|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział ogólny o daciach - Pożegnanie z moją Dacią Sandero
Wojciech-EL - 2019-08-19, 14:57 Temat postu: Pożegnanie z moją Dacią Sandero Nadszedł ten dzień - 8 sierpnia 2019 roku
Moją Dacię Sandero odkupił Salon Renault Dacia "Jaszpol" w Łodzi
Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Przejechałem nim od nowości ponad 65 tysięcy kilometrów
i złego słowa powiedzieć nie mogę.
Zaliczyłem nim wyjazd do Chorwacji w 2016, zaraz po odbiorze z Salonu
oraz w 2017 roku do Czarnogóry. Codziennie spisywał się dzielnie.
Gdyby chodziło tylko o jazdę miejską to pewnie Dacia nadal by pozostała moją własnością.
Potrzebowałem jednak czegoś mocniejszego w trasę, czegoś co porusza się bardziej dynamicznie i jest nieco większe i nieco lepiej wyciszone.
Wybór padł na Renault Captur z silnikiem TCe120 - od kilku dni poznajemy się i nabieramy do siebie przyzwyczajeń. Dziękuję za te 3 lata wspólnej przygody na Forum Dacii.
Wierzę, że moja ex Sanderka znajdzie godnego jej właściciela
Marek1603 - 2019-08-19, 14:59
Gratulacje i zadowolenia. Żeby się spisywał nie gorzej niż sanderka.
Wrzuć jakieś fotki.
Wojciech-EL - 2019-08-19, 15:23
Plik ma za duży rozmiar.
Maksymalny dozwolony rozmiar to: 256 KB
Marek1603 - 2019-08-19, 15:53
Prawy przycisk, edytuj, zmień rozmiar i/lub rozszerzenie, zapisz jako .....
Obywatel MK - 2019-08-19, 15:57
Wojciech-EL napisał/a: | Wierzę, że moja ex Sanderka znajdzie godnego jej właściciela |
Czyli do pożegnania sensu stricto jeszcze nie doszło
Ja w ten weekend pożegnałem się z Mazdziochą 6 rok 2006, którą miałem 3 lata. Będę tęsknił
za jej rdzewiejącymi błotnikami i wciąganiem w ogromnych ilościach oleju. Nowy nabywca ma jeszcze przyjechać po komplet zimówek. Mam nadzieję że mnie nie zaj..ie jak się zorientuje co kupił.
kicpra - 2019-08-19, 19:48
Faktycznie Captur jest większy niż Sandero? Jaka cena egzemplarza 120KM?
telecaster1951 - 2019-08-19, 20:16
Ile Ci dali za to Sandero?
straszna_maruda - 2019-08-19, 23:30
Myślę, że to ta:
http://uzywane.jaszpol.pl...DERO/2016/29126
a cenę "zakupu" bym obstawił na 19-20 tys. zł.
toka93 - 2019-08-20, 08:39
Nie lepiej samemu auto sprzedać? Fakt trzeba się czasami użerać ale można więcej ugrać.
Wojciech-EL - 2019-08-20, 15:02
straszna_maruda, tak to ta
cena zakupu znacznie wyższa od tego co Pan napisał
Wojciech-EL - 2019-08-20, 15:04
toka93, właśnie z tego względu zdecydowałem się na sprzedaż u Autoryzowanego Partnera marki.
Oszczędziłem zapewne mnóstwo czasu i nerwów.
Wojciech-EL - 2019-08-20, 15:05
kicpra, większy.
W tym momencie w ofercie nie ma już silnika TCe120 z przekładnią automatyczną EDC (rocznik 2018)
Zastąpił go silnik TCe130 z filtrem cząstek stałych. W opcji z przekładnią automatyczną EDC, jest to koszt od 79.400 zł w wersji wyposażenia Limited
kacper86866 - 2019-08-20, 16:38
Widziałem ją umytą jak podjechał pracownik pod salon.
Kauris - 2019-08-20, 22:21
Wojciech-EL napisał/a: | kicpra, większy. | Jak wsiadłem do captura to pierwsze co pomyślałem - "jak tu ciasno".
Wojciech-EL - 2019-08-20, 22:55
Kauris, Jestem bardzo zadowolony z przestrzeni wewnątrz. Potrzebujesz czegoś jeszcze przestronniejszego? Polecam Grand Scenic lub Espace
Dymek - 2019-08-21, 08:05
Kauris napisał/a: | Wojciech-EL napisał/a: | kicpra, większy. | Jak wsiadłem do captura to pierwsze co pomyślałem - "jak tu ciasno". |
Gdy wybierałem Sandero Stepway, oceniałem porównawczo w 3 osoby ilość miejsca z tyłu porównując bezpośrednio do Captura.
