DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - następny Duster Keikana

keikan - 2020-03-19, 10:21
Temat postu: następny Duster Keikana
Gdy tylko przestałem szlochać po sprzedaży Dustera I, na otarcie łez przyszła do mnie Czarna Panterka w wersji Prestige 1,3 150 KM, 4x4.
Na razie wspólnie się "docieramy" ;)
Wkurza mnie trochę naszpikowanie jej elektroniką (Start&stop, Multiview kamera,bezkluczykowy dostęp) ale może jakoś przywyknę...
Na początek wyłaczyłem zdalny bezkluczykowy dostęp dostęp do auta i używam standardowo jak pilota.

Tu kilka zdjęć jeszcze w oryginale, zanim wymienię opony na AT, podliftuję na sprężynach i dołożę belki dachowe i szperacz led..

Obywatel MK - 2020-03-19, 10:28
Temat postu: Re: następny Duster Keikana
keikan napisał/a:
na otarcie łez przyszła do mnie Czarna Panterka w wersji Prestige 1,3 150 KM, 4x4.



Marek1603 - 2020-03-19, 10:31

Pogratulować.

To kiedy pierwszy wyjazd w teren?

keikan - 2020-03-19, 10:53

Dzięki ;)
Wyjazd w teren dopiero jak go "dozbroję" chociaż w opony AT..

(a tak serio do odwlekam ta chwilę "pierwszej ryski" ;) )

keikan - 2020-04-12, 07:08

Trochę czasu minęło od zakupu..Co się zmieniło?

- zamontowałem żarówki H7 i H1 Tungsram Extreme Light 5000k - moim zdaniem fajniejszy odcień "białego" światła w porównaniu z fabrycznymi Osram.
Chciałem też zmienić żarówki w przeciwmgielnych na takie jak wyżej (bo po włączeniu wszystkich świateł z przodu - te H16 osrama w przeciwmgielnych aż biły "żółcią" po oczach, ale okazało się, że H11 Tungsrama nie pasują (walczyłem z gwintem, ale się poddałem i oddałem żarówki sprzedawcy - moc zakupów na odległość ;) )
Ostatecznie kupiłem LED H11 i te weszły bez problemu... Choć teraz przeciwmgielne dają naprawdę białe światło w porównaniu do tych nowych H1 i H7 ;)

- zainstalowałem CB i antenę magnetyczną

- do bagażnika wstawiłem listwę LED i połączyłem z oryginalnym oświetleniem - wreszcie jest tam jasno ;)

- kupiłem lampę - szperacz 180W i teraz czekam na elektryka, żeby mi ją zamontował na belce bagażnika dachowego - tak jak miałem w Dusterze I..

- wciąż biję się z myślami jakie opony AT zamówić do auta
a/ yokohama Geolandar A/T
b/ cooper discoverer ATT

cena prawie identyczna...opinie również.. Yoko wygrywa tym, że ma symbol płatka śniegu a cooper ma tylko M+S, ale ma za to agresywniejszy bieżnik.. i bądź tu mądry...

Jak znajdę czas do dołożę zdjęcia..

Wreszcie po 1000km mogłem przetestować osiągi..
Wynik:
Jazda w trybie auto, autostrada, prędkości zazwyczaj powyżej 150 km/h. przejechane 250 km.
Auto spaliło 26 litrów benzyny..
Myślę, że 10 litrów na 100 km przy takich prędkościach to dobry wynik.
Jeśli chodzi o V max to niestety nie doszedłem do prędkości, o której pisze producent czyli 196 km/h...
Podczas trasy udało mi się dojść kilka razy do 186 km/h.
Może z obawy, że to nowy silnik nie cisnąłem go do najwyższych obrotów na poszczególnych biegach...zobaczymy za następne kilkaset km co będzie.
Cieszy mnie to , że po takiej jeżdzie nie ubyło nic oleju...

Dardus - 2020-04-12, 15:39

Pogratulować nowego nabytku.
A już myślałem, że swojego oglądam :lol:
Ja jeszcze nie pszekraczam 3000 rmp, ale tak przy ok. 2500 to ładnie wciska w fotel.
Pełne osiągi będą testowane dopiero po wymianie oleju, przy ok. 4/5 kkm przebiegu.
Żarówki też są w planie, ale dopiero po oklejeniu lamp folią.

keikan - 2020-04-12, 16:11

Dardus napisał/a:

Żarówki też są w planie, ale dopiero po oklejeniu lamp folią.

powiesz coś więcej o co chodzi z tą folią?

