DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - bagnet i sprawdzanie poziomu oleju

tomaszgebala - 2009-03-05, 22:34
Temat postu: bagnet i sprawdzanie poziomu oleju
Czy i u Was bagnet oleju jest plastikowy i po wyjęciu jest poskręcany na wszystkie strony - ja jestem przerażony tym szajsem. Dziadostwo !!!
GeRRaD - 2009-03-05, 22:43

Wywijany kształt bagnetu wynika nie z dziadostwa ale z konstrukcji kanału prowadzącego do miski olejowej . A co do materiału to plastikowe bagnety są obecnie w większośći aut :-P
wox - 2009-03-05, 22:44

Tylko potwierdzam
KaS602 - 2009-03-05, 23:12

GeRRaD napisał/a:
Wywijany kształt bagnetu wynika nie z dziadostwa ale z konstrukcji kanału prowadzącego do miski olejowej . A co do materiału to plastikowe bagnety są obecnie w większośći aut

Nic dodac. nic ujac...

tomaszgebala - 2009-03-06, 05:43

KaS602 napisał/a:
GeRRaD napisał/a:
Wywijany kształt bagnetu wynika nie z dziadostwa ale z konstrukcji kanału prowadzącego do miski olejowej . A co do materiału to plastikowe bagnety są obecnie w większośći aut

Nic dodac. nic ujac...


miałem THALIĘ dCi, tam też był plastikowy bagnet, ale on przez 6 lat był prosty !!!

gigi303 - 2009-03-06, 06:48

mój jest prosty, z ciekawości aż sprawdziłem :mrgreen:
KaS602 - 2009-03-06, 08:23

tomaszgebala napisał/a:
ale on przez 6 lat był prosty

A, ze tak zapytam: No i co z tego? Czy to, ze w Dacii po pewnym czasie odksztalca sie on od prostego przybierajac ksztalt kanalu, o ktorym juz wspomnial GeRRaD cos zmienia? Przestaje wskazywac poziom oleju, czy jak?

To pewnie efekt wykorzystania tandetnego, taniego plastiku. Dobrze, ze jest on pod maska, to nie slychac jak skrzypi ;)
W Sienie jest metalowy - poza tym, ze po dzis dzien jest prosty ma jedna mala wade: prawie nie widac na nim pozoimu oleju (chyba, ze jest juz czarny).

jurek - 2009-03-06, 09:03

Kas - jeśli był prosty, a się pokręcił, to COŚ zmienia. I nie tylko coś, ale zdecydowanie zmieniły się wskazania bagnetu, bo sięga on po prostu płycej. U mnie jest plastikowy i wygiety. pozdr
KaS602 - 2009-03-06, 09:15

Alez Jurku drogi - przeciez dlugosc bagnetu jak i kanalu go prowadzacego sie w zadnym wypadku nie zmienia, wiec i dokladnosc pomiaru rowniez nie. Tyle, ze z czasem bagnet przybiera ksztalt owego kanalu (na stale).
dogberry - 2009-03-07, 10:12

w dCi od nowości jest poskręcany. Jak na początku chciałem sprawdzić olej to się wystraszyłem i szybko zadzwoniłem do serwisu się spytać czy jest z nim wszytko OK :mrgreen:
straszna_maruda - 2009-03-07, 13:57

nie dość że poskręcany to jeszcze trochę strzela przy wkładaniu ( tak jakby właśnie pękał plastik z którego jest wykonany). Niezapomniane wrażenia z odrobiną stresu przy piewszym razie :mrgreen:
wox - 2009-03-07, 18:02

Jak wsadzam bagnet, to trzymam go lekko i pozwalam mu się obracać, tak, jak on tego potrzebuje, a narzuca kształt kanału (identycznie było w moim poprzednim aucie).
ZeneC - 2009-03-08, 23:56

I u mnie on poskręcany od zarania. W dCi widać tak byc musi. Najważniejsze to brak wycieków jakichkolwiek. A sto tysięcy km stuknie mi w tym tygodniu.
jacek - 2009-03-09, 19:35

To wynik wysokiej temperatury oleju jaka występuje w DCi . Bagnet nie wytrzymuje i skręca się z gorąca. Tej wersji będę się trzymał. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
breweryszein - 2009-07-18, 08:10

U mnie też bagnet jest poskręcany.
Ale mam inne pytanie - na bagnecie nie ma oznaczenia min - max - są za to jakieś symbole literowo-cyfrowe. Jak odczytać czy poziom oleju jest w normie??

borys68 - 2009-07-18, 08:41

Ahoj!
wox napisał/a:
Jak wsadzam bagnet, to trzymam go lekko i pozwalam mu się obracać, tak, jak on tego potrzebuje, a narzuca kształt kanału.

Dziękuję za ciekawe skojarzenia ... :D
Borys

wox - 2009-07-18, 10:54

borys68 napisał/a:
Ahoj!
wox napisał/a:
Jak wsadzam bagnet, to trzymam go lekko i pozwalam mu się obracać, tak, jak on tego potrzebuje, a narzuca kształt kanału.

Dziękuję za ciekawe skojarzenia ... :D
Borys

:mrgreen:

breweryszein napisał/a:
Ale mam inne pytanie - na bagnecie nie ma oznaczenia min - max - są za to jakieś symbole literowo-cyfrowe. Jak odczytać czy poziom oleju jest w normie??


Jeśli masz tak wyglądający bagnet, to chyba wszystko jest jasne (min po lewej, max po prawej)

breweryszein - 2009-07-18, 11:30

wox napisał/a:
Jeśli masz tak wyglądający bagnet, to chyba wszystko jest jasne (min po lewej, max po prawej)

Dzięki za szybkie info, ale u mnie na bagnecie nie ma tak wyraźnej podziałki. Niedługo zrobię zdjęcie i zamieszczę na forum.

tomi - 2009-07-19, 13:58

U mnie też bagnet jest poskręcany. (dci)
wilanowiak - 2009-07-20, 08:57

U mnie jest taki żółty bagnet i jest tak poskręcany że jak go wyjmuje to olej jest z tego bagnetu zcierany i naprawdę trudno coś z niego odczytać. Wg. mnie jest beznadziejny!!!
jackthenight - 2009-07-23, 19:57

W Sandero bagnet wygląda tak :



Nie jest poskręcany.
A te nacięcia MIN i MAX, to jakaś ręczna rumuńska robota - widać że było to nacinane ręcznie.

laisar - 2009-07-23, 20:21

A nie ma gdzieś na nim napisu: "bagnet zastępczy"? (;
gigi303 - 2009-07-23, 20:51

jackthenight napisał/a:
W Sandero bagnet wygląda tak :

Obrazek

Nie jest poskręcany.
A te nacięcia MIN i MAX, to jakaś ręczna rumuńska robota - widać że było to nacinane ręcznie.


