DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G)

laisar - 2020-01-20, 00:41
Temat postu: Nowy silnik Dacii z LPG - 1.0 TCe 100 (Eco-G)
Renault Polska napisał/a:
NOWY SILNIK LPG DACII NA TARGACH MOTORYZACYJNYCH W BRUKSELI
    • Dacia przedstawiła nową jednostkę dwupaliwową, zasilaną benzyną i LPG. Jest to silnik TCe 100 LPG. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach samochodowych w Brukseli pod maską Dustera. Wkrótce będzie również oferowany w Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. Nowy silnik ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

    • Dacia jest jedynym producentem, który oferuje silniki dwupaliwowe (benzyna/LPG) w całej gamie, z wyjątkiem Dokkera i Lodgy.

    • LPG to sprawdzony, łatwy w obsłudze silnik, przystępny cenowo i ekonomiczny w eksploatacji. Doskonale spełnia potrzeby klientów marki Dacia.
Nowy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik TCe 100 LPG będzie dostępny w Dusterze, Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min. Jest niezwykle uniwersalna, a jednocześnie pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik LPG emituje o około 10% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe. Technologia jest przystępna cenowo i ekonomiczna w eksploatacji.

Dacia proponuje gamę niezawodnych samochodów LPG po bardzo konkurencyjnej cenie. Wersje te są dostępne w cenie +1000 zł vs. silnik 1.0 TCe 100. Cena gazu LPG jest zdecydowanie niższa - nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego.

Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 30% w przypadku silników benzynowych i o 8% w przypadku silników wysokoprężnych.


Mobilność bez ograniczeń
Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki - jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km.
Benzyna jest dostępna na wszystkich stacjach paliwa, a LPG jest sprzedawany średnio przez 1/4 stacji europejskich.

Sprawdzona i bezpieczna technologia, dopracowana wiele lat temu
Układ LPG w samochodach Dacii jest montowany bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym. Dla klienta oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w jednej sieci, dobrze znającej tę technologię. Silnik benzynowy już od początku był zaprojektowany do zasilania gazem LPG. Dodatkowy zbiornik LPG jest wykonany z niezwykle wytrzymałej blachy stalowej. Jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.

W Unii Europejskiej jeździ blisko 15 milionów samochodów na gaz (LPG). Na całym świecie jest ich 26 milionów.
Dacia oferuje samochody na LPG od 2010 roku. Dowodem niezawodności tej technologii jest trzyletnia gwarancja (lub do 100 000 km przebiegu w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy), a więc taka sama jak na pozostałe samochody z gamy Dacii.

Prosta technologia
Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.
Napełnianie zbiornika jest łatwe i szybkie. Trwa zaledwie dwie minuty.
Kolejną zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym. Zbiornik LPG jest montowany w miejsce koła zapasowego.


https://media.group.renault.com/global/en-gb/dacia/media/pressreleases/21237570/dacia-presente-sa-nouvelle-motorisation-eco-g-au-salon-de-bruxelles-2020

DrOzda - 2020-01-20, 09:26

Cóż , wygląda na to że to ostatnie półrocze gdy można jeszcze kupić Lodgy i Dokkera. Bo w dłuższej perspektywie brak tego silnika dla zwłaszcza Dokkera, byłby strzałem w obie stopy koncernu. O ile następca Dokkera jakiś tam na pewno powstanie to już z Lodgy może być różnie. Cóź rozglądam się za następcą Lodgy i czekam z niecierpliwością.
Fruxo - 2020-01-21, 10:38

Na jakiej konstrukcji bazuje 1.0 tce ?
tak jak 0.9 tce bazowało na 1.2 i dużą ilość części była wspólna

JS - 2020-01-21, 10:53

Artykuły o rzekomej rewolucyjności tego silnika są przynajmniej ze dwa, a mnie się w kieszeni nóż otwiera, bo wszyscy pieją tak głośno, jakby wynaleziono od nowa koło albo proch.

Przecież takie same zasady spełnia (musi spełniać!) każdy zagazowany silnik obecny - i sprzed kilku lat. Przecież żadnych nowych cudów nie wymyślono, a jeśli jednak tak, to jedynie chyba jakieś dodatkowe zabezpieczenia, by nie było ograniczeń z wjazdem do parkingów podziemnych - albo - co najważniejsze: nowa cena! Udało mi się wyczytać, że ewentualna dopłata do LPG w Dusterze wyniosłaby 1000 zł. I to byłby news - oraz utwardzenie gniazd zaworowych, żeby nie padało za szybko, albo zmiana dostawcy instalacji LPG, bo Landi Renzo osiągnęło chyba w koncernie poziom dna i wodorostów!

W Capturze i nowym Clio zapowiadają dopłatę 2000 zł do LPG - podobnie jak we wcześniejszych krótkotrwałych konfiguracjach Dustera na stronie Dacii (wcześniej do Dustera było około 3500-3600 zł).

Ponadto nie rozumiem też, dlaczego ten sam silnik 1.0 Tce ma inne dopłaty za LPG w zależności od modelu, ale pewnie chodzi o pozycjonowanie marki.
Innych odkryć technologicznych nie stwierdziłem, ale może mnie ktoś oświeci. Niedługo będę szukał oczywiście auta z LPG.

tAboon - 2020-01-21, 10:58

JS napisał/a:
dostawcy instalacji LPG, bo Landi Renzo osiągnęło chyba w koncernie poziom dna i wodorostów
O ile mi wiadomo to nie jest kwestia samego LR, bo LR kiedyś robiło wszystko samo a Renault tylko montował, a teraz LR przygotowuje instalację, wiązki itp, ale oprogramowaniem i sterownikami zajmuje się już Renault.

Jeździłem Clio z tym silnikiem i byłem pod mega wrażeniem jego kultury pracy.

Fruxo, teoretycznie jest to zmiana konstrukcyjna/modernizacja 0,9 TCe - ale to tylko plotka.

laisar - 2020-01-21, 11:51

Fruxo napisał/a:
Na jakiej konstrukcji bazuje 1.0 tce ?

Na 1.3 TCe (H5H), niejako "obciętym" o 1 cylinder.

JS - 2020-01-21, 13:07

Do TAboon: Mam nadzieję, że tak właśnie będzie z tym silnikiem i wytrzyma porównywalnie z tym 0,9 Tce, o którym ludzie dobrze tu piszą.

Może być też tak jak piszesz, że instalacja spoko, ale traci przez majstrów montażystów z Renault, ale z drugiej strony moja instalacja w Dusterze 1.6 klekocze jak diesel, a kilka LPG już miałem, więc wiem, o czym piszę.

tAboon - 2020-01-21, 13:41

JS, a mi tam klekot nie przeszkadza. Jaki samochód taka akustyka :) Ważne, że działa :D
JS - 2020-01-21, 14:32

Ja też nim śmigam, że aż miło, po prostu zauważam różnice między instalacjami (że o nawracających kłopotach z iglicą nie wspomnę).
JS - 2020-01-22, 13:07

No i wreszcie pojawił się LPG w polskim konfiguratorze! Dopłata tylko 1000 zł do wersji z Pb. Uważam, że cena rewelacja. Prestige z kolorem zamknie się w 65.000 zł. Oby tylko instalacja nie okazała się padliną.
JS - 2020-01-22, 13:17

W konfiguratorze LPG jest dla każdej wersji, ale w cenniku, fakt, że jeszcze niedopracowanym, pojawia się tylko dla wersji Essential i Comfort. Trochę to do bani, ale pożywiom, uwidzim.
pikodat - 2020-01-22, 16:55

JS napisał/a:
a jeśli jednak tak, to jedynie chyba jakieś dodatkowe zabezpieczenia, by nie było ograniczeń z wjazdem do parkingów podziemnych

Jeśli chodzi o ten zakaz, to wynika z tego, że teoretycznie LPG jako cięzszy od powietrza nie wydostanie sie z parkingu ( CO2 tez jest cięższy od powietrza a jakoś się wydostaje).
LAAAAATa temu we Francji jakaś pani w garażu pod domem miała nieszczelną instalację. No i weszła z papierosem. rzuciła na podłoge niedopałek (niechlujna jak na kobietę!!!) Wybuchło. Stąd opinia, że to skrajnie niebezpieczne.

W Polsce ce dwa lata temu był wybuch w aucie. Ale nie w garażu. Jeden janusz przed przeglądem zdemontował zbiornik gazu, by mniej zapłacić na przeglądzie. Następnego dnia pojechał zatankowac gaz z kolegami - januszami do kwadratu. Zapomniał, że nie ma zbiornika. Tankowali gaz (bez zbiornika!!!!) a jeden z januszy palił papierosa. Tez wybuchło. Czyli LPG naprawde strasznie niebezpiecznym jest.

defunk - 2020-01-23, 10:32

pikodat napisał/a:
Jeśli chodzi o ten zakaz, to wynika z tego, że teoretycznie LPG (/ciach)


Tak naprawdę to żadnego zakazu nie ma, jest tylko pewien przepis prawa budowlanego dotyczący warunków technicznych garaży, który nakazuje stosowanie pewnych rozwiązań jeśli chodzi o wentylację w "garażach, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu".

