DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Zakup Logana MCV wybór silnika

Hipolit - 2022-05-16, 09:03
Temat postu: Zakup Logana MCV wybór silnika
Hej!
Znajomy szuka auta używanego. Zastanawia się nad Loganem MCV po 2010 roku. Chce go zagazować. No i teraz pytanie który silnik wybrać? 1.2 chyba trochę za słaby. 0,9 jeździłem tylko w benzynie i raptem kilka dni. Nie wiem, jak takie silniki z przebiegiem ok. 200 tys km się sprawują. Nadają się to lpg? A może dci? Od którego roku dci mają poprawione panewki?
Z góry dziękuję za pomoc. :-)

tomkasz - 2022-05-16, 09:35

0,9 jest całkiem okej z tego co czytałem/oglądałem i nadaje się do lpg (pośredni wtrysk). Ale czy sprawdzi się w tak dużym aucie ... patrząc po obecnym Jogger - myślę, że tak. Sam jeżdżę 1.0, który jest następcą tego 0,9, dość podobny konstrukcyjnie i dla spokojnego (i spoko ;-) ) kierowcy będzie wystarczający.
r70 - 2022-05-16, 10:52

każdy z tych silników będzie pewnie dobry - trzeba tylko założyć że sposób jazdy będzie uwarunkowany tym co jest pod maską. Silniki 1.2 są bardzo długowieczne i pewnie relatywnie wtopić przy zakupie używki. 0.9 dan na pewno przyjemniejszą jazdę z większymi wibracjami na biegu jałowym, ale pewnie większe jest ryzyko ewentualnych inwestycji - jeśli pierwszy właściciel np. stosował się do zalecanych przez producenta interwałów olejowych. 1.5Dci mam w jimny wersję 86km 200nm z 2008r i problem panwewk nie występuje - olej zmieniam co 15tyś, i przy przebiegu 140tyś po długim postoju odpala jak nówka a po 5-8s pracuje jak ciepły (choć może to zasługa także stosowanego od 100tyś km Ceratec-a).
Michał B24 - 2022-05-16, 11:26

Każdy z wymienionych jest dobry i bardzo trwały.
MCV do 2012r, będzie pierwszą generacja, i silnika 0.9TCe mieć nie będzie. W tym modelu I generacji są jeszcze silniki 1.6, jak najbardziej pod gaz.

TCe 0.9 był fabrycznie gazowany i to fajny silnik do Logana II generacji.

1.5 dci, praktycznie każda wersja w Daci jest bardzo trwała. Do Daci nigdy nie trafiły te z problematycznymi panwewkami, albo zasługa krótszych interwałów serwisowych w Daci, niz w Renault.

Hipolit - 2022-05-16, 11:28

Dzięki za odpowiedzi. Ja osobiście trochę tego 1.2 się obawiam. Miałem okazję przejechać się Modusem z tym silnikiem i wyprzedzanie nie szło mu zbyt dobrze. Obiecałem pomóc w wyborze i teraz mam :-P
Muszę chyba wziąć też pod uwagę dci.

Michał B24 - 2022-05-16, 11:34

Hipolit napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi. Ja osobiście trochę tego 1.2 się obawiam. Miałem okazję przejechać się Modusem z tym silnikiem i wyprzedzanie nie szło mu zbyt dobrze. Obiecałem pomóc w wyborze i teraz mam :-P
Muszę chyba wziąć też pod uwagę dci.


Logan jest sporo lżejszy od Modusa, ale ten silnik przy predkościach autostradowych, po prostu wyje. Po mieście daje radę. Jest całkiem przyjemny do 100km/h potem nie pozwala o sobie zapomnieć. Jeśli jeździsz szybciej niż 100km/h, będziesz cierpiał.

0.9TCe i dci są do jazdy na ekspresówce dużo lepiej dopasowane.

