DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Autostrada DD 4x4

robo1973 - 2019-07-02, 17:08
Temat postu: Autostrada DD 4x4
Witam !!!
Na autostradzie lepiej jechać w trybie auto czy z napędem tylko na przód

eplus - 2019-07-02, 17:16

Przecież 4x4 nie włączy się nigdy powyżej 40 czy 60 km/h. Nawet w LOCK.
paul7 - 2019-07-02, 17:29

Wybieraj lub pozostaw Auto. masz kontrolę nad przyczepnością. 4x4 używam tylko jak wjeżdżam do lasu. Kolega dobrze ci powiedział 4x4 wypaczy się przy ok 60. Żebyś nie uszkodził napędu.
robo1973 - 2019-07-02, 17:40

nic nie pytałem o 4x4 Spytałem w pierwszym poście czy automat czy napęd na przód podczas jazdy autostradą. Wiadomo że na 4x4 nie będę jechał o po autostradzie.
Marek1603 - 2019-07-02, 17:48

Zrób sobie test przy tych samych prędkościach.
1. 4x2, redukcja i do przodu.
2. 4x4 auto, redukcja i do przodu.

Zobaczysz jak dostaje obciążenia silnik w 2 przypadku w momencie dołączenia napędu. Ja na autostradzie jeżdżę na 4x2 ponieważ i tak nie ma potrzeby włączać auto. Zwłaszcza, że 1,6 nie jest do wyścigów ale wystarczy do normalnego włączenia się na lewy pas.

Dar1962 - 2019-07-02, 19:01

nie ma żadnej odczuwalnej różnicy między trybem 2x4 a auto, ponieważ w obu wymienionych pojazd i tak jest napędzany na przód. Druga oś w dobrych warunkach pracuje sporadycznie i tylko w niezbędnym przedziale czasu - np przy ruszaniu , gdy na jezni jest piasek czy żwirek, przy zjeżdzie jedną z osi na trawę itd. Nie ma też żadnej różnicy w spalaniu, mitem jest twierdzenie, że w trybie 2x4 mniej pali, tj oczywiście zużycie rośnie w rtudniejszych warunkach drogowych lub terenowych, bo automatyka cześciej korzysta z tylnej osi. Nie warto więc w ogóle przełączać w tryb 2x4 mając auto z napędem na obie osie, bo pozbawia się je jego największego atutu
paul7 - 2019-07-02, 20:30

Dar1962 napisał/a:
Nie warto więc w ogóle przełączać w tryb 2x4 mając auto z napędem na obie osie, bo pozbawia się je jego największego atutu

Czyż o tym nie pisałem wcześniej? Dar1962 masz rację.

DS - 2019-07-03, 08:08

Na autostradzie tryb Auto to bez wątpienia 2WD, natomiast JEŻELI software napędu Dustera I bazuje na pierwszej generacji X-Traila, to tylna pracuje dosyć często nawet podczas zwykłej jazdy miejskiej, głównie podczas przyśpieszania. Nie jest to na tyle inteligentny system, żeby wiedzieć, czy trzeba tylną oś dopędzać czy nie, więc dopędza domyślnie przy mocniejszym wciskaniu gazu.
Ma ktoś możliwość podpięcia się do auta poprzez OBD2 i odczytania danych 4WD? To rozwieje wszelkie wątpliwości.

robo1973 - 2019-07-03, 08:46

Mnie się też wydaje że na autostradzie tryb 2WD . Normalne drogi, zakręty wzniesienia to tryb auto.
gogol - 2019-07-03, 09:06

DS napisał/a:
Na autostradzie tryb Auto to bez wątpienia 2WD, natomiast JEŻELI software napędu Dustera I bazuje na pierwszej generacji X-Traila, to tylna pracuje dosyć często nawet podczas zwykłej jazdy miejskiej, głównie podczas przyśpieszania. Nie jest to na tyle inteligentny system, żeby wiedzieć, czy trzeba tylną oś dopędzać czy nie, więc dopędza domyślnie przy mocniejszym wciskaniu gazu.
Ma ktoś możliwość podpięcia się do auta poprzez OBD2 i odczytania danych 4WD? To rozwieje wszelkie wątpliwości.


mam ELM327 pod OBD2 i dwa rozne programy na telefonie, ale w zadnym nie widzialem info o tym ile mocy idzie na ktora os. jakas podpowiedz jak to sie moze nazywac/gdzie szukac?

DS - 2019-07-03, 10:22

Trzeba odszukać jakieś dane dotyczące napędu, ciężko powiedzieć pod jaką nazwą - 4WD, AWD, 4x4, EMCD, electromagnetic, coupling etc. i szukać parametru "current" albo "control current" albo "4WD duty" albo "PWM". Wartości powinny być podawane w miliamperach (mA, od 0 do 3000), ewentualnie w amperach (A, 0-3.0). W przypadku PWM będą to %.

Dla zobrazowania - na przykładzie Suzuki Vitara:
https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw

robo1973 - 2019-07-22, 13:07

Polska - Macedonia - Albania objechana DD przejechała 4200 km
Powiem taka na autostradzie 2WD, pozostałe drogi AUTO. W trudnych górskich podjazdach okolice Himare w Albanii 4x4. 50 km jazdy po krętej i stromej górskiej drogi w Albani było sporym wyzwaniem dla DD ale na AUTO dawała jazdę. Niski bieg i do przodu. Parę razy woda na 6 cegieł ale przy 39 st na zewnątrz to norma

DS - 2019-07-24, 22:37

gogol napisał/a:
mam ELM327 pod OBD2 i dwa rozne programy na telefonie, ale w zadnym nie widzialem info o tym ile mocy idzie na ktora os. jakas podpowiedz jak to sie moze nazywac/gdzie szukac?
I jak tam, udało się coś znaleźć? 🙂
gogol - 2019-07-25, 07:30

nie udalo sie bo okazalo sie ze ELM przestal dzialac ;) chwilowo nie mam zadnego pod reka wiec nie znajde niestety

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group