DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Dacia Jogger

Black Dusty - 2021-08-30, 17:09
Temat postu: Dacia Jogger
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/premiery/news-dacia-jogger-calkowicie-nowy-model,nId,5451680
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8233887,dacia-jogger-cena-nowa-dacia-jogger.html
https://francuskie.pl/nowa-dacia-jogger-7-miejscowy-samochod-rodzinny/

Piotr - 2021-08-30, 18:45

https://www.latestcarnews.net/dacia-jogger/
franius - 2021-09-01, 14:13

Czyli taki Logan MCV III Stepway z tego wyszedł.
eliks - 2021-09-01, 18:31

To nie są oficjalne zdjęcia jeszcze.
Kauris - 2021-09-01, 18:42

To z linku od Piotra na pewno nie jest oficjalne. Górna linia okien ma być bardziej jak w dokkerze...
ptakooo - 2021-09-01, 18:54

Te przetłoczenia na masce i na dachu są trochę dziwne. A tylna para drzwi a la Skoda Roomster.
miela - 2021-09-01, 19:25

ptakooo napisał/a:
Te przetłoczenia na masce i na dachu są trochę dziwne. A tylna para drzwi a la Skoda Roomster.


Takie mocno wzięte z dustera.

ptakooo - 2021-09-01, 21:43

Nie chodzi mi wcale o to odwzorowanie "otwieracza"... Na filmiku zapowiadającym Joggera w ostatnich klatkach widać takie 3 pasy na dachu - fragment gdzie składają się relungi. Były one też widoczne na zdjęciach zamaskowanego prototypu - na masce. Zobaczymy co pokażą w piątek i o ile produkt finalny będzie odbiegał od wersji testowej.
DrOzda - 2021-09-02, 22:28

https://www.dacianer.de/t...190#post-952534

W serii przedprodukcyjnej podobno dwa silniki , dla wersji 5 miejsc Tce 100KM z LPG a dla wersji 5 i 7 nowy Tce 117KM z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

DrOzda - 2021-09-03, 07:33

O 10:00 na żywo:

https://www.youtube.com/watch?v=KXOQi7_IYmY

Prezes - 2021-09-03, 08:15

Z forum francuskiego link do zdjęcia:

https://servimg.com/view/19364427/133

Taki MIX sandero, dustera i tył lodgy z ładniejszymi świtłami.. ale mam mieszane uczucia

kapelusznik - 2021-09-03, 08:44

Dobrze wygląda.
Mam nadzieję że będzie też wersja zwykła bez tych plastików ;-)

DrOzda - 2021-09-03, 09:12

No dobra silniki 1.0 Tce w wersjach LPG i z wtryskiem bezpośrednim , hybryda 140 KM cena od 15 kEuro i dłuższy i niższy 5cm od Lodgy :)

https://www.dacianer.de/t...e-3#post-952593

DrOzda - 2021-09-03, 09:48

Jest naprawdę nieźle :

https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-jogger-zdjecia-prezentacja-wrazenia/

gfedorynski - 2021-09-03, 09:50

Kolejna generacja Lodgy (i bardzo dobrze!), rozumiem, że musi być nowe więc się nie może nazywać Lodgy, już to przerabialiśmy z pierwszym MCV.

Natomiast nie rozumiem, dlaczego pozycjonuje się go (m.in.) jako następcę Dokkera. Przecież to jest zupełnie inny samochód. Dokker naprawdę sprzeda się tak kiepsko, że samodzielnie się nie utrzyma? Na mieście sporo tego widać...

(Smuteczek, że hybryda bez wtyczki - kompletnie nie rozumiem tej koncepji w ogólności, przecież to najprostszy element całości.)

DrOzda - 2021-09-03, 10:00

Dokker został zabrany z gamy Dacii i oddany Renault. Był za dużą konkurencją dla Kangoo.
Wbrew pozorom wtyczka wymaga dość kosztownego przetwornika , to jest 1000 - 2000 Euro droższe rozwiązanie.

gfedorynski - 2021-09-03, 10:10

Nawet gdyby założyć gorsze parametry (mniejszy prąd ładowania, a co za tym idzie - dłuższy czas)? No dobra, przyjmuję, jakkolwiek dla mnie hybryda niewtyczkowa nie ma żadnego sensu.
grapess - 2021-09-03, 10:11

Powiem tak,
https://www.youtube.com/w...1Y8TuU8&t=2166s
Trochę zmian wizualnych, nie rekompensuje potężnego wzrostu ceny.

Lodgy zaczynała się od o ile pamiętam 29 tysiecy. Wiem to był golas 5osobyw ale za 53 kilo można było kupić Laurette 7os z gazem.

A tu ceny mają się zaczynać od 15 kilo Euro czyli jakie 67 kilo PLN. To drogo, bardzo drogo.

Rysiob - 2021-09-03, 10:17

Lodgy startowało,jeśli mnie pamięć nie myli z poziomu 37990 albo 39900. Poczekajmy na polskie ceny i specyfikacje.

Ciekawi mnie ten 1.0 TCe 110 KM. Wygląda na ten z bezpośrednim wtryskiem (jak w Juke i Micrze), ale nie znalazłem jeszcze oficjalnego potwierdzenia.

Moim zdaniem wygląda okej,choć to łączenie na słupku B może niektórym przeszkadzać. Funkcjonalność jednak zapowiada się potężna, wiec może być ciekawie.

DrOzda - 2021-09-03, 10:22

Goła Lodgy była za 37900, tak rozsądna zaczynała się od 50 kPLN. Pewnie będzie na start 60 kPLN a coś zdatnego do jazdy od 70 kPLN.
grapess - 2021-09-03, 10:32

Może faktycznie była od 37K, najtańsze Sandero było od 29K. Nie ważne.
Za 50K można było coś mieć. Ciekawe jak będzie tu.
Chociaż z drugiej strony ceny używanych też się nieźle trzymają
Moja ma 7 lat i jeździ jak nowa. Szkoda sprzedawać :)

laisar - 2021-09-03, 10:40

gfedorynski napisał/a:
dlaczego pozycjonuje się go (m.in.) jako następcę Dokkera

Ale w którym miejscu? Oficjalnie chyba nikt tak nie twierdzi, natomiast komentarze medialne to właśnie tylko komentarze.

gfedorynski napisał/a:
hybryda niewtyczkowa nie ma żadnego sensu

Do czasu premiery tej wersji może się coś jeszcze zmienić.

grapess napisał/a:
Lodgy zaczynała się od o ile pamiętam 29 tysiecy

Bynajmniej - tyle nie kosztowała nawet pierwsza mcv-ka, która zaczynała się bodajże od 33 kzł.

@Jogger: Troszkę przekombinowany wizualnie, ale takie czasy... Jednakże wydaje się, że to ma OKNA! A to już spora zaleta, chociaż z ostatecznym werdyktem wstrzymam się do obejrzenia szczegółów na żywo, bo wiadomo, kto w nich siedzi.

gfedorynski - 2021-09-03, 11:11

grapess napisał/a:
Za 50K można było coś mieć.


W 2016 za tyle kupiłem wolnossącą benzynę w pełnym wypasie. Dziś sensowna benzyna to już co najmniej 60000, więc różnica maleje. No ale te 15k to będzie entry, więc wiadomo że ogólnie będzie dużo drożej.

laisar napisał/a:
Oficjalnie chyba nikt tak nie twierdzi, natomiast komentarze medialne to właśnie tylko komentarze.


Myślałem, że teksty o jednym Joggerze zamiast trójcy Lodgy, MCV2, Dokker pochodziły z komunikatów prasowych.

Wiadomo, że na prezentacjach to nawet o Lodgy nie można się zająknąć bo by się wydało, że taki samochód już od dawna mają o w ofercie.

