DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Przedłużająca się naprawa gwarancyjna klimy

Polpril - 2022-07-07, 07:35
Temat postu: Przedłużająca się naprawa gwarancyjna klimy
Cześć wszystkim,
Widziałem poprzedni temat o problemach z Joggerem, które przechodzi jeden z naszych forumowiczów,dlatego postanowiłem podzielić się z Wami moim problemem,ale z Loganem. W skrócie o aucie, Logan z tego roku, przebieg 2.5 tys. kilometrów, zakupiony u autoryzowanego dealera w Gliwicach. Auto użytkuje od kwietnia, a od maja borykam się z problemami z klimatyzacją. Zaczęło się mniej więcej od weekendu majowego,kiedy usłyszałem niepokojące dźwięki z klimatyzacją- głośne buczenie. Umówiłem się do serwisu na sprawdzenie, zaznaczam od razu,że zostałem potraktowany bardzo profesjonalnie. Diagnoza- do wymiany sprężarka klimatyzacji. Serwis poinformował mnie,że obecnie nie są w stanie zamówić części i nie wiedzą kiedy będzie. Dzwoniłem tydzień w tydzień i dopiero po miesiącu oczekiwania na wiadomosc, kiedy dostępna będzie sprężarka i lekkim już poirytowanie, wystosowałem oficjalne pismo, z pomocą Pana z serwisu, do Renault o pomoc. Po tygodniu udało się zamówić część i oddałem auto do serwisu. Samochód miał być na drugi dzień gotowy, otrzymałem auto zastępcze i miałem czekać na telefon. Znowu sam, pod koniec pracy serwisu,zadzwonilem do nich, czy auto jest już gotowe. Okazało się,że nie,gdyż do wymiany jest cały układ klimatyzacji,bo sprężarka się zatarła. Auto miało być do odbioru w następnym tygodniu. Niestety po kilku dniach dostałem informację,że mechanik zaniemógł i muszą przełożyć o kilka dni naprawę,ale samochód będzie gotowy w kolejnym, czyli obecnym tygodniu. Znowu brak telefony z serwisu trochę mnie niepokoił, dlatego zadzwoniłem z prośbą o informację, kiedy mogę auto odebrać. Co się okazuję, znowu czekają na części, których nie ma i nie wiedzą kiedy będą, samochód jest rozebrany,a ja dalej jeżdżę zastępczym. Ręce już mi opadają,bo auto prawie trzy tygodnie nie jest sprawne,a trzy tygodnie stoi już w serwisie..może ktoś ma jakiś pomysł jak mogę przyspieszyć działanie ASO,które niestety mam wrażenie,że działa coraz oporniej w mojej sprawie..

sobol1976 - 2022-07-07, 08:27

Przykro mi bardzo ale przerabiałem poważną naprawę gwarancyjną klika lat temu w okresie wakacyjnym. To jest koszmar i to nie do końca wina konkretnego ASO. Po prostu magazyny we Francji w tym okresie są pustawe, nie licząc bieżących problemów z zaopatrzeniem i łańcuchami dostaw. Od początku lipca do końca sierpnia centralne magazyny działają bardzo wolno i mają duże braki. Fabryki i poddostawcy też mają urlopy. Ja wtedy w 2017 r. oddałem samochód do serwisu na koniec czerwca a odebrałem na pocz. września - było o tym na forum. Samochodem zastępczym (Clio) użyczonym z ASO pojechałem na wakacje do Francji. Nie zazdroszczę i niestety mam podejrzenie, że nic nie zrobisz.
Polpril - 2022-07-07, 09:04

Czyli muszę uzbroić się w cierpliwość...dzięki za odpowiedź!
sobol1976 - 2022-07-07, 09:32

Polpril napisał/a:
Czyli muszę uzbroić się w cierpliwość...dzięki za odpowiedź!


