DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Rodzaje otwierania klapki i korków wlewu paliwa

PiotrekMG - 2019-04-12, 23:04
Temat postu: Rodzaje otwierania klapki i korków wlewu paliwa
Powiedzcie mi, koledzy, jak otwiera się u Was klapkę do wlewu paliwa. Ręcznie czy też macie dźwigienkę przy fotelu?

Bo w moim Prestige otwieram ją ręcznie, a już na kilku filmach z youtube zauważyłem, że używa się do tego dźwigienki. Więc jak to jest?

Obywatel MK - 2019-04-12, 23:19

Ja posiadam kartę keyless i z tą opcją klapkę wlewu paliwa otwiera się z wnętrza auta dźwigienką, natomiast sam korek tylko się odkręca. Z resztą w inny sposób gdy nie ma kluczyka byłoby to niemożliwe bo w Dusterach nie ma ryglowania klapki centralnym zamkiem.
Belphegor - 2019-04-13, 09:11

W dieslach z AdBlue też jest dźwigienka przy fotelu kierowcy. Niezależnie od tego, czy ma kartę Hands Free.
Obywatel MK - 2019-04-13, 09:29

Trochę zamotali z fym.
Belphegor - 2019-04-13, 09:46

Chodzi o to, żeby nikt obcy dowcipny np. nie nasikał do wlewu AdBlue mając z tyłu głowy, że to przecież mocznik. ;-)
Black Dusty - 2019-04-13, 10:18
Temat postu: Re: Otwieranie wlewu paliwa Duster 2.
PiotrekMG napisał/a:
Powiedzcie mi, koledzy, jak otwiera się u Was klapkę do wlewu paliwa. Ręcznie czy też macie dźwigienkę przy fotelu?

Bo w moim Prestige otwieram ją ręcznie, a już na kilku filmach z youtube zauważyłem, że używa się do tego dźwigienki. Więc jak to jest?

Nie masz wajchy przy fotelu?

PiotrekMG - 2019-04-13, 10:48

Nie.
alhaz - 2019-04-13, 11:20

Ja też nie mam dźwigni, tylko ręcznie otwieram. Nie wziąłem opcji hands-free tylko normalny kluczyk. Jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza, ale miło wiedzieć, że niektórzy mają takie "bajery" :)
Obywatel MK - 2019-04-13, 11:37

No mnie to trochę zdziwiło jak kupowałem, że auto z 2018r ma korek wlewu jeszcze na kluczyk. Ale zdałem sobie sprawę, że przecież jestem w salonie Dacii. :-D
Dymek - 2019-04-16, 07:35

Obywatel MK napisał/a:
No mnie to trochę zdziwiło jak kupowałem, że auto z 2018r ma korek wlewu jeszcze na kluczyk. Ale zdałem sobie sprawę, że przecież jestem w salonie Dacii. :-D

No cóż... takie Daewoo Tico dostało standardowo otwieranie wlewu z wnętrza w 1996r. Ale w Dacii mamy za to siłownik podnoszenia maski! :mrgreen:

Obywatel MK - 2019-04-16, 11:14

O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii. :mrgreen:
Pedros - 2019-04-16, 11:38

Obywatel MK napisał/a:
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii. :mrgreen:

Fakt, potwierdzam - u mnie reakcja podobna :mrgreen:
Co się zaś tyczy wlewu paliwa to do dziś spotyka się w niektórych autach rozwiązanie z zamykanym na kluczyk korkiem więc Dacia nie jest znów taka jedyna pod tym względem.

pikodat - 2019-04-16, 11:56

Obywatel MK napisał/a:
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii. :mrgreen:

Az wszedłem na allegro zobaczyć , ile kosztują siłowniki.... I kopara mi opadła, ze w innych autach nie dają siłowników...

micheangelo - 2019-04-17, 05:38

Obywatel MK napisał/a:
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii. :mrgreen:


To jest powiew premium w Dacii;) Swoją drogą fajna sprawa z tymi siłownikami i to prawda, że wiele samochodów np. za 100 tys. zł nie ma takich cudów.