Slawskip - 2021-09-03, 13:01

teraz max wyposażona Lodgy kosztuje ~75 tyś zł, ale ma diesla 1.5dci 115 KM. jak Jogger z litrową benzyną będzie kosztował podobnie to według mnie słabo. zwłaszcza że te silniki są ok w Sandero/Loganie, ale już przy 7 osobowym aucie, według mnie będą za słabe i na pewno bardziej awaryjne (bo bardziej obciążane). Gdyby było 1.5 dci lub 1.3 TCE, to byłoby lepiej i przyjemniej by się takim autem jeździło. Zobaczymy jak hybryda będzie sobie radzić, ale to jeszcze dwa lata.
topdrive - 2021-09-03, 13:12

Bardzo fajne następne auto dla mnie, jeśli pojawi się hybryda z automatem :D.

W zał. wymiary obu, aby łatwo się porównywało. Niewiele mniejszy od Lodgy w kontekście osobowym, chociaż kufer sporo mniejszy w maksymalnej pojemności.

Tak czy siak, chcę dotknąć, poczekać na hybrydę, i mocno przemyśleć wymianę swojej Lodówy :).

DrOzda - 2021-09-03, 13:59

Kabina będzie sporo niższa mimo że wysokość nadwozia tylko mniejsza o 5 cm bo Jogger ma prześwit 20 cm którego nie powstydziłyby się rasowe SUV-y :)
I to na oponach 205/60/16 co ciekawe.

straszna_maruda - 2021-09-03, 17:59

A tu chyba na obecną chwilę najpełniejsza prezentacja wnętrza

https://www.youtube.com/watch?v=sw1bcdrezqQ

Omawianie wnętrza od 4 minuty...

Kauris - 2021-09-03, 18:28

Podstawiłem sobie na szybko rysunki lodgy, mcv1 i joggera (niedoskonałe same w sobie, ale..) Jogger wygląda jak spóźniony lift mcv1

edit
https://imgur.com/a/T3wpoiW

bartos123 - 2021-09-04, 12:41

Dokładnie, powrót do koncepcji MCV 1.
p_a_m - 2021-09-04, 22:08

Jeszcze ciaśniejsza w środku niż lodgy. Drzwi udziwnione. Przy 3 rzędach brak bagażnika. Nie dojrzałem nawiewów na 3 rząd (w podsufitce będą?). I drożej. Nie ma po co zmieniać.
DrOzda - 2021-09-06, 11:27

Nowy silnik Tce 110 :

https://www.youtube.com/watch?v=qW_Bf6sZhFU&t

Marmach - 2021-09-07, 22:48

DrOzda napisał/a:
Nowy silnik Tce 110 :
https://www.youtube.com/watch?v=qW_Bf6sZhFU&t


Ciekawe jak to będzie jeździło. Nie wiem jak jeździ 1.3Tce, ale 1.2Tce byłby ogólnie fajny gdyby nie trzy wady: 1) mimo wszystko nietrudno uzyskać ogromne spalanie 2) rusza z miejsca jak muł (chociaż dla mnie tak samo mułowaty był Renault 1.6 16V ) 3) 1.2Tce pod dużym obciążeniem dostaje na w przedziale 2-3 kobr superstukowej czkawki.

Szczególnie tego trzeciego jestem ciekaw - jak taki mikrus 1.0 będzie zachowywał się po załadowaniu 7 osób albo 5 i dużego bagażu. Na pewno da radę ciągnąć, ale jakim kosztem?

laisar - 2021-09-08, 00:17

Marmach napisał/a:
nietrudno uzyskać ogromne spalanie

To nie tyle wada, co po prostu cecha silników doładowanych - ich stosunkowo duże momenty i moce pochodzą przecież z paliwa.

Marmach napisał/a:
rusza z miejsca jak muł

Mały litraż plus elektroniczny gaz (który zapewne jest także winny przypadkowi 1.6 16V - z linką to były naprawdę żwawe silniki).

toka93 - 2021-09-08, 06:04

W sumie to cisza o dieslu. Jak w nowym rodzinnym aucie nie może być czegoś mocniejszego? Jak tym ciągnąć kamping?
kapelusznik - 2021-09-08, 06:37

Jaki diesel.
Kto teraz montuje diesle w nowych konstrukcjach.

laisar - 2021-09-08, 10:00

toka93 napisał/a:
Jak tym ciągnąć kamping?

Normalnie - ruszając powoli, trzymając prędkość marszową zgodną z przepisami (max 80 km/h) i w razie potrzeby redukując biegi na podjazdach.

Z najbardziej popularnymi "niewiadówkami" (MW ~400 kg, DMC <600 kg)) radziły sobie "peerelowskie" samochody o mocach rzędu 46 KM (skoda 105S, 1050 cm3), to z 1,5x cięższymi współczesnymi przyczepami poradzi se nawet sandero 65 KM, a co dopiero taki potwór jak jogger...

toka93 - 2021-09-08, 10:13

Tylko mając 7 osób nie masz małej przyczepy. Po płaskim to i maluchem uciągniesz. Jazda po jakiś górkach to będzie katorga dla kierowcy i auta.
DrOzda - 2021-09-08, 12:50

7 osób plus przyczepa , szczerze to znam fajniejsze sposoby spędzania urlopu.
eliks - 2021-09-08, 17:03

laisar napisał/a:
toka93 napisał/a:
Jak tym ciągnąć kamping?

Normalnie - ruszając powoli, trzymając prędkość marszową zgodną z przepisami (max 80 km/h) i w razie potrzeby redukując biegi na podjazdach.

Z najbardziej popularnymi "niewiadówkami" (MW ~400 kg, DMC <600 kg)) radziły sobie "peerelowskie" samochody o mocach rzędu 46 KM (skoda 105S, 1050 cm3), to z 1,5x cięższymi współczesnymi przyczepami poradzi se nawet sandero 65 KM, a co dopiero taki potwór jak jogger...

Ostatnio robiłem trasę mazury - Ustka i ciąłem autobusem do ogranicznika (100km/h) to takich przyczep campingowych wyprzedzało mnie mnóstwo.

Marmach - 2021-09-09, 08:48

Cytat:
To nie tyle wada, co po prostu cecha silników doładowanych - ich stosunkowo duże momenty i moce pochodzą przecież z paliw

Pewnie, oszczędnie da się jeździć, niemniej mam wrażenie, że jednak małe silniczki tego typu palą więcej od większych w analogicznych warunkach dużego obciążenia, tak jakby pracowały w nieoptymalnych dla siebie warunkach, czego u mnie objawem jest spore i, mam wrażenie że stukowe, spalanie. Ale może to tylko błąd poznawczy ;-)

laisar napisał/a:
Mały litraż plus elektroniczny gaz

Mam wrażenie, że przede wszystkim elektroniczny gaz i ekologiczne sterowanie wtryskiwaczami :-) Dopóki jeździłem starymi grzmotami z linką i prymitywnym zasilaniem, nigdy nie miałem problemów z gaśnięciem, tymczasem dynamiczne ruszanie Lodóweczką wymaga wcześniejsze nakręcenia i piłowania sprzęgła... Stąd ciekawi mnie jak poradzą sobie z tym zadaniem jeszcze mniejsze silniczki w Joggerze. To aż prosi się o hybrydę...

laisar napisał/a:
Z najbardziej popularnymi "niewiadówkami" (MW ~400 kg, DMC <600 kg)) radziły sobie "peerelowskie" samochody o mocach rzędu 46 KM (skoda 105S, 1050 cm3),

Ba, mój chrzestny holował Oplem Kadettem żaglówkę :lol: Z całą pewnością nowa Dacia nadaje się do tego o rząd wielkości lepiej ze względu na zawieszenie i masę...

laisar - 2021-09-09, 11:03

Marmach napisał/a:
małe silniczki tego typu palą więcej od większych w analogicznych warunkach dużego obciążenia

Ale właśnie dlatego małe mają wtedy wciąż lepsze osiągi niż duże...

