DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Jak wyłączyć HSA?

rukoku - 2019-08-03, 00:08
Temat postu: Jak wyłączyć HSA?
Jak wyłączyć lub ograniczyć ten idiotyczny system? Pytanie do osób, które już mają w jednym palcu oprogramowanie.
laisar - 2019-08-03, 00:46

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + hsa = http://www.daciaklub.pl/f...1737498#1737498
telecaster1951 - 2019-08-03, 11:26

Ja rozumiem że ktoś chce wyłączyć S&S bo to faktycznie źle robi silnikowi, ale co jest złego w HSA?
Tak jak na Elektrodzie ostatnio ktoś się pytał jak wyłączyć ESP i ABS, bo go wkurzają. Serio?

Mamert - 2019-08-03, 22:17

No właśnie HSA jest akurat zajebiste.
rukoku - 2019-08-04, 14:16

'system utrzymuje ciśnienie przez 2-3 sekundy' właśnie dlatego. Np. w Skodzie można to programowo regulować. U mnie próba wcześniejszego startu powoduje 'żabkę' a sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).
rob_plk - 2019-08-04, 17:43

Jak Ci trzyma 2-3sek to coś źle, u mnie puszcza momentalnie - jakieś 0,5sek. Może masz coś nie tak z krańcówka od sprzęgła.
EBmazur - 2019-08-04, 18:35

rukoku napisał/a:
'system utrzymuje ciśnienie przez 2-3 sekundy' właśnie dlatego. Np. w Skodzie można to programowo regulować. U mnie próba wcześniejszego startu powoduje 'żabkę' a sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).

Trzeba do tego cuda przyzwyczaić się - mnie akurat to ustrojstwo podoba się .

Kubuch - 2019-08-04, 20:30

Trzeba się nauczyć z tego korzystać. Też mi to przeszkadzało na początku we Fieście a teraz nawet nie zauważam, że jest ;)
telecaster1951 - 2019-08-05, 10:34

Trzyma 2 sekundy, ale po wciśnięciu gazu u mnie odpuszcza natychmiast.
rukoku napisał/a:
sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).
Poczekaj aż będziesz musiał ruszyć na wzniesieniu 30%. Kiedyś musiałem ruszać z ręcznego, teraz zapomniałem jak to jest ruszać z ręcznego.
rukoku - 2019-08-05, 19:37

telecaster1951 napisał/a:
Trzyma 2 sekundy, ale po wciśnięciu gazu u mnie odpuszcza natychmiast.
rukoku napisał/a:
sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).
Poczekaj aż będziesz musiał ruszyć na wzniesieniu 30%. Kiedyś musiałem ruszać z ręcznego, teraz zapomniałem jak to jest ruszać z ręcznego.


1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę.
2. Ktoś kto używa/ł ręcznego na wzniesieniu przy starcie, a teraz polega na HSA, nie zrozumie kogoś kto nauczony był operować pedałem hamulca i sprzęgła - bo hamulca ręcznego używam wyłącznie jako postojowego - jasne kwestia przyzwyczajenia, ale też fakt że w drugim aucie z tym systemem (Skoda) działa to niezauważalnie.
3. Mam wzniesienia o troszkę większym nachyleniu i są to skrzyżowania z których jadę z podporządkowanej i właśnie dlatego drażni mnie ten system, bo działa z opóźnieniem powodującym to co powyżej (pkt 1).
4. Dlatego pytałem, czy ktoś manipulował programowo by wyłączyć lub jak to w Skodzie skrócić czas reakcji.

Może to po prostu jakaś wada, kolejna po szarpaniu przy załączeniu sprzęgła klimatyzacji.

luckyboy - 2019-08-05, 21:01

HSA irytuje kiedy chce się szybko wykonać manewr, dobre dla emerytów co wolno stopy przekładają :lol:

Najlepiej popuścić lekko sprzęgło, poczekać aż odpuści i wtedy dodać gazu/odpuścić sprzęgło.

