DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - korozja układu wydechowego

dacia10 - 2021-09-13, 21:12
Temat postu: korozja układu wydechowego
Ostatnio byłem na przeglądzie mojej Dacii tuz przed upływem 3 lat od kupna.
Zgłosiłem korodujący ( przerdzewiały) układ wydechowy. Niestety, kierownik serwsisu nie uwzględnił mojej prośby o gwarancyjną wymianę całego układu. Stwierdził , że ostatni tłumik jest nieszczelny i odetną go i przyspawają nowy. Reszta rury i pozostałe tłumiki doszczętnie zardzewiałe nie podlegają wymianie.
Nie wiem, czy sie przesłyszałem... Technologia napraw gwarancyjnych przewiduje spawanie ? Nadmienię tylko, że cały układ to jedna , nierozbieralna część.
Czy można cos z tym zrobić i damagać się wymiany całego układu, skoro jedna część jest nieszczelna, a cały układ jest skorodowany i za kilka dni również będzie nieszczelny ?
Czy to jest prawdziwy serwis ????
Za kilka dni kończy się gwarancja
pozdrawiam

laisar - 2021-09-13, 23:54

dacia10 napisał/a:
Technologia napraw gwarancyjnych przewiduje spawanie?

Tak - i niegwarancyjnych też.

dacia10 napisał/a:
cały układ jest skorodowany i za kilka dni również będzie nieszczelny?

Niekoniecznie - mój też tak wygląda od pierwszej zimy i pierwsza nieszczelność pojawiła się dopiero teraz, po 14 latach.

dacia10 napisał/a:
Czy można cos z tym zrobić

Jeżeli nie ma innych nieszczelności, to niewiele - gwarancja nie obejmuje napraw prewencyjnych.

Dymek - 2021-09-14, 07:38
Temat postu: Re: korozja układu wydechowego
dacia10 napisał/a:
Ostatnio byłem na przeglądzie mojej Dacii tuz przed upływem 3 lat od kupna.
Zgłosiłem korodujący ( przerdzewiały) układ wydechowy...

Twój układ wydechowy wygląda całkowicie normalnie jak na obecne standardy w Renault. W zasadzie podobnie wyglądają daciowe wydechy już po pierwszym sezonie zimowym w mieście a jednak służą wiele lat. To już nie te czasy, gdy pierwsze naloty korozji wychodziły po 3-4 latach i to tylko na spawach (wydech z Daewoo-FSO). Ja bym się cieszył, że w tej sytuacji chcą ci w ogóle wymieniać na gwarancji a nie starają się żeby to było już "po". Spawanie jest jak najbardziej OK, przy okazji okaże się jak to naprawdę wygląda w głębi blachy. A nieszczelność tłumika jest spowodowana ewidentnie korozją perforacyjną, czy może chodzi np. o pęknięcie spawu?

DrOzda - 2021-09-14, 07:39

Mój ma 9 lat, wygląda tak od 8 i wszystko z nim ok. Trzeba pilnować stanu wieszaków i tyle.
dacia10 - 2021-09-14, 14:46

Wszystko prawda, ale siostra ma Dustera o pół roku starszego i tam nie ma własciwie korozji na całym układzie wydechowym i bebny sa ok. Moje bębny są takie same jak tłumiki.
dudu$ - 2021-09-14, 16:15

dacia10 napisał/a:
Wszystko prawda, ale siostra ma Dustera o pół roku starszego i tam nie ma własciwie korozji na całym układzie wydechowym i bebny sa ok. Moje bębny są takie same jak tłumiki.
może jej auto ma mniejszy przebieg oraz eksploatowane jest w innych warunkach jak twoje . Wydechy w daciach szybko korodują, czy jest tak samo w innych markach ? Tego nie wiem. W moim dusterze wydech wygląda podobnie natomiast bębny o wiele we lepiej ale to z pewnością dlatego, że od kiedy jest we moich rękach czyli 15 tys km, na pewno były 2 razy czy czyszczone jak nie trzy.
jurek - 2021-09-14, 18:21

Albo blacha wyprodukowana w poniedziałek :mrgreen: pozdr
Krystian67 - 2021-09-15, 17:20

Tak się zastanawiam co właściwie jest objęte gwarancją w renault. Według mnie to same pierdoły .Tak się robi biznesy. Ale trzeba też dodać , ze kiedyś zimą sypali zwykłą sól na drogi , dziś chlorek , który ładnie zżera nasze autka . Interes łączony dla wielu grup w gospodarce .
Slawskip - 2021-09-15, 21:25

Krystian67 napisał/a:
Ale trzeba też dodać , ze kiedyś zimą sypali zwykłą sól na drogi , dziś chlorek , który ładnie zżera nasze autka .


sól (ta którą jemy i ta którą sypią nasze drogi) to chlorek sodu (NaCl), ciekaw jestem jaka to była według Ciebie "zwykła sól", a co to jest ten "chlorek" co go dzisiaj sypią?

eplus - 2021-09-15, 21:58

Chlorek sodu to jest przyprawa do kiełbas, a na drogi sypią też chlorek wapnia. Nie wiem, który gorszy.
jurek - 2021-09-16, 09:30

Chlorek wapmia mnie szkodliwy, ale sporo droższy, dlatego w większości dalej idzie zwykła sól. pozdr
dacia10 - 2021-09-17, 19:47

Zapomniałem jeszcze powiedzieć, że zareklamowałem akumulator- kilka razy nie miał prądu przy rozruchu. Pan z serwisu stwierdził ,że z akumulatorem przy przebiegu 46 tys nie ma szans. Mają podobno jakiś kalkulator do obliczania możliwości reklamacji zależnie od przebiegu- w czasie gwarancji rzecz jasna. POMIMO ,ŻĘ NIE PRZEKROCZONO MAGICZNYCH 100.000 km.
Jednak ta marka /9 zarówno Renault i Dacia) nie grzeszy dobrym podejściem do klienta. biznes i tyle...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group