|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - Problem z hamulcem prawy przod
art - 2019-10-04, 20:20 Temat postu: Problem z hamulcem prawy przod Czesc wszystkim, po dluzszej nieobecnosci :)
zwracam sie do was z takim problemem:
Zdziera mi sie klocek hamulcowy do 0 w prawym przodzie (tylko jeden, ten z prawej strony od zew)
juz nie raz wymienialem klocki, plus tloczki itp i zawsze jest tak samo. Klockow w lewym kole jest 3/4 a prawym: ten od zew jest na 0 a ten od srodka troche mniej niz 3/4.
Ktos ma pomysl co to moze byc ? Dodam ze juz dwukrotnie czyscilem wszystko, ze wygladalo prawie z jak fabryki. Czy to moze byc wina tego wielkiego tloku co dociska klocki ? Mam to wymienic ?
P.S. Za rady typu jedz do pozadnego mechanika dziekuje :) juz bylem u 3: jeden mowi ze jest ok, pozostalych dwoch zrobilo i bedzie cycus glancus :) po jednym poprawialem, bo sie ci*lowi nawet wierzchniej warstwy rdzy nie chciala szczotka druciana przejechac
eplus - 2019-10-04, 20:36
To dalej uważasz, że byłeś u 3 porządnych mechaników?
toka93 - 2019-10-04, 20:46
Cały zacisk wymienić i po problemie.
eplus - 2019-10-04, 20:56
Laik jestem - ale nie byłoby bardziej elegancko wymienić oba?
toka93 - 2019-10-04, 21:17
A w jakim celu? Albo hamuje albo nie hamuję :)
eplus - 2019-10-05, 03:51
Przecież stary zacisk też hamuje, narażasz Kolegę na niepotrzebne koszty.
toka93 - 2019-10-05, 07:22
Ścina klocek, więc nie działa dobrze natomiast z drugiej strony działa prawidłowo. To nie klocki czy tarcze że trzeba parami wymieniać.
DrOzda - 2019-10-05, 09:09
Najlepiej dać oba do regeneracji albo wymienić na regenerowane. Wtedy tloczki będą dociskaly z podobną siłą.
Prowadnice nie mają jakiegoś zadzioru?
art - 2019-10-05, 12:25
No wlasnie nie widze niczego takiego :/ w sensie zadzioru
Poszukam regenerowanych zaciskow ale cos czuje ze robota niebedzie latwa ze wzgledu na rdze :))
Mam wymienic zacisk + jarzmo (te takie prowadnice) czy sam zacisk ? I koniec koncow, wymienic oba czy wystarczy to jedno ?
P.S. Przepraszam za blad ort w pierwszym zdaniu... //wstyd
toka93 - 2019-10-05, 12:44
Ja bym wymienił cały zestaw. Zacisk kompletny(czyli całość co się do zwrotnicy przykręca) Nie ma potrzeby wymieniać dwóch skoro jeden działa dobrze.
DrOzda - 2019-10-05, 14:01
Tyle ze ten nowy będzie hamował nieco lepiej niż stary bo oba powinny zużywać się w podobnym tempie.
toka93 - 2019-10-05, 14:34
Minimalna różnica. 15% na osi może być. Jak drugi jest sprawny to nie jest problem. W jednym aucie wymieniałem ostatnio jeden z tylnych na nowy regenerowany drugi 15 letni został i różnica około 5%.
EBmazur - 2019-10-05, 17:17
było smarowane na styku jarzma z klockami ? - jest do tego specjalny smar
trybik - 2019-10-05, 18:44
spróbuj wymienić wężyk elastyczny hamulcowy miałem podobnie w Uno
dudu$ - 2019-10-05, 19:33
Ja zaczął bym od demontażu zacisku, rozebrania go na części pierwsze i wymienieniu uszczelniaczy oraz tłoczka ( dla autora tematu, tak tego dużego). Oczywiście należy sprawdzić czy po wyciągnięciu tłoka na samym tłoku oraz w miejscu w którym pracuje nie ma wżerów czy korozji. Dla mnie wygląda tak jakby tłoczek nie cofał się do końca w zacisku. Po całej operacji warto było by wymienić płyn hamulcowy na nowy bo pewnie jest stary oraz odpowietrzyć porządnie cały układ hamulcowy
Hiszpan_JS - 2019-10-06, 13:41
Narzekacie na ASO, że pracują tam sami "wymieniacze", a sami nie proponujecie nic innego. Może najpierw trzeba sprawdzić dlaczego zużywa się tylko jeden klocek. Najprostsze to zacisk blokuje się w prowadnicy, (gdyby blokował się tłoczek to zużywały by się oba klocki). Pierwsza czynność to podnieś auto i spróbuj pokręcić kołem. Jeśli czuć opór, słychać tarcie to sciągnij zacisk i DOKŁADNIE wyczyść prowadnice. Jeśli nie pomoże to dopiero wtedy można grzebać dalej. Tłoczek, uszczelka na nim, gumowy przewód (czasem uszkadza się wewnątrz i nie pozwala cofnąć się ciśnieniu).
shrek - 2019-10-06, 19:20
Jak wszystko było czyszczone i jesteś tego pewny, to raczej zacisk który nie cofa lub ( miałem taki problem zaciskania klockow) przewód gumowyod zacisku .