Jak chcesz mieć czyste sumienie, że zrobiłeś co mogłeś to napisz do centrali Renault na kontakt.klient@renault.com.pl

Opisz sytuację (najlepiej bez "narzekania" na ASO). Trochę to pomaga bo z centrali sprawdzają czy faktycznie jest problem z zaopatrzeniem w części. Mimo wszystko starają się skontaktować z kierownikiem salonu i może to trochę ich zmobilizuje. U mnie nie wiele dało bo faktycznie części nie było, za to Renault podjął decyzję żeby wymienić całą skrzynię a nie pojedyncze elementy (bo cała skrzynia była we Francji a podzespołów nie byłoby pewnie nawet do jesieni).

PS. Dopiero doczytałem, że już pismo skierowałeś do Renault - ale treści nie modyfikuję. Może się przyda dla innych.

Polpril - 2022-07-07, 13:50

Dziękuję Ci bardzo. Tak pisałem już do nich za pośrednictwem salonu. Wtedy była jedynie mowa o samej sprężarce. W ramach zadośćuczynienia zaoferowali mi darmowy pierwszy przegląd,co jest naprawdę bardzo oo z ich strony
dudu$ - 2022-07-07, 21:22

Ja bym się cieszył, że ASO w ogóle dało samochód zastępczy i masz czym jeździć bo z tego co się orientuje to Renault na naprawy gwarancyjne nie udostępnia pojazdów zastępczych.
Polpril - 2022-07-09, 10:01

Ogólnie nie mogę narzekać, bo mam auto zastępcze i w ogóle, ale chciałem się zorientować czy ktoś się już spotkał z takim problemem. Trochę się uspokoiłem, bo myślałem, że serwis coś kręcić zaczyna, ale po innych wypowiedziach widzę, że rzeczywiście jest duży deficyt w częściach
toka93 - 2022-07-09, 10:22

Jest dramat z dystrybucją w Renault. W tym tygodniu 2x ASO ode mnie kupowało części, bo miałem na półce, a serwis nie miał możliwości sprowadzenia nawet z Francji
sobol1976 - 2022-07-09, 10:52

Byłem świadkiem rozmowy dwóch francuzów na wakacjach. Leżeli sobie na plaży w lipcu i sami sobie ironicznie opowiadali, że w wakacje wszyscy mają wszystko gdzieś i jak mają urlop to po prostu wyjeżdżają. Magazyny fabryki i producenci właściwie w każdej branży (może poza żywnością) pracują na pół gwizdka. Niczego nie załatwisz albo termin dostawy jest na pocz. września. Magazyn centralny Renault jest pod Paryżem jeśli dobrze pamiętam...
tomekptk - 2022-07-09, 12:00

Pracowałem w niemieckim koncernie mającym filie w Polsce i we Francji. Pamiętam opowieść 2 niemieckich serwisantów, którzy w pewnej francuskiej filii przynosili z 2 Francuzami, jakieś niewątpliwie ciężkie urządzenie. Padał deszcz i przechodzili przez otwartą przestrzeń, starając się ją jak najszybciej przebyć, nagle francuscy "koledzy" stwierdzili na środku podwórka, że mają fajrant, zostawili 2 niemieckich serwisantów na deszczu z tym urządzeniem i po prostu poszli do domu. Pamiętam oburzenie Niemców i komentarze. Zatem nie miejmy złudzeń.
Łukasz_M - 2022-07-10, 14:59

Wiesz, ale Ci francuscy serwisanci mieli rację. Jeśli nikt im nie płaci za nadgodziny to nie mają powodu żeby na tych nadgodzinach zostać. Do pracy się chodzi żeby nam zapłacili za poświęcony czas=pracę. Skoro ktoś wymyślił im pracę w sposób taki, że skończy się tak że będą kończyć po swoich godzinach pracy to oni nie mają obowiązku tego kończyć po godzinach. To nie Polska gdzie kierownik może cię szantażować zwolnieniem z pracy itd. Tam pracownicy mają wszystko poukładane. Jak ich chcesz wykorzystać bez prawidłowego opłacenia to mają pełne prawo pokazać środkowy palec. Dlaczego Ci francuzi mieliby targać przez środek podwórka coś ultra ciężkiego po pracy, że nie wspomnę że rozsądniejszym by było zapewnić wózek magazynowy lub coś..Ci niemcy powinni zrobić to samo.
rob_plk - 2022-07-12, 08:15