Dardus - 2020-04-13, 16:19

Folia ochronna, szkoda żeby na nowych lampach się coś rysało lub piaskowało

Obejrzyj

https://www.youtube.com/w...Z-JZy0rys&t=40s

traks - 2020-04-13, 18:02

Miałem folię na lampach, po polerce i położeniu foli było super. Po pewnym czasie, od temperatury i słońca, klej na foli zaczął się robić mleczny.
kolo_46 - 2020-04-16, 20:06

keikan napisał/a:
- zamontowałem żarówki H7 i H1 Tungsram Extreme Light 5000k - moim zdaniem fajniejszy odcień "białego" światła w porównaniu z fabrycznymi Osram.
Chciałem też zmienić żarówki w przeciwmgielnych na takie jak wyżej (bo po włączeniu wszystkich świateł z przodu - te H16 osrama w przeciwmgielnych aż biły "żółcią" po oczach, ale okazało się, że H11 Tungsrama nie pasują (walczyłem z gwintem, ale się poddałem i oddałem żarówki sprzedawcy - moc zakupów na odległość ;) )
Ostatecznie kupiłem LED H11 i te weszły bez problemu... Choć teraz przeciwmgielne dają naprawdę białe światło w porównaniu do tych nowych H1 i H7 ;)


Możesz wrzucić zdjęcie swojego Dustera z tymi nowymi żarówkami żeby można było zobaczyć jak świecą

eplus - 2020-04-17, 07:37

Oceniać światła po zdjęciu - to jak golić się do zdjęcia zamiast do lustra.
keikan - 2020-04-18, 10:01

Tak wyglądają mijania.. W połączeniu z LED - nie widać prawie różnicy w barwie.
Dziś wieczorem pstrykne porównanie mijania i ledowych przeciwmgielnych.

kolo_46 - 2020-04-18, 13:11

Dzięki, a mógłbyś jeszcze wrzucić linka do tych ledów przeciwmgłowych, które kupiłeś albo napisać jaki to model?

eplus napisał/a:
Oceniać światła po zdjęciu - to jak golić się do zdjęcia zamiast do lustra.

Nie wiem po co pisać jak się nie ma nic istotnego do powiedzenia w temacie...

keikan - 2020-04-19, 11:11

Tu są fotki świateł. Jedna to porównanie barwy Led do jazdy dziennej z przeciwmgielnymi a druga - mijania vs przeciwmgielne LED.

Dodam tylko, że ostatnio dużo jeżdżę w nocy. Któryś kolega z naszego forum polecił Tungsramy Sport Extreme Light 5000k - kupiłem je i naprawdę są świetne!
W śmiesznej cenie (komplet H7 ok. 45 zł, komplet H1 ok 30).
Szkoda, że H11 tego modelu nie weszły w oprawkę przeciwmgielnych :(
Jednak w sumienie narzekam - te ledy są super a w oprawkę weszły za pierwszym razem.
Cała wymiana to ok. 5 minut roboty. Koszt ledów H11 - 45 zł

Gdyby kogoś interesowało:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-led-h11-csp-50w-zarowki-dzien-noc-8000lm-gw-7264743457

H7:
https://allegro.pl/oferta/tungsram-sportlight-extreme-5000k-h7-12v-55w-9066888892

tommylee1 - 2020-04-19, 11:48

Zapytam o te ledy w światłach przeciwmgielnych. Jak one świecą? Raz włożyłem H11 Led kupione na Ali to mi świeciło wszędzie tylko nie na jezdnię :-) .
Teraz mam włożone najtańsze H9 (podpiłowane oprawki) na próbę. Świeca na pewno lepiej niż fabryczne i te ledy. Natomiast mam wrażenie, że promień światła uzależniony jest od klosza i bez względu co tam włożę, nie będzie spektakularnego efektu.

P.S.
Znalazłem tungsram H11. Nie pasowała oprawka?

https://allegro.pl/oferta/tungsram-sportlight-extreme-5000k-h11-12v-55w-9067647052

kolo_46 - 2020-04-19, 14:37

keikan napisał/a:
Tu są fotki świateł. Jedna to porównanie barwy Led do jazdy dziennej z przeciwmgielnymi a druga - mijania vs przeciwmgielne LED.

Dobrze to wygląda w porównaniu z seryjnymi żarówkami. W ostatnich dwóch samochodach przed Dusterem miałem xenony i jakoś nie mogę się przyzwyczaić do tego żółtego światła.

Łukasz_M - 2020-04-19, 18:54

A jest tam jakaś informacj o filtrach UV w tych super żarówkach? Co do koloru to w przeciwmgielnych czesto specjalnie stosuje się żółty kolor jako lepszy na mgłę.
route2000 - 2020-04-20, 08:12

Ciekawe jak z homologacjami na te LED-y?
Dymek - 2020-04-20, 08:20

keikan napisał/a:
Któryś kolega z naszego forum polecił Tungsramy Sport Extreme Light 5000k - kupiłem je i naprawdę są świetne! W śmiesznej cenie (komplet H7 ok. 45 zł, komplet H1 ok 30).

