DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Pasek akcesoriów i rolki - wymiana

franius - 2022-07-05, 06:58
Temat postu: Pasek akcesoriów i rolki - wymiana
Witajcie,

Po 6 latach użtkowania wg. karty przeglądów powinienem wymienić "pasek akcesoriów i rolki"

Czy ktoś się orientuje jaka powinna być odpowiednia część dla Logan II 2016 ?

Na necie znalazłem że być może jest to numer części

117203336R

lub

117204083R

Ktoś to wymieniał może w ostatnim czasie ? Przebieg to ledwie 55K, niby wymiana co 120K lub 6 lat. Jaki może być orientacyjny koszt takiej wymiany lub ile roboczo-godziny ASO ?

toka93 - 2022-07-05, 09:43

Napinacz z paskiem osprzętu komplet to koszt +/- 400zl jeśli chodzi o oryginał.
Numeracja części 117204083R

corrado - 2022-07-05, 11:04

400pln za pasek wielorowkowy z napinaczem ?
śmiechu warte xD
:lol:

Kup franius sobie jakiś dobry pasek ( ok 40pln ) i napinacz zamiennika dobrej firmy lub wymien samą rolkę napinacza ( bo po takim czasie tylko to może lekko mieć luz ) i po robocie i wymienisz to sam pod blokiem lub na działce za śmieszne pieniądze. Możesz też znaleźć napinacz z jakiegoś rozbitka w dobrej cenie na allegro.

Dymek - 2022-07-05, 12:55

corrado napisał/a:
400pln za pasek wielorowkowy z napinaczem ?

Rzeczony zestaw składa się z paska, napinacza, oraz trzech rolek prowadzących, w tym jednej z mocowaniem.
W wolnej sprzedaży cena brutto tego zestawu w oryginale to bardziej pod 440zł.


Podobne zestawy znajdziemy jako zamiennik (mogą mieć jedną rolkę mniej):
- Gates - ponad 500 zł
- Conti - od ok. 380 zł
- Dayco - od ok. 380 zł
- SNR - ok. 300 zł (tylko pasek z napinaczem)
Kupimy i wymienimy tylko pasek, lub pasek z napinaczem- na pewno przyoszczędzimy.
Całkowicie zrezygnujemy z wymiany- przyoszczędzimy jeszcze bardziej...
Na szczęście mamy wybór. ;-)

corrado - 2022-07-05, 13:55

Jasne , ja wybrałbym - jeśli napinacz nie daje znak złej pracy - nie napina itp. to wymieniłbym tylko pasek przy tym przebiegu - 55tys km, ewentualnie jeśli rolka któraś miałaby luz/bicia na łożysku to wymieniłbym jeszcze ją. A napinacz na pewno przy tym przebiegu jeszcze śmiga.

Wymiana prosta i nie trzeba z tym jechać do ASO.

DrOzda - 2022-07-05, 16:11

Dziadowanie, albo coś się robi dobrze albo wcale.
corrado - 2022-07-05, 16:52

dziadowanie ? za to lepiej wywalaj kasę bez sensu , tam gdzie nie trzeba :-)
DrOzda - 2022-07-06, 14:09

Tak dziadowanie , zaoszczędzisz dwie stówy zamiast wymienić całość i mieć to z głowy na kolejne 6 lat czy tam 100 000 km.
Robota taka sama jak się już zdejmie osłony , koło itd.

corrado - 2022-07-06, 17:10

Dla mnie wywalanie kasy w błoto , skoro działa dobrze i nie jest to punkt który jest newralgiczny dla działania silnika a pasek wielorowkowy zawsze można sprawdzić podnosząc maskę, a przy tym wymiana paska to zero roboty praktycznie - 10min roboty góra 20min.
Napinacz można wymienić przy 120tys jak już wspomniał autor . Ja mam Dacię 12 letnią i tylko raz pasek wymieniłem i raz w napinaczu rolkę wymieniłem w napinaczu i to też pewnie trochę na wyrost bo już ją kupiłem, a w dci są większe wibracje na 100% .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group