochelet1 napisał/a:
renkojmia może być wyłączona w umowie zakupu auta.


Tylko przy umowie między podmiotami gospodarczymi (w tym jednoosobową działalnością gospodarczą). W przypadku zakupu konsumenckiego nie można wyłączać rękojmi.
Ustawodawca uznaje w takiej sytuacji konsumenta za osobę na słabszej pozycji negocjacyjnej. Zapis o wyłączeniu rękojmi w umowie jest w takiej sytuacji nieważny z mocy prawa. Niestety najczęściej, żeby z niej skorzystać trzeba iść do sądu. Ale można spokojnie iść na pewniaka.


DrOzda napisał/a:
jeśli wada czy awaria wystąpi w ciągu pół roku od zakupu


Zdaje się, że od kilku lat to jest już rok, nie pół roku, ale trzeba by to sprawdzić, a teraz nie mam na to czasu.

ArturPL - 2019-07-19, 11:41

gregory1976 napisał/a:
Tak informacyjnie, wygląda na to że jednak jest jakiś poważny problem z silnikami 1.2 TCE. Pojechałem parę dni temu na ostatni przed końcem gwarancji przegląd serwisowy i zgłosiłem dziwne dźwięki (metaliczne stuki) pojawiające się przy przyspieszaniu na obrotach ok 2000 przy wyższych biegach (4 i 5) pod górkę przy obciążonym samochodzie (cała rodzina ;) ). Samochód właściwie od ręki został zakwalifikowany do wymiany silnika. Właśnie dostałem informację, że już po wymianie, więc operacja (ze sprowadzaniem silnika) przebiegła całkiem szybko i sprawnie. Więc jeśli macie 1.2 TCE (mój jest z 2014) ze wskazanych lat lepiej zweryfikujcie czy nie dzieje się coś podejrzanego.


Mam podobne stuki. Powiedzieli ci od czego to dokładnie?

gregory1976 - 2019-07-20, 20:18

Wpis w świadectwie kontroli (cytuję):
"Kontrola wykazała nieprawidłowy zakres szczelności cylindrów oraz ciśnienia oleju - silnik został wymieniony na nowy w ramach gwarancji"

sasio - 2019-07-20, 21:29

Koledze auto przy wyprzedzaniu się dusiło.
Serwis oczywiście chciał odbić klienta aby minęła gwarancja.
Okazało się ze jest brak kompresji na drugim cylindrze.
Wymiana silnika

Kicek - 2020-12-06, 09:43
Temat postu: Wymiana oleju.?
Witam. Bardzo przepraszam, ze odkurzam stary temat, ale mam pytanie dotyczace brania oleju w tym silniku.czy ewentualna wymiana na jakis inny olej moze pomoc gdy silnik zuzywa duze ilosci oleju??? Dziekuje za pomoc
DrOzda - 2021-08-09, 15:56

Ups:
https://www.dacianer.de/t...-25#post-903774

Marrtin - 2021-08-09, 21:54

Kicek napisał/a:
czy ewentualna wymiana na jakis inny olej moze pomoc gdy silnik zuzywa duze ilosci oleju?
Duże to znaczy ile? Powyżej 1 Litra na 1000 kilometrów?

Wtedy raczej zmiana oleju nie pomoże.

Jaki masz przebieg? Na jakim oleju jeździsz? Jak często zmieniasz?

Może pierścienie tylko Ci się przypiekły?

Sprawdzałeś kompresje?

r70 - 2021-08-10, 16:24
Temat postu: Re: Wymiana oleju.?
Kicek napisał/a:
Witam. Bardzo przepraszam, ze odkurzam stary temat, ale mam pytanie dotyczace brania oleju w tym silniku.czy ewentualna wymiana na jakis inny olej moze pomoc gdy silnik zuzywa duze ilosci oleju??? Dziekuje za pomoc

Sugerowałbym zdiagnozowanie silnika. Jeśli winowajcą jest "tylko" nagar na pierścieniach, po którego usunięci wróci kompresji, smarowanie i poprawną pracę - to warto zainwestować kilka czy kilkanaście stówek w jego usunięcie.
Ja w Capture mam drugi silnik - pierwszy też brała olej, coraz więcej i przy niespełna 60tyś udało mi się na gwarancji go wymienić na nowy (z końca 2017 więc już poprawiony) które już oleju nie bierze na trasie ani nie przybywa nic na bagnecie jeśli jest użytkowany na krótkich trasach - ale wymianę oleju robię teraz co rok - niezależnie od przebiegu (właśnie zrobiłem 4 wymianę oleju a silnik ma dopiero 35tyś km)

edit:
A ile km tem, albo jak dawno temu wymieniałeś ? olej mocno śmierdzi benzyną ? jak masz stan (te silniku lubią pracować na max stanie oleju)

nowy - 2022-05-31, 06:37
Temat postu: Pozew zbiorowy użytkowników samochodów z silnikiem 1,2 TCe
https://wrc.net.pl/mh-wadliwe-silniki-w-tysiacach-modeli-dacii-wlasciciele-samochodow-z-kosztowna-wada-przygotowali-pozew-zbiorowy
DrOzda - 2022-05-31, 08:26

Już było i nie linkuj proszę do tego cringe z wrc net
https://casse-moteur-renault.weebly.com/
A tu jest ciekawy kwit od Renault:
https://casse-moteur-renault.weebly.com/uploads/1/1/8/9/11892129/as10575_qmh001258.pdf
I Nissana:
https://casse-moteur-renault.weebly.com/uploads/1/1/8/9/11892129/20191223_nissan_tb_em_1505_.pdf

Black Dusty - 2023-06-06, 08:02

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-jest-pozew-ws-400-tys-wadliwych-silnikow-renault-znamy-marki,nId,6823060 :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group