Marmach napisał/a:
aż prosi się o hybrydę

Będzie.

velomar - 2021-09-09, 11:52

Marmach napisał/a:


laisar napisał/a:
Mały litraż plus elektroniczny gaz

Mam wrażenie, że przede wszystkim elektroniczny gaz i ekologiczne sterowanie wtryskiwaczami :-) Dopóki jeździłem starymi grzmotami z linką i prymitywnym zasilaniem, nigdy nie miałem problemów z gaśnięciem, tymczasem dynamiczne ruszanie Lodóweczką wymaga wcześniejsze nakręcenia i piłowania sprzęgła...

Dokładnie takie same mam spostrzeżenia po przesiadce do Sandero i też ten sposób zacząłem stosować. Wprawdzie wcześniej nigdy mi nie zgasła, ale próby super delikatnego, precyzyjnego ruszania często kończyły się przydławieniem. Po prostu w pewnej chwili pojawiała się "dziura"w gazie. Podobnie jest przy zmianie biegów, np. z dwójki na trójkę. Wiem, że dałem odpowiednią ilość gazu (wnioskując po pozycji stopy na pedale, na podstawie pamięci mięśniowej), a komputer w pewnym momencie na chwilę przycina przycina gaz i samochód lekko przyhamowuje, po czym już rozpędza się normalnie. Irytujące to bardzo.

Szaruś - 2021-10-08, 08:01

Czy ktoś wie jaki jest rozstaw relingów w Joggerze? Tak na oko, wygląda na trochę mniejszy rozstaw, niż w MCV.
Black Dusty - 2021-11-07, 19:31

grapess napisał/a:
A tu ceny mają się zaczynać od 15 kilo Euro czyli jakie 67 kilo PLN. To drogo, bardzo drogo.

https://autokult.pl/42885,duza-tania-z-lpg-dacia-jogger-wyceniona-w-niemczech

DrOzda - 2021-11-30, 13:47

U nas nieco taniej:

https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-jogger-cena-polska/

Czyli 65 kPLN za wersję z klimatyzacją.

kapelusznik - 2021-12-01, 08:03

Ciekawy jestem ile rzeczywiście KM ma wersja TCE 100 LPG
Wg wcześniejszych informacji miało być 100KM.

Wczoraj natknąłem się na info ze 91KM co by w jakostam sposób uzasadniało różnicę w cenie w stosunku do TCE 110.

Ciekawy jestem jak będzie w rzeczywistości bo 100KM z LPG będzie ok, ale 90KM to już z deka słabo by było i gdybym miał kupowac to hmm się zastanawiał nad doplata do TCE 110 (nawet biorąc pod uwagę to że gazu to tam się raczej nie zainstaluje).

Ale wierzę w to że nie zrobią takiego numeru i 100 w nazwie odnosi się do mocy - chyba że nagle będzie wolta i pojawi się u nas TCE 90 LPG :-/

tomkasz - 2021-12-01, 14:17

Tak naprawdę nie moc a moment gra rolę (szczególnie nisko się zaczynający i rozciągnięty w górę jak najwyżej). 100 KM jest na LPG i wynika to z danych homologacyjnych (+/- na hamowni może być mniej lub więcej ale w granicach błędu i po dotarciu).

Natomiast ten silnik w wersjach benzynowych jest od 65 KM bez turbo (Sandero) do 110 KM z turbo w nowej Jogger.

defunk - 2021-12-01, 16:11

tomkasz napisał/a:
Natomiast ten silnik w wersjach benzynowych jest od 65 KM bez turbo (Sandero) do 110 KM z turbo w nowej Jogger.


To raczej nie "ten" silnik (w sensie nie "ten sam"), ponieważ 110 KM ma mieć wtrysk bezpośredni, podczas gdy 100 KM -- wielopunktowy.

tomkasz - 2021-12-01, 16:58

Kadłub silnika i inne szpeja są na pewno te same, żeby zmniejszyć koszty. Głowica i dolot będzie inny. Ujmijmy to tak, ta sama rodzina silników, na tej samej podstawie.

PS Zdaje się, że tylko do gazu jest pośredni wielopunkt.

DrOzda - 2021-12-01, 18:02

1.0 Sce



1.0 Tce


Prezes - 2021-12-01, 18:34

Ładnie.. TCe 110 ma mieć 200 Nm
3-cylindrowa benzyna fajniejsza niż 4-cylindrowe 1.5 dCi, się porobiło.. choć pewnie ze spalaniem lepsza nie będzie

maciek - 2021-12-01, 19:03

fani diesla mają jeszcze do wyboru Lodgy (produkcja do połowy 2022r ) ;-)
Prezes - 2021-12-01, 21:09

maciek napisał/a:
fani diesla

Fanem nigdy nie byłem, ale.. jak miałem D1 z silnikiem diesla, to był mój najoszczędniejszy samochód ever
Tylko ten dźwięk na postoju mnie irytował bardzo

Slawskip - 2021-12-01, 21:40

Na dacia.pl jest już odstępny konfigurator Joggera, można się pobawić.
kapelusznik - 2021-12-01, 22:19

Slawskip napisał/a:
Na dacia.pl jest już odstępny konfigurator Joggera, można się pobawić.

Dzięki
Wersją minimum wyszła mi 69tys (lakier, klimatyzacja, tempomat)

BogdanK - 2021-12-02, 00:03

W podstawowej wersji tj. Essential nie ma klimatyzacji. Myślałem, że Dacia w nowych modelach nie będzie już "szantażowała" klientów brakiem klimatyzacji.


P.S.
Może się okazać, że w 2025r. w nowym modelu Dacii Bigster w podstawowej wersji za np. 90 tys. zł też nie będzie klimy.

kapelusznik - 2021-12-02, 00:22

Jest. Za dopłatą. Jakby dali w standardzie i podwyższyli cenę o te 1900zł to byś był zadowolony?

W accessach nie ma klimy - to prawda.

Widocznie jest rynek na auta beż klimy, a kto potrzebuje i tak wrzuci w konfigurator...

nowy - 2021-12-02, 16:13

Ja zrobiłem konfigurację i z białym wyszło mi za TCe 110 -
80 600 pln, ale to tak z czystej ciekawości, bo czekam na hybrydę

masterczerwi - 2021-12-02, 17:47

A ja policzyłem na cenniku (jak zawsze rózni się od konfiguratora).
I wyszło mi że biały Comfort z gazem jest tańszy od białego Extreme z gazem o 2200,-
Różnice Comfort w stosunku do Extreme:
- inna tapicerka (wg konfiguratora jest to czerwone przeszycie);
- brak ostrzegania martwego pola;
- brak uchwytu na telefon;
- felgi amelinowe w kolorze nieczarnym (to akurat ja zaliczam na plus, bo czarne mi się nie podobają);
- brak znaczków oznaczenia wersji Extreme;
A reszta jest taka sama (autoklima, konsola, autohamulec, kamera, czujniki, Media rozszerzona itd) - całość wyszła 81 800,- i można zrezygować z alusów (700 mniej).
Czy powyższe różnice są warte tych 2200,- czy jest coś jeszcze czego niezauważyłem?

defunk - 2021-12-02, 18:10

W/g broszurki i cennika różnice obejmują:

- Boczne naklejki ochronne / naklejka typu Snorkel (????)
- Antena typu płetwa rekina w kolorze czarnym błyszczącym
- Kamera cofania
- Klimatyzacja automatyczna
- Karta Keyless Entry
- Stoliki typu lotniczego na tylnych miejscach
- możliwość zamówienia pakietu KOMFORT PREMIUM: automatyczny hamulec postojowy, konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem, wspomaganie parkowania przodem, system monitorowania martwego pola.
- kolory dolnych osłon zderzaków i lusterek.

