DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Wymiana turbosprężarki na zmienną geometrię - duster 1.5dci

corrado - 2021-06-08, 23:21
Temat postu: Wymiana turbosprężarki na zmienną geometrię - duster 1.5dci
siemka,
czy ktoś mi może sprawdzić , np. laisar ,
czy turbo oprócz wyjścia na kat, tzw. downpipe`a - w turbospręzarce o nr 54399700070 lub 54399700030 z wersji 106KM scenic /megane 2 1.5dci
ma ten sam spływ i zasilanie olejem a także wlot powietrza , wylot kompresji powietrza i flansze kolektora wydechowego jak w turbospręzarce 54359710029 - z dacii / renault 1.5dci wersja 86KM ? inne numery tej turbo 86KM :( 5435 998 0029, 5435 970 0029, 5435 988 0012, 5435 970 0012,
54359980029, 54359700029, 54359880012, 54359700012 )



a tu wersja turbospręzarka na wastegat`tcie - 86KM:

i tu https://www.turboclinic.p...UkaAtXAEALw_wcB

Dzięki za pomoc i sprawdzenie!

corrado - 2021-08-18, 09:50
Temat postu: Upgrade turbo na zmienną geometrię w DD 1.5dci delphi dcm1.2
cześć,
W weekend zainstalowałem turbo BV39 z Nissana QQ 1.5dci ze zmienną geometrią.
Auto jest po "wirusie" tzw. stage1 poprzedniej turbo kp35, teraz jednak jest mały problem z szarpaniem - prawdopodobnie szaleje EGR - szarpnięcia ustępują przy odłączeniu EGR bądź przepływomierza , co widać trochę w logach na ilości powietrza i wychyleniu EGR%. Błędów jako takich podczas podłączonego egr nie ma .
Czy tuner to ogarnie , niestety nie mogę się teraz z nim skontaktować i myślę , czy nie jechać do kogoś innego ? Ma ktoś jakiegoś sprawdzonego i rozeznanego w delphi dcm?
:roll:

pozdr

Hipolit - 2021-08-19, 10:21

corrado, zapytaj Heko z gcstuning.pl
Robią tam różne ciekawe rzeczy. Grzesiek robił też mojego Dustera.

Minusem jest tylko dystans, bo to aż pod Krakowem.

corrado - 2021-08-19, 10:44

Dzięki ! :-) Odezwę się na pewno do niego w takim razie. W razie czego wezmę urlop z pracy jakby było trzeba .
corrado - 2022-01-04, 10:18
Temat postu: Co lepsze używana turbosprężarka, czy nowy core i mapa "
siemka,

Mam kilka pytań dot. turbo VNT w 1.5dci. Może ktoś już przerabiał ten temat i ma doświadczenie w poniższych zagadnieniach .
1. Chcę ponownie podjąć próbę osadzenia VNT w dcm1.2 i ponieważ mam już padniętą BV39 z renault wersji 103/106KM to doczytałem ostatnio , że możliwe jest łatwa samodzielna wymiana rdzenia turbosprężarki. Z tego co widzę to koszt ok 400-500pln za rdzeń. Nie wiem jednak jak to może długo działać . Poza tą opcją jest alternatywa zakupu używanej turbosprężarki bez wyczuwalnych luzów na kole kompresji i wydechu. Cena będzie podobna.
Czy ktoś ma opinie/zdanie , która z opcji byłaby bardziej opłacalna ?

2. Pewnie nikt tu takich rzeczy nie ma , ale może :
z miłą chęcią zobaczyłbym mapę wypełnenienia elektrozaworu podciśnienia ("N75") z której z 1.5dci ze zmienną geometrią z ecu siemensa (sid306) / boscha .

corrado - 2023-03-05, 22:27

Wymieniłem sam i wystroiłem turbosprężarkę ze zmienną geometrią.

Jest jeszcze jeden problem z rurką spływu oleju - nie weszła wprosto i pod dużym ciśnieniem jak jest , puszcza sączy olej z miski oleju. Czy rurki spływu oleju w 1.5 dci te które wchodzą do miski olejowej , są zamienne dla euro 3 i euro 4 ? Rurka która miałem już na wstępie jakaś była troszkę inna koncówka do miski i w tym pewnie był problem , że nie weszła do końca - uszczelka się podwinęła i puszcza :/

Czy rurki powrotu oleju i uszczeleczka okrąga która wchodzi do miski - pasują z 86KM (k8k796) ( logan 1, duster1 , sandero1) do turbiny z 103/106KM ( scenic 2/3, megane 3) i na odwrót ?