Natomiast pord milczy, milczy też rozporządzenie o znakach drogowych (nie ma znaku B-2 czy B-36 + LPG).

Mariusz_84 - 2020-01-27, 10:33

Istnieją Dacie Lodgy z motorem 1.0 TCe 100KM ?? Jeśli tak, ktoś wie jak ten motor daje sobie radę z Lodgy ??
tAboon - 2020-01-27, 12:55

Mariusz_84 napisał/a:
Istnieją Dacie Lodgy z motorem 1.0 TCe 100KM ??
Nie istnieją. TCe 100 w Lodgy do jest 1,3 TCe a nie 1.0.
kayol - 2020-01-27, 13:11

Czy ten nowy silnik 1.0 tce 100 km, będzie montowany w obecnej generacji sandero i logana, czy raczej jest zarezerwowany na ich kolejne generacje? Jak dobrze kojarzę sandero III i logan III mają mieć premiere na jesień tego roku?
Mariusz_84 - 2020-01-27, 13:46

https://www.otomoto.pl/of...a-ID6CxWZ3.html

pomyłka czy fake aby ludzie dzwonili?

tAboon - 2020-01-27, 14:03

Obstawiam pomyłkę.

Dodatkowo popatrz na zdjęcia, raz przednie fotele są ciemne, a raz z innym materiałem pod udami. Tylna kanapa tez się różni. To jest zbiórka różnych fotek Daćki.

Mariusz_84 - 2020-01-27, 15:10

tAboon napisał/a:
Obstawiam pomyłkę.

Dodatkowo popatrz na zdjęcia, raz przednie fotele są ciemne, a raz z innym materiałem pod udami. Tylna kanapa tez się różni. To jest zbiórka różnych fotek Daćki.


Tutaj nastrepne ogłoszenie 1.0:

https://www.otomoto.pl/of...html#75cd37e557

tAboon - 2020-01-27, 15:11

No to mnie zaskoczyłeś. Ciekaw jestem ile w tym prawdy. Co innego konfigurator a co innego w ogłoszeniach.
Mariusz_84 - 2020-01-27, 15:24

Dzwoniłem do salonu na rok 2020 oferują silnik 1.0 do Daci Lodgy po "Lifcie", a od czerwca będzie można zamówić z fabrycznym gazem Lodgy 1.0 TCe 100KM. Podałem maila maja podesłać oferte wraz z cenami.
Mariusz_84 - 2020-01-27, 16:12
Temat postu: 1.0 TCe 100KM w Dacia Lodgy + LPG
Witam wszystkich,

jestem po rozmowie z salonem Renault Adamowscy - info, które otrzymałem:

jest już do zamówienia Dacia Lodgy 2020 z silnikiem 1.0 TCe 100KM, następca 0.9 TCe, a od czerwca będzie możliwość zamówienia fabrycznego LPG. Czekam na oferte mailową wtedy podziele się tym co dostałem i cenami.....

Mariusz_84 - 2020-01-27, 18:34

Na chwile obecną fake news dostalem na maila oferte z silnikiem 1332 cm :-(
toka93 - 2020-01-27, 19:17

Przecież Lodgy ma tylko 1,3 100KM albo 130.
Nie ma to jak sprzedawać coś i nie mieć pojęcia :D W dodatku 1,0 TCE nie jest następcą 0,9. Po pierwsze jeden nie wywodzi się od drugiego, a po drugie w Lodgy 0,9 nigdy nie montowano :)

toka93 - 2020-01-27, 19:19

Raczej ich do tego modelu nie wsadzą. Płyta podłogowa chyba nie jest przystosowana do tego.
A i premierze to tylko domniemania, bo nic oficjalnie nie wiadomo.

Dymek - 2020-01-27, 20:12

Dali nazwę TCe100 dwóm różnym silnikom i teraz sami się gubią. Jest 3 cylindrowy TCe 100 1,0l i 4 cylindrowy TCe100 1,3l.
wuju - 2020-01-27, 22:59

Ale podobno tylko jeden da się w miarę rozsądnych kosztach przerobić na LPG i to jest podobno 1.0 TCe a o tym była mowa w poście wyżej
laisar - 2020-01-28, 02:21

kayol napisał/a:
Czy ten nowy silnik 1.0 tce 100 km, będzie montowany w obecnej generacji sandero i logana

Tak - komunikat prasowy w pierwszym poście dotyczy aktualnych wymienionych modeli.

kayol napisał/a:
sandero III i logan III mają mieć premiere na jesień tego roku?

Podobno tak, ale najpierw wiosną nowe generacje lodgy i dokkera - http://www.daciaklub.pl/f...1783380#1783380

(Być może właśnie dlatego nie załapały się na silnik z tytułu tego tematu...?).

tAboon - 2020-01-28, 07:47

wuju, tak 1,3 ma wtrysk bezpośredni, a 1.0 pośredni dlatego 1.0 do gazu a 1.3 niekoniecznie.
michauek22 - 2020-01-28, 13:37

A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

pikodat - 2020-01-28, 15:16

michauek22 napisał/a:
A ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio, to chyba tylko jest oferowany z 1.0 TCE?
A skoro tak to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Tak, LPG jest oferowany tylko z silnikiem 1.0TCE, który był projektowany "pod gaz" (wg stron frankojęzycznych).
Co do dotrysku - aczkolwiek nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było), to sa osoby, które twierdzą, że dla zabezpieczania zawórów ma być.
Zmieniałoby to (dotrysk) nieco kwestię opłacalności LPG - ale przy cenie 1000 zł w PL i np. cenie 0.00 euro we F (tam wersja gazowa i benzynowa wg strony dacia.fr jest co do eurocenta ta sama) wydaje się, że ten zakup jest opłacalny.
Zatem trzeba poczekać na pierwszych co kupią i podzielą sie wynikiem spalania - bo czym innym dotrysk pół litra na 100 km czym innym brak dotrysku a czym innym dotrysk 3 l na 100 km.[/list]

laisar - 2020-01-28, 16:59

michauek22 napisał/a:
ten nowy fabryczny LPG którym tak się chwalą ostatnio

Nie chwalą nową instalacją, tylko nowym silnikiem z instalacją - ale jaka ona będzie to na razie nie podali. Chociaż można domniemywać, że raczej stara Landi, bo nowościami to się właśnie lubią chwalić...

michauek22 napisał/a:
to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.

laisar - 2020-01-28, 17:09

Ciekawostka na którą pierwotnie nie zwróciłem uwagi - zamieszczony w pierwszym poście polski komunikat prasowy różni się w jednym ważnym szczególe od angielskojęzycznego oryginału:
Cytat:
ECO-G is the name given to the bi-fuel petrol and LPG (Liquefied Petroleum Gas) engines offered on all vehicles in the Dacia range (except Dokker): Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV and Lodgy, which with the SCe 100 ECO-G engine.

- czyli w lodgy jednak będzie jakieś LPG, tyle że wcale nie do bezpośredniowtryskowego 1.3 TCe 100, a chyba wciąż do H4M 1.6 SCe, bo to jedyna jednostka pasująca do opisu "SCe 100".

Dymek - 2020-01-30, 23:55

Do oferty Sandero i Logana zawitał wreszcie silnik TCe100 LPG, ale w tej chwili nie ma już TCe90 i jedynym benzynowym bez LPG jest SCe75... :roll:
laisar - 2020-01-31, 00:43

Dymek napisał/a:
w tej chwili nie ma już TCe90

Nie przejmowałbym się zbytnio chwilą obecną, bo sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z dnia na dzień w niemal wszystkich krajach - np we Francji są wszystkie silniki, w Niemczech nie ma nic z LPG, a we Włoszech jest tak jak u nas. W dodatku co innego na stronach, co innego w konfiguratorach, a co innego w cennikach...

pikodat - 2020-02-02, 17:24

laisar napisał/a:

michauek22 napisał/a:
to jest dotrysk benzyny powyżej iluś-tam obrotów?

Jak wyżej - oficjalnie na razie nie wiadomo, ale technicznej konieczności nie widać.

Niedługo powinny być pierwsze osoby, które się wiedzą podzielą co do spalania - a co zatem idzie i pewne wnioski co do tego, czy dotrysk jest czy nie ma.
Już LPG jest i w sandero i w loganie - i to o dziwo, ALBO diesel ALBO LPG . Nie ma (dziś) czystej benzyny (w laureate) - poza tańszymi wersjami wyposażenia, gdzie jest Sce75

michauek22 - 2020-02-04, 15:30

pikodat napisał/a:
nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było)

Eeeee... ale jak to?

To przypadkiem nie jest tak: ?

SCE - pośredni
TCE - bezspośredni

pikodat - 2020-02-04, 16:53

michauek22 napisał/a:
pikodat napisał/a:
nie widać istotnych powodów by on miał być (jest wtrysk pośredni, w poprzednich instalacjach fabrycznych LPG dotrysku nie było)

Eeeee... ale jak to?

