DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Duster Prestige + opcje

kilerfcb - 2020-09-22, 20:15
Temat postu: Duster Prestige + opcje
Przymierzam się do zakupu Dustera w wersji Prestige. Moją aktualną bolączką są opcje dodatkowe. Zastanawiam się czy brać "gołego" Prestige w kolorze metalizowanym czy razem z klimą automatyczną, bezkluczykowym systemem i podgrzewanymi fotelami. Różnica 2900 zł i zastanawiam się czy warto...
Prezes - 2020-09-22, 20:29

Klima automatyczna dobrze działa i elegancko wygląda, zmienia bardzo wygląd wnętrza im-plus, Grzane fotele średnio potrzebne, ani zimy nie ma , a mały silnik szybko się rozgrzewa i dmuchawa na dole pod fotelem grzeje i fotel. Bezkluczykowego dostępu nie mam, ale jeździłem Megane z takim przez miesiąc i bardzo fajna sprawa. Z minusów, to chyba tylko jedno, że na przejeździe kolejowym rozrusznikiem się nie przetoczy auto w razie awarii.. polecam dopłacić, ja bym tak zrobił
ptakooo - 2020-09-22, 22:13

Ja zrobiłem tak: zamówiłem klimę automatyczną, a zrezygnowałem z grzanych foteli i handsfree. Nie brałem wogóle pod uwagę pseudo skóry. Brak regulacji temperatury dyskryminuje podgrzewanie 4 liter (bo jest się skazanym na ogień i przegrzanie klejnotów - to uwaga dla panów / paniom nie przeszkadza), mam w służbowej Toyocie - raz użyłem i stwierdziłem, że nie lubię tego. Natomiast dostęp bezkluczykowy może i fajny, ale układ ciągle jest aktywny lub emituje sygnał radiowy, a poza tym jest zaproszeniem dla amatorów cudzych samochodów. Nie mam ochoty drżeć w nocy i chorobliwie chować kluczy w metalowej puszcze po herbacie :). To moje zdanie. Przednie czujniki parkowania jeszcze chodziły mi po głowie, ale ich działanie i ochydny sposób montażu wyłącznika zadecydował o zmianie kierunku na MVC 360, czego nie żałuję. Z innych dodatków, o których przeczytałem, że nie poleca się to: rejestrator - zakłóca radio, MVC180 - ochydny montaż i dziwna wizualizacja, bagażnik box dachowy - zbyt miękki - odpowiednik Krono z Norauto tylko że szary za 1/3 ceny (ale lepiej kupić nawet używany ale markowy np. Thule). Z rzeczy wartych uwagi: podłokietnik ze schowkiem, ale ja akurat uważam ten oryginalny kapitański jest ok. Belki poprzeczne bagażnika - bardzo dobrej jakości francuskiej firmy Mont Blanc (kupiłem), przydatny jest też gumowy wkład do bagażnika (choć można kupić o wiele tańszy zamiennik). Jako zupełnie zbędne uważam naklejki progowe (również te podświetlane) w drzwiach przednich i na krawędzi bagażnika - robi się odpustowo... Wszelkie kangury i stopnie boczne będą wzbudzać politowanie i są niepraktyczne (polecam YouTube i filmiki jak się wiesza albo urywa całe zderzak z tym ustrojstwem).

Aha polecam przednie i tylne oryginalne chlapacze - naprawdę warto! Nie wiem jeszcze czy wybór osłon nadkoli był dobrym posunięciem, czas pokaże.

Za to kusi mnie jeszcze szary spojler z tyłu na klapie. Zero wartości użytkowej, ale dodaje smaczku w ciemnych odcieniach lakieru w kontraście do relingów, lusterek i elementów zderzaków.

Żywiec - 2020-09-23, 06:18

Automatyczna klima - tak, bezkluczykowy system - tak (nikt nie kradnie Dusterów i chowanie kluczyków w puszce to bardzo radykalne podejście, ale cieszę się że ktoś humorystycznie podszedł do zabezpieczenia samochodu), podświetlanie progów i naklejki - nie (nie wiem po co to jest i wygląda jak wygląda), tylny spojler - nie (również nie wiem po co to jest a wygląda jak wygląda), gumowy wkład do bagażnika - tak, orurowanie przednie - nie, orurowanie progów - tak jak jeździsz w terenie, nie jeżeli nie zjeżdżasz z asfaltu, podłokietnik - tak, chlapacze na przód i tył - tak i tak można było w nieskończoność :-D , ale ze kolega pytał tylko o klimę, grzane fotele i pilot zamiast kluczyka więc to powiem tak, klima - tak, bezkluczykowy system - tak, grzane fotele - tak dla dalszej odsprzedaży samochodu, nie musisz używać jak się boisz o swoje przyrodzenie.
ptakooo - 2020-09-23, 07:15

Żywiec napisał/a:
...bezkluczykowy system - tak (nikt nie kradnie Dusterów i chowanie kluczyków w puszce to bardzo radykalne podejście, ale cieszę się że ktoś humorystycznie podszedł do zabezpieczenia samochodu)...


Tu nie do końca się zgodzę. W Poznaniu i okolicach Dustery już znikały w tym roku. Zawsze znajdzie się zapotrzebowanie kryminalistów na części lub blacharkę tańsze niż w ASO. Zobaczcie ile rozbitych Dusterów z Francji, Niemiec lub pólwyspu iberyjskiego mamy na OLX. Albo to będzie naprawione albo pójdzie na śmietnik (takie przeznaczenie uznano na zachodzie).

A reszta jak najbardziej, każdy ma prawo wybrać to co mu odpowiada w samochodzie. Są elementy przydatne, ale są też zbędne bajery. To dodatkowy zarobek dealera - dlatego ceny w oficjalnej dystrybucji są tak wysokie.

Kilerfcb: pomyśl co będziesz używał, co brakowało Tobie w poprzednim aucie lub co sobie chwaliłeś, i to zamawiaj. Na szczęście Dacia ma prosty cennik i katalog akcesoriów. Ja na etapie poszukiwań samochodu jak zobaczyłem katalog dodatków w Fiacie to dostałem oczopląsów.

kilerfcb - 2020-09-23, 08:11

No właśnie teraz mam Kia Cee'd m.in. z podgrzewanymi fotelami, ALE z regulacja mocy. W zimę korzystam z tego zawsze, bo nie lubię o 6 rano siedzieć w zimnym. Oczywiście najpierw daje maxa, żeby poczuć efekt szybko, a potem zmniejszam na min, żeby tylko podtrzymywał ciepełko. No tutaj sprawa właśnie średnio wygląda i nie wiem czy warto to brać jak będę to uruchamiał na max 3 min bo mi się tyłek ugotuje.

Co do bezkluczykowego systemu to mega podoba mi się komfort korzystania z tego. Auto sie otwiera/zamyka, odpala przez wciśnięcie przycisku itd. Super sprawa tylko właśnie te kradzieże na walizki itp itd.. To mnie martwi. Niby AC będzie, ale jak znam życie ubezpieczyciele zawsze utrudniają i boję się, sytuacji, że będę bez auta ale za to z kredytem :D

Odnośnie klimatyzacji automatycznej to chyba nie mam żadnych wątpliwości. Sam design robi swoje więc to będę brał.

Mam w sumie pytanie o nagłośnienie w Dusterze. Może ktoś coś powiedzieć o jakości dzwięku ? W akcesoriach oferują lepsze nagłośnienie, ale nie wiem jak się sprawuje standardowe. Nie oczekuję cudów i basu, że szyby wylatują, ale chyba dla zwykłego Janusza dzwięk jest OK ?

ptakooo - 2020-09-23, 09:30

kilerfcb napisał/a:

Mam w sumie pytanie o nagłośnienie w Dusterze. Może ktoś coś powiedzieć o jakości dzwięku ? W akcesoriach oferują lepsze nagłośnienie, ale nie wiem jak się sprawuje standardowe. Nie oczekuję cudów i basu, że szyby wylatują, ale chyba dla zwykłego Janusza dzwięk jest OK ?