Nie wiem czy wymieniać , że źle "siadła" czy muszę przełożyć swoją ze starej turbiny ?

Hipolit - 2023-03-05, 22:42

corrado, tak z ciekawości ile zyskasz na tej wymianie turbiny?
corrado - 2023-03-05, 22:51

większa ekonomia bo od razu buduje boost i do końca obrotów zapewnia powietrze , a mocowo : 125-130KM - tak będę robił.
Hipolit - 2023-03-05, 23:14

corrado, hmm myślałem, że wiecej wyciagniesz. Wtryski masz seryjne? Ja się zastanawiam, czy w moim programie nie trzeba jakiejś rewizji zrobić. Auto jutro przekroczy 100kkm i ok. 50kkm na tym programie. W sumie nic się nie dzieje, ale tak mi to po głowie chodzi. Szczególnie jak po potraktowaniu chemią do czyszczenia wtrysków przekłamanie wskaźnika średniego spalania spadło z ok. 25% w okolicę 10-15%. Może cos by jeszcze z niego wydusił. Ewentualnie zmienił charakterystykę na totalne eco. W sumie najbardziej interesuje mnie maksymalna moc i najniższe spalanie :mrgreen: Ech nie ma to jak sobie pomarzyć. :-P
corrado - 2023-03-05, 23:26

wtryski seryjne i pompa delphi ( u mnie pompa jest slabym ogniwem ) , bosch to co innego nawet siemens :) i skrzynia jr5 , więc więcej niż 140KM nie ide i nie radzę , zresztą nikt nie robi. Akurat tego co robił 140KM to znam gościa z FB z Chorwacji - co prawda robił w CLIO 3 ale też k9k i chyba na Boschu właśnie.
Kolejna sprawa to pompa oleju u mnie by trza było wymienić na tą lepszą z lepszą przekładnią , ktora zapewnia dobre cisnienie, bo oleju tylko 3.5-3.8L w naszym ukladzie, co nie jest duzo .
I kolejna sprawa k9k nie lubi za wiele boostu ponad 2.5 bara bo słabe ma sprężyny zaworowe i był przypadek że podparło zawór bo ktoś więcej dmuchał - chyba coś pod 2.6-2.8 bara z tego co kojarze z rozmów.

Hipolit - 2023-03-05, 23:45

corrado, u mnie jest chyba skrzyni tl8 (dobrze napisałem, czy pierdoły?). Wtryski mam siemiensa, ale to pewnie niewiele zmieni. Do kogo w Wwie warto zagladna na sprawdzenie programu? Do chłopaków z GCS mi teraz nie po drodze, bo jeżdżę głównie do Wwy. Z ciekawości bym sprawdził. Jak był robiony to wyszło ok. 130KM i 300Nm

Teraz jeszcze dumam, czy modyfikować Koleosa. Silnik fajny ten 2.0 dci, ale skrzybia cvt. W manualu fajnie te silniki wychodzą, ale zastanawiam się ile wytrzyma ta skrzynia. Może Ty masz jakieś pojęcie w tym temacie?

corrado - 2023-03-05, 23:53

Jak cos to pisz w temacie chip tuning 1.5 dci tam się coś doradzi , bo tu czekam na odpowiedź w sprawie rury spływu oleju i oringu i laisar może przez to przeoczyć i nie pomóc,a sprawa pilna.
toka93 - 2023-03-06, 07:13

Z tego co mi wiadomo to ta rurka jest taka sama dla silników 1,5 dCi. Nawet z adblue powinna być ta sama. Czyli albo coś źle siadło, albo uszczelki już nie trzymają.
corrado - 2023-03-06, 09:27

W moim przypadku ta koncoweczka z oringiem ktora wchodzi w miskę była inna na pewno dla dwoch turbin. I przez to nie weszla lekko moze do konca.

O dpf i adblue nie powiem ale wydaje mi sie , ze tez jest inna juz ksztaltem i dlugoscia inna calkiem bo turbo jest troche w innym miejscu i z wydechem idzie na lewa strone a nie na prawą .

