DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster II - poprawiamy fabrykę

tomkasz - 2022-04-19, 22:41
Temat postu: Duster II - poprawiamy fabrykę
Rozpoczynam temat dotyczący poprawek związanych z Dusterem II. Na pierwszy ogień pójdzie wyciszenie stukania i pukania/skrzypienia w desce rozdzielczej, dziwne dźwięki z tylnych boczków oraz stukanie klapy bagażnika.

Dźwięki z klapy bagażnika - trzeba wyregulować odbojniki oraz podkleić ramkę tablicy rejestracyjnej (piankowe kółka do stabilizowania [antypoślizgowe] np. nóżek kolumn/głośników to kupienia w sklepach budowlanych/wykończeniowych).

Dziwne dźwięki z tylnych boczków (u mnie z drzwi tylnych za kierowcą) - wystarczy z czuciem docisnąć wokoło cały boczek drzwi.

Wyciszanie deski rozdzielczej, strona kierowcy. Podklejenie małymi cienkimi filcowymi kółkami (takie do mebli) klapki bezpieczników/OBD. Włożenie po dwa sklejone ze sobą stronami klejącymi większych i grubszych podkładek filcowych (takich od podklejania nóg krzeseł) do dolnej części deski od strony kierowcy. Chodzi o te wąskie części pod kierownicą, które są słabo wytłumione (mała ilość mocowań).

Wyciszanie deski rozdzielczej, strona pasażera.
* Mocowanie lampki podświetlenia schowka. Otworzyć schowek. Wymontować tackę lampki schowka. Odciągnąć nieco pociągając ją w dół od strony zewnętrznej schowka aż wyskoczy ze sprężystych mocowań a następnie wyciągając z tylnych mocowań ciągnąć do siebie. Odpiąć wtyk lampki. Tylne mocowania, rogi, boki i boki przednich mocowań podkleić cienkimi filcowymi podkładkami (te do mebli). Odłożyć na bok klapę i przejść do 3 kolejnych kroków. Zamontować ją w odwrotnej kolejności (pamiętać o wtyczce lampki :-> ) dopiero po zakończeniu wszystkich prac w komorze ponad schowkiem.
* Airbag pasażera lata w swojej kieszeni i stuka na nierównościach. Tutaj mamy do czynienia z błędnym projektem mocowania tylnego poduszki. Poduszka jest z tyłu (dostęp po zdjęciu klapy z podświetleniem schowka) mocowana 4 nakrętkami samokontrującymi. Jednak ścianka tylna wnęki poduszki jest za cienka w stosunku do luzu mocowania i całość tłucze się na nierównościach. Aby to poprawić trzeba odkręcić wszystkie cztery nakrętki - dobra jest płasko-oczkowa 10tka (jest trochę kręcenia ;-) ). Odchylić blachę którą trzymają te 4 nakrętki (nie da się jej zdjąć bo blokuje to górna belka konstrukcyjna za nim). Da się ją na tyle odchylić od dołu aby na dwie dolne szpilki włożyć podkładki. Ja użyłem standardowych podkładek pod śruby M8 dlatego, że są nieco większe i grubsze, a otwory w tylnej ściance są dużo większe od szpilek. Podkładki należy włożyć pomiędzy plastikowy tył wnęki poduszki a tą blachę wzmacniającą, kolejno: ścianka tylna kieszeni poduszki, podkładka, blacha, nakrętka. Skręcić i cieszyć się ciszą :!: To jest prawdopodobnie najdonośniejszy hałas w kabinie. Poniżej poglądowy rysunek objaśniający problem - przekrój widziany z boku samochodu.

* Poluzowane mocowanie jednego z kabli przechodzących "za" schowkiem. Chodzi o plastikowe mocowanie do kabli po prawej stronie - trzeba sięgnąć ręką po wyjęciu całej pokrywy w której mocowana jest lampka podświetlenia schowka i docisnąć/zacisnąć mocowanie.
* Wyłącznik airbaga pasażera (metaliczny dźwięk jakby mała metalowa blaszka wpadała w rezonans). Ścisnąć boki mocowania wyłącznika od wnętrza za schowkiem i wysunąć na zewnątrz. Kabel jest krótki. Odpiąć wtyczkę i podkleić wyłącznik - kołnierz od spodu i boki tej kostki w której jest właściwy wyłącznik. Trzeba dobrać grubość podkładek filcowych tak aby nie stukał w mocowaniu i zmieścił się po pogrubieniu w otworze :-) . Na końcu wpiąć wtyczkę i zamontować z powrotem.

