DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Klapka wlewu paliwa

13dp - 2019-06-09, 12:11
Temat postu: Klapka wlewu paliwa
Koledzy przepraszam jeśli temat był poruszany (ale chyba nie bo nie znalazłem).
Czy wiecie od czego zależy jakie zastosowano rozwiązanie odnośnie klapki wlewu paliwa?
Widziałem Dacie Duster w wersji Prestige z silnikiem SCe 115-rok produkcji 2018 gdzie przy fotelu kierowcy jest z lewej strony mała wajcha służąca do otwarcia klapki wlewu paliwa. Pod nią jest normalny korek do odkręcenia-bez kluczyka. Dowiedziałem się też że w mojej tegorocznej (również Prestige z silnikiem SCe 115) nie ma już tej wajchy-klapkę normalnie się pociąga po czym korek wlewu jest ponoć zabezpieczony kluczykiem. Widziałem jednak na pikniku egzemplarze tegoroczne gdzie nadal ta wajcha była. Pytam z ciekawości od czego to zależy skoro chyba nie od wersji, nie od silnika i nie od daty produkcji?

Pedros - 2019-06-09, 12:20

Wersje z kartą zamiast kluczyka mają klapkę otwieraną ,,wajchą".
Belphegor - 2019-06-10, 11:42

Tak samo Dustery dCi z system AdBlue też mają na wajchę.
Obywatel MK - 2019-06-10, 15:03

To taka zaskoczka w Dusterze, niby bierzesz najlepszą wersję prestige lub techroad i myślisz, że masz wszytko, kamery, czujniki, climatronic, ale nie chcesz otwierania bezkluczykowego bo niby po co jak kradną. I ciach, masz w gratisie otwieranie wlewu jak w Tico. Nie spodziewałeś się hiszpańskiej inkwizycji, jakoś sprzedawca nie specjalnie się tym chwalił. :mrgreen: :lol:
Dymek - 2019-06-10, 15:53

Obywatel MK napisał/a:
... nie chcesz otwierania bezkluczykowego bo niby po co jak kradną. I ciach, masz w gratisie otwieranie wlewu jak w Tico.

Polskie Tico miało wlew otwierany z wnętrza dźwignią przy fotelu. W każdej wersji wyposażenia. Przy okazji- regulacja wysokości reflektorów była elektryczna...
A więc- ostrożnie z porównaniami :mrgreen:

miela - 2019-06-10, 15:58

Obywatel MK, porównanie do tico mnie rozwialiło :mrgreen:
No ale co, sama prawda. Już dawno takiego rozwiązania nie widziałem i mocno mnie to zaskoczyło w dusterze (zresztą nie tylko to).
Ale może to zaleta, linka się może zerwać a kluczyk bardziej wytrzymały... a jak komuś mocno przeszkadza to może wyrzucić firmową zatyczkę i zastosować zakrętkę od słoika.

Obywatel MK - 2019-06-10, 16:55

Dymek napisał/a:

Polskie Tico miało wlew otwierany z wnętrza dźwignią przy fotelu. W każdej wersji wyposażenia. Przy okazji- regulacja wysokości reflektorów była elektryczna...
A więc- ostrożnie z porównaniami :mrgreen:


Dobra, no to rozwiązanie jak z Cinquecento, czyli jak się zepsuje zamek w korku to kupujesz nowy i masz dwa kluczyki, jak w Borewiczu.

traks - 2019-06-10, 20:21

miela napisał/a:
Obywatel MK, porównanie do tico mnie rozwialiło :mrgreen:
No ale co, sama prawda. Już dawno takiego rozwiązania nie widziałem i mocno mnie to zaskoczyło w dusterze (zresztą nie tylko to).
Ale może to zaleta, linka się może zerwać a kluczyk bardziej wytrzymały... a jak komuś mocno przeszkadza to może wyrzucić firmową zatyczkę i zastosować zakrętkę od słoika.


Chyba na odwrót, kluczyk jak złamiesz to po ptakach, rozwiązania z linką miały awaryjne otwieranie od strony bagażnika, więc nie wiem które rozwiązanie lepsze. Złamany kluczyk na stacji, to nie dość że nie zatankujesz, to jeszcze nie odjedziesz :)

pawelcioh - 2019-06-12, 19:29

Dzięki takiemu rozwiązaniu niemal do zera zmniejsza się ryzyko, że ktoś zapomni o przykręceniu korka po zatankowaniu ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group