ja mam idenntyczny w mcv ale się już skręcił , na początku też był prosty :mrgreen:

jackthenight - 2009-07-23, 20:53

laisar napisał/a:
A nie ma gdzieś na nim napisu: "bagnet zastępczy"? (;


:) Nie, to są tzw. koszty :)

gigi303 napisał/a:

ja mam idenntyczny w mcv ale się już skręcił , na początku też był prosty :mrgreen:


Masz rocznik 2008 auta taki sam jak ja, tzn. kiedy ci się skręcić. U mnie już rok niedługo mija i nadal prosty.

gigi303 - 2009-07-23, 21:02

ciężko stwierdzić kiedy ale jak ostatnio sprawdzałem stan oleju to był już skręcony :-/
Mamert - 2009-07-24, 00:02

Panowie kłócicie się o to, czy powykręcany czy nie, jest ten bagnet, czy ma napisy czy nie, czy nacięcia/znaczniki są robione chałupniczo czy też nie.
Jaki to ma sens ?
Może sprawdźmy czy są tej samej długości ? To chyba będzie bardziej miarodajne !
A może przez zmierzenie odległości pomiędzy korkiem a nacięciami wyjdzie tajemnica nalewania zbyt dużej objętości oleju do naszych Nissano-Renaulto-Dacii.

laisar - 2009-07-24, 08:27

Ależ nikt się nie kłóci - to tylko pytania i wymiana doświadczeń... C:
straszna_maruda - 2009-07-26, 10:30

Jak rozumiem to w niektórych przypadkach bagnet był prosty a potem sie skręcił? Niezbyt dobrze bo wtedy faktycznie przelewamy silnik olejem.
mekintosz - 2011-02-24, 20:29
Temat postu: Bagnet oleju 1.5 DCI
Witam

Chcialem sprawdzic sobie poziom oleju. W ASO cos mowili, ze jest za malo, mimo, ze jak ostatnio sprawdzalem jest pomiedzy min i max na bagnecie. Okazalo sie, ze plastikowa oslona filtra powietrza silnika 1.5 dci jakos nieszczesliwie sie przesunela w stosunku do rurki, ktora sie wprowadza bagnet pomiaru oleju. Nie wiem czy to Panowie z ASO jakos nierowno zamontowali oslone jak sprawdzali moj termostat ( raczej jej chyba nie zdejmowali, bo po co ? ). Generalnie teraz musze ja recznie przesuwac, by bezproblemowo wyjac bagnet. Czy mozna jakos ustawic, przesunac te obudowe o 5-7 mm w prawo by dostep do otworu byl bezproblemowy ? Teraz przy wyjmowaniu bagnetu haczy o plastik oslony. Moze te rurke lepiej lekko nagiac ? Przy okazji - czemu ten bagnet jest taki poskrecany w sprezynke ? W AX citroenie byl prosty, metalowy, latwo bylo odczytac poziom oleju. Tu jest jak makaron zolty i lekko skrecony. Zostaje duzo oleju na nim co skutecznie utrudnia odczyt mimo,ze sandero stalo 24 h na rownym podlozu.

wox - 2011-02-24, 20:40

TTTM
robertp1983 - 2011-02-25, 08:15

W sumie racja, że ten typ tak ma, ale nie tylko ten :-D ostatnio znajomy kupił Megane grandtour z silnikiem 1.6 16v i ma dokładnie ten sam bagnet... tylko zamiast małego plastykoego uchwytu na końcu ma korek taki sam jak do wlewu oleju, a pod nim bagnet też taki plastykowy i poskręcany.

Wydaje mi sie, że to jest ten sam silnik, który miał mój brat w Kangoo, z tego co mówił mocowanie osłony jest na specjalnych spinkach, które lubią pękać, lub wypadać i często tą osłonę woził w bagażniku. pewnie jeżeli wyjęli to nie włożyli dokładnie tak jak powinno i trzeba wyciągnąć i włożyć odpowiednio

TD Pedro - 2011-02-25, 09:49

Cytat:
ostatnio znajomy kupił Megane grandtour z silnikiem 1.6 16v i ma dokładnie ten sam bagnet... tylko zamiast małego plastykoego uchwytu na końcu ma korek taki sam jak do wlewu oleju, a pod nim bagnet też taki plastykowy i poskręcany.


ja w swojej Megance z 2003 r. z silnikiem 1,6 16V miałem inny (niż na zdjęciu kol. mekintosza) a ponadto to praktycznie nie było potrzeby ręcznego sprawdzania poziomu oleju bo poziom był wyświetlany elektronicznie w skali 1-6 ...

mrówa - 2011-02-25, 10:38
Temat postu: Re: Bagnet oleju 1.5 DCI
mekintosz napisał/a:
Witam
Przy okazji - czemu ten bagnet jest taki poskrecany w sprezynke ? W AX citroenie byl prosty, metalowy, latwo bylo odczytac poziom oleju. Tu jest jak makaron zolty i lekko skrecony. Zostaje duzo oleju na nim co skutecznie utrudnia odczyt mimo,ze sandero stalo 24 h na rownym podlozu.


Potwierdzam, ten typ tak ma (niestety).

robertp1983 - 2011-02-25, 13:32

pewnie jakieś redukowanie kosztów. :lol:
Pawlo - 2011-02-26, 13:09

Może po prostu osłona nie wskoczyła na swoje miejsce. Tam są wystające bolce na których trzyma się ta osłona i wystarczy że nie siedzi na wszystkich i już się pojawia przesunięcie.
Zdejmij osłonę i załóż zwracając uwagę czy czy wskoczyła z każdej strony.

koniu - 2011-09-18, 10:41
Temat postu: Urwany uchwyt "bagnetu"
Chciałem wczoraj sprawdzić poziom oleju i jak w temacie ... uchwyt został mi w ręce ... śmiać mi się zachciało jak sobie pomyślałem jak mi to będą wydłubywać na najbliższym przeglądzie :-> spotkała kogoś podobna historia?
jackthenight - 2011-09-18, 10:56

Ja bardzo często sprawdzam poziom oleju, i nie jestem w stanie sobie wyobrazić tego, że bagnet pękł.
Albo miałeś już uszkodzony bagnet/nadłamany czy coś podobnego, albo nieumiejętnie go wyciągałeś( chociaż nie wiem czy jest to możliwe ) - ogólnie pierwszy raz słyszę o takiej historii :)

Piotrek721015 - 2011-09-18, 11:14

Ja też często sprawdzam poziom oleju w silniku, ale obsługuję bagnet z duszaa na ramieniu, czy mi tez kiedyś sam uchwytnie zostanie w reku. Plastikowe wykonanie bagnetu nie napawa mnie pewnoscią co do jego jakości i wytrzymaałości.
Cendra - 2011-09-18, 11:45

Te plastikowe bagnety w silnikach Renault to porażka... Skręcają się albo wyginają. W Scenicu II 1.9 dci również pękł...
jackthenight - 2011-09-18, 13:50