W planie do zrobienia przy wymianie kół na letnie:
* Pomalowanie tylnych bębnów czarnym Hammerite (po kilku miesiącach ładny czarny kolor zrobił się jakże ładnym kolorem rudym ;-) ).
* Wyciszenie dolnych mocowań przednich pasów bezpieczeństwa - są zbyt luźne na podkładkach sprężynujących (być może wystarczy dodanie dodatkowych podkładek metalowych lub ewentualnie gumowych).

waw - 2022-04-20, 08:54

ja juz bedny i nadkola dawo pomalowalem i to byla bardzo dobra decvyzja
tomkasz - 2022-04-20, 13:50

* Wyciszenie dolnych mocowań przednich pasów bezpieczeństwa

zrobione: gumowe podkładki (oringi o odpowiedniej średnicy) pomiędzy łeb śrub a podkładkę sprężynującą, + uzupełnienie wkręta tapicerki - nie dali w fabryce ;-)

2xj - 2022-04-20, 19:17

W nawiewach znajduje się blaszka, która odpowiada za uzyskanie efektu przekręcenia skokowego. U mnie jej mocowanie było na tyle słabe, że wypadła na jakiejś dziurze i tłukła się niemiłosiernie na każdej nierówności. Blaszka daje się formować, więc wystarczyło ją troszeczkę rozgiąć i wcisnąć w otwory tak aby ciasno siedziała.
gardi1 - 2022-04-20, 20:02

brawo za info o airbagu - od prawie 3 lat walczę :) rozmumiem, że podkłądki włożyłeś luzno a potem ścisłeś całość nakrętkami czy na szpilniki nakrętek, które odkręcałeś?
tomkasz - 2022-04-20, 20:28

gardi1 napisał/a:
brawo za info o airbagu - od prawie 3 lat walczę :) rozmumiem, że podkłądki włożyłeś luzno a potem ścisłeś całość nakrętkami czy na szpilniki nakrętek, które odkręcałeś?

Luz, jak napisałem, jest pod blachą ściskaną tymi 4 nakrętkami. Podkładki trzeba włożyć na dolne szpilki pod blachę, potem blacha i normalnie tak jak były nakrętki. Wtedy luz zostanie zniwelowany a airbag sztywno dokręcony, tak jak powinien być, bez latania w jego wnęce.

gardi1 - 2022-04-21, 19:36

w weekend zabawa!!!
dzieki bardzo!

piotrek400 - 2022-04-24, 06:40

Dodam jeszcze dokręcanie plastykowych nakrętek w bagażniku oraz :shock: w nadkolach. Myślę, że są "nakładane" w procesie montażu, a nie "nakręcane". Można je zdecydowanie dokręcić, szczególnie te w nadkolach, bo usztywnia się tylni zderzak.

Dodatkową poprawą wg mnie jest zwiększenie liczby wkrętów trzymających ramkę do rejestracji. U mnie z przodu były 2 :-/ Ponieważ zderzak jest w kształcie łuku, to tablica lekko odstawała po bokach. Delikatne podważenie dolnej listwy ramki (póki jeszcze jest elastyczna) i dołożenie nawet dwóch wkrętów niweluje ten problem. Oczywiście nie można zapomnieć o lekkim wygięciu tablicy rejestracyjnej.

Aktyn - 2022-05-12, 16:36

W temacie airbagu....
zrobiłem jak napisałeś i nawet się ucieszyłem,że pomogło ...niestety jak tylko się zrobiło ciepło i auto postało troche na słońcu to te swiergolenia z okolicy schowka i airbagu paażera powróciły - chyba,że to jeszcze coś innego hałasuje . Daj znać czy u Ciebie problem definitywnie się rozwiązał niezależnie od temperatury w kabinie ..

pietreksz - 2022-05-12, 17:48

Stuki ze słupka A kierowcy - wewnątrz jest kabel połączony wtyczką, która nie jest owinięta w żaden sposób i potrafi luźno latać - stukać o plastik.
Należy zdjąć słupek - górna, zielona część wymaga obrócenia o 90 stopni w celu wyjęcia.
Owinąć czymś miękkim wtyczkę i złożyć.