W opisach wspominają o "efekcie xenonu", czyli niebieskawym zabarwieniu- czy naprawdę jest to widoczne?
Nie byłby to raczej efekt pożądany- oczekiwałbym czystego białego światła.
Osram podaje 4200K jako granicę wpadania żarówki w niebieski odcień a tutaj mamy 5000K.

keikan napisał/a:
Szkoda, że H11 tego modelu nie weszły w oprawkę przeciwmgielnych

Tutaj byłbym ostrożny. Skoro obecne lampy przeciwmgielnych przystosowane są do H16 i ich 19W, to nie wiadomo jak temperaturowo cała oprawa wytrzyma H11 i 55W...

Black Dusty - 2020-04-20, 09:17

Nic nie jest ważne, tylko to żeby ładnie wyglądało. ;-)
keikan - 2020-04-20, 09:29

tommylee1 napisał/a:

P.S.
Znalazłem tungsram H11. Nie pasowała oprawka?

https://allegro.pl/oferta/tungsram-sportlight-extreme-5000k-h11-12v-55w-9067647052


No właśnie nie pasowała..Próbowałem chyba z 30 minut spasować, ale się poddałem i odesłałem sprzedawcy..

keikan - 2020-04-20, 09:36

Łukasz_M napisał/a:
A jest tam jakaś informacj o filtrach UV w tych super żarówkach? Co do koloru to w przeciwmgielnych czesto specjalnie stosuje się żółty kolor jako lepszy na mgłę.


Żółte ledy też widziałem, ale jednak wolę białe. W poprzednim Dusterze też miałem ledy w przeciwmgielnych i nie narzekałem.

Co do filtrów - nie wiem, bo wyrzuciłem opakowania, jakkolwiek odkąd jeżdżę na dziennych to generalnie jest to dla mnie mało ważne. W nocy jeżdżę raz na ruski rok. W poprzednim Dusterze na 8 lat świateł drogowych używałem może 5 razy...

keikan - 2020-04-20, 09:38

Dymek napisał/a:
keikan napisał/a:
Któryś kolega z naszego forum polecił Tungsramy Sport Extreme Light 5000k - kupiłem je i naprawdę są świetne! W śmiesznej cenie (komplet H7 ok. 45 zł, komplet H1 ok 30).

W opisach wspominają o "efekcie xenonu", czyli niebieskawym zabarwieniu- czy naprawdę jest to widoczne?
Nie byłby to raczej efekt pożądany- oczekiwałbym czystego białego światła.
Osram podaje 4200K jako granicę wpadania żarówki w niebieski odcień a tutaj mamy 5000K.

keikan napisał/a:
Szkoda, że H11 tego modelu nie weszły w oprawkę przeciwmgielnych

Tutaj byłbym ostrożny. Skoro obecne lampy przeciwmgielnych przystosowane są do H16 i ich 19W, to nie wiadomo jak temperaturowo cała oprawa wytrzyma H11 i 55W...


Żarówki dają białe światło. Nie zauważyłem nic niebieskiego.
Co do halogenów - Ledy mają po 25W więc niewiele więcej niż Osramy 19W.

keikan - 2020-04-20, 09:39

Black Dusty napisał/a:
Nic nie jest ważne, tylko to żeby ładnie wyglądało. ;-)

Ważne, że świecą lepiej od fabrycznych a przy okazji lepiej od nich się prezentują ;)

Dymek - 2020-04-20, 09:41

keikan napisał/a:
Co do halogenów - Ledy mają po 25W więc niewiele więcej niż Osramy 19W.

Tak, rozumiem- moja uwaga odnosiła się tylko do prób montażu halogenowych H11 zamiast H16

keikan - 2020-04-20, 14:29

Dymek napisał/a:
keikan napisał/a:
Co do halogenów - Ledy mają po 25W więc niewiele więcej niż Osramy 19W.

Tak, rozumiem- moja uwaga odnosiła się tylko do prób montażu halogenowych H11 zamiast H16


Decyzję o wymianie fabrycznych Osramów H16 powziąłem po tym, że świeciły jak świeczki - praktycznie nie świeciły. No i przez tą żółtawą barwę. Może taka jasność jest lepsza na mgłę, ale ja jednak wolę mieć więcej światła przed sobą. A na rynku nie ma innych halogenów H16 niż tylko 19W.

Ogólnie na internecie jest trochę informacji na temat tego, że zwykłe halogeny H11 i H16 tak naprawdę różnią się jedynie mocą (19W vs 55W) a mocowanie mają to samo.

Tym bardziej dziwne było to, że te Tungsramy H11 5000k 55W nie weszły w mocowanie, a te ledy - też H11 - weszły bez problemu. I przy tych Ledach pewno chwilę zostanę. A jak mi przestaną pasować - wymienię na coś innego. 45 zł za komplet to nie majątek...

