DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster 1.3 Tce - drgania/wibracje

gardi1 - 2019-09-23, 11:45
Temat postu: Duster 1.3 Tce - drgania/wibracje
Witam,
mój Duster (1.3 TCe 130km) ma już przejechane 4500Km - odpukać bezawaryjnie poza wkurzającym problemem, o którym piszę poniżej,
Auto już było kilkakrotnie w serwisie w związku z tym, ze w okolicach prędkości 110km/h na nadwozie przenoszą się drania (kierownica oczywiście też), nie jest to klasyczny objaw pochodzący z niewyważonych kół...
Chłopaki dotychczas sprawdzili:
- wyważenie kół
- wyważenie kół na samochodzie
- test z innymi kołami
- ponowne wyważenie na super certyfikowanej maszynie,
Wszystkie powyższe zmniejszyły objaw ale nie rozwiązały problemu. Wniosek to nie koła...
Ponoć że zweryfikowano również półosie - są ok.

Problem dalej występuje (potwierdzę ponownie jutro podczas dłuższej jady).

Zamierzam jechać do innego ASO, co by spojrzeli na problem świeżym okiem, ale może macie jakieś swoje przypadki, podejrzenia?


Dzięki pozdro

aspire3000 - 2019-09-23, 12:01

W moim 1.6 SCe, też są drgania na kierownicy i desce. Trochę się zmniejszyły po zmianie ustawienia kierownicy, ale nadal są wyczuwalne, zwłaszcza jak włączam klime. W ASO Bydgoszcz również stwierdzili, że wszystko jest niby ok.
Darek264 - 2019-09-23, 12:27

Jeśli jest to wersja 4WD to warto sprawdzić wał napędowy wraz z krzyżakami.
Jestem świeżo po likwidacji problemu.

lisek2 - 2019-09-23, 12:28
Temat postu: Re: Duster 1.3 Tce - drgania/wibracje nie od kół.
gardi1 napisał/a:

Chłopaki dotychczas sprawdzili:
- wyważenie kół
- wyważenie kół na samochodzie
- test z innymi kołami
- ponowne wyważenie na super certyfikowanej maszynie,
Wszystkie powyższe zmniejszyły objaw ale nie rozwiązały problemu. Wniosek to nie koła...
Ponoć że zweryfikowano również półosie - są ok.


- U mnie 3x ASO wyważało koła, za każdym razem było OK - (bo i kwadrat można było wyważyć). Podczas wycieczki do Holandii - gdzie szału już dostawałem podczas drogi z drganiami podjechałem do ich serwisu Renalut, ta sama procedura, wyważanie.... ale zawołali mnie pokazując iż owszem maszyna pokazuje, że koło wyważone, ale optycznie widać iż podczas kręcenia ma bicie w pionie (czyli cały czas sobie podskakuje) ... 3 z czterech kół i to wpisali do "systemu". Po przyjeździe do Polski, bez dyskusji w ASO- wymiana wszystkich czterech felg (stalowe fidji) - na nowe z powodu wady fabrycznej.

Reasumując - podjedź do byle jakiego wulkanizatora i zobacz jak zachowują się koła podczas kręcenia na maysznie do wyważania... (o ile test z innymi kołami to była prawda ;-) )

gardi1 - 2019-09-23, 12:34

2WD...

z wyważaniem juz to robiłem, a na innych kołach z nówki samochodu to było to samo

DrOzda - 2019-09-23, 15:03

U mnie po długiej jeździe też zaczynają się lekkie wibracje przy prędkościach autostradowych. Obstawiam że jest to efekt rozgrzania się oleju przekładniowego , zmiany jego lepkości i w rezultacie większych luzów w mechanizmie różnicowym. Ale to tylko taka teoria nie podparta doświadczalnie. Może jak zmienię olej przekładniowy i będzie zauważalnie lepiej to wtedy potwierdzę hipotezę.
MartinezTychy - 2019-09-23, 18:19

gardi1, Napisz proszę czy drgania również występują gdy rozpędzisz Dastera i dasz na luz?
zgred - 2019-09-23, 18:45

Mam podobnie w Dokerze 1,6. Przy większych prędkościach wpada w wibrację (raczej czuć na pedałach) ASO nie widzi problemu.
Krystian67 - 2019-09-23, 18:55

Ja przy wiekszych prędkosciach w moim dokerze wpadam w wibracje. Tylko czekac jak wlepia mi mandat za przekroczenie szybkosci. Sorki za lekki humor. Ale piszę bo tak jest.
boban666 - 2019-09-23, 19:08

