|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział ogólny o daciach - Zakup Logana MCV wybór silnika
Hipolit - 2022-05-16, 09:03 Temat postu: Zakup Logana MCV wybór silnika Hej!
Znajomy szuka auta używanego. Zastanawia się nad Loganem MCV po 2010 roku. Chce go zagazować. No i teraz pytanie który silnik wybrać? 1.2 chyba trochę za słaby. 0,9 jeździłem tylko w benzynie i raptem kilka dni. Nie wiem, jak takie silniki z przebiegiem ok. 200 tys km się sprawują. Nadają się to lpg? A może dci? Od którego roku dci mają poprawione panewki?
Z góry dziękuję za pomoc.
tomkasz - 2022-05-16, 09:35
0,9 jest całkiem okej z tego co czytałem/oglądałem i nadaje się do lpg (pośredni wtrysk). Ale czy sprawdzi się w tak dużym aucie ... patrząc po obecnym Jogger - myślę, że tak. Sam jeżdżę 1.0, który jest następcą tego 0,9, dość podobny konstrukcyjnie i dla spokojnego (i spoko ) kierowcy będzie wystarczający.
r70 - 2022-05-16, 10:52
każdy z tych silników będzie pewnie dobry - trzeba tylko założyć że sposób jazdy będzie uwarunkowany tym co jest pod maską. Silniki 1.2 są bardzo długowieczne i pewnie relatywnie wtopić przy zakupie używki. 0.9 dan na pewno przyjemniejszą jazdę z większymi wibracjami na biegu jałowym, ale pewnie większe jest ryzyko ewentualnych inwestycji - jeśli pierwszy właściciel np. stosował się do zalecanych przez producenta interwałów olejowych. 1.5Dci mam w jimny wersję 86km 200nm z 2008r i problem panwewk nie występuje - olej zmieniam co 15tyś, i przy przebiegu 140tyś po długim postoju odpala jak nówka a po 5-8s pracuje jak ciepły (choć może to zasługa także stosowanego od 100tyś km Ceratec-a).
Michał B24 - 2022-05-16, 11:26
Każdy z wymienionych jest dobry i bardzo trwały.
MCV do 2012r, będzie pierwszą generacja, i silnika 0.9TCe mieć nie będzie. W tym modelu I generacji są jeszcze silniki 1.6, jak najbardziej pod gaz.
TCe 0.9 był fabrycznie gazowany i to fajny silnik do Logana II generacji.
1.5 dci, praktycznie każda wersja w Daci jest bardzo trwała. Do Daci nigdy nie trafiły te z problematycznymi panwewkami, albo zasługa krótszych interwałów serwisowych w Daci, niz w Renault.
Hipolit - 2022-05-16, 11:28
Dzięki za odpowiedzi. Ja osobiście trochę tego 1.2 się obawiam. Miałem okazję przejechać się Modusem z tym silnikiem i wyprzedzanie nie szło mu zbyt dobrze. Obiecałem pomóc w wyborze i teraz mam
Muszę chyba wziąć też pod uwagę dci.
Michał B24 - 2022-05-16, 11:34
Hipolit napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi. Ja osobiście trochę tego 1.2 się obawiam. Miałem okazję przejechać się Modusem z tym silnikiem i wyprzedzanie nie szło mu zbyt dobrze. Obiecałem pomóc w wyborze i teraz mam
Muszę chyba wziąć też pod uwagę dci. |
Logan jest sporo lżejszy od Modusa, ale ten silnik przy predkościach autostradowych, po prostu wyje. Po mieście daje radę. Jest całkiem przyjemny do 100km/h potem nie pozwala o sobie zapomnieć. Jeśli jeździsz szybciej niż 100km/h, będziesz cierpiał.
0.9TCe i dci są do jazdy na ekspresówce dużo lepiej dopasowane.