dudu$ - 2019-10-06, 19:50
Hiszpan_JS napisał/a: | Narzekacie na ASO, że pracują tam sami "wymieniacze", a sami nie proponujecie nic innego. Może najpierw trzeba sprawdzić dlaczego zużywa się tylko jeden klocek. Najprostsze to zacisk blokuje się w prowadnicy, (gdyby blokował się tłoczek to zużywały by się oba klocki). Pierwsza czynność to podnieś auto i spróbuj pokręcić kołem. Jeśli czuć opór, słychać tarcie to sciągnij zacisk i DOKŁADNIE wyczyść prowadnice. Jeśli nie pomoże to dopiero wtedy można grzebać dalej. Tłoczek, uszczelka na nim, gumowy przewód (czasem uszkadza się wewnątrz i nie pozwala cofnąć się ciśnieniu). |
zauważ, że autor tematu w pierwszym poście napisał, że wymieniał jak to nazwał tłoczki wiec na 99% chodziło jemu właśnie o prowadnice bo nic innego przecież nie wchodzi w skład zacisku, a skoro je wymieniał i nie pomogło to należy szukać problemu albo po stronie tłoczka zacisku hamulcowego ( korozja, wżery) lub jak koledzy wyżej pisali po stronie uszkodzonego przewodu gumowego
tAboon - 2019-10-07, 06:17
shrek napisał/a: | ( miałem taki problem zaciskania klockow) przewód gumowyod zacisku . | Ale tu tylko jeden klocek się ścina. Ten przypadek o którym piszesz to by oba się zużywały równomiernie. Więc to zacisk.
Regeneracja lub wymiana.
Jesli chodzi o zaciski to pierwsze słyszę, aby trzeba było je wymieniać parami.
Hiszpan_JS - 2019-10-07, 10:01
dudu$ napisał/a: | zauważ, że autor tematu w pierwszym poście napisał, że wymieniał jak to nazwał tłoczki wiec na 99% chodziło jemu właśnie o prowadnice bo nic innego przecież nie wchodzi w skład zacisku, a skoro je wymieniał i nie pomogło to należy szukać problemu albo po stronie tłoczka zacisku hamulcowego ( korozja, wżery) lub jak koledzy wyżej pisali po stronie uszkodzonego przewodu gumowego |
Prowadnica a tłoczek to dwie różne rzeczy. Tłoczek pod wpływem ciśnienia dociska klocek do tarczy, natomiast prowadnica pozwala całemu zaciskowi przesuwać się w jażmie żeby równomiernie dociskać klocki z obu stron. Jeżeli, jak napisał Art, wymieniał tłoczki to jest opcja że przy składaniu podwinęła się na nim uszczelka i nie cofa klocka.
Edit.
Przypomniało mi się. Nie wiem jak jest realizowane mocowanie zacisku w jażmie, ale może wypadła sprężynka ustalająca i zacisk ne przesuwa się luźno w jażmie.
eplus - 2019-10-07, 11:50
Zacisk "pływający" - i nie chce pływać.
art - 2019-10-07, 12:41
Wpierw to jeszcze raz rozbiore i porzadnie wyczyszcze.
Przypomnialo mi sie, ze jak teraz sciagalem klocek zeby zobaczyc co i jak, to musialem do tego uzyc sporo sily (nie ruszal sie on tam luzno.
Jak czyszczenie nie pomoze, kupie nowe jarzmo i zaloze. Ale tak jak pisalem wczesniej, troche ciezko bedzie to odkrecic :)
Hiszpan_JS - 2019-10-07, 13:30
No. I sytuacja się klaruje. Klocki muszą "chodzić" luźno. W innym przypadku patrz post 1
Nie kupuj jażma. Jażmo to element przykręcony do piasty. Tam naprawdę nie ma się co zepsuć.
luckyboy - 2019-10-07, 14:27
Jak klocek stoi w jarzmie (pomimo że jest wyczyszczone) to trzeba go podpilowac. Niestety zdarzają się zbyt duże klocki. Powodem ścinania klocka mogą być też zużyte prowadnice.
EBmazur - 2019-10-08, 06:05
luckyboy napisał/a: | Jak klocek stoi w jarzmie (pomimo że jest wyczyszczone) to trzeba go podpilowac. Niestety zdarzają się zbyt duże klocki. Powodem ścinania klocka mogą być też zużyte prowadnice. |
miałem tak w poprzednim aucie - nowe klocki musiałem podpiłować . Dobrze jest też posmarować powierzchnię styku klocki / jarzmo odpowiednim smarem ( np plastilube )
art - 2019-10-12, 14:57
Już po robocie. Wyrzuciłem stare prowadnice klocków. Nowe klocki przyszły bez prowadnic i bez problemu ruszają się w jarzmie. Za jakiś czas rozbiorę wszystko i sprawdzę stan zużycia klocków z prawej strony.
Bardzo dziękuję za pomoc
piotr. z - 2019-10-13, 19:38
Czy nie mylisz prowadnic zacisku hamulcowego (dwa trzpienie osadzone w zacisku i uszczelnione małymi gumowymi manszetami) z blaszkami szybkiego montażu wykonanymi ze stali nierdzewnej i osadzanymi w zaciskach hamulca?
|
|