DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Karambol na A 6 - spalone samochody

Krystian67 - 2019-06-09, 17:15
Temat postu: Karambol na A 6 - spalone samochody
Od dawna obserwuję przypadki zapaleń / pożarów nawet przy małych stłuczkach . Co dnia na Ślaskiej drodze DTS pali się jakiś samochód .

Co stało się dziś . cyt.
Do tragicznego wypadku doszło po godz. 13.20 na autostradzie A6 w Szczecinie

Zderzyła się tam ciężarówka z sześcioma samochodami osobowymi. Następnie wybuchł potężny pożar, ponieważ niektóre auta się zapaliły. Nastąpił wybuch.
Rozumię że mogła być to butla z gazem samochodu , bądz przewożony jakiś ładunek o takim działaniu.
Hipotetycznie gdyby okazało się że , winne jest coś innego to
proszę o podpowiedzi o przyczyny takiego pożaru. Jestem ciekaw zwłaszcza kierowców doświadczonych takim żywiołem na drodze.
Ilość palących się aut zaczyna mnie przerażac.

gg - 2019-06-09, 19:30

Też mnie to zastanowiło skąd tyle palących się samochodów. Czy nowy czynnik, którym napełnia się klimatyzację nie jest bardziej latwopalny od starego?
eio - 2019-06-09, 20:14

Ja także pomyślalem o czynniku yr1234 do klimy. Jeśli w badaniach okazałoby się że jego zastosowanie w autach miało znaczenie dla gwałtownych reakcji, to producenci i UE mają problem. Wpakowali kierowców w UE w niezły kanał :evil:
toka93 - 2019-06-09, 20:50

Nowy czynnik jest tak samo palny jak stary. W dodatku nowy czynnik jest od 2017. Raczej mało prawdopodobne że do pożarów dochodzi tylko w nowych autach. Paradoksalnie zazwyczaj w jakiś starych sztruclach.
pikodat - 2019-06-09, 22:10
Temat postu: Re: Karambol na A 6 - spalone samochody
Krystian67 napisał/a:
Od dawna obserwuję przypadki zapaleń / pożarów nawet przy małych stłuczkach . Co dnia na Ślaskiej drodze DTS pali się jakiś samochód .

Co stało się dziś . cyt.
Do tragicznego wypadku doszło po godz. 13.20 na autostradzie A6 w Szczecinie