Pedros - 2019-04-17, 06:49

pikodat napisał/a:
Obywatel MK napisał/a:
O tak, a nawet dwa siłowniki. Jak pokazuję silnik znajomym którzy mają znacznie droższe auta to kopara im opada do ziemi jak widzą coś takiego w Dacii. :mrgreen:

Az wszedłem na allegro zobaczyć , ile kosztują siłowniki.... I kopara mi opadła, ze w innych autach nie dają siłowników...


Jak by nie patrzeć, to kawałek metalowego pręta jest od nich tańszy. W kosztach jednego auta to może nie są porażające sumy ale w skali kilkuset tysięcy aut produkowanych rocznie już tak.

telecaster1951 - 2019-04-17, 08:57

Dymek napisał/a:

No cóż... takie Daewoo Tico dostało standardowo otwieranie wlewu z wnętrza w 1996r.
Ja w Loganie tegorocznym mam już otwieranie wlewu z kabiny, mimo że korek nadal jest na kluczyk. W salonie sprzedawca miał rebusa, bo pierwszy taki egzemplarz wydawał.
PiotrekMG - 2019-04-18, 07:45

Widać otwieranie wlewu z kabiny tylko dla wybranych ;-)
13dp - 2019-06-09, 11:11
Temat postu: Rodzaje otwierania klapki wlewu paliwa
Koledzy przepraszam jeśli temat był poruszany (ale chyba nie bo nie znalazłem).
Czy wiecie od czego zależy jakie zastosowano rozwiązanie odnośnie klapki wlewu paliwa?
Widziałem Dacie Duster w wersji Prestige z silnikiem SCe 115-rok produkcji 2018 gdzie przy fotelu kierowcy jest z lewej strony mała wajcha służąca do otwarcia klapki wlewu paliwa. Pod nią jest normalny korek do odkręcenia-bez kluczyka. Dowiedziałem się też że w mojej tegorocznej (również Prestige z silnikiem SCe 115) nie ma już tej wajchy-klapkę normalnie się pociąga po czym korek wlewu jest ponoć zabezpieczony kluczykiem. Widziałem jednak na pikniku egzemplarze tegoroczne gdzie nadal ta wajcha była. Pytam z ciekawości od czego to zależy skoro chyba nie od wersji, nie od silnika i nie od daty produkcji?

Pedros - 2019-06-09, 11:20

Wersje z kartą zamiast kluczyka mają klapkę otwieraną ,,wajchą".
Belphegor - 2019-06-10, 10:42

Tak samo Dustery dCi z system AdBlue też mają na wajchę.
Obywatel MK - 2019-06-10, 14:03

To taka zaskoczka w Dusterze, niby bierzesz najlepszą wersję prestige lub techroad i myślisz, że masz wszytko, kamery, czujniki, climatronic, ale nie chcesz otwierania bezkluczykowego bo niby po co jak kradną. I ciach, masz w gratisie otwieranie wlewu jak w Tico. Nie spodziewałeś się hiszpańskiej inkwizycji, jakoś sprzedawca nie specjalnie się tym chwalił. :mrgreen: :lol:
Dymek - 2019-06-10, 14:53

Obywatel MK napisał/a:
... nie chcesz otwierania bezkluczykowego bo niby po co jak kradną. I ciach, masz w gratisie otwieranie wlewu jak w Tico.

Polskie Tico miało wlew otwierany z wnętrza dźwignią przy fotelu. W każdej wersji wyposażenia. Przy okazji- regulacja wysokości reflektorów była elektryczna...
A więc- ostrożnie z porównaniami :mrgreen:

miela - 2019-06-10, 14:58

Obywatel MK, porównanie do tico mnie rozwialiło :mrgreen:
No ale co, sama prawda. Już dawno takiego rozwiązania nie widziałem i mocno mnie to zaskoczyło w dusterze (zresztą nie tylko to).
Ale może to zaleta, linka się może zerwać a kluczyk bardziej wytrzymały... a jak komuś mocno przeszkadza to może wyrzucić firmową zatyczkę i zastosować zakrętkę od słoika.

