DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Usterka elektroniczna

uno0 - 2022-09-21, 17:19
Temat postu: Usterka elektroniczna
Wracałem do domu gdy nagle nie wiadomo co i jak zapaliły się wszystkie kontrolki...pierwszy komunikat usterka elektroniki....później inne...auto zatrzymałem wyłączyłem i po 20 sekundach odpaliłem. Wszystko zniknęło.
Oczywiście OBD2 zablokowane więc g....o można sprawdzić. Jutro mam zamiar wymienić olej więc sprawdzę sobie stan akumulatora choć dotychczas nie miałem żadnych nawet najmniejszych problemów. Ale...z miesiąc temu moja ukochana zona wyprała mi spodnie w którym był kluczyk. I tak się zastanawiam czy on nie ma coś wspólnego z ta sytuacją. Wezmę teraz też zapasowy co by to wykluczyć.....

Dymek - 2022-09-21, 18:21

Związek z kluczykiem to błędny trop. Jedyna funkcja pilota w kluczyku to odblokowanie i zablokowanie samochodu. Zresztą przy włączonej stacyjce wszelkie rozkazy z kluczyka są ignorowane.
piotrek400 - 2022-09-21, 19:33

U mnie przy 10kkm wystąpiło to samo. Skontroluj: esc, układ hamulcowy, pomoc startu pod górę, układ wtrysku paliwa.
A gdzie? Na Zakopiance! Podczas przejazdu przez skrzyżowanie. A do domu 400km... Wykorzystując korek na drodze, zgasiłem silnik. Po odpaleniu brak zmian. Kręciłem kierowcą w prawo i w lewo do oporu. Żadnych zmian. Po kilku km zniknęła informacja o kontroli układu wtrysku paliwa. Wróciłem do domu z duszą na ramieniu. Rano wszystko ok. Podpiąłem pod obd iCar'a. Żadnych błędów na car skanerze. Wykonałem telefon do najbliższego serwisu, a tam w słuchawce: "trzeba było zatrzymać auto i wezwać asistance." :shock: Mówię mu: primo, lampka pomarańczowa, a nie czerwona! Secundo: na Zakopiance???
Dodam tylko, że auto jechało normalnie (czyli 140 km/h :mrgreen: )
Już wcześniej dużo czytałem o tym problemie na rumunskiej grupie na fb i wiele osób miało tę przypadłość. Od listopada ma być jakiś nowy soft podobno.
Od tamtej pory nic się nie powtórzyło. Dodam tylko, że warunki były podobne do tych opisywanych na forum (gorący dzień, obciążony samochód, acc).

piotrek400 - 2022-09-21, 19:35

Przepraszam, u mnie nie było komunikatu STOP!
uno0 - 2022-09-21, 20:22

piotrek400 napisał/a:
. Żadnych błędów na car skanerze..

Jaki model?

piotrek400 napisał/a:
. Dodam tylko, że warunki były podobne do tych opisywanych na forum (gorący dzień, obciążony samochód.

u mnie chłodno i nieprzyjemnie.....

Dymek - 2022-09-22, 07:38

Takie i podobne problemy z wyskakującymi "z czapy" komunikatami "o wszystkim", po których nazajutrz nie ma śladu (i nie ma po tym śladów w historii błędów czytanej z OBD), są dość licznie opisywane w sieci na forach i grupach Dacii. Dotyczą najnowszych modeli, czyli Sandero3 Logana3 i Joggera, choć zdarzają się też w nowych Dusterach po lifcie. No ewidentnie coś mają skopane w tej "inteligencji" nadzoru, bo tak naprawdę żadnych awarii wtedy nie ma... Co najgorsze producent jakoś jak na razie sobie z tym nie radzi.
Jak się to wszystko czyta to człowiek jest szczęśliwy, że ma Dacię z poprzedniej generacji, która nie stresuje kierowcy i nie wywala na co dzień przeróżnych komunikatów, bo po prostu nie ma w ogóle tekstowego wyświetlacza :-P
Niestety- potwierdza się smutna teoria, że naprawdę dopracowane są modele po wielu latach produkcji a najlepiej tuż przed wejściem kolejnej generacji.