Dźwięk jest naprawdę bardzo dobry. W radiu MNE3 jest prosty korektor, ale w zupełności wystarcza do wyregulowania. Ja słucham na poziomie 10-13 w skali 30 a i tak pasazerowie twierdzą, że jest głośno. Żadnego pierdzenia, dudnienia plastików, drżenia nie ma. Jesy bas są tony wysokie z cykaczy. Focal jest przereklamowany. Jak nie podrywasz na wsi dziewcząt na zimny łokieć, to będziesz zadowolony ;-)

Dymek - 2020-09-23, 09:31

kilerfcb napisał/a:
No tutaj sprawa właśnie średnio wygląda i nie wiem czy warto to brać jak będę to uruchamiał na max 3 min bo mi się tyłek ugotuje.

Ja bym brał. System działa (moim zdaniem) dokładnie tak, jak powinien- chodzi tylko o to, aby w mroźny dzień uprzyjemnić pierwsze chwile na wychłodzonym fotelu. Nie chodzi o to, żeby przez całą podróż grzać 4 litery. Nagrzewamy szybko fotel i wyłączamy wynalazek, dalej już sam tyłek wystarczająco nagrzeje i podtrzyma temperaturę. A jak nie, to jaki problem załączyć sobie jeszcze raz?

Cytat:
Nie oczekuję cudów i basu, że szyby wylatują, ale chyba dla zwykłego Janusza dzwięk jest OK ?

Oczywiście, że na początek będzie OK, nie tylko dla Janusza. Zresztą bardziej opłaca się robić modyfikacje audio później, we własnym zakresie, niż zamawiać zestawy w cenach oferowanych w ASO. Pojeździsz, dowiesz się czego Ci brakuje i dopiero wymieniasz, dokładasz, wyciszasz. Zwłaszcza, że montaż np. subwoofera, w wykonaniu ASO, woła o pomstę ... jeden z kolegów demonstrował kiedyś takie fotki ze swojego Dustera.

SWilk - 2020-09-23, 11:15

kilerfcb napisał/a:
o do bezkluczykowego systemu to mega podoba mi się komfort korzystania z tego. Auto sie otwiera/zamyka, odpala przez wciśnięcie przycisku itd. Super sprawa tylko właśnie te kradzieże na walizki itp itd.. To mnie martwi.


Zainteresujcie się automatycznym wyłącznikiem nadajnika.

Czy to koniec kradzieży "na walizkę"? - pełny test Keyless Protectora
Strona producenta Keyless Procetctor

Nie wiem czy "pasuje" do Dacii, na liście marek jest tylko Renault. Sam mam w Lodgy tradycyjny kluczyk, więc nie sprawdzałem.

Dymek - 2020-09-23, 12:30

SWilk napisał/a:
Zainteresujcie się automatycznym wyłącznikiem nadajnika.

Niestety- nie automatycznym... Wszelkie patenty sprowadzające się do tego, aby kartę uderzyć, potrząsnąć czy dotknąć (takie też już widziałem), są moim zdaniem bez sensu, kasują główną zaletę systemu- bezobsługowość i wygodę. W uproszczeniu sprowadzają się do tego, by przy otwieraniu drzwi, karta stała się obsługiwana niemal jak zwykły pilot w kluczyku. Ale i bez tych problemów, system bezkluczykowy to dla mnie całkowicie zbędny bajer. Ja bym dopłacił za normalny kluczyk 😁

kilerfcb - 2020-09-23, 12:54

Patent z Keyless Procetctor całkiem fajny, ale 500-600 zł trzeba wydać. Może jakieś etui, ale znowu wkładać/wyjmować kluczyk...ehh Lub po prostu korzystać z tego jak leci, a w razie czego AC : ]
Mariusz_84 - 2020-09-23, 18:42

Zastanawia mnie ten max w opcji grzane fotele. Nie wiem jak jest w dusterze, ale np. max klima w Lodgy to 2/3 klimy np. w i20. Więc max grzanie foteli w Dusterze może być znośny niż max w Kia.....
straszna_maruda - 2020-09-23, 20:04
Temat postu: Re: Duster Prestige + opcje
Klima automatyczna - nie. Nie sprawdza się. Sprawdza się jedynie latem a i tak przy tylko dwóch osobach. Jesienią kiedy powietrze ocieka wilgocią automatyczna klima szybko ogrzewa wnętrze i redukuje nadmuch powietrza do wnętrza bo już osiągnęła zadane parametry. A jak nie ma przepływu powietrza to przy powietrzu przesyconym wilgocią szyby parują. W ciągu roku jest całe mnóstwo sytuacji gdzie i tak klimę trzeba wspomagać nastawami.. właściwie częściej to w tej chłodniejszej połówce roku. Zatem nie.

Bezkluczykowy system. Meeega wygodny. Jest tak wygodny, że jak wchodzę do normalnego auta to muszę po chwili wysiąść i wyciągnąć kluczyk z kieszeni by móc odpalić auto. Jedyną wadą jest ryzyko kradzieży. Tylko, że ja wychodzę z założenia, że jak ktoś kradnie stare reno to... to ... to jego wina bo sam ukradł. Więc tylko niech nie oddaje :mrgreen: .

Podgrzewane fotele. Sprawdzają się przy skórze, bo materiałowe siedzenia i tak szybko rozgrzewamy gorącem swym wewnętrznym. Ja nie używam bo zimą i tak chodzę w kalesonach więc zimne fotele nie są takie straszne przy dwóch warstwach na nogach i tyłku.


Renówkowa psełdoskóra ogólnie jest ok tylko nie nadaje się na krawędzie foteli bo pęka. Na drzwiach, tyłach foteli jest ok. Na kierownicy również.

HWfreak - 2020-09-24, 09:34

Ja uznałem klimę automat za must have. Mam w Megane 2 i nie wyobrażam sobie innej opcji.
Po jeździe próbnej DD2 stwierdziłem, że MVC360 też koniecznie chcę! Duże to auto, garaż wąski, miejsca parkingowe na mieście skromne.
I z takim założeniem poszedłem do salonu. Jak udało mi się stargować to ustaliłem, że akurat starczy na handsfree i nie powstrzymałem się przed dorzuceniem :lol: Zresztą Tobie też tak radzę. Ustal sobie co jest niezbędne, o co chcesz się targować a co będzie bonusem i w trakcie negocjacji ceny im więcej opuszczą, tym więcej dorzucaj do wyposażenia.
Tapicerki skórzanej nie brałem pod uwagę, bo jeśli nie ma klimy w fotelach to ja dziękuję w lato siadać na takie fotele, a materiałowa też jest ładna 8-)
A grzanie tyłka odrzuciłem bo z opinii wynika, że jest ciężkie w używaniu przez brak regulacji. Najwyżej kupię oryginalne maty i sterownik uniwersalny z regulacją.

defunk - 2020-09-24, 10:06

Automatyczna klimatyzacja ma sens tylko przy dwustrefówce, natomiast chyba nie widzę jej sensowności w sytuacji, kiedy każdy ma to samo.
Zamiast orurowania (które w Dusterze wygląda paskudnie i obciachowo) lepszym rozwiązaniem jest płyta ochronna pod zderzak i miskę -- lepiej chroni, nie pogarsza parametrów i wygląda dość dyskretnie (przynajmniej w moim, ale myślę, że do DD2 też jest taka dostępna).