I o ile miejsca na nogi w Capturze jest ciut więcej (pod warunkiem odsuniętej tylnej kanapy Captura), to szerokość odczuwalna na tylnej kanapie Captura jest jeszcze mniejsza niż mówią to suche pomiary. Dla siedzących 3 osób jest tam wyraźnie ciaśniej.
A same pomiary szerokości tyłu to:
-1370mm Captur vs 1436mm Sandero (szerokość między drzwiami nad podłokietnikami);
-1330mm Captur vs 1393mm Sandero (szerokość pomiędzy podłokietnikami drzwi);
Dodatkowo-860mm Captur vs 880mm Sandero (wysokość pomiędzy siedziskiem a dachem, mierzone z nachyleniem 14 stopni).
Poza tym miejscem z tyłu (i poza ceną) same plusy dla Captura
jodlasty - 2019-08-21, 10:39
Szkoda, że nie można w Sandero kupić mocniejszego silnika z automatem.
Ja na razie przejechałem 2000 tys km i na razie jestem zadowolony.
100 km za 16zł. Jaki samochód tak potrafi?
Zerkałem na Captura, ale ta cena..
P.S.
To ten?
https://www.otomoto.pl/of...html#9241a489f0
pikodat - 2019-08-21, 10:53
jodlasty napisał/a: | Szkoda, że nie można w Sandero kupić mocniejszego silnika z automatem.
...
100 km za 16zł. Jaki samochód tak potrafi?
|
Zaraz by się okazało, że nie 15-16 ale z 20 zł za km(mocniejszy silnik - realne spalanie w górę, auto, automat - to samo).
Poza tym - no niektórym automatu brakuje (ja nie lubię automatu, ale moja żona myśli w połowie jak Ty - tzn. szkoda , ze nie ma automatu)
Wojciech-EL - 2019-08-21, 11:53
Marek1603,
Marku, zgodnie z Twoją prośbą wrzucam dwie fotki autka
Wojciech-EL - 2019-08-21, 11:57
Dymek, To prawda, tylna kanapa w Sandero jest szersza niż w Capturze. Mam wrażenie, że w Capturze z tyłu wygodnie mogą podróżować tylko dwie osoby, a w środku ktoś bardzo szczupły
Rzadko jednak wożę komplet pasażerów.
Wojciech-EL - 2019-08-21, 11:57
jodlasty, Tak, to ta oferta. Moja ex Sanderka
Wojciech-EL - 2019-08-21, 12:16
jodlasty, Podobno od 2020 Sandero będzie dostępna z podstawowym silnikiem 1.0 turbo. Silnik wolnossący 1.0 SCe ma być wycofany z oferty. Ciekawe
gawel - 2019-08-21, 12:36
Wojciech-EL napisał/a: | jodlasty, Podobno od 2020 Sandero będzie dostępna z podstawowym silnikiem 1.0 turbo. Silnik wolnossący 1.0 SCe ma być wycofany z oferty. Ciekawe |
na razie nie wiadomo wczoraj byłem u mojego dilera w Płocku i powiedział że silniki tce 90 nadal będą w sprzedaży bo spełniają normę Euro 6d , to nie wiem o co to halo było z wyprzedażą itd nic nie wiadomo na wczoraj na temat LPG??! Natomiast można zamówić clio 90 tce LPG to ja się k...uwa potam o co kaman ??
jodlasty - 2019-08-21, 14:08
Wojciech-EL napisał/a: | jodlasty, Tak, to ta oferta. Moja ex Sanderka |
Można wiedzieć ile Ci zaproponowali?
Uuu nie miałeś KUKa, bardzo źle ;)
Obywatel MK - 2019-08-21, 14:18
Ten Captur to już po fejsie?
telecaster1951 - 2019-08-21, 15:22
gawel, Brak homologacji. Silniki musiały przejść procedurę i dopiero wróciły z nowym papierem.
Marek1603 - 2019-08-21, 15:34
Dzięki, fajny.
Wojciech-EL - 2019-08-22, 13:52
jodlasty napisał/a: | Wojciech-EL napisał/a: | jodlasty, Tak, to ta oferta. Moja ex Sanderka |
Można wiedzieć ile Ci zaproponowali? |
Niestety nie można
jodlasty napisał/a: | jodlastyUuu nie miałeś KUKa, bardzo źle ;) |
Co to znaczy KUK?
gawel - 2019-08-22, 14:43
Wojciech-EL napisał/a: | jodlasty napisał/a: | Wojciech-EL napisał/a: | jodlasty, Tak, to ta oferta. Moja ex Sanderka |
Można wiedzieć ile Ci zaproponowali? |
Niestety nie można
jodlasty napisał/a: | jodlastyUuu nie miałeś KUKa, bardzo źle ;) |
Co to znaczy KUK? |
Kultowa
Uszczelka
Klubowa
Wojciech-EL - 2019-08-23, 16:40
gawel, aha :)
Kubuch - 2019-08-23, 18:57
Captur jako mocne auto w trasę? Bardzo, bardzo dziwny wybór...
gawel - 2019-08-23, 19:50
Kubuch napisał/a: | Captur jako mocne auto w trasę? Bardzo, bardzo dziwny wybór... |
W wersji 130 TCE tez nie??