A myślał ktoś z was może o poduszkach silnika/skrzyni ?? Ja w poprzednim aucie jedną z poduszek wymieniałem kilka razy , wypróbowałem chyba z 4 producentów i w końcu trawiłem :). U mnie w Lodgy też czuje wibracje , opisywałem je w moim wątku. Koła ok. coś tam podekręcali przy silniku w ASO i tyle. Wibracje dalej są. Poczekam jeszcze chwilkę i albo sam zakupie nowe i każe sobie wymienić , albo bęe przez 5 lat molestował serwis tak jak z uszczelką przy drzwiach :)
gardi1 - 2019-09-23, 19:32

OK, wibracje są niezależnie od gazu - muszę sprawdzić jak to jest z jazda na luzie, ale dodaje gazu czuć (jakby bardziej) tempomat drga, bez gazu na biegu tez drga. lewy łuk, prawy, czy na wprost to samo
Podczas jazdy ze stałą prędkością na tempomacie, ma wrażenie (subiektywne), ze drgania mają przebieg sinusoidy - bardziej/mniej i tak w kółko...
moim zdaniem stawiałbym na poduchy silnika, lub coś głębiej ze skrzynią, przeniesieniem napędu...
Jutro wieczorem dam znać jak wygląda sprawa na luzie...

MM - 2019-09-23, 20:58

może to marne pocieszenie... samochód kilkanaście razy droższy...
https://www.youtube.com/watch?v=-DRenEoRvIc

gardi1 - 2019-09-24, 20:30

Testy zrobione...
na luzie drgania są, ale mniejsze... czuć na kierownicy, ale także przenosi się na fotel. Można usłyszeć taki głuchy rezonans podczas drgań...ale podejrzewam, że serwisant tego nie usłyszy, raczej trzeba długo to czuc by wykryć różnicę.
Najbardziej wyczuwalne wibrację pojawiają się w okolicy 110km/h przy wciśnięciu gazu (bieg nie ma znaczenia).
Jakieś pomysły?

MartinezTychy - 2019-09-25, 10:14

gardi1, polecam udać się do niezależnego wulkanizatora.
Pomimo tego,że opony masz nowe,zleciłbym demontaż tych opon puścił same felgi na maszynie potem raz jeszcze z oponami,wiem wiem będzie to kosztować a następnie montaż na samochód być może masz minimalnie za duży otwór w feldze na piastę,do niektórych felg aluminiowych dedykowany jest adapter który wkręca się zamiast śruby on stabilizuje felgę a potem wkręca się śruby.
Polecam Roberta z Tych ul.Sienkiewicza 37.

gardi1 - 2019-09-25, 14:20

mogę spróbować... z tym, że na innych kołach testy wypadły dokładnie tak samo jak na moich...
MartinezTychy - 2019-09-26, 10:41

Z mojego doświadczenia miałem 3 przypadki na nowych oponach ze po jakimś czasie zaczęły się problemy z drgania wyczuwalnym podczas jazdy ze stałą prędkością pojawiały się mniej więcej po przejechaniu od 3 do 6 tys km. Układ przeniesienia napędu jeśli generuje wibracje to stale podczas przyspieszania. W jednym konkretnym przypadku producenta opon wyszły drutu od wewnętrznej strony .
dudu$ - 2019-09-26, 20:58

MartinezTychy napisał/a:
Z mojego doświadczenia miałem 3 przypadki na nowych oponach ze po jakimś czasie zaczęły się problemy z drgania wyczuwalnym podczas jazdy ze stałą prędkością pojawiały się mniej więcej po przejechaniu od 3 do 6 tys km. Układ przeniesienia napędu jeśli generuje wibracje to stale podczas przyspieszania. W jednym konkretnym przypadku producenta opon wyszły drutu od wewnętrznej strony .


W czerwcu zakupiłem do Swojej Lodówki oponki Dayton Toutring 2 w rozmiarze 195/60R15 i miałem na nich właśnie różnego rodzaju wibracje i drgania całej karoserii. @ tygodnie temu otrzymałem z reklamacji nowy zestaw identycznych opon i niestety jest to samo moze delikatnie mniej ale jednak drgania występują głownie przy prędkości 90km/h a co jest najgorsze to to, ze mimo w miarę prostych felg ( w czerwcu dałem do sprawdzenia w serwisie prostującym felgi i stwierdzili, ze wszystko jest OK) po załozeniu tych opon na 3 kołach mam bardzo dużo ciężarków. Na starych oponach miałem np. na jednej feldze z Prawej jej strony 25g a z drugiej 40g to na nowych oponach mam z prawej 40g a z lewej nawet 95g więc opony jak i felgi maja bardzo duzo do drgań