To przypadkiem nie jest tak: ?

SCE - pośredni
TCE - bezspośredni


T(urbo) Ce
S(sący wolno) Ce
:)))

Nie, nie jest tak. "T" jest przy silnikach z turbiną. A czy one maja wtrysk pośredni czy bezpośredni - to inna historia.
Z tym, ze chyba tylko Tce90 i TCe 100 ma wtrysk pośredni. No i Sce zdaje się wszystkie.


Ciekawy artykuł na ten temat na jednej ze stron:
"Nowy silnik w gamie to turbodoładowany benzyniak o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, generowanym przy 2750 obr/min. Według danych producenta Duster 1.0 TCe rozpędza się do „setki” w 12,5 s i osiąga prędkość 168 km/h. Wyposażony w pasek rozrządu nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z wtryskiem pośrednim jest lżejszy od benzynowej jednostki 1.6, którą ma zastąpić. TCe 100 wyposażony jest w turbosprężarkę i kolektor wydechowy częściowo zintegrowany z głowicą cylindrów oraz bezpośredni wtrysk paliwa."


A dowcip polega na tym, że silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.

Black Dusty - 2020-02-04, 17:53

Ludziska nie orientują się w silnikach bo jest z tym trochę zamieszania i powstają różne dziwne teorie i bajki.
Mariusz_84 - 2020-02-05, 15:09

Dacia Lodgy jest w trakcie testów norm emisji spalin i pozyskania homologacji, jeśli testy wypadną pozytywnie motor 1.0 TCe 100KM 3 cylinderki z fabrycznym LPG wejdzie do oferty.....
michauek22 - 2020-02-06, 13:56

pikodat napisał/a:
silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.

No to teraz pytanie która wersja jest łączona z LPG...

laisar - 2020-02-06, 14:02

http://www.daciaklub.pl/f...1802152#1802152 i kolejne, aż do http://www.daciaklub.pl/f...1802186#1802186

(Czyli TCe 100 1.0, 3 cylindry i wtrysk pośredni).

pikodat - 2020-02-06, 14:24

michauek22 napisał/a:
pikodat napisał/a:
silniki o mocy 100 KM zdaje się produkowane są w dwóch wersjach - jedna z pośrednim (litr pojemności) i druga - bezpośredni.

No to teraz pytanie która wersja jest łączona z LPG...


Z wtryskiem pośrednim była projektowana pod LPG - czyli w szczególności można spodziewać się wzmocnionych gniazd zaworowych. To chyba pierwszy silnik projektowany w fabryce pod LPG jako paliwo dominujące.

Fruxo - 2020-02-06, 14:32

Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce

michauek22 - 2020-02-06, 14:40

Czyli krótko mówiąc - fabryczną instalację można poznać po tym, że wtryskiwacze są zintegrowane? Ale czy tak jest zawsze?
Fruxo - 2020-02-06, 14:45

fabryczna instalacja jest zakłada w fabryce to znaczy tylko tyle i aż tyle

jeżeli silnik jest projektowany pod zasilanie lpg to nie dokłada się do niego żadnej instalacji bo jest to jego podstawowy komponent , zresztą może i dobrze te instalacje LR są najgorszej jakości na rynku byle chińszczyzna za 1/10 ceny ma lepsza jakość

Nowe super odporne wtryski od LR przejechały u mnie 40 tyś km , kosztują ok 700 zł(GIRS ) kiedy valteki za 150 potrafią robić po 80/100 tyś

pikodat - 2020-02-06, 15:06

Fruxo napisał/a:
Nikt nigdzie nie pisał że projektowano ten silnik pod lpg ...
gdyby tak było to wtryskiwacze powinny być zintegrowane a to zwykła dołożona instalacja tyle że w fabryce


Ok . Projektowano przy założeniu, że głownym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji.
Czyli planowano biorąc pod uwage procesy fizyczne przy spalaniu gazu. Czyli planowano materiały, które z gazem będa dobrze współpracować i wytrzymają przynajmniej do końca gwarancji bez reperacji.
W szczególności zaplanowano jak i gdzie podłączyć wtryski gazu. Podczas homologacji silnika robiono to z LPG dokładnie takim, jak dostanie klient.

Zatem projektowano ten silnik przy założeniu, że LPG będzie dominujące - acz zrobiono to zapewne przy daciowym podejściu - zrobić sprawne i użyteczne przy najmniejszym koszcie.
Ale istotnie - mozna założyć, że sama instalacja (LR) projektowana i produkowana poza reanult/dacia.

Nie wiem jaki inny silnik był projektowany z takim założeniem - że będzie głownie działał z LPG i będzie sprzedawany pod nazwą z LPG związaną.

tu artykuł po francusku o tym silniku - on się nawet nie nazywa TCe we Francji...

Dlaczego żabojady tak zrobiły? Bo LPG we Francji ma spore zniżki natury ekologicznej - najwyższa (poza czysto elektrycznymi) klasyfikacja pojazdu jesli chodzi o winiety do stref ograniczonego wjazdu, wolno jeździć nawet podczas smogu, ulgi podatkowe (lub brak kar podatkowych) typu ekologicznego. Dlatego z ŻaboJadoLandii wersja z LPG kosztuje co do (euro)centa tyle co benzynowa.

maciek - 2020-02-06, 15:07

mamy już oficjalne cennik Sandero, Logan i Logan MCV z fabrycznym LPG +2000 niż TCE 90
laisar - 2020-02-06, 18:24

pikodat napisał/a:
Projektowano przy założeniu, że głównym przeznaczeniem jest dokładanie instalacji

Nie - to zwyczajny benzyniak, zaprojektowany jako benzyniak, ale dzięki pośredniemu wtryskowi dołożenie LPG jest po prostu łatwe i tanie, dlatego został wybrany.

michauek22 - 2020-02-06, 21:09

To dobrze że pośredni, ale nie oznacza wcale, że będzie spalał tylko gaz, tzn. jakiś dotrysk benzyny raczej na pewno tam będzie. Oby tylko nie za duży...
JS - 2020-02-06, 21:17

Silniki tego typu nie mają dotrysku benzyny. Turbiny mają i oplowskie 1.4 T, i fiatowskie, i nikt tam nie dotryskuje Pb. Podobnie było/jest w popularnym 0,9 Tce u Renault/Dacii/Nissana.
Dotryskiwać można było lubrykant w celu wątpliwej ochrony gniazd zaworowych - jest tyle samo zwolenników, co i przeciwników.
Dotrysk Pb jest niezbędny w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa (zob. motory TSI).

michauek22 - 2020-02-06, 22:55

JS napisał/a:
Dotrysk Pb jest niezbędny w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa (zob. motory TSI).

To dlaczego mój sąsiad ma w Fabii dotrysk powyżej 3000 obr.?
Przecież to stary prosty silnik 1.0 MPI.

laisar - 2020-02-07, 00:55

michauek22 napisał/a:
jakiś dotrysk benzyny raczej na pewno tam będzie

Tego nie wiadomo i nie ma żadnej pewności w którąkolwiek stronę - może być, może nie być.

michauek22 - 2020-02-18, 14:34

No i jak tam sytuacja wiadomo już ? :)
h4jt - 2020-03-12, 08:55

W konfiguratorze pojawił się silnik TCe100 1.0 z fabrycznym LPG.

https://www.dacia.pl/samo...FBACMv%2FA9s5aA

Ostatnia lama - 2020-03-17, 15:30

A czy jest na tutejszym forum posiadacz autka z takim silnikiem, który mógłby podzielić się wrażeniami?

Pytam bo nie dalej jak dwa tygodnie temu zamówiłem takie cudo i myślałem że znajdę tu co nieco informacji..

a tak w ogóle to dzień dobry wszystkim bo to mój pierwszy post na forum

laisar - 2020-03-17, 17:30

http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=21 + 1.0 = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18352
pankracy - 2020-03-17, 17:32

Hey. Kiedy masz odbiór. Nikt nie ma jeszcze 1.0 Tce+Lpg.
maciek - 2020-03-17, 20:38

Hej, od tygodnia jeżdżę tym wynalazkiem ;-) . Co chcesz wiedzieć?
pankracy - 2020-03-17, 22:58

Wszystko co istotne było dla Ciebie. Tj. Spalanie,moc,ile wchodzi gazu, zasięg.
+
czy instalacja jest jednego producenta wtryski, komputer itd.
Jak to wygląda pod maską? Jak fabryka czy typowa dokładka w salonie
Jest normalny wskaźnik ilosci gazu?
Gdzie jest przełącznik gaz/ benzyna. Jak on jest wkomponowany?
Według ciebie warto brać Lpg?

maciek - 2020-03-18, 09:19

Instalacja Landi Renzo montowana w fabrykach Dacii.
Spalanie jeszcze nie jest mi znane. Jeżdżę od tygodnia. Ale miałem Clio V 1,0 TCE na tydzień i spalał mi silnik około 6,5 l w mieście podczas gdy we Fieście z 1,4 96 KM spalanie wahało się pomiędzy 7,3-8 l/100 km.
Dynamika samochodu dla mnie jest wystarczająca przeważenie jeżdżę sam lub maks 3 osoby.

tutaj masz zdjęcia instalacji, chwilowo nie mam kiedy porobić zdjęć samochodu na prezentacje w dziale Nasze samochody.
https://www.facebook.com/...014824792232710


Tutaj znajdziesz porównanie silnika 1,6 z 1,0 TCE
jak widać różnica w dynamice jest zauważalna ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=uO8Ia_RVSTA


wybór 1,0 TCe bez LPG to głupota (dopłata 1000 zł), lub przymus garaż podziemny z zakazem wjazdu LPG

michauek22 - 2020-03-20, 20:53

maciek napisał/a:
wybór 1,0 TCe bez LPG to głupota (dopłata 1000 zł)

ile...? :shock:

maciek napisał/a:
Spalanie jeszcze nie jest mi znane.

