DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dacia Logan - warto czekać ?

macieks2016 - 2020-02-18, 10:09
Temat postu: Dacia Logan - warto czekać ?
Witam wszystkich użytkowników ! Od paru miesięcy interesuje mnie zakup Logana w wersji sedan (Sce 1.0, 73 km, wersja Open). Jednak jak wiemy (na razie tylko z fotek szpiegowskich oraz renderów -> https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-i-nowy-logan-czy-tak-beda-wygladac wejdzie Logan III generacji. I stąd kilka pytań :
Kiedy możemy się go spodziewać w salonach ? Jak myślicie, podrożeje ? Czekać-czy brać obecnego Logana ? :?:

Fruxo - 2020-02-18, 10:23

W daci nigdy nie warto
Od końca listopada chciałem kupić duster II 1.3 150 4x4 który miał być na dniach i bym se tak czekał do dzisiaj.
Dacia to jest jak warzywniak dzisiaj mają to ,jutro co innego. Że z marką jestem związany już z 8 lat to wiem co mówię.
Realnie to jest z rok/dwa czekania

pikodat - 2020-02-18, 10:56
Temat postu: Re: Dacia Logan - warto czekać ?
macieks2016 napisał/a:
Witam wszystkich użytkowników ! Od paru miesięcy interesuje mnie zakup Logana w wersji sedan (Sce 1.0, 73 km, wersja Open). Jednak jak wiemy (na razie tylko z fotek szpiegowskich oraz renderów -> https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-i-nowy-logan-czy-tak-beda-wygladac/ wejdzie Logan III generacji. I stąd kilka pytań :

(a)Kiedy możemy się go spodziewać w salonach ?
(b) Jak myślicie, podrożeje ?
(c) Czekać-czy brać obecnego Logana ? :?:


(a) optymistycznie biorąc - na jesieni pokazany publiczności, za rok dostępny w salonach. Pesymistycznie - dodaj pół roku. Nie można wykluczyć, że jest też wersja __bardzo__ pesymistyczna.
(b) optymistycznie patrząc - podrożeje z 1000-1500. Pytanie, jak zmiani się dostepne wyposażenie i jak będzie wyglądać konfiguracja, która Ciebie interesuje. Ponieważ interesuje Ciebie OPEN a nie LAUREATE to szanse, że wskutek zmiany wyposażenie Twoje oczekiwania spadną niżej i będzie __dla___Twoich___preferencji___ taniej - raczej te szane zerowe.
Pesymiści wskażą wyższe kwoty - co wobec możliwego włączenia nieistotnych dla niektórych bajerów jest realnym.
(c) czym jeździsz i ile masz kasy? Jak czymś co wytrzyma rok i te 2000 potencjalnie więcej Ciebie nie przeraża - czekać. Choć jest ryzyko, że kupisz z wyprzedaży ostatnie egzemplarze tego, co teraz w salonach (np. gdy SCe75 wyleci z gamy i będą tylko droższe silniki).

Obywatel MK - 2020-02-18, 13:14

Myślę, że użytkwoników Dacii z podstawowym wyposażeniem niezbyt interesują nowinki techniczne, a głównie cena i sprawdzona konstrukcja. Także rozsądek nakazywałby brać starego Logana tym bardziej, że nowy model to cały czas zagadka.
pavulon78 - 2020-02-18, 14:22

Ja optymistycznie zakładam że pokażą go, podobnie jak dustera II na jesieni. Dostępny będzie w salonach koło marca 2021. A do odbioru będzie koło czerwca, lipca 2021. Czy warto czekać to zależy od tego czy musisz już zmienić auto, czy tylko chcesz. Ja mając czym jeździć ten rok bym poświęcił na sprawdzenie na spokojnie co konkurencja oferuje w cenie 40-43 tys. bo tyle realnie trzeba będzie pewnie dać za jakaś średnią wersję nowego Logana.
GRL - 2020-02-18, 14:54