MartinezTychy - 2019-09-26, 21:37

Wiele zależy od umiejętności tego co montuje czasem jest wszystko ok innym razem trzeba oponę okręcić na feldze by trafić na inne miejsce a w efekcie lepsze wyważenie i mniejszą ilość odeazników.
gardi1 - 2019-09-27, 20:04

bede testowal, aczkolwiek wciąż nie daje mi spokoju sytuacja na innych kolach z nówki dustera gdzie tez były wibracji
Jacenty85 - 2019-09-28, 22:00

Czytam o Twoim problemie I do zludzenia przypomina mi sie sytuacja z gazety motor lub auto swiat. Nie pamietam dokladnie gdzie ale kilka miesiecy temu wstecz przeprowadzano test Renault captur po fl z silnikiem 1.3 tce. Jedna z uwag/wad modelu jaka wychwycili testujacy byly wibracje calego auta podczas dynamicznego przyspieszania. Nie powiem Ci ktory to numer gazety ale tak bylo a zapamietalem to bo sam jestem wyczulony na tym punkcie. Dokladnie taka sama uwage wychwycilem w innej gazecie testujacej duster 1.3 tce I ponownie captura z tym silnikiem. Mysle ze Twoj problem jest gdzies tu pogrzebany I jest raczej wynikajacy z nidopracowania konstrukcji ale.to moje zdanie
pastp - 2019-09-29, 08:39

Ja w swoim Fiacie mialem luźny wózek pod silnikiem. Serwis wymienił sprzęgło bo przy wstecznym drgania samochodu. Aż przszedł z urlopu jeden doswiadczony mechanik wlazł pod auto i stwierdził wózek luźny. Może szkoda bo już zamówili nowe przeguby :-D
gardi1 - 2019-09-29, 19:59

bede dzwonił w tym tyg do serwisu.
Myślę tez o hamulcach - mam wrażenie, że to sinusoidalne zwiększanie i zmniejszanie się wibracji ma nieznaczne odniesienie w spalaniu chwilowym (a może to przypadek), ale też mam wrażenie że przy narastaniu wibracji silnik bardziej się męczy...
Łącze to pierwszą usterką jaką zgłaszałem w serwisie lużnich klockach hamulcowych - tzn ruszam z pierwszego biegu do przodu - hamulec - wsteczny i do tyłu - hamulec i słychać uderzenie klocków o tarczę(?).... tylko w przypadku jadzy przód tył... pytałem ponoć ten typ tak ma i wszystkie DD2 też tak mają

Belphegor - 2019-09-29, 22:14

A ja powiem tak: jak temperatura powietrza spada do kilkunastu stopni powyżej zera to u mnie podczas dynamicznego przyspieszania pojawia się takie jakby ledwo słyszalne (bardziej wyczuwalne) buczenie. W zimie na suchym asfalcie jest to wyraźne. Jak jest ciepło to objaw znika.
Ale drgań nie zauważyłem. Może to wszystko jest ze sobą powiązane?

maugu - 2019-09-30, 09:53

gardi1 napisał/a:
..... ponoć ten typ tak ma i wszystkie DD2 też tak mają

To dziwne bo ja tak nie mam!
Po takich stwierdzeniach ASO należy zapraszać głoszących takie prawdy na przejażdżkę samochodem pokazowym dealera niech porównają z Twoimi objawami.

EBmazur - 2019-09-30, 14:22

maugu napisał/a:
gardi1 napisał/a:
..... ponoć ten typ tak ma i wszystkie DD2 też tak mają

To dziwne bo ja tak nie mam!.

No to masz felerne auto :mrgreen: - musisz "naprawić"

gardi1 - 2019-09-30, 19:44

juto popołudniu jadę na weryfikację - inny salon zobaczymy
gardi1 - 2019-10-01, 20:25

auto było w serwisie... potwierdzono ostatecznie, że to nie koła... włożone ponownie z nówki auta - kolejny etap we wtorek
toka93 - 2019-10-01, 20:32

Ale to oni tak tylko te koła wymieniają? Luz na przegubach ktoś tam badał? Albo może sama skrzynia ma w sobie luz w mechanizmie.
eplus - 2019-10-01, 20:59

A tam są 4 gary czy 3 :?: Bo jak 3, to wiele wyjaśnia... :->
maugu - 2019-10-01, 21:59

EBmazur napisał/a:
maugu napisał/a:
gardi1 napisał/a:
..... ponoć ten typ tak ma i wszystkie DD2 też tak mają

To dziwne bo ja tak nie mam!.