Ale skoro to jest instalacja fabryczna to komp powinien pokazywać spalanie zarówno benzyny jak i gazu chyba...?
No i podstawowe pytanie - czy jest dotrysk benzyny i w jakiej ilości...

laisar - 2020-03-20, 21:19

michauek22 napisał/a:
ile...?

https://cdn.group.renault.com/dac/pl/pdf/cenniki/sandero-price.pdf etc na Dacia.PL

sluka - 2020-03-20, 21:39

michauek22 napisał/a:
Ale skoro to jest instalacja fabryczna to komp powinien pokazywać spalanie zarówno benzyny jak i gazu chyba...?
No i podstawowe pytanie - czy jest dotrysk benzyny i w jakiej ilości...


Czy konstruktorzy silnika, projektując go, później zgrywając oprogramowanie w ECU robili to pod instalację LPG, czy po to aby silnik działał na benzynie. Raczej tylko to drugie. Dołożenie LPG to już bardziej decyzja "polityczna" władz koncernu. Tak cała komplikacja spadła na kogoś innego.

maciek - 2020-03-22, 18:53

michauek22 napisał/a:
Ale skoro to jest instalacja fabryczna to komp powinien pokazywać spalanie zarówno benzyny jak i gazu chyba...?

Komputer jest wykastrowany z informacji o chwilowym, średnim spalaniu.

pankracy - 2020-03-22, 20:33

Tzn. Nic nie pokazuje, czy pokazuje spalanie Pb, które nie jest równe spalaniu Lpg
tAboon - 2020-03-23, 07:35

pankracy, nic nie pokazuje. Aktywne dane na komputerze pokładowym to: przebieg całkowity, przebieg z trasy, temperatura, zegarek.

Pozostałe dane są wyłączone w ECU, jak poczytasz forum to dotrzesz do informacji.

Dacia zdecydowała się ograniczyć ilość danych ponieważ na LPG były przekłamania w spalaniu, zasięgu itp.

pankracy - 2020-03-24, 15:07

Rozumie. Szkoda, że nie można kliknąć pomógł.
michauek22 - 2020-03-24, 15:21

OK, ale pozostaje wciąż pytanie - czy jest dotrysk benzyny i jeżeli tak to w jakiej ilości...?
tAboon - 2020-03-24, 15:34

michauek22 napisał/a:
ale pozostaje wciąż pytanie - czy jest dotrysk benzyny i jeżeli tak to w jakiej ilości...?
skoro na forum nikt nie wie, to może warto zaczerpnąć informacji u źródła?
michauek22 - 2020-04-19, 13:25

tAboon napisał/a:
michauek22 napisał/a:
ale pozostaje wciąż pytanie - czy jest dotrysk benzyny i jeżeli tak to w jakiej ilości...?
skoro na forum nikt nie wie, to może warto zaczerpnąć informacji u źródła?

problem polega na tym, ze zrodlo tez nie wie :)

HWfreak - 2020-08-24, 08:19

Czy ktoś z posiadających ten silnik może się wypowiedzieć na jego temat? Spalanie, jak z jazdą autostradową w przedziale 120-140?
JS - 2020-08-24, 13:25

Wiem, że to pytanie zbyt wczesne, bo silnik od niedawna na rynku, ale jak wygląda sprawa poboru oleju?
michauek22 - 2020-08-30, 12:19

Coś tam pewnie bierze, byle nie za dużo...
maxx304 - 2020-09-14, 21:33

michauek22 napisał/a:
tAboon napisał/a:
michauek22 napisał/a:
ale pozostaje wciąż pytanie - czy jest dotrysk benzyny i jeżeli tak to w jakiej ilości...?
skoro na forum nikt nie wie, to może warto zaczerpnąć informacji u źródła?

problem polega na tym, ze zrodlo tez nie wie :)


Witam,

Podczas mojej dzisiejszej wizyty w ASO Renault/Dacia Anabo w Zielonej Górze, doradca poinformował, że występuje dotrysk benzyny do gazu, w celu smarowania silnika. Proporcje: 80% gazu, 20% benzyny. Silnik TCe 100.

Jednakowoż, na moje pytanie, jaka jest pojemność zbiornika LPG w Dusterze, podał 35l (strona Dacii informuje o 32l). Kiedy zapytałem, czy jest to pojemność całkowita, czy też tzw. maksymalne bezpieczne napełnienie (ok. 80% pojemności zbiornika) - nie umiał odpowiedzieć.

EDIT: W demonstracyjnym Dusterze w wersji Prestige z tym silnikiem, komputer pokazywał spalanie 8.3L. Nie dowiedziałem się jednak, czy to było wskazanie dla benzyny, czy dla LPG.

Pozdrawiam

wojtek013 - 2020-09-14, 22:13

1. Wtrysk pośredni, więc powinien "iść" na gazie do odcięcia. Odpalasz na benzynie, a potem 100% lpg, tak by nakazywała logika; chyba że LR coś pomiodziło.

2. Dacia podaje 32 litry, wg prawa może być napełniony w 80%. Maleństwo - do Fiesty tankuję 40 litrów.

3. Na benzynie, bo pewnie to była wersja bez lpg - z lpg funkcje komputera pokładowego związane ze spalaniem są zablokowane.

maxx304 - 2020-09-15, 15:14

wojtek013 napisał/a:
1. Wtrysk pośredni, więc powinien "iść" na gazie do odcięcia. Odpalasz na benzynie, a potem 100% lpg, tak by nakazywała logika; chyba że LR coś pomiodziło.

2. Dacia podaje 32 litry, wg prawa może być napełniony w 80%. Maleństwo - do Fiesty tankuję 40 litrów.

3. Na benzynie, bo pewnie to była wersja bez lpg - z lpg funkcje komputera pokładowego związane ze spalaniem są zablokowane.


1. Też mi się tak wydawało, jednak już w 2015 roku jeździłem wynajętą Fabią 1.0 z LPG, która na trasie ZG - Warszawa spaliła 20l gazu i 40l benzyny... ale szła cały czas pełnym ogniem po autostradzie. Sami się dziwiliśmy przy dystrybutorze, że tak to działa, ale nie wykluczam, że tak być może.

2. Ja w Mondeo miałem zbiornik 55l, wchodziło 44. W Daćce szału nie ma, to fakt.

3. A to dziwne, bo doradca twierdził, że wóz którym jedziemy to wersja TCe 100 z LPG. Przyznaję, że nie szukałem centralki od LPG wewnątrz, chyba musiałbym dokładnie obejrzeć to auto jeszcze raz, bo jeżeli jeździłem czym innym, to znaczy że gość bajki opowiadał.

wojtek013 - 2020-09-15, 16:01

maxx304,

Skoda powyżej jakichś obrotów jechała na benzynie... Dla tego uważam, że fabryczne instalacje są o kant. Poblokowane sterowniki, serwis zwykle nie ma pojęcia o co w tym chodzi, jakieś dotryski gdzie nie powinno być, lub tak jak piszesz w Fabii: np. powyżej 3500 rpm jazda na benzynie. W Dacii były jeszcze jajka z jakąś iglicą w elektrozaworze (winny oczywiście brudny gaz hehe; Fiesta ma nakulene +- 75 tys na gazie i nie wiem że mam instalację, po prostu tankowanie i planowa obsługa. luzy zaworowe ostatnio sprawdzałem -szklanki- i mechanik powiedział żeby pokazać się za następne 70 tys kilometrów). Ostatnio nie było raczej uwag na forum odnośnie elektrozaworu - może zakładają już takie co się nie zacinają.

Jedyny plus - cena. Kupił bym z lpg, pomęczył się do końca gwarancji, a potem wywalił "przód" i założył coś polskiego, plus porządne strojenie oczywiście.

