DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Nowy Duster 1,0 LPG - częste przełączanie benzyna/gaz

Olszan - 2021-01-07, 22:03
Temat postu: Nowy Duster 1,0 LPG - częste przełączanie benzyna/gaz
Witam Wszystkich.
Użytkuje od 4 tygodni Dustera 1,0 LPG.
Auto już 2 razy było w serwisie a ma dopiero 1200km i nie wszystkie problemy zostały rozwiązane.
Nie wiem czy inni użytkownicy mają tak samo w Swoich Dusterach 1,0LPG. Otóż:
Po odpaleniu zimnego silnika samochód przechodzi w LPG po ok 1,5 km jednak po chwili po dodaniu gazu znowu przechodzi na benzynę.
Potrafi tak do 3,4 razy skakać z LPG na PB.
Jak osiągnie temperaturę dość wysoką po ok 4 km już jest wszystko ok. Czy inni również tak mają? Dodam że bardzo trudno wychwycić kiedy auto jest na LPG a kiedy na PB dlatego żeby to wyłapać trzeba spoglądać na kontrolki LPG lub na spalanie na komputerze które się zmienia z LPG na PB.
Jest też tak że auto odstawie po trasie 50-60 km dogrzane. Odpalam po 2 godzinach i odrazu przechodzi na LPG. Jednak jak ruszam i dodaje gazu schodzi na PB itd aż do pełnego rozgrzania.
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi użytkowników. Hej

JS - 2021-01-07, 22:26

Sądziłem, że instalacja LR w nowym silniczku 1.0 będzie jednak na wyższym poziomie niż w tym 1.6, który mam: system głupieje, ASO zbywa, a to po prostu instalacja jest wadliwa i z innej epoki. Teraz w zimę sytuacja będzie się powtarzać właśnie w taki sposób, jak opisujesz. Czeka Cię czyszczenie elektrozaworu i/lub wymiana listwy. Pierwszy lepszy gazownik zna problem od dawna, ale ASO kluczy i przesuwa jakąkolwiek interwencję. Nie popuszczaj im: sprzęt ma działać!
BogdanK - 2021-01-08, 01:27
Temat postu: Re: Nowy Duster 1,0 LPG - częste przełączanie benzyna/gaz
Olszan napisał/a:

Jak osiągnie temperaturę dość wysoką po ok 4 km już jest wszystko ok.

Tak powinno być. W ASO powinni zrobić regulację instalacji gazu, żeby za szybko się nie przełączała na LPG.

kilerfcb - 2021-01-08, 07:38

Dokładnie też tak mam. Na grupie FB jeden kolo mi napisał: "Normalna sprawa, można by temu zaradzić podnosząc minimalną temperaturę przełączania. Po prostu masz jeszcze zimny parownik i przy zwiększonym zapotrzebowaniu na gaz, nie jest w stanie go odparować, spada ciśnienie i przełącza na benzynę.".

Najczęściej występuje to u mnie przy temperaturze zewnętrznej 1-5 stopni. Jak jest na minusie to LPG włącza się po 3-4 km i już się nie wyłącza.

arnold - 2021-01-08, 13:14

To jest kwestia temperatury gazu. Też to zauważyłem i nie uważam tego za wadę.
Olszan - 2021-01-08, 17:48

W takim razie chyba wszyscy w Dusterze 1,0 tce LPG tak mają.
michauek22 - 2021-01-09, 18:25
Temat postu: Re: Nowy Duster 1,0 LPG - częste przełączanie benzyna/gaz
BogdanK napisał/a:
W ASO powinni zrobić regulację instalacji gazu

Raczej w fabryce, bo to przecież jest fabryczna instalacja.

Fruxo - 2021-01-10, 16:44

Sami experci a nikt nie zauważył że w dusterach z K4M było 20 C do przełączenia na LPG. W takie pogody jak teraz LPG miałem już załączone po 2 min jazdy. Właściwie to teoretycznie nie ma żadnych przeciwskazań żeby tak było , dobrze wystrojona instalacja i jazda.
W nowych instalacji LR jest już chyba 40 C (od wprowadzania GIRS12) i dalej jest ten sam problem bo problem leży w polskich regulacjach odnośnie tego co nazywamy autogazem a nazywamy dosłownie wszystko. Po przejściu w formę gazową z lpg oddziela się frakcja oleista która blokuje części ruchome.
Właściwie to nic nie można zrobić poza zastosowaniem filtrów odstojnikowych (ale też niewiele dają) , trzeba się pogodzić z tym faktem i czyścić regularnie wtryskiwacze innej drogi po prostu nie ma.
Na zachodzie nie ma tego problemu ale tam lpg jest odpowiednio droższe.

Kiedyś wyczyściłem wtryski pojechałem zatankować gaz i już wracając ze stacji zaczęły mi wypadać zapłony , 32 L jakiegoś syfu wystarczyło żeby wtryski zaczęły lać.

piotr. z - 2021-01-12, 20:30

Fruxo napisał/a:
Sami experci a nikt nie zauważył że w dusterach z K4M było 20 C do przełączenia na LPG.

Jak się wpinałem w sterowni to coś mi się wydaje, że tam była ustawiona temperatura 30 lub 35 stopni. Bliżej 35 ale kilka lat minęło więc dokładnie nie pamiętam natomiast na pewno nie było 20 stopni- przynajmniej u mnie. Sterownik fabryczny.

eastcowboy - 2021-01-14, 07:32

With the 1.0, the injection rail has a water heater.
https://i.ibb.co/y53yYbf/pl2.png
https://i.ibb.co/pWHRKBr/pl1.png

arnold - 2021-01-14, 10:30

@eastcowboy thank you

Nie zauważyłem że listwa (rampa) wtryskowa ma podgrzewanie z układu chłodzenia (włączony w układ zbiornika wyrównawczego) :roll: ale w sumie fajny patent, może wtryskiwacze będą dłużej wytrzymywały polskie LPG.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group