Obywatel MK - 2019-08-05, 22:16

W Dusterze działa to sprawnie, ktoś tam pisał, że samo ruszanie na prostym w Sandero 1.0 Sce powoduje żabkę, więc może nie w tym systemie problem.
rukoku - 2019-08-06, 01:25

Szykuje porażka zakupowa tego roku (z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy)

Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm)
Opóźniona reakcja HSA, hamulec nie odpuszcza po dodaniu gazu (żabka)
Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga....
Dyskoteka na obrotomierzu przy włączonym zapłonie (przed uruchomieniem silnika), wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco
Ściąganie w lewo przy ostrzejszym hamowaniu, zawsze w lewo, kurcze jak już mam wybierać to wolę w stronę chodnika niż na czołówkę
Opóźniona reakcja na wciskanie pedału gazu, to ten moment kiedy wciskasz gaz i zastanawiasz się czy nie pomyliłeś go ze sprzęgłem....
Jeszcze zaczął mnie na koniec wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory.... A traktowany był do 1000 km jak niepełnosprawne dziecko nie za nisko i nie za wysoko z obrotami. Zreszta teraz 2000km i tak traktuje ten samochód jak niepełnosprawny.

Połowa z tych rzeczy sugeruje, że coś nie tak jest z oprogramowaniem.

route2000 - 2019-08-06, 07:45

Masz auto na gwarancji, więc jedź do ASO na reklamację, niech wgrają na nowo soft... Może to pomoże...
rukoku - 2019-08-06, 16:38

route2000 napisał/a:
Masz auto na gwarancji, więc jedź do ASO na reklamację, niech wgrają na nowo soft... Może to pomoże...


Tak zrobię, dokładnie w momencie wymiany opon czyli gdzieś wrzesień/październik, na razię tworzę listę, co by za lekko nie mieli.

telecaster1951 - 2019-08-06, 19:26

Obywatel MK napisał/a:
toś tam pisał, że samo ruszanie na prostym w Sandero 1.0 Sce powoduje żabkę,
To nie HSA, to ESP tak działa.
rukoku napisał/a:

Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm)
Nie zauważyłem u siebie. Czuję delikatne szarpnięcie tylko przy 3 tysiącach, przy zmianie fazy.
Cytat:
Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga....
Miałem to do puki auto nie poszło na wymianę uszczelki klawiatury. Fabryczny wyciek. Podejrzewam że zmienili soft.
rukoku napisał/a:
wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory
Wedle ASO one tak pracują. Mam podobnie.
rukoku napisał/a:
wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco
Podobno normalny objaw autodiagnostyki.
rukoku napisał/a:
(z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy)
Nie spełnia nowych norm emisji. Sam silnik był całkiem spoko. Tak przynajmniej mówił mi znajomy który pracował w ASO Renault a przeniósł się do VW.
rukoku napisał/a:


1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę.
To coś jest nie tak. U mnie na ostrym wzniesieniu hamulec puszcza od razu jak dodam gaz. Może to nie HSA tylko ESP? Jakby trzymał to nie byłoby raczej żabki, tylko ruszałby mułowato.
luckyboy - 2019-08-07, 12:59

rukoku napisał/a:
z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy


Nowy model Sandero :mrgreen: Tłuką już nowy model i ograniczyli wersje starego.

rukoku - 2019-08-09, 15:24

rukoku napisał/a:

Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm)
telecaster1951 napisał/a:

Nie zauważyłem u siebie. Czuję delikatne szarpnięcie tylko przy 3 tysiącach, przy zmianie fazy.

Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy.

rukoku napisał/a:
Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga....
telecaster1951 napisał/a:
Miałem to do puki auto nie poszło na wymianę uszczelki klawiatury. Fabryczny wyciek. Podejrzewam że zmienili soft.
Silnik czysty jak z salonu, suchutki jakby stał miesiąc na środku Sahary, jedyny płyn to skropliny na wężu klimy, żadnych niepokojących wycieków, czy oleju w płynie chłodzącym, pisząc wprost cały czas wygląda jakby był szykowany na sesję zdjęciową do katalogu. To całe szarpanie przy zmianach biegów + jednocześnie załączające się sprzęgło klimatyzacji (i dodatkowe szarpnięcie) + ten dźwięk zrywanej struny przy załączaniu się klimy to jednak dla mnie za dużo.

