|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - korozja układu wydechowego
dacia10 - 2021-09-13, 21:12 Temat postu: korozja układu wydechowego Ostatnio byłem na przeglądzie mojej Dacii tuz przed upływem 3 lat od kupna.
Zgłosiłem korodujący ( przerdzewiały) układ wydechowy. Niestety, kierownik serwsisu nie uwzględnił mojej prośby o gwarancyjną wymianę całego układu. Stwierdził , że ostatni tłumik jest nieszczelny i odetną go i przyspawają nowy. Reszta rury i pozostałe tłumiki doszczętnie zardzewiałe nie podlegają wymianie.
Nie wiem, czy sie przesłyszałem... Technologia napraw gwarancyjnych przewiduje spawanie ? Nadmienię tylko, że cały układ to jedna , nierozbieralna część.
Czy można cos z tym zrobić i damagać się wymiany całego układu, skoro jedna część jest nieszczelna, a cały układ jest skorodowany i za kilka dni również będzie nieszczelny ?
Czy to jest prawdziwy serwis ????
Za kilka dni kończy się gwarancja
pozdrawiam
laisar - 2021-09-13, 23:54
dacia10 napisał/a: | Technologia napraw gwarancyjnych przewiduje spawanie? |
Tak - i niegwarancyjnych też.
dacia10 napisał/a: | cały układ jest skorodowany i za kilka dni również będzie nieszczelny? |
Niekoniecznie - mój też tak wygląda od pierwszej zimy i pierwsza nieszczelność pojawiła się dopiero teraz, po 14 latach.
dacia10 napisał/a: | Czy można cos z tym zrobić |
Jeżeli nie ma innych nieszczelności, to niewiele - gwarancja nie obejmuje napraw prewencyjnych.
Dymek - 2021-09-14, 07:38 Temat postu: Re: korozja układu wydechowego
dacia10 napisał/a: | Ostatnio byłem na przeglądzie mojej Dacii tuz przed upływem 3 lat od kupna.
Zgłosiłem korodujący ( przerdzewiały) układ wydechowy... |
Twój układ wydechowy wygląda całkowicie normalnie jak na obecne standardy w Renault. W zasadzie podobnie wyglądają daciowe wydechy już po pierwszym sezonie zimowym w mieście a jednak służą wiele lat. To już nie te czasy, gdy pierwsze naloty korozji wychodziły po 3-4 latach i to tylko na spawach (wydech z Daewoo-FSO). Ja bym się cieszył, że w tej sytuacji chcą ci w ogóle wymieniać na gwarancji a nie starają się żeby to było już "po". Spawanie jest jak najbardziej OK, przy okazji okaże się jak to naprawdę wygląda w głębi blachy. A nieszczelność tłumika jest spowodowana ewidentnie korozją perforacyjną, czy może chodzi np. o pęknięcie spawu?
DrOzda - 2021-09-14, 07:39
Mój ma 9 lat, wygląda tak od 8 i wszystko z nim ok. Trzeba pilnować stanu wieszaków i tyle.
dacia10 - 2021-09-14, 14:46
Wszystko prawda, ale siostra ma Dustera o pół roku starszego i tam nie ma własciwie korozji na całym układzie wydechowym i bebny sa ok. Moje bębny są takie same jak tłumiki.
dudu$ - 2021-09-14, 16:15
dacia10 napisał/a: | Wszystko prawda, ale siostra ma Dustera o pół roku starszego i tam nie ma własciwie korozji na całym układzie wydechowym i bebny sa ok. Moje bębny są takie same jak tłumiki. | może jej auto ma mniejszy przebieg oraz eksploatowane jest w innych warunkach jak twoje . Wydechy w daciach szybko korodują, czy jest tak samo w innych markach ? Tego nie wiem. W moim dusterze wydech wygląda podobnie natomiast bębny o wiele we lepiej ale to z pewnością dlatego, że od kiedy jest we moich rękach czyli 15 tys km, na pewno były 2 razy czy czyszczone jak nie trzy.
jurek - 2021-09-14, 18:21
Albo blacha wyprodukowana w poniedziałek pozdr
Krystian67 - 2021-09-15, 17:20
Tak się zastanawiam co właściwie jest objęte gwarancją w renault. Według mnie to same pierdoły .Tak się robi biznesy. Ale trzeba też dodać , ze kiedyś zimą sypali zwykłą sól na drogi , dziś chlorek , który ładnie zżera nasze autka . Interes łączony dla wielu grup w gospodarce .
Slawskip - 2021-09-15, 21:25
Krystian67 napisał/a: | Ale trzeba też dodać , ze kiedyś zimą sypali zwykłą sól na drogi , dziś chlorek , który ładnie zżera nasze autka . |
sól (ta którą jemy i ta którą sypią nasze drogi) to chlorek sodu (NaCl), ciekaw jestem jaka to była według Ciebie "zwykła sól", a co to jest ten "chlorek" co go dzisiaj sypią?
eplus - 2021-09-15, 21:58
Chlorek sodu to jest przyprawa do kiełbas, a na drogi sypią też chlorek wapnia. Nie wiem, który gorszy.
jurek - 2021-09-16, 09:30
Chlorek wapmia mnie szkodliwy, ale sporo droższy, dlatego w większości dalej idzie zwykła sól. pozdr
dacia10 - 2021-09-17, 19:47
Zapomniałem jeszcze powiedzieć, że zareklamowałem akumulator- kilka razy nie miał prądu przy rozruchu. Pan z serwisu stwierdził ,że z akumulatorem przy przebiegu 46 tys nie ma szans. Mają podobno jakiś kalkulator do obliczania możliwości reklamacji zależnie od przebiegu- w czasie gwarancji rzecz jasna. POMIMO ,ŻĘ NIE PRZEKROCZONO MAGICZNYCH 100.000 km.
Jednak ta marka /9 zarówno Renault i Dacia) nie grzeszy dobrym podejściem do klienta. biznes i tyle...
|
|