|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - Jak wyłączyć HSA?
rukoku - 2019-08-03, 00:08 Temat postu: Jak wyłączyć HSA? Jak wyłączyć lub ograniczyć ten idiotyczny system? Pytanie do osób, które już mają w jednym palcu oprogramowanie.
laisar - 2019-08-03, 00:46
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + hsa = http://www.daciaklub.pl/f...1737498#1737498
telecaster1951 - 2019-08-03, 11:26
Ja rozumiem że ktoś chce wyłączyć S&S bo to faktycznie źle robi silnikowi, ale co jest złego w HSA?
Tak jak na Elektrodzie ostatnio ktoś się pytał jak wyłączyć ESP i ABS, bo go wkurzają. Serio?
Mamert - 2019-08-03, 22:17
No właśnie HSA jest akurat zajebiste.
rukoku - 2019-08-04, 14:16
'system utrzymuje ciśnienie przez 2-3 sekundy' właśnie dlatego. Np. w Skodzie można to programowo regulować. U mnie próba wcześniejszego startu powoduje 'żabkę' a sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna).
rob_plk - 2019-08-04, 17:43
Jak Ci trzyma 2-3sek to coś źle, u mnie puszcza momentalnie - jakieś 0,5sek. Może masz coś nie tak z krańcówka od sprzęgła.
EBmazur - 2019-08-04, 18:35
rukoku napisał/a: | 'system utrzymuje ciśnienie przez 2-3 sekundy' właśnie dlatego. Np. w Skodzie można to programowo regulować. U mnie próba wcześniejszego startu powoduje 'żabkę' a sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna). |
Trzeba do tego cuda przyzwyczaić się - mnie akurat to ustrojstwo podoba się .
Kubuch - 2019-08-04, 20:30
Trzeba się nauczyć z tego korzystać. Też mi to przeszkadzało na początku we Fieście a teraz nawet nie zauważam, że jest ;)
telecaster1951 - 2019-08-05, 10:34
Trzyma 2 sekundy, ale po wciśnięciu gazu u mnie odpuszcza natychmiast.
rukoku napisał/a: | sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna). | Poczekaj aż będziesz musiał ruszyć na wzniesieniu 30%. Kiedyś musiałem ruszać z ręcznego, teraz zapomniałem jak to jest ruszać z ręcznego.
rukoku - 2019-08-05, 19:37
telecaster1951 napisał/a: | Trzyma 2 sekundy, ale po wciśnięciu gazu u mnie odpuszcza natychmiast.
rukoku napisał/a: | sam system w niczym mi nie pomaga (skrzynia manualna). | Poczekaj aż będziesz musiał ruszyć na wzniesieniu 30%. Kiedyś musiałem ruszać z ręcznego, teraz zapomniałem jak to jest ruszać z ręcznego. |
1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę.
2. Ktoś kto używa/ł ręcznego na wzniesieniu przy starcie, a teraz polega na HSA, nie zrozumie kogoś kto nauczony był operować pedałem hamulca i sprzęgła - bo hamulca ręcznego używam wyłącznie jako postojowego - jasne kwestia przyzwyczajenia, ale też fakt że w drugim aucie z tym systemem (Skoda) działa to niezauważalnie.
3. Mam wzniesienia o troszkę większym nachyleniu i są to skrzyżowania z których jadę z podporządkowanej i właśnie dlatego drażni mnie ten system, bo działa z opóźnieniem powodującym to co powyżej (pkt 1).
4. Dlatego pytałem, czy ktoś manipulował programowo by wyłączyć lub jak to w Skodzie skrócić czas reakcji.
Może to po prostu jakaś wada, kolejna po szarpaniu przy załączeniu sprzęgła klimatyzacji.
luckyboy - 2019-08-05, 21:01
HSA irytuje kiedy chce się szybko wykonać manewr, dobre dla emerytów co wolno stopy przekładają
Najlepiej popuścić lekko sprzęgło, poczekać aż odpuści i wtedy dodać gazu/odpuścić sprzęgło.
Obywatel MK - 2019-08-05, 22:16
W Dusterze działa to sprawnie, ktoś tam pisał, że samo ruszanie na prostym w Sandero 1.0 Sce powoduje żabkę, więc może nie w tym systemie problem.
rukoku - 2019-08-06, 01:25
Szykuje porażka zakupowa tego roku (z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy)
Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm)
Opóźniona reakcja HSA, hamulec nie odpuszcza po dodaniu gazu (żabka)
Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga....