Obywatel MK - 2019-06-10, 15:55

Dymek napisał/a:

Polskie Tico miało wlew otwierany z wnętrza dźwignią przy fotelu. W każdej wersji wyposażenia. Przy okazji- regulacja wysokości reflektorów była elektryczna...
A więc- ostrożnie z porównaniami :mrgreen:


Dobra, no to rozwiązanie jak z Cinquecento, czyli jak się zepsuje zamek w korku to kupujesz nowy i masz dwa kluczyki, jak w Borewiczu.

traks - 2019-06-10, 19:21

miela napisał/a:
Obywatel MK, porównanie do tico mnie rozwialiło :mrgreen:
No ale co, sama prawda. Już dawno takiego rozwiązania nie widziałem i mocno mnie to zaskoczyło w dusterze (zresztą nie tylko to).
Ale może to zaleta, linka się może zerwać a kluczyk bardziej wytrzymały... a jak komuś mocno przeszkadza to może wyrzucić firmową zatyczkę i zastosować zakrętkę od słoika.


Chyba na odwrót, kluczyk jak złamiesz to po ptakach, rozwiązania z linką miały awaryjne otwieranie od strony bagażnika, więc nie wiem które rozwiązanie lepsze. Złamany kluczyk na stacji, to nie dość że nie zatankujesz, to jeszcze nie odjedziesz :)

pawelcioh - 2019-06-12, 18:29

Dzięki takiemu rozwiązaniu niemal do zera zmniejsza się ryzyko, że ktoś zapomni o przykręceniu korka po zatankowaniu ;-)
Dymek - 2019-12-04, 10:29
Temat postu: Wlew paliwa otwierany z kabiny a rodzaj korka...
Pytanie do Użytkowników posiadających najnowsze Dacie z klapką paliwa otwieraną dźwignią przy siedzeniu kierowcy- jakie macie korki? Nadal zamykane na kluczyk, czy niezabezpieczone? Pytam, bo z racji wczorajszego pobytu na serwisie obejrzałem sobie kilka nowych egzemplarzy Dacii w salonie (Logan, Sandero) i wszystkie miały korki zamykane na kluczyk pomimo klapek otwieranych z wnętrza. Czy tak rzeczywiście jest, czy może salon zabezpieczył wlewy przed swobodnym dostępem oglądaczy? Zapytany sprzedawca nie był pewien, ale stwierdził, że raczej takie już przychodzą. Jeśli tak jest, to chyba ciut bez sensu... :roll:
48piotr - 2019-12-04, 10:46

Dymek napisał/a:
Jeśli tak jest, to chyba ciut bez sensu.

Nie całkiem.Tankując nie zostawisz kluczyka w stacyjce.

Obywatel MK - 2019-12-04, 11:08

No u mnie w Dusterze z keyless jest otwieranie z kabiny i nie ma zamka w korku, ale już w Dusterach z kluczem w benzynach był normalnie tylko z klucza bez otwierania z kabiny.
Czyli że co? Że pomimo otwierania klapki z kabiny i tak trzeba iść z kluczem? O kurła, ale bezsens :-P

Belphegor - 2019-12-04, 11:39

DD2 z Hands Free mają otwieranie z kabiny i zwykły korek. Natomiast nowsze Logany, Sandero mają też otwieranie z kabiny, ale korek na kluczyk też. Zapytana przeze mnie osoba z RP tylko się głupio uśmiechnęła... Nie dostałem żadnej logicznej odpowiedzi. Nawet zwyczajowego marketingowego bełkotu.
Dymek - 2019-12-04, 11:54

Belphegor napisał/a:
... nowsze Logany, Sandero mają też otwieranie z kabiny, ale korek na kluczyk też. Zapytana przeze mnie osoba z RP tylko się głupio uśmiechnęła... Nie dostałem żadnej logicznej odpowiedzi. Nawet zwyczajowego marketingowego bełkotu.