HWfreak - 2020-09-24, 10:12

defunk napisał/a:
płyta ochronna pod zderzak i miskę
pojawiały się głosy, że w DD2 Prestige jakaś tam blacha jest. Wprawdzie nie turbo gruba ale jeśli jeździ się max po szutrach to wystarczy.

kilerfcb napisał/a:
Przymierzam się do zakupu Dustera w wersji Prestige.

Za jakieś 5-6h odbieram swojego z klimą automatyczną, handsfree i MVC. Jak masz pytanie o coś konkretnego to skontaktuj się na pw.

Prezes - 2020-09-24, 14:19

Klimatyzację automatyczną można używać wg własnych nastawień, co ja często robię. Nikt nie każe jej pracować na full automacie. Możesz sobie ustawić temperaturę, ale ustawić nawiew np. na nogi i twarz, wyłączyć klimatyzację i ustawić dmuchawę na 2 bieg. Póki nie wciśniesz guzika AUTO to ręcznie sterujesz. A naprawdę miło się kręci tymi przyciskami i fajnie wyglądają
wojtek013 - 2020-09-24, 18:14

Ja tam klimy automatycznej bym nie odpuścił, tak jak Prezes napisał: kierunkiem i siłą wiatru możesz sterować ręcznie, a przynajmniej zadaną temperaturę w miarę utrzymuje.

Grzane stołki w DD jeszcze nie używałem, więc nie wiem.

Dodatkowo mam ten akcesoryjny podłokietnik ze schowkiem - uważam, na pewno lepszy od fabrycznego.

Z tego wszystkiego handsfree tak najmniej. Tzn. tak: bez kluczykowy dostęp do auta sam w sobie za***isty, ale irytujące jest kilka rzeczy: trzeba pamiętać o zostawieniu karty w aucie jeśli wysiadasz, a ktoś zostaje wewnątrz (mam dodatkowo autoalarm); w sytuacji kiedy przechodzisz obok samochodu nie potrzebnie się otwiera i zamyka; oraz to, że po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi, nie ma możliwości zamknąć szyb tylko trzeba ponownie uruchomić silnik. Nie działa to jak np w Xtrialu: naciskasz przycisk bez sprzęgła - włączasz zapłon i działa cała elektryka; naciskasz ponownie wyłączasz. Ze sprzęgłem - wiadomo. Tak więc niby działa, ale jakoś tak budżetowo :-P

kilerfcb - 2020-09-24, 19:02

Dzięki za porady. Mam jeszcze chwilę czasu do namysłu, bo mam zaplanowaną wizytę w środę za tydzień. Klimatyzację wezmę na pewno. Reszta nie wiem. Zależy ile uda się ugrać na rabacie o ile w ogóle uda się coś ugrać. Swoją drogą kupilibyście teraz samochód który jak odbiorę strzelam w listopadzie to za chwilę nowy rok i od razu z buta utrata wartości przez rocznik... Nie myślałem o tym wcześniej, ale dzisiaj znajomy był zbulwersowany, że nie poczekam do 2021...
wuju - 2020-09-24, 19:07

Z mojej perspektywy nie posiadam Dacii ale klima automat jak najbardziej grzanie stołków jeśli nie ma regulacji do przemyślenia dostęp bezkluczykowy zwykły bajer
wojtek013 - 2020-09-24, 19:16

kilerfcb,

Zależy co tam sobie wymarzyłeś - litrówek stoi sporo dostępnych od ręki; 1,3 4x2 na teraz dwa.

Jest i jeden:

PRESTIGE Blue dCi 115 4WD
Kolor: Beż Dune

WYPOSAŻENIE
klimatyzacja automatyczna;
system Multiview Camera;
system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika;
fotele przednie podgrzewane;
koło zapasowe

Nic tylko rozmawiać :)

Ja tak czekałem na '20 a tu j*b: podwyżka....

kilerfcb - 2020-09-24, 19:25

Ja strzelam w 1.0 LPG. Cena katalogowa wyszła 69 300, a najwięcej rabatu póki co to zaoferowano mi 2800 zł... Porównując to do samochodów w rodzinie i znajomych to trochę słabo.
HWfreak - 2020-09-24, 22:41

kilerfcb napisał/a:
rabatu 2800 zł... Porównując to do samochodów to trochę słabo.

Tylko weź sobie nawet Tipo z podobną konfiguracją jak DD2 Prestige na full opcji albo jakąś tanią Kie i wyjdzie Ci nie 66,5 a minimum 75-80tys (przynajmniej pół roku temu tak było). A bagażnik i tak będzie mniejszy a LPG zamontujesz po gwarancji. No i nie wspomnę, że w razie awarii ceny części do Dustera a do innych marek może niewiele, ale jednak się różnią.

Prezes - 2020-09-24, 23:20

kilerfcb, Lepiej do odsprzedaży brać 2021. A te 69 300 za 1.0 to masakra, mój chyba coś koło 68 cennikowo wychodził..
SWilk - 2020-09-24, 23:23

kilerfcb napisał/a:
Swoją drogą kupilibyście teraz samochód który jak odbiorę strzelam w listopadzie to za chwilę nowy rok i od razu z buta utrata wartości przez rocznik... Nie myślałem o tym wcześniej, ale dzisiaj znajomy był zbulwersowany, że nie poczekam do 2021...


A śpieszy Ci się sprzedawać?

Ja swoją Lodgy zamawiałem pod koniec września 2017, odbierałem w połowie grudnia. Ale zamierzam jeździć jeszcze ładnych parę lat. Jak będę sprzedawał, to myślę, że dużo większe znaczenie będzie miał stan i historia samochodu niż różnica między 9 a 10 lat.

Jedyna wada takiego późnego rocznika może się ujawnić się przy ewentualnej kolizji w styczniu, gdy miesięczny samochód nagle ma wartość rocznego...


kilerfcb napisał/a:
[...]najwięcej rabatu póki co to zaoferowano mi 2800 zł... Porównując to do samochodów w rodzinie i znajomych to trochę słabo.

Dacia jest marką nisko marżową. Salony nie mają z czego dawać rabatów, a nie ma też oficjalnych rabatów dystrybutora. Jednak w swojej klasie i tak ceny wychodzą niezłe. Jak szukałem samochodu brałem pod uwagę Doblo 7-os. Mimo rabatu, jeśli mnie pamięć nie myli, 12000zł (15%) dla nauczycieli akademickich cena samochodu była nadal o prawie 20 tys wyższa niż lepiej wyposażonej Lodgy...

kilerfcb - 2020-09-25, 07:11

SWilk napisał/a:
A śpieszy Ci się sprzedawać?


Myślę, że 5 lat nią pojeżdżę. Chyba, że miałbym jakiegoś mega pecha, że byłaby awaryjna to bym pewnie kombinował, żeby się jej pozbyć.. Zakładam, że tak nie będzie :)

Prezes napisał/a:
A te 69 300 za 1.0 to masakra

No co do tego 1.0 to w środę będę wiedział czy da się tym jeździć :) Co prawda byłem już na jednej jeździe i razem z doradcą jechało się przyjemnie. Zobaczymy jak na pokładzie są 4 dorosłe osoby :)

wojtek013 - 2020-09-25, 08:52

Cena kosmos, rok temu +- 68 kosztował TCe 150
Prezes - 2020-09-25, 13:58

Kurcze, rzeczywiście, cena wyjściowa bez koloru, koła i klimy 64 400
1.3 TCe 130 KM prestige bez wyposażenia, jak wyżej 70 500 :roll:

Ale jakbym miał dać 69 300, to bym wolał tego 1.3, bez klimy automatycznej, bez gazu, w kolorze powiedzmy białym (teraz chyba +500 pln) i przetargować cenę ile się da

JS - 2020-09-25, 14:17

Wszyscy panowie macie rację z tymi preferencjami, tylko spróbujcie znaleźć coś porównywalnego w innych markach - oczywiście mówię o nówkach salonówkach. O LPG trzeba zapomnieć - jeszcze tylko Renault/Dacia kładą instalacje LPG do nowych aut. Robiłem różne konfiguracje w innych markach - LPG naprawdę wychodzi najtaniej, nawet jeśli trzeba powkurzać trochę ASO z powodu miernej jakości instalacji Landi Renzo, dodatkowych kosztów przeglądu etc.
Nie znam silnika 1.3 TCE z FAP, ale ostatnio zaczynają o nim źle pisać. Może to być przypadek losowo-fabryczny (TTTM), a może to jakaś wada narastająca z przebiegiem.

