DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Błędy po odłączeniu akumulatora (odp.: bezpiecznik)

SimonSwift - 2019-07-11, 05:38
Temat postu: Błędy po odłączeniu akumulatora (odp.: bezpiecznik)
Cześć,

Proszę poradźcie!
Przyszła pora na prawdziwe posprzątanie DUSTERA więc wypadało by wyjąć przednie fotele. Standardowa procedura, aku wypięty, fotele wypięte i odkręcamy. Po wszystkim procedura analogiczna, odpalam samochód a tutaj 3 komunikaty
- skontroluj stop - start
- skontroluj esc
- skontroluj ukl kierowniczy
w związku z powyższym, czy istnieje jakaś ręczna procedura kasowania ww. insekcji czy bez komputera się nie obejdzie? I w ogóle dlaczego tak się stało?

gawel - 2019-07-11, 05:46

Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.

SimonSwift - 2019-07-11, 05:57

gawel napisał/a:
Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.


No cóż, po prostu wyznajemy inną filozofie względem czystości, temat rzeka... jakaś sugestia w związku z przedmiotowym zapytaniem?

gawel - 2019-07-11, 05:59

SimonSwift napisał/a:
gawel napisał/a:
Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.


No cóż, po prostu wyznajemy inną filozofie względem czystości, temat rzeka... jakaś sugestia w związku z przedmiotowym zapytaniem?


Pojechać do serwisu, z rocznika wnoszę że auto jest na gwarancji. Może fotele nie zostały dokładnie połączone może coś się ułamało

SimonSwift - 2019-07-11, 06:18

gawel napisał/a:
SimonSwift napisał/a:
gawel napisał/a:
Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.


No cóż, po prostu wyznajemy inną filozofie względem czystości, temat rzeka... jakaś sugestia w związku z przedmiotowym zapytaniem?


Pojechać do serwisu, z rocznika wnoszę że auto jest na gwarancji. Może fotele nie zostały dokładnie połączone może coś się ułamało


Nie, fotele zostały poprawnie zamontowane, śruby dokręcone zgodnie z wymogami producenta (btw...rzeczowej siły fabryka nie uwzględniała) fotele informują o konieczności zapięcia pasów, nic się nie połamało...natomiast pytałem czy jest możliwość ręcznego skasowania owych błędów. Nie wiem co gwarancja ma wspólnego z podłączeniem się pod komputer diagnostyczny w pierwszym lepszym warsztacie i wykasowania błędów.
Jednakże bardzo Panu dziękuje za sugestie związane z moją choinką na desce rozdzielczej.

gawel - 2019-07-11, 06:30

SimonSwift napisał/a:
gawel napisał/a:
SimonSwift napisał/a:
gawel napisał/a:
Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.


No cóż, po prostu wyznajemy inną filozofie względem czystości, temat rzeka... jakaś sugestia w związku z przedmiotowym zapytaniem?


Pojechać do serwisu, z rocznika wnoszę że auto jest na gwarancji. Może fotele nie zostały dokładnie połączone może coś się ułamało


Nie, fotele zostały poprawnie zamontowane, śruby dokręcone zgodnie z wymogami producenta (btw...rzeczowej siły fabryka nie uwzględniała) fotele informują o konieczności zapięcia pasów, nic się nie połamało...natomiast pytałem czy jest możliwość ręcznego skasowania owych błędów. Nie wiem co gwarancja ma wspólnego z podłączeniem się pod komputer diagnostyczny w pierwszym lepszym warsztacie i wykasowania błędów.
Jednakże bardzo Panu dziękuje za sugestie związane z moją choinką na desce rozdzielczej.

Nie ma za co ale samoczynnie to można chyba zresetować inspekcję przy wymianie oleju silnikowego i nic poza tym chyba że ma pan komputer zewnetrzny diagnostyczny.

maugu - 2019-07-11, 07:34
Temat postu: Re: Kasowanie Błędów
SimonSwift napisał/a:
.... I w ogóle dlaczego tak się stało?