Po 1. Rendery nigdy nie są nawet bliskie realnemu wyglądowi auta, zgadza się tylko ilość kół.
Po 2. Obstawiam, ze trzeba się pogodzić z podwyżką bliżej 3000zł.
Po 3. Przeskok jakościowy materiałowo był moim zdaniem bardzo duży pomiędzy DD1 i DD2. Wydaje mi się, że podobnie będzie z Loganem.
Po 4. Też obstawiam, że pokażą go jesienią, jak Dustera.
Po 5. Już w grudniu można było się załapać na nową DD, w marcu spokojnie można było już przebierać w wyprodukowanych autach. Mój przyjechał do PL bodajże właśnie w marcu, a kupiłem w maju ze "stocku".

Fruxo - 2020-02-18, 18:38

nie będzie takiej wielkiej różnicy bo logan miał swój lift w którym bardzo dużo poprawiono
Teraz sandero vs duster 2 nie robi tak wielkiej różnicy

toka93 - 2020-02-18, 18:55

Co w tym lifcie poprawiono? Jakość ta sama, zmieniono tylko zderzaki, atrapę, lampy z zewnątrz. W środku kierownicę i wyloty z nawiewów.
tommylee1 - 2020-02-18, 19:11

Ja bym poczekał do Salonu w Genewie (5-15 marca 2020). Jeżeli tam już będzie, to jest realna szansa na jesień.
Trochę obserwuję ten wątek, bo interesuje mnie Sandero.
Myślę, że różnica będzie znaczna jeżeli chodzi o wygląd i konstrukcje. Po prostu będzie oparta o Clio.

Biorac pod uwagę Logana, wiem to kwestia gustu, ja bym poczekał albo zainteresował się fiatem Tipo. Fiat ma często jakieś promocje na Tipo, poza tym w połowie roku zawsze jest Noc Cudów Fiata, można dostać duże upusty, atrakcyjne finansowanie i ubezpieczenie.

MartinezTychy - 2020-02-18, 19:26

Ta noc dudów w Facie nie nadejdzie zbyt szybko,aktualnie w konfiguratorze brak Tipo,pozostają samochody które stoją u Dilerów.
tommylee1 - 2020-02-18, 19:28

MartinezTychy napisał/a:
Ta noc dudów w Facie nie nadejdzie zbyt szybko,aktualnie w konfiguratorze brak Tipo,pozostają samochody które stoją u Dilerów.



Tak jak napisałem, w połowie roku. Stok też bym rozważył.
Istotniejsze, czy zainteresowanego interesuje Tipo.

macieks2016 - 2020-02-19, 08:25

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ! Też gdzieś wyczytałem, że może Sandero i Logan III pojawią się już w Genewie, wtedy tak jak piszecie - pod koniec roku może pojawią się w salonach. To nie jest tak, że muszę "na już" zmieniać auto. Jeżdżę obecnie starym, wysłużonym hatchbackiem (przedliftowy Peugeot 307 z 2004 r.) z małym przebiegiem i w zasadzie poza spalaniem i delikatnym zawieszeniem nie narzekam ;-) Ktoś wyżej wspomniał o Tipo - owszem, rozważałem, ale Dacia to priorytet.
laisar - 2020-02-19, 11:41

macieks2016 napisał/a:
gdzieś wyczytałem, że może Sandero i Logan III pojawią się już w Genewie

Od niemal roku wiadomo, że to będzie jesienią w Paryżu - http://www.daciaklub.pl/f...1783380#1783380

Agszi - 2020-02-19, 20:41

macieks2016 napisał/a:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ! Też gdzieś wyczytałem, że może Sandero i Logan III pojawią się już w Genewie, wtedy tak jak piszecie - pod koniec roku może pojawią się w salonach. To nie jest tak, że muszę "na już" zmieniać auto. Jeżdżę obecnie starym, wysłużonym hatchbackiem (przedliftowy Peugeot 307 z 2004 r.) z małym przebiegiem i w zasadzie poza spalaniem i delikatnym zawieszeniem nie narzekam ;-) Ktoś wyżej wspomniał o Tipo - owszem, rozważałem, ale Dacia to priorytet.