Czepianie się Dacii lub Renault (myślę tylko o nowym Sandero Stepway, Dusterze lub Capturze) to chyba jednak przesada. Za "takie pieniądze" - przecież w segmencie podwyższanych SUV/minivanów (ba, w każdym innym także) skończyło się "tanio".

A poza powyższym: czy rzeczywiście potrzebujemy w aucie aż tylu elektronicznych nowinek wodotrysków - pomijam oczywiście fakt ewentualnego szpanu przed sąsiadami, ale to raczej nie Dacią (tu oczywiście żart i mój wielki dystans do logo na masce - mam Dustera).

Prezes - 2020-09-25, 14:33

JS, my porównujemy ceny aktualne do tych sprzed roku i dwóch, w jednej marce. Porównałem tez dwa silniki, w tym samym aucie, nikt nie pisał o innej marce, a o co chodzi z tymi 1.3? Jeżdżą i w Daciach i w Renault i w Mercach, coś się nagminnie dzieje?

JS napisał/a:
pomijam oczywiście fakt ewentualnego szpanu przed sąsiadami

Człowiek jak już wydaje (jak dla mnie) kupę forsy, to raczej sam dla siebie chce mieć miłe dla oka, ewentualnie dla nogi, dla odczucia auto. Dla sąsiadów kupuje się inne samochody.

Hehe, nawet dziś kumpla namawiałem na Dacię, ale co by szwagier powiedział.... :lol: :lol: :lol:

Obywatel MK - 2020-09-25, 15:20

Myślę, że jeszcze automat i aktywny tempomat by się przydał w Dusterze, z resztą prędzej czy później będzie obowiązkowy.
Killer King - 2020-09-25, 15:40

Panowie i Panie
No podstawowe minimum przy samochodzie w cenie niezaczynanej się od 54k powinno być, jednak Esentiale jest nadal spartańskie.

Wczoraj przeglądałem oferty Sanedro Laureate i też nie ma różowo. Cena Sandero Stepway to już cena Dustera Esentiale.

Duster w Esentiale za 54 z kilkoma podstawowymi dodatkami i już robi się cena 59k jak za Comfort a tu zaczyna być podstawowe minimum.

Dokładamy 5k i mamy za 65 Prestige ( i zaczyna się mokry sen - bo od wersji Prestige zaczyna się zabawa) - wolę odczekać rok i dozbierać niż brak Esentiale lub kompromis Comfort.

Bo jak już kupisz, to chcesz się tym kil lat nacieszyć, chyba że masz sytuację podbramkową i nie masz wyjścia.

Bez urazy ale podobnie jest z Sandero - wersja Open to przepaść do Laureate ( i proszę się nie obrażać, to tylko moja opinia )

Kolega ma podobnie z Tipo - oddał by nerkę za Tipo LOUNGE ( i wolał dopłacić żeby czuć sie komfortowo ) ale za żadne skarby nie weźmie Tipo - Tipo/POP/STREET

Po porostu od pewnego poziomu wyposażenia samochód staje się bardziej atrakcyjny i zaczyna spełniać pewne założone minimum .

straszna_maruda - 2020-09-25, 16:53

kilerfcb napisał/a:
Swoją drogą kupilibyście teraz samochód który jak odbiorę strzelam w listopadzie to za chwilę nowy rok i od razu z buta utrata wartości przez rocznik... Nie myślałem o tym wcześniej, ale dzisiaj znajomy był zbulwersowany, że nie poczekam do 2021...


Jest jeszcze inny aspekt. Auta zarejestrowane w roku 2021 musza spełniać normę emisji euro 6d, te dzisiejsze jedynie normę euro 6 d temp. Z tym, że należy się upewnić jaką normę spełnia auto bo może być rejestrowane w roku 2021 ale wyprodukowane w roku 2020 i wdrodze wyjątku może spełniać starszą normę. Dodatkowo są też auta zarejestowane na dealera bez przebiegu ale spełniające normę emisji zaledwie euro 6c. I teraz pytanie jak długo chcesz używać auto bo jak w perspektywie 8-10-12 lat to norma emisji może mieć znaczenie w sensie wjedziesz do miejscowości lub nie. Jak kupujesz na którki okres do 5 lat to to ogólnie nie ma znaczenia.
Czy bym kupił? Z solidną obniżką (10-25%) tak. A ta zmiana norm też powoduje zmiany generacyjne modelu dlatego też będziemy mieć sandero 3 i co wysoce prawdopobne nie mieć logana mcv po nowym roku. Pytanie jak sie zmieni oferta dustera i to powinien wiedzieć dealer

i edycja... popatrz na ofertę forda i opla - mają "starsze" auta z solidnymi rabatami. Może coś znajdziesz.

Prezes - 2020-09-26, 19:08

Opel Duster i Ford Duster salą bardzo drogie, nawet w wyprzedażach :mrgreen:
kilerfcb - 2020-09-28, 22:14

No i zamówione. Skończyło się na tym, że wziąłem to o czym pisałem. Klima, bezkluczykowy system i podgrzewane fotele. Żona zdecydowała o kolorze brąz vision. Odbiór w listopadzie, zobaczymy co to będzie. Swoją drogą odbyłem dziś kolejną jazdę próbną 1.0 + LPG w 4 osobowym składzie. 3 facetów z czego dwójka z wagą 100kg i kobieta. Auto nie miało żadnego problemu, zbierało się gibko i wrażenia były pozytywne. Jest to jednak moje odczucie i ktoś kto lubi "depnąć" mógłby narzekać. W każdym razie lepiej jeździ od mojego aktualnego samochodu, a na co dzień będzie użytkowane w składzie 2 dorosłych i małe dziecko.
Marek1603 - 2020-09-29, 05:56

No i gratulacje.
Killer King - 2020-09-29, 06:20

kilerfcb, a jak wrażenie z 1.0 TCe w odniesieniu do 1.4 109KM w Cee'd ?
kilerfcb - 2020-09-29, 06:32

Lepsze, mam wrażenie, że auto nie cierpi z takim obciążeniem. Kia z 4 osobami zdecydowanie odczuwa obciążenie, szczególnie przy rozpędzaniu się itd. także turbina i mimimalnie więcej Nm (137 vs 170) robią swoje. Na moje Januszowe potrzeby zdecydowanie wystarczy zwłaszcza, że tak jak powiedziałem na codzień obciążenie będzie zdecydowanie mniejsze.
kilerfcb - 2020-09-29, 07:52

Teraz tak myślę... jak wygląda podświetlenie deski w Dusterze ? Oprócz zegarów i klimy jest podświetlenie na inne rzeczy ???
HWfreak - 2020-09-29, 08:22

kilerfcb napisał/a:
jak wygląda podświetlenie deski w Dusterze
białe :)
Podświetlone masz przyciski szyb po stronie kierowcy (nie wiem jak inne), panel klimy, wszystkie przyciski na panelu środkowym, przełącznik tempomatu/ogranicznika na tunelu środkowym. Napewno przełącznik lpg i raczej martwego pola. I chyba tyle.
Przyciski kierownicy, klamki, nawiewy, przełączniki świateł do czytania, manetki i gniazdka są bez podświetlenia.