GrzesiekP - 2022-09-22, 20:24

Dacia prawdopodobnie rozwiązała już problem z wariowaniem kontrolek i błędami z czapki w autach LPG . Dzisiaj na youtube pojawiła się informacja że w Hiszpanii ludzie dostają maile z zaproszeniem na wizytę serwisową w celu naprawy tej usterki. Regulacji / kalibracji wymaga układ wtryskowy.

https://www.youtube.com/watch?v=onECMZldrJQ

Felix - 2022-09-23, 09:23

widzę, ze kolega mnie ubiegł z info :)
Ciekawe kiedy u nas zaczną przysyłać listy, bo znając zainteresowanie Renault Polska swoimi klientami, mogą mieć to w poważaniu :(

uno0 - 2022-09-23, 09:37

GrzesiekP napisał/a:
Dacia prawdopodobnie rozwiązała już problem z wariowaniem kontrolek i błędami z czapki w autach LPG . Dzisiaj na youtube pojawiła się informacja że w Hiszpanii ludzie dostają maile z zaproszeniem na wizytę serwisową w celu naprawy tej usterki. Regulacji / kalibracji wymaga układ wtryskowy.

https://www.youtube.com/watch?v=onECMZldrJQ


Tylko z LPG czy wszystkich ? Ja gazu nie mam :-/

Felix - 2022-09-23, 09:39

uno0 napisał/a:
Felix napisał/a:
widzę, ze kolega mnie ubiegł z info :)
Ciekawe kiedy u nas zaczną przysyłać listy, bo znając zainteresowanie Renault Polska swoimi klientami, mogą mieć to w poważaniu :(


Tylko z LPG czy wszystkich ? Ja gazu nie mam :-/


Tylko LPG - nawet były zalecenia, żeby jeździć na PB dopóki nie rozwiążą problemu ;)

uno0 - 2022-09-24, 21:18
Temat postu: Re: Usterka elektroniczna
uno0 napisał/a:
Wracałem do domu gdy nagle nie wiadomo co i jak zapaliły się wszystkie kontrolki...pierwszy komunikat usterka elektroniki.....


Dziś powtórka z rozrywki....tak więc w czwartek mam już zamówioną wizytę w serwisie. Na wszelki wypadek zrobię wydruk zdjęcia jak to wyglądało. Wcale bym się nie zdziwił gdyby ślad po usterce zaginął :-/

Auto Krytyk - 2022-09-25, 09:06

Tam masz kontrolkę ładowania czerwoną, to może być problem z alternatorem, systemem sterowania alternatora albo układem start-stop.
uno0 - 2022-09-26, 05:31

Auto Krytyk napisał/a:
Tam masz kontrolkę ładowania czerwoną, to może być problem z alternatorem, systemem sterowania alternatora albo układem start-stop.


Jako pierwsze wyswietla sie komunikat o usterce ukladu elektronicznego. Pozniej po lolei o awari abs...esp....stop... itd...
Akurat tak zrobilem zdjecie.

Auto Krytyk - 2022-09-26, 07:34

A mierzyłeś ładowanie przy zapalonym silniku czy w ogóle jest i napięcie akumulatora na postoju i przy pracy silnika jest ok?
piotrek400 - 2022-09-26, 17:37

uno0 napisał/a:
Jaki model?

iCar II, Vgate

uno0 - 2022-09-27, 15:38

Auto Krytyk napisał/a:
A mierzyłeś ładowanie przy zapalonym silniku czy w ogóle jest i napięcie akumulatora na postoju i przy pracy silnika jest ok?


no tu jest jakiś trop...14,7 ..14,8,,,co może oznaczać problem z regulatorem lub alternatorem,,,,i to wyłącza dla bezpieczeństwa elementy układów...w czwartek ASO tym się zajmie ale na pewno im to wspomnę



piotrek400 napisał/a:
iCar II, Vgate


jaki model auta bo z moją SS3 się nie łączy....ale to było w innym wątku....

piotrek400 - 2022-09-29, 14:22

Logan III eco-G 100 2022r.
uno0 - 2022-09-30, 07:03

piotrek400 napisał/a:
Logan III eco-G 100 2022r.


i tobie naprawdę łączy się z ECU? Toż to cud...