U mnie pojawił się raz kluczyk, wraz z komunikatem o awarii układu wspomaganie ruszania pod górę, oraz została ograniczona prędkość jazdy. Po wyłączeniu samochodu i odczekaniu 0,5h komunikat się sam skasował. ASO nie stwierdziło potrzeby ingerencji.
Oczywiście kręciłeś kierownicą Lewo- Prawo?

SimonSwift - 2019-07-11, 08:17
Temat postu: Re: Kasowanie Błędów
maugu napisał/a:
SimonSwift napisał/a:
.... I w ogóle dlaczego tak się stało?

U mnie pojawił się raz kluczyk, wraz z komunikatem o awarii układu wspomaganie ruszania pod górę, oraz została ograniczona prędkość jazdy. Po wyłączeniu samochodu i odczekaniu 0,5h komunikat się sam skasował. ASO nie stwierdziło potrzeby ingerencji.
Oczywiście kręciłeś kierownicą Lewo- Prawo?


Samochód poza trzema pomarańczowymi "dodatkowymi" kontrolkami nie wykazuje nic niepokojącego.
Pali na dotyk, przyśpiesza normalnie, hamuje, skręca, radio gra, bt działa jak działał, komplet świateł działa poprawnie, 4WD - spisuję się świetnie - samochód w teren to szatan :)
Stuknęła nam rocznica i 52.000 przebiegu, a zważywszy na charakter mojej pracy 20.000 autko zrobiło po bezdrożach i w związku z tym należało mu się solidne odkurzanie.

maugu - 2019-07-11, 08:22

Pisząc "Lewo-Prawo" miałam na myśli sposób kasowanie kluczyka (wg instrukcji) - sorry za niejednoznaczną wypowiedź.
SimonSwift - 2019-07-11, 17:24

maugu napisał/a:
Pisząc "Lewo-Prawo" miałam na myśli sposób kasowanie kluczyka (wg instrukcji) - sorry za niejednoznaczną wypowiedź.


Problem rozwiązany!!!
Przede wszystkim bezpieczniki - przepalony był bezpiecznik w komorze silnika 7,5 A na płytce 777-1
F2 - 7,5A - Bezpiecznik zasilania modułu zespolonego w kabinie (645) - czujnik prądu akumulatora (928)


po wymianie bezpiecznika i przejechaniu ok 3 km z obiegu wypadła usterka "skontroluj STOP - START"
NASTĘPNIE Lewo - Prawo (do końca kierownicą) i potrzymać 1 sek dłużej żeby usłyszeć pompę od wspomagania

Po wykonanych czynnościach usterki "skontroluj ukl kierowniczy" oraz "skontroluj esc" znikają.

Przyczyną pewnie była niestety moja wina, ponieważ prawdopodobnie podczas odłączania aku, jakimś cudem nastąpiło zwarcie, popłyną prąd większy niż 7,5 A, najważniejsze jest, że bezpiecznik zadziałał prawidłowo.

Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za cenne uwagi

maugu - 2019-07-11, 21:30

Załóż sobie bezpieczniki z LED - od razu będzie widać który spalony :)
https://sklep.avt.pl/bezpiecznik-samochodowy-z-dioda-led-10a-uni-czerwony.html

jurek - 2019-07-11, 21:42

Bezpieczniki z ledami. Fajna opcja. Starym a nie widziałem. Człek się uczy. pozdr
maugu - 2019-07-12, 10:43

jurek napisał/a:
Bezpieczniki z ledami. Fajna opcja. Starym a nie widziałem. Człek się uczy. pozdr


Można jeszcze inaczej testować bezpiecznik (jeżeli go nie widać) - np. na ucho (buzer) :)
U mnie w miejscu nie widocznym, ale za to z dostępem "ręcznym"

pavulon78 - 2019-07-12, 11:07

maugu napisał/a:
Pisząc "Lewo-Prawo" miałam na myśli sposób kasowanie kluczyka (wg instrukcji) - sorry za niejednoznaczną wypowiedź.