Nowy bagnet w ASO to koszt 132 zł.
chriskb - 2011-09-18, 13:55

Chyba taniej jest przerobić na metalowy, wystarczy stary bagnet z automatycznej skrzyni biegów np. Merca. Na szrocie można dostać za grosze.
mekintosz - 2011-09-18, 18:48

Bagnet w 1.5 dci jest poskrecany jak makaron swiderek i wychodzi z mocno wyczuwalnym oporem. W citroenie ax byl metalowy i wslizgiwal sie w rurke lekko i bezproblemowo.
czaju - 2011-09-18, 22:29

a ja mam plastikowy bagnet, sprawdzam olej raz w tygodniu (niedowierzając że nawet milimetra nie brakuje), w MPI (przynajmniej 1.4) bagnet jest wygięty, owszem, ale *raczej* nie grozi załamaniem (przynajmniej za mną jest pewnie blisko 100 sprawdzeń)
Cendra - 2011-09-20, 15:17

Ktoś na forum megane pipsał, że zrobił bagnet ze starej wycieraczki, tam są takie dwie cienkie blaszki które trzymają gumę :)
koniu - 2011-09-20, 16:11

No to dostanę prezent za 132 zł. Niedoczekanie, że jeszcze za to zapłacę ... też sobie nie wyobrażam jak można taką czynność źle wykonać :-P
eplus - 2011-09-20, 18:06

Po co sprawdzać - jak będzie niski poziom, to na zakręcie kontrolka mrugnie. :idea: ;-) ;-) ;-) ;-)
Pawel26 - 2013-08-17, 15:49

Witam

Pękł dzisiaj mi bagnet od oleju :-(
Czy może ktoś podać mi proszę stronę gdzie taki bagnet mogę kupić?
Lub jak komuś pękł bagnet w takim sliniku jak u mnie to może podac gdzie kupił nowy ??
Z góry dziękuję
Paweł

mekintosz - 2013-08-17, 17:09

http://allegro.pl/bagnet-...3414625352.html
http://allegro.pl/bagnet-...3429458295.html
http://allegro.pl/bagnet-...3474884724.html

tylko ile ma oryginalny cm ?

Kurcze on powinien byc metalowy a nie plastik, szczegolnie jak sie wygina i zakreca w tym tunelu biegnacym do silnika.

Pawel26 - 2013-08-17, 19:54

Dziękuję za odpowiedź. :-)
Mam jeszcze jedną wątpliowść mój bagnet oryginalny,jest "pokręcony".
Te ze stron są proste.
Pytanie brzmi czy ten prosty również się tak pokreci jak oryginał?
Czy ten prosty podczas wkładania nie pęknie,bo właśnie nie jest pokręcony tylko prosty?
Zgadzam się z tym,że powino to być wykonane inaczej,
to co teraz jest zrobione to jest jakaś pomyłka :-(

mekintosz - 2013-08-17, 20:20

Mój oryginalny jest też pokręcony. Być może nowe są proste ale pod wpływem temperatury w silniku się trwale kształtują pod te metalowa osłone - rurkę prowadzącą do miski olejowej. Zawsze jak muszę sprawdzać poziom oleju boje sie, czy nie pęknie.
Lukas87 - 2013-08-17, 20:27

Bo on tylko w jedną stronę się lekko wyciąga już nie pamiętam w którą po prostu się go wykręca przy wyciąganiu i wkręca przy wsuwaniu natomiast w drugą mocno przeskakuje co prowadzi do pęknięcia
Pawel26 - 2013-08-17, 20:31

Również mi się wydaje ,że pod wpływem temperatury nowy bagnet się ułoży do rurki i sie powykręca.

Najgorzej bedzie jak nowy nie bedzie chciał sie powykręcać i znowy pęknie :-(

Normalnie jakaś paranoja z głupim bagnetem :evil:

mekintosz - 2013-08-17, 20:50

Pytanie czym grozi pozostawienie pękniętego odłamka w misce olejowej ?
Dar1962 - 2013-08-17, 21:31

mekintosz napisał/a:
Pytanie czym grozi pozostawienie pękniętego odłamka w misce olejowej ?

zapewne niczym, taki duży kawałek nie przejdzie przez filtr ani kanały olejowe

Stepway - 2013-08-17, 21:34

W 1.6 MPI mam bagnet płaski, plastikowy. Nie mam obudowy na silniku :)

W Peugeocie 206... to dopiero historia. Tam miałem metalowy, zakończony plastikowym "korkiem". Sęk w tym, że ta końcówka lubiła znikać w czeluściach miski olejowej :) Auto kupiłem ze złamanym bagnetem - ile razy wymieniał go poprzedni właściciel? Nie wiem, bo ja kupowałem... dwa razy. Szukałem na szrotach, kiedy w ASO nabyłem za ~20zł.

Wynika z tego że przynajmniej trzy końcówki bagnetu tkwiły w misce. Zakładam że wypływały razem ze spuszczanym przy wymianie olejem. Przynajmniej mam taką nadzieję :mrgreen: Nie robiłbym nic z tego.

wat - 2013-12-19, 21:03

No i przyszła kolej na mnie. Wkładam bagnet pyk i sobie pęknął złamana część została niestety w przewodzie jak to teraz wydostać?
Acha jakiej długości bagneta muszę dokupić?

corrado - 2013-12-19, 21:17

badziewie! Francuzi się nie popisali :evil:
carolinus - 2013-12-19, 21:32

Hej :)

ostatnio jak sprawdzałem olej to przy "wkręcaniu" usłyszałem kliknięcie - ale nie pękł.

TTTM niestety :/

czy pomysł z samoróbką ma rację bytu?

0. kupić na szrocie czy gdzieś na aledrogo bagnet do DCI
1. na podstawie oryginalnego bagnetu dociąć blaszkę lub drut na właściwą długość z niewielkim zapasem na "rączkę"
2. dociętą blaszkę-bagnet przechowywać w bagażniku
3. oryginalny bagnet obciąć tak coby został sam "korek"

- w razie potrzeby kontroli poziomu oleju "dorabianym" bagnetem sprawdzić a końcówką oryginalnego zatkać rurkę coby olejem nie chlapało po operacji pomiaru...