Bańka powinna wejść ze 70 litrów, ale to już dodatkowe koszty, pewnie zbędne dla kogoś, kto się kręci koło komina.

maxx304 - 2020-09-15, 16:56

wojtek013 napisał/a:
maxx304,

Skoda powyżej jakichś obrotów jechała na benzynie... Dla tego uważam, że fabryczne instalacje są o kant. Poblokowane sterowniki, serwis zwykle nie ma pojęcia o co w tym chodzi, jakieś dotryski gdzie nie powinno być, lub tak jak piszesz w Fabii: np. powyżej 3500 rpm jazda na benzynie. W Dacii były jeszcze jajka z jakąś iglicą w elektrozaworze (winny oczywiście brudny gaz hehe; Fiesta ma nakulene +- 75 tys na gazie i nie wiem że mam instalację, po prostu tankowanie i planowa obsługa. luzy zaworowe ostatnio sprawdzałem -szklanki- i mechanik powiedział żeby pokazać się za następne 70 tys kilometrów). Ostatnio nie było raczej uwag na forum odnośnie elektrozaworu - może zakładają już takie co się nie zacinają.

Jedyny plus - cena. Kupił bym z lpg, pomęczył się do końca gwarancji, a potem wywalił "przód" i założył coś polskiego, plus porządne strojenie oczywiście.

Bańka powinna wejść ze 70 litrów, ale to już dodatkowe koszty, pewnie zbędne dla kogoś, kto się kręci koło komina.


No i chyba trafiłeś w sedno - cena. Za 1000zł grzech nie wziąć, nawet jeżeli jest dotrysk benzyny to jazda będzie nieco tańsza. Jeżeli się przez 5 lat silnik nie posypie, to instalka do wymiany np na STAGa i można jeździć dalej.
PS. To prawda że Dacia montuje do swoich aut instalacje LPG marki Landi Renzo, a opinie o nich nie należą do najlepszych? ;)

Szlepster - 2020-09-15, 20:12

3 razy iglica wymieniana ;) a dzis przy 62 tyś dowiedziałem się, że wtryski do wymiany po tym jak zapalił sie "check engine" :shock: na moje szczęście mam Easy Service na 5 lat i przedłużoną gwarancję :) inaczej koszta związane z obsługą LPG przewyższyły by oszczędności jakie wygenerowała jazda na LPG. Silnik 0.9
maxx304 - 2020-09-15, 21:17

Szlepster napisał/a:
3 razy iglica wymieniana ;) a dzis przy 62 tyś dowiedziałem się, że wtryski do wymiany po tym jak zapalił sie "check engine" :shock: na moje szczęście mam Easy Service na 5 lat i przedłużoną gwarancję :) inaczej koszta związane z obsługą LPG przewyższyły by oszczędności jakie wygenerowała jazda na LPG. Silnik 0.9


A widzisz... jestem przed zakupem i chciałem sobie ES odpuścić, ale może jednak się przyda... :)

mcn - 2020-09-15, 21:25

wojtek013 napisał/a:
1. Wtrysk pośredni, więc powinien "iść" na gazie do odcięcia. Odpalasz na benzynie, a potem 100% lpg, tak by nakazywała logika; chyba że LR coś pomiodziło.

2. Dacia podaje 32 litry, wg prawa może być napełniony w 80%. Maleństwo - do Fiesty tankuję 40 litrów.

3. Na benzynie, bo pewnie to była wersja bez lpg - z lpg funkcje komputera pokładowego związane ze spalaniem są zablokowane.



1. Na jednej z grupek Dustera na FB ktoś wspominał, że jest dotrysk benzyny przy obrotach powyżej 4000. Ale to tylko dotrysk, a nie w pełni przejście na Pb.

2. Zgadza się, mam DD2 1.0 LPG z 2020 roku i pojemność zbiornika wynosi 32 litry. Dołączona instrukcja od LPG wspomina, że występują zbiorniki 32 oraz 36 litrów.

3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.

maxx304 - 2020-09-15, 22:06

mcn napisał/a:


3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.


Czyli można to odblokować? A co na to Renault i kwestie gwarancyjne? :)

mcn - 2020-09-15, 23:56

maxx304 napisał/a:
mcn napisał/a:


3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.


Czyli można to odblokować? A co na to Renault i kwestie gwarancyjne? :)


Podczas wymiany oleju w ASO nikt się nie przyczepił, że mam w swoim egzemplarzu:
-wyłączony Start & Stop,
-włączony zegar na liczniku (licznik 'czarny' - ten z wersji Prestige),
-włączoną temperaturę zewnętrzną,
-włączone wskazania zużycia paliwa LPG/Pb,
-wyłączoną automatyczną tylną wycieraczkę przy wbijaniu wstecznego biegu.

Również na grupce FB było oficjalne stanowisko Renault/Dacia Polska, że wszelkie modyfikacje podzespołów auta mogą naruszyć warunki wymiany danego komponentu w ramach gwarancji w przypadku, kiedy to nasza modyfikacja uszkodzi ten element.
Także jeśli nie bawimy się programem, a tylko modyfikujemy z głową rzeczy, które nas interesują, to możemy spać spokojnie. A i nie tracimy gwarancji na całe auto, jedynie na dany element - jak sami faktycznie go popsujemy.

HWfreak - 2020-09-16, 06:50

mcn napisał/a:
Dlaczego? Nie mam pojęcia.

Bo jak dasz wszystkie bajery z Renault do Dacii to kilka osób stwierdzi, że nie ma sensu dopłacać. Dacia musi być zauważalnie gorsza niż Renault, tak jak Skoda od VW a VW od Audi.

maxx304 - 2020-09-16, 09:05

mcn napisał/a:
maxx304 napisał/a:
mcn napisał/a:


3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.


Czyli można to odblokować? A co na to Renault i kwestie gwarancyjne? :)


Podczas wymiany oleju w ASO nikt się nie przyczepił, że mam w swoim egzemplarzu:
-wyłączony Start & Stop,
-włączony zegar na liczniku (licznik 'czarny' - ten z wersji Prestige),
-włączoną temperaturę zewnętrzną,
-włączone wskazania zużycia paliwa LPG/Pb,
-wyłączoną automatyczną tylną wycieraczkę przy wbijaniu wstecznego biegu.

Również na grupce FB było oficjalne stanowisko Renault/Dacia Polska, że wszelkie modyfikacje podzespołów auta mogą naruszyć warunki wymiany danego komponentu w ramach gwarancji w przypadku, kiedy to nasza modyfikacja uszkodzi ten element.
Także jeśli nie bawimy się programem, a tylko modyfikujemy z głową rzeczy, które nas interesują, to możemy spać spokojnie. A i nie tracimy gwarancji na całe auto, jedynie na dany element - jak sami faktycznie go popsujemy.


Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Pytam, ponieważ czytając forum spotykam się z różnym podejściem co do modyfikacji i przestrzegania postanowień gwarancyjnych. Podobnie w salonie - jeden mówi, że można przywieźć swoje części (filtry, oleje itp) na przegląd, inny stwierdza że owszem można, ale jak coś się wydarzy z autem to Renault będzie to sprawdzać i jedyną opcją gwarantującą brak problemów jest zakup części w ASO.

wojtek013 - 2020-09-16, 15:37

mcn napisał/a:

3. Fabrycznie niestety wskazania od LPG są zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Po odblokowaniu ich w komputerze całkiem precyzyjnie wskazują spalanie LPG, a po wyłączeniu gazu i przejście na Pb wskazują osobno zużycie dla paliwa. Działa całkiem ładnie, nie rozumiem decyzji o fabrycznym blokowaniu tej funkcjonalności.


Owszem, odblokować się pewnie da, ale obawiam się, że na benzynie pokazuje zużycie benzyny, a na lpg ekwiwalent zużycia benzyny. Tak przynajmniej jest zwykle po dołożeniu lpg. Zużycie gazu powinno być o około 20% większe niż benzyny, jeżeli po przełączeniu paliw te wartości się zmieniają - to OK.

mcn napisał/a:

1. Na jednej z grupek Dustera na FB ktoś wspominał, że jest dotrysk benzyny przy obrotach powyżej 4000. Ale to tylko dotrysk, a nie w pełni przejście na Pb.


Zużycie którego paliwa pokazuje odblokowany komputer pokładowy?

Mamy handlowca na forum, może będzie w stanie naświetlić temat.

maxx304,

Potwierdzam słowa kolegi mcn ASO nie czepia się "manipulacji" przy "licznikach".

mcn - 2020-09-17, 08:25

wojtek013 napisał/a:
Zużycie którego paliwa pokazuje odblokowany komputer pokładowy?


Aktualnie używanego. Działa to tak, że jeśli na przełączniku gazu masz włączony tryb LPG/Auto, to na komputerze wyświetlają się dane dotyczące spalania LPG:
-średnia prędkość,
-przejechane km na LPG od ostatniego resetu (ten podlicznik nie jest wspólny z tym od tego, co jest z przejechanymi kilometrami łącznie + kilometrami od resetu tankowania),
-zasięg na LPG,
-średnie spalanie na LPG wyrażone w Litrach/100km

Jak przełączysz się na Pb lub jak Ci się LPG skończy w butli i przełącznik sam przejdzie w ten tryb, to na komputerze wyświetlają się dane dotyczące spalania Pb:
-zasięg,
-średnie spalanie,
-średnia prędkość,
-średnie spalanie wyrażone w Litrach/100km,
-aktualne chwilowe spalanie
Możliwe, że również tu jest podlicznik z przejechanymi kilometrami od ostatniego tankowania, jak w LPG, ale ręki nie dam sobie uciąć, bo nie pamiętam.