Szczerze - jeśli Logan III będzie miał premierę w Paryżu na jesien, to w salonach w Polsce pojawi się w I kwartale 2021. I tutaj niewiadomą czy wypuszcza obok hatchbacka sedana? To nie jest pewne. Nie wiadomo wiele - ma być wiekszy, na pewno droższy i to zapewne sporo. Silniki zapewne 1.0 sce w większym i cięższym aucie będzie porażka. 1.0 Tce ok, ale pewnie cena poszybuje w górę. Ja się nie zastanawiałem i kupiłem Tipo Lounga sedana z 1.4 95 km z wyprzedaży rocznika. Nie jest to może jakieś cudo, ale przy obecnym Loganie wygląda jednak nieporównywalnie. W środku też niestety widać spora różnicę na korzyść Tipo. Silnik może trochę archaiczny, ale daje radę. Jego prosta konstrukcja może być atutem w użytkowaniu. 0.9 Tce w Loganie to też nie demon predkosci, ani ekonomii. Zastanów się, bo ceny aut w tym roku mogą jeszcze podskoczyć. Też myślałem o Dacii ma wiele zalet, ale wybrałem Tipo i nie żałuję.

laisar - 2020-02-19, 20:50

Agszi napisał/a:
czy wypuszcza obok hatchbacka sedana?

Oczywiście, przecież są fotki zamaskowanych aut testowych obu typów nadwozi.

Agszi napisał/a:
ma być wiekszy, na pewno droższy i to zapewne sporo

Tego akurat nie wiadomo, ale z ceną na pewno zawsze istnieje taka możliwość, zwłaszcza w wyższych wersjach wyposażenia.

pikodat - 2020-02-20, 09:29

Agszi napisał/a:
Ja się nie zastanawiałem i kupiłem Tipo Lounga sedana z 1.4 95 km z wyprzedaży rocznika.

Ile toto kosztowało i jakie wyposażenie?[/list]

Auto Krytyk - 2020-02-21, 13:00

Oglądałem Tipo i wiele innych aut droższych , zamówiłem Logana w full wypasie 1.0 sce :mrgreen: , Logan nowy wejdzie pewnie do salonów w przyszłym roku ale cena będzie dużo większa, boję sie też twardych foteli :mrgreen: w nowym loganie, patrząc po zdjęciach przypominają kubełkowe fotele z megane 2 :mrgreen: a takich nie chce, wydaje mi sie też że to koniec miękkiego logana :mrgreen:
Jaką cenę przewidujecie w podstawie za 1.0 sce bo ja 37900 bez klimy. Średnia 40-42 i najwyższa 45-50.

luckyboy - 2020-02-21, 14:59

macieks2016 napisał/a:
ale Dacia to priorytet


Jest niepisana zasada, że nie kupuje się samochodów z pierwszego roku produkcji, a najlepiej kupować poprawione modele po lifcie.

tommylee1 - 2020-02-21, 15:18

luckyboy napisał/a:
macieks2016 napisał/a:
ale Dacia to priorytet


Jest niepisana zasada, że nie kupuje się samochodów z pierwszego roku produkcji, a najlepiej kupować poprawione modele po lifcie.


Raczej odchodzą już te czasy kiedy ta zasada była silnym argumentem.
Dziś większość komponentów do produkcji czy montażu jest wspólna i używana w wielu modelkach, nawet markach, przez co jest sprawdzana i ewentualne wpadki są eliminowane.
Od dawna nie było słuchać o większej wpadce żadnego z producentów.
Zmienili sposób wprowadzania na rynek nowości.
Np nowe silniki wprowadzają w produkowanych modelach, a dopiero po 2 latach model ten pojawia się w nowej "budzie".

luckyboy - 2020-02-21, 15:26

tommylee1 napisał/a:
Raczej odchodzą już te czasy kiedy ta zasada była silnym argumentem.
Dziś większość komponentów do produkcji czy montażu jest wspólna i używana w wielu modelkach, nawet markach, przez co jest sprawdzana i ewentualne wpadki są eliminowane.