Mnie się naprawdę podoba i gdyby mi nie wyszedł Rifter, być może szarpnąłbym się na tego Joggera (gorzej, że wiadomo, że lepiej się nie szarpać na nowy model z początku produkcji...)

masterczerwi - 2021-12-02, 18:37

Faktycznie: nie wiem co z anteną, stolików nie ma, ale nie potrafię określić czy rzeczywiście są takie potrzebne, naklejki pominąłem a resztę w stylu kamera, klimatyzacja auto itd uwzględniłem łącznie z rozszerzonymi mapami.
straszna_maruda - 2021-12-03, 13:28

Ładnie, pięknie, moja konfiguracja 76600zł. No to dalej przeglądam dane techniczne i nagle
ładowność 393 do 412kg. 400kg w kombi klasy c :shock: . Wersje 7 osób mają ładowność 530-570kg.

I jeszcze sprawdziłem ładowność sandero. 392kg - co jest bliższe typowej eksploatacji.

defunk - 2021-12-03, 14:28

straszna_maruda napisał/a:
ładowność 393 do 412kg. 400kg w kombi klasy c :shock: . Wersje 7 osób mają ładowność 530-570kg


Jakim cudem może rosnąć ładowność w takim aucie? Montują zawieszenie o innych parametrach, inne hamulce?

kapelusznik - 2021-12-03, 14:53

Fabia 2 kombi - ładowność 530kg...
Black Dusty - 2021-12-03, 15:18

defunk napisał/a:
Montują zawieszenie o innych parametrach

Niekoniecznie(choć może coś takiego zachodzić), ale z pewnością podają inny prześwit w wersji z zwiększoną ładownością ;-)

bartos123 - 2021-12-05, 20:47

Informacja z centrali: od 1 grudnia można zamawiać Joggera, odbiór pierwszych egzemplarzy na przełomie marca i kwietnia, bliższe szczegóły u dealerów.
masterczerwi - 2021-12-06, 17:33

Mam taką hipotezę:
Clio hybryda (e tech 140) w wersji Zen jest droższe od podstawy o około 33000,-; w wersji Intens ta różnica to już 25k,-, więc spekuluję że hybryda Joggera w wersji Extreme będzie droższa o jakieś 15-20k,- MAX. Drożej być po prostu nie może bo to już będzie cena nowego Berlingo 7 osobowego, w automacie z aktywnym tempomatem i tak dalej.

r70 - 2021-12-06, 17:44

Jeśli się mylę to proszę mnie oświecić - ta hybryda to nie będzie plugin ?
Co więc będzie w niej tak hipnotyzującego że co chwilę czytam że kolejna osoba czeka na ten napęd ?
(plugin - być może by do mnie przemówił, bo miałbym perspektywę elektrycznego poruszania po mieście, a spalinowego na trasie. Ale zwykła ?)

laisar - 2021-12-06, 18:06

r70 napisał/a:
ta hybryda to nie będzie plugin?

Ta aktualnie zapowiadana - nie, bateria ma mieć tylko 1,2 kWh, ale przecież to na pewno nie jest ostatnia wersja.

r70 napisał/a:
Co więc będzie w niej tak hipnotyzującego

Może: "80% czasu jazdy w mieście w trybie czysto elektrycznym, 40% mniejsze zużycie paliwa"?

https://en.media.dacia.com/assets/all-new-dacia-jogger-the-7-seater-family-car-reinvented-5724-989c5.html?dl=1

r70 - 2021-12-06, 21:06

laisar napisał/a:
r70 napisał/a:
ta hybryda to nie będzie plugin?

Ta aktualnie zapowiadana - nie, bateria ma mieć tylko 1,2 kWh, ale przecież to na pewno nie jest ostatnia wersja.

r70 napisał/a:
Co więc będzie w niej tak hipnotyzującego

Może: "80% czasu jazdy w mieście w trybie czysto elektrycznym, 40% mniejsze zużycie paliwa"?

https://en.media.dacia.com/assets/all-new-dacia-jogger-the-7-seater-family-car-reinvented-5724-989c5.html?dl=1


Generalnie fajnie... ale ten aku trzeba naładować - żeby zrobić to w tylko wykorzystując energię hamowania (w co raczej nie wierzę bo trzeba najpierw samochód rozpędzić żeby było z czego hamować), trzeba mieć wyrobiony bardzo "ECO" styl jazdy, a jeśli ktoś tak będzie jeździł samochodem z silnikiem spalinowy głównie hamując kompresją silnika, to także zużyje bardzo niewiele paliwa. A jeśli tak to, 40% oszczędności nie będzie wielką wartością bezwzględną. Oczywiście ładnie to będzie wyglądać w liczbach, ale już w konfrontacji z amortyzacją dodatkowej kwoty jaką trzeba będzie wyłożyć na zakup znacznie bardziej skomplikowanej i kosztownej w przyszłej eksploatacji wersji - nie bardzo.
Ale może się mylę :)
Wg mnie istotne mogą być ewentualnie najlepsze osiągi w połączeniu z automatem, ale aspekt opłacalności ekonomicznej jest dla mnie wątpliwy.

Prezes - 2021-12-06, 21:08

Cennik Joggera + jego wygląd na zdjęciach sprawiły, że już o nim za mocno nie myślę.. jeszcze na żywo bym chciał zobaczyć..
laisar - 2021-12-06, 22:01

r70 napisał/a:
Generalnie fajnie... ale

W innych nie-plug-inowych hybrydach - od priusów poczynając - działa to bardzo efektywnie, więc chyba nie należy się obawiać implementacji Dacii.

Do poprawnego używania każdego rodzaju silnika jest wymagana zmiana nawyków, jeśli ktoś wcześniej korzystał z innego typu i przesiadka na hybrydę nie jest bardziej znacząca niż np zmiana z wolnossaka na turbo, czy dużego V8 na wysokoobrotową "ślifierkę".

r70 napisał/a:
aspekt opłacalności ekonomicznej jest dla mnie wątpliwy

To się okaże jak poznamy faktyczne ceny oraz realne zużycie paliwa.

Marmach - 2021-12-06, 22:03

r70 napisał/a:
"ECO" styl jazdy, a jeśli ktoś tak będzie jeździł samochodem z silnikiem spalinowy głównie hamując kompresją silnika, to także zużyje bardzo niewiele paliwa.

Sądzę, że w hybrydzie bateria może się ładować w innych sprzyjających okolicznościach, np. przy jednostajnej jeździe, kiedy silnik pracuje wydajniej. Zaletą zwykłych hybryd jest przede wszystkim zdjęcie z silnika spalinowego konieczności pracy w niesprzyjających warunkach - niskie obroty, zmiany przełożeń, niskie prędkości...
Ekonomiczność jest zawsze kwestią kalkulacji - w mieście się zwróci, w trasie się nie zwróci, odwrotnie, niż turbodiesle, do których zazwyczaj też trzeba było sporo dopłacać. Zawsze można tę hybrydę zagazować ;-)

masterczerwi - 2021-12-07, 06:27

Tutaj się akurat z przedmówcą zgadzam. Hybryda raczej szału nie robi i myślę że nie zrobi bo będzie zadroga. Co do wyglądu to moim zdaniem górna linia drzwi niszczy wygląd auta, co przy topowym kolorze wygląda poprostu źle. Biały lub czarny trochę ratuje sytuację. I co do napędu: ja chcę nowe auto z automatem. A przy moim jeżdzeniu (dużo krótkich i bardzo krótkich dystansów) kto wie czy hybryda nie będzie ekonomiczniejsza od spalinowego napędu. W Clio stosują w hybrydzie skrzynię "kłową" (cokolwiek to znaczy). Podobno wyje bo tak ma. Może w Dacii będzie coś prostszego a przy tym tańszego?
eliks - 2021-12-07, 07:40

Wygląd Jogera to rzecz gustu, dla mnie wygląda jak by połączyli ze sobą 2 różne auta, ale czy Logan mcv był piękny?
Co do pełnej hybrydy to wiadomo, są plusy i minusy, zależy jak kto jezdzi i w jaki sposób użytkuje auto. Pamiętacie że plugin gdyby był, ważył by 200kg więcej.
Czy ktoś wie jaka tam będzie skrzynia? Bezstopniowa czy dwusprzeglowa?

r70 - 2021-12-07, 09:53

laisar napisał/a:
r70 napisał/a:
Generalnie fajnie... ale

W innych nie-plug-inowych hybrydach - od priusów poczynając - działa to bardzo efektywnie, więc chyba nie należy się obawiać implementacji Dacii.

r70 napisał/a:
aspekt opłacalności ekonomicznej jest dla mnie wątpliwy

To się okaże jak poznamy faktyczne ceny oraz realne zużycie paliwa.


