|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Zakup Dacii - Samochód z automatyczną skrzynią do 70 000 PLN
franius - 2021-06-01, 22:16 Temat postu: Samochód z automatyczną skrzynią do 70 000 PLN Witam,
Przeglądam rynek pod kątem wymiany auta. Wymagań nie mam bardzo dużo:
- automatyczna skrzynia
- klimatyzacja (może być manualna)
- elektryczne szyby
- czujniki parkowania lub kamera cofania
- max po rabacie 70 000 PLN
Ze wstępnej analizy rynku jest dostępnych kilka aut.
Dacia Sandero Comfort X-Tronic + czujniki parkowania + grzane fotel co daje 61 200 PLN (sporo miejsca na dodatkowe pakiety)
KIA Rio M DCT + pakiet smart za 65 000 PLN ewentualnie 68 000 PLN z pakietem bezpieczeństwo....
Suzuki Swift CVT Premium Plus 66 500 PLN
Reanault Clio TCe 90 X-Tronic + czujniki parkowania za 69 500 PLN
Najtaniej wychodzi Dacia oczywiście i można zabrać nieco więcej niż się potrzebuje w związku z tym typu czujniki parkowania z przodu i kamerę.
Może znacie jakieś jeszcze modele warte rozważenia w tej cenie ? Ogólnie to tak na chłodno to dość dużo kasy się wydaje jak na auto klasy B z automatem które jakoś nie porywają, ale takie są teraz ceny...
Auto Krytyk - 2021-06-02, 07:32
Daj sobie spokój z xtronic i CVT. Te skrzynie często po przebiegu 30-50 tys. km mają już oznaki zużycia to modernizowane skrzynie Jatco JF015e, to samo jest w Suzuki. Kia ma dwusprzęgłową slrzynię do 100 tys km nie powinna się zepsuć. Poczekałbym jeszcze na nową Fabię z dsg albo yarisa hybrid. Najlepsza skrzynia jest w yarisie hybrid ecvt.
Michał B24 - 2021-06-02, 08:23
Yaris Hybrid, fakt, najlepszy, ale w budgecie sie raczej nie miesci
DrOzda - 2021-06-02, 09:37
Może nowy MCV będzie dostępny z 1.6 K4M DHT ?
Tyle że skoro Captur/Megane zaczyna się od 130 tysięcy to Dacia pewnie od stówki ....
franius - 2021-06-02, 14:14
DrOzda napisał/a: | Może nowy MCV będzie dostępny z 1.6 K4M DHT ?
Tyle że skoro Captur/Megane zaczyna się od 130 tysięcy to Dacia pewnie od stówki .... |
MCV to jest bardzo fajna zapewne opcja, ale ani wielkość mi taka nie potrzebna, nie wspominając że za 100K to już wybór jest znacznie większy.
Auto Krytyk napisał/a: | Daj sobie spokój z xtronic i CVT. Te skrzynie często po przebiegu 30-50 tys. km mają już oznaki zużycia to modernizowane skrzynie Jatco JF015e, to samo jest w Suzuki. Kia ma dwusprzęgłową slrzynię do 100 tys km nie powinna się zepsuć. Poczekałbym jeszcze na nową Fabię z dsg albo yarisa hybrid. Najlepsza skrzynia jest w yarisie hybrid ecvt. |
A co powiesz na temat 1.5 Dynamic Force 125 KM Multidrive S ? Cennikowo 72 900, więc mieściło by się w budżecie zapewne o ile byłby taki rabat na auto lub ekiwalent w ubezpieczeniu / serwisie czy czymś co byłbym wstanie sobie uznać za usprawiedliwienie wydania i tak 8K więcej niż Sandero
Hybryda raczej nie miała by dla mnie sensu bo robię rocznie 11K przebiegu czyli te 7000 PLN w paliwie zwracałby mi się przez 5 lat* ;)
Ta skrzynia w KIA to chyba dość nowa konstrukcja ? Pamiętam że poprzednio też oglądałem KIA ale wtedy mieli 4 biegowy automat :)
*jeśli średnio było by to 2 litry na 100 km mniej.