rukoku napisał/a:
wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory
telecaster1951 napisał/a:
Wedle ASO one tak pracują. Mam podobnie.
Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???

rukoku napisał/a:
wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco
telecaster1951 napisał/a:
Podobno normalny objaw autodiagnostyki.
Tylko ile może trwać autodiagnostyka 10 minut, bo dłużej już mi się nie gapić na wskazówkę.

rukoku napisał/a:
1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę.
telecaster1951 napisał/a:
To coś jest nie tak. U mnie na ostrym wzniesieniu hamulec puszcza od razu jak dodam gaz. Może to nie HSA tylko ESP? Jakby trzymał to nie byłoby raczej żabki, tylko ruszałby mułowato.
Możliwe, że chwilowo traci przyczepność przy skręcaniu - sprawdzałem na górce z jazdą na wprost - jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy, a dopiero co zauważyłem, że przy ostrzejszym hamowaniu na wprost normalną ulicą ściąga mi w lewo...
telecaster1951 - 2019-08-09, 20:44

Dzisiaj specjalnie sprawdziłem. Stałem na wzniesieniu 45%. Puszczam hamulec i trzyma, dodaję gaz odpuszcza natychmiast i jestem w stanie ruszyć błyskawicznie, bez żaby, z piskiem opon nawet.
rukoku napisał/a:
Silnik czysty jak z salonu, suchutki jakby stał miesiąc na środku Sahary,
Miałem zapocenie przy czujniku ciśnienia.
rukoku napisał/a:

Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???
Ułożenie silnika podobno. U mnie pokazało się po 6 tysiącach. Jak płacę na stacji, gdzie płaci się przy wyjeździe, to mnie to wnerwia jak diabli, bo jeszcze się od ściany to odbija. ASO twierdzi że tak po prostu jest i jest to normalne zjawisko związane z dotarciem.
rukoku napisał/a:

Tylko ile może trwać autodiagnostyka 10 minut, bo dłużej już mi się nie gapić na wskazówkę.
W poprzednim aucie miałem podobnie. Jak trzymasz auto na włączonej elektryce ale przed rozruchem, to zawsze coś się dzieje. Nie przejmowałbym się tym.
rukoku napisał/a:
jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy,
To nie jest HSA a kontrola trakcji reaguje.
Cytat:
przy ostrzejszym hamowaniu na wprost normalną ulicą ściąga mi w lewo...
Ciśnienie w oponach ok? Opony założone prawidłowo? Jeżeli tak, to jedź do ASO na ustawienie zbieżności.
rukoku napisał/a:

Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy.
Ja tego nie mam. Albo inny soft, albo się nauczyłem obsługi tego sprzęgła. Nie wiem. W tej chwili szarpie tylko przy zmianie biegów przy 4000RMP. Ale też wydaje mi się że to przez moje złe operowanie pedałem.
rukoku - 2019-08-10, 00:35

rukoku napisał/a:

Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???

telecaster1951 napisał/a:
Ułożenie silnika podobno. U mnie pokazało się po 6 tysiącach. Jak płacę na stacji, gdzie płaci się przy wyjeździe, to mnie to wnerwia jak diabli, bo jeszcze się od ściany to odbija. ASO twierdzi że tak po prostu jest i jest to normalne zjawisko związane z dotarciem.


Mimo wszystko wygląda to tak jakby zawory się rozregulowały.

rukoku napisał/a:
jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy,
telecaster1951 napisał/a:
To nie jest HSA a kontrola trakcji reaguje.
Możliwe - ale kontrola trakcji powinna działać w momencie uślizgu któregoś z kół, a tu
tego nie ma - nie wyrywam się jak szatan, tak jakbym nacisnął hamulec przy przyśpieszaniu.

telecaster1951 napisał/a:
Ciśnienie w oponach ok? Opony założone prawidłowo? Jeżeli tak, to jedź do ASO na ustawienie zbieżności.