Jasne - okaże się. Na obecną chwilę przyjąłem sobie dla porównania średnie spalanie ze Spritmonitor dla hybrydy Arcnana (średnio 5,91PB) i LPG Dustera 1.0 (średnio 8,76LPG)

gfedorynski - 2021-12-07, 12:10

laisar napisał/a:
W innych nie-plug-inowych hybrydach - od priusów poczynając - działa to bardzo efektywnie, więc chyba nie należy się obawiać implementacji Dacii.


W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

laisar - 2021-12-07, 12:19

gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...

gfedorynski - 2021-12-07, 13:22

Nie bardzo mam czas teraz robić szczegółowe rozeznanie, ale mam w głowie, że hybrydy wydawały mi się bezsensowne nawet biorąc pod uwagę parametry katalogowe.
(I bardzo słusznie, że nie dostały przywilejów analogicznych jak samochody elektryczne.)

Niemniej mam świadomość, że to wszystko się zmienia i zobaczymy.

laisar - 2021-12-07, 17:16

Prius I - https://www.spritmonitor....onstyear_e=2002

- średnio niecałe 6.


Prius II - https://www.spritmonitor....onstyear_e=2009

- średnio niewiele ponad 5.

Też się nigdy wcześniej jakoś bardzo nie wgłębiałem i elektryki oczywiście są lepsze, ale powyższe wyniki wydają mi się całkiem niezłe, nie tylko w porównaniu z moim przedpotopowym wozidłem ;)

Natomiast czy za 2 lata będzie sens wchodzić w joggerową hybrydę, to się się właśnie okaże. Chociaż gdyby ekstrapolować dzisiejsze trendy cenowe, to wydaje się, że chyba raczej powinna to być atrakcyjna oferta względem konkurencji...

Marmach - 2021-12-07, 18:35

gfedorynski napisał/a:
hybrydy wydawały mi się bezsensowne nawet biorąc pod uwagę parametry katalogowe

laisar napisał/a:
Natomiast czy za 2 lata będzie sens wchodzić w joggerową hybrydę, to się się właśnie okaże.

Nie spodziewałbym się, żeby elektryki nagle znacząco potaniały, tymczasem wersje z silnikami spalinowymi zrobiły się ekstremalnie drogie i słabe. Gdyby Dacia na starcie zaoferowała hybrydę, to poważnie zastanowiłbym się nad sprzedażą Lodgy i kupnem Joggera. Może to jest nieopłacalne ekonomicznie (ale który nowy samochód jest opłacalny?), ale jednak zapewne wolnossący silnik 1.6 w hybrydzie to praktycznie gwarancja bezproblemowej eksploatacji.

Zmieniałem właśnie samochód i uśmiechałem się m.in. do hybrydowych Aurisów, niemniej posadzenie tyłka w nowej Corolli kombi oraz przegląd rynku używanych Aurisów skutecznie mnie wyleczyły - olbrzymia cena + olbrzymia ciasnota. W Jogerze będzie pewnie tyle miejsca, że między rzędami będą hulały wiatry fenowe, tak więc hybryda może być świetną alternatywą, no chyba że będzie jeździła równie słabo, jak zapewne będzie jeździł silnik 1.0 LPG - wtedy pewnie lepiej wziąć to drugie taniej... EDIT: no dobra, doczytałem, że 140KM, to w zasadzie rozwiewa wątpliwości.

W każdym razie wolę już zwykłą hybrydę, niż plug-in, który kosztowałby dużo drożej i ważyłby dużo więcej - pluginy łączą przecież idealnie wady obu technologii :mrgreen:

straszna_maruda - 2021-12-07, 20:15

kapelusznik napisał/a:
Fabia 2 kombi - ładowność 530kg...

Fabia kombi 3 pewno podobnie ale skoda zdaje się właśnie wycofała ten model.

masterczerwi napisał/a:
więc spekuluję że hybryda Joggera w wersji Extreme będzie droższa o jakieś 15-20k,- MAX.

Raczej to będzie dodatkowe 20-25tys. zł.
Czyli 80+25=105tys.zł
A i30 comfort ( 2 wersja od dołu ) kosztuje 95tys.zł za 1,5 160KM 48V hybrydę w manualu lub 105tys.zł za 1,5 48V hybrydę w automacie.
A toyota corolla kombi hybrydowa kosztuje 105+11= 116 tys.zł za drugą wersję od dołu.
To za stówę (+haczyk) wolę toyotę lub hyundaya lub kię niż joggera.

Prezes napisał/a:
Cennik Joggera + jego wygląd na zdjęciach sprawiły, że już o nim za mocno nie myślę.. jeszcze na żywo bym chciał zobaczyć..

Jest o jakieś 5000 zł za drogi. Pytanie też jak będzie wyciszony.

eliks napisał/a:
Wygląd Jogera to rzecz gustu, dla mnie wygląda jak by połączyli ze sobą 2 różne auta, ale czy Logan mcv był piękny?

Był. jedynka mcv oczywiście :mrgreen: .

kapelusznik - 2021-12-07, 22:54

straszna_maruda, nie chodzi o to czy ktoś cos wycofał, tylko o yo że 400kg ładowności w kombi z tak dużym bagażnikiem to jednak żenada by była...
4 osoby i w zasadzie w bagażniku można wozić powietrze...

nowy - 2021-12-08, 13:06

laisar napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...


Przez miesiąc styczeń miałem okazję jeździć T Yaris III hybrid i spalanie rzędu 4,5-4,6l/100 km wg komputera. Nie pamietam ile wg dystrybutora.
Z tym, że był to okres, kiedy jeszcze nie było S5 z Wrocławia na Poznań i jeździło, a właściwie stało się czasem 5 km w korku do Kryniczna.
Porównanie miałem do swojej T Yaris II 100 KM z silnikiem 1,33, która to potrafiła przy jeździe emeryckiej zejść do około 5l/100, ale jak już się głębiej w pedał cisnęło to niestety poniżej 6l nie schodziło, przeważnie między 6,2-6,8l/100

chrom6 - 2021-12-08, 13:23

nowy napisał/a:
laisar napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...