W ogóle tu jest fajny artykuł o Ledach w światłach mijania na przykładzie Dustera:

https://www.auto-swiat.pl...-pasuja/htw1xpm

Jakkolwiek z takim swapem jeszcze się wstrzymam ;)

Łukasz_M - 2020-04-20, 18:31

keikan napisał/a:


Żółte ledy też widziałem, ale jednak wolę białe. W poprzednim Dusterze też miałem ledy w przeciwmgielnych i nie narzekałem.

Co do filtrów - nie wiem, bo wyrzuciłem opakowania, jakkolwiek odkąd jeżdżę na dziennych to generalnie jest to dla mnie mało ważne. W nocy jeżdżę raz na ruski rok. W poprzednim Dusterze na 8 lat świateł drogowych używałem może 5 razy...


a co wspólnego ma filtr UV z jeżdżeniem tylko w dzień?? nie zamierzasz używać tych kupionych Tungstram-ów, jeśli tak to stare żarówki były OK i tak nie widać jak świeca skoro ich nie używasz Z drugiej strony jeśli będziesz używał żarówek bez filtra UV to wypalisz odbłyśnik i następne żarówki będziesz musiał kupić mocniejsze lub wymienić lampy a zresztą Po co Ci mocne światło skoro nie jeździsz w nocy, a szczególnie po co Ci ten szperacz skoro to sprzęt w zasadzie tylko na noc. Jak dla designu tylko to wystarczyłaby ci atrapa takiego szperacza i szukanie elektryka do podłączenia zbyteczne... ;)

keikan - 2020-04-20, 20:57

Robię z moim autem to, na co mam ochotę i nie muszę się z tego nikomu tłumaczyć.
Poprzednie żarówki nie były ok, bo nie podobała mi się ich barwa światła i gorzej świeciły w nocy.
Czasem jednak jeżdżę w nocy i wtedy będę doceniał ich świecenie.
Jeśli rzeczywiście nie mają filtra UV (ciekawe, czy fabryczne Osramy miały?) - choć myślę, że go mają, bo to jednak nie jest jakaś firma krzak z PRC- to tak jak piszesz - ryzykuję wypaleniem odbłyśnika... Cóż - nie sądzę, żebym zdążył wypalić go w ciągu najbliższych kilku lat - tj. do czasu sprzedania auta i kupna nowego.
Taki sam szperacz miałem w poprzednim aucie i doceniłem kilka razy jego moc w terenie. Wiadomo, że nie jeździ się z nim włączonym na co dzień i tylko poza drogami publicznymi.
To tak jakbyś zapytał po co dopłacałem do napędu 4x4 skoro używam go sporadycznie?
Ale właśnie są chwile, że lepiej go mieć niż nie mieć - po kilku doświadczeniach np. w zimie w górach - w życiu już nie kupiłbym auta 2WD...

Zresztą, żeby rozwiać wątpliwości - żarówki tej serii mają filtr UV...

Łukasz_M - 2020-04-20, 22:56

keikan napisał/a:
W poprzednim Dusterze na 8 lat świateł drogowych używałem może 5 razy...

keikan napisał/a:
Czasem jednak jeżdżę w nocy i wtedy będę doceniał ich świecenie.

używasz tych świateł raz na 1.5 roku średnio - więc czemu się spinasz?
Super masz budżetowe wysilone węgierskie żarówki premium o obniżonej trwałości z filtrem UV. To promieniowanie niszczy odbłysniki w kilka miesięcy a nie kilka lat więc problem mógłby być nie tak odległy. No ale nie spinaj się bo u Ciebie ten filtr jest.
Swiecisz tym szperaczem w dzień czy jak?

Dymek - 2020-04-21, 07:28

keikan napisał/a:
Zresztą, żeby rozwiać wątpliwości - żarówki tej serii mają filtr UV...

Bardzo fajny wątek, może też skorzystam z takich Tungsramów.
Jedna prośba na przyszłość- wrzucaj fotki i obrazki tak ze 2x większe, bo po kliknięciu i otwarciu niewiele się różnią od ich automatycznych miniatur...

keikan - 2020-04-21, 13:57

Jeśli chodzi o fotki, to nie wiem jak dać większe, bo system dopuszcza tylko wielkość 256kb :(
keikan - 2020-04-21, 14:10

Łukasz_M napisał/a:
keikan napisał/a:
W poprzednim Dusterze na 8 lat świateł drogowych używałem może 5 razy...

keikan napisał/a:
Czasem jednak jeżdżę w nocy i wtedy będę doceniał ich świecenie.

używasz tych świateł raz na 1.5 roku średnio - więc czemu się spinasz?
Super masz budżetowe wysilone węgierskie żarówki premium o obniżonej trwałości z filtrem UV. To promieniowanie niszczy odbłysniki w kilka miesięcy a nie kilka lat więc problem mógłby być nie tak odległy. No ale nie spinaj się bo u Ciebie ten filtr jest.
Swiecisz tym szperaczem w dzień czy jak?