Moim zdaniem nie, bo nadal są wpadki w pierwszych rocznikach i wzywają później na akcje serwisowe, bo coś źle przykręcali albo umieścili.

tommylee1 - 2020-02-21, 18:24

Czy mógłbyś przytoczyć jakieś przykłady?
Pytam z czystej ciekawości.

Auto Krytyk - 2020-02-22, 07:44

W Renault zawsze pierwsze roczniki auta są niedopracowane tak było np. z megane I II, laguna I II dopiero po lifcie poprawili jakość np elektroniki znacząco, zmienili wnętrze.
PiotrWie - 2020-02-22, 14:08

Z lektury forum wynika że najmniej awaryjne Dustery 1są z 2010 - mój jest też tego przykładem- przez prawie 10 lat tylko kabelek od klaksonu i po 100 tyś gumy w zawieszeniu przednim - nawet akumulator i wydech mam fabryczne
straszna_maruda - 2020-02-22, 17:44

Luki, Tom i Vulkan... nie macie racji. Istnieją auta w koncernie reno które mają zaprojektowana awaryjność i nawet liftingi nie poprawiają pewnych wad - niektóre wady usuwane są dopiero w kolejnej generacji modelu, a niektóre ciągną się dekadami. Mam auto z końca produkcji - powinno być stosunkowo bezawaryjne a jest kurewsko awaryjne. Owszem są to drobne uciążliwości ale po podsumowaniu wszystkich wydatków taniej wychodzi nowa dacia niż reno w wieku do 5 lat. Clio 4 z początku produkcji? - 2 akcje serwisowe a od początku było w nim widać pewne oszczędności na użytych materiałach. Większość opinii o autach to albo opinie dziennikarzy, albo użytkowników czasowo użytkujących nowe auto do przebiegu ile tam natrzepią w okresie gwarancji z reguły 60-120 tys. km; albo opinie użytkowników "handlarzy" sprowadź auto, pojeździj rok i sprzedaj - co oznacza, że nie podadzą awaryjności rzeczywistej albo pewne wady chwilowo nie wystąpią. Nie bez przyczyny renówki są najtańsze wśród używek. Wg mnie renówki i ich pochodne są od nastu lat najbardziej awaryjnymi autami na rynku. Bezawaryjne egzemplarze to raczej wyjątek niż reguła. Z tym, że jak ktoś jeździł starymi trupami i kupił nowsze reno to kilka drobnostek utrzymuje u niego opinie "bezawaryjnego" auta a rzeczywistość jest taka, że to jednak awaryjne auto bo jak ktoś używa auta od nowości z salonu to wie co to faktyczna bezawaryjność. U mnie sypie się całe mnóstwo pierdółek - tu parę setek, tu parę setek co sumarycznie daje dodatkowe tysiące rocznie co w wieloletnim podsumowaniu pokrywa róznicę pomiędzy tanim reno a autem "droższej" marki.
PiotrWie - 2020-02-22, 19:10

Na początku tego wieku Renault eksperymentował z nowymi niedopracowanymi technologiami na klientach - zepsuł sobie opinię Laguną 2, Scenikiem 2, Megane 2 czy Clio 3. Pomimo spektakularnej poprawy jakości i trwałości nie odzyskał już zaufania klientów. Ale jak chcesz Renault które Cie zadziwi niezawodnością kup np Lagunę 3 - mam wśród znajomych sporo egzemplarzy i jeśli tylko nie są naprawione "z przystanku autobusowego" to są super niezawodne.
straszna_maruda - 2020-02-22, 20:19

