DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - zamienniki LED dziennych nie świecą - dokker

Michciu - 2019-09-07, 17:00
Temat postu: zamienniki LED dziennych nie świecą - dokker
Czy ktoś próbował zmieniać żarówki P21W na ledowe? Mam problem w swoim dokkerze. Zakupiłem trzy żarówki ledowe z wejściem Ba15S z zamiarem zamontowano dwóch do przodu jako dzienne, plus jedna do wstecznego. Żarówka wsteczna świeci, natomiast nie swieci jako światło do jazdy dziennej. Próbowałem z inną żarówka ledową z mojej fabii i tak samo. Wejścia Ba15S są takie same jak we wstecznym stad nie rozumiem dlaczego jest ten problem. Odwrócenie biegunami nic nie daje. A żarówki ledowe po prostu świecą, ale nie we wtyczce do świateł dziennych. Ktoś może pomóc o co tu chodzi?
Edycja
Teraz skojarzyłem fakty, że kiedyś w mojej ciężarówce przy zmianie żarówek we wnętrzu był ten sam problem. W jednej lampie działały ledy, w innej już nie. Wejścia o żarówki takie same.... rozkładam ręce i się poddaję.

anples - 2019-09-07, 18:07

Michciu napisał/a:
Czy ktoś próbował zmieniać żarówki P21W na ledowe?

A przepisy to ty znasz :?:
Z tego co napisałeś nie ,
poznasz gdy nie przejdziesz przeglądu albo policmajster-służbista podczas kontroli zabierze ci DR. :mrgreen:

Michciu - 2019-09-07, 18:21

Tak, znam przepisy. Jest to na mojej głowie, a temat był trochę inny, niż zasadność o legalność takich świateł, o ile jestem wrogiem montowania zamienników led do świateł mijania, o tyle w dziennych nie widzę tego problemu, bo ich zadanie jest inne niż oślepianie jadących z naprzeciwka.
Gdybyśmy mieli się kłócić o przepisy, to połowa modyfikacji na tym forum kończyłaby się utrata gwarancji, ale jeszcze raz proszę o wypowiedzi na temat lub w ogóle....

defunk - 2019-09-07, 19:32

Były już opisywane różne problemy wynikające ze stosowania różnych diod jako zamienników, włącznie z niemożnością odpalenia auta (bodajże walnął jakiś główniejszy bezpiecznik, nie pamiętam).
Jeśli nie działa tylko ta zamieniona -- wychodzi na to, że lepiej nie ruszać. Oszczędność jest zerowa, a potencjalne problemy niemałe.

Michciu - 2019-09-07, 19:34

No to zostaje po staremu.... dzięki.
Najbardziej zależy mi na wyglądzie, żółta żarówka wyglada po prostu słabo. A oszczędności na paru watach nawet nie biorę pod uwagę.

dudu$ - 2019-09-07, 19:41

Ja u siebie w Lodgy zamontowane mam żarówki Ledowe do świateł dziennych i wszystko działa bez problemu. Za sztukę dałem 10zl i świeca bardzo jasno i na pewno jestem lepiej widziany niż na zwykłych żarówka u. Przegląd gwarancyjny w ASO oraz techniczny auto przeszło bez problemu. Z wad tto krótka żywotność. Wytrzymały mi 6 miesięcy czyli przy mojej jeździe około 9 tys km
Michciu - 2019-09-07, 19:59

No to dziwne przecież lampa jest taka sama. A możesz podać link skąd kupiłeś lub jak wyglądają te żarówki ?
anples - 2019-09-07, 20:04

dudu$ napisał/a:
oraz techniczny auto przeszło bez problemu
Diagnosta przepościł (choć nie powinien )
Ale w razie W (odpukać) , ubezpieczyciel nie odpuści , skorzysta z każdej okazji by nie płacić .

arczi_88 - 2019-09-07, 23:38

Ja ledy w dziennych już parę lat i świecą bezproblemowo. I nie bardzo mam pomysły co może być nie ok w Twoim przypadku. Niestety ta aukcja jest już nieaktualna https://archiwum.allegro.pl/oferta/zarowka-led-p21w-ba15s-1156-21smd-2835-10-30v-635z-i5557349200.html



