DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Pertyn ględzi o Dusterze z gazem

velomar - 2020-08-01, 22:29
Temat postu: Pertyn ględzi o Dusterze z gazem
https://www.youtube.com/watch?v=KYZFX8t_mLQ
KolegaAlvara - 2020-08-03, 12:58

Oglądając większość o ile nie wszystkie testy, zauważam, że nikt nie twierdzi że auto to kibel i w życiu by go nie kupili. Jasne trzeba mieć przyziemne podejście że płacimy mało więc nie możemy dostać nowego BMW, ale poza drobymi minusami DD2 zbiera fajne opinie.
robo1973 - 2020-08-07, 10:47

Byłem posiadaczem DD 4x4 przez 9 lat. DD kupiłem w 2011. Generalnie auto nigdy mnie nie zawiodło (no może raz w pół roku po zakupie nie mogło odpalić - laweta i serwis to ogarną)
LPG założyłem po 3 tyś km. Wysokie zawieszenie, w miarę ekonomiczny i średnio dynamiczny silnik. Wysoko się siedzi. Niby ok. Z wad to głośno w środku, śmierdzące plastiki. Korozji jako takiej nie miałem choć pod spodem wszystkie stalowe elementy pomalowane na czarno pokrywały się rdzą. Lakier oceniam na slaby (cienka powłoka mało odporna na zarysowania)
Oceniam to auto na - 4. Obecnie przesiadłem się na tusona i widzę niesamowitą różnice - inny świat z wszystkim na korzyści tusona. Co do ceny to bym polemizował. Rozpatrywałem kupno po raz drugi nowej DD ale full opcja nie była taka tania jak za tą markę Dołożyłem kilka tysięcy i po upustach kupiłem tusona :-) :-) :-) nie wiem jakoś silniki 1.0 doładowane mnie nie kręcą (boję się ich awaryjności, choć zobaczymy i)
Czy poleciłbym kupno tego auta. Hyy nie odradzałbym ale każdy robi jak chce. Można mieć nową DD z gwarancją za niewielkie ?? choć tu trzeba się zastanawiać pieniądze

PS W aucie jest mało miejsca dla kierowcy i pasażera. Widać to na filmie - ja tez jestem dużej postury No i to kołyszące się siedzenie - klasyka

Prezes - 2020-08-07, 11:58

robo1973 napisał/a:
nie wiem jakoś silniki 1.0 doładowane mnie nie kręcą

Po co rozpatrywać taki, skoro 1.3 byłby najbliższy ceną do tucsona, ja mam 1.2 i przyjemnie się nim jeździ.
DD2 to też inny samochód niż DD1, dużo lepiej zrobiony i wyciszony. Wiem, bo miałem oba i nie żałuję. Przed zakupem DD2 oglądałem i Sportage i Tucson i do "bieda wersji" z wolnossącym 1.6 po zniżkach trzeba było jeszcze dołożyć względem Dustera "full wypasu" w turbo 8-)
Fakt, jeśli chodzi o miejsce w środku, koreańce wydają się szersze, ale też są plastikowe, nawet jeszcze w bagażniku, czego w DD2 nie ma.

zachjan - 2020-08-07, 13:35

Też kupiłem DD w 2011 ale mój świetnie się trzyma.
robo1973 - 2020-08-07, 15:17

Prezes napisał/a:
robo1973 napisał/a:
nie wiem jakoś silniki 1.0 doładowane mnie nie kręcą

Po co rozpatrywać taki, skoro 1.3 byłby najbliższy ceną do tucsona, ja mam 1.2 i przyjemnie się nim jeździ.
DD2 to też inny samochód niż DD1, dużo lepiej zrobiony i wyciszony. Wiem, bo miałem oba i nie żałuję. Przed zakupem DD2 oglądałem i Sportage i Tucson i do "bieda wersji" z wolnossącym 1.6 po zniżkach trzeba było jeszcze dołożyć względem Dustera "full wypasu" w turbo 8-)
Fakt, jeśli chodzi o miejsce w środku, koreańce wydają się szersze, ale też są plastikowe, nawet jeszcze w bagażniku, czego w DD2 nie ma.


Nie porównuj Sportage i Tucson do DD bo to dwa zupełnie inne światy
Kończę i pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy DD

Prezes - 2020-08-07, 18:31

I pozdrowienia dla Ciebie, szerokości! Sam rozpatrywałem takie auto, bo bardzo mi się podobało, nawet ze światłami tylnymi przed liftem bardziej.
Ale że rozpatrywałeś DD z silnikiem 1.0 a potem wziąłeś coś z zupełnie innego świata (pewnie +20 tys. PLN) to nie rozumiem, bo napisałeś:
robo1973 napisał/a:
Rozpatrywałem kupno po raz drugi nowej DD ale full opcja nie była taka tania jak za tą markę Dołożyłem kilka tysięcy i po upustach kupiłem tusona :-) :-) :-) nie wiem jakoś silniki 1.0 doładowane mnie nie kręcą (boję się ich awaryjności, choć zobaczymy i)

Brzmi jakbyś dołożył kilka tys. do wersji DD za 50 tys. PLN i masz skok kosmiczny. Nie chcę bronić DD, ale napisz proszę co kupiłeś? Jak to porównać? Czy masz czujnik martwego pola, czy masz nawigację, automatyczną klimatyzację, etc. i jaki silnik?