No to masz felerne auto :mrgreen: - musisz "naprawić"

Albo mam jakiś fotel antywibracyjny :) ale na poważnie jeżeli kolega (jak i serwisanci) diagnozuje drgania o charakterystycznej częstotliwości do niewyważonych kół i to nie są koła to nie wiem czy to możliwe, ale może jakaś tarcza hamulcowa jest nie wyważona/zwichrowana (coś tama było o stukach w hamulcach).

Belphegor - 2019-10-01, 22:16

eplus napisał/a:
A tam są 4 gary czy 3 :?: Bo jak 3, to wiele wyjaśnia... :->


No coś Ty... 3 gary w Dusterze? A nie... czekaj... :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Ale 1.3 TCe ma 4 gary. 8-)

Obywatel MK - 2019-10-02, 11:59

Jak koła nie pomogły to teraz się zacznie fajna jazda z ACO :mrgreen:
gardi1 - 2019-10-02, 12:45

dokładnie, będzie szukanie - ale na 3 dni potrzebują samochodu.
Zobaczymy.
Jest to drugie ASO w którym jestem z tą usterką, podejście do Klienta jakoś lepsze, w godzinę wyeliminowali koła, przekładając z innego. Wiedzą że coś z zawiasem/przeniesieniem napędu.
No chyba stwierdza że Ten typ Tak ma...ale ja się z tym nie będę zgadzał

Dymek - 2019-10-02, 13:16

Doważanie kół na samochodzie robili na 100%?
Jacenty85 - 2019-10-02, 16:22

Ja myślę, że to będą półosie ew skrzynia. Krzywe lub niewyważone koła tylne czuć na siedzeniach. Co silników 3 cylindrowych to... zapewniam, że są tak wyważone 3 cylindrówki, że nie dość, że nie czuć wibracji to nie słychać nawet warkotu i bynajmniej nie chodzi o VAG TSI.
Obawiam się jednak że doczekasz się stwierdzenia TTTM. Podobno problem jest znany w nowych Capturach 1.3 i siedzi gdzieś w skrzyni lub półosi. Trochę wody w Wiśle upłynie zanim znajdą przyczynę

gardi1 - 2019-10-02, 20:05

Dymek napisał/a:
Doważanie kół na samochodzie robili na 100%?


tak
obstawiam półosie

Jacenty85 - 2019-10-03, 13:44

Co do doważania kół na samochodzie - wątpię. Raczej w ASO tego nie mają.
gardi1 - 2019-10-08, 11:53

auto w serwisie, ale pierwszy raport już jest - półosie ok, ale co dziwne założyli kola stalowe - problem nie występuje... czyżby problem był tylko na 17 calowych z prestige? na moim zestawie + 2 zestawy z innych aut było to samo....
Obywatel MK - 2019-10-08, 12:41

Może być tak. ze jak są cięższe stalowe to nie czuć, a jak siedzą lżejsze felgi aluminiowe to czuć.
Fruxo - 2019-10-08, 13:47

akurat stalówki są lżejsze od alusów , tylko rajdowe wersje są lżejsze
GRL - 2019-10-09, 00:29

Z alufelgami jest jak z ramami w rowerach.
Aluminiowe nie są lżejsze niż stalowe, no chyba, że mówimy o porządnie policzonej i cieniowanej ramie w rowerach za 5000zł i więcej...
Klasyczne alufelgi zazwyczaj ważą podobnie jak stalówki, a jak przyrównamy 17" alu do 16" stal to to niemal pewne, że lżejsze będą stalowe.
Zresztą masa to nie wszystko - do tego dochodzi odległość najcięższej części obręczy od osi obrotu.
Z każdym calem więcej łatwiej o kłopoty.

eplus - 2019-10-09, 10:44

Wysłany: 2011-04-09, 06:35 Temat: E-duster-plus
Cytat:
Wpisuję ponownie, bo coś zjadło:
Środa-czwartek: "przejścia wiosenne". Zmiana kół pożyczonym kluczem krzyżakiem i podnośnikiem hydraulicznym. Buda trzeszczy, gdy samochód robi szpagat, ale obeszło się bez strat, Aluminiowe obręcze podobno ładniejsze od "stylizowanych". Rzeczywiście lżejsze - kompletne koło stalowe stylizowane po jednej zimie (BF Goodrich) waży ok. 23kg, aluminiowe z oponą Continental - ok. 20kg. Ale nie każda obręcz stalowa jest z blachy 5mm, w Polonezie stalówki były chyba lżejsze od aluminiowych (fabrycznych).

