DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Silnik 1.2 tce -czy zużywa ponadnormowo olej

kristoff1177 - 2020-07-30, 10:38
Temat postu: Silnik 1.2 tce -czy zużywa ponadnormowo olej
Dzień dobry.

Mam ochotę przesiąść się na Dustera z rocznika 2017 (styczeń) z silnikiem 1.2 tce o kodzie H5F408 Przewertowałem w tym temacie co mogłem na tym i innych forach oraz stronach i widzę, że jest dużo opinii negatywnych co do tego silnika w kontekście ilości oleju jakie on zużywa, choć trudno o opinie jednoznaczne. Czy mógłbym Was zatem poprosić, szczególnie osoby, które osobiście te silniki użytkują swoich Daciach czy Renault od dłuższego czasu, o krótkie opinie w tym temacie - czy piją Wam te silniki więcej oleju niż przyzwoitość nakazuje? Jakie największe przebiegi macie i co przy takich przebiegach "wychodzi" w tych jednostkach?

Pozdrawiam

Prezes - 2020-07-30, 12:57

Hej,
Przed zakupem swojego egzemplarza też się naczytałem o 1.2 tCe. Najwięcej było na forum Nissana, o ile dobrze pamiętam głównie lata 2014-2016, 2 używane Dustery w ogłoszeniach miały wymieniony silnik na nowy.. Trochę z obawą, ale póki co jestem zadowolony, z tymże mój silnik to rocznik 2018. Oleju nie bierze, przejechałem nim 45 tys. km, jestem z niego bardzo zadowolony

luckyboy - 2020-07-30, 18:57

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/
Marmach - 2020-07-30, 21:03

Ja mam używane Lodgy z 2015, ewidentnie jeździła tym jakaś nieodpowiedzialna jednostka, o ile mi wiadomo żeńska, więc raczej samochód nie był butowany, za to miał pokrzywione felgi, zniszczone opony i dziurawą chłodnicę klimy. Był też na firmę, więc obawiałem się, czy nie jest skatowany m.in sporadyczną wymianą oleju, ale najwyraźniej silnikowi krzywdy nie uczyniono.
Na początku wydawało mi się, że ciągnie trochę oleju, ale po wiosennej wymianie oleju z filtrem nie ubyło nic, albo bardzo niewiele, a przejechałem przynajmniej z 2-3 kkm od samej wymiany.
Myślę, że jeśli samochód nie ma pechowo fabrycznej wady i ma olej zmieniany co 10-15 tysięcy, to nic złego nie ma prawa się stać. Warto pewnie tylko sprawdzać poziom po każdym większym przebiegu.

Za to kultura pracy tego silnika w porównaniu z 1.5dCi jest fantastyczna i cieszę się, że zaryzykowałem.

toka93 - 2020-07-31, 06:23

Miałem ten silnik i uważam, go za najlepszy wybór do dokkera/Lodgy/Dustera w rocznikach do 2018.
Wymiana oleju co 10 tysięcy i kontrolowanie jego stanu.
Silnik ten miał problem ale raczej w Renault i to najczęściej do 2015 roku.

Marek1603 - 2020-08-01, 19:40

W Lodgy i dokerze to nie ten sam silnik co w dusterze więc nie było tam problemów.
Dustery z początkowej serii miały problemy i często wymieniane silniki na gwarancji.

DrOzda - 2020-08-01, 20:14

Były , były wystarczy poczytać niemieckie forum dacianer.de
Mechanicznie te silniki się nie różnią niczym czy to Lodgy/Dokker 115 czy Duster 125 czy Renault 130, najmocniejsze wersje mają inne sterowanie zaworem upustowym turbo no i oprogramowanie ECU.

toka93 - 2020-08-01, 21:04

No właśnie wszystkie 1.2tce to H5F chyba. Głowy sobie oczywiście nie dam uciąć.
laisar - 2020-08-01, 22:34

Owszem, wszystkie współczesne daciowe 1,2 TCe to te same H5F - różnice mocy wynikają wyłącznie z oprogramowania, tak samo jak w następcy, 1,3 TCe H5H.


(W renówkach był za to kiedyś inny wynalazek o podobnej nazwie: uturbiony 1,2 16V D4F - https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_D-Type_engine#D4FT ).

Auto Krytyk - 2020-08-02, 09:07

Silnik zużywa olej po większych przebiegach nie bez powodu jest kupę choćby migane z tym silnikiem wystawianych na sprzedaż. Uszczelniacze zaworowe i pierścienie siadają. Potem zawalone turbina egr i silnik kaplica.
Marmach - 2020-08-03, 20:58

Auto Krytyk napisał/a:
Silnik zużywa olej po większych przebiegach nie bez powodu jest kupę choćby migane z tym silnikiem wystawianych na sprzedaż. Uszczelniacze zaworowe i pierścienie siadają. Potem zawalone turbina egr i silnik kaplica.


https://www.auto-swiat.pl...a-jazde/wx8t4qb
https://www.auto-swiat.pl...tl5gdk8#slajd-3


Niemcy nie narzekają :lol:
100tys to oczywiście nie jest duży przebieg, ale to pokazuje, że jak ktoś będzie dbał, to nie zdemoluje.

Prezes - 2020-08-03, 21:05

Myślę, że poprawili i jest ok, tak też jak było z 1.5 dCi, mój poprzedni Duster 1.5 dCi ma już 180 kkm u znajomych i nic jeszcze nie musieli w nim robić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group