DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Silnik K4M DHT E-TECH

DrOzda - 2020-05-26, 08:43

Przy okazji : Co to za zwierzę ?

K4M DHT hybrid engine E-TECH 114 hp (84 kW) at 5,500 rpm

laisar - 2020-05-26, 09:22

K4M - stary silnik 1.6 16V - https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#Applications_%28K4M_16v%29

DHT - nowa skrzynia biegów "Dedicated Hybrid Transmission" - https://group.renault.com/en/news-on-air/news/2019-geneva-international-motor-show-groupe-renaults-hybrid-e-tech-technology-unveiled-on-the-all-new-clio/

DrOzda - 2020-05-26, 10:02

Czyli że przedpotopowego wolnossaka będą doposażać w tę hybrydową skrzynię biegów ?
Na które to rynki będzie w ofercie ?

tommylee1 - 2020-05-26, 10:33

Ciekawe czy będzie można zagazować :-) .
DrOzda - 2020-05-26, 10:54

Tak jak można Priusa.
Ale obstawiam że taki wynalazek to na Rosję czy Brazylię szykują, limity CO2 w Europie zabiły ten silnik.

laisar - 2020-05-26, 11:04

DrOzda napisał/a:
Na które to rynki będzie w ofercie?

Na europejski - https://www.renault.fr/ve...ch-hybride.html - i do Dacii też podobno trafi.

Obywatel MK - 2020-05-26, 12:53

No właśnie to jest K4M czy H4M? Bo moc 114 KM pasuje do tego drugiego, jaki byłby sens pakować do hybrydy silnik niespełniający aktualnych norm? Tzn. H4M też jej nie spełnia ale dopiero aktualnej.
laisar - 2020-05-26, 13:12

Obywatel MK napisał/a:
to jest K4M czy H4M? Bo moc 114 KM pasuje do tego drugiego

Przecież w linku do Wikipedii jest mnóstwo odmian K4M o nawet wyższych mocach.

Obywatel MK napisał/a:
silnik niespełniający aktualnych norm?

Jedyną problematyczną normą dla obu silników było zużycie paliwa, o obniżenie którego zadba właśnie hybdrydyzacja.

DrOzda - 2020-05-26, 14:53

Dodajmy że E-TECH to hybryda plugin czyli taka którą można podładować z gniazdka w garażu i na samym prądzie te 30 kilometrów po mieście przejechać. Nic więcej mi nie byłoby potrzebne :)
laisar - 2020-05-26, 17:40

DrOzda napisał/a:
E-TECH to hybryda plugin

Nie do końca - pod tą nazwą są dwa rodzaje hybryd: zwykła i ładowana z gniazdka.

W clio jest na razie tylko ta pierwsza, ładowalną zapowiedziano dla captura i megane - https://www.renault.fr/ve...chargeable.html

franius - 2020-06-20, 13:36

laisar napisał/a:
DrOzda napisał/a:
E-TECH to hybryda plugin

Nie do końca - pod tą nazwą są dwa rodzaje hybryd: zwykła i ładowana z gniazdka.

W clio jest na razie tylko ta pierwsza, ładowalną zapowiedziano dla captura i megane - https://www.renault.fr/ve...chargeable.html


A w Dacii będzie najpewniej jeszcze inna tańsza wersja - mild czyli taka spięta na stałe z napędem tradycyjnym bez możliwości jazdy na samym prądzie choćby przez 2km jak to potrafią hybrydy. Wariant plug-in nawet do clio nie trafi tylko zwykła hybryda.

eplus - 2020-06-20, 15:18

Ten mild to bez sensu, w korku będzie co chwilę odpalał się?
laisar - 2020-06-20, 15:27

Może przed lamentowaniem warto byłoby się najpierw dowiedzieć jakichś szczegółów technicznych - których na razie nie podano...
franius - 2020-06-20, 16:53

eplus napisał/a:
Ten mild to bez sensu, w korku będzie co chwilę odpalał się?


Mild działa cały czas. To jest po to by zmniejszyć zużycie co2 i co za tym idzie spalanie w mieście.
Oszczędności w mieście są na poziomie max 1 litra a w trasie 0,2-0,3 litra ;) plusem jest taniość dopłaty. W suzuki to 7000 pln a w Dacii jest szansa że 2000/3000. Działa z ulubionym przez Polaków manualem wiec będą mogli samodzielnie zapanować nad zmianą biegów 👍🏿

Szczerze pozytywnie się zaskoczę jak dadzą pełna hybrydę w sandero. Zazwyczaj hybryda oznacza dopłatę 15 000 PLN to było by za dużo przy takiej półce cenowej jaka ma Dacia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group