Kubuch - 2019-08-23, 20:17
Wąski i wysoki przez co wolniejszy, głośniejszy, mniej stabilny i więcej palący od Clio na którym jest zbudowany. Tylko bardziej modny. Na trasę bez sensu.
gawel - 2019-08-23, 20:21
Kubuch napisał/a: | Wąski i wysoki przez co wolniejszy, głośniejszy, mniej stabilny i więcej palący od Clio na którym jest zbudowany. Tylko bardziej modny. Na trasę bez sensu. |
owszem jednak w pewnym wieku sadzanie wyżej tyłka to już konieczność a kręgosłup nie pozwala na jazdę w pozycji ginekologicznej . Ja jak widać mam wersję budżetowa kaptura ma nieznacznie mniejszy bagażnik ale za to szerszą o niebo kanapę i jest tańszy ponad 15 k a to już coś.
toka93 - 2019-08-23, 21:58
Na dalekie trasy to wygodne są auta powyżej klasy średniej. A więc od Megane w wzwyż. Captur jaki by nie miał silnik zawsze będzie autem miejskim.
Co do pozycji to pionowa wcale nie jest wygodna. Jedynie się łatwiej wsiada i wysiada.
eplus - 2019-08-23, 22:22
Powyżej klasy średniej to nie wszystkie Mercedesy są.
toka93 - 2019-08-23, 22:34
Każdy merc poza klasą A jest klasą średnia. W tym momencie talisman to klasa srednio-wyzsza. Megane zliczany do klasy wyższej.
gawel - 2019-08-24, 06:40
toka93 napisał/a: | Na dalekie trasy to wygodne są auta powyżej klasy średniej. A więc od Megane w wzwyż. Captur jaki by nie miał silnik zawsze będzie autem miejskim.
Co do pozycji to pionowa wcale nie jest wygodna. Jedynie się łatwiej wsiada i wysiada. |
Akurat pozycja pionowa lekko pochylona to jedyna jaka jest możliwa do zniesienia przy dyskopatii wiem co mówię co do wsiadania się zgadzam. natomiast miejskość to tak na prawdę łatwość parkowania i znalezienia miejsca. Miałem duże auto i nie było różnicy za wyjątkiem parkowania. Natomiast nawet małe auta chlają paliwo natężonym ruchu miejskim.
gawel - 2019-08-24, 06:43
toka93 napisał/a: | Każdy merc poza klasą A jest klasą średnia. W tym momencie talisman to klasa srednio-wyzsza. Megane zliczany do klasy wyższej. |
Akurat gówno prawda jeżeli chodzi o megane i talisman. Jest odwrotnie przy czym talisman to klasa średnia-wyższa , a megane średnia .
toka93 - 2019-08-24, 06:52
Mój błąd. Myślałem o klasie średniej przy Megane a napisałem wyższa.
DrOzda - 2019-08-24, 08:05
Megane to najzwyklejszy kompakt czyli klasa C . Talismana klasyfikuje się do klasy D czyli średniej.
Obok klasy wyższej to te auta nawet nie stały zarówno wymiarami jak i wykończeniem.
laisar - 2019-08-24, 09:39
toka93 napisał/a: | Co do pozycji to pionowa wcale nie jest wygodna |
Kwestia przyzwyczajenia, a pionowa jest zdrowsza.
telecaster1951 - 2019-08-24, 09:58
toka93 napisał/a: | owszem jednak w pewnym wieku sadzanie wyżej tyłka to już konieczność a kręgosłup nie pozwala na jazdę w pozycji ginekologicznej . | Ja np. nie potrafię prowadzić samochodu w pozycji pochylonej. Specjalnie szukałem auta, w którym pozycja będzie pionowa. Jeździłem nową Astrą. Raz że miałem problem z wsiadaniem, to jeszcze nie byłem w stanie wyczuć samochodu, bo nie widziałem nic przed maską.
laisar - 2019-08-24, 10:14
telecaster1951 napisał/a: | nie widziałem nic przed maską |
To niekoniecznie wina siedzeń, tylko prawdopodobnie głównie efekt idiotycznego trendu zmniejszania powierzchni szyb i podwyższania deski rozdzielczej.
I MSZ lepsza widoczność to właśnie jedna z głównych przyczyny popularności "SUV-ów", a nie żadna "moda"...
|
|