Możesz coś więcej na temat? Kasowanie kluczyka od serwisu? W normalnej instrukcji to jest czy w jakiejś serwisowej?

laisar - 2019-07-12, 11:20

Zwykła instrukcja użytkownika, str. 1.66 - http://www.daciaklub.pl/u...U1271-2_PLK.pdf

(Z tym, że kręcenie kierownicą wcale nie jest wymagane - jest potrzebne tylko do odblokowania kolumny kierowniczej przed jazdą przy systemie bezkluczykowym).

maugu - 2019-07-12, 13:45

pavulon78 napisał/a:
maugu napisał/a:
Pisząc "Lewo-Prawo" miałam na myśli sposób kasowanie kluczyka (wg instrukcji) - sorry za niejednoznaczną wypowiedź.


Możesz coś więcej na temat? Kasowanie kluczyka od serwisu? W normalnej instrukcji to jest czy w jakiejś serwisowej?


Tu to widać (od 12min 33 sek)

https://www.youtube.com/w...2BJq_c#t=12m33s

@laisar Ja mam otwieranie tradycyjne klucz/pilot, ale nie wiem jak inaczej można skasować ikonę kluczyka po odłączeniu i podłączeniu akumulatora (pewnie jakoś można). Mi tak pokazali i to działa.

laisar - 2019-07-12, 13:52

Być może jest to sposób na serwisowe skasowanie kontrolki, ale ta metoda nie jest opisana w instrukcji.
maugu - 2019-07-12, 14:29

laisar napisał/a:
Być może jest to sposób na serwisowe skasowanie kontrolki, ale ta metoda nie jest opisana w instrukcji.

A to pokręciłam :(
Widziałam to w instrukcjach akcesoryjnych m.in. kamer, haka i wydawało mi się, że pewnie w fabrycznej też musi być - bo niby dlaczego nie ?
W zał. instrukcja kamer i haka.

Nikita_Bennet - 2019-11-11, 22:53

Niestety odgrzebuję temat. Duster 2018r. Wymiana kół (mam kompletne). No i po wymianie wywala: skontroluj esc+skontroluj ukł. kierowniczy. Rok temu było tylko to drugie ale pokręciłem na uruchomionym aucie w lewo do oporu, potem w prawo i zgasło i po problemie. Teraz jak kręcę tak samo to znika ale po uruchomieniu wywala błąd od nowa. Co może być? Ktoś coś podpowie może?
areckis - 2021-02-24, 21:57

Kolejne odkopanie tematu. ;)

Wymieniałem żarówkę światła cofania. No i pojawił się problem.
Pojawiły się komunikaty:
- skontroluj abs
- skontroluj esp
- skontroluj pomoc startu pod górę
- skontroluj 4WD
Oprócz tego świecił się pomarańczowy "kluczyk" oraz nie działały:
- czujniki cofania
- światło cofania
- kamera cofania
- i wszystkie systemy z listy "skontroluj" ;)

Sugerując się powyższym rozwiązaniem, najpierw sprawdziłem bezpieczniki pod maską - wszystkie były sprawne.
Okazało się, że padł bezpiecznik w kabinie 7,5A oznaczony jako FH21 odpowiadający wg. instrukcji za "Układ napędu na 4 koła (4WD)".

Po wymianie bezpiecznika wszystko zaczęło działać. Najbardziej zaskoczony jestem powiązaniem tego bezpiecznika z całym "zespołem cofania".

laisar - 2021-02-24, 22:08

areckis napisał/a:
zaskoczony jestem powiązaniem tego bezpiecznika z całym "zespołem cofania"

Nie ma żadnego powodu do zdziwienia - z niego zasilany jest czujnik wstecznego biegu w skrzyni biegów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group