DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Gaśnie na wolnych obrotach Logan 1.4 2005

OkiMG - 2020-07-31, 12:59
Temat postu: Gaśnie na wolnych obrotach Logan 1.4 2005
Witam mam problem ze swoim Loganem jechałem trasę nad morze zaparkowałem auto na parkingu po godzinie wsiadłem odpaliłem i auto gasło jak się zatrzymywałem np na światłach na pasach przejechałem parę kilometrów i jest ok pytanie co to może być i jeżeli auto postoi do rana czy ten problem znów się pojawi bo jutro powrót z morza i wolał bym bez niespodziankę z góry dzięki za pomoc
tomekptk - 2020-07-31, 13:14

Auto z 2005 roku. Jaki przebieg? Bo obstawiałbym filtr paliwa, jeśli nie był dawno wymieniany.
OkiMG - 2020-07-31, 13:48

Przebieg mały bo 90 tys auto długo stało dostałem od dziadka auto zagazowane
tomekptk - 2020-07-31, 14:34

A! LPG. To poszerza zakres możliwości, jeśli gaśnie na gazie. Świece, przewody wysokiego napięcia, filtr i wtryski itd.
telecaster1951 - 2020-07-31, 15:00

OkiMG napisał/a:
wsiadłem odpaliłem i auto gasło jak się zatrzymywałem np na światłach na pasach przejechałem parę kilometrów i jest ok

tomekptk, Ja tam był raczej sprawdził silnik krokowy biegu jałowego.
Gdyby to był filtr paliwa, auto by gasło cały czas.
tomekptk napisał/a:
Świece, przewody wysokiego napięcia, filtr i wtryski itd.
Falowanie obrotów, spadek mocy, problemy z odpalaniem. To by świadczyło o problemach z zapłonem. Auto ewidentnie nie jest w stanie podtrzymać niskich obrotów. W 90% przypadków oznacza to awarię lub zabrudzenie silnika krokowego. Jak rozumiem po rozgrzaniu auto nie gaśnie. Skoro tak, to na 99% jest to wina silnika krokowego.

Potwierdź jeszcze czy jest tak, jak napisałem.
Jeśli tak, to po prostu musisz chwilę pojeździć żeby rozgrzać silnik i dopiero jechać. Spokojnie, auto nie zgaśnie Ci nagle na autostradzie. Najwyżej trochę więcej spali.

OkiMG - 2020-07-31, 15:01

Gaz jest regularnie serwisowany filtry kable świeczki były wymienianez miesiąc temu na benzynie działo się tak samo jak na gazie
carlus - 2020-07-31, 15:39

zawory do regulacji
telecaster1951 - 2020-07-31, 16:17

carlus napisał/a:
zawory do regulacji
A stukają?

Kolego, zrób taki test. Odpal auto i utrzymuj 1000 RPM za pomocą pedału. Odpuść pedał i zobacz czy auto zgaśnie.

carlus - 2020-07-31, 17:37

tam jest silnik 1.4 8V K7J?-jeśli tak to mam Thalie z takim silnikiem i producent nie przewiduje regulacji zaworów bo interesowałem się tym tematem kiedyś,poczytałem na forach renówki że zawory najlepiej regulować co 40 tys. km, ja nie mam gazu a jak dałem do mechanika auto przy przebiegu 44 tys. km do regulacji to mechanik mi powiedział ,że już luzy były dość wyczuwalne.A ty masz gaz to na bank będą do regulacji,kiedy ostatnio regulowane miałeś zawory?i
telecaster1951 - 2020-07-31, 17:51

carlus napisał/a:
,że już luzy były dość wyczuwalne
?? Luzy były wyczuwalne? O co chodzi?
carlus - 2020-07-31, 21:48

Luzy na zaworach były wyczuwalne tzn. ,że jak włożysz szczelinomierz o danej grubości między dźwigienke a zawór to był luz a nie powinno go tam być
luckyboy - 2020-07-31, 22:30

carlus napisał/a:
Luzy na zaworach były wyczuwalne tzn. ,że jak włożysz szczelinomierz o danej grubości między dźwigienke a zawór to był luz a nie powinno go tam być


Masz pojęcie w ogóle co piszesz? Z tego co czytam to nie.

Luz na zimno właśnie ma być, bo gorący zawór robi się dłuższy i luz zanika. Wraz z rosnącym przebiegiem luz na zimno maleje, bo zużywają się gniazda zaworowe i zawór wpada głębiej w głowice przyciągany sprężyną, w przypadku braku regulacji dochodzi do podparcia zaworu i wypalenia zaworu.

carlus - 2020-08-01, 07:16

Luckuboy mam pojęcie,luz przekroczył dopuszczalną wartość rozumiesz?wytłumaczę ci jak dziecku,producent podaje wartość dla zimnego zaworu 0,25 i nie może być luzu 0,30,0,45itd.,więc trzeba go skasować ale 0,25 zostaje
OkiMG - 2020-08-01, 19:08

Dziaj odpaliła normalnie i nie gasła wcale nie wiem pojadę w poniedziałek do mechanika niech sprawdzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group