Dymek - 2020-09-29, 09:17

HWfreak napisał/a:
Przyciski kierownicy, klamki, nawiewy, przełączniki świateł do czytania, manetki i gniazdka są bez podświetlenia.

No i regulator położenia lusterek też ślepy.

HWfreak - 2020-09-29, 10:20

Dymek napisał/a:
regulator położenia lusterek

faktycznie. Przywykłem bo mam taki samy w Megane II i nie zwracam na niego uwagi.

kilerfcb - 2020-09-29, 13:43

Dzięki, jakoś tak przez chwilę myślałem, że oprócz ekranu i klimy nic się nie świeci, a auta nie widziałem ani razu jak jest ciemno.. ;)
kilerfcb - 2020-10-03, 11:00

Zastanawiam się jeszcze nad oponami. Samochód wyjeżdża z salonu na letnich w rozmiarze 215/60/17 z alufelgami. Generalnie zimówki są w rozmiarze 215/65/16 i takie zazwyczaj są proponowane. Ja jednak zastanawiam się nad rozmiarem identycznym do letnich ? Co o tym myślicie ? Wiem, że na zimę lepiej więcej "mięsa", ale większe felgi bardziej mi się podobają w Dusterze...
Black Dusty - 2020-10-03, 12:22

kilerfcb napisał/a:
Wiem, że na zimę lepiej więcej "mięsa",

Więcej mięsa jest potrzebne do jazdy po wertepach a nie zimą, do jazdy w zimie niektórzy uważają że potrzeba węższych opon, jazda zimą (których ostatnio w zasadzie nie ma) nie różni sie od jazdy latem prócz trochę niższych temperatur. Osobiście mam zimówki takie jak latowe od zawsze i w każdym samochodzie i nie ma różnicy w jeździe(ewentualnie inny odgłos)

HWfreak - 2020-10-04, 21:51

Tylko 215/60/17 będą zauważalnie droższe niż 215/65/16 i jeśli zdecydujesz się na dodatkowe felgi to też zapłacisz sporo więcej za 17.
Black Dusty - 2020-10-04, 22:58

Ale dlaczego zawsze musi być mowa o cenie, nie wszyscy patrzą na życie z tej perspektywy ( no chyba że ktoś jest z Krakowa :-P ale to tylko taki żart ;-) )
Killer King - 2020-10-05, 07:43

Black Dusty napisał/a:
... do jazdy w zimie niektórzy uważają że potrzeba węższych opon, jazda zimą ...


W miastach, gdzie nie ma śniegu, ta reguła nie ma zastosowania.
Poza miastem, gdzie gminy nie mają tyle $$$ na solanki i odśnieżanie, jazda po śniegu jak najbardziej będzie pewniejsza na mniejszym rozmiarze - np 215 lato / 205 zima.

HWfreak - 2020-10-05, 07:58

Black Dusty napisał/a:
Ale dlaczego zawsze musi być mowa o cenie, nie wszyscy patrzą na życie z tej perspektywy

jednak w dyskusji warto zwrócić na to uwagę, żeby nie umknęło to osobie potrzebującej pomocy 8-) Ja osobiście planuję na zimę 16 na stalowych Fidji i delikatnym dystansie bo moim zdaniem na zimę do DD2 pasują takie balony :-D

kilerfcb - 2020-10-06, 09:10

Jasne, zdaję sobie sprawę, że cena jest inna, ale po prostu wizualnie opona 215/65 w Duster mi się nie podoba... Niby przy 215/60 nie ma jakiejś kosmicznej różnicy. Jednak dla mnie jest ona widoczna i skoro nie ma przeciwskazań do takich zimówek to pójdę w tą stronę :)
Mariusz_84 - 2020-10-09, 08:07

Widziałem Dustera za 85 tys zł czy to jest najwyższy Prestige +opcje czy można dobić do 100 tys??
Obywatel MK - 2020-10-09, 08:30

Można, jeszcze jak, wystarczy dołożyć dywaniki ze złota :mrgreen:
Mariusz_84 - 2020-10-09, 14:10

I teraz rodzi się pytanie czy Duster za np. 100 tys zł dalej jest ATRAKCYJNY na tle konkurencji???
Pedros - 2020-10-09, 14:54

Mariusz_84 napisał/a:
I teraz rodzi się pytanie czy Duster za np. 100 tys zł dalej jest ATRAKCYJNY na tle konkurencji???

100 tyś. zł. to cena za którą można już trochę powybierać ale póki co to żaden Duster tyle nie kosztuje. Owszem- osiemdziesiąt parę tysięcy to już dość sporo w porównaniu z cenami w momencie debiutu obecnego modelu ale do stówy nadal jeszcze dość dużo brakuje.

laisar - 2020-10-09, 17:08

Mariusz_84 napisał/a:
czy Duster za np. 100 tys zł dalej jest ATRAKCYJNY na tle konkurencji???

Pytanie jest bez sensu, bo odpowiedź zależy od osoby - dla jednych dalej będzie atrakcyjny, dla innych 80 kzł to już za dużo.

Dracid - 2020-10-09, 21:29

Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.

Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.

laisar - 2020-10-09, 22:03

A w jakich innych autach jest inaczej?
Mariusz_84 - 2020-10-10, 08:56

Nie wiem może za stary już jestem ale jak cenowo zbliżamy się do Japończyków albo Niemców to ciężko mi wybrać Dustera np zamiast Rav-4 albo Skody Karoq. Co innego Koreańczyk albo Włoch to Duster dalej może być atrakcyjny np. vs. Hyundai Tuscon, Kia Sportage.....

Oczywiście cena 85 tys nie jest granica atrakcyjności, ale 100 tys już budziłoby u mnie wątpliwości???

Jestem z tej epoki że number uno Niemiec, sekondo Japończyk, a później cała reszta.......Świat się zmienia więc mogę się mylić i Rumun nie musi być gorszy od Niemca :-)

GRL - 2020-10-10, 09:15

Mariusz_84 napisał/a:
Widziałem Dustera za 85 tys zł czy to jest najwyższy Prestige +opcje czy można dobić do 100 tys??

Raczej nie idzie przebić 90.000zł

Dracid napisał/a:
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.

Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.

To co ma powiedzieć właściciel Golfa R za ok 200.000zł, skoro mój wybiedzony kosztował 70.000zł? :lol:

Mariusz_84 napisał/a:
Nie wiem może za stary już jestem ale jak cenowo zbliżamy się do Japończyków albo Niemców to ciężko mi wybrać Dustera np zamiast Rav-4 albo Skody Karoq. Co innego Koreańczyk albo Włoch to Duster dalej może być atrakcyjny np. vs. Hyundai Tuscon, Kia Sportage.....

Jak doposażysz konkurencję w te same bajery, to auta są wciąż zauważalnie droższe...
Ja myślę, że pułapka na Dacię jest gdzie indziej.
Przykładowo mi się podoba fakt, że czuwa nade mną radar z funkcją hamowania antykolizyjnego - i to w aucie za 7 dyszek.
Ile razy wyceniam sobie przyszłe "drugie auto w rodzinie" i dojeżdżam do okolic 65.000zł, a wiem, że radaru nie dostanę nawet za dopłatą, to troche mnie bierze zniesmaczenie...
Problemy pierwszego świata. :lol:

Mariusz_84 - 2020-10-10, 09:35

Dracid napisał/a:
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.

Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.