Ciśnienie ok, prawidłowo założone, czujniki nic nie zgłaszają, zbieżność już mam na liście przez to ;-) Nie mniej coś mi tu nie gra z tym podjazdem pod górkę i dziwnym zachowaniem z wyjazdem w lewą stronę i zaczynam to łączyć ze ściąganiem w lewo podczas hamowania, choć mam tez wrażenie że minimalnie ściąga podczas normalnej jazdy (to już może być wmawianie sobie, bo sama kierownica i układ jest gumowaty).

rukoku napisał/a:

Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy.

telecaster1951 napisał/a:
Ja tego nie mam. Albo inny soft, albo się nauczyłem obsługi tego sprzęgła. Nie wiem. W tej chwili szarpie tylko przy zmianie biegów przy 4000RMP. Ale też wydaje mi się że to przez moje złe operowanie pedałem.


Pisząc o sprzęgle klimatyzacji miałem na myśli załączający się kompresor/sprężarkę - działa automatycznie (klima manualna) - czyli klima włączona, a wtedy co jakiś czas się załącza schładzając i właśnie ten moment - dźwięk załączania (czyli ten nieprzyjemny dźwięk zerwanej struny), szarpnięcie, utrata mocy, po wyłączeniu moc wraca (nie ma drugiego szarpnięcia), a minute później znowu i tak w koło...... Im niższe obroty tym szarpnięcie silniejsze. Co do biegów - u mnie zawsze jest szarpnięcie jeśli nie puszczam powoli sprzęgła i jednocześnie spóźniona reakcja na wciśniecie pedału gazu, próbowałem już wszystkiego, bez względu kiedy i jak przyśpieszam, tylko i wyłącznie powolne puszczanie sprzęgła powoduje płynną jazdę przy zmianie najniższych biegów (1,2,3) - pisząc powolne puszczanie sprzęgła mam na myśli końcową fazę tak z 3 sekundy - co zarzyna samo sprzęgło, bo już jadę na biegu, co ciekawe z 3 na 4 a zwłaszcza z 4 na 5 mogę robić co chce i zmienia płynnie (bez względu na obroty ect), w mieście to denerwujące bo ten silnik potrafi jednak przyśpieszać i na warunki miejskie jest całkiem dynamiczny.

carlus - 2019-08-10, 07:52

Mam to samo jeśli chodzi o zmianę biegu z 1 na 2 , auto mi szarpie choćby zaraz miał silnik wyskoczyć ale powoli zaczynam czaić bazę jak z tym jeździć.Mianowicie po ruszeniu z jedynki i zmiany biegu na dwójkę i puszczaniu sprzęgła dodaję gazu i jakoś to wychodzi a na klimie włączonej też takie dziwactwa się dzieją ja wyżej opisane,według mnie trzeba trochę pojeździć i poczekać ponieważ to wszystko jest nowe i musi się to dotrzeć,ułożyć.Ja mam na razie nalatane
1800km i się tym nie stresuję.

telecaster1951 - 2019-08-10, 10:08

rukoku napisał/a:
pisząc powolne puszczanie sprzęgła mam na myśli końcową fazę tak z 3 sekundy - co zarzyna samo sprzęgło, bo już jadę na biegu, co ciekawe z 3 na 4 a zwłaszcza z 4 na 5 mogę robić co chce i zmienia płynnie (bez względu na obroty ect), w mieście to denerwujące bo ten silnik potrafi jednak przyśpieszać i na warunki miejskie jest całkiem dynamiczny.
To mi wygląda na nieułożone sprzęgło. Przytrze się nieco tarcza, łożysko ułoży i przestanie szarpać. Po 7 tysiącach już biegi wchodzą bez szarpania. Sprzęgło puszczam błyskawicznie i jest płynnie.
rukoku napisał/a:

Pisząc o sprzęgle klimatyzacji miałem na myśli załączający się kompresor/sprężarkę - działa automatycznie (klima manualna) - czyli klima włączona, a wtedy co jakiś czas się załącza schładzając i właśnie ten moment - dźwięk załączania (czyli ten nieprzyjemny dźwięk zerwanej struny), szarpnięcie, utrata mocy, po wyłączeniu moc wraca (nie ma drugiego szarpnięcia), a minute później znowu i tak w koło.
Pojeździłem z klimą 3 miesiące i nic takiego nie czuję. Może faktycznie na początku było coś takiego, ale zniknęło.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group