HWfreak - 2020-09-17, 09:05

mcn napisał/a:
zasięg na LPG
jak z dokładnością? Bo jak wiadomo wskaźniki często pokazują jedno, życie drugie a dystrybutor zupełnie co innego.
mcn napisał/a:
średnie spalanie na LPG wyrażone w Litrach/100km
a jest aktualne spalanie?
mcn napisał/a:
średnia prędkość
to jest prędkość dla całej trasy czy dla każdego paliwa osobno?

A jak z wskaźnikiem PB? Jeśli jadę trasę 300km na LPG to spada mi wskazanie PB czy stoi w miejscu?

kapelusznik - 2020-09-17, 11:26

A co z dotryskiem benzyny?
Moim zdaniem kwestia dotrysku jest kluczowa.
Bo jak spala się tylko LPG to teoretyczne spalanie nopb jest ok bo umiem dodać sobie 20% natomiast przy dotrysku to nie wiem jakby komputer miał to policzyć i co mi to da jako kierowcy.

wojtek013 - 2020-09-17, 16:19

mcn napisał/a:
wojtek013 napisał/a:
Zużycie którego paliwa pokazuje odblokowany komputer pokładowy?


Aktualnie używanego. Działa to tak, że jeśli na przełączniku gazu masz włączony tryb LPG/Auto, to na komputerze wyświetlają się dane dotyczące spalania LPG:
-średnia prędkość,
-przejechane km na LPG od ostatniego resetu (ten podlicznik nie jest wspólny z tym od tego, co jest z przejechanymi kilometrami łącznie + kilometrami od resetu tankowania),
-zasięg na LPG,
-średnie spalanie na LPG wyrażone w Litrach/100km

Jak przełączysz się na Pb lub jak Ci się LPG skończy w butli i przełącznik sam przejdzie w ten tryb, to na komputerze wyświetlają się dane dotyczące spalania Pb:
-zasięg,
-średnie spalanie,
-średnia prędkość,
-średnie spalanie wyrażone w Litrach/100km,
-aktualne chwilowe spalanie
Możliwe, że również tu jest podlicznik z przejechanymi kilometrami od ostatniego tankowania, jak w LPG, ale ręki nie dam sobie uciąć, bo nie pamiętam.


Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Pytanie dotyczyło tego, co zauważył kapelusznik : zużycie którego paliwa wyświetla komputer pokładowy podczas jazdy z obrotami powyżej których dotryskiwana jest benzyna?

Obawiam się, że to co wyżej pisałeś -obym się mylił- to pobożne życzenia. Samochód musiał by mieć niejako dwa niezależne komputery pokładowe osobno dla każdego paliwa (lpg to też paliwo). Biorąc pod uwagę to, a w zasadzie dokładność tego co siedzi w zbiorniku lpg i usiłuje pokazać aktualny jego poziom - powodzenia. To jest podłączone tylko do centralki, sterownik lpg, ani tym bardziej noPB "nie ma pojęcia" ile gazu jest w "bańce".
I teraz jaki byłby sens wydawania dodatkowych pieniędzy na integrację, jakby nie było obcej instalacji z autem, a potem blokowanie tego?

mcn - 2020-09-17, 19:27

HWfreak napisał/a:

mcn napisał/a:
zasięg na LPG
jak z dokładnością? Bo jak wiadomo wskaźniki często pokazują jedno, życie drugie a dystrybutor zupełnie co innego.


margines błędu w granicach 0,3-0,5 litra

HWfreak napisał/a:

mcn napisał/a:
średnie spalanie na LPG wyrażone w Litrach/100km
a jest aktualne spalanie?


Tylko podczas pracy na Pb, dla Pb. LPG nie posiada takiego wskaźnika.

HWfreak napisał/a:

mcn napisał/a:
średnia prędkość
to jest prędkość dla całej trasy czy dla każdego paliwa osobno?


A to z ciekawości sprawdzę, bo nie interesował mnie zbytnio ten ekran do tej pory ;)


kapelusznik napisał/a:
A co z dotryskiem benzyny?
Moim zdaniem kwestia dotrysku jest kluczowa.
Bo jak spala się tylko LPG to teoretyczne spalanie nopb jest ok bo umiem dodać sobie 20% natomiast przy dotrysku to nie wiem jakby komputer miał to policzyć i co mi to da jako kierowcy.


Nie uwzględnia raczej spalania Pb dla dotrysku, bo komputer z Pb na to nie wskazuje.

wojtek013 napisał/a:
Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Pytanie dotyczyło tego, co zauważył kapelusznik : zużycie którego paliwa wyświetla komputer pokładowy podczas jazdy z obrotami powyżej których dotryskiwana jest benzyna?


Wskazuje tylko zużycie LPG w tym czasie.


wojtek013 napisał/a:
To jest podłączone tylko do centralki, sterownik lpg, ani tym bardziej noPB "nie ma pojęcia" ile gazu jest w "bańce"


Nie wiem jak to działa, ale po zatankowaniu LPG - a tankuję zawsze do pełna - nie muszę resetować podlicznika LPG. On sam wykrywa, że butla jest pełna i pokazuje aktualny zasięg na zbiorniku.

mcn - 2020-09-18, 12:34

mcn napisał/a:

HWfreak napisał/a:

mcn napisał/a:
średnia prędkość
to jest prędkość dla całej trasy czy dla każdego paliwa osobno?


A to z ciekawości sprawdzę, bo nie interesował mnie zbytnio ten ekran do tej pory ;)


Jest to prędkość dla całej trasy, niezależnie od użytego paliwa.

HWfreak - 2020-09-25, 09:15

Jako ciekawostka. Torque Pro pokazuje dla tego silnika takie parametry jak temperatura oleju, temperatura spalin, AFR, czy spalanie na kilometr i na godzinę.
maxx304 - 2020-12-20, 07:41

Ok, odebrałem Tostera jakiś tydzień temu. Fabrycznie, od nowości, działają wskazania LPG na komputerze pokładowym. Zasięg na LPG, spalanie, na komputerze z prawej strony napis „LPG”, po przełączeniu auta na gaz. Zbiornik 42 litry, przy zatankowaniu 80% wychodzi około 32 litrów. Średnie spalanie na poziomie 8,5 - 9l LPG na setkę. Gazu wystarcza na jakieś 300 - 320km, więc realne spalanie wynosi bliżej 10l/100km. Silnik klekocze jak diesel, ale liczę na to, że po dotarciu się uspokoi :mrgreen:
dudu$ - 2020-12-20, 11:39

maxx304 napisał/a:
Ok, odebrałem Tostera jakiś tydzień temu. Fabrycznie, od nowości, działają wskazania LPG na komputerze pokładowym. Zasięg na LPG, spalanie, na komputerze z prawej strony napis „LPG”, po przełączeniu auta na gaz. Zbiornik 42 litry, przy zatankowaniu 80% wychodzi około 32 litrów. Średnie spalanie na poziomie 8,5 - 9l LPG na setkę. Gazu wystarcza na jakieś 300 - 320km, więc realne spalanie wynosi bliżej 10l/100km. Silnik klekocze jak diesel, ale liczę na to, że po dotarciu się uspokoi :mrgreen:
,

śmieszne są te małe zbiorniki gazu montowane fabrycznie. Rozumiem, ze w Polsce stacji LPG jest dużo, ale przecież różniąca w cenie butli 42l i butli 50/55l jest tak mała, że są to tylko śmieszne oszczędności ze strony producenta. W poprzedniej Dacii ( logan MCV II) zakładałem LPG w zwykłym serwisie LPG i bez problemu weszła mi butla 50 lub 52l na, której auto to w mieście potrafiło przejechać ponad 500km czyli zasięg na tym paliwie był raptem o 100-1300km mniejszy niż na zbiorniku PB Co do pracy silnika i jego klekotania to przypadkiem nie klekoczą Tobie wtryskiwacze LPG ? Sam silnik nie powinien wydawać takich odgłosów no chyba, że pracuje na sucho ( bez oleju). Jeżeli jednak klekoczą Tobie wtryskiwacze LPG to nic się tam nie ułoży, będziesz musiał sie do tego hałasu przyzwyczaić.

arnold - 2020-12-21, 11:25

Co do klekotania to wstrzykiwacze gazowe, wystarczy przełączyć na benzynę i będzie widać różnicę. Mój 1.0 pracuje naprawdę fajnie na obu paliwach i jestem zadowolony.
Co do wskazań komputera to samochody z września jeszcze ich nie miały więc nawet jeśli jest błąd pomiaru, to fajnie że coś się rusza na ekranie.
Samo spalanie raczej spadnie, mój Duster przejeżdża netto około 400-410 km na zbiorniku gazu.

michauek22 - 2020-12-21, 14:45

dudu$ napisał/a:
śmieszne są te małe zbiorniki gazu montowane fabrycznie

No cóż, oszczędności producenta...

