DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Duster II Techroad waltera_g

walter_g - 2019-06-14, 19:46
Temat postu: Duster II Techroad waltera_g
Witajcie,
troszkę po czasie ale wrzucam trochę zdjęć mojego nowego Dustera II 1.6 Sce 4x4 Techroad :-)

Są zdjęcia z placu dealerskiego - w sumie lepiej nie widzieć auta w tym stanie, z garażu oraz z myjni, gdzie Dusterek otrzymał zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną.

Obywatel MK - 2019-06-14, 19:55

Ładny, identyko jak mój tylko ten ma czarne lusterka :-D

Widzę, że nie dają napisu 4wd na te obudowy bocznych kierunkowskazów tylko na tylną klapę. Ciekawe.

Belphegor - 2019-06-15, 09:02

Obywatel MK napisał/a:
Widzę, że nie dają napisu 4wd na te obudowy bocznych kierunkowskazów tylko na tylną klapę. Ciekawe.


Bo z boku jest napis Techroad, więc żeby inni kierowcy wciąż nie mieli wątpliwości z czym mają do czynienia, to 4WD jest na tylnej klapie.

Autko piękne.

walter_g - 2019-06-16, 21:05

Belphegor napisał/a:

Autko piękne.


Dzięki - kolorystyka oraz pakiety zewnętrzne takie same jak w moim poprzednim Dusterze.

Różnica pomiędzy Dusterem I a II jest ogromna, zawieszenie, układ kierowniczy - to zupełnie inna bajka.
Poprzedni to 2WD, teraz wybrałem 4WD i jestem zaskoczony 6-biegową skrzynią. Silnik mam ten sam, ale wydaje mi się, że dzięki tej skrzyni auto jest elastyczniejsze.

pikodat - 2019-06-16, 21:43
Temat postu: Re: Duster II Techroad waltera_g
walter_g napisał/a:
Witajcie,
troszkę po czasie ale wrzucam trochę zdjęć mojego nowego Dustera II 1.6 Sce 4x4 Techroad :-)

Są zdjęcia z placu dealerskiego - w sumie lepiej nie widzieć auta w tym stanie, z garażu oraz z myjni, gdzie Dusterek otrzymał zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną.


Hmmm.... powłoka ceramiczna nakłądana była w myjni???

Obywatel MK - 2019-06-17, 09:00

walter_g napisał/a:
Różnica pomiędzy Dusterem I a II jest ogromna, zawieszenie, układ kierowniczy - to zupełnie inna bajka.


No popatrz, a są tacy co mówią, że Duster II to w zasadzie taki większy facelifting i nic poza tym. Ja tam nie wiem, nie jeździłem "jedynką".

BLACHA_997 - 2019-06-17, 09:56

Wydaje mi się, że każdy, kto wcześniej użytkował DD1 i przesiadł się na DD2 będzie to auto komplementował bo z tej perspektywy naprawdę jest za co. To rzeczywiście całkiem inny samochód, choć zdaję sobie sprawę, że jest też wielu malkontentów, którzy z tym zdaniem będą polemizować.
Jacenty85 - 2019-06-17, 13:16

układ kierowniczy - zgoda - a co się zmieniło w zawieszeniu? Nie pytam złośliwie tylko po prostu nie widzę różnic...
Też się dziwię...czyli jestem malkontentem bo mam bezpośrednie porównanie. Mam prywatnie DD1 z 2017 a w firmie mam DD2 z 2019 - świeży temat. Poza ładniejszym wnętrzem nie czuję różnic. Oczywiście na plus usztywniający się - progresywny układ kierowniczy i lepsze siedzenia. Poza tym - wyciszenie, osiągi, tłumienie drgań - zawieszenie; sama jazda-do złudzenia podobne. Dokładnie to samo dotyczy precyzji lewarka zmiany biegów. Chyba że ostatnie wersje 2017 były już eksperymentem do wprowadzenia dd2...tego nie wiem. Ja i moi znajomi nie widzimy aż takiej przepaści pomiędzy DD1 z 2017 roku a DD2

corrado - 2019-06-17, 13:34

A w układzie kierowniczym co się poprawilo ??
Naprade jestem ciekaw …?