Jeśli chodzi o usterkę....wczoraj byłem w serwisie....Oczywiście przekazać mogę jedynie ustne informacje bo na hali byłem nieobecny ale w skrócie...komp potwierdził usterkę...i jestem umówiony na pozostawienie auta 11 października. ASO obstawia ujawnienie słabej jakości kabla...ale nie wie jeszcze jakiego. Mają sprowadzić jakiegoś czarodzieja z jakimś super urządzeniem do wyszukania tej usterki. Poprosiłem by na ten czas zarezerwować zastępczaka. Już widzę, że autko bardziej boli jak jest wilgotno bo na sucho jest właściwie ok.

Czyli czekamy dalej....ale że autko piotrka400 ma łaczność z ECU????? Szok

Dymek - 2022-09-30, 08:41

uno0 napisał/a:
...no tu jest jakiś trop...14,7 ..14,8,,,co może oznaczać problem z regulatorem lub alternatorem,,,,i to wyłącza dla bezpieczeństwa elementy układów...
Zupełnie normalny daciowy poziom napięcia w chwilach, gdy akumulator jest daleki od pełnego naładowania. Może być i 15V 😉
uno0 - 2022-09-30, 10:28

Dymek napisał/a:
uno0 napisał/a:
...no tu jest jakiś trop...14,7 ..14,8,,,co może oznaczać problem z regulatorem lub alternatorem,,,,i to wyłącza dla bezpieczeństwa elementy układów...
Zupełnie normalny daciowy poziom napięcia w chwilach, gdy akumulator jest daleki od pełnego naładowania. Może być i 15V 😉


Tak...na szczęście ten trop jest nieaktualny

uno0 - 2022-09-30, 17:12

Czemu wyłącza się radio i nie idzie go włączyć jak uaktywnia się usterka??? Dopiero jak sie zatrzymam i wyłącze i włącze auto to radio można włączyć :evil: :evil: :evil:
piotrek400 - 2022-09-30, 19:47

Cytat:
tobie naprawdę łączy się z ECU? Toż to cud...

Łaski nie robi
Poszedłem do auta, podłączyłem, zrobilem kilka screenów. Wszystko pokazuje (temp, obroty, ciśnienie, korekty, napięcie). Nie grzebałem w aplikacji, ale w wolnej chwili to zrobię.
Najlepsze jest to, typ połączenia z Logana I 1,4 (jakiś czas temu łączyłem się z moim starym samochodem, który wtedy użytkowała siostra). Chyba aplikacja to zapisała.
Nawet jakieś błędy są w pamięci jako archiwalne. Muszę je rozszyfrować.

piotrek400 - 2022-09-30, 19:53

Kilka screenów.
piotrek400 - 2022-09-30, 19:58

Nie mogę wysłać więcej plików :-x
Jak będę przy komputerze, to po zmniejszam i spróbuję znowu. Przepraszam za zaśmiecanie.

uno0 - 2022-10-01, 11:06

Dzis zrobilem eksperyment....odłączylem od aku system start stop. Zrobiłem 100 km i na razie cisza....bo wczoraj system co pare km wariował. Do gniazda zapalniczki od poprzedniej zimy mialem na stałe wpiętą mate chłodząco-grzewczą więc ją też odłączyłem....tak na wszelki wypadek. Po odłączeniu w przycisk start stop nadal można sobie klikać i są stosowne komunikaty na ekranie ale i tak nie działa po zatrzymaniu.. Zobaczymy....
Ps. Serwis jak zauważyłem na kontroli też go odłączał i włączył z powrotem bo są ślady wytarcia :-) to raz.., a dwa podczas przeglądu po 10000km wiem, że w ramach akcji przywoławczej miałem zmianę poprzez wgranie nowego oprogramowania i właściwie po 2 tygodniach zaczęło się to dziać....ciekawe....

uno0 - 2022-10-02, 17:34

Dzień drugi z wypiętym od aku S&S...Zrobiłem 30 km i nic.....Zauważyłem za to, że teraz czy podczas jazdy czy podczas odejmowania gazu nadmuch pracuje praktycznie bez zmian podczas gdy wcześniej przy dodawaniu gazu nawiew słabł a przy hamowaniu wzrastał.
Cdn.....

piotrek400 - 2022-10-02, 21:03

Cytat:
nadmuch pracuje praktycznie bez zmian podczas gdy wcześniej przy dodawaniu gazu nawiew słabł a przy hamowaniu wzrastał.