TomDas - 2020-12-28, 12:30

A czy ktos z Was orientuje sie czy w tym silniku reguluje sie luz zaworowy? Jesli tak co ile?
Nigdzie nie mogę znależć specyfikacji silnika

arnold - 2020-12-28, 13:07

Co do zasady, chyba nigdy. Regulacja i tak polega na dobieraniu popychaczy o określonych wymiarach- czyli tzw. "wymiana szklanek"
TomDas - 2020-12-28, 13:33

Czyli czekamy az silnik padnie czy mozemy to jakos zbadać? Chodzi mi skąd będe wiedział że nalezy już to zrobić? Sorki ale nie znam sie zbytnio na mechanice
arnold - 2020-12-28, 13:47

Ogólnie jest taka tendencja, że nie uwzględnia się kontroli luzu zaworowych we współczesnych samochodach osobowych. I ogólnie nie stosuje się żadnych hydraulicznych kompensatorów.
Na pocieszenie mogę napisać że w moim Fiacie panda zaworów nie musiałem regulować przez 190 tys. kilometrów. Dopiero przy wymianie uszczelki pod głowicą i oddaniu głowicy do regeneracji musiałem dobrać nowe podkładki.

kilerfcb - 2021-01-08, 14:08

maxx304 napisał/a:
Ok, odebrałem Tostera jakiś tydzień temu. Fabrycznie, od nowości, działają wskazania LPG na komputerze pokładowym. Zasięg na LPG, spalanie, na komputerze z prawej strony napis „LPG”, po przełączeniu auta na gaz. Zbiornik 42 litry, przy zatankowaniu 80% wychodzi około 32 litrów. Średnie spalanie na poziomie 8,5 - 9l LPG na setkę. Gazu wystarcza na jakieś 300 - 320km, więc realne spalanie wynosi bliżej 10l/100km. Silnik klekocze jak diesel, ale liczę na to, że po dotarciu się uspokoi :mrgreen:



A możesz powiedzieć jak sprawa z zasięgiem LPG ? Pokazuje w miarę realne dane czy bzdury ? Druga sprawa czy średnie spalanie PB lub LPG rośnie jak np. staniesz na skrzyżowaniu i czekasz dłuższą chwilę ? (ofc przy wyłączonym Start-Stop)

gawel - 2021-05-19, 09:02

https://youtu.be/nOTOfmX-cqc?t=488

Mam pytanie : czy silnik 1,0 TCE LPG ma dotrysk paliwa czy nie?

DrOzda - 2021-05-20, 10:35

Być może przy dużym obciążeniu , konstrukcyjnie mieć nie musi bo to wtrysk pośredni.
michauek22 - 2021-05-20, 14:18

Ale i tak dotrysk dali, bez sensu, po co ... ? :shock:
DrOzda - 2021-05-20, 17:48

Wydatek wtrysków może być za mały przy wysokich obrotach no i zbyt uboga mieszanka.
laisar - 2021-05-20, 19:12

michauek22 napisał/a:
i tak dotrysk dali

Jakieś źródło tej informacji?

gawel - 2021-05-20, 19:49

michauek22 napisał/a:
Ale i tak dotrysk dali, bez sensu, po co ... ? :shock:


Dokładnie, w tce 90 po prostu przy małym ciśnieniu gazu w ogóle się gaz wyłącza i leci na benzynie powyżej 150

gawel - 2021-05-20, 19:50

laisar napisał/a:
michauek22 napisał/a:
i tak dotrysk dali

Jakieś źródło tej informacji?


No właśnie jakbyś mógł zweryfikować

Auto Krytyk - 2021-05-21, 08:43

W landi w każdej instalacji był dotrysk w innych markach to samo. Pewnie powyżej 3.5-4 tys obrotów podlewa paliwem.
gawel - 2021-05-21, 10:52

Auto Krytyk napisał/a:
W landi w każdej instalacji był dotrysk w innych markach to samo. Pewnie powyżej 3.5-4 tys obrotów podlewa paliwem.


bzdura

jurek - 2021-05-21, 11:21

Dotrysk ma zadanie chłodzenia zaworów. Tak wyczytałem w mądrych księgach. pozdr
gawel - 2021-05-21, 11:25

W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.
DrOzda - 2021-05-21, 12:40

W samochodach z wtryskiem bezpośrednim dotrysk zapobiega zapieczeniu wtryskiwaczy. Dlatego jedynie słuszna jest tam instalacja 6 generacji w wtryskiem fazy ciekłej przez oryginalne wtryskiwacze.
Auto Krytyk - 2021-05-22, 09:32

gawel napisał/a:
W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.

bzdura

gawel - 2021-05-22, 09:46

Auto Krytyk napisał/a:
gawel napisał/a:
W samochodach z wtryskiem bezpośrednim zgoda, ale z pośrednim jest to zbyteczne. Dlatego zapytałem sie jak to jest w nowych silnikach 1.0 lpg tce 100 , ja mam tce 90 i żadnych dotrysków nie ma, zastanawiam się nad tym czy to od początku czy od jakiegoś konkretnego czasu.

bzdura


nie to są fakty.

r70 - 2021-07-15, 10:20

Czy ma już ktoś wiedzę na temat kosztów eksploatacji tego silnika? Głównie chodzi mi interwał i koszty kontroli/regulacji (szklankowej) zaworów ?
Zadzwoniłem w tej sprawie na infolinię renault, ale dowiedziałem się że informację o zaleceniach serwisowych mogą udostępnić tylko na podstawie VIN samochodu - a ja na razie analizuję zakup więc VIN nie mam ;)

laisar - 2021-07-15, 10:34

r70 napisał/a:
VIN nie mam

Podaj im po prostu dowolny, np znaleziony przy odwiedzinach w salonie albo na jakimś otoMoto.

(Chociaż przypuszczam, że nawet z tym numerem podadzą tylko to samo, co jest dostępne na https://sklep.dacia.pl/serwisy/umow-wizyte?cat=przeglady - a tam kontroli i regulacji zaworów brak na liście, bo producent w ogóle nie przewiduje ich w okresie przewidywanej eksploatacji pojazdu).

laisar - 2021-07-15, 10:52

http://www.daciaklub.pl/f...1824376#1824376
r70 napisał/a:
Obawiam się czy kontrola i ew. wymiana szklanek nie pociągnie po kieszeni bardziej niż korzyści ze stosowania LPG.

Nie powinna - http://www.daciaklub.pl/f...1690316#1690316 oraz http://www.daciaklub.pl/f...1713453#1713453

(Temat o innym silniku, ale w to ta sama rodzina, więc wszystko jest niemal identyczne).

Przy czym kontrolę może zrobić w zasadzie dowolny mechanik, nie trzeba liczyć na ASO, nawet podczas gwarancji, natomiast ewentualna wymiana popychaczy wydaje się kwestią odległej przyszłości - ale sam chętnie poznałbym jakieś realne doświadczenia posiadaczy silników np TCe90G albo SCe100 z LPG...

Dymek - 2021-07-15, 11:21

r70 napisał/a:
Czy ma już ktoś wiedzę na temat eksploatacji tego kosztów eksploatacji silnika? Głównie chodzi mi interwał i koszty kontroli/regulacji (szklankowej) zaworów ?

W odniesieniu do tego, co wyżej napisał laisar- te koszty wynoszą 0 zł. Prewencyjne grzebanie przy zaworach w tych silnikach nie jest w ogóle przewidziane i nie jest ujęte w harmonogramie czynności serwisowych.

r70 - 2021-07-15, 12:16

no tak... z jednej strony wyobrażam sobie że fabryczne przystosowanie do LPG może uwzględniać dotrysk benzyny zapewniający chłodzenie obniżenie temp zaworów, sterownik z funkcją wariatora, wreszcie wzmocnione zawory i gniazda (choć poza gniazdami to tylko moje przypuszczenia), ale z drugiej strony różnica między pakietem serwisowym (z przeglądami free) między 4 lata 80tyś km za ok 2500zł i 5 lat 100tyś km za 5000zł jest na tyle spora że chyba uwzględnia coś więcej niż tylko jakiś jeden filtr więcej ?
poza tym nie wiem czy do tej pory był samochód który nie miał hydrauliki zaworów który nie potrzebował regulacji luzu ze względu na spalanie LPG.
A że samochód chcę kupić na więcej niż 5 lat to drążę temat potencjalnych kosztów niezbędnych żeby samochód jeździł ;)

Ps. Uświadomiłem sobie ze na umowie użyczenia samochodu od testów mam VIN sandero z takim napędem więc wykorzystałem go do złożenia zapytania w Renault.pl ;)

tAboon - 2021-07-15, 12:17

Jeździć obserwować. Jak zaczną stukać to się interesować.
r70 - 2021-07-15, 12:28

Ja nabrałem takiego doświadczenia z eksploatacją samochodów (i nie tylko) że koszty które są do przewidzenia wolę uwzględnić w kalkulacji opłacalności zakupu ;) A że dacię wybieram rozumem a nie sercem ;) to najpierw analizuję a nie zamawiam ;)
Bardzo nie lubię sytuacji kiedy samochód okazuje się skarbonką, albo kiedy zaskakuje mnie wydatkami które w sumie były do przewidzenia - tylko ja ich nie uwzględniłem, a które burzą całkowicie sensowność takiego a nie innego wyboru. Starając się ich unikać drążę ten temat ;)

Dymek - 2021-07-15, 12:29

r70 napisał/a:
... różnica między pakietem serwisowym (z przeglądami free) między 4 lata 80tyś km za ok 2500zł i 5 lat 100tyś km za 5000zł jest na tyle spora że chyba uwzględnia coś więcej niż tylko jakiś jeden filtr więcej ?