Dzięki. Czyli to jednak Renault zaszalało... :mrgreen:

kapelusznik - 2019-12-04, 19:48

Taka porada. Jak macie otwieranie z kabiny i mierzi was kluczyk w korku, to go po prostu nie zamykajcie na klucz... ;-)
Hiszpan_JS - 2019-12-04, 20:35

kapelusznik napisał/a:
Taka porada. Jak macie otwieranie z kabiny i mierzi was kluczyk w korku, to go po prostu nie zamykajcie na klucz... ;-)

Jeżeli jest tak jak w starszych modelach to nic z tego. Tam korek nie jest zakręcany tylko właśnie blokowany kluczykiem.

telecaster1951 - 2019-12-04, 21:15

Jest na klucz, bo taki mam w Loganie, ale serio to kogoś denerwuje?
A czemu tak jest? Bo projekt był taki i nie ma sensu tego zmieniać. Jak kogoś to na prawdę wkurza, to przecież korek wlewu można sobie zmienić.

traks - 2019-12-04, 21:50

telecaster1951 napisał/a:
ale serio to kogoś denerwuje?

Pewnie tych, którym zablokował się zamek w korku, a już parę takich rozpaczliwych postów widziałem :)

Dymek - 2019-12-05, 09:02

kapelusznik napisał/a:
Taka porada. Jak macie otwieranie z kabiny i mierzi was kluczyk w korku, to go po prostu nie zamykajcie na klucz...

Życzymy powodzenia! Korek nie jest wkręcany, lecz właśnie blokuje się go jedynie kluczykiem.

telecaster1951 napisał/a:
... serio to kogoś denerwuje?

Nie to, żeby denerwowało, ale pokazuje bezsens tej sytuacji- wlew zabezpieczony jak skarbiec. :-P
Zwykły korek umożliwiałby pozostawienie kluczyka w stacyjce gdy pasażerowie pozostają w samochodzie i np. nieprzerwane ładowanie sprzętów zasilanych z zapalniczki. Że o chwilowym wyłączeniu się radia po wyjęciu kluczyka, nie wspomnę.

mekintosz - 2019-12-05, 09:11

Ciekawe, czy można podmienić korki - dokupując korek bez kluczyka do wlewu obsługującego korek z kluczykiem ?
EBmazur - 2019-12-05, 09:19

mekintosz napisał/a:
Ciekawe, czy można podmienić korki - dokupując korek bez kluczyka do wlewu obsługującego korek z kluczykiem ?

można kupić korek - nie wiem , czy ten akurat pasuje , ale jak ktos pogmera to na pewno znajdzie
https://www.czesciauto24.pl/vaico/2220432

Obywatel MK - 2019-12-05, 10:33

Zrobili wygodnie, tylko zorientowali się że mają zamówionych jeszcze za dużo korków na klucz, jak się skończą to będą dawać te bez zamka.
tomek73 - 2019-12-05, 12:32

Dymek napisał/a:
ale pokazuje bezsens tej sytuacji- wlew zabezpieczony jak skarbiec.

to tylko potwierdza że cena paliwa pójdzie ostro w górę.

Dymek - 2019-12-05, 15:32

Przy okazji - zauważyłem, że poza oczywistym dodaniem otworu na zaczep zamka, zmieniła się konstrukcja całej wnęki. Jest większy otwór w przetłoczeniu blachy a od spodu jest dodany jakby dodatkowy element, do którego przykręcony jest wlew i opcjonalnie jednocześnie wlew LPG. Wygląda jakby ta wewnętrzna blacha była wymiennym elementem, choć mogę się mylić- porównanie na zdjęciach. W tej chwili montaż zaworu LPG nie wymaga wiercenia w "zewnętrznym" elemencie blachy.
paul7 - 2019-12-05, 20:22