Aktyn - 2022-05-12, 18:29

pietreksz napisał/a:
Stuki ze słupka A kierowcy


Dzięki za info - pewnie komuś się przyda / u mnie jednak hałas jest ewidentnie gdzieś z okolic deski ... swoja drogą Duster to dziwne auto - we wszystkich poprzednich plastiki było głównie słychać w zimowych miesiącach a tu jest odwrotnie .

tomkasz - 2022-05-12, 20:49

Aktyn napisał/a:
W temacie airbagu....
zrobiłem jak napisałeś i nawet się ucieszyłem,że pomogło ...niestety jak tylko się zrobiło ciepło i auto postało troche na słońcu to te swiergolenia z okolicy schowka i airbagu paażera powróciły - chyba,że to jeszcze coś innego hałasuje . Daj znać czy u Ciebie problem definitywnie się rozwiązał niezależnie od temperatury w kabinie ..

Airbag stukał, raczej nie świergolił - jeżeli sprecyzujemy rodzaj dźwięku. U mnie po wyciszeniu elementów które opisałem - jest spokój.
A te 3 pozostałe elementy sprawdzałeś?

Aktyn - 2022-05-12, 21:55

tomkasz napisał/a:
Airbag stukał, raczej nie świergolił - jeżeli sprecyzujemy rodzaj dźwięku. U mnie po wyciszeniu elementów które opisałem - jest spokój.
A te 3 pozostałe elementy sprawdzałeś?


Powiedzmy, że to lekkie stukanie / chrobotanie ... jak po dokreceniu próbowałem szarpać za te śruby od aibaga to niby jest sztywno...pozostałe elementy u mnie ok / lampka, włacznik airbagu i przewód za schowkiem / jest raczej w porządku ... w weekend walczę dalej - najgorzej ,że jak we wnętrzu jest w miarę chłodno i plastiki nie są nagrzane przez słońce to tego specjalnie nie słychać

667 - 2022-05-13, 12:06

U mnie wkurzający dźwięk wydaje czasami głośnik po stronie pasażera na desce. Wygląda na to, żę jest jakoś luźno osadzony. Muszę kiedyś za to się zabrać.
tomkasz - 2022-05-13, 22:00

Aktyn sprawdź jeszcze to co napisał 667 - atrapy głośników wysokotonowych na desce +:

    mocowanie czujnika światła (na środku deski pod szybą)
    mocowanie wszystkich nawiewów okrągłych (5 sztuk) - u mnie ten z trójki pośrodku, prawy, był luźny

JarekL - 2022-05-14, 19:21

U mnie to samo ze stukami spod deski w okolicach pasazera, cos w rodzaju stukajacego luznego ciegna w plastik:)
Mozna te pukanie wywolac przez pukanie palcem lekko w lewo od glosnika wysokotonowego.