Co do tego straszenia ubezpieczycielem to ludzie, nie bądźcie śmieszni xD senior rozwalił swoje Clio + inne auto ze swojej winy i nikt mu żarówek nie sprawdzał ani jaki ma rozmiar opon, ani jak szyby przyciemnione. Co innego faktycznie, kontrola na drodze, raz zmieniałem na zwykłe żarówki, bo ale to delikatnie zasugerował, że lepiej zmienić.

toka93 - 2019-09-08, 00:56

anples napisał/a:
dudu$ napisał/a:
oraz techniczny auto przeszło bez problemu
Diagnosta przepościł (choć nie powinien )
Ale w razie W (odpukać) , ubezpieczyciel nie odpuści , skorzysta z każdej okazji by nie płacić .

Wtedy odwołanie o wykazanie w jak dużym stopniu to przyczyniło się do wypadku. Tylko przy na prawdę dużych sprawach jest takie szukanie drobiazgów. Ogólnie dla ubezpieczalni im szybciej tym lepiej.

defunk - 2019-09-08, 08:41

Michciu napisał/a:
Najbardziej zależy mi na wyglądzie, żółta żarówka wyglada po prostu słabo.


Kwestia gustu, natomiast wbrew pozorom widać ją lepiej, nawet jeśli jest troszkę ciemniejsza -- nie bez kozery światła przeciwmgłowe mają odcień żółty.

laisar - 2019-09-08, 10:26

Michciu napisał/a:
połowa modyfikacji na tym forum kończyłaby się utrata gwarancji

Od gwarancji nie zależy legalne dopuszczenie do ruchu.

Michciu napisał/a:
żółta żarówka wyglada po prostu słabo

Wygląd ważniejszy od legalności... :roll:

dudu$ napisał/a:
świeca bardzo jasno i na pewno jestem lepiej widziany

Jaśniej niekoniecznie oznacza lepiej - dzienne (tak samo jak większość pozostałych świateł) ma określony w przepisach górny limit jasności.

Michciu - 2019-09-08, 11:00

No dobrze ale to jest chyba mój problem, czy żarówki są dopuszczone do ruchu, czy nie? Dostanę mandat, żarówki zmienię i jadę dalej. Głowy może nikt nie urwie..... a na temat są tylko dwa posty.

Skoro tak niektórzy dbają o prawo i przepisy, to dlaczego nie karcą innych użytkowników, gdy robią przeróbki w instalacjach w aucie. Prawda, od gwarancji nie zależy dopuszczenie się uchu, ale czy to nie takie samo złamanie pewnych regulaminów ? O takie rzeczy teraz będziemy się upominać ?

Marek1603 - 2019-09-08, 13:42

Myślę, że koledzy nie spierają się tylko chcą wiedzieć czy jesteś tego świadom.
Ja mam takie same jak Arczi już 5 lat i tylko raz na przeglądzie mi gość powiedział "dla mnie świecą ale jak mnie policja zatrzyma to mi mogą dowód zabrać". Odpukać jeszcze się takie coś nie zdarzyło, a już parę razy miałem z nimi styczność podczas rutynowej kontroli, np. trzeźwości.
Co dla mnie najważniejsze, są lepiej widoczne w słońcu niż zwykłe żarówki, a tym samym bezpieczniej.

anples - 2019-09-08, 13:46

Michciu napisał/a:
to jest chyba mój problem, czy żarówki są dopuszczone do ruchu, czy nie?
To nie jest twój problem :!: .
To problem dla innych użytkowników drogi , (np. słabe oświetlenie - lub oślepianie)
Nie ważne ze ktoś uważa ze tak jest lepiej (nawet gdyby było , ale często nie jest)
Przepisy obowiązują wszystkich (nie ma świętych krów) :!:

Michciu - 2019-09-08, 13:48

Rozumiem, ze nikt nie zna rozwiązania problemu, o który zapytałem ?
anples - 2019-09-08, 13:56

Michciu napisał/a:
ze nikt nie zna rozwiązania problemu,
Raczej nie chce ci pomagać w łamaniu prawa o ruchu drogowym ,
jas_pik - 2019-09-08, 13:58