Straciłeś literkę E ze skrótu TCE :-? Różna praca nadmuchu to efekt pracy regulatora napięcia i przekazywania zmiennej ilości prądu na świece podczas przyspieszania. Zobacz, czy wszystko wpiąłeś na swoje miejsce.

uno0 - 2022-10-02, 21:28

piotrek400 napisał/a:
Cytat:
nadmuch pracuje praktycznie bez zmian podczas gdy wcześniej przy dodawaniu gazu nawiew słabł a przy hamowaniu wzrastał.

Straciłeś literkę E ze skrótu TCE :-? Różna praca nadmuchu to efekt pracy regulatora napięcia i przekazywania zmiennej ilości prądu na świece podczas przyspieszania. Zobacz, czy wszystko wpiąłeś na swoje miejsce.


To byla tylko 1 wtyczka.... Na razie testuje jazde z wypietą wtyczką....bledow brak i nie ma komunikatu o usterce.....TC...E czyli E jak co????

Lelupi - 2022-10-03, 18:09

Cytat:
Różna praca nadmuchu to efekt pracy regulatora napięcia i przekazywania zmiennej ilości prądu na świece podczas przyspieszania.

Proszę, możesz rozwinąć myśl?

Dymek - 2022-10-03, 22:42

Po wypięciu wtyczki przestaje po prostu szaleć poziom napięcia na pokładzie- trzyma się bardziej stałego poziomu 14,3V zamiast ciągłego miotania się pomiędzy 12V a 15V. Stąd i praca sprzętów pokładowych (jak nadmuch) jest bardziej stabilna.
piotrek400 - 2022-10-04, 00:44

Lelupi napisał/a:
Proszę, możesz rozwinąć myśl?

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14579

Lelupi - 2022-10-04, 20:19

Doskonale wiem, jak działa zarządzanie energią elektryczną w obecnie produkowanych samochodach.
Bardziej zaintrygował mnie fragment o świecach i zmiennej ilości prądu dostarczanej na świece.

uno0 - 2022-10-04, 20:39

uno0 napisał/a:
Dzień drugi z wypiętym od aku S&S...Zrobiłem 30 km i nic.....
Cdn.....



Nadal ok......3 dzień i żadnych krzyków i hałasów od kompa....

MartinezTychy - 2022-10-05, 09:22

Włączenie świateł mijania wymusza większe ładowanie akumulatora, a tym samym poziom ładowania jest między 14,4 a 14,8 V.
uno0 - 2022-10-06, 20:39

Dzień kolejny z wypiętym S&S...błędów brak. A 11 mam się wstawić do ASO...Obstawiam że ten system (być może po aktualizacji programowej) spowodował nie doładowanie akumulatora...Tylko co mówić w serwisie??? Doradzać :?: :?: :-P :-P :roll: :roll: im???
sobol1976 - 2022-10-06, 20:47

Z tego wynika, że amperomierz (czujnik natężenia / biała kostka na klemie minusowej) podaje błędne dane do komputera w pewnych warunkach (wysoka temperatura na zewnątrz, wilgoć lub coś innego). Najprawdopodobniej ten element podaje jakieś bzdury do systemu zarządzania energią - dlatego tyle błędów i dziwnych komunikatów. Generalnie akumulatory mamy sprawne (u mnie wielokrotnie testowane przez ASO i osobiście przeze mnie) tylko oprogramowanie samochodu o tym nie wie... :)
uno0 - 2022-10-06, 21:03