Czy moze tez ktos podac nr oem albo rozmiar oringu ?

kamilko - 2023-04-22, 10:41

Czy mogłbyś u mnie zrobić taki upgrade i wysterować w ogóle to ?:) Jak odpiszesz na wiadomość prywatną to podam co trzeba ze szczegółami bo nie wiem co trzeba:) Mam turbinę z najsłabszej wersji 85KM u siebie zrobiony na 250Nm i 103KM . Podobno turbina ze zmienną geometrią to inaczej jest sterowana . Czy dałoby się u mnie dodać większą turbinę i dodać mocy na ok 130KM ?:)

A może ktoś inny robił zabieg taki dołożenia większej sprężarki i dodania mocy w 1.5 dci poza zwykły chiptuning? :)

corrado - 2023-05-02, 09:38

Kamilko, Tak zrobiłem - większa turbina , większy intercooler "chińczyka" ( poprzedni z wersji 86KM był trochę już za mały na moce powyżej 110KM ), także wysterowałem zmienną geometrię na kompie który obsługiwał wcześniej zawór upustowy (wastegate) na podst tzw. zaworu "N75". Też kiedyś przymierzałem się do hybrydowej turbosprężarki , ale to za drogi interes ( sama turbina od 1500pln ) i jakość też pozostawia wiele do życzenia i problemy z dochodzeniem praw w razie awarii turbiny z firmą modyfikującą. Poza tym wolniej by wstawała "dostawała" boostu. Remedium na te dwie kwestie było zamontowanie mnie turbosprężarka ze zmienną geometrią . Można kupić dobrą używaną w dobrej b.cenie ( wytrzymuje moce w 1.5dci do 130KM ), a poza tym po odpowiednim wysterowaniu, szybko łapie doładowanie i zapewnia dużo powietrza w górnym obrotach - 3k rpm - 4k rpm. Wszystko jest kwestią wysterowania. Po wysterowaniu nie widzę żadnych problemów, auto jeździ prawie jak benzyna :) I po logach widzę bardzo dobrą reakcję i wysterowanie. Wciskam pedał gazu i praktycznie zaraz jest doładowanie - o wiele szybciej niż w turbinie z zaworem upustowym. Także na starym steroniku Delphi można jak najbardziej wysterować turbo z Siemensa czy Boscha która obsługuje zmienną geometrię turbosprężarki. Wg mnie nie ma żadnej różnicy
z takim autem który orginalnie ma zmienną geometrię. Jest też dużo więcej mocy bo dodałem powietrza i oczywiście paliwa z ruszeniem trochę początku kąta wtrysku. Musiałem też zmienić i skalibrować większy map sensor - z 2,5kPA na 3kPA, żeby móc mierzyć i widzieć większe doładowanie i reagować w razie przeładowania choć i tak nie ładuje sporo więcej powietrza bo ten silnik nie lubi dużych doładowań. Oczywiście polecam , to nie to same auto. Wyszło bardzo tanio ( bo zrobiłem to samemu łącznie z montażem i wysterowaniem ) a efekty są jak dla mnie super, bardzo fajnie się jeździ. Oczywiście trzeba pamiętać o wymianie oleju max co 10tys km , jeździć na poziomie praktycznie MAX na miarce i chłodzić turbosprężarkę po zatrzymaniu. Aha , w razie czego to też komp obcina dawkę paliwa przy przeładowaniu - także nie ma większego strachu o to, że turbo będzie miało overspool, ale oczywiście mapę dobrze dobrą napisać od początku :) Zbyt duże "zamknięcie" zmiennej geometrii mimo zwiększonego doładowania powietrza, zwiększa ciśnienie w kol. wydechowym zwiększając temperaturę gazów wydechowych (EGT), więc trzeba to wykalibrować z wyczuciem. POZDR!

corrado - 2023-05-11, 20:50

https://www.tiktok.com/@z...143647454301445

https://www.tiktok.com/@z...982015271062790

Chyba jednak niedocaniana jest skrzynia JR5 :) I sam silnik k9k 1.5dci i to chyba z układem paliwowym delphi - bo dał ponad 140KM i 320Nm momentu obr. :-)

kamilko - 2023-05-16, 17:26

O kurde w Dacii Logan i 1.5 dci K9k taka moc :shock:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group