Przez miesiąc styczeń miałem okazję jeździć T Yaris III hybrid i spalanie rzędu 4,5-4,6l/100 km wg komputera. Nie pamietam ile wg dystrybutora.
Z tym, że był to okres, kiedy jeszcze nie było S5 z Wrocławia na Poznań i jeździło, a właściwie stało się czasem 5 km w korku do Kryniczna.
Porównanie miałem do swojej T Yaris II 100 KM z silnikiem 1,33, która to potrafiła przy jeździe emeryckiej zejść do około 5l/100, ale jak już się głębiej w pedał cisnęło to niestety poniżej 6l nie schodziło, przeważnie między 6,2-6,8l/100


to żadna rewelacja takie spalanie. mój jeszcze aktualny pojazd Fiat 500 1.2 benzyna 60 KM - 5,7 w warszawskich korkach przy normalnej jeździe. zwykła benzyna bez hybrydy, klima non stop.

velomar - 2021-12-08, 14:28

Nieźle. A mój wartburg 10.
Slawskip - 2021-12-08, 15:02

spalanie to bardzo specyficzna rzecz i u jednego auto będzie spalać 8 a u innego 10 litrów na 100 km, także trzeba patrzeć na to jak się użytkuje samochód, a dopiero potem można określić czy pali dużo czy mało.
Sam mam porównanie trzech samochodów, które użytkuję/użytkowałem mniej więcej w ten sam sposób (dwa diesle i jedna benzyna z gazem).
Wnioski są takie że 1.5 blue DCI 115KM (6,5l/100km) pali mi litr mniej niż 1.9 CDTi 120KM (7,5l/100km), za to Subaru 2.0 165KM z automatem wciągało mi 12,5 litra gazu i coś około 0,5~1,0 l benzyny na 100km, przez co ekonomicznie wychodził pomiędzy jednym a drugim (patrząc na koszt przejechania 100 km).

Co do Joggera to jak dla mnie jedynie ta hybryda wygląda zachęcająco i nie wyobrażam sobie jazdy tym autem z 1.0 i kompletem pasażerów z bagażem. Czasem jeżdżę B-MAX'em z 1.0 125KM i w tym aucie się spoko sprawdza (chociaż wyraźnie słabiej zachowuje się podczas jazdy autostradowej niż 1.9 CDTi), ale to jest małe auto do miasta, a nie rodzinne kombi do łykania kilometrów z całą rodziną na pokładzie.

dudu$ - 2021-12-08, 15:09

chrom6 napisał/a:
nowy napisał/a:
laisar napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...


Przez miesiąc styczeń miałem okazję jeździć T Yaris III hybrid i spalanie rzędu 4,5-4,6l/100 km wg komputera. Nie pamietam ile wg dystrybutora.
Z tym, że był to okres, kiedy jeszcze nie było S5 z Wrocławia na Poznań i jeździło, a właściwie stało się czasem 5 km w korku do Kryniczna.
Porównanie miałem do swojej T Yaris II 100 KM z silnikiem 1,33, która to potrafiła przy jeździe emeryckiej zejść do około 5l/100, ale jak już się głębiej w pedał cisnęło to niestety poniżej 6l nie schodziło, przeważnie między 6,2-6,8l/100


to żadna rewelacja takie spalanie. mój jeszcze aktualny pojazd Fiat 500 1.2 benzyna 60 KM - 5,7 w warszawskich korkach przy normalnej jeździe. zwykła benzyna bez hybrydy, klima non stop.


Jasne, chciałbym to zobaczyć. W 500tkach był silnik 1.2 60km ? Z tego co mi się wydaje był montowany silnik 1.2 69km, który pochodzi z Punto II/ Pandy. Jeżeli mówimy o tym silniku to sorry ale nie uwiężę w takie niskie spalanie, jeszcze w Warszawie ,w korkach i jazda z AC. Sam producent podaje spalanie w mieście na poziomie 6.4l/100km a jak wiadomo te wyniki są zawsze zaniżone i realny wynik takiej 500tki to 6,8-7,0 l/100km. Panda II z tym motorem właśnie tyle paliła i to bez używania klimy bo jej po prostu nie miała.

velomar - 2021-12-08, 19:04

Ja mam w Sandero z ostatnich 142 km, przejechanych z prędkością średnią 27 km/h (krótkie jazdy z przedmieścia do miasta, dużo na zimnym, bez klimy) zużycie 9,6 l/100 km, czyli prawie jak ten księży wartburg z Nie ma mocnych. I wciąż rośnie, bo coraz zimniej się robi.
r70 - 2021-12-08, 19:14

dudu$ napisał/a:
Sam producent podaje spalanie w mieście na poziomie 6.4l/100km a jak wiadomo te wyniki są zawsze zaniżone i realny wynik takiej 500tki to 6,8-7,0 l/100km.

Wiesz, różnie to bywa ;) Mój duster na oryginalnych oponach (index toczenia A) spalił na dotarciu, pod moją nogą mniej niż podaje producent - zarówno PB jak i LPG ;) Teraz pali trochę nieznacznie więcej, ale opony D i zima a nie jesień.

Marmach - 2021-12-08, 21:09

straszna_maruda napisał/a:
A i30 comfort ( 2 wersja od dołu ) kosztuje 95tys.zł za 1,5 160KM 48V hybrydę w manualu lub 105tys.zł za 1,5 48V hybrydę w automacie.
A toyota corolla kombi hybrydowa kosztuje 105+11= 116 tys.zł za drugą wersję od dołu.
To za stówę (+haczyk) wolę toyotę lub hyundaya lub kię niż joggera.

Co to w ogóle za porównanie? :-) Jeśli czysto subiektywne to ok, ale obiektywnie to tę Corollę można by rozebrać na części i zmieścić w Joggerze :lol: Jak pisałem, siedziałem w nowej Corolli i nawet względny kurdupel jak ja (172cm) nie ma tam miejsca na własną osobę, zresztą po przymierzeniu zadka do Puegeota 508 II doszedłem do podobnego wniosku...
Praktycznie o każdym modelu Dacii do tej pory można było powiedzieć "iiii tam, to ja zamiast full opcji Dacii X wolę Samochód Y, bo cena ta sama a wyposażenie i wykonanie lepsze", tylko potem w ten Samochód Y jednak nie mieścił się rower na stojąco i piątka pasażerów.

dudu$ - 2021-12-08, 23:40

r70 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Sam producent podaje spalanie w mieście na poziomie 6.4l/100km a jak wiadomo te wyniki są zawsze zaniżone i realny wynik takiej 500tki to 6,8-7,0 l/100km.

Wiesz, różnie to bywa ;) Mój duster na oryginalnych oponach (index toczenia A) spalił na dotarciu, pod moją nogą mniej niż podaje producent - zarówno PB jak i LPG ;) Teraz pali trochę nieznacznie więcej, ale opony D i zima a nie jesień.


Czasem można zejść do wartości podanych przez producenta a nawet niżej, ba sam w poprzednich swoich daciach osiągałem wyniki lepsze niż podaje producent ale było to zazwyczaj w trasie. W mieście i to jeszcze, zatłoczonej stolicy gdzie od 15tej do 21 są korki nie uwiężę w takie gadanie i to jeszcze na włączonej klimatyzacji non-stop? te auto to musiało chyba być pchane. Swoim Dusterem nie raz udało mi się osiągnąć spalanie w mieście na poziomie 8,1l/100km czyli trochę powyżej tego co podaje producent ale była to jazda bardzo bardzo mecząca gdzie przyśpieszając ledwo co muskało się pedał przyśpieszenia i podczas jazdy cały czas stosuje się zasadę ECO czyli hamowanie silnikiem itp. Ogólnie rzecz biorąc zawsze hamuję silnikiem, ale wystarczy, że będę chciał szybciej ruszyć ze świateł itp. i spalanie idzie gwałtownie w górę. W przypadku mojego Dustera w tej chwili wynosi zazwyczaj +/- 9,5l/100km. Lodgy z tym samym motorem spalało mi 8,5l/100km a Logan MCV 1.2 16v 7,1l/100km PB lub 7,9-8,1l/100km LPG

chrom6 - 2021-12-09, 08:01

[quote="dudu$"][quote="chrom6"]
nowy napisał/a:
laisar napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
W którejkolwiek oszczędność paliwa zbliżyła się do wspomnianych 40%?

Katalogowo zapewne we wszystkich - przecież to wyłącznie kwestia marketingowego doboru bazy porównawczej...