sobol1976 napisał/a:
Z tego wynika, że amperomierz (czujnik natężenia / biała kostka na klemie minusowej) podaje błędne dane do komputera w pewnych warunkach (wysoka temperatura na zewnątrz, wilgoć lub coś innego). Najprawdopodobniej ten element podaje jakieś bzdury do systemu zarządzania energią - dlatego tyle błędów i dziwnych komunikatów. Generalnie akumulatory mamy sprawne (u mnie wielokrotnie testowane przez ASO i osobiście przeze mnie) tylko oprogramowanie samochodu o tym nie wie... :)



fakt, problemy się teraz na jesień po roku ( choć wcześniej żadnych problemów, no i miałem te skojarzenia ze zmiana oprogramowania w ramach akcji serwisowej).
Po prostu nie wiem czy olać ASO i jeździć z wypiętym m S&S czy truć im dupę, być bez auta i nie pewnym sukcesu naprawy...

sobol1976 - 2022-10-07, 08:10

Ja mam umówioną w ASO wymianę tego przewodu z kostką. Ale poza tym, że poczekam na dostawę to jeszcze stwierdzili, że nie ma pewności że to pomoże. Podobno była produkowana jakaś wadliwa partia amperomierzy ale sprawdzili, że mój ma w tej chwili sprawny egzemplarz. Na ostatniej wizycie był niezły numer: zrobili diagnozę, sprawdzili akumulator i wgrali nowy soft, niby wszystko ok. Jak dostałem samochód i przekręciłem kluczyk to pojawił się komunikat "Akumulator rozładowany uruchom silnik". :) Wezwałem mechanika i w tym samym momencie testował akumulator. Wyszło, że akumulator w stanie idealnym. Dlatego zakładam, że to wszystko wina słabo napisanego oprogramowania i interpretacji przez komputer danych z czujników (które po prostu mogą być wadliwe).
Jeżdżenie z wypiętą kostką załatwi problem. Akumulator podładuje się porządnie w tym czasie. No ale to nadal nie rozwiązuje problemu. W końcu zapłaciłeś za S&S w tym aucie...

uno0 - 2022-10-07, 22:38

sobol1976 napisał/a:
......W końcu zapłaciłeś za S&S w tym aucie...

no akurat na tym mi w ogóle nie zależało....ale nie miałem nic do powiedzenie....

sobol1976 napisał/a:
....przekręciłem kluczyk to pojawił się komunikat "Akumulator rozładowany uruchom silnik". .......

ale nadal to masz?

sobol1976 - 2022-10-08, 09:58

uno0 napisał/a:
no akurat na tym mi w ogóle nie zależało....ale nie miałem nic do powiedzenie...
Mi też ale nie było wyboru. Mówię tylko, że to system, za który zapłaciłeś w cenie samochodu.

uno0 napisał/a:
ale nadal to masz?

Nie, ale generalnie pojawia się i znika w różnych okolicznościach. Przede wszystkim gdy samochód postoi w upale albo gdy przez 5 min. słucham radia na wyłączonym silniku. Problem w tym, że komputer uruchamia wtedy "ładowanie akumulatora" - taki komunikat wyświetla się w czasie następnej jazdy. Czy faktycznie wtedy - ładuje nie wiem... Druga sprawa czy jest to potrzebne jeśli akumulator jest w rzeczywistości w pełni naładowany (tak twierdzi ASO).

uno0 - 2022-10-12, 18:10

Wczoraj zdałem, dzisiaj odebrałem auto z naprawy....Generalnie poinformowano mnie, że zmieniono oprogramowanie radaru....Samochód później nie pokazał im żadnej usterki. Pal licho czy ten radar był winny. Cały tydzień wcześniej jeździłem z wypiętym S&S, było ok i podłączenie go przed naprawą nie było wychwycone przez CLIP w ASO. Odebrałem, podziękowałem i ponownie odłączyłem S&S.
Moim zdaniem oprogramowanie wadliwie uznawało jednak, że akumulator był rozładowany stąd takie komunikaty.....Teraz czas na dalszą eksploatację :-)
Byle do przodu i pozdrawiam

uno0 - 2022-10-30, 19:51

minęło 20 dni od wyjazdu z serwisu i jazdy z wypiętym S&S...żadnych problemów....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group