Hipolit - 2022-05-16, 11:42

Michał dzięki. Pytanie jak z trwałością tych tce przy większych przebiegach rzędu 200-300 tys km?
michal22 - 2022-05-16, 11:43

Omijać szerokim łukiem 1.0 SCe w samochodzie o takich gabarytach, w Sandero jeszcze daje jakoś radę. Pierwotnie chciałem kupić Logana MCV z tym silnikiem, ale że rynku wtórnym praktycznie wtedy nie było nic ciekawego, więc zakupiłem Sandero z tym silnikiem i nie żałuję. Do Logana MCV to minimum 1.2 lub 0,9 TCe tak jak pisali już koledzy.
Michał B24 - 2022-05-16, 21:20

Hipolit napisał/a:
Michał dzięki. Pytanie jak z trwałością tych tce przy większych przebiegach rzędu 200-300 tys km?


Poczytaj forum, nikt TCe 90 jeszcze nie zakatował. Chyba jest jeden wątek na całym forum, o problemach z tym silnikiem trwałościowych, w sensie był film na rosyjskim youtubie, że padł. Jest też wątek o spalaniu superstukowym. Był problem z jakościa instalacji gazowej jedynie, ale w stylu przerywa, lub gasnie. A nie że laweta i remont.

300 tys, są juz przypadki, ale raczej mało kto tyle na razie zrobił, ten silnik zagościł w Daci chyba w 2014 dopiero.

dacia - 2022-05-17, 21:31

Ja bym szukał raczej 1,6 o ile były.Sam miałem to cudo i jeździło na lpg i nic..... silnik bajka coś miałem pod 240 tys i dalej lata gdzieś u kogoś
eplus - 2022-05-17, 22:40

Na pewno były K4M w Loganach MCV 6-drzwiowych - wiem, że jak ja kupowałem, to były i krowowozy z tym silnikiem.
r70 - 2022-05-18, 08:55

Z całą pewnością silnik k4m to najbezpieczniejsza opcja dla samochodu używanego z większym przebiegiem. Ale sądzę że w codziennej eksploatacji 1.5dci przyjemniejszy i tańszy - być może jednak mniej ryzykowny w zakupie.
DrOzda - 2022-05-18, 09:03

Były K4M i w Loganach sedanach i w MCV a nawet w Sandero Hi flex
Hipolit - 2022-05-18, 11:18

Dobra. Dzięki na pomoc. Ostatecznie wybór padł na Scenica 1.5 dci.
wojtek013 - 2022-05-19, 19:54

Eee, Panie panewki się obracajom :P
tomkasz - 2022-05-19, 20:00

wojtek013 napisał/a:
Eee, Panie panewki się obracajom :P

Psst. Podobno jak się smalcem posmaruje to się nie "łobracajo" :-P :mrgreen: .

wojtek013 - 2022-05-19, 20:11

Jak dbasz, tak masz. W rodzinie jest Grand Vitara 1,9 ddis 129 koni, po czipsie na 160; 2011 rok od nowości w rodzinie. Jedyny problem to egr, plastikowy, zaprojektowany tak, żeby się poddać po około 100 tys kilometrów. Jak zmienili interwał wymiany oleju z 30 tys. na 20, problem z panewkami nie występuje. a i tak olej wymieniany jest co 15.
Hipolit - 2022-05-20, 10:19

Ten egzemplarz akurat jest zadbany. Ma udokumentowany przebieg i pochodzi z krajowego salonu. Interwały wymiany oleju nie przekraczały 12 tys km. Przeważnie 7 do 10 tys km. Wszystko jest potwierdzone.
wojtek013 - 2022-05-20, 13:05

Spokojnie, ironicznie przecież napisałem. Sam, jak widzisz, mam dCi, mimo że panewki się obracają ;)
Bezawaryjnej jazdy życzę.

Hipolit - 2022-05-20, 13:13

wojtek013, nie odebrałem Twojej wypowiedzi jako ironii. W kwestii panewek przestałem się przejmować w momencie, kiedy kupiliśmy Dustera. :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group