Rozwiązanie jest bardzo proste, masz inaczej puszczone plusy w oprawce, żeby Twoja żarówka zadziałała musiałbyś je pozamieniać z minusami.
Jak to sprawdzić - za pomocą miernika . i już :)
Bez problemu zobaczysz gdzie masz plus gdzie minus.
Podłączając żarówkę do źródła napięcia 12V zobaczysz że tylko w jednym sposobie podania napięć zaświeci.
To cała filozofia.
A skoro uważasz że nie będzie problemu przy badaniu technicznym/kontroli policyjnej to Twoja sprawa.
A przecież są do kupienia żarówki o wyższej temperaturze barwowej .

Michciu - 2019-09-08, 14:12

Dziękuje.
Kolego anples rozumiem, że gdybym zapytał jak zmienić parametry wtryskiwaczy w nowym aucie przyleciałbyś pierwszy z odpowiedzią. No cóż jakie to polskie. Łun łamie przepisy, bo zamiast dziennych oryginałów chce ledy to mu nie pomogę, jeszcze mu dowalę! Przecie nie będzie mnie dziad oślepiał, już światło samo w sobie przecież za mocno swieci, a tu jeszcze taki wariot z ledami będzie jechał.
Myślałem, że będzie na tym forum fajnie, ale wyszło jak zwykle.
Mój kraj taki piękny.
Pozdrawiam.

anples - 2019-09-08, 16:00

Michciu napisał/a:
Łun łamie przepisy,

To nie upoważnienia do ich łamania przez następnych :!:
Ale czemu się dziwić , przykład idzie z samej "góry"

rusek007 - 2019-09-08, 18:03

A nie jest to przypadkiem wina komputera? Oprogramowanie ma załączyć lampę gdy będzie ustalony prąd w sterowniku. Dioda LED ze względu na dużo mniejszą moc nie wytworzy odpowiedniego prądu, przez co dosył prądu trwa tylko ułamek sekundy i nie startuje zasilanie lampy. To samo miałem w peugeot 307, tam nie da się założyć innych źródeł światła jak żarówka.
defunk - 2019-09-08, 18:42

Michciu napisał/a:
Kolego anples rozumiem, że gdybym zapytał jak zmienić parametry wtryskiwaczy w nowym aucie przyleciałbyś pierwszy z odpowiedzią. No cóż jakie to polskie. Łun łamie przepisy, bo zamiast dziennych oryginałów chce ledy to mu nie pomogę, jeszcze mu dowalę! Przecie nie będzie mnie dziad oślepiał, już światło samo w sobie przecież za mocno swieci, a tu jeszcze taki wariot z ledami będzie jechał.
Myślałem, że będzie na tym forum fajnie, ale wyszło jak zwykle.
Mój kraj taki piękny.


Otrzymałeś wszechstronną i wyczerpującą odpowiedź, poruszającą wszystkie aspekty problemu. To jest forum internetowe, nie punkt usługowy -- nikt Cię nie naciąga na czytanie (a tym bardziej wydatki) czegokolwiek, ale też nie możesz mieć pretensji, że ludzie starają się poruszyć zagadnienie dość całościowo.
(Nawet mechanik, do którego zwróciłbyś się z tematem, powinien zacząć od pouczenia; wymiana wtrysków jest generalnie poza zagadnieniem homologacji i innych regulacji, no chyba że auto zaczęłoby emitować więcej tego czy tamtego.)

laisar - 2019-09-09, 10:59

Michciu napisał/a:
to jest chyba mój problem, czy żarówki są dopuszczone do ruchu, czy nie?

Wręcz przeciwnie - to głównie nasz problem, bo dziennymi świecisz po to, żebyśmy my Cię widzieli, a nie po to, żeby Tobie się podobały na wygląd.

Michciu napisał/a:
od gwarancji nie zależy dopuszczenie się uchu, ale czy to nie takie samo złamanie pewnych regulaminów?

Nie, gwarancja jest obustronnie dobrowolna - producent może jej udzielić (albo nie), konsument może z niej korzystać (albo nie).