Nie wiem jak w litrowym TCe, ale np. w TCe0,9 w 4 i 5 roku eksploatacji pojawiają się punkty, które wcześniej nie występują- wymiana płynu hamulcowego, wymiana świec i filtra powietrza po 4 roku i wymiana płynu chłodniczego po 5 roku.
Pamiętaj też, że EasyService to nie same przeglądy, ale jednocześnie przedłużenie gwarancji ogólnej. I być może wyliczyli sobie, że w 5 roku eksploatacji lub około 100 tys km statystycznie może się już przydarzyć coś, co uzasadnia taki wzrost ceny.

r70 - 2021-07-15, 12:33

Dymek napisał/a:

Pamiętaj, że EasyService to nie same przeglądy, ale jednocześnie przedłużenie gwarancji podstawowej. I być może wyliczyli sobie, że w 5 roku eksploatacji lub około 100 tys km statystycznie może się już przydarzyć coś, co uzasadnia taki wzrost ceny.

Może w tym coś być z prawdy, choć założyłem że skoro standardowa gwarancja jest na 100tyś km to pewnie ona uwzględnia już te "dodatkowe" zdarzenia - choć nie uwzględniłem w tych rozważaniach tych 2lat dodatkowej gwarancji.

edit:
Nic to - czekam na odpowiedź z renault. Zadałem pytanie o czynności serwisowe do 180tyś - jeśli faktycznie nic nie przewidzieli w zakresie zaworów, to trzeba będzie przyjąć że silnik jest świetnie dopasowany do LPG sowim spokojnym stylem jazdy nie zakatuję go zbyt szybko ;)

laisar - 2021-07-15, 13:01

Przeniosłem post z tematu obok - możesz sobie oszacować koszt w ASO i poza i doliczyć do bilansu.
r70 - 2021-07-15, 15:53

ok. Dodam tylko że moja być może nadwrażliwość w temacie wynika m.in. z użytkowania silnika 1.2TCE który został w moim Capturze wymieniony przy przebiegu 57tyś km ;)
r70 - 2022-06-02, 16:19

Czyżby 1.0 ECO-G przeszedł kolejną modyfikację podnoszącą moment (200Nm zarówno wersja 90KM jak i 100KM LPG) czy to błąd w konfiguratorze Sandero ?
Teraz Duster ma przy tym silniki 160Nm, Jogger 170Nm a Sandero 200Nm. Teoretycznie możliwe (inne zestopniowanie skrzyni i parametry silnika w celu spełnienia norm emisji)

Szwagier24a - 2022-08-05, 16:54

Wersja 110 KM ma hydraulikę zaworową jak silnik 1.3. Czy silniki 1.0 z LPG maja hydraulikę czy są na szklankach?
Szwagier24a - 2022-08-05, 18:12

Ma ktoś potwierdzone informacje czy silniki z LPG mają jakąś inną głowicę? W salonie poinformowano mnie, że wersje bez LPG mają "słabszą" głowicę - nie utwardzone gniazda.
laisar - 2022-08-05, 18:50

Szwagier24a napisał/a:
Czy silniki 1.0 z LPG maja hydraulikę czy są na szklankach?

"Szklanki".

r70 - 2022-08-05, 19:00

Ostatnio jak czekałem w ASO na zmianę oleju to pogadałem sobie z kolegą na obsłudze - m.in. o zapowiedziach nowych silników z LPG o których też widzą tylko z prasy, ale przewinął się temat głowicy i mówił że rzeczywiście mają inną głowice nie wersję be LPG i nie przypomina sobie żeby w jakimkolwiek u nich serwisowany 1.0 LPG trzeba było coś przy zaworach robić. A niektóre mają już pod 200tys.
Szwagier24a - 2022-08-05, 23:17

Przeszukałem katalogi internetowe z numerami części: silniki o różnych prefiksach: H4D 450, 452, 460, 490 mają identyczne numery katalogowe głowic. Istnieją 4 nr katalogowe kompletnych silników, ale nie wiem czym się równią.
Przypuszczam, że ta inna głowica to mit opisywany już na tym forum. Najwidoczniej brak konieczności regulacji luzu spowodowany jest: obecnością sondy szerokopasmowej i dotrysków benzyny na wysokich obrotach. Być może nawet na LPG udało im się obniżyć EGT co potwierdzało by brak konieczności kontroli luzów zaworów. Może na LPG przyspieszyli zapłon?
Tak się jeszcze zastanawiam, czy sterownik LPG jest zintegrowany z ECU silnika? To mogłoby być ewidentną przeszkodą w przypadku przyszłej podmiany sterowania LPG.

Szwagier24a - 2022-08-06, 11:55

Odniosę się do tego czemu tak jest, że w salonach mówią o innej głowicy: każdy już słyszał o tzw. opłatach za sprzedaż samochodu o emisyjności wyższej niż 95 g/100 km, za każdy gram w dużym uproszczeniu to 95 EUR doliczany do ceny samochodu. Sprzedając samochód z LPG (niższa emisyjność) ta opłata jest niższa. Kiedy cena samochodu w przypadku Dacia była o 1000 PLN wyższa z LPG to i klient zyskiwał jak i producent, ale ze względu na to, że Covid, problemy z półprzewodnikami, wojna na Ukrainie, cena instalacji wzrosła to atrakcyjność fabrycznej instalacji zmalała bo w podobnej cenie można dołożyć instalację, którą serwisować może "każdy" warsztat specjalizujący się w LPG a nie serwis producenta. Ale gdy klient dowiaduje się, że głowica z fabrycznym LPG jest "lepsza" to zdecyduje się na fabryczną instalację.
Zresztą w nowym Loganie jest tylko opcja LPG, Jogger również ma silnik LPG lub bezpośredni wtrysk, ale cena jest dużo wyższa niż w wersji LPG. Dodatkowo moc silnika PB jest niższa niż LPG.
W świetle powyższego: aby na pewno głowice się różnią?

Lelupi - 2022-08-06, 17:03

Partslink podaje następujące nr głowic:
110413692R
110414097R

GrzesiekP - 2022-08-08, 22:26

Szwagier24a napisał/a:
... Jogger również ma silnik LPG lub bezpośredni wtrysk, ale cena jest dużo wyższa niż w wersji LPG. Dodatkowo moc silnika PB jest niższa niż LPG..


W Joggerze silnik LPG ma niższą moc i moment obrotowy.
Wersja ECO G ma 100KM i 170NM , wersja TCe110 ma 110KM i 200NM.

r70 - 2022-08-09, 07:22

Lelupi napisał/a:
Partslink podaje następujące nr głowic:
110413692R
110414097R


A ktoś wie czy któraś z nich jest przypisana do eco-g?

chrom6 - 2022-08-09, 07:58

GrzesiekP napisał/a:
Szwagier24a napisał/a:
... Jogger również ma silnik LPG lub bezpośredni wtrysk, ale cena jest dużo wyższa niż w wersji LPG. Dodatkowo moc silnika PB jest niższa niż LPG..


W Joggerze silnik LPG ma niższą moc i moment obrotowy.
Wersja ECO G ma 100KM i 170NM , wersja TCe110 ma 110KM i 200NM.


To są dwa różne silniki
TCE 100 Eco-G wtrysk pośredni
TCE 110 wtrysk bezpośredni

+ różnice w budowie samych silników.

laisar - 2022-08-09, 12:39

Tak kompletnie różnie to jednak nie, bo to wciąż ta sama "gałąź" rodziny H/HR, a blok jest nawet w zasadzie ten sam (nissanowskie oznaczenie HR10, tłok x skok 72,2 x 81,34 mm), ale oczywiście zmiany na górze i w osprzęcie są poważne.

Konkretne oznaczenia to H4Dt-480 dla "TCe 100 / Eco-G" (H4Dt-470 dla "1.0 TCe 90 / Eco-G" - nie należy mylić z H4Bt "0,9 TCe 90") i H5Dt dla "TCe 110".

temporar - 2022-08-26, 14:30

Chyba namieszali na wikipedii z tymi silnikami:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine

Czy Jogger nie powinen być w dwóch kategoriach?
- H4Dt (TCe 100 / Eco-G 100)
- H5Dt (TCe 110)

laisar - 2022-08-26, 23:58

Powinien, poprawiłem. (Też mogłeś).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group