Jasne, chciałbym to zobaczyć. W 500tkach był silnik 1.2 60km ? Z tego co mi się wydaje był montowany silnik 1.2 69km, który pochodzi z Punto II/ Pandy. Jeżeli mówimy o tym silniku to sorry ale nie uwiężę w takie niskie spalanie, jeszcze w Warszawie ,w korkach i jazda z AC. Sam producent podaje spalanie w mieście na poziomie 6.4l/100km a jak wiadomo te wyniki są zawsze zaniżone i realny wynik takiej 500tki to 6,8-7,0 l/100km. Panda II z tym motorem właśnie tyle paliła i to bez używania klimy bo jej po prostu nie miała.


Proszę bardzo

dudu$ - 2021-12-09, 09:36

Tylko że tu masz średnie spalanie z przebiegu ponad 2000km, do tego jest to spalanie podane z komputera a w 99% jest ono zaniżone o +/- 0,5l na 100km . Są tylko suche fakty, nie ma pewności, że wszystkie te km były przejechane w mieście w korkach i to z włączona klimatyzacją. Nie mówię, że podajesz nie prawdę ale jeżdżę codziennie po warszawie od kilkunastu lat, miałem różne auta i w żadnym nie osiągnąłem takich wyników co podajesz a jak wcześniej pisałem zawsze stosowałem się do zasad ECO.
chrom6 - 2021-12-09, 09:49

dudu$ napisał/a:
Tylko że tu masz średnie spalanie z przebiegu ponad 2000km, do tego jest to spalanie podane z komputera a w 99% jest ono zaniżone o +/- 0,5l na 100km . Są tylko suche fakty, nie ma pewności, że wszystkie te km były przejechane w mieście w korkach i to z włączona klimatyzacją. Nie mówię, że podajesz nie prawdę ale jeżdżę codziennie po warszawie od kilkunastu lat, miałem różne auta i w żadnym nie osiągnąłem takich wyników co podajesz a jak wcześniej pisałem zawsze stosowałem się do zasad ECO.


100% jazda Piaseczno - Warszawa a zapewne wiesz jak w godzinach szczytu wyglada Pulawska. z dystrybutora wychodzi 6 czasem 6,1. jak jezdzilem z naciskiem na eko wynik w zaleznosci od dnia oscylowal w zakresie 4,9 - 5,3

Szlepster - 2021-12-09, 13:39

Cytat:
Dzien dobry. Panie Tomaszu proszę o informację czy mocno zależy Panu na podgrzewanych siedzeniach, bo info jakie otrzymałem od centrali jest takie że nie da się wyprodukować auta z podgrzewanymi siedzeniami. Opcja ma się pojawić w produkcji kwietniowej.


Tak, że tego.... :-D

Liakim - 2021-12-09, 16:17

Szlepster napisał/a:
Cytat:
Dzien dobry. Panie Tomaszu proszę o informację czy mocno zależy Panu na podgrzewanych siedzeniach, bo info jakie otrzymałem od centrali jest takie że nie da się wyprodukować auta z podgrzewanymi siedzeniami. Opcja ma się pojawić w produkcji kwietniowej.


Tak, że tego.... :-D


Z dostępnością podgrzewanych siedzeń jest już problem od jakiegoś czasu. Przy moim zamówieniu we wrześniu już dostałem informację że podgrzewane fotele to minimum 2 miesiące dłużej czasu oczekiwania - ale zamówić można. Jak dosłownie tydzień później konfigurowałem z ciekawości w innym salonie to już dostałem info że nie ma możliwości zamówienia tej opcji.

Paweł - 2021-12-10, 08:00

Zamawiałem w lutym i już nie były dostępne fotele podgrzewane
franius - 2021-12-10, 08:30

ta stara hybryda co się dopiero ma pojawić w Daci to raczej się nie opłaci. Tj. zawsze taniej będzie LPG bo przeciętny człowiek nie wyjeżdzi różnicy w cenie w rozsądnym czasie. To nie jest dla ludzi którym się to ma opłacać tylko do tej części społeczeństwa która ma to kupić i myśleć że ratuje planetę czy co tam sobie myślą.

Z czasem to i auta elektryczne się zrównają cenami ze spalinowymi bo trend już widać i koło 2025/26 w klasie B różnica w cenie może być już tylko 10-20K między nimi

nowy - 2021-12-10, 17:00

franius napisał/a:
Z czasem to i auta elektryczne się zrównają cenami ze spalinowymi bo trend już widać i koło 2025/26 w klasie B różnica w cenie może być już tylko 10-20K między nimi


A może odwrotnie. W dobie pogoni za ekologią i coraz wyższymi normami spalin, będzie tak, że wzrost cen samochodów spalinowych sprawi, że to one dogonią elektryki lub zbliżą się ceną do nich.

laisar - 2021-12-13, 19:54

https://www.largus.fr/act...t-10766390.html

- jogger ma być wyposażony jednak w II generację napędu hybrydowego Renault, E-tech Evo 2, opartą na wolnossącym silniku z linii HR16DE/H4M, ale o pojemności zwiększonej do 1,8 dm3 i pracującym w cyklu Atkinsona (Nissan HR18 / Renault H4P (?)).

...O ile nie jest to jakaś pomyłka/zmyłka, bo w tej sytuacji naturalnym wyborem wydawałby się powstały równolegle MR18DE... Chyba że jest zbyt drogi?

masterczerwi - 2021-12-13, 23:29

Jogger nie może być droższy niż 20k bo byłby poprostu za drogi.
Pytanie może durne ale wydaje mi się sensowne:
da się (tanio) zagazować silnik pracujący w trybie Atkinsona i czy jest sens takiego przedsięwzięcia?

laisar - 2021-12-14, 00:58

Taniość to kwestia względna, ale na razie nigdzie nie widać pogłosek, żeby nowy silnik miał mieć wtrysk bezpośrednia - a w takim razie powinna wystarczyć zwyczajna instalacja IV generacji.

Cykl Atkinsona też w niczym nie przeszkadza, jak widać po od dawna zagazowanych priusach.

masterczerwi - 2021-12-14, 05:59

Jest jeszcze jedna opcja: Odświerzony Largus. Ostatnio jak liczyłem to wyjdzie ok 85k za wersję ze wszystkim co dają: skóra, grzane fotele, kamera, itd(z cłem, vatem i akcyzą). I to naprawdę ładne auto. Tylko automatu tam nie ma, za to prawilny silnik 1.6.
gfedorynski - 2021-12-14, 09:11

Czy to daje nadzieję na wtyczkę, czy wprost przeciwnie?
laisar - 2021-12-14, 10:39

O wtyczce nie widziałem żadnych informacji - ale Renault ma takowe w ofercie, więc na razie zapewne nic poza ceną i ewentualnie względami wizerunkowymi (które mogę się jednakże zmienić z fazą księżyca itp) nie stoi na przeszkodzie wprowadzeniu ich do Dacii. (A co i tak na pewno kiedyś nastąpi).
wojciech - 2021-12-14, 13:27
Temat postu: Nowa Dacia Jogger - nowe informacje
Cześć.
Poniżej podrzucam link do filmu z mnóstwem informacji dotyczącymi Nowej Dacii Jogger:

https://www.youtube.com/watch?v=NRqaeprWAzM

Osobiście czekam na nią i jestem bardzo ciekawy.
Jakie jest Wasze zdanie na temat tego pojazdu?

chrom6 - 2021-12-14, 13:29

Moim zdaniem to jest Sandero Stepway Combi , ogólnie fajna opcja jak ktoś potrzebuje 7 osobowego pojazdu albo pakownego kombi z wyższym prześwitem
velomar - 2022-01-31, 03:09

https://www.youtube.com/watch?v=mEoB7DrdNvs
Czort - 2022-02-01, 21:37

Witajcie!
Dawno mnie tu nie było, kryzys ekonomiczny, kiepskie czasy były, teraz wracam znów na stare tory, kryzys się kończy (dla mnie), może znów pomyśleć o kupnie samochodu.
Widzę że jest już trzecia generacja Logana, bez wersji kombi, zrobili Joggera który wygląda jak Lodgy z przodem od Logana, cena bazowa 68k, sensowna 80k. :shock: Pamiętam jak w 2018 roku oglądałem Logana MCV II za 52k. Teraz to bardziej mi się opłaca sprowadzić elektryka z Chin, tylko do najbliższej stacji mam 23km. I weź tu człowieku zasil podatkami swój kraj...
Nie śledziłem newsów na bieżąco, to ostateczny twór, czy będzie MCV III?

tAboon - 2022-02-01, 22:15

Czort napisał/a:
czy będzie MCV III?
wg mnie niem jest Jogger, zastępuje 2 modele.
laisar - 2022-02-01, 22:17

Czort napisał/a:
to ostateczny twór, czy będzie MCV III?