Koledze pewnie chodziło o to że Dacia mimo bajerów dalej jest autem skręcanym w tureckiej fabryce przez imigrantów, a japońskie auta są skręcane przez roboty w fabryce gdzie siedzi kilku inżynierów wciskających odpowiednie guziki..... I mimo wszystko jakość wykonania będzie odbiegać w znacznym stopniu....

straszna_maruda - 2020-10-10, 09:41

laisar napisał/a:
A w jakich innych autach jest inaczej?


np fordach? wyższe wersje mają inne zawieszenie.
No i kwestia wytłumienia. Jeśli podstawowa dacia to padaka akustyczna a wersja za cenę (wersji wypasionej ) porównywalną z podstawową konkurencją i mimo to konkurencja jest cichsza to trochę słabo.
i jeszcze jedno... często wyższe wersje mają mocniejsze silniki co skutkuje innym układem hamulcowym większe tarcze ( nawet w megance to było bo wyższa wersja o tej samej mocy miała inne średnice tarcz), tarcze zamiast bębnów na tylnej osi w segmencie b.

Pedros - 2020-10-10, 10:50

Mariusz_84 napisał/a:
Dracid napisał/a:
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.

Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.


Koledze pewnie chodziło o to że Dacia mimo bajerów dalej jest autem skręcanym w tureckiej fabryce przez imigrantów, a japońskie auta są skręcane przez roboty w fabryce gdzie siedzi kilku inżynierów wciskających odpowiednie guziki..... I mimo wszystko jakość wykonania będzie odbiegać w znacznym stopniu....

Mocno przesadzony stereotyp. Dziś już nie da się nowych samochodów ..klepać młotkiem" i linie produkcyjne muszą być zautomatyzowane aby nadążyć za normami.

kilerfcb - 2020-10-10, 11:09

Wracając do tematu mojego auta zastanawiam się jeszcze nad dwoma kwestiami.

1. Odstraszacz do gryzoni i kun itd. Co o tym myślicie ? Opłaca się wydać 60 zł na takie coś ? https://allegro.pl/oferta/samochodowy-odstraszacz-gryzoni-kun-szczurow-myszy-5089782123

2. Uszczelka pod maskę. Przewinął się parę razy ten wątek. Rozważam faktycznie zakup takiej uszczelki. Padały nazwy "KUK". Może to ktoś wyjaśnić ? :mrgreen:

velomar - 2020-10-10, 11:36

straszna_maruda napisał/a:

i jeszcze jedno... często wyższe wersje mają mocniejsze silniki co skutkuje innym układem hamulcowym większe tarcze ( nawet w megance to było bo wyższa wersja o tej samej mocy miała inne średnice tarcz), tarcze zamiast bębnów na tylnej osi w segmencie b.


Tu akurat stanę w obronie Dacii.
W Sandero TCE90, które oglądałem z wyprzedaży rocznika 2019 z przodu były tarcze wentylowane, a u mnie w SCE75 (2020) są zwykłe, więc czymś tam się te droższe wersje różnią.
Podobno w wersji Access nie było z przodu stabilizatora, u mnie w Laureate na pewno jest. Ktoś może to potwierdzić?

Mariusz_84 - 2020-10-10, 11:56

Pedros napisał/a:
Mariusz_84 napisał/a:
Dracid napisał/a:
Warto pamiętać, że duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.

Wszystko co płaci się ponad 42 900 to tylko wykończenie, a baza zostaje ta sama.


Koledze pewnie chodziło o to że Dacia mimo bajerów dalej jest autem skręcanym w tureckiej fabryce przez imigrantów, a japońskie auta są skręcane przez roboty w fabryce gdzie siedzi kilku inżynierów wciskających odpowiednie guziki..... I mimo wszystko jakość wykonania będzie odbiegać w znacznym stopniu....

Mocno przesadzony stereotyp. Dziś już nie da się nowych samochodów ..klepać młotkiem" i linie produkcyjne muszą być zautomatyzowane aby nadążyć za normami.


Może w Dusterze tego nie ma, ale w Lodgy jest sporo niedociągnięć nawet w wersji SL TECHROAD full opcja np.
- pasy w III rzedzie jeden źle zamontowany skręcony
- drzwi źle spasowane nie domykają się na szczęście jedne z czterech
- klima mało wydajna itp itd.

Jednak to wszystko powyżej nie ma znaczenia bo Lodgy w swojej klasie jest cenowo poza konkurencją.

Duster im bardziej zbliża się do 100 tys tym będą większe oczekiwania konsumentów......

Mariusz_84 - 2020-10-10, 11:58

kilerfcb napisał/a:
Wracając do tematu mojego auta zastanawiam się jeszcze nad dwoma kwestiami.

1. Odstraszacz do gryzoni i kun itd. Co o tym myślicie ? Opłaca się wydać 60 zł na takie coś ? https://allegro.pl/oferta/samochodowy-odstraszacz-gryzoni-kun-szczurow-myszy-5089782123

2. Uszczelka pod maskę. Przewinął się parę razy ten wątek. Rozważam faktycznie zakup takiej uszczelki. Padały nazwy "KUK". Może to ktoś wyjaśnić ? :mrgreen:


Opłaca się widziałem już zniszczenia po gryzoniach przekraczające 60 zl

czco - 2020-10-10, 12:08

Byłem zainteresowany zakupem daci w Rybniku ale zrezygnowałem obsługa fatalna .Interesował mnie silnik co najmniej 110 najlepiej 130-150 koni ale pani z uporem maniaka chciała abym kupił Tce 100 {chyba taka praca albo głucha}W tej chwili czekam na wyprzedaże w suzuki .S 4 cros napęd 4x4 [rocznik 2019 auto od szefa] 78 000] zobaczymy co będzie z nowymi
Mariusz_84 - 2020-10-10, 12:16

czco napisał/a:
Byłem zainteresowany zakupem daci w Rybniku ale zrezygnowałem obsługa fatalna .Interesował mnie silnik co najmniej 110 najlepiej 130-150 koni ale pani z uporem maniaka chciała abym kupił Tce 100 {chyba taka praca albo głucha}W tej chwili czekam na wyprzedaże w suzuki .S 4 cros napęd 4x4 [rocznik 2019 auto od szefa] 78 000] zobaczymy co będzie z nowymi


Kupujesz 100 KM za kilka tysięcy taniej i sam podnosisz moc do 130 KM za kilka set złotych wyjdzie na to samo..... Jeździsz oczywiście rok na gwarancji aby wszelkie niedoróbki poprawić, a później podnosisz moc 130-160 KM

nowy - 2020-10-10, 12:59

kilerfcb napisał/a:
Uszczelka pod maskę. Przewinął się parę razy ten wątek. Rozważam faktycznie zakup takiej uszczelki. Padały nazwy "KUK". Może to ktoś wyjaśnić ?


http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=600 wszystko na jej temat

Pedros - 2020-10-10, 14:14

Mariusz_84 napisał/a:
Może w Dusterze tego nie ma, ale w Lodgy jest sporo niedociągnięć nawet w wersji SL TECHROAD full opcja np.
- pasy w III rzedzie jeden źle zamontowany skręcony
- drzwi źle spasowane nie domykają się na szczęście jedne z czterech
- klima mało wydajna itp itd.

Pasy rzeczywiście montują ludzie i tutaj błędy zdarzają się w każdej marce choć nie zaprzeczę że w tych tańszych mogą występować częściej. Podobnie jest z montażem drzwi.
Jeśłi zaś chodzi o wydajność klimatyzacji to raczej nie ma związku z tym kto ją montował.
Mariusz_84 napisał/a:
Duster im bardziej zbliża się do 100 tys tym będą większe oczekiwania konsumentów......

To prawda ale prawdą jest też że wszyscy testujący i użytkujący Dustera II zgodnie twierdzą że jest zdecydowanie leiej wykonany niż tańsze modele Dacii. Tak więc można założyć że ze wzrostem ceny wzrasta również jakość ( nie mówię tu o podwyżkach związanych z unijnymi daninami).