Dyskoteka na obrotomierzu przy włączonym zapłonie (przed uruchomieniem silnika), wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco
Ściąganie w lewo przy ostrzejszym hamowaniu, zawsze w lewo, kurcze jak już mam wybierać to wolę w stronę chodnika niż na czołówkę
Opóźniona reakcja na wciskanie pedału gazu, to ten moment kiedy wciskasz gaz i zastanawiasz się czy nie pomyliłeś go ze sprzęgłem....
Jeszcze zaczął mnie na koniec wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory.... A traktowany był do 1000 km jak niepełnosprawne dziecko nie za nisko i nie za wysoko z obrotami. Zreszta teraz 2000km i tak traktuje ten samochód jak niepełnosprawny.
Połowa z tych rzeczy sugeruje, że coś nie tak jest z oprogramowaniem.
route2000 - 2019-08-06, 07:45
Masz auto na gwarancji, więc jedź do ASO na reklamację, niech wgrają na nowo soft... Może to pomoże...
rukoku - 2019-08-06, 16:38
route2000 napisał/a: | Masz auto na gwarancji, więc jedź do ASO na reklamację, niech wgrają na nowo soft... Może to pomoże... |
Tak zrobię, dokładnie w momencie wymiany opon czyli gdzieś wrzesień/październik, na razię tworzę listę, co by za lekko nie mieli.
telecaster1951 - 2019-08-06, 19:26
Obywatel MK napisał/a: | toś tam pisał, że samo ruszanie na prostym w Sandero 1.0 Sce powoduje żabkę, | To nie HSA, to ESP tak działa. rukoku napisał/a: |
Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm) | Nie zauważyłem u siebie. Czuję delikatne szarpnięcie tylko przy 3 tysiącach, przy zmianie fazy.
Cytat: | Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga.... | Miałem to do puki auto nie poszło na wymianę uszczelki klawiatury. Fabryczny wyciek. Podejrzewam że zmienili soft.
rukoku napisał/a: | wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory | Wedle ASO one tak pracują. Mam podobnie.
rukoku napisał/a: | wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco | Podobno normalny objaw autodiagnostyki.
rukoku napisał/a: | (z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy) | Nie spełnia nowych norm emisji. Sam silnik był całkiem spoko. Tak przynajmniej mówił mi znajomy który pracował w ASO Renault a przeniósł się do VW.
rukoku napisał/a: |
1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę. | To coś jest nie tak. U mnie na ostrym wzniesieniu hamulec puszcza od razu jak dodam gaz. Może to nie HSA tylko ESP? Jakby trzymał to nie byłoby raczej żabki, tylko ruszałby mułowato.
luckyboy - 2019-08-07, 12:59
rukoku napisał/a: | z cennika już wyrzucili 1.0Sce więc coś musi być na rzeczy |
Nowy model Sandero Tłuką już nowy model i ograniczyli wersje starego.
rukoku - 2019-08-09, 15:24
rukoku napisał/a: |
Włączona klima (załączanie sprzęgła klimatyzacji) powoduje czkawkę na 1,2,3 biegu (<2500rpm) |
telecaster1951 napisał/a: |
Nie zauważyłem u siebie. Czuję delikatne szarpnięcie tylko przy 3 tysiącach, przy zmianie fazy. |
Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy.
rukoku napisał/a: | Szarpanie przy zmianie biegu (1-2, 2-3) przy ludzkim traktowaniu dźwigni, gazu i sprzęgła, chyba że traktuje je jak 70 paralityk i sprzęgło puszczam kilka sekund, co w normalnych warunkach powoduje trąbienie innych ruszających spod świateł, bo się wlekę, a w trasie nie lubię się bawić w chirurga.... |
telecaster1951 napisał/a: | Miałem to do puki auto nie poszło na wymianę uszczelki klawiatury. Fabryczny wyciek. Podejrzewam że zmienili soft. | Silnik czysty jak z salonu, suchutki jakby stał miesiąc na środku Sahary, jedyny płyn to skropliny na wężu klimy, żadnych niepokojących wycieków, czy oleju w płynie chłodzącym, pisząc wprost cały czas wygląda jakby był szykowany na sesję zdjęciową do katalogu. To całe szarpanie przy zmianach biegów + jednocześnie załączające się sprzęgło klimatyzacji (i dodatkowe szarpnięcie) + ten dźwięk zrywanej struny przy załączaniu się klimy to jednak dla mnie za dużo.
rukoku napisał/a: | wkurzać dźwięk silnika -> tykające zawory |
telecaster1951 napisał/a: | Wedle ASO one tak pracują. Mam podobnie. | Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???