Metalowy "bagnet" nie powinien się złamać... chyba?

wilanowiak - 2014-03-28, 15:41

U mnie odkąd pamiętam byl poskręcany ( ale przy kupnie nowego samochodu z salonu, nie sprawdzalem więc mógł się potem wykrzywić ) Generalnie nic na nim nie widzialem bo jak go wyciagałem to się olej rozmazywał, a że plastik lichy to mi się złamał kilka miesięcy temu. Kupiłbym nowy ale skoro i tak na nim nic nie widać to po co? Chyba że można mieć jakiś inny do MCV 1,6 16V ?
zorkadar - 2014-07-04, 20:18
Temat postu: Bagnet
Potrzebuje wymiary bagnetu oleju do MCV 1.6 16v , na necie nie mogę znaleźć. Proszę o zmierzenie i podanie:-)
Karenzo - 2014-07-04, 22:36

jest prawie pewne że wszystkie silniki k4m mają taki sam
zorkadar - 2014-07-04, 22:58

No właśnie "prawie" nie daje 100% pewności , potrzebuję dorobić bo mi sie zlamał a nie chce kolejnego plastikowego.
zorkadar - 2014-07-05, 10:52

Interesują mnie te dwa wymiary

http://zapodaj.net/1dc32089b6236.jpg.html

miczwak - 2014-07-05, 20:31

Czy oryginalny jest też plastikowy jak w 1,5 dci? Zawsze sprawdzając poziom oleju boję się, że się złamie i część zostanie w silniku.
PiotrWie - 2014-07-05, 20:46

miczwak napisał/a:
Czy oryginalny jest też plastikowy jak w 1,5 dci? Zawsze sprawdzając poziom oleju boję się, że się złamie i część zostanie w silniku.

Jakb co to w mice olejowej i nie ma problemu - ja złamałem w ten sposób bagnet od Laguny jakieś 100tyś km wstecz - kupiłem nowy i po problemie, kawałek bagnetu w misce niczym nie grozi.

Karenzo - 2014-07-05, 22:03

w starych renówkach były metalowe
zorkadar - 2014-07-05, 22:05

W serwisie powiedzieli 109 zl ale nie potrafili powiedzieć z czego zrobiony, nie znajdzie nikt chętny do zmierzenia:-(
Karenzo - 2014-07-05, 22:12

według tego co jest napisane
bagnety pasują ze wszystkich silników 1.4 16v /1.6 16v
http://allegro.pl/bagnet-...4289501934.html

zorkadar - 2014-07-05, 22:42

Podałem temu sprzedawcy vin i wyszedł mu całkiem inny więc wole nie ryzykować, zreszta i tak nie chce plastikowego. Dorobie końcówkę z pancerza od linki od roweru . Z podobnego materialu bagnety widziałem w renówkach.
Mariusz - 2014-07-06, 09:07

zorkadar,
Wyślij zapytanie ofertowe do tego sklepu http://www.renault-czesci.pl/. Mają oryginalne części do Dacii i do tego tańsze niż w ASO

zorkadar - 2014-07-06, 11:31

Dzięki za linka. Czy na forum nie ma drugiego Logana z silnikiem 1.6 16v. Jak długo mam się jeszcze prosić o zmierzenie i podanie dwóch wymiarów :-(
Karenzo - 2014-07-06, 13:58

http://www.daciaklub.pl/f...ewprofile&u=988
zorkadar - 2014-07-12, 14:13

Kupiłem ten bagnet , miał pasować według nr. vin i pasuję :-) http://allegro.pl/bagnet-...4386758335.html
Uchwyt plastikowy reszta metal :-)

mekintosz - 2014-07-12, 18:17

Znalazłem taki plastikowo-metalowego odpowiednika dla 1.5 dci ;-)

http://allegro.pl/miarka-...4348735137.html


lub inny plastikowy, jakby inszy lepszy na oko, może mniej podatny na skręcanie plastik ?


http://allegro.pl/bagnet-...4405281769.html

DD - 2014-07-15, 13:13

zorkadar napisał/a:
Kupiłem ten bagnet , miał pasować według nr. vin i pasuję :-) http://allegro.pl/bagnet-...4386758335.html
Uchwyt plastikowy reszta metal :-)

Jaka jest średnica tego ww bagnetu w miejscu gdzie jest oring? Chodzi mi o średnicę razem z oringiem.

zorkadar - 2014-07-15, 14:28

Na urlopie jestem , nie mam czym zmierzyć.
DD - 2014-07-15, 16:28

Spoko, nie pali się ;-) ...
wilanowiak - 2014-07-20, 10:15

Mi też się złamał w moim MCV 1,6 16V i chciałbym kupić metalowy, ktoś poleci jakiś dostępny w necie ?
zorkadar - 2014-07-20, 18:22

Bierz ten co ja kupiłem.
Karenzo - 2014-07-22, 17:24

ciekawe czy do dustera podejdzie
zorkadar - 2014-07-30, 20:09

Razem z oringiem 10mm, dopiero co wróciłem z urlopu dlatego tak późno.
DD - 2014-08-01, 16:18

Nic nie szkodzi, dzieki za info :-) .
wilanowiak - 2014-08-12, 21:33

zorkadar napisał/a:
Bierz ten co ja kupiłem.


Dzięki, kupiłem, pasuje

LEON - 2015-01-18, 16:59

Witam :-)
mam problem z bagnetem silnik K9K sandero 1,5 dci z 2010-o.
otóż mechanik przy wymianie oleju odłamał końcówkę (ok. 4 cm).
ponieważ to znajomy i poczuwa się do winy zobowiązał się, że kupi zamiennik lub sam dorobi (w ASO za orginał krzyknęli 196!)
Czy ktoś z Was mógł - by mi podać jego dokładne wymiary wraz z nr katalogowym - pozdrawiam ;-)

laisar - 2015-03-24, 12:41

@LEON: Nr OEM to 8200463669 - cennik twierdzi, że w ASO kosztuje 106 zł brutto (i w Sieci można kupić w podobnych cenach).

Wymiary wg
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4ae68213dc

- długość całkowita: 555 mm
- długość od rączki do poziomu max: 435 mm
- długość od rączki do poziomu min: 460 mm

kppk - 2015-05-06, 15:09
Temat postu: Silnik 1.4 MPI LPG ilość oleju (bagnet oleju)
Witajcie. Mam od niedawna sandero 1,4 MPI LPG. Ostatnio wymieniałem olej wlali mi go około 3,7-3.8 ale tak właściwie nigdzie się nie doczytałem ile właściwie powinno go być. Co do bagnetu to jakieś marne rozwiązanie, mam taki plastikowy po włożeniu i wyjęciu jest i tak cały pokryty olejem i właściwie nic nie da się odczytać. Macie na to jakieś sposoby? Pozdrawiam

Paweł

Karenzo - 2015-05-06, 15:16

kupić metalowy bagnet od starej renówki
kppk - 2015-05-06, 15:26

Cha tylko od jakiego silnika żeby dobrze wskazywał?
Karenzo - 2015-05-06, 15:48

od 1.4/1.6 8v
wymierz sobie swój i kup od renówki jakiś

laisar - 2015-05-06, 17:39

kppk napisał/a:
ile właściwie powinno go być

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=578 - dla 1,4/1,6 MPi: 3,2 dm³ bez wymiany filtra oleju, 3,3 z wymianą filtra oleju.