Problem polega na tym, że zawodzą detale a nie elektronika. Po prostu zaprojektowano przyspieszone zużycie, projektanci poszli na skróty księgowe co skutkuje ponadprzeciętną awaryjnością detali o których we współczesnym aucie ( takim od 95 roku) nie pomyślałbyś że takie coś może się zepsuć przy dopiero takim przebiegu. O, taaak laguna 3 ma legendarną trwałość tylko, że: 1) kombi laguny jest 30 cm dłuższe przy porównywalnym bagażniku.... hmmm.... no i mam najwyższą wersje wyposażenia meganki 2) miałbym ten sam silnik benzynowy lub 2 litry - droższy w opłatach i nieco w spalaniu, 3) auto wyższej klasy to nieco droższa eksploatacja( ogólnie co do zasady) 4) nie potrzebuję starego auta bo mam własne w które wpakowałem już tyle kasy, że je zajeżdżę 5 ) następne auto to będzie auto benzynowe z normą euro 6 lub nowe mniejsze z normą euro 6d. 6) gdybym miał kupować używkę to zamiast wywalać 35 tys. zł na lagunę z końca produkcji to za 45 tys. ( lub 50 tys. zł) mam nowego logana kombi... natomiast kupować starego francuskiego trupa z przebiegiem 2xx tys. km mam własnego starego francuskiego trupa w wieku prawie 11 lat z przebiegiem w 2021 roku przekraczającym owe 2xx tys. km. i na razie jeszcze mnie na tyle nie wkurzył by go oddać na złom .... kupiłbym octawię 1 z przebiegiem 3xx tys km - za 1 pensję - stare niezawodne auto. 7) jak kupowałem 4,5 letnią megankę to jak powiedziałem że chcę auto na 8-12 lat używania to na serwisie się śmiali. Po latach już wiem dlaczego :mrgreen: . Jeszcze 1,5 roku i już plan minimum będę miał zrealizowany :-P 8) albo pozbędę się w cholerę auta i będę tylko wynajmował na niezbędne kilka wyjazdów - co oczywiście wiąże się z lokalną pracą ale w mieście to jest łatwiejsze.9) albo kupię coś z segmentu b nowe i niezawodnej marki ( skośnookiej).10) alternatywa to jeszcze fabia 3 kombi polesingowa za cenę 30 tys zł.- pożyje dłużęj niż owa laguna i ma co najmniej euro 6 i przebieg stosunkowo niewielki i jest pół metra krótsza. Tak więc sam widzisz... :lol:
Michał B24 - 2020-02-23, 13:15

Fabia kombi będzie miała kosmiczny przebieg przedstawiciela handlowego.

Megane II nie jest cudem bezawaryjności, ale z 28 aut które miałem, silnik wypluł korbowód w dwóch absolutnie bezawaryjnych silnikach VW 1.8 benzyna bez gazu.

Megane nie miałem, ale kilka razy się przejechałem i Megane II byłem zachwycony. Clio III, nie psuło mi się wcale.

Dacia też mi się nie psuje, jest bardzo biednie zrobiona, ale nie psuje mi się w niej nic, a po tym jak ją traktuje, powinno w niej odpaść co najmniej połowa zawieszenia i cały wydech.

nowy - 2020-03-02, 20:13

Agszi napisał/a:


Szczerze - jeśli Logan III będzie miał premierę w Paryżu na jesien, to w salonach w Polsce pojawi się w I kwartale 2021. .


Z tego co mi wiadomo, to Logan III nie będzie miał premiery z tym roku, ale Sandero już owszem.
25.02 rozmawiałem ze sprzedawcą (dealer Nawrot), przy okazji montażu alarmu, bo oczywiście zapomniałem kupując auto, że premiera będzie w 2021 r. Ile w tym prawdy? Nie wiem. Pożyjemy, zobaczymy. Pewnie wiele premier się przesunie choćby z uwagi na koronawirus, mam ma myśli odwołane show w Genewie

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2020-03-03, 18:22 ]
O alarmie - http://www.daciaklub.pl/f...1804923#1804923.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group