Przepisy dopuszczające do ruchu są obowiązkowe - i dla producenta, i dla konsumenta.

I to właśnie ich olewanie powoduje, że nasz kraj jest taki "piękny"...

Michciu napisał/a:
nikt nie zna rozwiązania problemu, o który zapytałem?

Ależ zna: nie zmieniać na LED-y.

Michciu napisał/a:
Myślałem, że będzie na tym forum fajnie

Bo jest (: - i częściowo właśnie dlatego, że mamy problemy z utrzymaniem dyscypliny dyskusji...

Z drugiej strony niemal nikt nie lubi tupania nóżką i żądania pomocy - a już zwłaszcza w łamaniu przepisów - tyle, że nie należy też tego brać zbytnio do siebie, w końcu wszyscy jesteśmy tu tylko zbiorem literek i do nich się odnosimy, a nie, że kol. Michciu z dokkerem z Krosna to jakiś "cham, ćwok, nieuk, swołocz i woda na młyn odwetowców z Bonn!" (wężykiem).

shrek - 2019-09-09, 12:14

http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=50

Tu jest opisane jak zdemontować wtyczke i odwrócić kabelki.

Krystian67 - 2019-09-09, 18:55

Swoją drogą też miałem cięgnoty do zmian. Jak widzę kolega ma też dokera . Na początku zapodano mi tu strone , ale było drogo , no i te przepisy. Jakoś mi przeszło. Swiat idzie do przodu. Od mojego zakupu idzie drugi rok. A dacia dalej klepie w tym modelu badziewia./ w kwestii rozwiązań np. led , tablicy itd./ To jest powód do działania kombinowania , czasem wbrew przepisom o ruchu drogowym. I nie ma się co gniewac na służby. Które tylko pilnują porządku na drogach. I tak już jeżdzi dużo choinek po ulicach . Po kalkulacji za i przeciw zrezygnowałem .Teraz tylko z zazdroscią patrze na inne autka. Tyle
toka93 - 2019-09-09, 19:12

Nie rozumiem dlaczego Dacia w trendzie zmian liftingowych w 2017 roku nie zmieniła lamp dziennych na ledowe jak miało to miejsce w Sandero II/Logan II.
Co do ledów na lampach dziennych. Panowie! Lamp używamy jedynie, gdy jest dobra widoczność, a więc lampa ni jak nie oślepia i nie powoduje żadnego zagrożenia niezależnie od rodzaju światła.
;-)

SWilk - 2019-09-10, 10:13

toka93 napisał/a:
Co do ledów na lampach dziennych. Panowie! Lamp używamy jedynie, gdy jest dobra widoczność, a więc lampa ni jak nie oślepia i nie powoduje żadnego zagrożenia niezależnie od rodzaju światła.


Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Są rozwiązania, w których zdaje się używa się żarówek świateł długich do jazdy dziennej, po ich przygaszeniu do przewidzianej przepisami jasności.

I wszystko było by dobrze, ale już kilka razy mijałem w dzień samochód, który tak "dawał po gałach długimi", że aż oczy bolały i ciężko było patrzeć w tym kierunku. I teraz nie wiem, czy kierowca bałwan i niezauważył, że mu się włączyły długie, czy może był to majsterkowicz hobbysta, który zmienił sobie żarówki na jakieś super mocne, które nawet po niby-przygaszeniu dawały znacznie mocniejszy niż dopuszczalny snop światła.

W każdym razie zbyt mocne światło w dzień też może być niebezpieczne.

corrado - 2019-09-10, 10:20

oczywiscie, ze moze oslepiac i w dzien troche, ale to jednak nic w porownaniu z tym co jest po zmierzchu , gdzie widocznosc wszystkiego wokol sie zmniejsza a zrenice powiekszaja .

Tak samo oslepiac oslepiaja zle ustawione swiatla mijania , jak w gore swieca - to czesty blad kierowcow...

AndrzejW - 2019-09-10, 21:33

Przepis ECE-R87 i ECE-R48 (wyciąg)
Regulamin EKG ONZ nr 87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej, nr 48 natomiast wymagania techniczne dla pojazdów (implementowany poprzez Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów[...]).

Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
..............


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group