Mariusz_84 - 2020-10-10, 18:36

Wykonanie jedna sprawa, a najnowsze technologie druga sprawa.
Np. W Lodgy skrzynia biegów wykonana jest przyzwoicie, ale technologicznie są to lat 80' (informacja z forum). Duster na pewno jest mniej zacofany pytanie jak bardzo jest na topie z nowymi technologiami i rozwiązaniami.

laisar - 2020-10-11, 13:03

straszna_maruda napisał/a:
laisar napisał/a:
Dracid napisał/a:
duster Prestige choćby i za 150 tysięcy to będzie duster w wersji Access za 42 900, do którego dołożono inny silnik (jak sobie ktoś zamówi, rzecz jasna), parę agregatów (klima), bajerów, kolorowych osłon, skórki na boczkach, felgi, itd.

A w jakich innych autach jest inaczej?

np fordach? wyższe wersje mają inne zawieszenie

No to właśnie w daciach też - tak jak napisał kol. velomer, wyższe wersje mają stablizator, a np duster 4x4 ma z tyłu wielowahacz.

Tylko że to się wszystko mieści w tym, co pierwotnie napisał. kol Dracid - taki ford za 200 kzł to dalej będzie ford w wersji podstawowej, do którego dołożono [coś-tam, coś-tam]. Bo wbrew jego sugestiom - droższe wersji innych marek wcale nie powstają na osobnych liniach produkcyjnych, z innej stali, z inną konstrukcją, ani nie są dopieszczane ręcznie przez tajskie masażystki... Wszystkie modele popularne produkowane masowo wytwarzane są tak samo - dacia, ford, volkswagen czy inny fiat.

Natomiast jest faktem, że dacia cenowo _zaczyna_ się niżej, z czego _oczywiście_ wynika pewna początkowa niższa jakość, która jest dalej dziedziczona przez wyższe modele - tyle że one też dalej są tańsze, niż podobna konkurencja. Dziwić się temu, albo narzekać na to jest raczej... mało logiczne?


Mariusz_84 napisał/a:
skręcanym w tureckiej fabryce

Dacia nie produkuje żadnych aut w Turcji.

Killer King - 2020-10-11, 16:09

laisar napisał/a:

Natomiast jest faktem, że dacia cenowo _zaczyna_ się niżej...


No zaczyna się w 2/3 ceny innych :-P

I dlatego Dacia jest aktualnie #1place jeżeli chodzi i Dustera.
Ale ludzie i tak będą narzekać a zwłaszcza ci, co by chcieli wszystko, ale nie mają za co.
Taki typ Janusza motoryzacji, co dobrze oglądał przed zakupem ale już po zaczyna narzekać.

Dodam, że Duster w wersji prestige jest nadal tańszy od golasa Tucsona/Sportage

Niech policzą do tego różnicę w utracie wartości np. po 5 latach i dopiero zobaczą o ile Dacia jest tańsza.

Mariusz_84 - 2020-10-11, 16:36

To wszystko prawda dlatego wybrałem Lodgy za 50 tyś zamiast Reno Espace za 140 tys, ale to nie zmienia faktu że golas Lodgy i golas Espace to zupełnie inna jakość bazowa, powiedziałbym ze chyba nawet przepaść technologiczna.......

Dobrze że jest marka aut dla ludzi z zarobkami Europy wschodniej. To jest atut Dacii i Dustera cena nie jakość i lepiej żeby tego się trzymali dalej......

Killer King - 2020-10-11, 18:50

No tak, golas Duster albo i nawet Prestige technologicznie nie dorówna golasowi np. Tucson/Sportage
Różnica również będzie w komforcie ( np. wyciszenie ) i wyposażeniu ( albo jego braku po stronie golasa )

Pytanie czy ja chcę:
1) Płacić np. 100k za samochód ( nie golas ), którym przejadę 100kkm w 5 lat i sprzedam z utrata wartości min 50%.
2) Nie popłynę na serwisie przez 5 lat.
3) Postawię pod marketer, gdzie każdy napier...ala drzwiami i się tym nie będę przejmował.
4) A na deser - kupisz, będzie głaskał, przykrywał na noc kocykiem i co tam jeszcze zrobisz, żeby odsprzedać z jak jak najmniejszą stratą - ale przyjedzie taki moment, że ktoś się zagapi i szkoda całkowita...

No i dla takich osób chyba jest kierowana oferta Dacii.

Kupujesz, parkujesz gdzie chcesz, serwis tani, utrata wartości śmieszna, bezawaryjność jak u innych, a jak się znudzi, to bierzesz następny bez samobójczych myśli o kredycie jak na mieszkanie.

Mariusz_84 - 2020-10-12, 09:37

Zgadzam się z wszystkimi punktami mam tylko dwie uwagi:

1) klima w Lodgy jest mocno okrojona byłbym wstanie dopłacić kilka tysięcy za opcję np klimy automatycznej i wydajnej

2) zawieszenie to akurat mniej mnie razi, ale też mogłaby być opcja Stepway z lepszym zawieszeniem, a nie tylko wizualnie i też nie miałbym problemu dopłacić

Cała reszta zbędna np. grubsze blachy, lepsze wyciszenie i bajery typu czujniki zmierzchu, inteligentne systemy parkowania itp itd.

toka93 - 2020-10-12, 19:04

Klima w Lodgy nie jest okrojona i jest wydajna, jednak przy tak dużym aucie musi mieć nawiewy na tył pojazdu. Tymi małymi wylotami z przodu nie rady nadmuchać na sam tył auta i to jeszcze tak mocno oszklonego jak Lodgy, zresztą w dokkerze podobnie.
Wychodzi po prostu w tym momencie niska cena pojazdu.

Mariusz_84 - 2020-10-12, 20:06

Chodzi mi o moc np w "starym" Passacie jak klima wiała bezpośrednio na mnie to miałem sople pod nosem, a w Lodgy jak ustawiam klimę bezpośrednio na siebie to jest chłodno, ale nie muszę zmniejszać mocy może dmuchać na maxa cały czas ( oczywiście wolę słabsza klimę bo jest zdrowsza dla organizmu niż arktyczna wydajność).
kilerfcb - 2020-10-13, 09:30

Panowie a orientujecie się jaki jest system sprawdzania ciśnienia opon w Duster ? Bezpośredni czy pośredni (ABS+ESP itd) ? Bo szukam kompletu kół zimowych i nie wiem czy muszę szukać z czujnikami czy bez.
JS - 2020-10-13, 10:08

Przez pompę ABS - na pewno większość tak ma.
kilerfcb - 2020-10-17, 11:19

Ok, dzięki za info. Rozglądam się za felgami, bo planuję wydębić opony zimowe 17 od Dilera (jak nie to kupie) i podobają mi się felgi Alkatec RX9 Black Polished 17. Nie mam bladego pojęcia co to za firma, ale nie widziałem jej w top 10 :) Może ktoś miał takie felgi lub podobne tego producenta ?
Hipolit - 2020-10-19, 09:09

kilerfcb, ja mam takie alkatec na lato i zimę. Używam ich od początku, czyli od 2018. Nic się z nimi nie dzieje.
Mariusz_84 - 2020-10-23, 09:13

Grand Duster w wersji Prestige pewnie będzie dobijał do 100 tys zł 7 os. z lepszym wyposażeniem niż Lodgy??
kilerfcb - 2020-10-24, 06:45

Czy komputer pokładowy Dustera zawiera info o temp na zewnątrz? Jest oryginalnie? Trzeba włączyć samemu czy po prostu nie ma?
Black Dusty - 2020-10-24, 08:50

Zawiera ale musisz uruchomić DD4ALL
Tu kilka tematów, choć w innych też można znaleźć informacje więc musisz poczytać i poszukać
http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=dd4all
http://www.daciaklub.pl/f...ght=modyfikacje

wojtek013 - 2020-10-24, 12:37

Trzeba samemu, stosunkowo niewielki problem.
Zestaw obowiązkowy to termometr, zegarek i wyłączenie automatycznej tylnej wycieraczki.