DrOzda - 2021-06-02, 16:54
Ale gdyby to była hybryda plugin i miałbyś gdzie ładować to przy takich niskich dziennych przebiegach zaczyna mieć to sens.
syn marnotrawny - 2021-06-02, 23:57
Auto Krytyk napisał/a: | Daj sobie spokój z xtronic i CVT. Te skrzynie często po przebiegu 30-50 tys. km mają już oznaki zużycia to modernizowane skrzynie Jatco JF015e, to samo jest w Suzuki. Kia ma dwusprzęgłową slrzynię do 100 tys km nie powinna się zepsuć. Poczekałbym jeszcze na nową Fabię z dsg albo yarisa hybrid. Najlepsza skrzynia jest w yarisie hybrid ecvt. |
Nowa Fabia z klimą ponoć będzie od 70 klocków startować, a taka, która ma sensownie być wyposażona to koło 90-100 koła.
eplus - 2021-06-03, 04:56
DrOzda napisał/a: | Może nowy MCV będzie dostępny z 1.6 K4M DHT ? |
K4M wraca do Dacii? Albo chociaż 1,6 SCE
uno0 - 2021-06-03, 07:26
Auto Krytyk napisał/a: | Daj sobie spokój z xtronic i CVT. Te skrzynie często po przebiegu 30-50 tys. km mają już oznaki zużycia to modernizowane skrzynie Jatco JF015e, to samo jest w Suzuki. Kia ma dwusprzęgłową slrzynię do 100 tys km nie powinna się zepsuć. Poczekałbym jeszcze na nową Fabię z dsg albo yarisa hybrid. Najlepsza skrzynia jest w yarisie hybrid ecvt. |
A coś więcej z tej myśli przewodniej? Mam już negatywne doświadczenie z tą skrzynią po takim przebiegu?
DrOzda - 2021-06-03, 08:24
eplus napisał/a: | DrOzda napisał/a: | Może nowy MCV będzie dostępny z 1.6 K4M DHT ? |
K4M wraca do Dacii? Albo chociaż 1,6 SCE |
Jest w Megane i Capturze K4M DHT PHEV w wersji 160 KM (spalinowy i elektryczny razem liczone).
laisar - 2021-06-03, 09:37
eplus napisał/a: | K4M wraca do Dacii? |
Tak - http://www.daciaklub.pl/f...1819445#1819445
A do Renault już wrócił - https://en.media.groupe.renault.com/news/a-unique-e-tech-hybrid-range-to-drive-a54c-989c5.html
PiotrWie - 2021-06-03, 18:47
Napisz jeszcze jak będziesz eksploatował ten samochód - bo można katować się codziennie po 2 - 3 godziny w korkach i robić w ten sposób te ok 1000/miesiąc, a można jeździć z miejscowości do miejscowości - i wtedy obciążenie automatu jest zupełnie inne.
uno0 - 2021-06-03, 19:50
PiotrWie napisał/a: | Napisz jeszcze jak będziesz eksploatował ten samochód - bo można katować się codziennie po 2 - 3 godziny w korkach i robić w ten sposób te ok 1000/miesiąc, a można jeździć z miejscowości do miejscowości - i wtedy obciążenie automatu jest zupełnie inne. |
Takie stanie w korkach i poruszanie się z prędkością miejsko- czasem korek po horyzont czasem przejazd jak w nocy jest tak szkodliwe i niszczące dla niej?
Kubuch - 2021-06-03, 22:05
syn marnotrawny napisał/a: |
Nowa Fabia z klimą ponoć będzie od 70 klocków startować, a taka, która ma sensownie być wyposażona to koło 90-100 koła. |
Weź niep****ol uśmiechnij się i żyj 😜 100 tys to fajna Octavie kosztuje a pomiędzy nią a Fabią jest jeszcze Scala...