Tak, ostateczny - to jest to, co miało kodową nazwę "MCV III".

BogdanK - 2022-02-11, 00:45

Podoba mi się Jogger 1,0 TCe 110 KM, ale...
- silnik 1,0 TCe 100 LPG (wtrysk pośredni z LPG, brak filtra cząstek stałych),
- silnik 1,0 TCe 110 KM (wtrysk bezpośredni z filtrem cząstek stałych, montaż LPG mało opłacalny).
Myślę, że w praktyce większa moc będzie mało odczuwalna, więc chyba lepiej interesować się wersją z silnikiem 1,0 TCe 100 LPG.

tomkasz - 2022-02-11, 01:23

1.0 TCe LPG ma filtr cząstek stałych od 2 połowy 2020. Jest to wymóg normy Euro 6 AP. Także niestety. Ale LPG jest dużym plusem.
Prezes - 2022-02-11, 12:03

BogdanK napisał/a:
Myślę, że w praktyce większa moc będzie mało odczuwalna

Moc mało odczuwalna, ale już 200 Nm na pewno się odczuje

JoggerBR - 2022-02-20, 20:20

Koledzy pozwólcie uzupełnić zbiór adresów medialnych o kilka pozycji . Oczywiści dotyczą Joggera.
Jeśli chcecie poświęcić czas na ciekawostki, to adres porównywarki samochodów. Mnóstwo ciekawych opcji. Można zajrzeć do wnętrza, porównać z innymi markami i itp. https://www.automobiledim...dimensions.html

I jeszcze jedna strona z you tube . Dobrze nam znajomy Frank Tomaschewski z Lüdemann & Zankel AG ( LZparts) już grzebie i usprawnia Dacie Jogger(!)
https://www.youtube.com/watch?v=evXYshBIRNM


Teraz o kolorach lakieru i ich kodach
https://www.teintes.fr/20...isponibles.html
Dla informacji Czarny to Noir Nocre 676 , biały to Blanc Glacier 269,metaliki: niebieski(granatowy) to Bleu Iron RQH, ciemno szary Gris Comete KNA, szary srebrny ciemniejszy to Gris Moonstone KQF i szary jasny dla niektórych krajów południowych Gris Highland KQA .Specjalnie dla Joggera ceglasty Brun Trracotta CNZ.
Na marginesie kolorów .D Sandero ma kolor Highland ale nie jest to kolor Moonston jak czasami jest przedstawiany w ofertach 2022 Są podobne ale nie takie same.
Dacia Jogger | Moonstone Grey | Road & Trail Driving, Interior, Exterior
https://www.youtube.com/watch?v=cOwSL9F_7wg
https://www.youtube.com/watch?v=YKaopnjrkZw
Ja zamówiłem Moonstone. Jak to będzie wyglądało w naturze zobaczymy.

Koktajl na deser:
Fiat Tipo SW VS. Dacia Jogger
https://www.youtube.com/watch?v=8Y6-RJmurK0

Silniki animacja
https://www.youtube.com/watch?v=XngGG3W1W38
https://www.youtube.com/watch?v=rYnodmIFD-s

Jeśli się powtórzyłem lub dałem film znany to trudno .Przepraszam.

JoggerBR - 2022-02-20, 23:49

Mam dzisiaj czas na internet więc jeszcze coś. Mały przewodnik po ,,bajerach” DACII JOGGER SL EXTRIME.
Niestety póki co po francusku, niderlandzki, ale miejmy nadzieję ,że Dacia zadba o polskojęzyczną wersję.

Tout Nouveau Dacia Jogger - Réplication smartphone media display
https://www.youtube.com/watch?v=kGUk5AMlbXg

Gloednieuwe Dacia Jogger - Media Display Smartphone Mirroring
https://www.youtube.com/watch?v=o1jRrtscxGg

Tout nouveau Dacia Jogger - utiliser media display
https://www.youtube.com/watch?v=w9xThwnFFlc

Tout Nouveau Dacia Jogger - Utiliser Dacia media control
https://www.youtube.com/w...QQDHZPJ8&t=332s

Tout Nouveau Dacia Jogger - Utiliser Dacia media control
https://www.youtube.com/watch?
v=13CQQDHZPJ8&list=PL6HAewQjBHwFz_RFwtqILzXbEUaF631OI

Tout Nouveau Dacia Jogger - Réplication smartphone media Nav
https://www.youtube.com/watch?v=9J-UqL0YgXs

Gloednieuwe Dacia Jogger - Vloeistofpeilen en zekeringen(Poziomy płynów i bezpieczniki)
https://www.youtube.com/watch?v=LtLCNOwzNCU

Tout Nouveau Dacia Jogger - L'aide au parking
https://www.youtube.com/watch?v=fCJ_QBYxyFw

Tout Nouveau Dacia Jogger - Utiliser le système stop & start
https://www.youtube.com/watch?v=MJhUCPQ2XgY

Tout nouveau Dacia Jogger - le tableau de bord
https://www.youtube.com/watch?v=HmGibnD6QSw

Tout Nouveau Dacia Jogger - Utiliser Dacia media control
https://www.youtube.com/watch?
v=13CQQDHZPJ8&list=PL6HAewQjBHwFz_RFwtqILzXbEUaF631OI


Tout nouveau Dacia Jogger - les clignotants et feux
https://www.youtube.com/watch?v=tcjOnsL5a-c

Tout Nouveau Dacia Jogger - L'avertisseur de perte de pression des pneumatiques
https://www.youtube.com/watch?v=JDrfXMCPexE

Tout Nouveau Dacia Jogger - L'avertisseur d'angle mort
https://www.youtube.com/watch?v=NTVlwxlq4Fo

Tout nouveau Dacia Jogger - le réglage du volant
https://www.youtube.com/w...F631OI&index=24

Tout Nouveau Dacia Jogger - Le coffre et la banquette rang 3
https://www.youtube.com/w...F631OI&index=15

Tout Nouveau Dacia Jogger - utiliser e-call
https://www.youtube.com/w...F631OI&index=14

Tout Nouveau Dacia Jogger - Le régulateur de vitesse
https://www.youtube.com/w...F631OI&index=11

Tout Nouveau Dacia Jogger - Le limiteur de vitesse
https://www.youtube.com/w...F631OI&index=12

Tout Nouveau Dacia Jogger - Le freinage actif d'urgence
https://www.youtube.com/w...F631OI&index=10

Tout Nouveau Dacia Jogger - L'avertisseur d'angle mort https://www.youtube.com/w...aF631OI&index=9

Tout Nouveau Dacia Jogger - L'aide au parking
https://www.youtube.com/w...aF631OI&index=8

Tout Nouveau Dacia Jogger - Le kit de gonflage
https://www.youtube.com/w...aF631OI&index=3

Tout nouveau Dacia Jogger - utiliser la carte mains libr es
https://www.youtube.com/w...F631OI&index=20


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group