Jacenty85 - 2019-06-17, 13:47

układ kieurowniczy DD1-pompa wspomagania elektrohydrauliczna.
układ kierowniczy DD2 - silnik elektryczny wspomagania kierownicy. Całość ma właściwości progresji wspomagania - usztywnia układ podczas wyższych prędkości a wzmacnia siłę wspomagania przy jeździe parkingowej. Dobra rzecz - poprawia prowadzenie na wprost przy wyższych prędkościach. Z minusów tego typu rozwiązań - większe ryzyko awarii (chociaż nie zawsze); mniej odczuwamy niewyważone czy krzywe koła-chociaż dla wielu to plus.

corrado - 2019-06-17, 13:56

Dzieki za info ; )

A co sie zmienilo w zawieszeniu ? DD1 vs DD2 ? W DD2 w wersji 4x2 nadal z tylu belka skretna ?
a z przodu tez do samo jak bylo wahacz zwykly + drążek stabilizacyjny ?

defunk - 2019-06-17, 14:03

corrado napisał/a:
A co sie zmienilo w zawieszeniu ? DD1 vs DD2 ? W DD2 w wersji 4x2 nadal z tylu belka skretna ?
a z przodu tez do samo jak bylo wahacz zwykly + drążek stabilizacyjny ?


Pewnie nawet te elementy mogłyby być lepsze (belka skrętna nierówna belce skrętnej, wahacz nierówny wahaczowi) -- lepsze jest zatem nieco inne pytanie: czy części zawieszenia z jedynki podchodzą do dwójki?

Dar1962 - 2019-06-17, 14:04

Jacenty85 napisał/a:
układ kieurowniczy DD1-pompa wspomagania elektrohydrauliczna.
taka była w DD1 2x4. W DD1 4x4 wspomaganie było w 100% hydrauliczne klasyczną pompą, jak za starych, dobrych czasów. I było wręcz idealne, nie za mocne,nie gumowe, dające dobry kontakt z kołami. I co komu przeszkadzało, że je wywalili? Takie rozwiązanie jest tańsze, prostsze i bardzo solidne. A jedyny mankament, to fakt, że zużywa ileś tami promili paliwa więcej, bo pompa napędzana jest od sinika.
Pedros - 2019-06-17, 14:14

Dar1962 napisał/a:
A jedyny mankament, to fakt, że zużywa ileś tami promili paliwa więcej, bo pompa napędzana jest od sinika.

No i masz odpowiedź. W dobie walki o każdy gram paliwa i emisj CO2 a w kontekście tego uzyskania na auto homologacji taka różnica ma znaczenie.

Obywatel MK - 2019-06-17, 14:57

No ja bym poprawił znoszenie na zewnątrz zakrętu na wybojach. Jednak jak się wejdzie za szybko w zakręt to koła tracą kontakt z podłożem.
laisar - 2019-06-17, 15:40

Dar1962 napisał/a:
Takie rozwiązanie jest tańsze, prostsze i bardzo solidne

No nie...

Tańsze to było dawno temu, jak elektryczne się dopiero pojawiło, a hydrauliczne zdążyło się już zamortyzować.

Prostsze też jest elektryczne - jeden silnik elektryczny montowany na kolumnie kierowniczej kontra pompa hydrauliczna, przewody, chłodnica, zawory, zbiornik wyrównawczy...

A solidność nie zależy od rodzaju wspomagania - obie konstrukcje można zrobić porządnie albo byle jak.

Jacenty85 - 2019-06-18, 12:13

Przyznam szczerze - też bardzo lubiłem wspomaganie hydrauliczne- klasyczne-z pompą napędzaną od silnika. Bardzo dobrze sprawdzało się w Golfach 4. Dawało poczucie stabilności a jednocześnie wyczucia. Auto prowadziło się sztywno. Z kolei Skoda Fabia/Vw Polo/Seat Cordoba z tych samych lat co Golf 4 (około 2001 r) miały już wspomagania elektrohydrauliczne i moim zdaniem nie było już tak fajnej trakcji. Układ był dość mocno wspomagany, każda nierówność drogi przy wysokiej prędkości przenosiła się na kierownicę powodując jazdę mało stabilną. Kupuje DD1 obawiałem się, że będzie podobnie ale na szczęście konstruktorzy dobrze dobrali siłę wspomagania. Moim zdaniem DD1 4x2 na wspomaganiu elektrohydraulicznym to dobre rozwiązanie.
Co DD2 ten układ działa dość fajnie. Fajnie się usztywnia ale ...jest SPORO TAŃSZY w produkcji niż klasyczne rozwiązania. Na chłopski rozum łatwiej wyprodukować tani silnik elektryczny niż precyzyjną i szczelną pompę wspomagania. Być może rozwiązanie będzie też mniej trwałe niż klasyczne o czym przekonał nas dwie dekady temu fiat punto 2 ale niestety koszty produkcji w przypadku samochodów są decydujące.