rukoku napisał/a: | wskazówka podskakuje w rytm jakiegoś rumuńsko-marokańskiego disco |
telecaster1951 napisał/a: | Podobno normalny objaw autodiagnostyki. | Tylko ile może trwać autodiagnostyka 10 minut, bo dłużej już mi się nie gapić na wskazówkę.
rukoku napisał/a: | 1. U mnie trzyma jeszcze i za wolno puszcza po dodaniu gazu, co powoduje żabkę. |
telecaster1951 napisał/a: | To coś jest nie tak. U mnie na ostrym wzniesieniu hamulec puszcza od razu jak dodam gaz. Może to nie HSA tylko ESP? Jakby trzymał to nie byłoby raczej żabki, tylko ruszałby mułowato. | Możliwe, że chwilowo traci przyczepność przy skręcaniu - sprawdzałem na górce z jazdą na wprost - jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy, a dopiero co zauważyłem, że przy ostrzejszym hamowaniu na wprost normalną ulicą ściąga mi w lewo...
telecaster1951 - 2019-08-09, 20:44
Dzisiaj specjalnie sprawdziłem. Stałem na wzniesieniu 45%. Puszczam hamulec i trzyma, dodaję gaz odpuszcza natychmiast i jestem w stanie ruszyć błyskawicznie, bez żaby, z piskiem opon nawet.
rukoku napisał/a: | Silnik czysty jak z salonu, suchutki jakby stał miesiąc na środku Sahary, | Miałem zapocenie przy czujniku ciśnienia.
rukoku napisał/a: |
Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???
| Ułożenie silnika podobno. U mnie pokazało się po 6 tysiącach. Jak płacę na stacji, gdzie płaci się przy wyjeździe, to mnie to wnerwia jak diabli, bo jeszcze się od ściany to odbija. ASO twierdzi że tak po prostu jest i jest to normalne zjawisko związane z dotarciem.
rukoku napisał/a: |
Tylko ile może trwać autodiagnostyka 10 minut, bo dłużej już mi się nie gapić na wskazówkę. | W poprzednim aucie miałem podobnie. Jak trzymasz auto na włączonej elektryce ale przed rozruchem, to zawsze coś się dzieje. Nie przejmowałbym się tym.
rukoku napisał/a: | jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy, | To nie jest HSA a kontrola trakcji reaguje.
Cytat: | przy ostrzejszym hamowaniu na wprost normalną ulicą ściąga mi w lewo... | Ciśnienie w oponach ok? Opony założone prawidłowo? Jeżeli tak, to jedź do ASO na ustawienie zbieżności.
rukoku napisał/a: |
Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy. | Ja tego nie mam. Albo inny soft, albo się nauczyłem obsługi tego sprzęgła. Nie wiem. W tej chwili szarpie tylko przy zmianie biegów przy 4000RMP. Ale też wydaje mi się że to przez moje złe operowanie pedałem.
rukoku - 2019-08-10, 00:35
rukoku napisał/a: |
Skoro ten typ tak ma, to dlaczego ujawnia się to dopiero po 2000 km???
|
telecaster1951 napisał/a: | Ułożenie silnika podobno. U mnie pokazało się po 6 tysiącach. Jak płacę na stacji, gdzie płaci się przy wyjeździe, to mnie to wnerwia jak diabli, bo jeszcze się od ściany to odbija. ASO twierdzi że tak po prostu jest i jest to normalne zjawisko związane z dotarciem. |
Mimo wszystko wygląda to tak jakby zawory się rozregulowały.
rukoku napisał/a: | jest ok, ale na 2 różnych górkach gdzie skręca się w lewo już jakieś problemy, |
telecaster1951 napisał/a: | To nie jest HSA a kontrola trakcji reaguje. | Możliwe - ale kontrola trakcji powinna działać w momencie uślizgu któregoś z kół, a tu
tego nie ma - nie wyrywam się jak szatan, tak jakbym nacisnął hamulec przy przyśpieszaniu.
telecaster1951 napisał/a: | Ciśnienie w oponach ok? Opony założone prawidłowo? Jeżeli tak, to jedź do ASO na ustawienie zbieżności. |
Ciśnienie ok, prawidłowo założone, czujniki nic nie zgłaszają, zbieżność już mam na liście przez to Nie mniej coś mi tu nie gra z tym podjazdem pod górkę i dziwnym zachowaniem z wyjazdem w lewą stronę i zaczynam to łączyć ze ściąganiem w lewo podczas hamowania, choć mam tez wrażenie że minimalnie ściąga podczas normalnej jazdy (to już może być wmawianie sobie, bo sama kierownica i układ jest gumowaty).