Jak kierownik może szantażować, że Ciebie zwolni z pracy to znaczy, że nic nie umiesz i nic nie znaczysz w tej pracy, jesteś jak młotek - złamał się to się kupi nowy obok w sklepie.
michauek22 - 2022-07-14, 17:15

tomekptk napisał/a:
Pracowałem w niemieckim koncernie mającym filie w Polsce i we Francji. Pamiętam opowieść 2 niemieckich serwisantów, którzy w pewnej francuskiej filii przynosili z 2 Francuzami, jakieś niewątpliwie ciężkie urządzenie. Padał deszcz i przechodzili przez otwartą przestrzeń, starając się ją jak najszybciej przebyć, nagle francuscy "koledzy" stwierdzili na środku podwórka, że mają fajrant, zostawili 2 niemieckich serwisantów na deszczu z tym urządzeniem i po prostu poszli do domu. Pamiętam oburzenie Niemców i komentarze. Zatem nie miejmy złudzeń.

Kluczowe pytanie - kiedy to było?

tomekptk - 2022-07-15, 19:40

michauek22 napisał/a:
tomekptk napisał/a:
[....] po prostu poszli do domu. Pamiętam oburzenie Niemców i komentarze. Zatem nie miejmy złudzeń.

Kluczowe pytanie - kiedy to było?


To było może 10 lat temu, Niemcy nie są aniołami, ale trudno im odmówić pracowitości, natomiast ich opinie o Francuzach i ich "etosie" pracy były jednoznaczne. Oczywiście, to są animozje niemiecko-francuskie i także jak ktoś zarabia 10 razy więcej od ciebie (wtedy) i opowiada takie rzeczy to może budzić pewne "opory", ale dla mnie kwestia 10 miniut po "piętnastej" nie stanowiło jakiegoś problemu, bo o to tylko w tym przypadku chodziło, także forma transportu na pewno wynikała z uwarunkowań - to nie byli jacyś durnie. Może jestem staroświecki, albo pracowałem w miarę normalnej firmie i jakieś drobne odchylenia od czasu pracy były jednak doceniane. Generalnie jak popatrzymy na świadczenia pracownicze we Francji wtedy, to był kosmos do Polski i nawet do Niemiec i można tam było mieć tam pewne sprawy głęboko gdzieś. Macron chciał to ograniczyć i chyba za bardzo mu się to nie udało. Dlatego może miejmy zrozumienie, że we Francji w okresie urlopowym trzeba się wykazać większą "cierpliwością".

Michał B24 - 2022-07-16, 08:59

Cytat:


Tu się nie zgodzę, nie wykluczam, że tak jest, ale kierownik, uciekajacy się do takich tekstów, to du...a nie kierownik.

Jeśli chodzi o pracowitość Niemców, to jestem innego zdania, nie jest z nimi lepiej jak z Francuzami, tylko fochy inne stroją. Co innego dla nich ważne, ale bumelują, jak wszystkie inne narody.

telecaster1951 - 2022-08-08, 20:48

U mnie sytuacja podobna. Tydzień temu auto oddane do ASO. Diagnoza - uszkodzona sprężarka klimy. Od tygodnia jestem bez auta. Serwis mówi że termin dostawy części z Francji to 2 - 3 tygodnie. W środę zamierzam dzwonić i się dowiadywać. Czy sądzicie, że jeżeli naprawa będzie się przeciągać, to jest szansa na auto zastępcze?
michauek22 - 2022-08-15, 13:50

No w zasadzie tak...
tAboon - 2022-08-16, 07:56

Wszystko zależy od tego co mówią warunki gwarancji, które każdy otrzymał z nowym samochodem. jeśli gwarancja nie przewiduje auta zastępczego to pozostaje tylko dobra wola ASO lub reklamacja do RP z wnioskiem o zastępczy samochód ewentualnie rekompensata.

Warunki gwarancji i samochodów zastępczych na gwarancji ulegały zmianie i mogą być różne w zależności od tego kiedy samochód był kupiony.

Ajry - 2022-08-17, 09:03

Warto sprawdzić swoją polisę ubezpieczeniową, jeśli ASO odmówi. Czasem w pakiecie jest samochód zastępczy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group