DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Naprawa nowego auta jeszcze przed odbiorem

Sebarc - 2020-10-14, 21:30
Temat postu: Naprawa nowego auta jeszcze przed odbiorem
Witam wszystkich Klubowiczów.
Chciałbym się poradzić w pewnej sprawie co byście zrobili na moim miejscu?
Pojazd zamówiłem około trzech miesięcy temu, w zeszłym tygodniu dostałem wszystkie dokumenty i zarejestrowałem samochód.
W dniu dzisiejszym miałem stać się posiadaczem nowej Dacii Duster 1,5 dCi jednak wczoraj zadzwonił do mnie sprzedawca, że odbiór będzie niemożliwy ponieważ przy szykowaniu pojazdu do wydania zapaliła się lampka uszkodzonego adblue. Serwis stwierdził, że wadliwy jest moduł wtrysku adblue - ponieważ moduł jest w zbiorniku i nie jest wymienialny musieli zamówić cały nowy zbiornik adblue z Francji. Czas oczekiwania do 10 dni roboczych - mają dzwonić.
Auto z zerowym przebiegiem i od razu wymiana części w serwisie - coś tu chyba jest nie tak?
Co byście zrobili w takim przypadku?
Czy takie auto będę mógł traktować jako pełnowartościowe?
Co mogę zrobić i czego żądać od dealera?

BogdanK - 2020-10-14, 21:47
Temat postu: Re: Prośba o poradę
Sebarc napisał/a:

Co mogę zrobić i czego żądać od dealera?

Naprawy niesprawnego elementu na gwarancji.

Killer King - 2020-10-15, 06:09
Temat postu: Re: Prośba o poradę
Sebarc napisał/a:
...
Czy takie auto będę mógł traktować jako pełnowartościowe?
Co mogę zrobić i czego żądać od dealera?


Każda marka jaka by nie była ma identyczne problemy.
Samochód składa się w masy rożnych elementów produkowanych przez wielu dostawców (automotive) i nie ma szans - zawsze wyjdzie jakaś wada.

Dlatego wszystko jest usuwane na gwarancji i nie jest to przypadłość Dacii ( bo np. w niemieckich rankingach, gdzie wzywają lawetę nawet do przebitej opony - wypada jako awaryjna ) tylko wszystkich koncernów.

To jak się zachowa dealer zależny tylko od niego, ale nie licz na np. obniżenie ceny.

Do serwisu Renault Wektor ( bo tam można serwisować w ramach gwarancji/przeglądów/easy serwis jest dacia w Bielsku-Białej ) nie mam najmniejszych zastrzeżeń i nie jest to reklama.
Cokolwiek zgłaszałem, zawsze podchodzili do tego po ludzku i bez problemów.

Co nie mogę powiedzieć o serwisie Hondy Kemag, gdzie najlepiej jak byś o nich zapominał zaraz po zakupie - jednym słowem tragedia.
Spróbuj zgłosić, że coś nie działa jak należny to zobaczysz prawdziwe oblicze.

Z historii wzięte - ostatni raz zgłosiłem, że na chromowanych elementach wyszła korozja ( zaśniedziały - zielone wykwity) i co usłyszałem - żeby przed zimą nasmarować chromowane klamki np. wazeliną - ręce opadły. :lol: :lol: :lol:

A w Dacii zero problemu za każdym razem.

Michał B24 - 2020-10-15, 07:31

To raczej świadczy dobrze o rzetelności dealera, niż o słabej jakości auta. Zbiornik adblue, nie jest produktem Dacia, tylko raczej dostawcy do różnych marek na pierwszy montaż. Czy to Valeo, Magna czy coś innego, trudno powiedzieć.
Dymek - 2020-10-15, 07:49

Cierpliwie zaczekać te kilka dni i spokojnie odebrać pełnosprawny samochód. Brawo dla sprzedawcy za sprawne załatwienie sprawy- oby tylko nie pomylili się w diagnozie.
Pedros - 2020-10-15, 08:51

Dodam jeszcze że wymiana takiego elementu jak zbiornik płynu adblue w żaden sposób nie obniża wartości auta - ani teraz ani w przyszłości. Problem mógłby być wtedy, gdyby przed wydaniem auta klientowi uszkodzeniu uległy elementy nadwozia - nawet naprawione w serwisie nie będą już tym samym co montowane fabrycznie. Wtedy można by się targować o obniżenie ceny.
Prezes - 2020-10-15, 08:55