Węgierskie? Teraz to już raczej amerykańskie (koncern GE)
Wysilone? trwałość ok 250 h - przy mojej ilości jazdy w nocy to wcześniej wymienię auto niż żarówki...A jeśli nawet -co to jest 50zł za komplet?
Szperacz? Pomimo rzadkich jazd nocnych ( a jeszcze rzadziej nocnego rzadziej off road) jednak wolę go mieć i użyć 2-3 razy w roku niż nie mieć. Zresztą podczas off road nawet nie używam długich, bo wtedy wystarczy sam szperacz..I tak zagłusza wszystkie pozostałe światła swoją mocą...

Łukasz_M - 2020-04-21, 17:22

keikan napisał/a:


Węgierskie? Teraz to już raczej amerykańskie (koncern GE)
Wysilone? trwałość ok 250 h - przy mojej ilości jazdy w nocy to wcześniej wymienię auto niż żarówki...A jeśli nawet -co to jest 50zł za komplet?.

Primo od 2018 Tungstram jest napowrót Węgierską marką bo GE sprzedało tę firmę...
Duo pierwsze lampy Tunstram z 1904 roku na który mieli węgierski patent świeciły do 600 godzin 116 lat pózniej świecą do 250...
Trio żarówki nie używane ale zamontowane tj poddawane wibracjom sumarycznie niewyrabiają deklarowanych czasów bo wraz z degradacją termiczną postępuje mechaniczna przez cały okres świecenia jak i nieświecenia
Forte naprawdę się nie spinaj ja tak z przymrużeniem oka Ci o tych cudach w aucie piszę

Ad Primo a Dacia jest teraz rumuńska czy francuska😏?

keikan - 2020-04-21, 18:33

Ad.1 - to tylko bardzo dobrze świadczy o firmie, że ma tak dobrą markę, iż nie potrzebuje już bogatszego i znanego protektora.
Ad.2 - Tungsram robi też żarówki Long Life, które wg. producenta mają żywotność 3500h, ale wolę przyjemniejsze dla oka niż ekonomiczniejsze.
BTW W Stanach jest żarówka firmy Shelby Electric, która świeci już 115 lat bez przerwy. Oznacza to , że aktualnie żarówki są gorsze?
Ad.3 Jak pisałem wcześniej - cena nowego kompletu nie jest dla mnie problemem - mogę wymieniać nawet co miesiąc jeśli będzie taka potrzeba.

Podobnie jak poprzedni wątek o Dusterze I - ten także założyłem aby przekazywać zainteresowanym użytkownikom moje osobiste doświadczenia odnośnie oświetlenia, zawieszenia, opon, itp. i mam nadzieję, że może ktoś z tego skorzysta (zresztą mogę mieć tego pewność, bo już kilka osób po moich doświadczeniach podliftowało swoje Dustery na Eibachach i są zadowoleni).
Nie mam zamiaru nikogo zmuszać aby szli tą drogą ani też udowadniać, że moje pomysły są najlepsze, a moje auto najlepsze w klubie.
Tym bardziej, że nie mam czasu na prowadzenie niekonstruktywnych dyskusji i udowadniania, że "ja wiem lepiej".
Jeśli masz ochotę negować moje decyzje i podważać sens wydania (mądrze lub nie) moich pieniędzy to może z korzyścią dla wszystkich załóż wątek:
"Co koledzy moim zdaniem robią źle"
- wszyscy użytkownicy forum na pewno na tym skorzystają, a mój prywatny wątek nie będzie spamowany...
A co do Dacii to dla mnie jest obojętne kto jest właścicielem firmy - to już moja 3 Dacia w życiu i jeśli będzie trzymać ten poziom - to na pewno nie ostatnia.

Łukasz_M - 2020-04-23, 16:12

Jednak się spiąłeś. Nie będę Ci już pisał bo zbyt nerwowo do sprawy podchodzisz. Uspokuj się i opisuj dalej te swoje modyfikacje.
tommylee1 - 2020-04-23, 16:37

Łukasz_M czy mógłbyś zaproponować jakaś alternatywę?

Co proponujesz w zamian tego co pakuje Dacia?

Łukasz_M - 2020-04-23, 20:28

Żarówki są po to żeby dobrze drogę oświetlać a nie żeby samochód ładnie wyglądał na zdjęciech pod płotem. Odcień światła widoczny w reflektorach w stanie olśnienia nie do końca przekłada się na to jak drogę taka żarówka oświetla a nawet jakie kolor światła widzi przed sobą kierowca i jak męczy lub nie takie światło wzrok. Jak ktoś może często zmieniać żarówki to dla mnie dobrą pozycją jest PHILIPS H7 X-TREME VISION +130% 3700K
keikan - 2020-04-24, 08:01

Tak się składa, że akurat te żarówki nie tylko "dobrze wyglądają pod płotem" bo zarówno dobrze oświetlają drogę (na pewno lepiej niże fabryczne Osram), i nie męczą oczu, a przy okazji barwa światła jest przyjemniejsza i lepiej wyglądają niż te biało - żółte.
Przejechałem się autem ostatniej nocy przy nieoświetlonym mieście i sprawdziłem do doświadczalnie.