Auto Krytyk - 2020-08-08, 11:46

Najtańszy tucson kosztuje 80 tys po upustach hehe.
robo1973 - 2020-08-08, 15:28

Auto Krytyk napisał/a:
Najtańszy tucson kosztuje 80 tys po upustach hehe.

Tucsona 1.6 Gdi 132km Wersja Comfort na na początku 2020 można było kupić z rocznika 2019 za 85 minus upust na grupę zawodową (10 tyś)
W temacie nie chodzi o cenę samochodu i porównywaniu ceny DD do innych i argumentowaniu jaka na jest tania tylko o wykonanie i komfort jazdy. A to już duża różnica. Nawet Renault inaczej klasuje się na tle DD. Przyglądnij się drzwiom, pokrywie maski w DD i porównaj ją z innymi samochodami. Zobacz klamki i jakość wykonania powłoki lakierniczej Jakoś tak biednie i bardzo ekonomicznie . Ale każdy swoje zdanie ma. Sam byłem zafascynowałem tym modelem i go użytkowałem. Mama porównanie.
Sorry jak słyszę w filmie że DD to pojemny bardzo wygodny samochód rodzinny to trochę łyso. Byłem DD kilka razy na wczasach Albania , Bałkany jakieś 5 tyś km i byłem ostatnio Tusonem też na podobnych wczasach i nikt mi niech głupot nie opowiada że jest wygonie Może na trasie do 1000 km jest ok ale dłużej to jakaś masakra. Zero wygody. Dopiero zobaczyłem różnicę jak pojechałem Tusonem. Jak dla mnie to DD nie nadaje się na autostrady do długich podróży. Świetnie spisuje się w mieście i na krótkich trasach.
Generalnie jeżeli miałbym kupować używkę ok 40 tyś i nową DD to bym się zastanowił w kierunku DD

Obywatel MK - 2020-08-08, 23:03

Tylko, że najbiedniejszy Tucson zaczyna się tam gdzie kończy się najbogatsza wersja Dustera ze znacznie żwawszym silnikiem 1.3 turbo 4x4 z klimatronikiem, kamerami i navi z android auto. A Tucson oferuje zaledwie wolnossaka w bieda edyszyn.
Dopłata w Tucsonie do lepszej wersji to 30 tys. więcej, tak więc nie ma się czym za bardzo podniecać. Dzisiaj w dobie tanich biletów lotniczych turlanie się autem kilka tys. km to męczarnia, można wynająć auto na miejscu i jeszcze zostanie.

robo1973 - 2020-08-09, 08:28

Obywatel MK napisał/a:
Tylko, że najbiedniejszy Tucson zaczyna się tam gdzie kończy się najbogatsza wersja Dustera ze znacznie żwawszym silnikiem 1.3 turbo 4x4 z klimatronikiem, kamerami i navi z android auto. A Tucson oferuje zaledwie wolnossaka w bieda edyszyn.
Dopłata w Tucsonie do lepszej wersji to 30 tys. więcej, tak więc nie ma się czym za bardzo podniecać. Dzisiaj w dobie tanich biletów lotniczych turlanie się autem kilka tys. km to męczarnia, można wynająć auto na miejscu i jeszcze zostanie.

Nie wolnossący tylko na bezpośrednim wtryskiem kultowa sprawdzona jednostka na łańcuchu (teraz to już rzadkość) bo każdy stosuje 1.0, 1,3 i doładowanie.
Jeżeli chodzi o ścisłość to Tuson w wersji komfort znacznie przewyższa DD doposażeniem i zastosowanymi technologiami choćby np aktywna maska o klima troniku, całej elektryce i systemach bezpieczeństwa nie będę wspominał bo jest tego cła masa. Kamera audio i system identyfikacji znaków aktywny tempomat itp to już w wielu markach standard
Fakt napęd 4x4 wymaga dużej dopłaty. Kupiłem wcześniej swoją DD między innymi ze względu na napęd 4x4. Jak się potem okazało na autostradzie to tylko problem. Dlatego już nie chcę tego napędu. Trzeba zastanowić się do czego ma nam służyć samochód.
Może dlatego że 9 lat przeturlałem się DD i zobaczyłem faktycznie jakie są zalety i wady nie kupię już DD. Ale tak jak napisałem każdy musi sam zdecydować i dostosować samochód do swoich potrzeb.
Na obecną chwile DD bardzo rozwinęła się technologicznie ale nadal pozostaje w tyle konkurencji, gdyż jest po prostu z założenia niskobudżetowym samochodem i to jest jej zaleta
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy DD

Pedros - 2020-08-09, 09:10

robo1973 napisał/a:
W temacie nie chodzi o cenę samochodu i porównywaniu ceny DD do innych i argumentowaniu jaka na jest tania tylko o wykonanie i komfort jazdy

Błędne założenie. W przypadku porównywania jakichkolwiek aut ich cena zawsze będzie istotna bo w dużej mierze wpływa na jakość wykonania, użyte materiały a co za tym idzie komfort i trwałość pojazdu.

Killer King - 2020-08-09, 17:23

robo1973 jaka różnica w AC pomiędzy DD a Tucson ?
robo1973 - 2020-08-09, 19:13

W 2011 u dilera D za fiull Dustra 4x4 bez skóry zapłaciłem 1650 ( mam umowę ) Za Tusona zapłaciłem AC w pierwszym roku u dilera 2250 zł w tym 115 rozszerzenie za holowanie do 1000 km
Ale pamiętaj Każdy dealer ma swoją ofertę. Tylko nie daj się nabrać na rozszerzoną gwarancie za 500 dla DD bo to ściema


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group