kppk - 2015-05-08, 11:37

No to lipa co mam teraz zrobić. Mi wlali około 3.7 L oleju. Na tym bagnecie za nic nie mogę sprawdzić poziomu oleju.
Karenzo - 2015-05-08, 12:16

dokładnie to

kppk - 2015-05-08, 12:32

Jak myślicie wlali około 400 ml za dużo czy to może mieć jakieś negatywne skutki.
route2000 - 2015-05-08, 13:16

Kiedyś słyszałem, że niedomiar i nadmiar oleju w silniku mogą być szkodliwe.
Niedomiar może spowodować, ze pompa nie zassie oleju i dojdzie do zatarcia silnika z braku smarowania, a nadmiar może wiecznie zachlapywać ścianki cylindra przez korbowody (przeciwwagi) i tłoki mogą ciężej pracować z powodu grubszego filmu olejowego.
Niżej masz cytat z wyszperany z internetu (jest kopalnią wiedzy, więc nie zaszkodzi, jak napisać u wujka Gogle zapytanie o szkodliwość nadmiaru oleju w silniku). ;-)
Cytat:
Zbyt długa jazda z nieprawidłowym poziomem oleju nie może się dobrze skończyć. Jeśli środka smarnego będzie zbyt mało, najpierw zniszczeniu ulegną panewki, a następnie kolejne elementy układu korbowo-tłokowego. W skrajnym wypadku korbowód może „wyskoczyć” bokiem i wtedy silnik nadaje się tylko do wyrzucenia. Są oczywiście pasjonaci zajmujący się reanimowaniem jednostek z uszkodzeniami tego typu, ale jeśli zatarliście silnik w popularnym aucie, to taniej wyjdzie zakup używanego motoru. Zbyt duża ilość oleju w benzyniakach zwykle kończy się uszkodzeniem uszczelnień. W dieslach może dojść do groźnego w skutkach zjawiska tzw. rozbiegania silnika, czyli niekontrolowanego wzrostu obrotów, w wyniku czego zbyt dużo oleju trafi do komór spalania. Diesel na dłużej wkręcony na obroty rzędu 6-8 tys./min nie ma szans na przeżycie.

laisar - 2015-05-09, 11:28

kppk napisał/a:
Na tym bagnecie za nic nie mogę sprawdzić poziomu oleju

Ja robię tak: sprawdzam poziom po minimum 12 godzinach - wyciągam bagnet, wycieram do sucha, wkładam, czekam 10 sekund, wyciągam i wtedy nawet jak coś się trochę umaże, to jednak zazwyczaj dość dobrze widać dokąd sięgał olej...

kppk - 2015-05-13, 14:42

Posprawdzałem jest około 3 mm powyżej maxa. Co robić wg serwisu renault powinno być wlane 3.3 litra a mi wlali 3,7. Przejechałem juz tak około 300 km i nie wiem co robić dalej. Jakoś to odessać czy tak zostawić.
GORDINI - 2015-05-13, 18:35

Odessać. Następnym razem przy wymianie zadysponuj wlanie 3 litrów i sam dolej tą resztę.
Zarówno mało jak i za dużo jest szkodliwe dla silnika.
Jak auto nie bierze oleju to 3/4 stanu jest optymalne chyba, że ostro dajesz na autostradach wtedy pełny stan ( chodzi o temp. oleju akurat Dacia tego parametru nie wyświetla Skoda tak)

Józef - 2015-05-13, 18:51

Dla prawidłowej kontroli oleju musi być spełniony warunek, auto musi być ustawione ma powierzchni równej (poziomej). Z doświadczenia wiem, że nie dla każdego jest ona równa. Więc te jedno czy dwumilimetrowe różnice są nie istotne. Istotne jest, że w silniku 1,4 jak podaje instrukcja należy wlać 3,3 litra oleju.
kppk - 2015-05-15, 11:24

Witajcie. Dzisiaj miałem trochę wolengo czasu. Zakupiłem strzykawkę w aptece wężyk w leroyu i odessałem około 350 ml. czyli mam wlane tak około 3.3-3.35 oleju teraz powinno juz być ok. Chociaż te bagnety do kontroli poziomu są jednak jakos marnie obmyślone. Pozdrawiam i dzięki za porady.
kfelisiak - 2016-11-17, 19:12
Temat postu: Duster pęknięty bagnet - są 2 rodzaje??
pytanie jest następujące jaki powinien być tak naprawdę bagnet do dustera 1.6 16V 4x2 2010 r. ?
Podczas wkładania pekł mi i postanowiłem zamówić drugi - miałem taki (tzn może nie dosłownie ale coś takiego):



zamówiłem poprzez allegro nie wczytując się zbyt mocno głównie chodziło że dacia duster 1.6 16v z tej aukcji:
http://allegro.pl/bagnet-...jI2OGE2NDMwNw==

i co ? który bagnet jest prawidłowy - o co chodzi... ? wychodzi na to, że ten długi jest do silnika 8V a przecież w dusterze takiego nie ma....... pomóżcie proszę ?

PiotrWie - 2016-11-17, 20:33

Ja mam w Dusterze K4M 2x4 z X 2010 ten długi, a ten krótki też w K4M ale w takiej wersji jaka była na początku - w Lagunie 1998 - wtedy wprowadzono ten silnik.
Tak więc Ty raczej potrzebujesz ten długi.

kfelisiak - 2016-11-17, 20:39

a znasz może numer katalogowy jak w takim razie znaleźć ten poprawny ? wszystkie internetowe mają takie wcięcia oznaczające min i max a mój miał taką nakropioną siatkę w romby
Fruxo - 2016-11-17, 20:40

Kup sobie metalowy bagnet do starych k4m były .
kfelisiak - 2016-11-17, 20:50

najchętniej tak bym zrobił ale jak taki znaleźć ?
laisar - 2016-11-17, 21:25

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Duster / HSMM / Manual / 10 Engine - Oil sump / N105012 / 8 - 7701067122
mekintosz - 2016-11-17, 23:31

To ja poproszę numer renault do bagnetu 1.5 dci metalowego, jeśli istnieje ;-) ?
laisar - 2016-11-18, 01:15

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / BS0K / Manual / 10 Engine - Oil sump / N105012 / 3 - 8200463669 ---> http://www.google.pl/sear...463669&tbm=isch ---> 7701060939
Fruxo - 2016-11-24, 19:02

Ja mam taki
http://allegro.pl/nowa-mi...6465308684.html
i jestem zadowolony , ten ori plastik do niczego sie nie nadawał bo nie widać było na nim stanu oleju

Cris - 2019-05-24, 22:45
Temat postu: Logan 1.5 dCi (blaszak) 2010r. - Zerwany bagnet oleju
Witajcie!

Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Daci Logan 2010 r. blaszak z silnikiem 1.5 dCi (najsłabsza wersja).
Dzisiaj przyszedł w końcu czas na zmianę oleju i przy którymś sprawdzaniu poziomu, nie mogłem dopatrzeć się stanów, bo w ręce został sam kikut :shock:

Bagnet pękł w takim miejscu, że na 99% jego część została w rurce (jakaś 1/3).
Przez 3h męczyłem się z próbą demontażu rurki, podlewając WD40 i szarpiąc żabkami do góry, lewo, prawo, próbując obrócić i ani drgnął - pewno przez te 280 tys nikt go nie ruszał, to się zapiekł chłopina :-/

Ktoś ma jakieś doświadczenia, pomysły co z tym fantem zrobić?
Mi przychodzą do głowy 3 pomysły:
1. Ściągnąć miskę olejową - dużo jest z tym roboty? Z tego co na szybko patrzyłem, to powinna wyjść, tylko dziwi mnie, że jest jeszcze dodatkowo przykręcona do skrzyni biegów :shock: Natomiast z tego co czytałem, to trzeba demontować poduszki, belki czy inne przeszkadzajki, a nie mam dostępu do kanału :cry:
2. Powalczyć jeszcze z rurką i spróbować wyciągnąć od góry, może jest na to jakiś sposób?
3. Kupić nowy bagnet (być może metalowy) i liczyć, że jakoś dogadają się ze sobą (stary i nowy) w jednej rurce :evil:

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc! :mrgreen:

laisar - 2019-05-25, 01:41

Cris napisał/a:
Ściągnąć miskę olejową - dużo jest z tym roboty?

Podręcznikowo 3 roboczogodziny, ale to dlatego, że właśnie powinno się demontować sporo innych elementów. Może jednak nie trzeba byłoby wyjmować jej całkowicie, a wystarczyło tylko obniżyć na tyle, żeby sięgnąć do wnętrza po pozostałość bagnetu?

Cris napisał/a:
spróbować wyciągnąć od góry

Jeśli bagnet jest metalowy, to można sprawdzić, czy łapie go magnes.

Na złapanie plastikowego nie mam pomysłu.

Cris napisał/a:
liczyć, że jakoś dogadają się ze sobą (stary i nowy)

Myślę, że wątpię...

pikodat - 2019-05-25, 10:32
Temat postu: Re: Logan 1.5 dCi (blaszak) 2010r. - Zerwany bagnet oleju
Cris napisał/a:

3. Kupić nowy bagnet (być może metalowy) i liczyć, że jakoś dogadają się ze sobą (stary i nowy) w jednej rurce :evil:

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc! :mrgreen:


Rozwiązanie rozpaczliwe - do zastosowania, gdy już kanał znaleziony i gotowy by od dołu brać. Wtedy można spróbować czy w ogóle da się wsunąć drugi. Jeśłi tak i jeśli nie będzie wpychany stary, to może wyciągająć nowy po lekkim przekręceniu da się kawałek starego wysunąć?
Ale jeśli wepchnie się stary to tylko bez zapalania silnika na wszelki wypadek (bo diabli wiedzą, dokad stary bagnet poszedł) wepchnąć na kanał i inną metodą.
Czyli - albo , przy dużym szcześciu problem się rozwiąże - albo , bardziej prawdopodobne, auto natychmiast na kanał. Jak już na tym kanale stoi.... to można spróbować... Już gorzej nie będzie.

wat - 2019-05-25, 19:37
Temat postu: Re: Logan 1.5 dCi (blaszak) 2010r. - Zerwany bagnet oleju
Cris napisał/a:
Witajcie!

2. Powalczyć jeszcze z rurką i spróbować wyciągnąć od góry, może jest na to jakiś sposób?
:

Powalcz z rurka sam ściągałem kiedyś w sandero jak bagnet walnął nie ma strachu i roboty nie wiele dopasować nowy bagnet wg upodobań i dzida dalej w drogę

:-) pozdro

eplus - 2019-05-25, 20:01

Jeśli stary bagnet jest plastikowy, to spróbowałbym dobrać jakąś rozciągniętą sprężynę albo zrobić cienką spiralę z drutu, podgrzać do jakieś 250 stopni modląc się, by nie wywołać pożaru i wepchać z góry, aby wtopiła się w stary bagnet. Po ostygnięciu próba wyjęcia wszystkiego razem.
No chyba, że się zatarł z nadmiernego smarowania, to żadna siła go nie wyciągnie. :)

PiotrWie - 2019-05-25, 20:14

Mi się złamał jakieś 10 lat temu plastikowy bagnet w K4M - tym samym co pierwszy 1,6 w Dusterze. Kupiłem drugi i tyle - silnik chodzi do dzisiaj. jak polecą kawałki to zostaną na dnie miski olejowej lub przed filtrem oleju.
Marek1603 - 2019-05-25, 21:02

W 1,6 rurka bagnetu jest przykręcona do bloku, tuz nad miską oleju na jednej śrubie i druga wyżej na wsporniku. Może wystarczy je odkręcić i wyjdzie. Sprawdź jak jest w 1,5.
Dymek - 2019-05-27, 07:36

Marek1603 napisał/a:
W 1,6 rurka bagnetu jest przykręcona do bloku, tuz nad miską oleju na jednej śrubie i druga wyżej na wsporniku. Może wystarczy je odkręcić i wyjdzie. Sprawdź jak jest w 1,5.

Dokładnie. Rurka bagnetu wciśnięta w otwór bloku silnika na oringu i złapana wyżej śrubkami w 2-3 miejscach do silnika. Po odkręceniu, rurka wychodzi razem z bagnetem, nie spotkałem jeszcze rozwiązania żeby było inaczej. Ściąganie miski do uwolnienia bagnetu z rurki to hardcore...

Fruxo - 2019-06-16, 21:26

Mam pytanie wymieniłem bagnet oleju w K4M na metalowy jest dokładnie taki sam prócz trzpienia z uszczelką który ma przekrój 9mm oryginał ma 10 mm.
Jeździłem tak 3 lata i zacząłem się zastanawiać czy nie ma to wpływu na odme ?
oleju nic a nie ubywa.

telecaster1951 - 2019-06-17, 06:47

Fruxo napisał/a:
czy nie ma to wpływu na odme ?
oleju nic a nie ubywa.
A jaki ma mieć wpływ? Jak wzrośnie ciśnienie w skrzyni korbowej, to ma ono ulecieć odmą. To w Twoim przypadku wyleci odmą i troszeczkę przez bagnet.
Łukasz_M - 2020-09-16, 10:56
Temat postu: Bagnet Oleju w dCi
Czy ktoś mógłby mi poradzić jak prawidłowo odczytywać ten stan oleju z bagnetu. Bagnet jest gładki i pomimo tego że uważam bardzo mocno podczas wkładania i wyciągania to jednak nigdy nie mam pewności ile on pokazuje. Olej w Dieslu jest ciemny, na srebrnym bagnecie powinien być doskonale widoczny jednak jego poziom nie jest oczywisty. Olej ścieka po tym bagnecie w sposób taki że po wyciągnięciu kompletnie nie wiem czy 'poziom' powstał z zabrudzenia podczas wkładania i wyciągania czy nie. W poprzednim samochodzie miałem bagnet z taką wytłoczoną krateczką i tam olej się zatrzymywał tak że można było łatwo odróżnić poziom od zabrudzeń olejem. Ten jest gładki jak lustro i olej ścieka już podczas wyciągania. Może głupie, ale za każdym razem jak sprawdzam to mam tak 50% pewności że jest OK. Czy są bagnety do dCi z bardziej chropowatym wskaźnikiem?
route2000 - 2020-09-16, 11:02

Nie wiem czy są takie bagnety z chropowatymi wskaźnikiem do Logana..?
Można spróbować zrobić w domowych warunkach a mianowicie papierem ściernym mocno zmatowić powierzchnię wskazania między MIN a MAX to olej na pewno się zatrzyma...