PiotrWie - 2021-06-04, 10:19
uno0 napisał/a: |
Takie stanie w korkach i poruszanie się z prędkością miejsko- czasem korek po horyzont czasem przejazd jak w nocy jest tak szkodliwe i niszczące dla niej? |
Każda rzecz jest obliczona na jakąś ilość cykli pracy - wieczna jazda w korkach szkodzi też manualnej skrzyni, z tego co czytałem i własnych doświadczeń - miałem 3 samochody z automatem - najtrwalszy w takich warunkach jest klasyczny automat pod warunkiem że nie wyrzuca się go na N co niektórzy robią przenosząc doświadczenia z manualną lecz tylko operuje się hamulcem i gazem - w pozycji N klasyczny automat jest gorzej smarowany. Gdybym musiał jeździć w takich warunkach to osobiście zdecydołbym się na klasyczny automat- co oczywiście wymaga albo podniesienia budżetu albo udania się na rynek samochodów używanych.
uno0 - 2021-06-04, 13:48
PiotrWie napisał/a: | uno0 napisał/a: |
Takie stanie w korkach i poruszanie się z prędkością miejsko- czasem korek po horyzont czasem przejazd jak w nocy jest tak szkodliwe i niszczące dla niej? |
Każda rzecz jest obliczona na jakąś ilość cykli pracy - wieczna jazda w korkach szkodzi też manualnej skrzyni |
No cóż, zdecydowałem się na ten model z ta skrzynią. Miała dobre opinię w necie. Na szczęście też wybrałem abonament na samochód więc za dwa lata będe wiedział co i jak. Pozdrawiam i dziękuje za informację.
franius - 2021-06-04, 14:50
PiotrWie napisał/a: | Napisz jeszcze jak będziesz eksploatował ten samochód - bo można katować się codziennie po 2 - 3 godziny w korkach i robić w ten sposób te ok 1000/miesiąc, a można jeździć z miejscowości do miejscowości - i wtedy obciążenie automatu jest zupełnie inne. |
Najwiecej pod względem spędzonego czasu (70%) to właśnie w mieście, ale kilometrowo to tak powiedzmy połowa tego przebiegu. Do pracy to jest około 13km dziennie x 25 x 12 = 3900km + jakieś tak inne tematy to po mieście myśle że wyjdzie koło 5000-6000km reszta to expresówki i krajówki. Jakbym głównie poruszał się w trasie to automat by mi za wiele nie dawał, jednak s mieście to jest ogromna wygoda dla mnie.
PiotrWie - 2021-06-04, 15:14
Jeśli gwarancja nie jest dla Ciebie"Must have" to zastanów się nad kilkuletnim samochodem z klasycznym automatem - dobre opinie mają 6 - 8 biegowe PSA. Jeśli koniecznie i tylko nowy to kup Dacię i umowę na naprawy oraz jak najdłuższy okres. Przy tych przebiegach jest bardzo mało prawdopodobne że popsuje się co innego - chyba że trafisz na wadę fabryczną.
syn marnotrawny - 2021-06-05, 10:41
Kubuch napisał/a: | syn marnotrawny napisał/a: |
Nowa Fabia z klimą ponoć będzie od 70 klocków startować, a taka, która ma sensownie być wyposażona to koło 90-100 koła. |
Weź niep****ol uśmiechnij się i żyj 😜 100 tys to fajna Octavie kosztuje a pomiędzy nią a Fabią jest jeszcze Scala... |
Wejdź sobie wujek na Skoda czechy, bo tam jest dostępny konfigurator i sprawdź za ile jest Fabia w biedzie z silnikiem 1.0 TSI 81kw ze 6 stopniową skrzynią (bo MPI, który pewnie do 100km/h rozpędza się w 20 sekund i 5 biegówki nie biorę pod uwagę, bo to szrot dla handlowców).
Nie dodając nic wychodzi mi prawie 7 dyszek, a co jak zacznę "klikać" he he he. Tanio już było.
ps. Przecież sensowna Scala to też koło 9 dych jak nie 100, a Octavia dopiero (startuje) koło stówy, więc co ty mi tu opowiadasz.
Michał B24 - 2021-06-07, 08:45
W tej chwili, konfigurować można jedynie Kombi, ale z TSI 95 koni i DSG, pakiet komfort, wychodzi 78 tysięcy. Fabia Classic Ambition Plus
|
|