A jak, jakiś koleś wpadnie do kabiny i odjedzie twoim samochodem? A ty zostaniesz z nalewakiem w ręku przy dystrybutorze? :roll: I jeszcze będziesz musiał zapłacić za paliwo. :oops:
Mamert - 2019-12-05, 23:31

Mnie kluczyk do korka zupełnie nie przeszkadza, benzynę tankuję co ok pół roku...
Do gazu kluczyka nie mam... :-P :-P :-P :-P

sobol1976 - 2021-02-12, 18:07

Czy ktoś z was ustalił jak to wygląda teraz REALNIE w nowym Sandero Stepway? W konfiguratorze można wybrać "Klapka wlewu paliwa otwierana ręcznie" za całe zero złotych. Sprzedawca twierdzi, że po wybraniu tej opcji nie będzie dźwigni ani korka na kluczyk, tylko otwieranie przy pomocy centralnego zamka. W salonowej Dacii Sandero (keyless) jest dźwignia i widziałem korek bez kluczyka. Nie bardzo rozumiem o co chodzi w przypadku wersji bez Keyless.
sobol1976 - 2021-02-13, 10:40

Dobra, aktualna odpowiedź dealera:
"W pakietach z kartą Hands-Free jest standardowo dodawana opcja zwalniania blokady klapki poprzez centralny zamek, sama dźwignia w kabinie zostaje. Dla innych chętnych którzy używają zwykłego kluczyka z centralnym zamkiem jest to dostępne jako bezpłatna opcja".

Krótko mówiąc: albo klapka otwierana zawsze dźwignią, albo dodatkowo zwalnianie blokady centralnym zamkiem. Z tego wynika, że korek będzie zawsze bez zamka. Mimo wszystko chciałbym to potwierdzić w realu.

sobol1976 - 2021-02-16, 16:43

Ciąg dalszy serialu.
Oto z kolei odpowiedź Dacia Polska: w pakietach z Hands-Free jest zawsze dźwignia w kabinie do otwierania linką i korek wlewu bez zamka. Natomiast w wersji pojazdu ze stacyjką, będzie bez dźwigni i zawsze korek zamykany na kluczyk. O żadnym zamykaniu/otwieraniu klapki centralnym zamkiem nie było mowy. Dodatkowo już w konfiguratorze zniknęła opcja wyboru.

Cóż... zapewne prawda wyjdzie na jaw dopiero po dostawie pierwszych egzemplarzy do salonu.

Dymek - 2021-02-17, 08:37

sobol1976 napisał/a:
Cóż... zapewne prawda wyjdzie na jaw dopiero po dostawie pierwszych egzemplarzy do salonu.

Do tej pory było to jeszcze uzależnione od tego, czy jest LPG (przynajmniej w Sandero z ostatnich miesięcy)- jeśli był LPG, to klapka na linkę (żeby wlew LPG też był chroniony).

sobol1976 - 2021-02-17, 10:09

Dymek napisał/a:

Do tej pory było to jeszcze uzależnione od tego, czy jest LPG


Dlatego już się poddałem i przestałem pytać kogokolwiek... Ostatecznie wszystko się wyjaśni gdy przyjadą pierwsze samochody (pomijam egzemplarze testowe bo te mają i tak pomieszaną konfigurację).

W każdym razie od poniedziałku, w konfiguratorze nie można wybrać "Klapka wlewu paliwa otwierana ręcznie" gdy nie masz wybranego pakietu z kartą Hands-Free.

Dymek - 2021-02-17, 10:16

sobol1976 napisał/a:
W każdym razie od poniedziałku, w konfiguratorze nie można wybrać "Klapka wlewu paliwa otwierana ręcznie" gdy nie masz wybranego pakietu z kartą Hands-Free.

Najwyraźniej producent przez "ręcznie" rozumie klapkę otwieraną linką (i jest to logiczne przy braku kluczyka), ale w moim rozumieniu klapka otwierana ręcznie pasuje bardziej do wersji jak dawniej- wycięcie w klapce i otwieranie klapki paluchem. I takie wersje są, bo widać takie na filmach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group