maciek - 2020-10-26, 13:07

wojtek013, pamiętasz ścieżkę na wyłączenie wycieraczki ?
laisar - 2020-10-26, 13:45

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17681

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1587

kilerfcb - 2020-10-29, 19:59

Grzebiąc w tym tracę gwarancję ? Czy ASO wykonuje takie rzeczy ?
laisar - 2020-10-29, 20:13

Nie.
kilerfcb - 2020-10-31, 11:00

Kwestia 2 tygodni i będę w końcu posiadaczem Dustera, zamówiłem sobie odstraszacz do kun itd z firmy Viano. Szukam jeszcze uszczelki pod maskę. Możecie zapodać linka do czegoś dobrego i sprawdzonego ?
laisar - 2020-10-31, 11:55

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + uszczelka + mask* = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=118

albo

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Kultowa uszczelka klubowa KUK-1 (pod maską) » http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=118

kilerfcb - 2020-11-08, 10:29

Wiem, że to bez sensu ale nie mogłem się powstrzymać. Wyczekiwany dzień już jutro :)

[url=https://ibb.co/bmk0Dw9][/url

Killer King - 2020-11-08, 16:04

No to czekamy na więcej fotek z dnia jutrzejszego ;-)
kilerfcb - 2020-11-09, 08:34

Jeszcze nie odebrana, ale przymierzam się do zakupu opon zimowych i felg, bo lada moment trzeba będzie i tak zmienić ogumienie. Zwlekałem z zakupem czekając na to co zaproponuje mi salon. Zależało mi na 17 zimowych + alu, ale Alu nie mają, a cena samych opon jest wyższa niż w sklepie. Zaproponowano mi komplet kół zimowych na stalowych felgach 16. Prawdopodobnie je wezmę, ale od razu sprzedam.

Czytam czytam o rozmiarach felg i zastanawiam się czy takie: https://www.oponeo.pl/fel...t40-00#35846873

będą OK ? Różni się ET, otwór centralny i szerokość od oryginalnych alu 17 z Dustera. Czy to będzie problem ? Ma to na coś jakiś większy wpływ ?

Black Dusty - 2020-11-09, 10:50

Cytat:
będą OK ? Różni się ET, otwór centralny i szerokość od oryginalnych alu 17 z Dustera. Czy to będzie problem ? Ma to na coś jakiś większy wpływ ?

O felgach to tu
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=600
Jeżeli chodzi o ET to mniejsze bardziej wysuwa felgę na zewnątrz auta i opona będzie wystawać tym bardziej że felga jest o 1" szersza, co do otworu centralnego to jeżeli jest większy można zastosować pierścienie centrujące.

Pedros - 2020-11-09, 15:08

kilerfcb napisał/a:
Jeszcze nie odebrana, ale przymierzam się do zakupu opon zimowych i felg, bo lada moment trzeba będzie i tak zmienić ogumienie. Zwlekałem z zakupem czekając na to co zaproponuje mi salon. Zależało mi na 17 zimowych + alu, ale Alu nie mają, a cena samych opon jest wyższa niż w sklepie. Zaproponowano mi komplet kół zimowych na stalowych felgach 16. Prawdopodobnie je wezmę, ale od razu sprzedam.

Czytam czytam o rozmiarach felg i zastanawiam się czy takie: https://www.oponeo.pl/fel...t40-00#35846873

będą OK ? Różni się ET, otwór centralny i szerokość od oryginalnych alu 17 z Dustera. Czy to będzie problem ? Ma to na coś jakiś większy wpływ ?


Nie wiem czy te felgi są dobrym pomysłem na koła zimowe. Samo odsadzenie ET nie jest wielkim problemem bo przy tym rozmiarze felgi całość ,,wejdzie" w głąb o ok. 2,5mm wiec luzik. Natomiast nie jest raczej najlepszym pomysłem zakładanie felgi szerszej od oryginału - szczególnie jako kompletu zimowego - tym bardziej że koło będzie bardziej wystawało na zewnątrz o 22,5mm ( pytanie czy nie wyjdzie za obrys krawędzi auta powodując łamanie przepisów w tej kwestii).

kilerfcb - 2020-11-19, 22:32

Felgi pasują :)


nowy - 2020-11-22, 18:58

To niebieskie światło z przodu to oryginalne? Czy mam jakieś przewidzenia?
kapelusznik - 2020-11-22, 19:25

Na moje to balans bieli zwariował na zdjęciu jak to zwykle bywa w słabych aparatach przy świetle mieszanym - widać że oświetlenie na zewnątrz z lamp sodowych - zawsze źle to wychodzi w połączeniu z innym typem źródła światła.
klazow - 2020-11-23, 18:05

Zdjęcie zdecydowanie warte zamieszczenia.
Duster wygląda obłędnie.

Bez znaczenia czy wyszło tak przypadkiem czy specjalnie :mrgreen:

kilerfcb - 2020-12-12, 10:30

Ehh.. miesiąc po odbiorze i już umówiona 1 wizyta w serwisie... nawet nie wiem od kiedy problem występuje, ale wczoraj odbierając znajomego spod bloku zapytał się mnie "co Ci te auto zgrzypi jak stary fortepian?" a ja w szoku o co mu chodzi. Faktycznie jak uchyliłem szybę i zrobiłem rundkę po nierównościach pod jego blokiem to usłyszałem zgrzypienie dochodzące prawdopodobnie z okolic tylniego lewego nadkola..
defunk - 2020-12-12, 10:54

kilerfcb napisał/a:
Ehh.. miesiąc po odbiorze i już umówiona 1 wizyta w serwisie... nawet nie wiem od kiedy problem występuje, ale wczoraj odbierając znajomego spod bloku zapytał się mnie "co Ci te auto zgrzypi jak stary fortepian?" a ja w szoku o co mu chodzi. Faktycznie jak uchyliłem szybę i zrobiłem rundkę po nierównościach pod jego blokiem to usłyszałem zgrzypienie dochodzące prawdopodobnie z okolic tylniego lewego nadkola..


Może wystarczy odgrzybić? ;-)

( https://sjp.pwn.pl/slowniki/skrzypienie.html )

Black Dusty - 2020-12-12, 12:25

defunk napisał/a:
kilerfcb napisał/a:
Ehh.. miesiąc po odbiorze i już umówiona 1 wizyta w serwisie... nawet nie wiem od kiedy problem występuje, ale wczoraj odbierając znajomego spod bloku zapytał się mnie "co Ci te auto zgrzypi jak stary fortepian?" a ja w szoku o co mu chodzi. Faktycznie jak uchyliłem szybę i zrobiłem rundkę po nierównościach pod jego blokiem to usłyszałem zgrzypienie dochodzące prawdopodobnie z okolic tylniego lewego nadkola..


Może wystarczy odgrzybić? ;-)

( https://sjp.pwn.pl/slowniki/skrzypienie.html )

Może kolega jest z Cięciny, i teraz Ci głupio ;-)
http://www.ciecina.eu/gwara/slownik/Z

kilerfcb - 2020-12-15, 16:58

Heh.. serwis stwierdził, że to jakiś plastik - osłona tylniej belki. Nie maja od producenta rozwiązania na taki problem i zastosowali SWOJE rozwiązanie... okleili jakiś element taśmą i podsumowali tak: jeździć i obserwować. Niby już nie skrzypi :-) ale dalej słyszę jakieś dzwięki jak nim pobujam (lub zjadę np. z krawężnika).. tak jakby auto chciało mi powiedzieć jestem zmęczona przestań mną bujać :mrgreen: :-/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group