gardi1 - 2022-05-14, 19:33

JarekL, zobacz za schowkiem czy nie wypiął się wężyk spryskiwacza - mi wypadał przelotka z mocowania i właśnie takie dzwięki dochodziły - naprawiłem i cisza
pskul - 2022-10-02, 11:30
Temat postu: Handsfree i klapka paliwa
To ja jeszcze dorzucę problem z klapką paliwa przy karcie Handsfree, która nie ma czasem chęci się otworzyć. Wyjścia są dwa: albo ją poruszać nieco i spróbować ponownie pociągnąć za dźwignię w kabinie albo podkleić czymś miejsca styku tych minigumek (odbojników) z klapką - odbojniki zostawiają ślad - więc wiadomo gdzie, jak podkleiłem na próbę krążkami z podkładek meblowych - i na razie otwierają się za każdym razem - być może odpadną po kilku deszczach/myciach samochodu, zobaczymy:) Przy okazji klapka się mniej rusza.
pskul - 2022-10-02, 11:42
Temat postu: Mocowanie poduszki pasażera
Potwierdzam, że po zdjęciu pokrywy lampki poduszka jest ruchoma także w wersji po liftingu, da się ją przesuwać o kilka mm poruszając za te gwintowane szpilki. Zeby nie odkręcać całości poluzowałem tylko nakrętki i podłożyłem kawałek uszczelki drzwiowej (uszczelka okienna typ E złożona na pół klejem do siebie - paski po 2-3cm) w 4 miejscach (w okolicy śrub). Potem dokręciłem, nie da się już przesunąć ręką:)
tomkasz - 2022-10-02, 20:34
Temat postu: Re: Handsfree i klapka paliwa
pskul napisał/a:
To ja jeszcze dorzucę problem z klapką paliwa przy karcie Handsfree, która nie ma czasem chęci się otworzyć. Wyjścia są dwa: albo ją poruszać nieco i spróbować ponownie pociągnąć za dźwignię w kabinie albo podkleić czymś miejsca styku tych minigumek (odbojników) z klapką - odbojniki zostawiają ślad - więc wiadomo gdzie, jak podkleiłem na próbę krążkami z podkładek meblowych - i na razie otwierają się za każdym razem - być może odpadną po kilku deszczach/myciach samochodu, zobaczymy:) Przy okazji klapka się mniej rusza.

Świetny pomysł! Dziękuję, bo rzeczywiście trzeba z wyczuciem posługiwać się otwieraniem tej klapki. Dodałbym, że lepsze będą te z mikrogumy (lepsze na zewnątrz) przeciwpoślizgowe (używałem ich do poklejenia hałasującej ramki tablicy rej. z tyłu). Muszę to wypróbować.

pskul - 2023-08-30, 11:04

2xj napisał/a:
W nawiewach znajduje się blaszka, która odpowiada za uzyskanie efektu przekręcenia skokowego. U mnie jej mocowanie było na tyle słabe, że wypadła na jakiejś dziurze i tłukła się niemiłosiernie na każdej nierówności. Blaszka daje się formować, więc wystarczyło ją troszeczkę rozgiąć i wcisnąć w otwory tak aby ciasno siedziała.


W jaki sposób wyjąć tę kratkę nawiewu? tylko podważać? czy trzeba coś jeszcze przez wlot wcisnąć? nie mogę tego wyciągnąć....

tomkasz - 2023-09-04, 06:10

pskul napisał/a:
W jaki sposób wyjąć tę kratkę nawiewu? tylko podważać? czy trzeba coś jeszcze przez wlot wcisnąć? nie mogę tego wyciągnąć....

Nieco wyżej w wątku masz zdjęcie jakie tam są zaczepy. Można je delikatnie podważać plastikowymi narzędziami które nie porysują elementów (podważanie pomiędzy deską a tym "dyfuzorem" powietrza).

pskul - 2023-09-04, 09:32

Na zdjęciu jest już wyjęty nawiew bez tych obracanych klapek, stąd tylko pytam czy najpierw wyjąć tę obrotowe klapki i dopiero resztę, czy da się wyciągnąć całość (czyli to co na zdjęciu + te klapki do ustawiania kąta nawiewu) i dopiero potem rozebrać? Próbowałem wyjąć całość, to udało mi się tylko górę, ale dół trzymał, więc odpuściłem zanim coś się połamie....

tomkasz napisał/a:
pskul napisał/a:
W jaki sposób wyjąć tę kratkę nawiewu? tylko podważać? czy trzeba coś jeszcze przez wlot wcisnąć? nie mogę tego wyciągnąć....

Nieco wyżej w wątku masz zdjęcie jakie tam są zaczepy. Można je delikatnie podważać plastikowymi narzędziami które nie porysują elementów (podważanie pomiędzy deską a tym "dyfuzorem" powietrza).

tomkasz - 2023-09-04, 09:49

Ja wyjmowałem całość. Od spodu rzeczywiście mocniej trzyma i dobrze by było tymi plastikowymi "wyjmakami" podważać ... ale wyjąć się da bo dwa wyjąłem i podłożyłem gumki recepturki (bo mi "latał" cały element względem deski).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group