Teraz widzę, że trwałość żarówek nie ma dla ciebie znaczenia, ani ich wysilenie bo polecasz koledze żarówki Philips, które także świecą ok 300h i są +130%... (jakoś w przypadku Tungsramów się tego czepiałeś).
Brak konsekwencji, czy może bardzo chcesz udowodnić, że wiesz lepiej?
Może po prostu marka Tungsram nie odpowiada ?

Dymek - 2020-04-24, 09:34

keikan napisał/a:
Jeśli chodzi o fotki, to nie wiem jak dać większe, bo system dopuszcza tylko wielkość 256kb :(

Wielkość to jedno a rozdzielczość to drugie. Dobieramy stopień kompresji.
Zakupiłem identyczne Tungsramy- wymienię i porównamy. Mam nadzieję, że nie będzie toto na niebiesko świecić.
Czas pracy standardowych żarówek H7 tez nie jest zbyt długi- mijania wymieniałem dotąd minimum 2x w roku. Ciągła huśtawka poziomu napięcia w "inteligentnym" systemie ładowania w Sandero swoje robi.

laisar - 2020-04-24, 11:10

Dymek napisał/a:
Ciągła huśtawka poziomu napięcia w "inteligentnym" systemie ładowania w Sandero swoje robi

Jeśli to naprawdę duży problem, to chyba można by po prostu zamontować stabilizator napięcia dla żarówek...

Łukasz_M - 2020-04-24, 12:06

Bo widzisz te Philips to dobre żarówki o deklarowanym czasie 450h (czyli prawie 2x dłużej) pod względem rozłożenia światła, jego geometrii zostawiają tungstramy daleko w tyle. Żarówki w samochodzie mają mocno oświetlać drogę a nie świecić równie mocno ponad maskę bo w tym przypadku z tych 1500 lm wynikających z homologacji znacznie mniej trafia na drogę. Oślepiają za to innych. Widzisz jest kompromis pomiędzy zasięgiem świateł a stopniem oświetlenia drogi. Można zrobić żarówki świecące wysoko i znaki drogowe zaczynają ‘świecić’ z większej odległości ale drogę tuż przed sobą masz gorzej oświetloną. Masz zasięg a nie masz wystarczająco światła, do tego przy mgle sprawdza się to znacznie gorzej potęgując ‘białą ścianę’. Można też zrobić żarówki skupiające więcej światła nisko, i wtedy znaki widzisz z 150 m zamiast 300m (co mi kompletnie wystarcza), ale drogę na te 100 m masz dobrze oświetloną a przy mgle lepiej to działa.
Może następnym razem wrzucisz zdjęcia jak te lampy świeca na drogę bo to jest istotne dla reszty użytkowników drogi a nie to jak wyglądają na zdjęciu lampy z tymi żarówkami. Może by się okazało że pomiędzy tymi żarówkami można postawić = zamiast zastanawiać się co wynika z twoich zdjęć , bo nic nie wynika. Ot po prostu duster z zapalonymi światłami. Nawet zdjęcia porównawczego sprzed zmiany nie wrzuciłeś. No ale nie spinaj się. Ja już w tym wątku nie będę pisał bo zbyt nerwowo do sprawy podchodzisz.

keikan - 2020-04-24, 12:43

Chętnie poczytam i pokomentuję zmiany, które dokonujesz u siebie w aucie.
Gdy tylko założysz własny wątek.
Bo jak chyba raczyłeś zauważyć to nie jest wątek w ogólnym dziale technicznym forum pt.:
"jakie żarówki H7 do Dustera i dlaczego akurat takie?"...
Masz pytania jak i co zrobiłem, gdzie kupiłem, itp? Chcesz opinii jak coś mi się sprawdza i czy doradzam innym zakup czy odradzam?
zapraszam...
Ale jak masz komentować co i w jakim celu montuję w swoim aucie i że generalnie na wejściu jest to do d... (bani) i niepotrzebne - żegnam...

A kończąc temat - aktualne moje żarówki oświetlają drogę dalej i przyjemniejszym dla oka światłem niż fabryczne osramy. Co do odczuć jeśli chodzi o barwę światła - każdy ma swoje preferencje (jak z ustawieniem kolorów monitora czy TV). Mnie ta temperatura odpowiada - nie jest za żółta ani niebieska..

ps.
Jak ktoś potrzebuje to mam do oddania 2xH7, 2xH1 i 2xH16 Osrama.

keikan - 2020-04-24, 12:44

Dymek napisał/a:

Zakupiłem identyczne Tungsramy- wymienię i porównamy. Mam nadzieję, że nie będzie toto na niebiesko świecić.
i.