rukoku napisał/a: |
Ha to u mnie jest na odwrót - nie wyczuwam zmiany faz przy ~3000rpm, natomiast 1800-2400 rpm (lub wcześniej w korku) przy załączaniu sprzęgła klimy szarpniecie, poprzedzone dźwiękiem brzdęku zrywanej struny, a że klima włącza się i wyłącza to niemiłosiernie mnie to irytuje, jadąc w korku i zmieniając biegi, bierze mnie k.....ca, szarpnięcia 1-2-3 i do tego w dublecie szarpnięcia od klimy. |
telecaster1951 napisał/a: | Ja tego nie mam. Albo inny soft, albo się nauczyłem obsługi tego sprzęgła. Nie wiem. W tej chwili szarpie tylko przy zmianie biegów przy 4000RMP. Ale też wydaje mi się że to przez moje złe operowanie pedałem. |
Pisząc o sprzęgle klimatyzacji miałem na myśli załączający się kompresor/sprężarkę - działa automatycznie (klima manualna) - czyli klima włączona, a wtedy co jakiś czas się załącza schładzając i właśnie ten moment - dźwięk załączania (czyli ten nieprzyjemny dźwięk zerwanej struny), szarpnięcie, utrata mocy, po wyłączeniu moc wraca (nie ma drugiego szarpnięcia), a minute później znowu i tak w koło...... Im niższe obroty tym szarpnięcie silniejsze. Co do biegów - u mnie zawsze jest szarpnięcie jeśli nie puszczam powoli sprzęgła i jednocześnie spóźniona reakcja na wciśniecie pedału gazu, próbowałem już wszystkiego, bez względu kiedy i jak przyśpieszam, tylko i wyłącznie powolne puszczanie sprzęgła powoduje płynną jazdę przy zmianie najniższych biegów (1,2,3) - pisząc powolne puszczanie sprzęgła mam na myśli końcową fazę tak z 3 sekundy - co zarzyna samo sprzęgło, bo już jadę na biegu, co ciekawe z 3 na 4 a zwłaszcza z 4 na 5 mogę robić co chce i zmienia płynnie (bez względu na obroty ect), w mieście to denerwujące bo ten silnik potrafi jednak przyśpieszać i na warunki miejskie jest całkiem dynamiczny.
carlus - 2019-08-10, 07:52
Mam to samo jeśli chodzi o zmianę biegu z 1 na 2 , auto mi szarpie choćby zaraz miał silnik wyskoczyć ale powoli zaczynam czaić bazę jak z tym jeździć.Mianowicie po ruszeniu z jedynki i zmiany biegu na dwójkę i puszczaniu sprzęgła dodaję gazu i jakoś to wychodzi a na klimie włączonej też takie dziwactwa się dzieją ja wyżej opisane,według mnie trzeba trochę pojeździć i poczekać ponieważ to wszystko jest nowe i musi się to dotrzeć,ułożyć.Ja mam na razie nalatane
1800km i się tym nie stresuję.
telecaster1951 - 2019-08-10, 10:08
rukoku napisał/a: | pisząc powolne puszczanie sprzęgła mam na myśli końcową fazę tak z 3 sekundy - co zarzyna samo sprzęgło, bo już jadę na biegu, co ciekawe z 3 na 4 a zwłaszcza z 4 na 5 mogę robić co chce i zmienia płynnie (bez względu na obroty ect), w mieście to denerwujące bo ten silnik potrafi jednak przyśpieszać i na warunki miejskie jest całkiem dynamiczny. | To mi wygląda na nieułożone sprzęgło. Przytrze się nieco tarcza, łożysko ułoży i przestanie szarpać. Po 7 tysiącach już biegi wchodzą bez szarpania. Sprzęgło puszczam błyskawicznie i jest płynnie.
rukoku napisał/a: |
Pisząc o sprzęgle klimatyzacji miałem na myśli załączający się kompresor/sprężarkę - działa automatycznie (klima manualna) - czyli klima włączona, a wtedy co jakiś czas się załącza schładzając i właśnie ten moment - dźwięk załączania (czyli ten nieprzyjemny dźwięk zerwanej struny), szarpnięcie, utrata mocy, po wyłączeniu moc wraca (nie ma drugiego szarpnięcia), a minute później znowu i tak w koło. | Pojeździłem z klimą 3 miesiące i nic takiego nie czuję. Może faktycznie na początku było coś takiego, ale zniknęło.
|
|