Jak wymiana części to wszystko spoko i profesjonalnie

Ja po czymś takim przy odbiorze bym sprawdził, czy to nie ściema i czy przypadkiem nie został stuknięty na placu i zmierzyłbym lakier przy odbiorze.. Albo najlepiej pojechałbym teraz zobaczyć, czy jest cały, zanim zdążą pomalować - co będzie szybsze i pewniejsze niż mierzenie :-D

tomas_102 - 2020-10-15, 10:48

Witam,
A ja mam trochę inne pytanie. Czy w takim przypadku naprawa bedzie jakoś udokumentowana? Czy klient otrzyma auto tak jak nowe bez żadnych napraw?
Może ktoś wie jak to powinno wyglądać.

defunk - 2020-10-15, 11:01

tomas_102 napisał/a:
Witam,
A ja mam trochę inne pytanie. Czy w takim przypadku naprawa bedzie jakoś udokumentowana? Czy klient otrzyma auto tak jak nowe bez żadnych napraw?
Może ktoś wie jak to powinno wyglądać.


Na upartego nie musi być udokumentowane: czynność sprzedaży obejmuje dwa elementy (i) przeniesienie własności oraz (ii) wydanie rzeczy, zatem dopóki nie ma wydania, nie ma sprzedaży -- przeto czynności przed sprzedażą są jakby poza relacją z kupującym.

(Natomiast uważam, że w przypadku zwłoki sprzedającego w wydaniu rzeczy klientowi przysługuje odszkodowanie -- w tym przypadku przede wszystkim będą to koszty poniesione w tym okresie, np. wartość ubezpieczenia za te kilkanaście dni.)

Killer King - 2020-10-15, 11:21

defunk napisał/a:
...(Natomiast uważam, że w przypadku zwłoki sprzedającego w wydaniu rzeczy klientowi przysługuje odszkodowanie...


Powodzenia.
Sprzedawca jest zobowiązany do naprawy, którą musi wykonać "bez zbędnej zwłoki"
Reszta to bajki wyssane z palca.

Obywatel MK - 2020-10-15, 11:31

Wszystko jest w normie, ciesz się że nie wydali Ci niesprawnego wozu i że wykryli awarię jeszcze przed wydaniem. Zawsze się możesz zapytać czy nie przewidują jakiejś gratyfikacji z powodu awarii, jak będą mili to coś dorzucą.
pikodat - 2020-10-15, 16:20
Temat postu: Re: Prośba o poradę
Sebarc napisał/a:

Co byście zrobili w takim przypadku?
Czy takie auto będę mógł traktować jako pełnowartościowe?
Co mogę zrobić i czego żądać od dealera?


Wymieniona część zdaje się jest wymienialna bez uszkodzenia czegokolowiek innego, czy li z punktu widzenia pelnowartościowości auta mozna na to spojrzeć identycznie jak na auto, które okazuje się, że ma spaloną zarówkę - mają wymienić i po krzyku.
Jedyna róznica (istotna) to to, ze żarówkę wymienia się w czasie liczonym na palcach w minutach a część da sie włożyć do kieszeni a tu zapewne potrzebna narzędzia i nieco większa wiedza - ale to nei Twój problem. Z tego co najwyzej wynika, że za opóźnienie moga musieć coś Ci dać (ale pytanie, na kiedy masz w umowie wydanie auta). Czy to będzie breloczek, plak do czyszczenia kokpitu, dywaniki gumowe, czy 75 % rabatu na auto - to kwestia dyskusyjna. Acz stawiam na breloczek.

wojtek013 - 2020-10-15, 19:11

Sebarc,

Nie masz czym się martwić. Wymienią i będzie OK.

Martwił bym się tym, czy nie trafi się egzemplarz z wyjącą skrzynią biegów i kwadratowymi oponami...

jodlasty - 2020-10-16, 11:11

Naprawią i będzie ok.
Mi padło radio po 200 km od wyjazdu z salonu :)
Naprawili i od 22 tys cieszę się jazdą bez awarii.

Sebarc - 2020-10-22, 09:19

Dziękuję za wszystkie porady.
Sprzedawca zachował się profesjonalnie.
W dniu wczorajszym odebrałem swojego Dustera :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group