Nie będą. Dają śnieżnobiałe światło. Daleko im do ksenonów 8.000k.

keikan - 2020-04-25, 10:58

Dziś miałem okazję sprawdzić Vmax.
Odcinek obwodnicy miasta dł. 5 km od wjazdu do zjazdu.
Testowałem w jedną stronę w trybie AUTO, w drugą 2WD.

tryb AUTO: 186 km/h
tryb 2WD: 201 km/h

Za jakiś czas ponowię test i postaram się potwierdzić, czy to tryby auto/2wd miały wpływ na różnicę w prędkościach, czy inne przypadkowe zmienne.

jacekviola - 2020-04-25, 13:00

keikan napisał/a:


- zainstalowałem CB i antenę magnetyczną.


z ciekawości - gdzie wsadziłeś radio cb ?
masz może jakieś zdjęcie ?

keikan - 2020-04-25, 14:46

Radio mam CRT Mike, czyli cała obsługa radia jest zawarta w "gruszce"...
Stację główną mam zamontowaną pod fotelem kierowcy, tak więc generalnie CB w aucie nie widać w ogóle. To, że je mam zdradza tylko antena magnetyczna, którą ściąga się w minutę ;)
Przydatne, gdy jeździ się po krajach, gdzie CB jest zabronione.
Antena krótka (30 cm) bo większa nie mieściła się podczas wjazdu do garażu, ale za to helikalna. Sprzedaje ją konektor (na necie). Całkiem dobre osiągi jak na taką antenkę.
Do tej pory miałem rozmowę Wieliczka - Nowa Huta w Krakowie ( w linii prostej ok. 10 km), a w trasie ze wzgórz nad Jeziorem Rożnowski połączyłem się z Nowym Sączem (ok. 15 km).

keikan - 2020-04-25, 14:52

Przy okazji jeszcze fotka dodatkowego oświetlenia bagażnika - listwa led naprawdę robi różnicę.
(kupiłem 2 sztuki za 8 zł gdzieś na necie przy okazji innych zakupów, więc i Sandero dostała taką samą. Sprzedawali jako światła do jazdy dziennej ;) )

jacekviola - 2020-04-25, 14:57

dziekuję
ja jezdzę od lat z magnetyczną omegą27 i uwazam ją za najlepszy, optymalny wybór.
radio - starym dobry uniden - jezdzi ze mna od 16 lat i jakoś go bedę musial zamontować. Pewnie po prostu go przykręcę do tunelu.
Kiedys dawno temu w fiacie bravo mialem go przykreconego pod deską do jakiegos profilu alu ale nei wiem jak jest w dusterze

dziekuję

keikan - 2020-04-25, 15:06

Nie ma sprawy.
Ja właśnie kupiłem takie "dyskretne" radio, bo nie za bardzo widziałem miejsce, gdzie mógłbym zainstalować standardowe.
Do tego wygodnie obsługuje się je jedną ręką (zmiana kanału, głośności, nadawanie, itp pod jednym palcem)
No i montaż i demontaż całości to ok. 5 minut (+ kilka minut na ponowne zestrojenie anteny) ;)

Dymek - 2020-04-30, 08:09

Ponieważ również założyłem dwa komplety takich Tungsramów H7 (mijania + drogowe), mogę tylko potwierdzić że:
-żarówki wymieniałem po zaznaczeniu granicy świateł na ścianie i ustawienie to zostało zachowane przy nowych żarówkach;
-patrząc z zewnątrz na samochód, barwa światła widzianego na wprost jest znacznie bielsza od standardowych żarówek i jest już zbliżona do barwy fabrycznych, ledowych dziennych/postojowych, co razem wygląda teraz znacznie estetyczniej;
-patrząc na odbłyśniki z boku nie jest to biel wpadająca w odcień niebieskiego, lecz nadal bardziej w żółć;
A jeśli chodzi o oświetlenie drogi to:
-na pewno światła mijania nie świecą mocniej czy dalej i dobrze- bo nie o tu tu chodziło;
-subiektywny wzrost jasności i równomierności światła bierze się właśnie z różnicy w barwie, ta sama droga oświetlona bielszym światłem daje wrażenie znacznie lepiej oświetlonej, wyraźniejsze też są granice światło-cień;
-największy progres widzę w przypadku świateł drogowych- tutaj wygląda na to, że sięgają dalej, co w połączeniu z bielszą barwą daje dużą różnicę.
A co do trwałości- okaże się... Tak jak wspominałem, standardowe żarówki wymieniałem 2 razy w roku, zwykle w sezonie zimowym.