gogol - 2019-06-18, 12:38

Ja po przesiadce sie na takie wspomaganie jak w nowym Dusterze juz nie mam ochoty wracac do porzednich rozwiazan. Co wiecej - auto kupione z mysla o uzytkowaniu 5-6 lat (100-120 tys km) wiec chyba nie bedzie mnie interesowalo czy ta rozwiazanie trwale czy nie ;)
Jacenty85 - 2019-06-18, 14:11

no cóż...nie od parady mówi się, że wspomaganie w pełni hydrauliczne jest uważane za znawców tematu za najlepsze dlatego , że daje najlepsze wyczucie drogi...do tej pory jest używane w sporcie samochodowym. Kierowcy rajdowi nawet nie chcą słuchać o wspomaganiu elektrycznym...pewnie zaraz by się przegrzało... Co nie ujmuje faktu, że do codziennej normalnej jazdy elektryczne progresywne jest bardzo przyjemne.
walter_g - 2019-06-18, 17:21

W Dusterze I zastanawiało mnie jedna rzecz - w momencie kręcenia kierownicą przygasały mi przednie światła. Czy to mogło być spowodowane tym, że pompa wymagała chwilowo większej dawki prądu?
walter_g - 2019-06-18, 17:22
Temat postu: Re: Duster II Techroad waltera_g
pikodat napisał/a:
Hmmm.... powłoka ceramiczna nakłądana była w myjni???


Myjni ręcznej, czy rozwiałem wątpliwości? :-)

toka93 - 2019-06-18, 17:49

Jacenty85 napisał/a:
Być może rozwiązanie będzie też mniej trwałe niż klasyczne o czym przekonał nas dwie dekady temu fiat punto 2 ale niestety koszty produkcji w przypadku samochodów są decydujące.

Na tyle aut w gamie Fiata tylko punto II miało problem ze wspomaganiem, gdzie silnik wymieniało się w 20min i zamykało w kwocie 100zł. Miałem stilo z wspomaganiem elektrycznym i city i dla mnie to było świetne, w Daci pojękiwanie tej pompy elektrohydraulicznej doprowadza mnie do niezłego zdenerwowania.

laisar - 2019-06-18, 21:10

walter_g napisał/a:
w momencie kręcenia kierownicą przygasały mi przednie światła. Czy to mogło być spowodowane tym, że pompa wymagała chwilowo większej dawki prądu?

Tak - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4261

Prezes - 2019-06-19, 08:45

W D1 jeszcze było tak, że po skręcie na maxa, pompa brzęczała..
D1 przy aktualnym przebiegu D2 już sprzedałem, a D2 cały czas mnie cieszy.

walter_g - 2019-06-19, 19:14

Nawiązując do zawieszenia.
Może to ze względu na 4x4, ale odczuwam, że zawieszenie jest sztywniejsze, Duster II dużo lepiej trzyma się w zakrętach, szczególnie na trasach i serpentynach.

Przesiadając się z powrotem do Dustera I denerwuje mnie strasznie luz na kierownicy oraz bujanie w zakrętach.

defunk - 2019-06-20, 06:25

walter_g napisał/a:
Nawiązując do zawieszenia.
Może to ze względu na 4x4, ale odczuwam, że zawieszenie jest sztywniejsze, Duster II dużo lepiej trzyma się w zakrętach, szczególnie na trasach i serpentynach.

Przesiadając się z powrotem do Dustera I denerwuje mnie strasznie luz na kierownicy oraz bujanie w zakrętach.


Ale rozumiem, że do porównań masz pod ręką Dustera 1 z takim samym przebiegiem? (Zwracam uwagę, że nie tylko zużyte elementy zawieszenia, ale nawet starsze opony potrafią nieźle zabujać autem.)

Jacenty85 - 2019-06-20, 10:53

Nie wiem. Jak wspominałem mam bezpośrednie porównanie dd1 dd2. Oba 1.6 sce 4x2. Zadnego bujania nie czuje a juz luzu na kierownicy w ogole. Powiem wiecej przy niskich prędkościach dd1 wydaje sie sztywniejszy bo uklad kierowniczy nie ma progresji. Przykladan sie zatem do przedmowcy. Jak porownywac to egzemplarze z podobnym przebiegiem

Wien ze kazdy z Was bardzo bedzie zachwalal swoj zakup i slusznie jednak powiem Wam szczerze jako czlowiek ktory ma bezpośrednie porownanie codziennie. Az tak wielkich progresji jak to pisza w gazetach nie ma o czym kazdego winna przekonywać roznica w cenie a w dzisiejszych czasach nie ma nic za darmo.

walter_g - 2019-06-21, 14:15

defunk napisał/a:

Ale rozumiem, że do porównań masz pod ręką Dustera 1 z takim samym przebiegiem? (Zwracam uwagę, że nie tylko zużyte elementy zawieszenia, ale nawet starsze opony potrafią nieźle zabujać autem.)


Mam swojego Dustera 1 z przebiegiem 60.000 km. Na pewno zużycie elementów ma wpływ, ale aż taki?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group