Hipolit - 2022-05-16, 11:42
Michał dzięki. Pytanie jak z trwałością tych tce przy większych przebiegach rzędu 200-300 tys km?
michal22 - 2022-05-16, 11:43
Omijać szerokim łukiem 1.0 SCe w samochodzie o takich gabarytach, w Sandero jeszcze daje jakoś radę. Pierwotnie chciałem kupić Logana MCV z tym silnikiem, ale że rynku wtórnym praktycznie wtedy nie było nic ciekawego, więc zakupiłem Sandero z tym silnikiem i nie żałuję. Do Logana MCV to minimum 1.2 lub 0,9 TCe tak jak pisali już koledzy.
Michał B24 - 2022-05-16, 21:20
Hipolit napisał/a: | Michał dzięki. Pytanie jak z trwałością tych tce przy większych przebiegach rzędu 200-300 tys km? |
Poczytaj forum, nikt TCe 90 jeszcze nie zakatował. Chyba jest jeden wątek na całym forum, o problemach z tym silnikiem trwałościowych, w sensie był film na rosyjskim youtubie, że padł. Jest też wątek o spalaniu superstukowym. Był problem z jakościa instalacji gazowej jedynie, ale w stylu przerywa, lub gasnie. A nie że laweta i remont.
300 tys, są juz przypadki, ale raczej mało kto tyle na razie zrobił, ten silnik zagościł w Daci chyba w 2014 dopiero.
dacia - 2022-05-17, 21:31
Ja bym szukał raczej 1,6 o ile były.Sam miałem to cudo i jeździło na lpg i nic..... silnik bajka coś miałem pod 240 tys i dalej lata gdzieś u kogoś
eplus - 2022-05-17, 22:40
Na pewno były K4M w Loganach MCV 6-drzwiowych - wiem, że jak ja kupowałem, to były i krowowozy z tym silnikiem.
r70 - 2022-05-18, 08:55
Z całą pewnością silnik k4m to najbezpieczniejsza opcja dla samochodu używanego z większym przebiegiem. Ale sądzę że w codziennej eksploatacji 1.5dci przyjemniejszy i tańszy - być może jednak mniej ryzykowny w zakupie.
DrOzda - 2022-05-18, 09:03
Były K4M i w Loganach sedanach i w MCV a nawet w Sandero Hi flex
Hipolit - 2022-05-18, 11:18
Dobra. Dzięki na pomoc. Ostatecznie wybór padł na Scenica 1.5 dci.
wojtek013 - 2022-05-19, 19:54
Eee, Panie panewki się obracajom :P
tomkasz - 2022-05-19, 20:00
wojtek013 napisał/a: | Eee, Panie panewki się obracajom :P |
Psst. Podobno jak się smalcem posmaruje to się nie "łobracajo" .
wojtek013 - 2022-05-19, 20:11
Jak dbasz, tak masz. W rodzinie jest Grand Vitara 1,9 ddis 129 koni, po czipsie na 160; 2011 rok od nowości w rodzinie. Jedyny problem to egr, plastikowy, zaprojektowany tak, żeby się poddać po około 100 tys kilometrów. Jak zmienili interwał wymiany oleju z 30 tys. na 20, problem z panewkami nie występuje. a i tak olej wymieniany jest co 15.
Hipolit - 2022-05-20, 10:19
Ten egzemplarz akurat jest zadbany. Ma udokumentowany przebieg i pochodzi z krajowego salonu. Interwały wymiany oleju nie przekraczały 12 tys km. Przeważnie 7 do 10 tys km. Wszystko jest potwierdzone.
wojtek013 - 2022-05-20, 13:05
Spokojnie, ironicznie przecież napisałem. Sam, jak widzisz, mam dCi, mimo że panewki się obracają ;)
Bezawaryjnej jazdy życzę.
Hipolit - 2022-05-20, 13:13
wojtek013, nie odebrałem Twojej wypowiedzi jako ironii. W kwestii panewek przestałem się przejmować w momencie, kiedy kupiliśmy Dustera.
|
|