Łukasz_M - 2020-09-16, 11:16

Dziękuje. Zastanawiałem się nad tym czy by go nie zmatowić, ale czy to go w jakiś sposób oprócz 'naprawienia' nie uszkodzi tj. nie naruszy jakiejś warstwy ochronnej (raczej jej nie ma ale na tym się nie znam). Jak patrzę w Internecie to jest wiele bagnetów do dCi z tą kratką ale nic o tym ze do Blue dCi 95KM , MCV II o jego długości nie wspominając. Takie z korkiem jak u mnie są plastikowe i okrągłe zdaje się w przekroju. Gdzieś tu był temat jak się komuś taki ułamał..
Mój bagnet to taki metalowy gładki pasek połączony z korkiem (nie oczkiem).
Jak nie znajdę dedykowanego to wezmę się za zmatowienie. Jak szukam tak nie mogę takiego zamiennika z kratką znaleźć.

maugu - 2020-09-16, 12:01

Tu opisałam jeden patent.
http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1792010

route2000 - 2020-09-16, 13:40

Łukasz_M napisał/a:
Dziękuje. Zastanawiałem się nad tym czy by go nie zmatowić, ale czy to go w jakiś sposób oprócz 'naprawienia' nie uszkodzi tj. nie naruszy jakiejś warstwy ochronnej (raczej jej nie ma ale na tym się nie znam). Jak patrzę w Internecie to jest wiele bagnetów do dCi z tą kratką ale nic o tym ze do Blue dCi 95KM , MCV II o jego długości nie wspominając. Takie z korkiem jak u mnie są plastikowe i okrągłe zdaje się w przekroju. Gdzieś tu był temat jak się komuś taki ułamał..
Mój bagnet to taki metalowy gładki pasek połączony z korkiem (nie oczkiem).
Jak nie znajdę dedykowanego to wezmę się za zmatowienie. Jak szukam tak nie mogę takiego zamiennika z kratką znaleźć.

Przecież bagnet będzie zanurzony w oleju więc nie będzie mowy o jakimś rdzewieniu...

Dardus - 2020-09-17, 16:02
Temat postu: Re: Bagnet Oleju w dCi
Łukasz_M napisał/a:
Czy ktoś mógłby mi poradzić jak prawidłowo odczytywać ten stan oleju z bagnetu. Bagnet jest gładki i pomimo tego że uważam bardzo mocno podczas wkładania i wyciągania to jednak nigdy nie mam pewności ile on pokazuje. Olej w Dieslu jest ciemny, na srebrnym bagnecie powinien być doskonale widoczny jednak jego poziom nie jest oczywisty. Olej ścieka po tym bagnecie w sposób taki że po wyciągnięciu kompletnie nie wiem czy 'poziom' powstał z zabrudzenia podczas wkładania i wyciągania czy nie. W poprzednim samochodzie miałem bagnet z taką wytłoczoną krateczką i tam olej się zatrzymywał tak że można było łatwo odróżnić poziom od zabrudzeń olejem. Ten jest gładki jak lustro i olej ścieka już podczas wyciągania. Może głupie, ale za każdym razem jak sprawdzam to mam tak 50% pewności że jest OK. Czy są bagnety do dCi z bardziej chropowatym wskaźnikiem?


Widzę że nie tylko u mnie występuje - występował z tym problem.
Teraz sprawdzam stan oleju zawsze gdy silnik jest zimny. Miarkę wyciągam jednostajnym płynnym ruchem i jedna strona jest dobrze czytelna natomiast druga już rozmazana.
Ale uwaga, czynność ta jest jednorazowa. Ponowne włożenie i wyjęcie miarki skrótkuje rozmazaniem obustronnym oleju. Do następnego pomiaru trzeba czekać aż olej spłynie z miarki, lub odpalić silnik i też chwilę poczekać.

Łukasz_M - 2020-09-17, 16:21

Dziękuję. Też zauważyłem że z jednej strony bagnet jest rozmazany a druga strona jest lepsza. Niestety ta lepsza zawsze jest od striny kabiny i bagnet trzeba obracać szybko żeby olej jak najmniej ściekł.
wasabi1979@wp.p - 2020-09-17, 16:49

Panowie ja mam taki bagnet w dusterze ph2 1.6 czy poziom oleju odczytuje na tym wytłoczeniu gdzie zaznaczyłem czerwonymi strzałkami?bo nie mam pewności a nigdy w innych autach nie miałem z tym problemu
Dardus - 2020-09-17, 17:08

Te znaki (kreski) na bagnecie to chyba ktoś sobie zaznaczył. Poziom oleju wyznaczają przetłoczenia na miarce. Jeśli olej znajduje się w okolicy połowy tych przetłoczeń to jest prawidłowy stan.
wasabi1979@wp.p - 2020-09-17, 17:13

ja staram się trzymać poziom oleju tak jak zaznaczyłem czerwona strzałką (bagnet jest oryginalny od nowości już jest taki dziwny)
wasabi1979@wp.p - 2020-09-17, 17:20

czyli prawidłowy poziom oelju powinien być tak jak zaznaczyłem czarną strzałką pomiędzy czerwonymi strzałkami?
RzLukas - 2021-02-21, 14:32
Temat postu: Poziom oleju Duster 1.0 Tce LPG
Proszę o poradę jak sprawdzić poziom oleju w nowym Duster ze. Mimo że auto stoi na równym, silnik jest zimny to bagnet zawsze jest zanurzony w oleju na długosci około 10 cm. Ciężko mi stwierdzić jaki jest faktyczny poziom. Auto ma miesiąc, przebieg około 2tys km.
EBmazur - 2021-02-21, 14:39

czy po pierwszym wyjęciu bagnetu przecierasz go z oleju i dopiero wtedy robisz pomiar ?
laisar - 2021-02-21, 14:42

Nie ma innego sposobu niż ten podany w instrukcji:

Cytat:
– wyjąć bagnet i wytrzeć go czystą, niepylącą ściereczką;
– wsunąć bagnet do oporu (w pojazdach wyposażonych w bagnet z korkiem C należy dokładnie dokręcić korek);
– wyjąć ponownie bagnet;
– odczytać poziom: nie powinien nigdy spadać poniżej oznaczenia „mini” A, ani przekraczać oznaczenia „maxi” B.
Po odczytaniu poziomu, należy ponownie wprowadzić bagnet do oporu lub całkowicie dokręcić korek bagnetu.