keikan - 2020-05-09, 11:52

No i Duster doczekał się "terenowych" butów ;)
otaru84 - 2020-05-09, 18:46

Muszę u siebie przetestować te żarówki bo mnie już szlak trafia
Marek1603 - 2020-05-09, 19:21

Czyżby geolandary, dobrze widzę?
keikan - 2020-05-09, 19:32

Tak jest :)
Geolandary :)
produkcja z lutego tego roku nawet ;)

Marek1603 - 2020-05-09, 19:46

Będziesz Pan zadowolony.
keikan - 2020-05-10, 08:20

Aż jestem ciekaw porównania z General Grabber AT z poprzedniego Dustera...
Na razie już wiem, że są duuuużo bardziej ciche na asfalcie..
Właściwie to nie usłyszałem różnicy w głośności między nimi a fabrycznymi Bridgestone Dueler typowo szosowymi.
Teraz potrzebna "próba piachu i błota" :) a zimie śniegu...

Dardus - 2020-05-10, 18:07

Fajne oponki, sam na takie poluję tylko niech te nowe się trochę przytrą.
Ciekawe jak zachowywać się będą na śniegu lub śliskiej nawierzchni, typu mokry śnieg, oblodzenie, bo na piach i błoto wątpliwości być nie powinno.
Na ile będą odstępować w zimę od zimowych, ewentualnie nowych oryginalnych montowanych fabrycznie.

keikan - 2020-05-11, 11:11

Mają symbol góry z płatkiem śniegu, więc mają "homologację" zimową.. Na poprzednich General Grabber AT śmigałem w zimie bez problemu, a miały tylko M+S.
Poza tym mają dużo więcej lamelek niż tamte, więc myślę, że może być tylko lepiej.
Już się w nich zakochałem jeśli chodzi o jazdę po autostradzie... Dziś zrobiłem prawie 200 km Kraków-Tarnów- Kraków autostradą i trochę po mieście.
Błoga cisza! Na poprzednich AT był taki szum, że myślałem że łożyska poszły :)

Do tego spalanie przyzwoicie ;) przy prędkościach między 130 - 180 cały czas - 12 litrów..
Poprzedni Duster 1,6 16V palił tyle przy prędkości 120-140 km/h (zresztą szybsza jazda była już niekomfortowa dla uszu w tamtym aucie, a maks co pojechałem to 160 km/h)

route2000 - 2020-05-12, 08:23

keikan napisał/a:
Mają symbol góry z płatkiem śniegu, więc mają "homologację" zimową.. Na poprzednich General Grabber AT śmigałem w zimie bez problemu, a miały tylko M+S.
Poza tym mają dużo więcej lamelek niż tamte, więc myślę, że może być tylko lepiej.
Już się w nich zakochałem jeśli chodzi o jazdę po autostradzie... Dziś zrobiłem prawie 200 km Kraków-Tarnów- Kraków autostradą i trochę po mieście.
Błoga cisza! Na poprzednich AT był taki szum, że myślałem że łożyska poszły :)

Do tego spalanie przyzwoicie ;) przy prędkościach między 130 - 180 cały czas - 12 litrów..
Poprzedni Duster 1,6 16V palił tyle przy prędkości 120-140 km/h (zresztą szybsza jazda była już niekomfortowa dla uszu w tamtym aucie, a maks co pojechałem to 160 km/h)

A do jakiej prędkości jest jeszcze znośnie jeśli chodzi o hałas?

keikan - 2020-05-12, 10:18

Przyzwyczajony do "starego" Dustera powiem, że jest komfortowo w całym zakresie prędkości.
Ale tak obiektywnie to :
- silnika praktycznie nie słychać na niższych prędkościach
- słychać szum powietrza (tym bardziej, że mam belki na dachu, które trochę hałasują)

Według mnie:
tak do 110 - 120 km/h - nie słychać nic ;) - dosłownie jakby się "płynęło" S-klasą ;)
120 - 150 km/h - nasila się szum powietrza - można jeszcze rozmawiać bez podniesionego głosu
pow. 150 km/h zaczyna być słychać silnik, a szum powietrza zaczyna być upierdliwy (ale i tak jest o niebo bardziej komfortowo niż w 1,6)

keikan - 2020-05-22, 15:36

Nowe gadżety dziś zamontowane na samochodzie:
- chlapacze (skoro w niedzielę mamy jazdę szutrem, to może ochronią trochę karoserie przed kamykami)
- szperacz LED - choć używam "raz na ruski rok" to wole mieć niż nie mieć w potrzebie. W starym Dusterze testowałem i się sprawdził, więc i niech nowy ma takie udogodnienie.

Wyprzedzając pytania - tak nie jest na środku i tak - nie mam dwóch symetrycznie po obu stronach.
Powodem jest box dachowy którego bym nie zamontował, gdybym miał dwa szperacze lub jeden na środku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group