Jacenty85 - 2019-10-09, 12:50

Biorąc pod uwagę, że nawet w DD 2 felgi stalowe "stylizowane" są fabrycznie krzywe - ciężko mi wierzyć w to wszystko...chyba że coś nie tak z tworami centralnymi w felgach aluminiowych...
piotr. z - 2019-10-09, 19:12

gardi1 napisał/a:
auto w serwisie, ale pierwszy raport już jest - półosie ok, ale co dziwne założyli kola stalowe - problem nie występuje... czyżby problem był tylko na 17 calowych z prestige? na moim zestawie + 2 zestawy z innych aut było to samo....

Jeżeli problem nie występuje na innym komplecie kół to chyba wiadomo jaki element sprawia problem. Więc jeśli jest gwarancja to reklamowałbym. A czy to jest niemożliwość wyważenia bo opona lub sama felga są trzaśnięte czy też ASO nie umie wyważyć to już niech się oni o to martwią gdzie znaleźć warsztat, który sobie z tym problemem poradzi. A jak sobie nie poradzi to niech wymienią na element pozbawiony wady.

gardi1 - 2019-10-09, 20:04

piotr. z napisał/a:
Jeżeli problem nie występuje na innym komplecie kół to chyba wiadomo jaki element sprawia problem. Więc jeśli jest gwarancja to reklamowałbym. A czy to jest niemożliwość wyważenia bo opona lub sama felga są trzaśnięte czy też ASO nie umie wyważyć to już niech się oni o to martwią gdzie znaleźć warsztat, który sobie z tym problemem poradzi. A jak sobie nie poradzi to niech wymienią na element pozbawiony wady.


i tak i nie... pierwszy post w tym temacie... na innych takich samych 17' alu było to samo...

radolf88 - 2019-10-09, 22:55

Cześć Wam !

Niebawem jadę do serwisu z tym samym problemem w moim Dusterze.

Auto sprzedał mi znajomy, który pracuje w jednym z salonów (sam tez kupił i u niego podobno problem nie występuje). Ma się zając tym konkretnie, wiec jeśli czegos się dowiem to dam Wam znać.

Ps. On ma wersje wyposażenia comfort czyli inne felgi :/

Marek1603 - 2019-10-10, 05:42

gardi1 napisał/a:
piotr. z napisał/a:
Jeżeli problem nie występuje na innym komplecie kół to chyba wiadomo jaki element sprawia problem. Więc jeśli jest gwarancja to reklamowałbym. A czy to jest niemożliwość wyważenia bo opona lub sama felga są trzaśnięte czy też ASO nie umie wyważyć to już niech się oni o to martwią gdzie znaleźć warsztat, który sobie z tym problemem poradzi. A jak sobie nie poradzi to niech wymienią na element pozbawiony wady.


i tak i nie... pierwszy post w tym temacie... na innych takich samych 17' alu było to samo...


To nie znacz, że tamte te z nie były złe. Może z tej samej partii produkcyjnej w której coś było niedopilnowane.

Obywatel MK - 2019-10-10, 10:23

Najbardziej optymistyczna wersja to że koła są fabrycznie źle wyważane i być może pomoże obrócenie opony na feldze i nowe wyważenie.
Najgorsza to ta, że układ napędowy jest i tak źle wykonany i czasem pomaga inne wyważenie kół, które się znosi, a przy innych kołach to i tak wychodzi, więc to może być markowanie problemu.

gardi1 - 2019-10-14, 20:44

co prawda auto odbieram jutro, ale już dziś otrzymałem telefon z diagnozą...
Chłopaki zdjęli opony z felg i zweryfikowali bicie felg i opon.
Felgi okazują się OK, natomiast 2 z 4 opon mają bicie...
Od jutro jeżdżę na zimówkach, a serwis reklamuje opony - zobaczymy jak to wszystko się zakończy. Obawiam się, że ponownie letnie koła 17' założę dopiero po zimie...

MartinezTychy - 2019-10-15, 13:43

Pisałem i mówiłem o tym wcześniej,że nowe wcale nie znaczy idealne.Tak jest z oponami a im większy rozmiar tym bardziej odczuwalne.
gardi1 - 2019-10-15, 19:29

faktycznie dziś wróciłem na 16 zimówkach - 110km/h nic się nie działo - szybciej nie dałem rady.
2 opony reklamowane - zobaczymy

maugu - 2019-10-15, 21:51

Warto czytać forum - nie wpadłabym na to, że wyważone koła po założeniu do samochodu mogą powodować drgania/wibracje, a zupełne zaskoczenie, że po zmianie na nowe pojawiały się takie same objawy.



Doedytuję;
Znalazłam opis mechanizmu powstawanie takich drgań:

http://blog.bestdrive.pl/...co-mozna-zrobic


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group