RzLukas - 2021-02-21, 14:57

Kilka razy go wyciągnąłem i przecier alem a mimo to bagnet i tak jest uważany olejem. Może stoi wina zakrzywionej prowadnicy bagnetu?
laisar - 2021-02-21, 15:27

Owszem, to po prostu taka konstrukcja i nie ma innej metody.
Killer King - 2021-02-21, 16:49

RzLukas napisał/a:
Kilka razy go wyciągnąłem i przecier alem a mimo to bagnet i tak jest uważany olejem. Może stoi wina zakrzywionej prowadnicy bagnetu?


Dość niepokojąca, skoro nie masz oleju na bagnecie.
Ustaw samochód na płaskim terenie ( wypoziomowanym )
Oczyść bagnet i wciśnij ile wlezie.
Może nie dociskach do samego końca.

Prezes - 2021-02-21, 18:11

Killer King, sam zacytowałeś, że ma cały umazany, a nie su :-P chy

RzLukas,
Te bagnety Renault są beznadziejne.. powyginane i jak się je wyjmuje to się od ścianek brudzą. Trzeba wyjmować bardzo, bardzo ostrożnie.. w benzynie dość długo olej jest przezroczysty, może u Ciebie też, przy dieslu, a z podpisu wnioskuję, że miałeś, szybko czernieje i wtedy lepiej widać odcięcie na miarce

EBmazur - 2021-02-21, 18:13

Killer King napisał/a:
RzLukas napisał/a:
Kilka razy go wyciągnąłem i przecier alem a mimo to bagnet i tak jest uważany olejem. Może stoi wina zakrzywionej prowadnicy bagnetu?


Dość niepokojąca, skoro nie masz oleju na bagnecie.
Ustaw samochód na płaskim terenie ( wypoziomowanym )
Oczyść bagnet i wciśnij ile wlezie.
Może nie dociskach do samego końca.

przecież Kolega napisał
Cytat:
bagnet zawsze jest zanurzony w oleju na długosci około 10 cm.

tak więc rozumiem to w ten sposób , że pokazuje zbyt duży poziom

RzLukas - 2021-02-21, 21:20

EBmazur, dokładnie martwię że może jest za dużo oleju.
Ostatecznie kilkanaście prób i w końcu udało mi się sprawdzić stan oleju. Oczywiście bagnet jest umazany olejem ale jak się dobrze przyjrzeć to widać po jednej stronie faktyczny stan oleju. Jest na ful po miesiącu użytkowania.
Przejechałem już 2 tysiące km czy zrobić już pierwszą wymianę?

laisar - 2021-02-21, 23:38

RzLukas napisał/a:
Przejechałem już 2 tysiące km czy zrobić już pierwszą wymianę?

Szkoła otwocka zaleca, falenicka oczywiście przeciwnie (; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1688 - więc ta kwestia pozostaje do Twojej decyzji.

Killer King - 2021-02-22, 07:27

Sorki źle przeczytałem - wydawało mi się, że bagnet nie jest uwalony olejem ;)
RzLukas - 2021-05-13, 20:22

http://www.daciaklub.pl/f...1822441#1822441
Kamil1456 napisał/a:
Klnę za to do tej pory na konstruktora bagnetu do oleju. Przecież ten bagnet jest wiecznie upaćkany, pomiar świeżo zalanego oleju to dramat...

Kamil1456, świeżego oleju nie jesteś w stanie sprawdzić. Mam ten sam problem. Wolałem około 4 litrów i jest ok.

Marmach - 2021-05-13, 21:36

RzLukas napisał/a:
Kamil1456, świeżego oleju nie jesteś w stanie sprawdzić.

Ja po jakichś 20 próbach jestem w stanie stwierdzić na podstawie tego gdzie film olejowy na bagnecie wydaje się naderwany... Przy dobrym oświetleniu i patrząc pod światło jakoś daje się czasami odczytać...

Dymek - 2021-05-14, 08:00

A tak z ciekawości- co wykombinowali z bagnetem w 1,0TCe? Jest inny system bagnetu niż w 0,9TCe (tu nie ma najmniejszego problemu z odczytem)?
arnold - 2021-05-14, 09:57

Podobne, ale rurka schodzi łukiem i bagnet z jednej strony wyciera się o ściankę. Mogli zrobić krótki bagnet jak w Fiatach. Ale odczyt jest najlepiej robić po stronie bagnetu która jest po wewnętrznej łuku rurki (od spodu).
Dymek - 2021-05-14, 10:42

arnold napisał/a:
Podobne, ale rurka schodzi łukiem i bagnet z jednej strony wyciera się o ściankę.

Dziwne... w 0,9TCe też jest prowadzony łukiem w rurce.

Cienka rurka nie jest w stanie zamazać całej szerokości płaskiego paska bagnetu.

arnold - 2021-05-14, 17:25

Nie wiem czemu, ale w 900 jakoś łatwiej kontrolowało się. Z jednej strony prawie zawsze rozciera.
corrado - 2021-10-20, 16:26

pękł mi bagnet plastykowy oleju w 1.5dci : :cry: połówka została w tej rurce metalowej która idzie do miski olejowej.
Ktos wie jak to wymienić - muszę jakoś wyciągnąć tą rurkę metalową z miski olejowej .
I jak jest jakiś metalowy bagnet do k9k 1.5dci to poproszę gdzie go można kupić albo nr jakiś.

Nikita_Bennet - 2021-10-23, 11:19

też poproszę bo ostatnio pytałem w motodynamic to nie mieli jak brałem u nich olej.
W dusterze mam metalowy w loganie plastik i wolałbym go wymienić na metal. Długość jest taka sama jak i min/max z tego co kiedyś porównywałem.

Patryk95 - 2021-11-23, 16:44

Takie pytanie co do poziomu oleju. Dziś z ciekawości sprawdzałem stan oleju, i teraz pytanie z jednej strony pokazuje mi połowę oleju a z drugiej minimum. Ogólnie ciężko sprawdzić olej nie wiem czy o ścianki się ociera i przez to ciężej sprawdzić? Teraz pytanie u was w 1.5 dci też tak dziwnie pokazuje ewidentnie po jedej stronie miarki jest połowa widać doskonale a po drugiej minimum, w poprzednich autach miernik były okrągłe tu jest płaski i nie mogę rozgryźć tego 😂🤪

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group